Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   60 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Державний стандарт та програма з основ економіки   (ID роботи: 668)

Напрям: Економіка
Предмет: Економічна теорія
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 36
Рік захисту: 2009
Мова: Українськa
План
ЗМІСТ
Вступ
1.Державний стандарт як форма організації навчального процесу у загальноосвітній школі: сутність, необхідність,структура
2. Стандартизація викладання основ економіки
3. Програма дисципліни «Основи економіки» та її забезпечення
4. Удосконалення розробки державного стандарту та програми з основ економіки –шлях підвищення ефективності економічної основи в Україні
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Вступ
Стабілізація національної економіки - це одна з найголовніших проблем економічної політики України на сучасному етапі. Суттєві зміни в середовищі функціонування вітчизняних підприємств потребують нині використання принципово нових підходів та засобів розв’язання господарських проблем.
Практика господарювання на ринкових засадах підтверджує ту незаперечливу істину, що результативність (ефективність) будь-якої виробничо-господарської та комерційної діяльності залежить передовсім від компетентності та творчої активності управлінських кадрів, достатньо глибокого знання ними конкретної економіки, законодавчої бази й соціальних аспектів господарювання.
Необхідність для нашої економіки висококваліфікованих спеціалістів тягне за собою іншу необхідність виховання та навчання таких спеціалістів. У вищих навчальних закладах України все ширше здійснюється багаторівнева підготовка економістів для різних ланок господарювання. Однак педагоги та психологи розвинутих країн дійшли висновку, що підготовка людини до бізнесової діяльності має починатися так же рано, як і підготовка до першого класу школи, оскільки все подальше їх життя буде пов'язане з цим середовищем. Тому метою економічної освіти в загальноосвітніх школах є допомога вищим навчальним закладам в розвитку економічного мислення та засвоєння студентами системи знань з економіки та підприємництва, шляхом закладення основ економічних знань.
Система освіти, що нині діє в Україні, не є досить досконалою. Це також в значній мірі стосується економічної освіти. Одним з головних її недоліків є те, що освіта немає послідовного нарощування економічних знань в свідомості людини. Сьогодні в Україні має бути створена нова система економічної освіти, що якнайкраще відповідає потребам реального життя. Тому тема курсової роботи, на мій погляд, є досить актуальною.
Розбудова економіки на нових, ринкових засадах потребує наявності та постійного підвищення рівня забезпеченості кадрами високої кваліфікації, здатним вивести економіку з кризи і задовольнити потребу усіх галузей народного господарства. Спад виробництва, поява незайнятого працездатного населення, структурні зрушення в економіці та загострення конкуренції на ринку праці - усе це сприяло тому, що в загальних економічних дослідженнях щораз помітнішими стають проблеми відтворення робочої сили, розвитку ринку праці та освітніх послуг.
Перехід від командно-адміністративної економіки до ринкової та інформатизація суспільства в Україні мають свою специфіку. Передусім привертає увагу механізм функціонування та відтворення кадрового потенціалу, формування ефективної концепції зайнятості на ринку праці, економічної та політичної самочинності, підприємливості тощо. Водночас, досвід економічно розвинених країн світу дає можливість переконливо стверджувати, що покладання вирішення зазначеної проблеми лише на ринкові важелі не дає необхідного результату. [ 8, c. 4]
Усе це зумовлює необхідність глибокої аргументованої оцінки сучасного стану підготовки кадрів в Україні, прогнозування кадрового забезпечення, розробки теоретико-методологічних засад, методів та шляхів підвищення ефективності розвитку системи відтворення кадрового потенціалу на загальнодержавному і регіональному рівнях управління.
Мета роботи: дослідити стан та перспективи удосконалення економічної освіти на Україні.
Відповідно до мети роботи було поставлено наступні завдання:
1. Дослідити державний стандарт з економічної освіти
2. Проаналізувати програми викладання „Основи економіки”
3. Проаналізувати шляхи удосконалення економічної освіти в Україні
Висновок
Висновки
Внаслідок становлення ринкових відносин в Українській промисловості стрімко відбуваються якісні структурні зміни. У країні з'явилась велика кількість нових підприємств малого та середнього бізнесу різних форм власності. Великі державні підприємства перетворюються в акціонерні товариства. Усе це призвело до кількісних та якісних змін у складі і структурі потрібних народному господарству спеціалістів. До того ж і склад, і структура потреб у спеціалістах динамічно змінюється. І вищим навчальним закладам необхідно ці зміни прогнозувати і чуйно на них реагувати.
За теперішніх умов з'явились родини, в яких є можливість і є бажання дати дітям вищу освіту, саме освіту, за свій кошт. У цих родинах розглядають навчання у вищому навчальному закладі не тільки з позиції надбання спеціальності, але і як спосіб рішення певних соціальних задач. Якщо підняти якість навчального процесу, то можна використовуючи цей фактор, значно покращити фінансове становище вищих навчальних закладів.
Отже, сучасні життєві реалії змушують вищі навчальні заклади перенести акцент управлінської діяльності в ньому зі сфери організації навчального процесу і взаємовідносин з Міністерством до сфери маркетингу і фінансів, від успішної діяльності в яких і буде залежать рішення їх життєво необхідних задач.
Серед усіх спеціальностей однією з найбільш популярних залишається економіка. У 2000 році на ній навчалося 5609 осіб або 25,9% від загальної кількості тих, що навчаються у ВЗО 3-4 рівня акредитації. Значною мірою таке зростання виправдано збільшенням кількості підприємств і приватних підприємців, але тенденція до зростання спеціалістів даної галузі дуже скоро може призвести до їхньої невикористаності. За світовими стандартами економічна освіта вважається бажаною і навіть необхідною для сучасного розвитку ринку, але поряд з економічною освітою більшість закордонних спеціалістів мають ще й другу базову освіту (технічну, природничу, медичну, гуманітарну та іншу). Налагодження саме такої структури освіченості населення можна вважати перспективною і бажаною. Широкі перспективи відкриває впровадження дистанційної та модульної освіти, що при значному заощадженні часу, матеріальної і викладацької бази розширює можливості для отримання другої освіти.
Для підвищення ефективності навчання та конкурентоспроможності підготовлених фахівців необхідна така постановка навчального процесу, коли студенти разом з викладачами додатково здійснюють науково-виробничу та тренінгову діяльність і, таким чином, отримують досвід практичної роботи за спеціальністю. Завдання полягає не стільки в організації навчання за вузькою економічною спеціальністю, скільки у створенні умов для одержання широкої освіти для роботи у фінансовій сфері, а також у банківських системах, адміністрації, у бізнесі та у структурах, що забезпечують зовнішньоекономічну діяльність.
Література
Список використаної літератури
1. Конституція України. Прийнята на п'ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України - 1996. - №30. – Ст. 141.
2. “Нетрадиційна освіта” – Журнал “Політика і культура”. – 13-19 червня 2003 р.
3. 2. Крупська Л. П., Пархоменко І.М., Кириленко Л. М. Моя економіка: Підручник для учнів 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням економіки та для учнів 10-х класів загальноосвітніх і гуманітарних пр. – К.: АПН, 2001. – 320с.
4. Гушулей Й. М. Вітенко І. М. Загальна методика викладання основ економіки: Пробний навчальний посібник. – Тернопіль: Астон, 2004. – 108с.
5. Економіка: Навч. посібник для загальноосвітніх навчальних закладів / За ред. Степаненка С.В. -К.: КНЕУ. -2000.
6. Закон України “Про освіту” від 23.05.1991 р.
7. КазаковА.П. Школьнику о рыночной зкономике. Учебное пособие для старшеклассников"- К. -1998.
8. Критерій оцінювання навчальних досягнень учнів з економіки //Географія та основи економіки в школі. – №2. – 2001.- с.4-6.
9. Методика викладання економіки: Навч посібник/ Аксьонова О.В, -К.:КНЕУ. -1998.
10. Нові технології навчання: Науково-метод. зб./Ред. кол. Б.І. Холод. – К.: НМЦВО, НМЦСО, 2001. – 235 с.
11. Основи економіки: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів загальноосвітнього, природничо-математичного та технологічного напрямів навчання. – К.: Шкільний світ, 2001. – 47с.
12. Основи економічної теорії: Підручник для підготовки молодших спец. / Гальчинський А.С., Єщенко П.С., Палкін Ю.І. -К.: Вища школа. -1995.
13. Основи економічної теорії: Політичне -економічний аспект./ Климко Г.Н., Нестеренко В.П. -К.: Вища школа. -1997.
14. Педагогіка / Фібула М.М. -Тернопіль. -1999.
Інші роботи цього напряму
Основи економічної теорії
Ринкова рівновага, її рухливість та механізм відновлення
Закони попиту та пропозиції
Економічна система суспільства
Характеристика основних форм міжнародних економічних відносин
Класифікація бірж
Задача з дисципліни "Економіка"
Роль і призначення дрібних і малих підприємств в економіці
Контрольна робота з дисципліни "Основи економічної теорії" Варіант 5
Ознаки ринку та умови його функціонування
Відтворення
Ознаки та розповсюдження монополістичної конкуренції
Економічне зростання
Український класифікатор товарів ЗЕД
Поняття основні елементи та функції ринкової інфраструктури
Проблема ресурсу забезпечення і ресурсу збереження в Україні
Глобальні екологічні проблеми людства, їх взаємозв’язок з економічними проблемами
Сучасний монетаризм, основні теоретичні положення та практичні рекомендації
Сутність позичкового капіталу та його роль в сучасній економіці
Економічні відносини: їх сутність, класифікація
Соціальна політика України: сутність, основні напрями і протиріччя
ПРОТИРІЧЧЯ СВІТОГОСПОДАРСЬКИХ ЗВ’ЯЗКІВ І ФОРМИ ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ В УМОВАХ ВКЛЮЧЕННЯ ПЕРЕХІДНИХ ЕКОНОМІК У ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС
Ринковий механізм
Контрольна Основи економічних теорій
Модель економічного зростання Р.Солоу та її практичне застосування
Теорія суспільного вибору
Контрольна економічна теорія
Держава як суб’єкт сучасної ринкової економіки
РОЛЬ НЕДЕРЖАВНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ В СОЦІАЛЬНОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ
Сучасні тенденції розвитку ринку праці в економіці України
Система вимірів господарювання на макрорівні
Сучасна постіндустріальна цивілізація
Виникнення та основні етапи розвитку економічної теорії
Стратегія монетарної політики та її реалізація в економіці україни
Основні риси сучасної інвестиційної політики в Україні
Сутність позичкового капіталу і його роль у сучасній економіці
Задача економіка
Змішана економіка, сутність та основні ознаки
Специфіка формування та використання людського, інтелектуального та соціального капіталу
Аналіз теорії вартості товару
Сутність та генезис товарного виробництва
Соціальна політика
Перспективи постіндустріальної теорії у світі
Бізнес у розвинутих країнах світу
Особливості розвитку підприємництва в Україні
Загальна характеристика системи калькулювання за нормативними затратами
Ефективність виробництва в економіці України
Задача з дисципліни "Основи економічної теорії"
Особливості розвитку менеджменту на підприємствах України
СОТ як складний економічний інструмент