Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   120 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»   (ID роботи: 3411)

Напрям: Економіка
Предмет: Комерційна діяльність
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 40
Рік захисту: 2012
ВУЗ: Полтавський університет економіки і торгівлі (ПУЕТ)
Спеціальність (факультет): товароведный
Курс: 5
Мова: Українськa
План
Вступ
1. Транспорт та економіка. Характерні риси функціонування автотранспорту в умовах ринкової економіки.
2. Коротка економічна характеристика господарської діяльності та стан ресурсного потенціалу підприємства
3. Транспортні послуги та їх економічний зміст. Стратегії транспортного обслуговування, види транспорту і вантажів
4. Задача керування транспортом у процесі фізичного руху товарів на шляху від виробника до споживача
5. Якість обслуговування споживачів послуг транспорту.
Висновки та пропозиції
Використана література
Вступ
В умовах становлення нових економічних відносин, коли ринкова економіка починає лише встановлюватися на теренах нашої держави, в Україні проходять стрімкими темпами процеси роздержавлення та приватизації, адже наявність при-ватного сектора і являється одним з головних рушіїв розвитку держави, а це, в свою чергу, призводить до зміни структури ринку та галузей народного господарс-тва, - одні види діяльності розвиваються, а інші занепадають, в залежності від по-треби ринку.
Багато підприємств і галузей народного господарства в силу тих чи інших причин переживають зараз не найкращі часи. Транспорт - це одна з небагатьох га-лузей, якій вдається не тільки вижити в цих складних умовах, але й по деяких ви-дах діяльності розширити обсяги виробництва і надання послуг. Транспорт зали-шився тією життєдайною артерією, яка зв’язує народне господарство країни і надає йому єдності і цілісності.
Особлива увага приділяється автомобільному транспорту, бо саме він є са-мим мобільним і швидко реагує на зміни ринкового середовища, тому саме цьому виду транспорту надають перевагу наші підприємці при здійсненні внутрішніх пе-ревезень і перевезень в країни ближнього зарубіжжя. Україна розташована в центрі Європи, на перетині важливих торгівельних шляхів і тому особливу увагу слід приділяти розвитку транспорту , щоб не лише забезпечувати власні потреби, але й виводити цю галузь господарства на міжнародний рівень.
Застарілі методи господарювання стають не практичними в сучасних ринко-вих умовах, тому гостро постає проблема забезпечення ефективної діяльності під-приємств і галузей народного господарства, зокрема в галузі транспорту. Водночас транспорт, а автомобільний особливо, залишається однією з найпривабливіших га-лузей народного господарства для ділків тіньової економіки. У зв’язку з особливо-стями виробничої діяльності (складність контролю на стадії надання послуг і вели-ка частка розрахунків за готівку) значна частина доходів залишається в тіні, що призводить до недотримання коштів у казну держави.
Вибір правильної стратегії діяльності з метою забезпечення оптимальної дія-льності за умов різкого виникнення великої кількості конкурентів є одним з голо-вних завдань оперативного планування діяльності автотранспортного підприємст-ва.
Транспорт є галуззю, яка знаходиться на стику виробничої сфери і сфери по-слуг. Він не створює ніяких матеріальних цінностей, а забезпечує перевезення ван-тажів і людей, розвиваючи зв'язки між підприємствами, галузями, регіонами. Його ще називають "кровоносною системою економіки", бо він є необхідною умовою функціонування господарства.
Транспорт поділяється на вантажний і пасажирський, залежно від того, які об'-єкти ним перевозяться. Вантажний транспорт забезпечує виробничі зв'язки між підприємствами і доставку населенню продуктів споживання; основними показни-ками ефективності його роботи є вантажоперевезення (кількість перевезених за рік вантажів у тоннах) і вантажообіг (добуток обсягу перевезеного вантажу на відстань перевезень (т • км)).
Пасажирський транспорт забезпечує перевезення населення; його основними показниками є пасажироперевезення (кількість пасажирів, перевезених за рік) і па-сажирообіг (добуток кількості пасажирів на відстань перевезень, вимірюється у па-сажирокілометрах).
Окремі види транспорту не функціонують ізольовано. Виконуючи спільну функцію по забезпеченню народногосподарського комплексу вантажними і паса-жирськими перевезеннями, різні види транспорту формують між собою тісні взає-мозв'язки. Внаслідок цього складається транспортна система, яка розвивається у взаємодії з усім народногосподарським комплексом країни. Транспортна система являє собою територіальне поєднання шляхів сполучення, технічних засобів транс-порту і служби перевезень, які об'єднують всі види транспорту і всі ланки транспо-ртного процесу у їх взаємодії і забезпечують успішне функціонування народно-господарського комплексу країни в цілому.
Все вище сказане підтверджує актуальність обраної теми курсової роботи.
Метою курсової роботи є транспорт та економіка, послуги транспорту та інші загальні питання
Об'єктом дослідження курсової роботи є автотранспортне підприємство «АТП – 23». Для досягнення мети поставлені наступні завдання:
• розглянути характерні риси функціонування автотранспорту в умовах ринкової економіки
• проаналізувати коротку економічну характеристику господарської дія-льності та стану ресурсного потенціалу підприємства
• вивчити транспортні послуги та їх економічний зміст
• визначити стратегії транспортного обслуговування, види транспорту і вантажів
• навести задачі керування транспортом у процесі фізичного руху това-рів на шляху від виробника до споживача
• визначити якість обслуговування споживачів послуг транспорту
• зробити відповідні висновки та пропозиції тощо.
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2009-2011 роки
Висновок
Транспорт - це одна з небагатьох галузей, якій вдається не тільки вижити в цих складних умовах, але й по деяких видах діяльності розширити обсяги вироб-ництва і надання послуг.
Метою курсової роботи є транспорт та економіка, послуги транспорту та інші загальні питання. Об'єктом дослідження курсової роботи є автотранспортне під-приємство «АТП – 23». Для досягнення мети поставлені наступні завдання: роз-глянути характерні риси функціонування автотранспорту в умовах ринкової еко-номіки, проаналізувати коротку економічну характеристику господарської діяльно-сті та стану ресурсного потенціалу підприємства, вивчити транспортні послуги та їх економічний зміст, визначити стратегії транспортного обслуговування, види транспорту і вантажів, навести задачі керування транспортом у процесі фізичного руху товарів на шляху від виробника до споживача, визначити якість обслугову-вання споживачів послуг транспорту, зробити відповідні висновки та пропозиції тощо. Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2009-2011 роки
Характерними рисами функціонування автотранспорту в умовах ринкової економіки є такі об'єктивні обставини, як нові економічні умови роботи автомобі-льного транспорту і споживачів його послуг, формування ринку послуг транспор-ту, посилення конкуренції між підприємствами транспорту і урізноманітнювання видів транспорту.
Автотранспортне підприємство «АТП-23» створено в 2004 році. До складу ав-томобільного парку «АТП-23» входять вантажні автомобілі, пасажирські автобуси, пасажирські легкові автомобілі, спеціальні легкові та не легкові автомобілі Аналіз показників обороту коштів від перевезень АТП-23 показав, що впродовж 2009-2011 років. Планові показники виконувалися в повному обсязі, навіть спостерігається їх перевиконання. Так, у 2009 році планові показники було перевиконано на 0,41% (25,8 тис. грн.), у 2010 році план перевиконано на 1,18% (75,3 тис. грн.), у 2011 році перевиконання плану склало 2,32% (150,9 тис. грн). Фактичний оборот коштів від перевезень у 2011 році зріс в порівнянні з 2010 роком на 3,51%. Аналіз показників витрат коштів АТП-23 показав, що у 2009-2011 роках фактичні показники були пе-ревищили планові. Фактичні показники прибутку АТП-23 перевищили планові. Так в 2009 році перевиконання плану прибутку склало 2,65% (8,75 тис. грн.), в 2010 році перевиконання плану відповідно 13,28% (46,5 тис. грн.), в 2011 році план перевиконано на 3,52% (14,1 тис. грн.).
Рентабельність АТП-23 зростає з кожним роком і в 2011 році складає 6,22%. Кількість машин автомобільного парку АТП – 23 в 2009-2011 роках було збільше-но.
Таким чином, АТП-23 працює досить стабільно, хоча і стикається з певними труднощами під час свого функціонування. Послуги транспорту відносяться до по-слуг, що завершують або передують процес матеріального виробництва, а також опосредующим споживання.
Під послугою припускається не тільки власне перевезення вантажу, але і будь-яка операція, що не входить до складу перевізного процесу, але пов'язана з його підготуванням і здійсненням (пакування і маркування вантажів, їх пакетування, проміжне збереження, надання вантажовласнику необхідної інформації і т.п.)
До послуг автомобільного транспорту АТП-23 відносяться: перевезення ван-тажів, пошти; послуги вантажно-розвантажувальні (навантаження, розвантаження, перевантаження, складські операції усередині); послуги по збереженню вантажів; послуги по підготуванню до перевезення перевізних засобів; надання перевізних засобів на умовах оренди, прокату; послуги транспортно-експедиційні і додаткові, виконувані під час перевезення вантажів, багажу й ін. по обслуговуванню підпри-ємств, організацій, населення; перегін нових і відремонтованих перевізних засобів і т.п.
Перевезення вантажу є основним видом послуг транспорту. Задача керування транспортом у процесі фізичного руху товарів на шляху від виробника до спожи-вачів після сформування логістичного каналу розподілу в АТП – 23 зводиться до наступного: вибір виду транспорту і визначення місць способів перевалки вантажів з одного виду транспорту на іншій, маршрутизація цього руху, практичні контроль і керування рухом транспорту в ході доставки товарів по логістичному ланцюгу.
Розмір плати за автомобільні перевезення в АТП-23 визначається обліком сполучення факторів і залежить: від відстані перевезення, маси й обсягу перевезе-ного вантажу, вантажопідйомності, типу використовуваного автомобіля, його зага-льного пробігу і часу використання, а також місцевості, де здійснюється дане пере-везення.
Усі маршрути автомобільних перевезень в АТП-23 поділяються на маятникові і кільцеві.
Практичне керування ходом належним чином організованих перевезень здійснюється в АТП-23 за допомогою правильно організованого документування і документообігу, а також інформатизації і комп'ютеризації всіх транспортних про-цесів.
Основними пропозиціями до АТП-23 є вдосконалення послуг транспорту, що пропонуються споживачам, а саме: надійність перевезень; мінімальні терміни (три-валість) доставки; регулярність доставки вантажу; гарантовані терміни доставки, у тому числі доставка вантажу точно в термін; безпека перевезень; забезпечення ці-лості вантажу при доставці; зручності по прийомі і решті вантажів; наявність дода-ткових послуг; наявність різноманітних рівнів транспортного обслуговування; при-стосовуваність до вимог клієнтів (гнучкість обслуговування); налагоджена система інформації і документування; супровід вантажу до кінцевого пункту призначення; організація доставки вантажу “від дверей до дверей”; прийнятна вартість переве-зення; можливість митного очищення (сплата мита і т.п.); оптимальна дислокація пунктів відправлення і доставки; можливість одержання достовірної інформації про тарифи, умовах перевезення і місця розташування вантажу; наявність необхід-ної транспортної тари; наявність необхідного перевантажувального устаткування в пунктах перевалювання; ліквідація проміжних перевантажувальних операцій тощо.
Література
1. Альбеков А.У., Федько В.II., МІІІІ.ко О.А. Логистика коммерции. Ростов-на Дону: Феннкс, 2001.
2. Андрющенко Л. Напрями підвищення ефективності діяльності підприємств торгівлі й громадського харчування. // Фінанси України. – 2000. - № 8. – С.81-86.
3. Апопій В. Види і функції зв’язків торгівлі і АПК. // Торгівля, комерція, підприємництво: Збірник наук. праць. – Львів, 1998. – С. 20-22.
4. Афанасьев Л. Л., Островский Н. Б., Цукерберг С. М. Единая транспортная система й автомобильньїе перевозки. — М.: Транспорт, 1984.—335с.
5. Баузрсокс Дональд Дж., Клосс Диши І Д/к. Логнстика: интегрированная цепь поставок / Пер М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2001. —640с.
6. Власова Н.О., Пономарьова Ю.Н. Формування ефективної закупівельної політики підприємств роздрібної торгівлі: Навч.посіб. — Харків, 2003. — 1-І
7. Гаджинский А.М. Логистика: Учебник для высших и средних специальных уче-бных заведений. — М.: Информащюнно-внедренческиий центр «Маркетинг», 2000. — 375 с.
8. Гаджинский А.М. Практикум по лопістике. — 2-е изд., перераб.и доп. - - М.: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг».2001.— 180с.
9. Голиков А. П., Олійник Я. Б., Степаненко А. В. Вступ до еконо¬мічної і соціа-льної географії: Підручник. — К.: Либідь, 1997. — С. 199—206.
10. Друри К. Введение в управленческий й производственньш учет: Пер. с англ. — М.: Аудит, ЮНИТИ. 1994. — 560 с.
11. Дыбская В.В. Управление складами в логистической системе. -М.: КИА-центр, 2000. — 110с.
12. Зеваков А.М., Петров В.В. Логистика производственных й товарних запасов. Учебник. — СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2002. — 320 с.
13. Как работают японские предприятия. — М.: Зкономика, 1989. -262с.
14. Кальченко А.Г. Логістика: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2002. -148с.
15. Козловский В.А., Козловская З.А., Савруков Н.Т. Логистический менеджмент: Учебное пособие. 2-е изд., доп. — СПб.: Издательство «Лань», 2002. — 272 с.
16. Контроллинг в бизнесе. Методологические й практические основы построения контроллинга в организациях / А.М. Карминский, Н.И. Оленев, А.Г. При-мак, С.Г. Фалько. — М.: Финансы й статистика, 1998.— 256с.
17. Контроль запасов: Учебное пособие: Пер. с англ. — М.: ТОО Инжиниринго-Консалтинговая Компания «ДеКА», 1993. — 64 с.
18. Краткий курс по экономике предприятия / Под ред. проф. Ушаковой Н.Н., проф. Савельева Е.В. — К.: Генеза, 1998. — 424 с.
19. Леншин Й.А., Смольняков Ю.Й. Логистика. В 2 ч.: Ч. 1. — М.: Машиност-роение, 1996. — 246 с.
20. Линдерс Майкл Р., Фирон Харольд Е. Управление снабжением и запасами. Логистика: Пер. с англ. — СПб: ООО «Издательство Полигон», 1999.— 768с.
21. Байдаков Н.Ф. и др. Проблемы размещения торговой сети в сель ской местности. / Байдаков Н.Ф., Бернвальд А.Р., Туров А.С. – М.: Экономика, 1972. – С.111.
22. Барчук И.Д. Технология торговых процессов. – М.: Экономика, 1974. – 195 с.
23. Башнянин Г. І. Ефективність функціонування кооперативних систем в перехідних економіках. // Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі. Ч. 1. – Львів: Коопосвіта, 1998. С. 69-76.
24. Бурмистров В.Г. Организиция торговли непродовольственными товарами. – М.: Экономика, 1982. – 220 с.
25. Вахрин П.І. та ін. Роздрібна торговельна сітка і планування її розвитку у споживчій кооперації. / Вахрин П.І., Іващенко В.М., Коваленко М.Л. – Львів: Каменяр, 1968. – 94 с.
26. Виноградова С.Н. Коммерческая деятельность: Учебное пособие. – Минск: Высш. шк., 1998. – С.176.
27. Воробйова Л.В. Роль торгівлі у структурній перебудові України. // Перехідні економічні системи. Львів: Вид-во ЛКА. – 2001. - № 4. – С. 69-71.
28. Воронин В.П. Экономико-математические методы планирования в торговле. – М.: Экономика, 1980. – 95 с.
29. Востриков М. Програмные решения для торговли сегодня. // Новости торговли. – 2000. - № 6-7. – С. 88-96.
30. Вялкин А.П. Хозрасчет в торговле. – М.: Знание, 1986. – 61 с.
31. Гончарук Я. Розрахункові взаємовідносини за новими стандартами обліку. // Вісник ЛКА. – Львів: Вид-во ЛКА, 2002. - № 12. – С. 150-156.
32. Гордеев К.К. Повышение эффективности розничной торговли. – К.: Техника, 1976. – 158 с.
33. Грюневальд О., Фабиунке Г. и др. О культуре продажи товаров. – М.: Экономика, 1973. – 110 с.
34. Данилов Е.И. Социально-экономическая эффективность торговли. – М.: Знание, 1983. – С.64.
35. Данилов Е.И. Социально-экономические проблемы развития торговли. – М.: Знание, 1980. – С.53.
36. Дарбинян М.М. Торговля: совершенствование, планирование и хозяйствование. – М.: Экономика, 1981. – С.136.
37. Дашков Л.П., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли: Учебник для вузов. – М.: «Маркетинг», 1999. – С.278.
38. Комерційна діяльність на ринку товарів і послуг. (За ред. проф. Апопія В.В., проф. Гончарука Я.А.). – Львів, 2001. – С. 269.
39. Организация коммерческой деятельности: Справ. пособ. / Под общ. ред. С.Н.Виноградовой. – Мн.: Высшая школа, 2000. – С. 364.
40. Памбухчиянц О.В. Организация и технология коммерческой деятельности: Учебник для студ. сред. учебных заведений. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 1999. – С.292.
41. Памбухчиянц О.В. Организация и технология коммерческой деятельности: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 2001. –С152.
42. Панкратов Ф.Г., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли: Учебник для высш. торг. заведений. – М.: Маркетинг, 1994. – С.220.
43. Панкратов Ф.Г., Серёгина Т.К. Коммерческая деятельность: Учебник. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 1996. – С.328.
44. Половцева В.П. Коммерческая деятельность. – М.: ИНФРА-М, 2000. – С.266.
45. Пащенко Ю., Давиденко А. Розвиток, модернізація транспортної системи України // Економіка України. — 1998. — № 9. — С. 45—52.
46. Пащенко Ю., Давиденко А. Розвиток міжнародного транспортно¬го сполучення України // Економіка України. — 1999. — № 5. — С. 47—55.
47. Пащенко Ю. Є., Давиденко А. М., Чернюк Л. Г. Перспективи роз¬витку транспортного комплексу. — К.: Либідь, 1998. — 40 с.
48. Розміщення продуктивних сил: Навчальний посібник / За ред. В.В.Ковалевського, О. Л. Михайлюк, В. Ф. Семенова. — К.: Либідь, 1996, —С. 369—386.
49. Розміщення продуктивних сил: Підручник / За ред. Є. П. Качана. К.: Вища школа, 1998.— С. 191—208.
Інші роботи цього напряму
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2