ЦІНА:
50 грн.
|
||
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | Формування папських владних інституцій у VI - VII ст. (ID роботи: 2891) |
Напрям: | Гуманітарні предмети |
Предмет: | Релігієзнавство |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 30 |
Рік захисту: | 2011 |
ВУЗ: | Чернівецький Національний Університет ім. Юрія Федьковича |
Курс: | 2 |
Мова: | Українськa |
План
Вступ
1. Поняття та історія становлення папства
2. Формування владних папських інституцій у V-VII ст.
3. Становлення християнства як релігійного вчення та влив папських інституцій на подальший розвиток церкви 22
Висновки
Список використаної літератури
1. Поняття та історія становлення папства
2. Формування владних папських інституцій у V-VII ст.
3. Становлення християнства як релігійного вчення та влив папських інституцій на подальший розвиток церкви 22
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Актуальність теми. Історія формування інституту єпископату в католицькій церкві та його взаємодія з державними інституціями є об’єктом досліджень певного кола сучасних науковців, але аналіз проблеми здійснюється в основному в політико-правовому колі, лишаючи поза увагою духовний зміст єпископської місії.
З’ясуємо сутнісні особливості формування релігійного лідерства в католицькій традиції у контексті усталеної церковної ієрархії, його пастирську місію і духовний зміст. Із цією метою визначимо основний зміст духовної місії інституту папства в католицькій церкві, його євангельську основу і сучасну інтерпретацію, розглянемо характеристику ролі священства в місійній діяльності церкви, здійснимо аналіз освітньої ролі церкви в царині виховання лідерських навичок у молоді, яка прагне до пастирського служіння.
Під час роботи над обраною проблемою джерелами нам послугували документи ІІ Ватиканського собору, також досліджувались праці Е.Еріксона, П.Пупара, В.Задворного та ін.
Релігійне лідерство, яке формувалося в межах католицької церкви, в силу відомих історичних обставин завжди було міцно пов’язане з інститутом папства. Дослідження ролі і значення папства в історії Церкви варто розпочати з уточнення офіційної церковної точки зору на поняття “Папа” і “папство”.
Мета роботи – дослідити становлення владних інститутів папства у V-VII ст.
Предмет роботи - становлення владних інститутів папства у V-VII ст.
Об’єкт роботи – історія стародавньої церкви.
З’ясуємо сутнісні особливості формування релігійного лідерства в католицькій традиції у контексті усталеної церковної ієрархії, його пастирську місію і духовний зміст. Із цією метою визначимо основний зміст духовної місії інституту папства в католицькій церкві, його євангельську основу і сучасну інтерпретацію, розглянемо характеристику ролі священства в місійній діяльності церкви, здійснимо аналіз освітньої ролі церкви в царині виховання лідерських навичок у молоді, яка прагне до пастирського служіння.
Під час роботи над обраною проблемою джерелами нам послугували документи ІІ Ватиканського собору, також досліджувались праці Е.Еріксона, П.Пупара, В.Задворного та ін.
Релігійне лідерство, яке формувалося в межах католицької церкви, в силу відомих історичних обставин завжди було міцно пов’язане з інститутом папства. Дослідження ролі і значення папства в історії Церкви варто розпочати з уточнення офіційної церковної точки зору на поняття “Папа” і “папство”.
Мета роботи – дослідити становлення владних інститутів папства у V-VII ст.
Предмет роботи - становлення владних інститутів папства у V-VII ст.
Об’єкт роботи – історія стародавньої церкви.
Висновок
Отже, серед головних чинників, які безпосередньо причетні до генези орденського феномену, можна виділити наступні: римська релігійна колегія, іудейські общини євсеїв, єврейські (частково) та ранньохристиянські секти, централізація папства, германська сусідська община-марка і чернечий рух. Зупинимось на висвітленні кожного з них.
Римська релігійна колегія та ії структурні особливості є найбільш раннім але впливовим чинником у процесі створення організаційних основ інституту орденів, котрий, в першу чергу вплинув на його внутрішню замкненість, певну соціальну відосібленість і корпоративність.
Доказом даної дефініції можуть слугувати наступні факти: римські колегії, як і ордени, мали суто релігійний характер; їх функціональна автономність у складі держави обумовлювала певну свободу дій і невтручання у внутрішнє життя з боку органів влади – в орденах простежується аналогічна тенденція; строкатість та розмаїття етносоціального складу робила колегії сприятливими осередками для зародження нових релігійних ідей, ідеалів святості, духовності і, навіть, єретичних вчень – так і в період Середньовіччя, в багатьох орденах, наприклад, францисканському, августинському або цістерціанському, виникали деякі види єресей.
З принципів внутрішнього управління орденська структура перейняла від колегій функції і обов’язки магістрів, цілого ряду інших ключових посад – квестора, кураторів, деканів та ін.; основою організації, яка регулювала життя, побут і сфери діяльності всіх членів, був колегіальний Статут – відповідні Правила і Статути використовували на регламентаційних засадах і ордени; наявність колегіальної управи – декурії, – прямо пов’язано з існуванням орденського капітулу [19, с.54].
Колегії об’єднувалися за принципами спільності духовно-релігійних та соціальних інтересів – чернечі корпорації також виходили з сукупності єдиних прагнень, присвячених служінню Богу і Церкві; правило довічної приналежності до тої чи іншої колегії перейшло без будь-яких змін у корпорації орденів – тут перехід послушника з одного ордену до іншого був значно утруднений, а в більшості випадків – взагалі неможливий; характерними рисами (сутнісною специфікою) обох інститутів стали згуртованість, високий рівень адаптації до місцевих умов, здатність до соціальних трансформацій та універсалізм.
Схожість у відсутності елітарності (в розумінні наявності станових бар’єрів) й доступність вступу, в першу чергу, нижчих прошарків суспільства, були у колегій і орденів найбільшою перевагою. Вони робили їх привабливими і в достатній мірі популярними для населення.
Римська релігійна колегія та ії структурні особливості є найбільш раннім але впливовим чинником у процесі створення організаційних основ інституту орденів, котрий, в першу чергу вплинув на його внутрішню замкненість, певну соціальну відосібленість і корпоративність.
Доказом даної дефініції можуть слугувати наступні факти: римські колегії, як і ордени, мали суто релігійний характер; їх функціональна автономність у складі держави обумовлювала певну свободу дій і невтручання у внутрішнє життя з боку органів влади – в орденах простежується аналогічна тенденція; строкатість та розмаїття етносоціального складу робила колегії сприятливими осередками для зародження нових релігійних ідей, ідеалів святості, духовності і, навіть, єретичних вчень – так і в період Середньовіччя, в багатьох орденах, наприклад, францисканському, августинському або цістерціанському, виникали деякі види єресей.
З принципів внутрішнього управління орденська структура перейняла від колегій функції і обов’язки магістрів, цілого ряду інших ключових посад – квестора, кураторів, деканів та ін.; основою організації, яка регулювала життя, побут і сфери діяльності всіх членів, був колегіальний Статут – відповідні Правила і Статути використовували на регламентаційних засадах і ордени; наявність колегіальної управи – декурії, – прямо пов’язано з існуванням орденського капітулу [19, с.54].
Колегії об’єднувалися за принципами спільності духовно-релігійних та соціальних інтересів – чернечі корпорації також виходили з сукупності єдиних прагнень, присвячених служінню Богу і Церкві; правило довічної приналежності до тої чи іншої колегії перейшло без будь-яких змін у корпорації орденів – тут перехід послушника з одного ордену до іншого був значно утруднений, а в більшості випадків – взагалі неможливий; характерними рисами (сутнісною специфікою) обох інститутів стали згуртованість, високий рівень адаптації до місцевих умов, здатність до соціальних трансформацій та універсалізм.
Схожість у відсутності елітарності (в розумінні наявності станових бар’єрів) й доступність вступу, в першу чергу, нижчих прошарків суспільства, були у колегій і орденів найбільшою перевагою. Вони робили їх привабливими і в достатній мірі популярними для населення.
Література
1. Болотов В.В. Лекции по истории древней Церкви. - М., 1994. Т. 1-4.
2. Булгаков С.Н. Очерки учения православной церкви. – К., 1991.
3. Гергей Е. История папства. – М., 1996.
4. Декларація про християнське виховання // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації. – Львів, 1996.
5. Декрет про апостолят мирян // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації.
6. Декрет про пастирський уряд єпископів у Церкві // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації.
7. Декрет про священицький вишкіл // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації. 7
8. Декрет про місійну діяльність Церкви // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації.
9. Задворный В. История римских пап от святого Петра до святого Симплиция. – М., 1995.
10. Карташев А.В. Вселенские соборы. - М., 1994.
11. Клеман О. Истоки. Богословие отцов древней Церкви. - М., 1994.
12. Лебьода Д.Т. Таємниця Папи. – К., 2001.
13. Мейендорф И. Введение в Святоотеческое богословие. - М., 1992.
14. Орманиан. Армянская церковь. - М., 1913.
15. Пигулевская Н.В. Культура сирийцев в средние века. - М., 1979.
16. Поснов М.Э. История христианской Церкви. - Киев., 1991.
17. Пупар П. Церковь и культура: заметки о пастырстве разума. – Милан – М., 1993.
18. Сидоров А.И. Курс патрологии . - М., 1996.
19. Тома Филипп (отец). Ты дорог в очах моих: размышления священника. – М., 1994.
20. Христианство: Энциклопедический словарь: В 3-х тт. – М., 1995. – Т. 2.
21. Шмеман А. Исторический путь православия. - М., 1993.
22. Эриксон Э. Идентичность. Теоретическая интерлюдия // Психология самосознания. Хрестоматия. – Самара, 2007.
2. Булгаков С.Н. Очерки учения православной церкви. – К., 1991.
3. Гергей Е. История папства. – М., 1996.
4. Декларація про християнське виховання // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації. – Львів, 1996.
5. Декрет про апостолят мирян // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації.
6. Декрет про пастирський уряд єпископів у Церкві // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації.
7. Декрет про священицький вишкіл // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації. 7
8. Декрет про місійну діяльність Церкви // Документи другого Ватиканського собору: Конституції, декрети, декларації.
9. Задворный В. История римских пап от святого Петра до святого Симплиция. – М., 1995.
10. Карташев А.В. Вселенские соборы. - М., 1994.
11. Клеман О. Истоки. Богословие отцов древней Церкви. - М., 1994.
12. Лебьода Д.Т. Таємниця Папи. – К., 2001.
13. Мейендорф И. Введение в Святоотеческое богословие. - М., 1992.
14. Орманиан. Армянская церковь. - М., 1913.
15. Пигулевская Н.В. Культура сирийцев в средние века. - М., 1979.
16. Поснов М.Э. История христианской Церкви. - Киев., 1991.
17. Пупар П. Церковь и культура: заметки о пастырстве разума. – Милан – М., 1993.
18. Сидоров А.И. Курс патрологии . - М., 1996.
19. Тома Филипп (отец). Ты дорог в очах моих: размышления священника. – М., 1994.
20. Христианство: Энциклопедический словарь: В 3-х тт. – М., 1995. – Т. 2.
21. Шмеман А. Исторический путь православия. - М., 1993.
22. Эриксон Э. Идентичность. Теоретическая интерлюдия // Психология самосознания. Хрестоматия. – Самара, 2007.
Інші роботи цього напряму