Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   50 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Наукова парадигма трансформації податкової політики   (ID роботи: 214)

Напрям: Фінанси
Предмет: Фінанси оподаткування
Тип роботи: Дипломна робота
Кількість сторінок: 100
Рік захисту: 2009
ВУЗ: Західноукраїнський національний університет (ЗУНУ)
Мова: Українськa
План
Зміст

Вступ
Розділ 1. Концептуальні основи податкової політики
1.1. Сутність та зміст податкової політики
1.2. Види і форми податкової політики
1.3. Еволюція наукових теорій податкової політики
Розділ 2. Парадигма функціонування податкової політики в Україні
2.1. Практика функціонування складових податкової політики
2.2. Вплив податкової політики на справляння загальнодержавних доходів
2.3. Парадигма управління в контексті реалізації податкової політики в державі
Розділ 3. Напрямки трансформації податкової політики в Україні
3.1. Гармонізація податкової політики до стандартів ЄС
3.2. Вектори реформування податкової політики
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Вступ
Актуальність. Проведення ринкових реформ значною мірою залежить від стану фінансів держави та її бюджету, через який держава акумулює кошти для фінансування пріоритетних напрямів розвитку економіки, соціальної сфери, культури тощо. Бюджетні відносини потребують державного регулювання, яке досягається шляхом чіткої регламентації бюджетної діяльності через впровадження виваженої податкової політики. Україна самостійно визначає свій економічний статус і стратегію соціально-економічного розвитку, розробляє і формує свою фінансову політику в контексті загальнодержавної політики, а також займається її виконанням.
Подальший розвиток України значною мірою залежить від ефективності фінансової стратегії, яка забезпечує підвищення доброту населення, виконання державою своїх обов’язків та функцій. Адже стабільність і економічний розвиток держави залежить від її податкової політики. Однією з основних складових фінансової стратегії на всіх рівнях – від держави до підприємства – є податкова стратегія, яка залежить від того, наскільки вона відповідає потребам сьогодення. Податкова стратегія розробляється на визначений період.
Податкова політика розробляється на різних рівнях управляння – від державного управління до управління підприємством, фірмою. Але при цьому треба зважати, що кожен рівень має певну мету, завдання і повинен мати єдиний напрям діяльності та співвідношення з іншими рівнями. Так, головною метою держави є наповнення дохідної частини бюджету. Податкова політика підприємства полягає в тому, щоб зменшити розмір податкових відрахувань. Взаємодія різних рівнів податкової політики відбувається, якщо держава відповідним чином виконує свої обов’язки, а платник згоден з їх якістю і задоволений цим виконанням. Податкова політика повинна вирішувати всі суперечності між різними рівнями управління в державі.

Податкова політика – досить складний механізм, що поєднує податковий менеджмент і податкову систему, яка існує в державі. На жаль, в Україні вони перебувають на низькому рівні. В умовах перехідного періоду до ринкової економіки кожне підприємство повинне розробляти свою податкову політику, яка визначає не тільки його фінансовий стан, а в деяких випадках і напрям діяльності в майбутньому. Податкова політика повинна мати ту ж спрямованість, що і державна податкова політика, основою якої є чинна законодавча база.
На жаль, в Україні законодавчі акти постійно змінюються, більшість підзаконних актів не конкретизовані, що дає змогу та об’єктивні можливості для їх порушень як з боку платників, так і з боку податкових адміністрацій. Нестабільність законодавчої бази впливає на те, що більшість підприємств не розробляють своєї податкової політики, а тільки визначають суму податку, яку їм потрібно сплатити. А це не дає змоги підприємству розробити стратегію своєї майбутньої діяльності.
Тому розробка податкової політики є одним з найважливіших елементів розробки всієї економічної стратегії підприємства.
Отже, визначимо головну мету, задачі, предмет та об’єкт дослідження дипломної роботи:
Мета і задачі дослідження. Мета дослідження полягає в комплексному вивченні теорії і практики побудови ефективної податкової системи та податкової політики та в розробці конкретних пропозицій щодо їх вдосконалення.
Поставлена мета зумовила необхідність вирішення таких завдань:
- уточнити сутність та зміст податкової політики;
- проаналізувати види і форми податкової політики;
- дослідити еволюцію наукових теорій податкової політики;
- проаналізувати практику функціонування складових податкової політики;
- дослідити вплив податкової політики на справляння загальнодержавних доходів;
- проаналізувати парадигму управління в контексті реалізації податкової політики в державі;
- дослідити особливості гармонізації податкової політики до стандартів ЄС;
- проаналізувати основні вектори реформування податкової політики.
Об'єктом дослідження є податкова політика України, її становлення, розвиток та подальше реформування.
Предметом дослідження є фінансові відносини, які виникають в процесі оподаткування підприємств та контролю за своєчасним і повним перерахуванням податків в бюджет суб'єктами господарювання.
Структура роботи побудована таким чином, що відображає як теоретичні аспекти формування і розвитку податкової податкової політики, так і аналіз практичних показників діяльності в сфері оподаткування.
Робота складається з трьох розділів, вступу, висновків та списку літератури.
Висновок
Висновки
Із розвитком суспільства зростає усвідомлення необхідності сплати податків, підвищується податкова культура, стає можливою оцінка кожним платником міри своєї участі в оплаті за споживання суспільних благ. Необхідно враховувати і те, що з розвитком демократичних засад у суспільстві в коло економічних інтересів суспільних груп і політичних партій входить зацікавленість в побудові податкових систем на наукових засадах, а до влади приходять прогресивні сили, які розробляють і ухвалюють податкові закони, що дозволяють формувати ефективні податкові системи та проводити виважену податкову політику.
Переймаючи світовий досвід, не слід забувати, що рішення про те, у якій послідовності і які податки треба скорочувати, має ухвалюватися на основі комплексного аналізу всієї податкової системи, фінансових зв’язків в економіці, потреби держави у фінансових ресурсах.
Залежно від стану економіки, її цілей, які на даному етапі розвитку держава вважає пріоритетними, бюджет має бути збалансованим і прозорим, очевидно, повинні змінюватись і принципи побудови податкової системи.
Законодавство має стати простим, зрозумілим для суб’єктів оподаткування, не повинно вносити додаткових бюрократичних та правових труднощів як в роботу податкових органів, так і суб’єктів господарювання. Стосунки працівників податкової служби з платниками податків мають ґрунтуватися на повазі, довірі, можливості компромісу у вирішенні податкових питань.
Сьогодні найбільш актуальним завданням є вивчення досвіду оподаткування країн з розвиненою ринковою економікою і відпрацювання шляхів гармонізації власної податкової системи із вимогами Євросоюзу.
Проведений аналіз основних податкових надходжень у зведений бюджет України свідчить, що на сьогодні залишаються невирішеними питання переорієнтації діючої податкової системи на стимулювання процесів економічного розвитку країни, а стан справ, що склався у сфері податків і податкової політики, суперечить принципам ефективної роботи й управління складними системами, до яких відноситься податкова система. Проблема наповнення дохідної частини бюджету не повинна безпосередньо залежати від рівня податкового навантаження. Зростання податкових надходжень повинно забезпечуватися за рахунок прискорення оборотності капіталу і підвищення ділової активності суб’єктів господарювання.
Сьогодні існують значні проблеми в проведенні ефективної податкової політики, відсутній глибокий аналіз фінансових зв’язків в економіці, потреб держави у фінансових ресурсах для виконання покладених на неї функцій щодо регулювання темпів і пропорцій розвитку економіки, підтримки на належному рівні суспільного добробуту, обороноздатності та систем державного управління. Недоліки існуючої податкової системи вимагають її реформування.
Основним напрямом реформування податкової системи України є створення більш ефективної і раціональної податкової системи, що дозволить забезпечити сприятливі умови для ведення бізнесу, здійснення інвестицій, зростання споживчого попиту на внутрішньому ринку, а також за збільшення сукупних податкових надходжень до усіх рівнів бюджетів та державних цільових фондів.
Розглянемо основні причини недосконалості національної податкової системи та складнощі, які виникають на шляху її вдосконалення (причому ставки податків посідають серед цих недоліків не найперше місце). Причини цих негараздів полягають у відсутності системного підходу до законодавчих змін загалом, у невизначеності бази для оподаткування та механізмів, які формують цю базу, в ускладненості, суперечливості і постійній змінюваності чинних законодавчих норм, у відсутності презумпції невинності щодо підприємців та в інших факторах, які потребують адекватного впорядкування.
Таким чином, попри декларації влади про бажання встановити цивілізовані і партнерські відносини з бізнесом та запровадити нову систему податкових відносин між державою і суб’єктами господарювання, ми отримали порушення з боку влади основних вимог законів України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", "Про систему оподаткування". Більшість запропонованих змін та нових норм прийняті без достатнього обговорення з представниками бізнесу, фахівцями та громадськими організаціями. Все це призведе до додаткових перепон щодо можливості ведення бізнесу в Україні, виникнення конфліктів між платниками податків і податковими органами, створення умов для зростання корупції.
Потребує формування істотно нова система оподаткування, яка забезпечувала б виконання поставлених перед нею фіскальних завдань, одночасно сприяючи трансформації цієї системи до стимулювання економічного розвитку та зміцнюючи на цій основі податкові відносини між державою і суб'єктами господарювання.
Таким чином, постала проблема проведення кардинальної податкової реформи. Метою реформування має стати еволюційна, однак суттєва й динамічна трансформація системи оподаткування для:
– перетворення податкової системи із суто фіскального інструменту на ефективний засіб реалізації соціально-економічної стратегії держави;
– оптимізації податкового навантаження;
– гармонізації відносин держави та платників податків;
– максимального спрощення податкового адміністрування.
Для досягнення визначених цілей необхідно реалізувати основні завдання трансформації системи оподаткування:
– вивільнення коштів підприємств зі сфери обслуговування недосконалих податкових процедур і спрямування їх на продуктивні цілі;
– спрямування фінансових потоків (через застосування податкових важелів) на стимулювання попиту на внутрішньому ринку;
– залучення до економіки додаткових ресурсів, зокрема коштів населення, що є найбільш стабільним джерелом інвестиційних і кредитних ресурсів.
Ці та інші завдання забезпечення сталості економічного зростання можливо і необхідно вирішувати шляхом реформування податкової системи у комплексі із застосуванням інших важелів економічної політики.
Розглянемо окреслені пропозиції щодо вдосконалення податкової політики та податкового законодавства:
1. В терміновому порядку скоригувати дію нових податкових норм закону, що створили конфлікти та напруження в бізнес-середовищі. Можливі й інші механізми нівелювання негативного впливу норм закону на тих суб’єктів господарювання, які не могли передбачити змін законодавства і понесли матеріальні втрати.
2. Відмінити введення сплати ПДВ на ввезення основних засобів у якості інвестицій іноземних інвесторів, що сприятиме покращенню інвестиційного клімату в країні.
3. Провести кодифікацію податкових законів, що значно спростить їх викладення, максимально зблизити принципи податкового та бухгалтерського обліків, провести адаптацію фіскального законодавства до принципів та директив Європейського Союзу, скасувати фіскальні платежі, адміністрування яких є невиправдано витратним, визначити доцільність запровадження альтернативного податку на активи з метою запобігання штучній податковій збитковості, забезпечити адаптацію законодавства з обкладення податком на додану вартість до принципів та критеріїв Шостої директиви Європейського Союзу (з окремими винятками щодо послуг соціального характеру), забезпечити уніфікацію правил обкладення податком на прибуток з міжнародними стандартами обліку із скасуванням дискримінаційних норм щодо окремих сфер або видів діяльності)", що має найти відображення в проекті Податкового кодексу України.
Цей кодекс має сприяти подоланню вад вітчизняної податкової системи: її складності, суперечливості і змінності діючих законодавчих норм, відсутності системного підходу до законодавчих змін, невизначеності бази для оподаткування та механізмів, які формують цю базу, відсутності презумпції невинності щодо підприємців та інших факторів, які потребують впорядкування.
Прийняття цих пропозицій у поєднанні з упровадженням європейських норм адміністрування податків дозволить оптимізувати податковий тиск на бізнес, створить добрий інвестиційний клімат в Україні.
Пропонуємо переглянути функції та забезпечити реорганізацію органів державної податкової служби. Для унеможливлення корупції потрібно максимально роз’єднати функції, якими наділені органи податкової служби (реєстрація, перевірки, роз’яснення, апеляція, стягнення, слідчі дії), та реформувати податкову міліцію. Роз’яснення щодо порядку застосування податкових законів не повинні надаватись органами податкової служби. Контроль за виконанням планів надходження податків має здійснюватися Міністерством фінансів, а не органами податкової служби. Рівень взаємодії Державної податкової адміністрації і Міністерства фінансів з громадськістю повинен бути суттєво підвищений.
Отже, можна констатувати той факт, що реформування системи оподаткування є комплексним, актуальним, ґрунтовно вагомим завданням, результатом виконання якого повинна стати вигідна співпраця в Україні. Сприяти цьому процесу передусім має удосконалена податкова система.
Таким чином, створення ефективної податкової системи є пріоритетним напрямом розвитку української державності, а відтак, сприятиме прискоренню інтеграції України до Євросоюзу та світового співтовариства.
Література
Список використаної літератури
1. Бурденко І.М. Аналіз стану і напрямки розвитку податкової системи України та її вплив на зростання економіки // Актуальні проблеми економіки. – 2007. - №4. – С. 67 – 74
2. Василик О.Д. Податкова система України: навчальний посібник. – К.: УДФА, 2004. – 395 c.
3. Вишневський В. Ухилення від сплати податків: моделювання вибору та дій економічного суб'єкта // Фінанси України. 2002. №1. С. 9-15.
4. Волков Є. Стимулююча роль податків в Україні // Ринок цінних паперів України. – 2006. - №1. – С. 19-23
5. Волкова Ю.О. Удосконалення податкового контролю як елементу формування податкової політики // Формування ринкових відносин в Україні: Збірник наукових праць. – 2006. - №10. – С. 23-26
6. Гуров О.В. Оподаткування доходів фізичних осіб, як складова податкової реформи в Україні // Бюлетень Мінюста України. – 2007. - №4. – С. 197 – 203
7. Жарко Р.П. Окремі аспекти оцінки податкової системи України як інструменту регулювання розвитку підприємницької діяльності // Економіка. Фінанси. Право. – 2005. - №5. – С. 11-16
8. Загородній А. Податки, збори, обов’язкові платежі. – Л.: Львівська політехніка, 2003. – 192 с.
9. Іваненко В.О. Оподаткування прибутку – ключові підходи // Економіка. Фінанси. Право,2004,- №4. – с. 11.
10. Іванов С. Основні принципи та напрямки вдосконалення податкової системи України: методологічний аспект // Банківська справа. – 2006. - №4. – С. 46-54
11. 11) Іголкін І.В. Податкова реформа як об’єктивна необхідність зміцнення доходної частини державного бюджету // І.В. Іголкін // Фінанси України. – 2005. - №8 –с. 19 – 24.
12. Єгарміна В.Д. Контроль сплати податків: проблеми і шляхи їх вирішення // Аудитор України. – 2007. - №1. – С. 21-23
13. Золотько І.А. Податкова система. Навчальний посібник. - К.: КНЕУ.- 2004. - 285 c.
14. Козацький В.П. Вдосконалення діяльності податкових органів // Вісник економічної науки України. – 2006. - №2. – С. 113-115
15. Криклій А.С. Генезис, сутність та принципи податкової системи // Економіка та держава. – 2007. - №2. – С. 18 – 20
16. Крисоватий А.І. Податкова система: Навчальний посібник. – Тернопіль.: Карт-бланш, 2004. – 331 с.
17. Литвин Я.В. Інтеграція податкової системи України з податковими системами інших країн Європейського співтовариства // Зовнішня торгівля: право та економіка. – 2006. - №5. – С. 115 – 119
18. Луніна І.О. Ефективність оподаткування споживання в Україні // Фінанси України. – 2007. - №1. – С. 17-27
19. Майстренко О. Реформування податкової системи України як спосіб вирішення податкових колізій // Право України. – 2006. - №2. – С. 38 – 42
20. Маковська І.О. Податкові надходження зведеного бюджету // І.О.Маковська // Фінанси України. – 2004: - №5. – с. 98 – 123.
21. Музиченко О.В. Тенденції розвитку податкових систем країн-членів Європейського Союзу // Зовнішня торгівля: право та економіка. – 2007. - №2. – С. 137 -140
22. Огліх В. Макроекономічний аналіз економічного розвитку та системи оподаткування України // Економіст. – 2007. - №2. – С. 66-70
23. Онуфрик М.С. Порівняльний аналіз податкових систем і податкового навантаження країн-членів ЄС та України // Економіка та держава. – 2006. - №11. – С. 14-18
24. Опарін В.М. Фінанси: Навчальний посібник. – К.: КНЕУ.- 2001.
25. Попович В. М., Шолудько Д. П. Податкове навантаження та тінізація суспільно-економічних відносин: зв'язки, залежності, засоби протидії // Науковий вісник. Ірпінь: Академія ДПС України, 2002. - №3. - С. 74-80.
26. Романенко О.Р. Фінанси: Підручник. – К: 2004. – 310 с.
27. Романюк М.В. Податкова система та інвестиційна привабливість економіки України // Фінанси України. – 2006. - № 1. – С. 38 – 42
28. Салила С. Я Податкова система України: проблеми і перспективи// Держава та регіони. – 2007. - № 1. – С. 289 – 293
29. Соколовська А.М. Податкова система держави: теорія і практика становлення. – К.: Знання-прес, 2006. – 454 с.
30. В. Федосов Гармонізація податків у Європейському Союзі: фіскальна парадигма // Ринок цінних паперів України. – 2007. - №1-2. – С. 9 – 25
31. Федосов В.М., Опарін В.М. Податкова система України. Підручник. - К.: Либідь, - 2002.
32. Чередниченко Ю.В. Податкова політика та економічне зростання в Україні // Актуальні проблеми економіки. – 2006. - №8. – С. 91-96
33. Янушик І.Д. Податки в країнах світу: Довідник. – К.: Леся, 2004. – 479 с.
34. www.minfin.gov.ua
35. www. rfp.gov.ua
36. www. sta.gov.ua
37. www. ukrstat.gov.ua
Інші роботи цього напряму