ЦІНА:
50 грн.
|
||
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | Правовий статус служби безпеки України (ID роботи: 2905) |
Напрям: | Право |
Предмет: | Конституційне право |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 36 |
Рік захисту: | 2011 |
Мова: | Українськa |
План
Вступ
1. Основні завдання та організація діяльності Служби безпеки України
2. Система Служби безпеки України
3. Повноваження Служби безпеки України
4. Обов’язки СБУ
5. Кадри Служби безпеки, їх правовий і соціальний захист
6. Контроль і нагляд за діяльністю СБУ
Висновки
Список використаної літератури
1. Основні завдання та організація діяльності Служби безпеки України
2. Система Служби безпеки України
3. Повноваження Служби безпеки України
4. Обов’язки СБУ
5. Кадри Служби безпеки, їх правовий і соціальний захист
6. Контроль і нагляд за діяльністю СБУ
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Одним із важливих напрямків державної діяльності суверенної та незалежної України є правоохоронна діяльність, спрямована на забезпечення принципу верховенства права у нашому суспільстві.
Завдання правоохоронної діяльності полягають у захисті встановленого Конституцією України суспільного ладу держави, економічної та політичної систем, прав і законних інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, суб’єктів усіх форм власності, економічної та територіальної цілісності України. Особливе місце серед завдань правоохоронної діяльності посідає захист прав та свобод людини, її життя, здоров’я, честі, гідності, недоторканості та безпеки.
Правоохоронна діяльність здійснюється спеціально уповноваженими органами і детально регламентована законодавством України. Серед таких органів важливе місце займає Служба безпеки України.
Фахівці зазначають, що сьогодні ефективність внутрішньої та зовнішньої політики взагалі в нашій державі багато в чому залежить від організації управлінського процесу. Такий процес є важливим і для організації діяльності правоохоронних органів, що зумовлює актуальність розгляду даної теми в курсовій роботі.
Як різновид державного управління, управління Службою безпеки України має забезпечувати взаємодію систем, підрозділів і служб цього державного органу, як єдиного цілого з метою виконання постав¬лених перед ним завдань у сфері внутрішніх та зовнішніх справ держави.
Процес управління Службою безпеки України являє собою єдину систему взаємопов'язаних і в певному порядку виконува¬них дій, які можуть розглядатися як його елементи або стадії. Він визначає динаміку реалізації цілей управління через систему дій операцій, які змінюються, розвиваються і вдосконалюються.
На даний управління Службою безпеки України пов’язують саме із правоохоронною діяльністю, а саме: розробкою та реалізацією державної політики що¬до боротьби зі злочинністю, забезпеченням на всіх рівнях запобіган¬ня особливо тяжким злочинам, їх припиненням, розкриттям і розслідуванням, вжиттям заходів щодо усунення причин і умов, що сприяють вчиненню злочинної та антидержавної діяльності.
У даній роботі на основі ґрунтовного аналізу чинного законодавства України і теоретичних засад правоохоронної діяльності розкрито основи управління Службою безпеки України, що включає в себе компетенцію, повноваження та структуру Служби безпеки України, яка являється державним правоохоронним органом спеціального призначення, що забезпечує державну безпеку Украї¬ни.
Довгий час в роботі СБУ поставало питання щодо включення її до різноманітних органів державної влади. Це питання і сьогодні є принциповим, що обумовлено особливим статусом СБУ і можливістю її впливати на певні суспільні, політичні процеси. В зв’язку з цим дана служба не можу бути підпорядкована одноособово кому-небудь. Ця проблема майже вирішилась з прийняттям Закону України «Про службу безпеки», який відніс її до структури правоохоронних органів в системі виконавчої влади, але з особливою процедурою формування керівництва.
Тому тема обраної роботи є досить актуальною, оскільки від діяльності та управлінського керівництва Службою безпеки України залежить мирне життя громадян України.
Виходячи з актуальності даної роботи предметом дослідження виступає Служба безпеки України, як орган управлінської діяльності, що забезпечує гарантування державної безпеки.
Метою даної роботи є аналіз та дослідження системи управління органами Служби безпеки України.
На основі поставленої мети завданнями даної курсової роботи є:
- дослідження ролі органів Служби безпеки України в управлінській діяльності;
- визначення структури та системи органів Служби безпеки України;
- аналіз діяльності органів Служби безпеки України.
Основними методами , використаними при написанні даної курсової роботи є метод аналізу, метод систематизації матеріалу, метод узагальнення, діалектичний метод.
Завдання правоохоронної діяльності полягають у захисті встановленого Конституцією України суспільного ладу держави, економічної та політичної систем, прав і законних інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, суб’єктів усіх форм власності, економічної та територіальної цілісності України. Особливе місце серед завдань правоохоронної діяльності посідає захист прав та свобод людини, її життя, здоров’я, честі, гідності, недоторканості та безпеки.
Правоохоронна діяльність здійснюється спеціально уповноваженими органами і детально регламентована законодавством України. Серед таких органів важливе місце займає Служба безпеки України.
Фахівці зазначають, що сьогодні ефективність внутрішньої та зовнішньої політики взагалі в нашій державі багато в чому залежить від організації управлінського процесу. Такий процес є важливим і для організації діяльності правоохоронних органів, що зумовлює актуальність розгляду даної теми в курсовій роботі.
Як різновид державного управління, управління Службою безпеки України має забезпечувати взаємодію систем, підрозділів і служб цього державного органу, як єдиного цілого з метою виконання постав¬лених перед ним завдань у сфері внутрішніх та зовнішніх справ держави.
Процес управління Службою безпеки України являє собою єдину систему взаємопов'язаних і в певному порядку виконува¬них дій, які можуть розглядатися як його елементи або стадії. Він визначає динаміку реалізації цілей управління через систему дій операцій, які змінюються, розвиваються і вдосконалюються.
На даний управління Службою безпеки України пов’язують саме із правоохоронною діяльністю, а саме: розробкою та реалізацією державної політики що¬до боротьби зі злочинністю, забезпеченням на всіх рівнях запобіган¬ня особливо тяжким злочинам, їх припиненням, розкриттям і розслідуванням, вжиттям заходів щодо усунення причин і умов, що сприяють вчиненню злочинної та антидержавної діяльності.
У даній роботі на основі ґрунтовного аналізу чинного законодавства України і теоретичних засад правоохоронної діяльності розкрито основи управління Службою безпеки України, що включає в себе компетенцію, повноваження та структуру Служби безпеки України, яка являється державним правоохоронним органом спеціального призначення, що забезпечує державну безпеку Украї¬ни.
Довгий час в роботі СБУ поставало питання щодо включення її до різноманітних органів державної влади. Це питання і сьогодні є принциповим, що обумовлено особливим статусом СБУ і можливістю її впливати на певні суспільні, політичні процеси. В зв’язку з цим дана служба не можу бути підпорядкована одноособово кому-небудь. Ця проблема майже вирішилась з прийняттям Закону України «Про службу безпеки», який відніс її до структури правоохоронних органів в системі виконавчої влади, але з особливою процедурою формування керівництва.
Тому тема обраної роботи є досить актуальною, оскільки від діяльності та управлінського керівництва Службою безпеки України залежить мирне життя громадян України.
Виходячи з актуальності даної роботи предметом дослідження виступає Служба безпеки України, як орган управлінської діяльності, що забезпечує гарантування державної безпеки.
Метою даної роботи є аналіз та дослідження системи управління органами Служби безпеки України.
На основі поставленої мети завданнями даної курсової роботи є:
- дослідження ролі органів Служби безпеки України в управлінській діяльності;
- визначення структури та системи органів Служби безпеки України;
- аналіз діяльності органів Служби безпеки України.
Основними методами , використаними при написанні даної курсової роботи є метод аналізу, метод систематизації матеріалу, метод узагальнення, діалектичний метод.
Висновок
Отже, ми підійшли до завершення написання нашої курсової роботи. Зробимо найбільш важливі висновки про організацію діяльності на Україні органів Служби безпеки.
Держава визначила Службу безпеки України як захисника саме державних секретів. Захист всієї іншої інформації з обмеженим доступом, тобто, конфіденційної, за законом - це компетенція її власників, що визначають і порядок доступу, і режим користування. Держава взагалі не повинна витрачати засобу на схоронність відомчих, комерційних, банківських секретів, за винятком конфіденційних зведень, що є власністю держави і мають гриф "Для службового користування".
Ну, а захист власне державної таємниці - це дуже складна цілісна система, забезпечити функціонування якої виявилося не під силу чиновникам скасованого нині відомства, що нерідко не має спеціальної підготовки. Особливо непід'ємними виявилися ці задачі для регіонів. СБУ сьогодні має всі можливості здійснювати широкий комплекс організаційно-правових, інженерно-технічних, криптографічних, нарешті, специфічних оперативно-розшукових заходів, спрямованих на захист секретів держави від намагань таких осіб, яким знати їх не потрібно.
Зараз, після утворення управління, було всерйоз поставлено питання про те, щоб зняти грифи зі старих документів, чия "закритість" за давниною років стала неактуальна. В архівах зберігаються мільйони матеріальних носіїв інформації, що вже не є секретною, але представляє інтерес і для вузьких фахівців, і для істориків, а часом і для широкої громадськості.
Таким чином, Служба безпеки України — це державний правоохоронний орган спеціального призначення, який забезпечує державну безпеку Украї¬ни та підпорядкований Президен¬ту України і підконтрольний Верховній Раді України.
Основними завданнями СБУ є захист державного суверенітету, конституційного ладу, територіальної ці¬лісності, економічного, науково-технічного й оборонного потенціалу України, законних інтересів держави та прав громадян від розвіду¬вально-підривної діяльності іноземних спеціальних служб, посягань з боку окремих організацій, груп та осіб, а також попередження, виявлення, при¬пинення та розкриття злочинів проти миру й безпеки, тероризму, корупції та організованої злочинної діяльності у сфері управління й економіки та інших протиправних дій, які безпосередньо створюють загрозу життєво важливим інтересам України.
Систему СБУ складають: Центральне управління СБУ; Служба безпеки Автономної Республіки Крим; регіональні органи служби безпеки; органи військової контррозвідки; військові формування; навчальні, науково-дослідні та інші заклади СБУ.
Одним із основним напрямків роботи СБУ є оперативно-розшукова діяльність, яка являє собою систему гласних і неглас¬них розшукових, розвідувальних та контррозвідувальних заходів, що здійснюються із застосуванням оперативних та оперативно-технічних засобів
Таким чином треба зазначити, що на сьогоднішньому етапі розвитку українського суспільства Служба безпеки України виконує найважливіші функції. На неї покладаються завдання щодо охоpони окpемих напpямків деpжавного .
Сьогодні фахівці та політики вважають, що приборкання злочинності повинно стати спільною справою усіх суспільних сил. Від того як в подальшому буде вдосконалюватися законодавча база, проводитись кримінологічна експертиза законопроектів, здійснюватись інформування населення про прийняті заходи щодо зміцнення законності – і буде залежати ефективна діяльність Служби безпеки України, направлена на охорону безпеки в державі. Особливо ефективною робота Служби безпеки України буде при налагоджені чіткої і впорядкованої системи управління, що забезпечить взаємодію всіх її ланок.
Служба безпеки проводить методичну й організаційну допомогу, а також наділена правом контролю за дотриманням законодавства по охороні державної таємниці у всіх організаціях, незалежно від їхніх форм власності.
У країні створена досить надійна система охорони державних секретів, для того, щоб виключити їхню несанкціоновану передачу за кордон і іноземних громадян. За Законом "Про державну таємницю" секретна інформація може бути передана іноземній державі або міжнародній організації тільки на підставі відповідних міжнародних договорів, ратифікованих Верховною Радою, або письмового мотивованого розпорядження Президента України з урахуванням інтересів національної безпеки.
Відомо, що по чинному законодавству СБУ є спеціально уповноваженим органом державної влади в сфері забезпечення охорони державної таємниці. Крім розслідування кримінальних справ, пов'язаних з розголошенням або втратою секретів, вона має право складати і направляти в суди протоколи про адміністративні правопорушення в цій сфері. Наділені також правом видавати дозволи на проведення робіт з державною таємницею і, навпаки, відмовляти громадянам у допуску до секретів, здійснювати контроль за режимно-секретною діяльністю.
Держава визначила Службу безпеки України як захисника саме державних секретів. Захист всієї іншої інформації з обмеженим доступом, тобто, конфіденційної, за законом - це компетенція її власників, що визначають і порядок доступу, і режим користування. Держава взагалі не повинна витрачати засобу на схоронність відомчих, комерційних, банківських секретів, за винятком конфіденційних зведень, що є власністю держави і мають гриф "Для службового користування".
Ну, а захист власне державної таємниці - це дуже складна цілісна система, забезпечити функціонування якої виявилося не під силу чиновникам скасованого нині відомства, що нерідко не має спеціальної підготовки. Особливо непід'ємними виявилися ці задачі для регіонів. СБУ сьогодні має всі можливості здійснювати широкий комплекс організаційно-правових, інженерно-технічних, криптографічних, нарешті, специфічних оперативно-розшукових заходів, спрямованих на захист секретів держави від намагань таких осіб, яким знати їх не потрібно.
Зараз, після утворення управління, було всерйоз поставлено питання про те, щоб зняти грифи зі старих документів, чия "закритість" за давниною років стала неактуальна. В архівах зберігаються мільйони матеріальних носіїв інформації, що вже не є секретною, але представляє інтерес і для вузьких фахівців, і для істориків, а часом і для широкої громадськості.
Таким чином, Служба безпеки України — це державний правоохоронний орган спеціального призначення, який забезпечує державну безпеку Украї¬ни та підпорядкований Президен¬ту України і підконтрольний Верховній Раді України.
Основними завданнями СБУ є захист державного суверенітету, конституційного ладу, територіальної ці¬лісності, економічного, науково-технічного й оборонного потенціалу України, законних інтересів держави та прав громадян від розвіду¬вально-підривної діяльності іноземних спеціальних служб, посягань з боку окремих організацій, груп та осіб, а також попередження, виявлення, при¬пинення та розкриття злочинів проти миру й безпеки, тероризму, корупції та організованої злочинної діяльності у сфері управління й економіки та інших протиправних дій, які безпосередньо створюють загрозу життєво важливим інтересам України.
Систему СБУ складають: Центральне управління СБУ; Служба безпеки Автономної Республіки Крим; регіональні органи служби безпеки; органи військової контррозвідки; військові формування; навчальні, науково-дослідні та інші заклади СБУ.
Одним із основним напрямків роботи СБУ є оперативно-розшукова діяльність, яка являє собою систему гласних і неглас¬них розшукових, розвідувальних та контррозвідувальних заходів, що здійснюються із застосуванням оперативних та оперативно-технічних засобів
Таким чином треба зазначити, що на сьогоднішньому етапі розвитку українського суспільства Служба безпеки України виконує найважливіші функції. На неї покладаються завдання щодо охоpони окpемих напpямків деpжавного .
Сьогодні фахівці та політики вважають, що приборкання злочинності повинно стати спільною справою усіх суспільних сил. Від того як в подальшому буде вдосконалюватися законодавча база, проводитись кримінологічна експертиза законопроектів, здійснюватись інформування населення про прийняті заходи щодо зміцнення законності – і буде залежати ефективна діяльність Служби безпеки України, направлена на охорону безпеки в державі. Особливо ефективною робота Служби безпеки України буде при налагоджені чіткої і впорядкованої системи управління, що забезпечить взаємодію всіх її ланок.
Служба безпеки проводить методичну й організаційну допомогу, а також наділена правом контролю за дотриманням законодавства по охороні державної таємниці у всіх організаціях, незалежно від їхніх форм власності.
У країні створена досить надійна система охорони державних секретів, для того, щоб виключити їхню несанкціоновану передачу за кордон і іноземних громадян. За Законом "Про державну таємницю" секретна інформація може бути передана іноземній державі або міжнародній організації тільки на підставі відповідних міжнародних договорів, ратифікованих Верховною Радою, або письмового мотивованого розпорядження Президента України з урахуванням інтересів національної безпеки.
Відомо, що по чинному законодавству СБУ є спеціально уповноваженим органом державної влади в сфері забезпечення охорони державної таємниці. Крім розслідування кримінальних справ, пов'язаних з розголошенням або втратою секретів, вона має право складати і направляти в суди протоколи про адміністративні правопорушення в цій сфері. Наділені також правом видавати дозволи на проведення робіт з державною таємницею і, навпаки, відмовляти громадянам у допуску до секретів, здійснювати контроль за режимно-секретною діяльністю.
Література
1. Конституція України. – К., 1996, з наступними змінами і доповненнями.
2. Закон України “Про службу безпеки України” від 25 березня 1992 р. з наступними змінами і доповненнями.
3. Закон України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинні¬стю" від 30.06.93 з наступними змінами і доповненнями.
4. Закон України "Про загальну структуру і чисельність Служби безпеки України".
5. Правове регулювання діяльності правоохоронних органів. Збірник законодавства. – К.: ІнЮре. – 1997, с.312
6. Адміністративне право України: Підручник/ Ю.П. Битяк, В.М. Паращук, О.В. Дьяченко та ін..; За ред.. Ю.П. Битяка. – К.: Юрінком Інтер, 2006. – 544 с.
7. Адміністративна діяльність: Особлива частина: Підручн. для ВНЗ / За ред. О.М. Бандурко. – Х., 2000 р., с.311
8. Адміністpативна діяльність оpганів внутpішніх спpав. Під загальною pедакцією Голосніченка І.П., Кондpатьєва Я.Ю.- Київ,2006 p.,с.367
9. Бандурка А.М. Судебные и правоохранительные органы Украины: Учебник – Харьков: Университет внутринних дел МВД Украины 2006, с.389
10. Біла Л. P., Ківалов С. В. Адміністративне право України: Навчально методичний посібник. — Вид. друге, перероб. і доп. . Одеса: Юридична література -2001 –312с.
11. Данилькевич Н.И. Административное право Украины: Учебное пособие.-Днепропетровск, 2001., с.374
12. Правоохоронні органи України: Курс лекцій / Під заг. ред. Гель А.П., Семакова Г.С., Цвігуна Д.П. – К.: МАУП, 2000, с.274
13. Колпаков В.Н. Адміністративне право України: Загальна і особлива частини. Підруч. для ВНЗ – К., 2007 р., с.411
14. Коломієць Т.О. Адміністративне право: Навч.-метод, посіб. - Запоріжжя, 2001., с.361
15. Манохин В.М. Административное право, - Москва, 2006 г., с.395
16. Молдаван В.В. Правоохоронні органи: Опорні конспекти. – К.: Юмана, 2003, с.312
17. Сущенко В.Д., Колпаков В.К., Столбовий В.П. Адміністративне право: теоретична частина: Навчально-практичний посібник. - К., 2000., с.411
2. Закон України “Про службу безпеки України” від 25 березня 1992 р. з наступними змінами і доповненнями.
3. Закон України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинні¬стю" від 30.06.93 з наступними змінами і доповненнями.
4. Закон України "Про загальну структуру і чисельність Служби безпеки України".
5. Правове регулювання діяльності правоохоронних органів. Збірник законодавства. – К.: ІнЮре. – 1997, с.312
6. Адміністративне право України: Підручник/ Ю.П. Битяк, В.М. Паращук, О.В. Дьяченко та ін..; За ред.. Ю.П. Битяка. – К.: Юрінком Інтер, 2006. – 544 с.
7. Адміністративна діяльність: Особлива частина: Підручн. для ВНЗ / За ред. О.М. Бандурко. – Х., 2000 р., с.311
8. Адміністpативна діяльність оpганів внутpішніх спpав. Під загальною pедакцією Голосніченка І.П., Кондpатьєва Я.Ю.- Київ,2006 p.,с.367
9. Бандурка А.М. Судебные и правоохранительные органы Украины: Учебник – Харьков: Университет внутринних дел МВД Украины 2006, с.389
10. Біла Л. P., Ківалов С. В. Адміністративне право України: Навчально методичний посібник. — Вид. друге, перероб. і доп. . Одеса: Юридична література -2001 –312с.
11. Данилькевич Н.И. Административное право Украины: Учебное пособие.-Днепропетровск, 2001., с.374
12. Правоохоронні органи України: Курс лекцій / Під заг. ред. Гель А.П., Семакова Г.С., Цвігуна Д.П. – К.: МАУП, 2000, с.274
13. Колпаков В.Н. Адміністративне право України: Загальна і особлива частини. Підруч. для ВНЗ – К., 2007 р., с.411
14. Коломієць Т.О. Адміністративне право: Навч.-метод, посіб. - Запоріжжя, 2001., с.361
15. Манохин В.М. Административное право, - Москва, 2006 г., с.395
16. Молдаван В.В. Правоохоронні органи: Опорні конспекти. – К.: Юмана, 2003, с.312
17. Сущенко В.Д., Колпаков В.К., Столбовий В.П. Адміністративне право: теоретична частина: Навчально-практичний посібник. - К., 2000., с.411
Інші роботи цього напряму