Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   240 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Нормативно - правові акти   (ID роботи: 6585)

Напрям: Право
Предмет: Теорія держави і права
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 23
Рік захисту: 2013
Мова: Українськa
План
Вступ
Розділ 1.Нормативно - правові акти, поняття, ознаки
Розділ 2. Види нормативно – правових актів
2.1 Підзаконні НПА
2.2 Закони
Розділ 3. Особливості нормативно правових актів
Висновки
Література
Вступ
Способом юридичного правоутворення відповідають властиві їм форми відображення юридичних норм: односторонньому волевиявленню органів держави – юридичний нормативний акт, дво- чи багатосторонньому волевиявленню суб’єктів права на паритетних засадах – юридична нормативна умова, санкціонування – правовий звичай, визнанню претендента – судовий прецедент і т.і.
Якщо під джерелом розуміти те, що породжує право чи правові норми, а саме у цьому розумінні звичайно використовується цей термін, то слід зазначити, що для суб’єктів, які встановлюють юридичні норми, і для суб”єктів які їх застосовують джерела права різні. Так, у першому випадку джерелом є юридичний мотив, суспільні відносини, що мають правову природу, тобто ті, що можуть і повинні бути врегульовані правовими нормами, типові види правомірної поведінки, конкретні фактичні правовідносини, правові принципи, закони, міжнародно-правові умови, загально-0людські цінності, досягнутий рівень правової культури та правосвідомість. Класифікуючи їх можна виділити:
1. соціально-правові джерела, у тому числі об’єктивні та суб’єктивні (матеріальні та матеріальні) – насамперед, суспільні відносини, які мають правову природу, правосвідомість;
2. юридичні джерела (офіційні та неофіційні) – нормативні настанови, юридична практика, юридична наука тощо.
З другого боку, поняття форми права розкриває те , як право, правові норми встановлюються і відображуються зовні. З цієї точки зору форми встановлення права – це засоби (види) юридичного нормовстановлення (правотворчості), тобто юридизація права органами державної влади і управління шляхом делегованого чи санкціонованого нормовстановлення, визнання судового прецеденту і т.і.
Висновок
Немаловажне питання зв'язанє з визначенням нормативно правового акта. Чому нормативно-правовий акт, а не просто нормативний акт, чи правовий акт? Тут існує дуже тонке розходження, що і виділяє теорія права.
Справа в тім, що поряд з нормами права (соціальними правилами поведінки), що втілює, містить нормативно-правовий акт, існують і норми, що не мають правового характеру і значення, однак вони також утілені, закріплені в письмовій і іншій документальній формі. Наприклад, в інструкціях, у яких визначаються правила звертання з електротехнікою, з побутовими приладами (праскою, електроплитою і т.д.). Ці акти також є нормативними, але не правовими, вони містять технічні, але не правові норми. Існують і змішані акти, наприклад, державні стандарти. У них, з одного боку, містяться визначені технічні вимоги до якості продукції, з іншого боку - установлюється, що порушення цих вимог сувороо забороняється, веде до відповідальність за законом.
Слід також зазначити, що не можна нормативно-правовий акт позначати просто як правовий акт. І тут існує тонке розходження, винятково важливе для юридичної практики. Це розходження стає зрозумілим з такого приклада. Правовим буде акт, що містить як правові норми (правила поведінки), так, наприклад, і вказівка про застосування мір відповідальності до конкретного адресата цих правил, якщо він їх порушив. Наприклад, наказ керівника установи про накладення дисциплінарного стягнення на порушника встановлених у цій установі правил внутрішнього трудового розпорядку (за запізнення на роботу, прогул, інші порушення трудової дисципліни) є правовим актом, тому що має правове значення - Цей наказ є правовим, але не утримуючої норми права, актом. Цей другий вид правового акта позначається як правозастосовчий, а не як право утримуючий. Він також правовий, але не нормативно-правовий акт.
Оскільки зберігається практична потреба враховувати реальне розходження між право утримуючими, правозастосовчими і правореалізуючими актами, остільки для розглянутого джерела права зберігається необхідність його позначення як нормативно-правового акта.
Нормативно правовий акт впливає на всі сторони життя будь-якого суспільства. Завдяки йому регулюються багато соціально-економічних, політичних, трудових, сімейних і інших правовідносин.
Поняття нормативно-правовий акт як - джерело права охоплює усе велике різноманіття правових норм, що регулюють різноманітні і незліченні - соціальні зв'язки в суспільстві. Теоретикам права довелося чимало потрудитися, щоб класифікувати нормативно-правові акти, знайти чіткі критерії цієї класифікації, зробити її зручної для наукового і, головне, практичного вживання.
Література
1. Енгибарян Р.В., Краснов Ю.К. Теория государства и права: Учебное пособие. — М.: Юрист. — 1999. — 272 с.
2. Теория государства и права / Под ред. А.Б. Венгерова. — М.: Норма — 1995. — 420 с.
3. Нерсесянц В.С. Общая теория права и государства. Учебник для юридических вузов и факультетов. — М.: Норма. — 2000. —
552 с.
4. Скакун О.Ф. Теория государства и права: Учебник. — Харьков: Консум; Ун-т внутр. дел, 2000. — 704 с.
5. Хропанюк В.Н. Теория государства и права. — М.: Юрист. — 1995. — 545 с.
6. Леушин В.И. Юридическая практика в системе общественных отношений. — Красноярск. — 1987. — 435 с.
7. Перевалов В.Д., Югов А.А. Проблемы теории и практики законотворческого процесса в Российской Федерации // Российский юридический журнал. — 1993. — №2.
8. Рабінович П.М. Основи загальної теорії права та держави. Видання 5-те, зі змінами. Навчальний посібник. — К.: Атіка. — 2001. — 176 с
9. Теорія держави та права / За редакцією академіка АПрН України, доктора юридичних наук, професора В.В. Копєйчикова.-К.:Юрінком, 2002.-368 с.
10. Алексеев С.С. Право: азбука – теория – философия: Опыт комплексного исследования.- М.: “Статут”, 1999.-712 с.
11. Алексеев С.С; Государство и право, 1996
12. Конституція України (з офіційним тлумаченням Конституційного Суду України) / Відповід. редакт. Канд. Юрид. Наук С.Б. Чехович. – К.: Ліра-К, 2005.-96 с.
Інші роботи цього напряму
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЗАГАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ ПРАВ ЛЮДИНИ
ДЖЕРЕЛА КАНОНІЧНОГО ПРАВА (теоретико-правовий аналіз)
ДОГОВІР У СИСТЕМІ ПРАВА УКРАЇНИ
Соціальні та технічні норми
Верховенство права и верховенство закона
Законодавча ініціатива
ПРОБЛЕМИ КОЛІЗІЙ У ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ (ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА)
Кодифікація законодавства
ПРАВОВИЙ СТАТУС СЛУЖБОВЦЯ ОРГАНІВ ВНУТРІШНІХ СПРАВ: ПРОБЛЕМИ ЗАГАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ
Военные реформы Гая Мария
ДЕРЖАВНИЙ ЛАД І ПРАВО НА БУКОВИНІ В 1774–1918 РР.
ЗАКОНЫ В СИСТЕМЕ ИСТОЧНИКОВ (ФОРМ) ПРАВА И ИХ КЛАССИФИКАЦИЯ
Поведінка особи у правовій сфері
Ідеї співвідношення держави, права та моралі
Правове становище національних меншин в Україні (1917-2000)
ЮРИДИКО-ЛІНГВІСТИЧНЕ ТЛУМАЧЕННЯ ТЕКСТІВ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ
КОДИФІКАЦІЙНІ АКТИ В СИСТЕМІ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ
Юридичні гарантії забезпечення конституційних прав і свобод людини і громадянина в Україні (промова на захист дипломної)
Норми права, основні ознаки та класифікації
Взаємозвязок політичної системи суспільства та правової системи держави
Формування системи гарантій законності та правопорядку в процесі становлення незалежної України.
Роль преси у правовому інформуванні громадян України
ПРАВОВІ ЗАСОБИ У КОНТЕКСТІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ ПРАВА
Правова поведінка
Парламентарні й президентські республіки. Державна влада
Сучасна держава
Прогалини в праві і шляхи їх усунення
ПРАВОВИЙ СТАТУС ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА В УКРАЇНІ ЯК СОЦІАЛЬНІЙ ДЕРЖАВІ
ДЕРЖАВА І ПОЛІТИЧНІ ПАРТІЇ (ПРОБЛЕМИ СПІВВІДНОШЕННЯ ТА ВЗАЄМОДІЇ)
ОФИЦИАЛЬНОЕ ТОЛКОВАНИЕ ЗАКОНА
Гарантії місцевого самоврядування
Форми і методи здійснення державної влади, її легітимність і легальність
1. Сформулюйте визначення методу теорії держави і права. 2. Визначте відмінності між правами людини і громадянина. 3. Охарактеризуйте ознаки юридичної особи.
Стадії правозастосувального процесу
Поняття і суть тоталітарного режиму
СВОБОДА ВІРОСПОВІДАННЯ ЛЮДИНИ: ЮРИДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В УКРАЇНІ (ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ)
ПРИНЦИП ЗАКОННОСТИ ПРАВОПРИМЕНИТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
Порядок формування органів державної влади
Правова система
ПРОФЕСІЙНА ПРАВОСВІДОМІСТЬ І ПРАВОВА КУЛЬТУРА ДІЛЬНИЧНОГО ІНСПЕКТОРА МІЛІЦІЇ(ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ І УДОСКОНАЛЮВАННЯ)
Юридичні факти
ПРАВО ЯК ФАКТОР ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ (ІНСТИТУЦІЙНИЙ ПІДХІД)
Тлумачення норм права та їх значення
МІСЦЕВИЙ ДЕРЖАВНИЙ АПАРАТ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ І СЕЛЯНСЬКА РЕФОРМА 1861 р. В УКРАЇНІ (ІСТОРИКО-ПРАВОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ)
Міжнародна правоохоронна діяльність
Основні якісні риси України
Держава в сучасній політичній системі України
КОНСТИТУЦІЯ І РОЗВИТОК ПРИНЦИПІВ ПРАВА УКРАЇНИ (МЕТОДОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ)
Громадське суспільство: становлення та розвиток
ПРАВОСВІДОМІСТЬ УЧАСНИКІВ ДОРОЖНЬОГО РУХУ