*
Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   60 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Навчання засобами відеоматеріалів   (ID роботи: 2739)

Напрям: Психологія/Педагогіка
Предмет: Педагогіка
Тип роботи: Дипломна робота
Кількість сторінок: 59
Рік захисту: 2009
Мова: Українськa
План
Вступ
Розділ 1. Шляхи розвитку непідготовленого монологічного мовлення
1.1 Поняття непідготовленого монологічного мовлення
1.2 Умови розвитку непідготовленого монологічного мовлення
1.3 Принципи розвитку непідготовленого монологічного мовлення
1.4 Прийоми розвитку непідготовленого монологічного мовлення
Розділ 2. Використання відеоматеріалів на уроках іноземної мови
2.1 Роль і місце відеоматеріалів
2.2 Етапи роботи з відеоматеріалами
2.3 Шляхи усунення труднощів пов'язаних зі сприйняттям відеоматеріалів
Розділ ІІІ. Практична частина
3.1 Методологічна основа розробки уроків іноземної мови з використанням відеоматеріалів
3.2 Розробка уроків з використанням відеоматеріалів
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Успіх процесу навчання студентів будь-якого виду іншомовної мовленнєвої діяльності значною мірою залежить від раціонального та ефективного використання допоміжних засобів як одного з найважливіших компонентів навчального процесу при оволодінні іноземною мовою. В сучасних умовах підвищеного обсягу інформації та бурхливого розвитку техніки перед викладачами постають завдання презентації нового матеріалу при максимальній кількості інформації за одиницю часу, ефективної організації навчального процесу та забезпечення об'єктивного контролю його результатів. Ці завдання можна вирішити шляхом використання сучасних технічних засобів навчання, які виконують інформаційну, керуючу, контролюючу та виховну функції у навчальному процесі з іноземної мови у середній школі.
Останнім часом у наукових працях приділяється багато уваги аудіо-візуальним засобам інформації. Відомі нам дослідження дають підстави говорити про переваги використання засобів аудіовізуальної наочності в навчальному процесі (М.В.Антипін, Н.Ф.Бориско, М.Ф.Васильєв, В.М.Кузнецов, Г.Г.Левченко, О.О.Пильцин, Р.М.Путиліна, Л.Д. Цесарський, S.P.Corder, J.P. Cranston, T.M.Mannon, I.McWilliam та ін.).
Мотиваційно-розвиваюча роль аудіовізуальних засобів інформації висуває їх на одне з перших місць серед технічних засобів навчання. Такі засоби стимулюють розвиток внутрішнього мовлення як основи мовленнєво-розумової діяльності, взаємопов'язують функціонування механізмів мовленнєвої діяльності, таких як мислення, сприймання, увага та пам'ять, підтримують інтерес, стимулюють іншомовну мовленнєву діяльність та створюють мотивацію. Тільки аудіо-візуальні засоби поєднують у собі мовний та позамовний елементи.
Як показав аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури, кіно- та відеофільми мають значну перевагу в порівнянні з іншими аудіовізуальними технічними засобами в процесі навчання іноземної мови і відзначаються високою ефективністю (С.Б.Аблам, Б.О.Альтшулер, Л.В.Банкевич, Н.І.Бичкова, В.В.Єгоров, В.І.Іванова-Циганова, О.Є.Карецький, З.П.Корнєєва, І.М.Кошман, М.В.Ляховицький, Г.М.Шевельова, І.О.Шелінгер, M.Allan, S.P.Corder, M.Danesi, P.Fleetwood-Walker, T.Gibson, C.Jamet, I.McWilliam, A.Mollica та ін.).
Очевидними перевагами презентації лексики на екрані методисти вважають звуко-зоровий синтез при пред’явленні лексики, широке використання мовної здогадки, врахування фонового вокабуляру учня та можливих помилок з їх оперативною корекцією, а також демонстрацію парадигматичних і синтагматичних зв’язків лексичних одиниць, без чого не може бути активного засвоєння лексики. Крім того, лексичні одиниці у фільмах вживаються в природному оточенні, що сприяє вивченню певних тем під час навчання та засвоєння лексики ситуативно.
Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні, практичній розробці та експериментальній перевірці методики використання фрагментів відеофільмів для навчання іноземної мови.
Об’єктом дослідження є процес навчання іноземній мові учнів старших класів.
Предметом дослідження є методика використання фрагментів відеофільмів для навчання учнів іноземній мові.
Структура роботи. Робота складає зі вступу, трьох розділів, висновку та списку використаної літератури.
Висновок
У нашому дослідженні було обґрунтовано методику використання фрагментів відеофільмів для навчання соціокультурної лексики. Наукові та практичні результати дослідження дали підстави зробити такі висновки.
1. Однією з необхідних умов підвищення ефективності процесу вивчення іноземної мови у школі є те, що серед сучасних допоміжних засобів навчання необхідно знайти такі, які б допомогли викликати у учнів інтерес до іншомовної мовленнєвої діяльності. На нашу думку, великі можливості саме відеофільмів залишаються недостатньо реалізованими на різних ступенях навчання.
2. У нашому дослідженні фрагменти художніх відеофільмів розглядаються як ефективний засіб навчання соціокультурної лексики. Аналіз літератури з психології та методики навчання іноземної мови дозволив нам зробити висновок, що художні відеофільми, завдяки своєму мотиваційному, стимулюючому, еталонному та естетичному потенціалам, є тим важливим засобом навчання, який позитивно впливає на процес засвоєння студентами соціокультурної лексики та значно прискорює цей процес. Художні відеофільми належать до групи тих сучасних допоміжних засобів навчання, які здійснюють насамперед емоційний вплив на студентів, відповідають їх інтересам, і тому є позитивним мотивом-стимулом у навчальному процесі.
3. Визначивши потенційні можливості художніх відеофільмів і спираючись на основні вимоги до процесу навчання іноземної мови взагалі та лексики, ми виділили такі принципи відбору фрагментів художніх відеофільмів для навчання соціокультурної лексики:
1. соціокультурна орієнтованість інформації у фрагментах;
2. тематична різноманітність змісту фрагментів;
3. стилістична диференціація мовного та мовленнєвого оформлення змісту;
4. естетична цінність фрагмента.
4. Спираючись на виділені В.І.Івановою-Цигановою основні положення методики використання навчальних художніх кінофільмів у процесі формування іншомовних навичок говоріння, на досвід інших методистів, які займаються дослідженнями проблеми ефективності використання автентичних відеоматеріалів для навчання іноземної мови, та на основі аналізу відібраних фрагментів художніх відеофільмів, ми розробили типологію кіноінформації, яка допомагає визначити місце кожного фрагмента в процесі навчання соціокультурної лексики. В основу типології покладено критерії співвідношення аудитивної та візуальної кіноінформації як мовленнєвого синтезу.
5. Запропонована типологія лягла в основу розробленого комплексу вправ для навчання соціокультурної лексики. Зазначений комплекс вправ організується відповідно до основних етапів навчання лексики, а саме: введення та семантизації лексичних одиниць, формування лексичної навички на рівні словоформи, вільного словосполучення, фрази / речення, формування навички на рівні понадфразової єдності та вдосконалення дій з лексичними одиницями. Контроль рівня засвоєння лексичного матеріалу є необхідним заключним етапом комплексу, який дозволяє визначити та оцінити рівень володіння студентами соціокультурним матеріалом.
У цьому комплексі ми намагалися врахувати особливості різних типів лексики, лінгвістичні та методичні характеристики соціокультурних лексичних одиниць, труднощі їх засвоєння.
Фрагменти художніх відеофільмів, які використовуються в комплексі, дозволяють поєднати процес навчання лексики зі смисловою обробкою соціокультурної інформації.
Література
1. Аскоянц П.Г., Чекаль Г.С., Сердюков П.І. Основи методики створення та застосування комп’ютерних програм у навчанні іноземних мов. – К: КДПІІМ. – 108с.
2. Вишневський О.І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови. Посібник для вчителів.: Рад.шк., 1989. – 224с.
3. Еремин Ю. В.. Методические аспекты использования компьютерной техники в обучении иностранному языку http://linguact.hyperlink.ru/articles/eremin.html
4. Калашник Д. М.. Мультимедийные справочные комплекты в подготовке переводчика http://linguact.hyperlink.ru/articles/kalashnik.html
5. Каминская И. Образование в «сетях»: В начале 2002 года только два процента российских школ имели доступ в Интернет // Учительская газета. – 2003. - №5. – С.15.
6. Карамышева Т. В.. Интернет как средство обучения иноязычной письменной речи http://linguact.hyperlink.ru/articles/karamysheva.html
7. Кужель О.М., Коваль Т.І. Використання персонального комп’ютера у вивченні іноземних мов // Нові інформаційні технології навчання в навчальних закладах України: Науково-методичний збірник: – Вип. 8: Педагогіка / Редкол.: І.І. Мархель (гол. ред.) та ін. – Одеса: Друк, 2001. – 242 с.
8. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник для студентів вищих закладів освіти/ Колектив авторів під керівництвом С.Ю.Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 1999. – 220с.__
9. Нилов О. Английский без репетитора // Компьютерное обозрение. – 1997. – №27 – с. 35-38
10. Ніколаєва С.Ю., Гринюк Г.А. та ін. Ступенева система освіти в Україні та система навчання іноземних мов. // Іноземні мови - Київ. Ленвіт. - № 1. - 1996
11. Ніколаєва С.Ю., Гринюк Г.А. та ін. Сучасні технології навчання іноземного спілкування. - К., Ленвіт. - 1997
12. Ніколаєва С.Ю., Шерстюк О.М. Сучасні підходи до викладання іноземних мов. // Іноземні мови - 2001. - № 1. - с. 50 - 58
13. Ніколаєва С.Ю., Шерстюк О.М. Сучасні підходи до викладання іноземних мов. // Іноземні мови - 2002. - № 1. - с. 39 - 46
14. Основні положення доповіді міністра освіти і науки України Василя Кременя // Освіта. 3-4 березня 2004. – №11. – с. 2.
15. Пассов Е.И. Коммуникативное иноязычное образование. - Липецк. Липецкий гос. пед. Інститут. - 1998
16. Ротмистров Н.Д. Мультимедиа в образовании // Информатика и образование. – 1994. – №4.– с. 89-96.
17. Серафимова М.А. Шаевич А.М. Тематические диалоги. Л., Просвещение. - 1988. - с. 52 - 70
18. Сердюков П.І. Технологія розробки комп’ютерних програм з іноземних мов. – К: Ленвіт, 2996. – 111 с.
19. Скалкин В.Л. Обучение диалогической речи (на материале английской речи): Пособие для учителей. - К., Рад. Школа. - 1989
20. Скляренко Н.К. Обучение речевой деятельности на английском языке. Киев. 1998
21. Скляренко Н.К. Сучасні вимоги до вправ для формування навичок і вмінь // Іноземні мови. - 199. - № 3 - с. 3 - 8
22. Тарнопольський О.Б. Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому навчальному закладі освіти: Навчальний посібник. – Фірма “ІНКОС”, 2006. -248с.
23. Навчальний потенціал автентичних художніх відеофільмів при навчанні іншомовного спілкування студентів мовного вузу // Вісник КДЛУ. Серія “Педагогіка та психологія” (Методика навчання іноземних мов). – К.: Видавничий центр КДЛУ, 1998. – С.214 – 221.
24. Психолінгвістичні передумови використання фрагментів автентичних художніх відеофільмів для навчання іншомовної лексики // Теоретичні питання освіти та виховання. – К.: Видавничий центр КДЛУ, 2000. – Вип. 10. – С. 82 – 87.
25. Комплекс вправ для навчання іншомовної активної лексики з соціокультурним компонентом // Вісник КДЛУ. Серія “Педагогіка та психологія” (Методика навчання іноземних мов). – К.: Видавничий центр КДЛУ, 2000. – Вип. 2. – С.47 - 54.
26. Інтерпретація результатів експерименту з перевірки ефективності методики використання фрагментів автентичних художніх відеофільмів для навчання лексики з соціокультурним компонентом // Вісник КДЛУ. Серія “Педагогіка та психологія” (Методика навчання іноземних мов).– К.: Видавничий центр КДЛУ, 2000. – Вип. 3. – С. 16 – 25.
27. Типологія кіноінформації та її використання для навчання лексики з соціокультурним компонентом // Іноземні мови. – 2000. – №3. – С.33 – 37.
28. Структура формування співвідношень аудитивної та візуальної інформації у фрагментах автентичних художніх відеофільмів при навчанні лексики іноземної мови // Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО КДЛУ. – К.: Видавничий центр КДЛУ, 2000. – Вип. 2. – С226 – 234.
29. Принципи лексико-орієнтованого відбору фрагментів автентичних художніх відеофільмів для навчання іншомовного спілкування: Праці 4-ї міжнародної конференції “Стратегії та методики навчання мов для спеціальних цілей”. – К., 1999. – С. 195 – 196.
30. Автентичні художні відеофільми та їх використання при навчанні іноземної мови: Праці Всеукраїнської науково-методичної конференції “Сучасний стан вищої освіти в Україні: проблеми та перспективи”. – К.: Видавничий центр “Київський університет”, 2000. – С.388 – 390.
31. Використання автентичних художніх відеофільмів при навчанні соціокультурного компонента англійської мови: Праці 3-ї міжнародної конференції “Лінгвістичні та методичні проблеми навчання мови як іноземної”. – Полтава, 2000. – С. 178 – 179.
Інші роботи цього напряму
Патріотичне виховання молодшх школярів на традиціях народної педагогіки
Управління процесом виховання в сучасних умовах
Еколого-патріотичне виховання молодших школярів
Особливості розвитку зв'язного мовлення у дітей із ЗНМ молодшого шкільного віку
Формування пізнавальної активності в учнів на уроах ботаніки в 7-му класі
Методи визначення спритності спортсменів
Ідея колективу А.Макаренка
Розвиток творчих здібностей у молодшому шкільному віці
Організація творчої гри у старших дошкільників
Взаємини між хлопчиками та дівчатками початкової школи
Моральне виховання молодших школярів в процесі опрацювання казок
Прийоми і засоби активізації навчання учнів при вивченні іноземної мови
Культура і техніка мовлення вчителя
формування екологічої культури молодших школярів у позаурочній діяьності
Інтерактивні методи навчання і їх застосування в початковій школі. (ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА)
Конфлікти в вихованні
Особливості сприйняття форми дошкільників старшого віку
Ідея колективу А.Макаренка
Дидактична гра як засіб закріплення знань, умінь і навичок
Трудове виховання молодших школярів в сім\'ї
Розвиток діалогічного мовлення дітей старшого дошкільного віку
Система роботи над засвоєнням молодшими школярами граматичного поняття «іменник»
Особливості сприйняття форми дошкільників старшого віку
Українська народна казка у роботі з дітьми дошкільного віку
Патріотичне виховання молодшх школярів на традиціях народної педагогіки
Методика вивчення епічних творів у основній школі
Природа як засіб естетичного виховання дітей старшого дош. віку
Неуспішність учнів та її причини і засоби її подолання
Співвідношення недовільної і довільної пам'яті у старших дошкільників
Дидактичні способи стимулювання пізнавальної активності учнів початкових класів
Становлення теорії розвиваючого навчання у педагогічній спадщині Ушинського другої пол. 19 ст. її реалізація в сучасній школі
Формування у дошкільників уявлень про форму предметів
ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНИХ МОТИВІВ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Системний підхід до встановлення умов ефективності професійного розвитку студентів педагогічних ВНЗ
Специфіка виховної роботи першокласника
Гуманістична спрямованість педагогічної взаємодії
Моральне виховання молодших школярів в процесі опрацювання казок
Ігрова діяльність в умовах літнього відпочинку
Шляхи оптимізації процесу навчання
Розвиток інтелектуальних здібностей молодших школярів на уроках математики в процесі розв’язання задач
Розвиток системи вищої освіти в Україні
Проблеми розвитку мовленневих умінь
ФОРМУВАННЯ ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ
Типи, жанри і структура уроків художньої культури ЗОШ
Формування елементарної світоглядної позиції у дітей старшого дошкільного віку
Формування старшокласників культури сімейних відносин
Використання педагогічних ідей Морії Монтесорі в роботі з дітьми 5-6 року життя
Педагогічні умови спілкування школи і сім'ї в умовах НУШ на сьогоднішній день
Розвиток ідей К.Д. Ушинського про початкове навчання дітей рідної мови
Типи, жанри і структура уроків художньої культури ЗОШ