Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   100 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Прокурорський нагляд за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства   (ID роботи: 2764)

Напрям: Право
Предмет: Прокуратура
Тип роботи: Магістерська робота
Кількість сторінок: 100
Рік захисту: 2010
Мова: Українськa
План
ВСТУП

Розділ 1. Організація прокурорського нагляду за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів , біженців та осіб без громадянства
1.1 Поняття і сутність прокурорського нагляду за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства
1.2 Прокурорський нагляд за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів
1.3 Правові засади захисту прав біженців та роль прокуратури у здійсненні нагляду за дотриманням законодавства про захист прав біженців
1.4 Організація та завдання прокурорського нагляду за додержанням законів щодо захисту прав осіб без громадянства

РОЗДІЛ 2. Повноваження прокурора при здійсненні нагляду за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства
2.1 Обсяг і межі повноважень прокурора щодо виявлення порушень законодавства щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства
2.2 Повноваження прокурора щодо реагування на виявлені порушення законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства

РОЗДІЛ 3. Шляхи підвищення ефективності прокурорського нагляду за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства
3.1 Захист прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства в Російській федерації
3.2 Актуальні питання наглядової діяльності органів прокуратури України за додержанням прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства
3.3 Удосконалення форм і методів наглядової діяльності прокуратури щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Вступ
У юридичному механізмі забезпечення прав людини особливе місце займає прокуратура, на яку Конституцією України покладається нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання та досудове слідство. Здійснювана в Україні судово-правова реформа спрямована на створення системи правоохоронних органів, яка забезпечувала людині максимум правових засобів для захисту її прав.
В свою чергу, реформування прокуратури України в умовах демократизації суспільства, здійснення судового контролю за законністю і обґрунтованістю процесуальних рішень слідчого, які обмежують права людини, вимагають не тільки нових підходів до визначення об’єкту прокурорського нагляду за додержанням законів про права обвинуваченого, а й потребує посилення ефективності прокурорського нагляду на досудовому слідстві, оптимізації співвідношення між прокурорським наглядом, судовим та відомчим контролем в механізмі забезпечення прав обвинуваченого.
Невирішеність проблеми врегулювання правового статусу мігрантів, біженців та осіб без громадянства, збільшення їх чисельності, поява нових категорій вимушених мігрантів, ставлять головне питання, яке необхідно вирішувати, – реальне забезпечення становища мігрантів, біженців та осіб без громадянства, як це передбачено міжнародним правом. Вирішенню зазначених проблем може сприяти насамперед їх цілісне вивчення, глибоке теоретичне осмислення, а також комплексний і системний аналіз правового статусу мігрантів, біженців та осіб без громадянства.
Таким чином, актуальність проблеми прокурорського нагляду за охороною правового статусу мігрантів, біженців та осіб без громадянства обумовлена, зокрема, наступним:
По-перше, збільшення чисельності мігрантів, біженців та осіб без громадянства та повязаних з цим явищем проблем політичного, економічного, соціального характеру підтверджує необхідність в переоцінці та переосмисленні їх правового становища і розробці нового підходу до аналізу й вирішення проблеми біженців як на міжнародному, так і на національному рівнях.
По-друге, дослідження особливостей правового регулювання правового статусу мігрантів, біженців та осіб без громадянства та досвіду окремих країн з цього питання, надасть змогу удосконалити національне законодавство України та привести його у відповідність з нормами міжнародного права.
За колишніх радянських часів правової бази щодо захисту мігрантів, біженців та осіб без громадянства, яка б могла слугувати основою при розробці українського законодавства зазначеної категорії осіб, практично не існувало. Тому існує необхідність у дослідженні нагляду за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства з метою подальшого удосконалення національного законодавства України стосовно названої категорії осіб.
Вищезазначені чинники визначають актуальність теми роботи.
Метою дипломної роботи є прокурорський нагляд за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства, виявлення практичних проблем, пов`язаних із здійсненням прокурорського нагляду за цими особами, розробка положень і рекомендацій з подальшого вдосконалення та визначення підходів щодо врегулювання проблеми захисту мігрантів, біженців та осіб без громадянства.
Згідно з поставленою в роботі метою увага зосереджена на виконанні таких завдань:
1) розкрити зміст поняття і сутність прокурорського нагляду за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства;
2) дослідити прокурорський нагляд за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів;
3) визначити правові засади захисту прав біженців та роль прокуратури у здійсненні нагляду за дотриманням законодавства про захист прав біженців;
4) визначити організацію та завдання прокурорського нагляду за додержанням законів щодо захисту прав осіб без громадянства;
5) розкрити обсяг і межі повноважень прокурора щодо виявлення порушень законодавства щодо захисту прав мігрантів , біженців та осіб без громадянства;
6) визначити повноваження прокурора щодо реагування на виявлені порушення законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства;
7) розкрити особливості захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства в Російській федерації;
8) визначити актуальні питання наглядової діяльності органів прокуратури України за додержанням прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства;
9) визначити напрями удосконалення форм і методів наглядової діяльності прокуратури щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства.
Об`єктом дослідження є правові відносини, пов’язані з здійсненням прокурорського нагляду за додержанням законів щодо захисту прав мігрантів, біженців та осіб без громадянства.
Предметом дослідження є сучасний правовий статус мігрантів, біженців та осіб без громадянства в міжнародному праві та праві України.
Висновок
В частині здійснення нагляду прокурорського нагляду за додержанням законів у здійсненні нагляду за дотриманням законодавства про захист прав біженців, мігрантів, осіб без громадянства стаття 27 закону «Про прокуратуру» визначає порядок надання санкції прокурора на затримання і видворення іноземного громадянина або особи без громадянства. Право на дачу санкції у таких випадках належить Генеральному прокурору України, заступникам Генерального прокурора України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей і міст Києва і Севастополя.
Прокурор може брати участь в розгляді справ у судах щодо захисту прав біженців, мігрантів, осіб без громадянства з метою виконання вимог закону про всебічний, повний і об'єктивний розгляд справ та постановленню судових рішень, що грунтуються на законі.
Водночас іноземець та особа без громадянства можуть бути видворені за межі України за рішенням органів внутрішніх справ, органів охорони державного кордону (стосовно осіб, які затримані у межах контрольованих прикордонних районів при спробі або після незаконного перетинання державного кордону в Україну) або Служби безпеки України з наступним повідомленням протягом 24 годин прокурора про підстави прийняття такого рішення, якщо дії іноземця та особи без громадянства грубо порушують законодавство про статус іноземців та осіб без громадянства, або суперечать інтересам забезпечення безпеки України чи охорони громадського порядку, або коли це необхідно для охорони здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України.
Прокурор також може звернутись в порядку адміністративного судочинства до суду за захистом іноземця чи особи без громадянства на рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади, які здійснюють екстрадицію іноземця чи особи без громадянства, крім справ за поданнями цих органів державної влади про затримання чи тимчасовий арешт та взяття під варту з метою екстрадиції іноземця чи особи без громадянства, які підлягають екстрадиції, оскільки такі справи розглядаються в порядку кримінального судочинства, а також на рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади, які здійснюють їх утримання в пунктах тимчасового перебування, на рішення відповідних органів про заборону в'їзду на територію України, виїзду з території України та рішення про скорочення терміну перебування на території України (статті 25, 26, 30, 31, 32 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства").
Нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів у діяльності державної міграційної служби здійснюють Генеральний прокурор України і підлеглі йому прокурори.
Провідна роль органів про¬куратури в процесі захисту прав трудових мігрантів пов'язана з торгівлею людьми, яка вбачається, по-перше, у здійсненні координаційної діяльності, передбаченої ст. 10 Закону України „Про прокуратуру", і по-друге, у здійсненні прокурорського нагляду.
Реалізовуючи наглядові повноваження, прокурор має витребовувати від органів досудового слідства кримінальні справи, матеріали та документи для перевірки, скасовувати незаконні постанови слідчих про відмову в порушенні справи за заявами та повідомленнями про виїзд та неповернення громадян із-за кордону, передавати такі справи за підслідністю, ретельно вивчати та повертати для проведення додаткового розслідування в разі необ'єктивного та неповного їх розслідування.
Підставами для проведення перевірок найчастіше бувають усні або письмові звернення до органів прокуратури громадян, права яких були порушені. Містке джерело інформації про порушення законодавства представляють повідомлення засобів масової інформації.
Органи прокуратури в межах нагляду за діяльністю територіальних підрозділів міграційної служби здійснюють нагляд за дотриманням адміністративного законодавства України у частині притягнення до адміністративної відповідальності іноземних громадян та осіб без громадянства.
Традиційно повноваження прокурора по нагляду за виконанням закону прийнято ділити на три групи:
- повноваження з виявлення порушень закону, їх причин і сприяють їм умов;
- повноваження щодо усунення порушень закону;
- повноваження щодо попередження порушень закону.
Органами прокуратури вживаються заходи щодо підвищення рівня прокурорського нагляду за додержанням законів органами Служби безпеки України при провадженні оперативно-розшукової діяльності, дізнання та досудового слідства, органами міграційної служби щодо видачі документів на проживання іноземцям, надання статусу біженців, органами митної служби щодо перевірок громадян при переміщенні митного кордону України.
Органи прокуратури України активно беруть участь у розслідуванні кримінальних справ щодо торгівлі людьми та покарання винних у скоєнні цих злочинів.
Органами прокуратури проведиться активна робота у сфері нагляду за додержанням законів про адміністративні правопорушення іноземців, мігрантів та осіб без громадянства, вирішують питання застосування до них заходів адміністративного стягнення. Слід зазначити, що на практиці органами, уповноваженими на притягнення осіб до адміністративної відповідальності, допускаються суттєві порушення їх конституційних прав, зокрема, з боку працівників органів внутрішніх справ при видачі дозволів на імміграцію та посвідок на постійне проживання в Україні іноземним громадянам. З огляду на вказані факти, прокуратури всіх рівнів приділяють постійну увагу в питаннях нагляду за додержанням законів про адміністративні правопорушення.
Генеральна прокуратура України вправі проводити перевірки діяльності службових осіб міграційної служби та порушувати кримінальну справу стосовно них за фактом неналежного виконання своїх службових обов'язків. Предметом перевірки в даному випадку є додержання вимог Закону України «Про біженців» щодо правомірності надання статусу біженця іноземцям. Неналежне виконання службових обов'язків службовими особами міграційної служби через несумлінне ставлення до них є заподіянням істотної шкоди державним інтересам у сфері забезпечення основних засад національної безпеки та виконання міжнародних зобов'язань України у боротьбі із злочинністю.
Повноваження прокуратури реалізуються у формі актів прокурорського реагування. Особливістю цих актів є те, що їх слід розглядати не тільки як право, а й як обов'язок прокурора реагувати на порушення закону.
Протест прокурора — один з основних правових засобів peaгування прокурора на виявлені порушення закону. Письмовий припис про усунення порушень закону вносить прокурор, його заступник органу чи посадовій особі, які допусти¬ли порушення, або вищому в порядку підпорядкованості органу, посадовій особі, які правомочні усунути порушення. Подання прокурора є актом прокурорського реагування спрямованим на усунення порушення закону, причин цих пору¬шень і умов, що їм сприяють.
Через відсутність в Україні спільно з ЄС бази даних осіб, які намагалися або отримали статус біженця, мігранти можуть подавати заяви на отримання статусу біженця в Україні та в іншій європейській країні водночас. У зв’язку з цим потребує внесення змін та доповнень до Законів України “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства” та “Про біженців”.
Література
1. Загальна декларація прав людини 1948.12.10 // Бюлетень законодавства і юридичної практики України, 2003, 00, № 3.
2. Конвенція “Про статус біженців”, 1951р. Бюлетень законодавства і юридичної практики України, 2002, № 2.
3. Кодекс адміністративного судочинства України № 2747-IV від 06.07.2005 р. // Відомості Верховної Ради України, 2005, N 35-36 (09.09.2005), ст. 446.
4. Кодекс України про адміністративні правопорушення № 8073-X від 07.12.1984 р. // Відомості Верховної Ради УРСР, 1984, додаток до N 51, ст. 11-22.
5. Кодекс кримінально-процесуальний України від 28.12.1960 // Відомості Верховної Ради УРСР, 1961, N 2, ст. 15.
6. Кримінальний кодекс України № 2341-III від 05.04.2001 р. // Відомості Верховної Ради України, 2001, N 25-26 (29.06.2001), ст. 131.
7. Закон України "Про прокуратуру" № 1789-XII від 05.11.1991 р. // Відомості Верховної Ради України, 1991, N 53 (31.12.91), ст. 793.
8. Закон України «Про біженців» від // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2001, N 47, ст. 250.
9. Закон України "Про приєднання України до Конвенції про статус біженців та Протоколу щодо статусу біженців" від 10.01.2002 № 2942-III // Урядовий кур'єр, 2002, 01, 29.01.2002 № 18.
10. Закон України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" № 3929-XII від 04.02.1994 р. // Відомості Верховної Ради України, 1994, N 23 (07.06.94), ст. 161.
11. Закон України "Про імміграцію" № 2491-III від 07.06.2001 р. // Відомості Верховної Ради України, 2001, N 41 (12.10.2001), ст. 197.
12. Закон України "Про розвідувальні органи України" № 2331-III від 22.03.2001 р. // Офіційний вісник України, 2001, N 15, ст. 642.
13. Закон України "Про контррозвідувальну діяльність" № 374-IV від 26.12.2002 р. // Відомості Верховної Ради України, 2003, N 12 (21.03.2003), ст. 89.
14. Закон України "Про Державну прикордонну службу України" № 661-IV від 03.04.2003 р. // Офіційний вісник України, 2003, N 17 (08.05.2003), ст. 740.
15. Постанова Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2003 р. N 1296 Про затвердження Програми регулювання міграційних процесів на 2003-2005 роки // Офіційний вісник України, 2004, N 21 (11.06.2004), ст. 1447.
16. Постанова Кабінету Міністрів України вiд 27.05.2004 № 700 Про утворення органів міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі // Офіційний вісник України вiд 11.06.2004 - 2004 р., № 21, стор. 98.
17. Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства" від 08.04.2009р. № 322 // Урядовий кур'єр, 2009, 04, 14.04.2009 N 67.
18. Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Типового положення про пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні" № 1110 від 17.07.2003 р. // Офіційний вісник України, 2003, N 30 (08.08.2003), ст. 1549.
19. Постанова Пленуму Вищого адміністративного суду "Про судову практику розгляду спорів щодо статусу біженця, видворення іноземця чи особи без громадянства з України та спорів, пов'язаних із перебуванням іноземця та особи без громадянства в Україні"№ 1 від 25.06.2009 // Юридичний вісник України, 2009, 08, № 33.
20. Наказ МВС № 723/435 від 29.07.2002 «Про затвердження Інструкції про порядок функціонування в органах внутрішніх справ та органах охорони державного кордону України обліку осіб, затриманих за порушення законодавства України про державний кордон та про правовий статус іноземців» // Юридичний вісник України, 2002, 09, № 23.
21. Наказ Адміністрації Державної прикордонної служби "Про затвердження Інструкції про порядок тримання осіб, затриманих органами Державної прикордонної служби України в адміністративному порядку за порушення законодавства про державний кордон України і за підозрою у вчиненні злочину" № 494 від 30.06.2004 р. // Офіційний вісник України, 2004, N 29, ст. 1973.
22. Ануфриева Л. П. Иностранные физические лица: правовое положение в России // Российская юстиция, 1997 № 6, с. 45-47.
23. Герасименко Ю. В. Иностранцы: понятие и содержание их конституционно-правового статуса. Омск, 1996.
24. Гончаренко Олена Андріївна. Статус біженця в міжнародному праві: дис. канд. юрид. наук: 12.00.11 // Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого. - Х., 2005.
25. Джужа О., Мозоль А. Міграаційні процеси та злочинність в Україні і їх взаємозв’язок // Право України. – 1998. – № 7.
26. Ковалишин І. Г. Правовий статус біженців в Україні: проблеми теорії та практики: дис. канд. юрид. наук: 12.00.02 // Інститут законодавства Верховної Ради України. - К., 2005. - 20 с.
27. Ковалкін І. Поняття "біженець”: критерії визначення в законодавстві України” // Право України. – 1999. – № 11. – С. 112 – 117;
28. Ковалишин І. Правовий статус біженців в Україні як вид правового статусу іноземців // Право України. – 2001. – № 2. – С. 38 – 42.
29. Лазарев Л. В. Иностранные граждане (правовое положение). М.: Российское право, 1992.
30. Правовая регламентация статуса беженцев и лиц, ищущих убежище. Учебное пособие. Одесса – 2002.
31. Романов С. В. О теоретических основах правового регулирования статуса иностранцев в РФ // Московский журнал международного права, 1996 № 2, с. 3-13.
32. Правовое положение иностранных граждан в России. Сборник нормативных актов. М.: БЕК, 1996.
33. Наливайко Л.Р. Теоретичні та практичні проблеми правового статусу біженців в Україні.// Вісник Запорізького юридичного інституту. –2001. -№ 2. – С.67-75.
34. Зарубей В.В. Правові підстави відповідальності іноземних громадян та біженців // «Науковий вісник» - 2000, №2. – с.103-106.
35. Силіна Т. Pro i contra приєднання України до Конвенції ООН про статус біженців // газета «Дзеркало тижня», №44 (368), 10-16 листопада 2001 р.
36. Тимчик Г. Деякі аспекти правового статусу політичних біженців в Україні //Юридичний журнал, №5, 2004 р.
37. Чепцова Г. Сучасний стан захисту прав біженців в Україні// «Юридичний журнал», №7, 2004.
38. Бандурка О.М.Прокуратура: думки про її реорганізацію // Право України – 1995. –№ 9.
39. Басков В.И. Курс прокурорского надзора: Учебник ­М.: Юридическая лит., 1998.
40. Козьяков І.М. Співвідношення прокурорського нагляду і відомчого контролю за законністю оперативно-розшукової діяльності: Дис... канд. юрид. наук.: 12.00.10 / Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого. - Х., 2001. - 268арк. - Бібліогр.: арк. 205-231.
41. Кузьменко О. Боротьба з нелегальною міграцією в Україні // Вісник Української Академії державного управління. 1999. – № 4. – С. 283 – 287.
42. В.В. Коваленко, В.І. Кривенко, М.Ю. Азаров. Стан міграції в Україні та вплив на неї організованих злочинних угруповань. "Боротьба з організованою злочинністю і корупцією (теорія і практика) №3, 2001 р.
43. Михайленко А.Р. Расследование преступлений: законность и обеспечение прав гражда. Учебник ­ К., 1999.
44. Прокурорський нагляд в Україні: Курс лекцій // За ред. В.Т. Нора­Львів2002.
45. Палько В.І. Адміністративно-правове регулювання видворення за межі України іноземців та осіб без громадянства: дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Національний ун-т внутрішніх справ. - Х., 2005.
46. Науменко С. Нелегальная миграция в Украине: пути и методы решения // Проблеми активізації конституційно-правових досліджень і вдосконалення викладення конституційного права: Збірник наукових статей. – Харків, 1999. – С. 270 – 278.
47. Шишкін В.І. Прокуратура і правосуддя в суверенній Україні // Право України1992, №1.
48. Зовнішні трудові міграції населення / За ред. Е. М. Лібанової, О. В. Позняка. — К.: РВПС України НАН України, 2002. — С. 118.
49. Гарна І.О. Міграційні процеси в Україні та протидія їх негативним наслідкам // Вісник Одеського інституту внутрішніх справ. – 2003. - № 4. – С.48-50.
50. Гарная И.А. Незаконная миграция: меры административного принуждения // Права граждан, правоохранительная и правоприменительная деятельность в России и Украине: состояние и перспективы развития. Матер. конф. –2003. – Выпуск 1.- С.67-70.
51. Тодика Ю. Конституционно-правовой статус и беженцев в Украине. –
Харьков. – 1999. – С. 29.
52. Палько В.І. Затримання іноземців у зв’язку з їх примусовим видворенням за межі України // Вісник Одеського інституту внутрішніх справ. – 2002. – № 4. – С. 27-35.
53. Палько В.І. Правові підстави видворення іноземців за межі України // Вісник Одеського інституту внутрішніх справ. – 2003. – № 1. – С.171-179.
54. Палько В.І. Співвідношення статусу і режиму іноземців та осіб без громадянства // Ринкова економіка: теорія і практика управління: Наукові праці економіко-правового факультету Одеського національного університету ім. І.І. Мечникова. – Одеса: Астропринт, 2003.- Т. 6 (Вип. 7) – С. 218 - 234.
55. Палько В.І. Правовий статус іноземців у внутрішньодержавному й міжнародному праві // Матеріали Міжнарод. наук.-дослідної конференції “Юридичні аспекти реалізації рішень сесії Міжнародної морської організації (ІМО)” (22-23 травня 2003р., м. Одеса): Актуальні проблеми політики: Зб. наук. пр. – Вип. 18 / Відп. ред. Л.І. Кормич. – Одеса: Юридична література, 2003. – С. 152 - 171.
56. Суд, правоохоронні та правозахисні органи України: Навч. посіб. — К.: Юрінком Інтер, 2002.
57. Михеєнко М. М., Нор В. Т., Шибіков В. П. Кримінальний процес України. — К.: Либідь, 1999.
58. Шумський П. В. Прокуратура України — К.: Вентурі, 1998.
59. Судові та інші правоохоронні органи України. — К.: МАУП, 2004.
60. Юридичний словник-довідник. Юридична енциклопедія / За ред. Ю. С. Шемшученка. — К.: Укр. енцикл. ім. М. П. Бажана, 2001.
61. Чабанюк В.Д. Діяльність прокурора щодо усунення кримінально-процесуальних правопорушень // http://www.nbuv.gov.ua/portal/
62. Прокурорський нагляд в Україні : курс лекцій [для студ. юрид. вищ. навч. закл.]; за ред. проф. В. Т. Нора. – Львів : Тріада плюс, 2002. – 152 с.
63. Зеленецкий В. С. Прокурорский надзор за исполнением органами дознания и досудебного следствия законов при приеме заявлений и сообщений о преступлениях : [монография] / Зеленецкий В.С. – Х. : Восточно-региональный центр гуманитарно-образовательных инициатив, 2004. – 400 с.
64. Горбачов В. П. Питання порушення кримінальної справи у проектах нового Кримінально-процесуального кодексу України / В. П. Горбачов
// Проблеми правознавства та правоохоронної діяльності : зб. наук. пр. – Донецьк, 2004. – № 1. – С. 129–145.
65. Маляренко В. Т. Прокурор у кримінальному судочинстві / В. Т. Маляренко, І. В. Вернидубов. – К. : Юрінком Інтер, 2001. – 240 с.
66. Бакаев Д. М. Сущность задач, формы и методы прокурорского надзора / Д. М. Бакаев, Х. Цымбалистенко. – Х.: Нац. ун-т внутр. справ, 1999. – 130 с.
67. Каркач П. М. Органи прокуратури України: [навч.-метод. посіб.]
/ П. М. Каркач, С. М. Іванов. – Х.: Видавець СПД ФО Вапнярчук Н. М., 2007. – 360 с.
68. Гришин Ю. А. Окончание досудебного следствия с составлением обвинительного заключения: проблемы и пути реформирования / Ю. А. Гришин. – Луганск : РИО ЛИВД, 1999. – 252 с.
69. Баулін О. В. Процесуальна самостійність і незалежність слідчого та їх правові гарантії : [монографія] / О. В. Баулін, Н. С. Карпов; за заг ред. З. Д. Смітієнко. – К. : Нац. акад.. внутр. справ України, 2001. – 232 с.
70. Долежан В. В. Проблемы компетенции прокуратуры: автореф. дис. на соискание ученой степени доктора юрид. наук: спец. 12.00.09 “Уголовный процесс и криминалистика; судебная экспертиза”/ В. В. Долежан. – М., 1991. – 45 с.
71. Корнякова Т.В. Прокуратура і органи позавідомчого контролю: нагляд і взаємодія: дис... канд. юрид. наук: 12.00.10 / Одеська національна юридична академія. - О., 2004.
72. Середа Г. П. Організаційно-правові аспекти прокурорського нагляду за додержанням законів при прийманні, реєстрації, перевірці та вирішенні заяв і повідомлень про злочини: Дис... канд. юрид. наук: 12.00.10 / Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого. - Х., 2000. - 211 арк. - Бібліогр.: арк. 177-211.
73. Жиліна Л. С. Прокурорський нагляд за додержанням законів при провадженні слідчих дій : Дис... канд. наук: 12.00.10 - 1999.
74. Цакадзе Н.Ч. Проблеми нагляду за додержанням і застосуванням законів (загальний нагляд) в Україні // Ученые записки Таврического национального университета им. В. И. Вернадского. Серия «Юридические науки». Том 21 (60), № 1. 2008 г. С. 329 - 334.
75. Бандурка О.М.Прокуратура: думки про її реорганізацію // Право України – 1995. –№ 9.
76. Басков В.И. Курс прокурорского надзора: Учебник М.: Юридическая лит.,1998.
77. Гончаренко В. Г. Концептуальні питання правової реформи в Україні // Вісник Академії адвокатури України, 2006. – Вип. 5.
78. Гончаренко В.Г. Піклувальник суворий, але справедливий // Український юрист, 2003, № 8.
79. Конституція України від 28 червня 1996. – К.: Преса України 1997.
80. Крилова І.І. Поняття та правовий статус актів прокурорського реагування// Вісник Академії Адвокатури України, 2007. – Вип. 1(8).
81. Крилова І.І. Історичний нарис діяльності прокуратури//Вісник Академії Адвокатури України, 2006.Вип. 3(7).
82. Муравьев Н.М. Прокурорський надзор в его устройстве и деятельности.М., 1989.
83. Михайленко О.Р. Прокуратура України: Підручник. — К.: Юрінком Інтер, 2005.
84. Михайленко О.Р. Проблеми нагляду за додержанням і застосуванням законів (загальний нагляд) в Україні // Вісник Академії Адвокатури України, 2004. – Вип.1.
85. Прокурорський нагляд в Україні: Курс лекцій // За ред. В.Т. НораЛьвів, 2002.
86. Российский прокурорский надзор: Учебник // Под ред. А.Я. Сухарева. М., 2001.
87. Сухонос В.В. Місце прокуратури в системі органів державної влади України, її розвиток та правове забезпечення гарантій діяльності // Право України, 2000, № 6.
88. Цакадзе Н.Ч. Прокуратура та її місце в системі органів влади // Вісник Академії Адвокатури України, 2007. – Вип. 3(10).
89. Шумський П.В. Прокуратура — її місце та роль в державі // Право України, 1997, №8.
90. Шишкін В.І. Прокуратура і правосуддя в суверенній Україні // Право України, 1992, №1.
91. Сайт Генеральної прокуратури України // http://www.gp.gov.ua/ua/search.html
Інші роботи цього напряму