Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   30 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Адміністративно-територіальний устрій УРСР і його впливи на організацію державної влади і державного управління на місцях з 1930-ті рр.   (ID роботи: 3749)

Напрям: Право
Предмет: Історія держави і права
Тип роботи: Реферат
Кількість сторінок: 21
Рік захисту: 2011
ВУЗ: Запорізький національний університет
Курс: 1
Мова: Українськa
План
Вступ
1.Адміністративно-теріторіальний поділ УРСР у 1930 рр.
2.Вплив адміністративно-територіальних перетворень на зміну організації і функцій місцевих органів держаної влади і державного управління УРСР у 1930 рр.
3. Партія більшовиків і система Рад
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Встановлення радянської влади на території України у складі СРСР відразу зіткнулося з проблемою формування ефективної влади із визначеною територіальною основою.
З 1919 року після тотальної націоналізації приватної власності, встановлення воєнного комунізму та повного домінування революційної доцільності над законністю та економікою система державного управління і самоврядування(якщо сільради можна вважати такими органами) базувалась винятково на примусі та страхові бути покараним ЧК. Людина з наганом та мандатом вирішувала все. Але така система влади не могла існувати надто довго. Уже починаючи з 1921 року Україна, як і решта радянських територій колишньої Росії зіткнулась з проблемою голоду, тотального дефіциту і не хватки елементарних товарів повсякденного попиту.
Для вирішення цих проблем було впроваджено Нову економічну політику(НЕП), яка передбачала відновлення приватної власності, індивідуального підприємництва, стимулювання іноземних інвестицій в радянську економіку, у тому числі у формі концесій.
Проте радянський воєнний апарат, який за кілька років воєнного комунізму розрісся і пронизав усі ланки господарського життя та усі територіальні одиниці від села до губернії вступив у суперечність з потребами цієї нової економічної політики.
Варто відмітити, що розвалювання дореволюційного адміністративно-територіального устрою розпочали самі більшовики, адже новоутворені повіт виконкоми та губвиконкоми самі почали створювати все нові і нові волості, сільради. Крім зростання апарату, який на етапі «продрозкладки» ще відігравав свою роль у відбиранні хліба, але в умовах НЕПу став серйозним гальмом для відновлення господарки.
Висновок
Нова «радянська держава», зруйнувавши систему адміністративно-територіального устрою російської імперії, болісно та радикально шукала свою модель просторової організації влади, намагаючись при кожному новому глобальному завданні, яке виникало перед владою, швидко відкорегувати систему адміністративно-територіального устрою, яка б відповідала вирішенню таких завдань.
Після низки достатньо хаотичних перетворень, адміністративно-територіальний устрій в межах території України перед війною частково наблизився до дореволюційного: область, район, міськрада/сільрада, хоча про розподіл повноважень на державні та самоврядні довелося забути, адже всі органи влади, у тому числі ради стали органами державної влади.
Адміністративно-територіальний поділ СРСР в цілому був логічним. Конфлікти, пов’язані з відносинами відчуження/розподілу інституалізувалися в системі представницьких органів влади, де й вирішувалися з більшим чи меншим успіхом. Соціальний простір СРСР й Української РСР як його складової частини було організовано принципово по-іншому, ніж у других сучасних їм спільнотах: простір соціального життя й адміністративно-територіальний поділ (районування) в СРСР й УРСР були ідентичні.
Модель поділу України на 24 області і Республіку Крим, відбита в Конституції, сформована під час розквіту Рад у середині 1930-х рр. за принципом замкнутого існування величезної держави, відділеної від іншого світу залізною завісою, тому сьогодні ми маємо систему, що не відповідає інтересам новітньої історії нашої держави з погляду вільних ринкових відносин і суспільних інтересів. Адміністративно-територіальний устрій України перекручений і не враховує сучасних потреб регіонів. Існуюча модель блокує самодостатній і ефективний розвиток регіонів, тому не випадково більшості з них необхідні дотації з центру. Крім того, інтереси місцевих територіальних громад при цій системі враховані мінімально.
Література
1. Аркас М.М. Історія України-Русі. - К. : “Вища школа”, 1993. - 345 с.
2. Бажан О.Г., Білоусько О.А., Власов B.C., Мицик Ю.А. 1-90 Історія України: Навчальний посібник. — К.: «Дельта», 2006. — 640 с.
3. Бойко О. Д. Історія України: Навч. посіб. –К.: Академвидав, 2004.- 656 с.
4. Бокань В., Польовий Л..Історія культури України: Навч. посіб. — К.: МАУП, 2002. — 3-тє вид., стереотип. — 256 с.
5. Верстюк В.Ф. та інші Історія України: Навчальний посібник.- К.: „Альтернативи”, 2002. - 472 с.
6. Заруба В.М. Історія держави і права України: Навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 224 с.
7. Захарченко П.П., Історія держави і права України: Підручник. – К.: Атіка 2004. - 368 с.
8. Іванов В. М. Історія держави і права Украши: Навч. посіб. — К.: МАУП, 2002. — Ч. I — 264 с.
9. Мирончук В. Д. Історія України: Навч. посіб. —2-гевид., випр. —К.: МАУП, 2002. — 328 с.
10. Музиченко П.П. Історія держави і права України: Навч. посіб. – К.: Т-во Знання, КОО, 2006. – 437 с.
11. Орест Субтельний “Україна: історія”, К. : “Либідь”, 1993. - 720 с.
12. Самохвалов В. П., Шевченко О. О., Вовк О. Й., Історія держави і права України. – К.: Вентурі, 1996. - 224 с.
13. Скуратович І.М. Адміністративно-територіальний устрій України у 1920-1930-х рр. і його впливи на організацію державного управління: історико-правове дослідження. – Харків: Видавець СПД ФО Н.М.Вапнярчук, 2004. – 192с.
14. Точка І.М. Адміністративно-територіальні реформи в Українській СРР у 20-х – на початку 30-х років ХХ ст. і їх оцінка у працях правників цього періоду // Проблеми законності: Респ. міжвідом. наук. зб. / Відп. ред. В.Я.Тацій. – Харків: Нац. юрид. акад. України, 2003. – Вип. 59. – С. 19-25.
15. Чайковський А. С. Та інші Історія України. – К.: Джерело, 1995. - 192
Інші роботи цього напряму
Правовое обеспечение крестьянской реформы 161 г. в Российской империи
СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТРУДОВИХ ВІДНОСИН У США
КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ В УКРАЇНІ: ІСТОРІЯ СТАНОВЛЕННЯ (1991-2000 РР.)
Правова с истема України в 1921-1929 рр
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ВИРОБНИЦТВА І ОБІГУ СПИРТНИХ НАПОЇВ У РОСІЙСЬКІЙ ІМПЕРІЇ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ. (НА МАТЕРІАЛАХ УКРАЇНСЬКИХ ГУБЕРНІЙ)
Самоврядування вірменської громади у місті Львові (XIV – XVIII ст.)
Теорії національної держави
КИЕВСКАЯ ГОРОДСКАЯ ПОЛИЦИЯ В СЕРЕДИНЕ ХІХ – НАЧАЛЕ ХХ ВВ.
ОРГАНИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ В РОСІЙСЬКІЙ ІМПЕРІЇ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ. (НА МАТЕРІАЛАХ ЛІВОБЕРЕЖНОЇ УКРАЇНИ): ІСТОРИКО-ПРАВОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ
Соціальна структура України в 14-16 ст.
Державний устрій та місцеве самоврядування України в Литовську добу
ЗУНР
Історія держави і права в Україні
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії
Становлення та розвиток інституту нотаріату в Україні (історико-правовий аспект)
ЗАГАЛЬНА ПОЛІЦІЯ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ В УКРАЇНІ В 1862-1905 рр.
ДЕРЖАВНО - ПРАВОВІ ЗАСАДИ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА
ПРАВОВІ ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ДІЯЛЬНОСТІ МІЛІЦІЇ УКРАЇНИ У ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД (1946 – 1953 рр.)
Административно-полицейский аппарат царизма в Украине в XVIII – первой половине XIX в.в.
ІДЕЯ ПРАВ ЛЮДИНИ У ПОЛІТИКО-ПРАВОВІЙ ДУМЦІ УКРАЇНИ (IX - ПОЧАТОК XX СТОЛІТТЯ)
Правові основи організації і діяльності Галицького крайового сейму (1861-1918рр.)
ПОДАТКОВИЙ АПАРАТ УСРР В ПЕРІОД НЕПУ (1921-1928 рр.)
ПРАВОВОЙ НИГИЛИЗМ В ПОСТСОВЕТСКОМ ОБЩЕСТВЕ
Канонічне право в системі феодального права в українських землях
Характер та особливості судового процесу в Київській Русі
Акт злуки ЗУНР та УНР
Правове становище заміжньої жінки від стародавнього до новітнього часу
СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ: ІСТОРИКО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ
РОЗВИТОК ТРУДОВИХ ВІДНОСИН І ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПРАЦЮ В УКРАЇНІ (1917-1929 рр.)
Національне законодавство і його роль у демократичних перетвореннях в Україні
Державний устрій країн Стародавнього Сходу
ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОВОЇ ТРАДИЦІЇ У СФЕРІ ОПОДАТКУВАННЯ ТА ЇЇ ВТІЛЕННЯ В РОЗБУДОВІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВНОСТІ 1917 – 1920 рр.
Перші державні утворення на території України та їхнє право у 7 ст. до н.е. по 6 ст. до н.е.
ДЕРЖАВНІ УТВОРЕННЯ В КРИМУ НАПРИКІНЦІ 1918 – В 1920 РР.:ІСТОРИКО-ПРАВОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ
Реформування освіти в Україні в період становлення Української незалежної держави(1991-2002)
Адміністративна влада і судочинство Запорізької Січі
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ВІЙСЬКОВОГО ФОРМУВАННЯ СІЧОВИХ СТРІЛЬЦІВ У ВИЗВОЛЬНИХ ЗМАГАННЯХ В УКРАЇНІ 1917–1920 РОКІВ
Становлення і розвиток законодавства про охорону культурної спадщини в Україні: історико-правове дослідження
ВСТАНОВЛЕННЯ І ФУНКЦІОНУВАННЯ РАДЯНСЬКОГО РЕЖИМУ В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ У 1939-1941 рр. (державно-правовий аспект)
Доба Руїни
Кодифікація права в російській імперії та його розповсюдження на українські землі
СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ІДЕЇ УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ В ГАЛИЧИНІ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТОЛІТТЯ).
Предмет, метод і завдання курсу історія держави і права
СВОБОДА ЯК ПРИНЦИП ДЕМОКРАТИЧНОЇ ПРАВОВОЇ ДЕРЖАВИ
Державна діяльність Б. Хмельницького
Конституційний проект М. Грушевського
ДРАГОМАНІВСЬКА КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВА КОНЦЕПЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ САМОСТІЙНОСТІ УКРАЇНИ І ХХ СТОЛІТТЯ
ОРГАНИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ І УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XVII СТ.
СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ДЕРЖАВНО-ПРАВОВИХ ІНСТИТУТІВ КАНАДИ в XVII – 60-х роках ХІХ ст.
Військове будівництво в українских землях періоду визвольних змагань