*
Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   60 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Нормативно-правовий акт: поняття ознаки класифікація   (ID роботи: 636)

Напрям: Право
Предмет: Адміністративне право
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 33
Рік захисту: 2009
Мова: Українськa
План
ЗМІСТ
Вступ
Розділ І. Історія виникнення та поняття нормативно-правового акту
1.1 Історичні передумови виникнення нормативно-правових актів
1.2 Нормативно-правові акти: поняття та основні риси
Розділ ІІ. Класифікація та дія нормативно-правових актів
2.1 Класифікація нормативно-правових актів
2.2 Дія нормативно-правових актів у просторі, часі і по колу осіб
2.3 Способи викладання норм права у статтях нормативно-правових актів
Розділ ІІІ. Уніфікація термінології нормативно-правових актів
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Вступ
Теорія держави і права — суспільствознавча наука, головним і основним об'єктом дослідження якої є державно-правова організація суспільства на різних етапах його розвитку, закономірності виникнення держави і права і зміна одного типу іншим. Іншими словами, предметом дослідження теорії держави і права є держава і діюче в ньому право з обліком їх формаційної, соціально-економічної і політичної обумовленості і призначення.
Предметом теорії держави і права є закономірності виникнення, функціонування держави і права як головних явищ громадського життя, їхня соціальна і політична сутність, їхній зміст і форми, юридичні відносини і зв'язки, характерні риси правової свідомості і правової культури.
Держава і право вивчаються не однією наукою, а комплексом суспільних наук. Пов'язано це з різнобічною діяльністю численних органів і установ держави. Держава займається економікою, керуванням, політикою, духовною сферою. Усе це сфери інтересу конкретних наук — управлінської науки, економічної, політичної, соціології і т.п. Повне представлення про державу дає тільки погляд на неї з різних сторін, аналіз соціальних, політичних, економічних і інших факторів, що визначають призначення, функції і роль у суспільстві і держави, і права.
Актуальність теми. Вивчення видів та функцій нормативно-правових актів є однією з найважливіших тем в правовій науці. Також до гострого і не до кінця вивченого питання належить вивчення проблем систематизації нормативно-правових актів.
Нормативно-правовий акт є домінуючим джерелом права у всіх правових системах, тому нормативно-правові акти мають спільні риси. Нормативно-правові акти мають юридичну силу, у разі порушення останніх суб’єкт порушення несе юридичну відповідальність.
Мета дослідження: розкрити основні форми та функціонування нормативно-правових актів.
Завдання дослідження:
- Висвітлити історичні передумови виникнення нормативно-правових актів.
- Дати визначення поняттю та основним рисам нормативно-правовим актам.
- Навести класифікацію нормативно-правових актів.
- Розкрити дію нормативно-правових актів у просторі, часі і по колу осіб.
Для повного і всебічного дослідження були використані наукові роботи таких вчених як В.В. Молдаван, В.В. Копейчиков, В.Д. Перевалов, В.В. Лазарев та інших.
Висновок
Висновки
Норма права — це загальнообов'язкове, певне-формально-визначене правило поведінки (зразок, масштаб, еталон), установлене чи санкціоноване державою як регулятор суспільних відносин, що офіційно закріплює міру волі і справедливості відповідно до суспільними, груповими й індивідуальною інтересами (волею) населення країни, забезпечується всіма заходами державного впливу, аж до примуса.
Можна зробити висновки, що норма права є мірою волі і справедливості; є результатом владної діяльності держави, що складає в узагальненні і систематизації типових конкретних правовідносин, що виникають у цивільному суспільстві; має завжди загальний характер, тобто це таке розпорядження, що адресоване до необмеженого числа індивідуально невизначених суб'єктів і розраховано на багаторазовість застосування при визначених життєвих обставинах.
Правові норми в сучасному світі дуже різноманітні, оскільки вони відбивають весь строкатий спектр суспільних відносин, всю розмаїтість типових життєвих ситуацій. Для виявлення характерних рис конкретних правових норм, їхнього місця і функціональної ролі в системі права їх класифікують. Підстави таких класифікацій усілякі.
Нормативно-правовий акт — офіційний акт-волевиявлення (рішення) уповноважених суб'єктів права, що встановлює (скасовує) правові норми з метою регулювання суспільних відносин. Чи інакше: акт правотворчості, що містить юридичні норми.
Основний структурний елемент нормативно-правового акта — стаття. Співвідношення норми права і статті залежить від рівня розвитку галузі, задуму законодавця, розвиненості юридичної техніки. Змістом будь-якої статті є припис законодавця. стаття нормативно-правового акта може виступати зовнішньою формою як юридичної норми, так і юридично-нормативного припису, за допомогою якого ця норма «організовується», будується.
Нормативно-правовий акт - це юридичний документ, що носить загальнообов'язковий характер, прийнятий компетентним органом, підтримується й охороняється державною владою від порушень, спрямований на регулювання суспільних відносини й охорону соціальних цінностей. Нормативно-правовий акт має всі ознаки права і відноситься до правових актів.
Нормативно-правовів акти можна класифікувати за наступними ознаками: за суб’єктами їх видання, за сферою дії, за ступенем конкретизації, за характером волевиявлення, за галузями законодавства, за часом дії та за юридичною чинністю.
Також нормативно-правові акти України, як правило, групуються в три основні великі групи: конституційна чи основна, поточна, що регулює інші важливі суспільні відносини, надзвичайні закони, що приймаються в особливих умовах. Законів останньої групи в Україні поки що не існує.
Література
Список використаної літератури
1. Бабаев В.К. Презумпции в советском праве. – Горький: Горьк. высш. школа МВД СССР, 1974. – с. 28.
2. Бабаев В.К. Советское право как логическая система. – М.: Академия МВД СССР, 1978. – с. 141.
3. Барабашева Н.С. Слова, слова, слова… Лексика правовых актов // Советское государство и право. – 1990. – № 1. – С. 82.
4. Гражданское право. Учебник. Часть 1. Издание 2, переработанное и дополненное / Под ред. А.П. Сергеева, Ю.К. Толстова. —М.: Проспект, 1997. —600 с.
5. Договор в народном хозяйстве (вопросы общей теории). М.К. Сулейменов, Б.В Покровский и др. —Алма-Ата, 1987. —395 с.
6. Конституционное право. Опорные конспекты. В.В. Молдован. —К.: Вентури, 1996. —224 с.
7. Конституционное право. Учебник отв. ред. А.Е. Козлов. —М.: Издательство БЕК, 1996.—464 с.
8. Общая теория государства и права. / Под редакцией академика АпрН Украины, доктора юридических наук, профессора В.В. Копейчикова. —К.: Юринком, 1997. —320 с.
9. Общая теория права и государства: Учебник / Под ред. В.В. Лазарева.—2-е издание, перераб. и доп.—М.: Юрист, 1996. —472 с.
10. Перевалов В.Д., Югов А.А. Проблемы теории и практики законотворческого процесса в Российской Федерации // Российский юридический журнал. — 1993. — №2.
11. Пиголкин А.С. Теория государства и права: Учебник. М.: Юрайт. 2005. -437 с.
12. Плахов В.Д. Социальные нормы: философские основания общей теории. -М., 1985.
13. Правова система України: теорія і практика. - К., 1993.
14. Рабінович П.М. Основи загальної теорії права та держави. Видання 5-те, зі змінами. Навчальний посібник. — К.: Атіка. — 2001. — 176 с.
15. Рахманина Т.Н. Вопросы унификации терминологии нормативно-правовых актов (по материалам Свода законов СССР) // Проблемы совершенствования советского законодательства: Труды. 34. – М.: ВНИИСЗ. – 1986. – С. 23
16. Савицкий В.М. Язык процессуального закона: Вопросы терминологии. – М.: Наука, 1987. – 288 с.
17. Теория государства и права. Учебник для юридических факультетов и вузов. Под редакцией В.М. Корельского и В.Д. Перевалова.—М.: Издательская группа НОРМА-ИНФРА-М, 1998. —570 с.
18. Теория государства и права: Учебное пособие. Сурилов А.В.—Одесса.: Астропринт, 1998. —224 с.
19. Теория права: Курс лекций. Учебное пособие для юридических факультетов и вузов. —К.: Вентури, 1996. —208 с.
20. Чернобель Г.Т. Теоретические основы упорядочения юридической терминологии // Проблемы совершенствования советского законодательства: Труды. 27. – М.: ВНИИСЗ. – 1983. – с. 57
21. Язык закона / Под ред. А.С. Пиголкина. – М.: Юрид. лит., 1990. – с. 60
Інші роботи цього напряму
Організаційно-правові засади проходження військової служби за контрактом у Збройних Силах України
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ В АКЦІОНЕРНИХ ТОВАРИСТВАХ
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ У МИТНІЙ СФЕРІ
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ КЛІРИНГОВИХ РОЗРАХУНКІВ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ПРОБЛЕМИ МАТЕРІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ
Організаційно-правові аспекти проходження практики та стажування в підрозділах МВС України
Адміністративно-правове регулювання відповідальності посадових осіб органів виконавчої влади
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ І СВОБОД ЛЮДИНИ ОРГАНАМИ ВНУТРІШНІХ СПРАВ:ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ
Правовий статус Державної реєстраційної служби України
Державна служба
МАТЕРИАЛЬНО-ПРАВОВЫЕ И ПРОЦЕССУАЛЬНЫЕ ГАРАНТИИ ЗАКОННОСТИ ПРИВЛЕЧЕНИЯ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСОБИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ У ПОДАТКОВИХ ПРАВОВІДНОСИНАХ
Правове регулювання реформаційних процесів у галузі медицини в Україні
Міністерство закордонних справ України та його органи за кордоном
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИМИ ЗАХОДАМИ, ЯКІ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ МІЛІЦІЄЮ
Особливості адміністративної відповідальності спеціальних суб’єктів
Правові засади валютного регулювання і контролю в Україні
Адміністративне судочинство
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ВІДНОСИНИ В СФЕРІ ОХОРОНИ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ВІДНОСИНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ТА ПРАВОВА ПРИРОДА
Адмінстративно-процесуальні правовідносини
ЗАСОБИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СЛУЖБОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ В ОРГАНАХ ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ (ОРГАНІЗАЦІЙНО - ПРАВОВІ ПИТАННЯ)
Поняття адміністративного права його місце у правовій системі України
ДЕРЖАВНА ІНФОРМАЦІЙНА ПОЛІТИКА ТА ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЯ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ: ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДЕРЖАВНОГО ОСОБИСТОГО ОБОВ’ЯЗКОВОГО СТРАХУВАННЯ СПІВРОБІТНИКІВ ОРГАНІВ ВНУТРІШНІХ СПРАВ В УКРАЇНІ
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС ПОСАДОВОЇ ОСОБИ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ПИТАННЯ УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ В КОНТЕКСТІ АДМІНІСТРАТИВНОЇ РЕФОРМИ В УКРАЇНІ
Адміністративна відповідальність
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ НОРМОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ НАДАННЯ ОХОРОННИХ ПОСЛУГ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДРОЗДІЛІВ МІСЦЕВОЇ МІЛІЦІЇ ЩОДО ОХОРОНИ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМИ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ (ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ)
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ЗДІЙСНЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ В СФЕРІ ГОСПОДАРЮВАННЯ
Звіт про проходження практики в Роменському районному відділі поліції ГУНП в Сумській області
АДМІНІСТРАТИВНО-ЮРИСДИКЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО ПОЖЕЖНОГО НАГЛЯДУ
Організаційно-правове забезпечення статусу працівників податкової міліції України
Організаційно-правове забезпечення виховної роботи в закладах освіти МВС України
ПРАВОВИЙ РЕЖИМ АКРЕДИТИВУ ЯК ФОРМИ БЕЗГОТІВКОВИХ РОЗРАХУНКІВ
Державна служба як важливий інститут державного урядування. Психологічні та правові аспекти підготовки урядовців
Контрольна адміністративне право
Державне регулювання транспортної системи України (адміністративно-правові проблеми та шляхи їх розв’язання)
Організаційно - правові основи участі громадян в охороні громадського порядку і боротьбі з правопорушеннями
Адміністративні провопорушення
АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ
КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ЯК ФУНКЦІЯ УПРАВЛІННЯ
ВІЙСЬКОВА СЛУЖБА В УКРАЇНІ: ВСТУП, ПРОСУВАННЯ, ПРИПИНЕННЯ
ПРАВОВІ ПРОБЛЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ДІЯЛЬНОСТІ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
Адміністративно-юрисдикційна діяльність суду
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСКАРЖЕННЯ ГРОМАДЯНАМИ НЕЗАКОННИХ ДІЙ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ У СУДАХ
ПОПЕРЕДЖЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ СЕРЕД НЕПОВНОЛІТНІХ