Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   100 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Хореографічне виховання дітей засобами українського народного танцю   (ID роботи: 2762)

Напрям: Гуманітарні предмети
Предмет: Хореографія
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 26
Рік захисту: 2010
ВУЗ: Бердянський Державний Педагогічний Університет (БДПУ)
Курс: 4
Мова: Українськa
План
Вступ
Розділ І. Народний танець як засіб естетичного виховання
1.1. Народний танець як вид мистецтва
1.2. Різновиди народних танців
1.3. Місце українського народного танцю у формуванні хореографічного розвитку дітей
Розділ ІІ. Методики викладання народного танцю
2.1. Вплив українських хореографічних традицій на руховий розвиток дітей
2.1.1. Позиції рук та ніг у народному танці
2.1.2. Елементи екзерсису народного танцю
2.1.3. Різновиди положень корпусу
2.2. Виховні можливості народного танцю
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Сучасна освіта ставить за мету всебічний розвиток дитини у школі, тому важливе значення надається не лише урокам фізичної культури, а й хореографічному мистецтву, що сприяє як фізичному, так і культурному та духовному розвитку дітей. Важливою складовою хореографічних уроків є народний танець, що сприяє ознайомленню з традиціями рідного народу та допомагає у всебічному фізичному розвитку.
Естетичне виховання засобами ритміки та хореографії висвітлено у працях Є.Абдуліної, Б.Асаф'єва, А.Верещагіної, Д.Кабалевського, К.Тарасової, В.Шпак та інших. Проблемам музично-рухового розвитку дітей, формуванню в них навичок виконання танців, розвитку творчості під час означеної діяльності присвячено дослідження Р.Акбарової, С.Акішева, Н.Ветлугіної, О.Горшкової, А.Зіміної, М.Палавандішвілі, О.Радинової та ін.
Завдяки проведеним дослідженням і спостереженням вчені дійшли висновку, що за допомогою рухів дитина пізнає світ: рухаючись під музику, вона вчиться повнішому її сприйняттю, завдяки чому отримує певні враження від музичних творів. При цьому у дітей розвивається загальна музикальність, творча уява, поступово формується художній смак, розвиваються спеціальні здібності музично-рухового виконавства.
Актуальність даного дослідження зумовлена потребою використання можливостей народного танцю при навчанні дітей та недостатньою розробленістю теоретико-методичного забезпечення процесу формування хореографічних умінь.
Мета роботи полягає в теоретичному обґрунтуванні важливості хореографічного виховання дітей засобами українського народного танцю.
Для виконання поставленої мети необхідно здійснити такі завдання:
• визначити поняття народний танець, його основні жанри;
• встановити сутність хореографічної діяльності в системі естетичного виховання молодших школярів;
• виявити місце українського народного танцю у формуванні хореографічного розвитку дітей;
• назвати виховні можливості народного танцю;
• охарактеризувати методику викладання народного танцю для дітей;
• дослідити вплив українських хореографічних традицій на руховий розвиток дітей.
Об’єктом дослідження фізичний і естетичний розвиток дітей за допомогою хореографії.
Предметом дослідження є народний танець як засіб хореографічного виховання.
Методи дослідження. У роботі використовувалися такі методи дослідження: добір, вивчення та аналіз спеціальної літератури, антропометричні методи, спостереження, функціональні методи.
Структура курсової роботи обумовлена внутрішньою логікою розкриття теми дослідження, характером предмета, а також поставленою метою та основними завданнями роботи. Дослідження складається зі вступу, двох розділів поділених на підрозділи, висновків та списку використаної літератури, який становить 23 найменування.
Висновок
Багатовіковою історією людства доведено, що хореографія є одним із засобів гармонійного розвитку особистості. Теоретичний аналіз науково-методичних джерел засвідчив, що основою хореографічної діяльності є танець, специфічну особливість якого становлять два компоненти: духовно-культурний та фізичний. Функціональні можливості танцю дають змогу залучати до хореографічної діяльності всі вікові категорії людей залежно від їх інтересів, фізичних можливостей, мети та завдань навчання.
Елементи хореографічного мистецтва як складові входили до багатьох педагогічних систем. Водночас важливим компонентом розвитку духовної культури нації є вивчення її традицій, що відбувається на різних рівнях, одним з яких є народний танець. Викладання народного танцю на уроках хореографії сприяє всебічному розвитку можливостей дитини. Танцювальні дії, основу яких складають уміння та навички, формуються поетапно: ознайомлення з рухом, навчання його виконанню, удосконалення навички у творчому виконанні танцювального руху.
Засобами народного танцю можна формувати хореографічне уміння дитини, що полягає у здатності дитини виконувати танцювальний рух за умови зосередження уваги на образно-змістовній, технічній та музичній деталях ще не засвоєної дії.
Перш ніж розпочати з дітьми заняття народним танцем необхідно обов’язково визначити індивідуальні відмінності у фізичному розвитку, для чого застосовують оцінку анатомо-фізіологічних даних (пропорції тіла, особливості постави, виворітність, форма підйому, танцювальний крок, гнучкість) та рухової координації. На основі оцінки комплексу показників готовності дітей до занять хореографією визначається зміст навчання, складність рухів з народного танцю, здійснюється його індивідуальне диференціювання. Хореографічний матеріал застосовується не тільки з урахуванням ступеня складності, але і його значущості (усвідомлення образної природи танцювальних рухів, оволодіння виражальними засобами хореографії, розвиток творчої імпровізації).
Жанрова різноманітність народних танців, а отже, насиченість різними рухами, відмінна динамічність розгортання сюжету танцю призводить до розвитку як фізичних здібностей дітей, так і утримання уваги до народного нанцю.
Художня сутність обрядового українського танцю полягає у творчо-образному розкритті змісту музичного твору (драматургії й образів) у специфічних засобах танцювальної виразності, своєрідній музично-пластичній поведінці виконавця, громадянській культурі. Завдяки поєднанню багатьох компонентів виховного процесу – фізичного, духовного, естетичного, народний танець стає важливим джерелом розвитку дітей, вдосконалення рівня їх свідомості та можливостей і тому обов’язково повинен застосовуватись у навчальному процесі на уроках хореографії.
Література
1. Богород А. Український народний танець в писемних джерелах / А.Богород // Дивослово. – 1997. – №7. – С. 11-17.
2. Василенко К. Лексика українського народно-сценічного танцю / К. Василенко. - К.: Мистецтво, 1996. - 496 с.
3. Василенко К. Український танець. / К. Василенко. – К., 1997. – 282 с.
4. Верховинець В. Теорія українського народного танцю. / В. Верховинець – К.: Музична Україна, 1990. – 150 с.
5. Горленко В. Перша етнографічна програма на Україні. // Народна творчість та етнографія, 1964. – №3. – С. 46-51.
6. Горшкова Е. Обучение языку движений как средство формирования у дошкольников музикально-двигательного творчества: Автореф. дис. . канд. пед. наук. – М., 1989. – 22 с.
7. Гуменюк А. Народне хореографічне мистецтво України. / А. Гуменюк – Київ: Академія наук України, 1963. – 235 с.
8. Гуменюк А. Українські народні танці / А. Гуменюк. – К.: Наукова думка, 1969. – 612 с.
9. Зайцев Є., Колесниченко Ю. Основи народно-сценічного танцю – Вінниця: Нова книга, 2007. – 416 с.
10. Зимина А. Музикально-ритмическое воспитание детей 5-6 лет в детском саду: Автореф. дис. . канд пед. наук. – М., 1964. – 9 с.
11. Зимина А. Основы музыкального воспитания и развития детей младшего возраста. – М.: Владос, 2000. – С.124-156.
12. Камін В. Народно-сценічний танець: груповий розподіл вправ біля станка. / В. Камін – К.: ДАКККіМ, 2008. – 151 с.
13. Нариси до історії українського народного танцю. / Уклад. І. Купленник. – К., 1997. – 234 с.
14. Поклад І. Розвиток хореографічних здібностей дітей молодшого шкільного віку. //Автореферат к.п.н. – К., 2006. – 20 с.
15. Попик О. Проблеми наступності художньо-естетичного виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку засобами народної хореографії // Роль народної хореографії в збереженні культурного розмаїття світу. – К., 2004. – С. 34-42.
16. Стасько Б. Хореографічне мистецтво Івано-Франківщини. / Б. Стасько – Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2004. – 312 с.
17. Тарасова Н. Теория и методика преподавания народно-сценического танца: учеб. пособие / Н. Тарасова. - СПб.: ИГПУ, 1996. – 264 с.
18. Ткаченко Т. Народный танец / Т. Ткаченко. - М., 1967. – 684 с.
19. Українські народні танці. / Уклад. А. Гуменюк. – К.: Вид-во Академії наук УРСР, 1962.
20. Шаломович С., Рудченко І., Зініч Р. Методика музичного виховання в дитячому садку. – К.: Музична Україна, 1979. – 163 с.
21. Шевчук А. Вплив українських музично-хореографічних традицій на музично-руховий розвиток дошкільників: Автореф. дис. канд. пед. наук. – К., 2002. – 20 с.
22. Эстетическое воспитание и развитие детей дошкольного возраста / Под ред. Е. Дубровской, С. Козловой. – М.: Академія, 2002. – С.40-49.
23. Цветкова Л. Методика викладання класичного танцю / Л. Цвєткова – К.: Альтпресс, 2007. – 324 с.
Інші роботи цього напряму