Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   480 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".   (ID роботи: 3414)

Напрям: Економіка
Предмет: Комерційна діяльність
Тип роботи: Дипломна робота
Кількість сторінок: 124
Рік захисту: 2012
ВУЗ: Полтавський університет економіки і торгівлі (ПУЕТ)
Спеціальність (факультет): товароведно-коммерческий
Курс: 5
Мова: Українськa
План
ВСТУП
1. ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ ЗА УМОВ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
1.1 Роль, значення та проблеми розвитку оптової торгівлі в Україні
1.2. Трансформація змісту комерційної діяльності та функцій оптових підприємств за сучасних умов
1.3 Стан ринку будівельних матеріалів в Україні
2. КОМЕРЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ОПТОВОГО ПІДПРИЄМСТВА ІЗ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАКУПІВЕЛЬ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВТА ШЛЯХИ ЇЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ
2.1 Коротка економічна характеристика діяльності оптового підприємства
2.2 Організація комерційної діяльності підприємства з оптових закупівель товарів та формування комерційних зв’язків з постачальниками товарів
3. ОРГАНІЗАЦІЯ КОМЕРЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОПТОВОГО ПІДПРИЄМСТВА З ПРОДАЖУ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ОПТИМІЗАЦІЇ
3.1. Комерційна діяльність з організації товаропостачання будівельних матеріалів
3.2. Організація оперативно-збутової роботи, форми і методи оптового продажу товарів
3.3 Шляхи оптимізації комерційної діяльності з оптового продажу товарів
4. ОХОРОНА ПРАЦІ
4.1. Система управління охороною праці на підприємстві
4.2. Стан умов і безпеки праці
4.3. Оцінка ступеня ефективності функціонування системи управління охороною праці
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Вступ
Розвиток економіки України в сучасних умовах характеризується утворення нових структур суспільного виробництва, поширенням альтернативних форм власності, початком переходу до ринку.
Здійснення заходів щодо стабілізації економіки України і перехід до ринкових відносин вимагає принципово нових підходів до управління товарними запасами і товарообороту, що зумовлює необхідність удосконалення методики та організації обліку та контролю.
Досвід розвинутих країн переконує, що перехід до ринкової економіки – це єдиний можливий шлях реального прогресу. Процес цей складний, вимагає багато зусиль і часу. Однак певні досягнення є. Вони помітні в здійсненні комерціалізації, існування товаровиробників різних форм власності. Все це вносить різноманітність у світ товарно-грошових зв’язків, поновлює процес економічної основи господарчих суб’єктів і за принципом зворотнього зв’язку починає впливати на хід та підсумки процесу відтворення товарообміну.
Перехід організацій і підприємств, у тому числі і підприємств оптової торгівлі, на нові умови господарювання потребують розробки і впровадження нових форм діяльності, освоєння економічного механізму, а також рішення інших питань, пов'язаних із підвищенням ефективності роботи оптових баз. В цьому зв'язку потрібний потік більш досконалих форм оптової торгівлі і створення різноманітних альтернативних структур. Так, оптові підприємства, що функціонують зараз, можуть перетворитися в об'єднання (асоціації) з акціонерним капіталом, інтегруючись з роздрібною торгівлею, комерційними банками, підприємствами промисловості, сервісу та ін.
Оптова торгівля є важливою ланкою, що забезпечує необхідну інтенсивність і прискорення процесу товароруху в умовах ринкових відносин. Вона організовує рух товарів каналами розподілу, сприяє синхронізації виробництва і споживання товарів.
Як невід'ємна ланкою єдиної системи товароруху оптова торгівля потребує вдосконалення. Саме тому одним із найважливіших довгострокових завдань державної політики у сфері оптової торгівлі є її структурна перебудова, що передбачає поширення таких форм її організації, які мають бути максимально зорієнтовані на мале підприємництво.
За останнє десятиріччя відбулося різке скорочення обсягів оптових операцій. Істотно знизилася роль оптових підприємств у постачанні роздрібних підприємств товарами. У зв'язку з цим другим важливим завданням державної політики розвитку оптової торгівлі є припинення спаду і стабілізація обсягів оптових операцій.
Матеріально-технічна база оптової торгівлі створювалася протягом багатьох десятиріч. Потребує відновлення складське господарство. Це повинно відбуватися не лише шляхом будівництва нових сучасних складів, оснащених прогресивним технологічним устаткуванням, а й за рахунок реконструкції і технічного переоснащення діючих складів, раціоналізації наявної матеріально-технічної бази.
Також завданням державної політики у сфері оптової торгівлі є розвиток конкурентного середовища і подолання монополізму на ринку оптової торговельної діяльності, а також стимулювання роботи оптової ланки з упровадження активних форм просування товарів українських виробників.
Оптова торгівля — це велика мережа підприємств різних форм власності та відомчої належності. Довгостроковою метою у політиці розвитку оптової торгівлі в Україні є забезпечення ринкової розмаїтості оптових структур, що надасть можливість наповнити споживчий ринок товарами, створить умови для безперешкодного їхнього просування каналами розподілу, активізації українських товаровиробників.
У ринкових умовах суттєво розширилися права оптових підприємств. Вони самостійно визначають свою спеціалізацію, сферу і зону діяльності, рівень автономності функціонування і функціональну орієнтацію.
Оптова торгівля повинна бути більш гнучкою і здатною оптимально реагувати на будь-які зміни економічних умов. Це може бути забезпечено на основі послідовного розвитку типової і видової розмаїтості оптових структур на споживчому ринку.
Оптові бази навчаються працювати в умовах ринку, коли немає прикріплення покупця до постачальників, коли партнерів з бізнесу необхідно шукати самостійно. Усталеність асортименту в роздрібній торговій мережі не контролюється в даний час. Це обумовлено відсутністю економічної зацікавленості і достатньої кількості товарної маси. Раніш контролем займалася оптова база, але тепер більшість торгових підприємств віддають перевагу прямим господарським зв'язкам з підприємствами промисловості, минаючи оптову ланку. Промисловим підприємствам в умовах скорочення виробничих потужностей стало вигідно продавати товар малими партіями. Оптові бази виявилися у важкому стані за всіма показниками своєї діяльності.
У результаті нерівномірного розміщення на території України промисловості, що випускає товари народного споживання, виникає об'єктивна необхідність переміщення товарів із пунктів виробництва в райони споживання. У цих умовах роздрібним торговим організаціям і підприємствам, особливо дрібним, важко встановлювати прямі господарські взаємовідносини з віддаленими від них промисловими підприємствами. Відмовившись від послуг віддалених виробників роздрібна торговельна мережа скорочує асортимент товарів, що негативно впливає на якість обслуговування споживачів. Не доцільно укладати торгові угоди і доставляти товари у свої магазини самовивозом від виробників, витрачуючи значні кошти. Крім того, промисловим підприємствам також не вигідно відправляти невеличкі партії товарів (менше відвантажувального мінімуму) на далекі відстані, тому що доставка їх навіть залізничним транспортом обходиться не дешево.
Оптова торгівля, залучаючи в товарообіг розпорошені товарні ресурси, сприяє поліпшенню формування товарного асортименту і більш повному задоволенню потреб населення. Необхідність оптової торгівлі, у тій або іншій формі, обумовлена спеціалізацією промислових підприємств з випуску товарів народного споживання у вузькому виробничому асортименті. Оптові торгові підприємства здійснюють перетворення виробничого асортименту товарів у торговий, створюють умови для більш широкого вибору товарів покупцями.
Закуповуючи товари у великої кількості промислових підприємств і забезпечуючи ними роздрібні торгові організації і підприємства, оптова ланка допомагає як промисловості, так і роздрібній торгівлі. Оптова торгівля звільняє виробничі підприємства і фірми від необхідності встановлювати господарські зв'язки з великою кількістю дрібних фірм і підприємств з реалізації їхньої продукції, а роздрібні покупці одержують товар для реалізації в потрібному асортименті. Оптова торгівля виконує посередницьку роль між виробниками і роздрібною торгівлею.
Одним з важливих аргументів на її користь є той факт, що не одна з розвинених країн світу не обходиться без оптової торгівлі в процесі розвитку ринкових відносин.
Тому метою даної дипломної роботи є глибокий аналіз комерційної роботи оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації за матеріалами ВАТ «Укрторгбудматеріали» та оптової торгівлі України в цілому.
Відповідно до мети було окреслено наступне коло задач:
- визначити проблеми розвитку оптової торгівлі в Україні за умов ринкової економіки;
- проаналізувати стан ринку будівельних матеріалів в Україні;
- провести аналіз короткої економічної характеристики діяльності оптового підприємства;
- розглянути організацію комерційної діяльності підприємства з оптових закупівель товарів та формування комерційних зв’язків з постачальниками товарів;
- визначити шляхи вдосконалення комерційної діяльності з постачальниками товарів;
- проаналізувати комерційну діяльність з організації товаропостачання будівельних матеріалів та організацію оперативно-збутової роботи, форми і методи оптового продажу товарів;
- визначити шляхи оптимізації комерційної діяльності з оптового продажу товарів ;
- ознайомитися з системою управління охороною праці на підприємстві;
- проаналізувати стан умов та безпеки праці в супермаркеті;
- оцінити ступень ефективності функціонування системи управління охороною праці на оптовій базі ВАТ «Укрторгбудматеріали»;
- зробити відповідні висновки та надати пропозиції.
В дипломній роботі викладається статистичний матеріал стану оптової торгівлі України та оптової бази ВАТ „Укрторгбудматеріали” за період із 2007 по 2011 роки, що дозволяє об'єктивно оцінити всі позитивні і негативні показники оптової торгівлі на сучасному етапі, виявити труднощі перехідного періоду і їх вплив на ефективність торгової діяльності оптової бази ВАТ „Укрторгбудматеріали”, зазначити можливі шляхи виходу зі сформованої в даний момент кризової ситуації.
Дипломна робота складається із вступу, чотирьох розділів, висновків та розроблених рекомендацій. В ній розміщено 14 таблиць, 16 рисунків, 9 додатків, використано 32 літературних джерел. Загальний обсяг роботи 124 сторінок.
Висновок
Дипломна робота складається із вступу, чотирьох розділів, висновків та розроблених рекомендацій. В ній розміщено 14 таблиць, 16 рисунків, 9 додатків, використано 32 літературних джерел. Загальний обсяг роботи 144 сторінок.
Метою дипломної роботи є глибокий аналіз комерційної роботи оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації за матеріалами ВАТ «Укрторгбудматеріали» та оптової торгівлі України в цілому.
В дипломній роботі викладається статистичний матеріал стану оптової торгівлі України та оптової бази ВАТ «Укрторгбудматеріали» за період із 2007 по 2011 роки, що дозволяє об'єктивно оцінити всі позитивні і негативні показники оптової торгівлі на сучасному етапі, виявити труднощі перехідного періоду і їх вплив на ефективність торгової діяльності оптової бази ВАТ «Укрторгбудматеріали», зазначити можливі шляхи виходу зі сформованої в даний момент кризової ситуації.
Теоретичною і методологічною основою дослідження в дипломній роботі є закони України, а також інші нормативні документи, публікації зарубіжних та вітчизняних авторів. Інформаційною базою дослідження є статистичні дані, матеріали оптового підприємства, матеріали періодичної преси, Internеt. В ході дослідження проаналізовані вітчизняні та зарубіжні джерела.
Оптова торгівля - це торгівля партіями товару між організаціями, організаціями та підприємцями, підприємцями і підприємцями, коли товар продається не для кінцевого користування, а для потреб бізнесу (для перепродажу чи використання у виробництві ) і є посередником між виробником і роздрібною торгівлею.
Оптова торгівля України представлена відносно невеликими за обсягами товарообороту підприємствами. У структурі оптового товарообороту значну перевагу мають непродовольчі товари, так, у 2010 році питома вага непродовольчих товарів у структурі оптового товарообороту України склала 81,5% (854621,3 млн.грн.), питома вага склала 18,5% (193843,5 млн.грн.).
Загальноекономічна криза в Україні і скорочення виробництва товарів народного споживання протягом останніх років негативно вплинули на формування товарних ресурсів оптових підприємств. І як наслідок в цілому сучасна ситуація в комерційній діяльності оптових підприємств охарактеризована як кризова. Вихід з такого становища пропонуємо здійснювати в двох напрямах:
По-перше, необхідно удосконалити механізм управління комерційною діяльністю оптових підприємств, який повинен ґрунтуватись на застосуванні наукових методів менеджменту і забезпечувати розробку та прийняття ефективних рішень щодо стійкості поточного функціонування та вироблення стратегії підприємства на перспективу.
По-друге, слід впроваджувати державне регулювання в оптовій торгівлі, яке передбачає не пряме керівництво, а створення умов для цивілізованих взаємовідносин з незалежними підприємствами, щоб через систему господарського законодавства і економічних важелів не допустити хаотичного функціонування оптової торгівлі. Це потребує відстеження та оцінки стану приватизації, контролю за напрямами розвитку матеріально-технічної бази, розміщенням складської мережі, збереження спеціалізації підприємств тощо.
У наш час промисловість, яка виробляє будівельні матеріали, покликана забезпечити індустріальне та приватне будівництво високоякісними ефективними товарами, виробами та деталями, які відповідали б вимогам технічного прогресу. Основними видами будівельних матеріалів, що виробляються та реалізуються на ринку України є стінові матеріали, сухі будівельні суміші, лакофарбові матеріали, облицювальні та інші матеріли.
За даними Державної служби статистики України у 2010 році випуск цегли в порівнянні з 2009 роком зріс на 8,7% (випущено 2,3 млрд. штук умовної цегли в 2010році, проти 2,1млрд.штук умовної цегли у 2009році).
Найбільші центри промисловості будівельних матеріалів - Київ, Харків, Одеса, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Запоріжжя, Донецьк, Маріуполь.
Серед в'яжучих матеріалів переважають вапно і цемент. За даними Державної служби статистики України у 2010 році вироблено вапна 4241 тис.тон.
Україна славиться запасами граніту, лабрадориту, мармуру й мар-муроподібних вапняків, які використовуються для будівництва доріг, набережних, облицювання станцій метро, підземних переходів, фундаментів і стін будинків, як важкий наповнювач для бетону, виготовлення пам'ятників, розподільних щитів (мармур) і сувенірів.
За даними Державної служби статистики України у 2010 році було видобуто гіпсу – 679 тис.тон, вапняку – 20,6млн.т., крейди – 0,5млн.т., природних пісків – 9,0млн.куб.м., гальки, гравію,щебеню та дробленого каменю – 47,9млн.куб.м., каоліну та каолінової глини – 1391, тис.т.
Виробництво керамічної глазурованої плитки зосереджене в Слов'янську (Донецька область), Харкові та Львові, а метлахської-в Харкові та Артемівську (Донецька область). За даними Державної служби статистики України у 2010 році плит керамічних вироблено 51,9 млн.кв.м., що на 17,1% більше ніж у 2009 році.
Отже, комплекс з виробництва будівельних матеріалів включає такі галузі як цементна, азбестоцементних виробів, збірних залізобетонних і бетонних конструкцій та виробів, стінових матеріалів, будівельної кераміки, будівельних матеріалів та виробів з полімерної сировини, нерудних будівельних матеріалів, пористих заповнювачів та ін. Даний комплекс досить рівномірно розміщена по території України.
Оптова база – це майновий комплекс, технологічно оснащений для забезпечення комерційних, торговельно-оперативних та торгово-технологічних процесів.
Оптова база ВАТ «Укрторгбудматеріали» це підприємство, яке торгує будівельними матеріалами, база здійснює операції роздрібної та оптової торгівлі на внутрішньому ринку, а також планує відкрити свій завод з виробництва будівельних матеріалів, щоб брати активну участь у виробництві продукції, яка зорієнтована на попит населення. Для оцінки роботи оптової бази ВАТ «Укрторгбудматеріали» було проаналізовано основні економічні показники її господарської діяльності.
Максимального зростання показників товарообороту було досягнуто у 2010 році в порівнянні з 2007 роком – на 3,78%, у 2009 році товарообіг залишився майже на рівні попереднього, а у 2010 році зростання становило 1,46 % в порівнянні з попереднім 2009 роком.
Збільшення товарообороту викликано виваженою ціновою політикою підприємства та вдало сформованим асортиментом, що сприяє задоволенню попиту покупців та укріпленню позицій підприємства на ринку будівельних матеріалів. Зниження купівельної спроможності населення компенсується зростанням цін, тому обсяги товарообороту майже стабільні.
Обсяг товарних запасів на кінець року за аналізований період став більшим, також спостерігається зростання рівня товарних запасів у днях з 20 днів у 2007 році до 26 днів у 2010 році..
Найбільший темп зростання валового доходу до попереднього року спостерігався у 2008 році – 2,56%. У 2010 році валовий дохід збільшився проти 2007року на 4,8 %.
Оптова база ВАТ «Укрторгбудматеріали» намагається застосовувати невисокі торговельні націнки, щоб високими цінами не відлякувати покупців, а навпаки, через виважену цінову політику збільшувати коло споживачів, які зможуть придбати якісні товари за доступними цінами. Завдяки цьому підприємство отримує стабільний дохід.
Оптова база ВАТ «Укрторгбудматеріали» за аналізований період недоотримала прибутки в 2007р. та 2010роках через зростання витрат обігу, особливо витрат на оплату праці. Так, у 2007 році виконання плану прибутку становило– 98,6 %, у 2010 році план невиконаний на 1,57 % (12,23 тис.грн.).
Спостерігається зменшення прибутку в порівнянні з попередніми роками. Найнижчий прибуток був отриманій у 2010 році – 768,02 тис. грн., або 98,43 % рівня попереднього року.
Знизилась і рентабельність оптової бази ВАТ «Укрторгбудматеріали» з 7,38% у 2007 році до 5,74% у 2010 році
Таким чином, за результатами економічного аналізу оптової бази ВАТ «Укрторгбудматеріали» можна зробити висновок, що торговельне підприємство забезпечує майже стабільний рівень товарообороту, валового доходу. Але зростання витрат обігу в основному за рахунок збільшення витрат на оплату праці через зростання заробітної плати призвело до зниження прибутку та рентабельності торговельного підприємства. Тому підприємству необхідно вжити дієвих заходів для того, щоб при збереженні робочих місць забезпечити належний рівень ефективності роботи оптової бази.
Для здійснення господарської діяльності оптова база має відповідну матеріально-технічну базу.
Для збереження товарів, які реалізує оптова база, передбачені спеціалізовані складські приміщення, загальна площа яких складає 3250 м2, корисна складська площа 2580 м2, загальна ємність складів дорівнює 12487,5 м3.
Всього на базі знаходиться 3 складських приміщення, в яких зберігається товар що реалізується оптовою базою ВАТ «Укрторгбудматеріали».
Оптова база ВАТ «Укрторгбудматеріали» має два основних джерела закупки товарів - прямих та непрямих постачальників. Також на оптовій базі ВАТ «Укрторгбудматеріали» підписуються разові угоди.
Закупівлі товарів оптовою базою ВАТ «Укрторгбудматеріали» відбуваються в різних постачальників і під впливом великого числа перемінних. Найбільшу питому вагу серед постачальників оптової бази ВАТ «Укрторгбудматеріали» займають відкриті акціонерні товариства (34%) та закриті акціонерні товариства (31%).
На оптовій базі ВАТ «Укрторгбудматеріали» використовують два види маршрутів: маятниковий і кільцевий.
Пропозиції:
1. Для покращення ефективної діяльності оптової бази ВАТ «Укрторгбудматеріали», необхідно проводити глибокий аналіз залежності від постійно мінливого ринкового середовища. Це дозволить зробити підприємство стійко прибутковим і конкурентноздатним, забезпечити його розвиток, передбачати майбутнє.
Проводячи систематичний і глибокий аналіз комерційної діяльності оптової бази ВАТ «Укрторгбудматеріали» можна:
- швидко, якісно і професійно оцінювати результативність комерційної роботи як підприємства в цілому, так і його структурних підрозділах;
- точно і вчасно знаходити і враховувати фактори, що впливають на одержуваний прибуток по конкретних видах реалізованих товарів і наданих послуг;
- визначати витрати на торговельну діяльність (витрати обертання) і тенденції їхньої зміни, що необхідно для визначення продажної ціни і розрахунку рентабельності;
- знаходити оптимальні шляхи рішення комерційних проблем торговельного підприємства й одержання достатнього прибутку в найближчій і віддаленій перспективі.
2. Необхідно прибігати до засобів стимулювання збуту, а саме: поширювати безкоштовні зразки, заохочувати випробування товару споживачем, у той час як уведення консультаційного обслуговування обумовлено прагненням до зміцнення довгострокових відносин з роздрібним продавцем.
3. Постійно проводити рекламні заходи. Реклама несе в собі інформацію, що представлена в стиснутої, художньо вираженій формі, емоційно пофарбована і доводить до свідомості й уваги потенційних покупців найбільш важливі факти і зведення про товари і послуги і забезпечує зв'язок між виробництвом і споживанням. На сучасному етапі реклама переступила вузькі рамки інформаційної функції, що забезпечує потік інформації, що направляється, і бере на себе комунікативну функцію. З її допомогою підтримується «зворотний зв'язок» з ринком і споживачем. Це дозволяє контролювати просування товарів на ринку, створювати і закріплювати в покупця стійку систему переваг до рекламованих об'єктів, вносить корективи в збутову діяльність. Використовуючи можливості спрямованого впливу на споживача, реклама сприяє не тільки формуванню попиту, але і керуванню ним.
Реклама сприяє постійному удосконалюванню продукції, що випускається. Її варто використовувати як інструмент конкуренції.
4. Незважаючи на те, що на оптовій базі ВАТ «Укрторгбудматеріали» в 2009-2011 році не виникало випадків виробничого травматизму та відсутні професійні захворювання, ми можемо запропонувати такі заходи направлені на покращення умов і охорони праці:
- Проведення атестації робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці та аудиту з охорони праці, оформлення стендів, оснащення кабінетів, виставок, придбання необхідних нормативно-правових актів, наочних кабінетів, виставок, придбання необхідних нормативно-правових актів, наочних посібників, літератури, плакатів, відеофільмів, макетів, програмних продуктів тощо з питань охорони праці.
- Проведення цільового навчання з охорони праці працівників, спеціалістів, організація семінарів та оглядів-конкурсів з цих питань.
- Забезпечення працівників спеціальним одягом, взуттям та засобами індивідуального захисту відповідно до встановлених норм (включаючи забезпечення мийними засобами та засобами, що нейтралізують небезпечну дію на організм або шкіру шкідливих речовин, у зв’язку з виконанням робіт, які не виключають можливості забруднення цими речовинами).
- Проведення обов’язкового попереднього, періодичного і позапланового медичного огляду працівників тощо.
Література
1. Апопій В.В., Бабенко С.Г. Комерційна діяльність на ринку товарів та послуг. – Львів: Видавництво ЛКА, 2010– 450 с.
2. Апопій В.В. "Комерційна діяльність: сучасний зміст, форми". "Вісті" від 21.07.2011.
3. Апопій В.В. "Правова база комерційної діяльності". "Вісті" від 15.09.2010.
4. Бланк И.А. Торговый менеджмент. - К: Украинско - Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001. - 408 с.
5. Бланк И.А. Управление торговым предприятием. - К: Украинско- Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001 – 501 с.
6. Брагин Л.А. Торговое дело - экономика и организация. - М, ИНФРА - М, 2003 – 576 с.
7. Виноградова С.Н. Коммерческая деятельность. - Мн.: Вышейшая школа, 2006. - 328 с.
8. Гребнев А. И. Экономика торгового предприятия. Учебник - М: Экономика 2003. - 207 с.
9. Дашков Л.П., Брызгалин А.В. “Коммерческий договор: от заключения до исполнения” – М. ИВУ “Маркетинг”, 2009 – 324 с
10. Дашков Л.П., Памбухчьянц В.К. Коммерция и технология торговли. - М.: ИД Дашков и Ко, 2010. - 697 с.
11. Жукова Т.Н. Коммерческая деятельность. - М.: Вектор, 2009. - 256 с.
12. Каплина С.А. Организация коммерческой деятельности. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2004. - 447с.
13. Котер Ф.. Основы маркетинга. – М.: Ростингэр, 2006.
14. Лебедева С. Н. Экономика торгового предприятия: Учебное пособие - Минск: Новое знание. 2001. - 421 с.
15. Липсиц.И.В. Коммерческое ценообразование. – М.: изд-во БЕК, 2007
16. Оноприенко В.И. «Малі підприємства: Досвід, проблеми» М.: Профиздат, 2007
17. Осипова Л.В. Основы комерческой деятельности 2000г. С. 60, 233.
18. Осипова Л.В., Синяева М.В. Основы коммерческой деятельности. Учебник. - М.: Юнити-Дана, 2001. - 381 с.
19. Основы предпринимательской деятельности: маркетинг / Под.ред. проф. В.М. Власовой. - М.: Финансы и статистика, 2001. - 328с.
20. Панкратов Ф.Г. Коммерческая деятельность. - М.: ИД Дашков и Ко, 2005. - 504 с.
21. Поповцева Ф.П. Коммерческая деятельность: Учебник. - М.: Инфра-М, 2005. - 248 с.
22. Разумнова И. Мелкие підприємства в промисловості США. Ж. «Проблеми теорії і практики керування», 2008
23. Рацкий К.А. Экономика предприятия: М: ИВЦ " Маркетинг ", 2003. - 696с.
24. Синецкий Б.И. Основы коммерческой деятельности – М. Юристь, 2011 – с.27-200
25. Синяева И.М. Коммерческая деятельность в сфере товарного обращения. - М.: ЮНИТИ, 2005. - 367 с.
26. Статистичний щорічник України за 207-2010 роки.
27. Стратегічні напрямки розвитку підприємств харчової промисловості і торгівлі. Тези доповідей міжнародної науково-методичної конференції, 24 жовтня 2002 р. С. 251-253.
28. Шахмалов Ф. Малое підприємництво в системі ринкових реформ: проблеми росту або виживання. Ж. "Питання економіки", 2003
29. Экономика торговли: Учебник для вузов / авторский коллектив, руководитель Б. А. Соловьев. - М.: Экономика, 2002. – 308 с.
30. Экономика торгового предприятия: Учебник для торговых вузов - М: Экономика, 2001. - 365 с..
31. Экономика торгового предприятия: Учебное пособие - Ростов-на-Дону: «Феникс» 2001. - 294 с..
32. Экономика и организация деятельности торгового предприятия: Учебное пособие / Под ред. А. И. Соломатина. - М.: ИНФРА-М, 2000. - 426 с
Інші роботи цього напряму
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)