Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   240 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Президент США   (ID роботи: 6582)

Напрям: Право
Предмет: Історія держави і права зарубіжних країн
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 36
Рік захисту: 2013
ВУЗ: Одеський державний університет внутрішніх справ (ОДУВС)
Мова: Українськa
План
Вступ
Розділ 1. Історія виникнення інституту президентства в США
1. Зародження і сутність інституту президентства
2. Виконавча влада в системі поділу влади федерального рівня: взаємодія і стримування
3. Президентський імунітет
Розділ 2. Криза інституту президентства в США
1.Загальні ознаки президентських криз
2. Ірангейт і подальший розвиток кризових явищ в правління Рональда Рейгана
Висновок
Список використаної літератури
Вступ
Актуальність. Інститут президентства - широко поширене явище в сучасному світі.У багатьох країнах різного рівня розвитку, це інститут функціонує вже тривалий час. Жоден політичний інститут не вплинув на хід світової історії в XX столітті настільки глибоко значно, як президентський інститут США.Для правильного розуміння механізму дії демократичних урядових і громадських систем необхідно розгляд самого інституту президентства, його сутність і особливості.
Обрання президента, його повноваження, взаємовідносини із законодавчими органами, терміни перебування при владі і багато хто інші риси, які визначають конкретний зміст цієї форми правління, далеко не адекватні в різних країнах. Вони визначаються історичними особливостями, політичними традиціями, співвідношенням сил між президентом іншими органами влади, між протиборчими і багатьма іншими чинниками.
Історія президентства, взята у світовому масштабі, аж ніяк не свідчить про те, що наявність цього інституту є критерієм демократичності держави взагалі, і його політичного устрою зокрема. Поява такого явища як інститут президентства в нашій країні привело до зростання інтересу до конституційних основ і практичних форм президентства, інтерес до ролі особистості президентів (їх походженням, освітою, слабким і сильних сторін їх характеру, політичних дій та упущень,до їх краху або величі).Тому, на думку автора, тема роботи є однією з найбільш актуальних як для історії, так і для політології, соціології, юриспруденції. Ще більший інтерес має викликати проблема кризи президентської влади. На той чи шлях розвитку стала Росія та інші країни світу?Що є інститут президентства: дійсна демократія або її глухий кут, згортання? Ці питання виникають завдяки тим чи іншим подіям, про які йтиметься нижче.Явище криз президентської влади в США змушує задуматися про життєздатність такої політичної системи, якою є інститут президентства. США держава, де практично з самого початку його утворення існувала президентська форма правління «республіканського короля на час».Тому, вважаю за доцільне розглядати інститут президентства і його кризи саме на основі американської моделі. Причому найбільш гостро ці кризи виявлялися в 70-90-і роки XX століття.
Висновок
Інститут президентства був заснований в США. Творці американської Конституції створили сильну, одноособову президентську владу, сполучивши в одній особі повноваження і глави держави і глави уряду. Одночасно, для того, щоб запобігти перетворенню єдиної виконавчої влади в режим особистої влади, попередити виникнення диктатури і свавілля, “батьки-засновники” закріпили принцип поділу на законодавчу, виконавчу і судову влади, доповнили його системою взаємних “стримань і противаг” цих влад по відношенню одна до одної.
За американською моделлю президентського правління президент має президент має широкі і різноманітні повноваження, але він діє лише в межах федеральної виконавчої влади, і в силу конституційного розподілу влад не може одноособово керувати усім державним апаратом. Його повноправними партнерами і “противагами” виступають незалежний від президента Конгрес та і не менш незалежний Верховний суд. При всій силі своєї влади, помноженої на особисту активність ні один президент США не був спроможний досягти якихось значних змін у внутрішній і зовнішній політиці американської держави без підтримки вищого законодавчого органу країни. Політична система США дає можливість президенту зосередити в своїх руках велику владу лише при одній умові — його повинна підтримувати більшість членів Конгресу. В такій тісній залежності президентської політики від позиції і дій парламенту — одна з найважливіших відмінностей американської моделі президентства від авторитарних моделей президентської влади.
Американська модель президентства не допускає виникнення двовладдя в політичній системі, стану коли президент проводить свою політику, а Конгрес здійснює свій курс. Система розподілу і балансу влад навіть за умов, коли президент представляє одну партію, а більшість Конгресу підтримує опозиційну партію, забезпечує єдність державної політики.
Президентська модель США по багатьох своїх атрибутах була впроваджена в інших країнах Латинської Америки. Там так само Конституційно затверджена республіканська форма правління, президент суміщає функції глави держави і глави уряду, законодавча влада представлена Конгресом, а судова — Верховним судом. Але в той же час латиноамериканська модель президентства значно відрізняється від американської.
Таким чином, ми щє розглянули криза інституту президентства в США і виявили, що його наявність залежить не тільки від конкретної особистості даного президента, а від самої політичної системи та її пристрою. Історичні прецеденти Вотергейта і "Ірангейта", а також інших кризових явищ, дозволяють говорити про фактичне створення з послевьетнамскій період особливого кризово-відновлювального політичного механізму в американській системі поділу влади.Цей механізм призначений для припинення непрямим шляхом тих, які найчастіше пов'язані з порушенням закону, напрямків діяльності президентської влади, які прямо чи тільки лише в потенціалі несуть загрозу авторитаризму, тобтосерйозних порушень балансу розподілу влади на користь виконавчої влади. Зворотною стороною цього явища є загроза корпоративним інтересам сенаторів і конгресменів.Спрацьовування даного механізму - досить хворобливе і навіть частково ризикована захід для американської політичної системи. Проте сама наявність такого кризово-відновного механізму дозволяє говорити про високу політичну ефективності американської системи поділу влади, про домінування права і глибоких демократичних традицій у її функціонуванні."Президент не вище закону", однак, і Конгрес не всесильний.
Література
1. "Американська модель": з майбутнім у конфлікті: / Сб. під ред. Шахназарова К.М. - М.: Прогресс,1984. - 254 С.
2. Американські президенти: 41 історичний портер від Дж. Вашингтона до Білла Клінтона (за ред. Ю. Хайдекінга). М.; Р.-на-Д.: "Зевс"; "Фенікс", 1997.-636 С.
3. Американська цивілізація як історичний феномен сприйняття США в Американській, Західноєвропейської і російської суспільної мислі. / Отв. ред.Н.Н. Болховітінов. - М: "Наука", 2001. - 495 С.
4. Американський уряд: єдність у різноманітті. М.: Магістр., 1997.-355 С.
5. Бурстін Д. Американці: Демократичний досвід / Пер. з англ. - М., 1993.-811 С.
6. Дай Томас Р., Хартія Зіглер Л. Демократія для еліти (Введення в американську політику). - М.: Юрид.лит-ра., 1984. - 318 С.
7. Іванян Е.А. Рональд Рейган - Хроніка життя і часу. - М.: Думка., 1991.-411 С.
8. Кокорєв А.А. "Яструби" не вгамовуються. - М.: Молода гвардія. - 1981. -239 С.
9. Корнілов Ю.Е., Шишкин Г.А. Хто править Америкою. М.: Политиздат., 1986.-335 С.
10. Лузін В.В. Президентська модель поділу влади (на прикладі США) / / Держава і право. - 1999.,№ 3. С. 155c.
11. Мірошникова В.В., Мирошникова Д.С. 100 знаменитих політіков.-Харків: "Фоліо",002.-511.с.
12. Острогорського М.Я. Демократія і політичні партії. М.: РОССПЭН, 1997.-639 С.
13.Согрін В.В. Суспільство і влада на США XX століття./ / Американська цивілізація як історичний феномен. Сприйняття США вамеріканской, західноєвропейської та російської суспільної думки. - М.: Наука., 2001.-459 С.
14. Сравнітельное вивчення цивілізацій: Хрестоматия. / Сост. Б.С. Єрасов. М.: Аспект-Пресс, 2001. - 556 С.
15. Становлення американської держави / Отв. ред. А. А. Фурсенко. -Спб., 1992.-320 С.
16. Яковлев А.Н.Від Трумена до Рейгана: Доктрини і реальності ядерного століття. М.: Молода гвардія., 1985. - 416.
Інші роботи цього напряму