Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   80 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Розробка стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємств овочевого підкомплексу Миколаївської області (Жовтневий район)   (ID роботи: 1073)

Напрям: Менеджмент
Предмет: Менеджмент ЗЕД
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 58
Рік захисту: 2009
ВУЗ: Миколаївський державний аграрний університет
Мова: Українськa
План
ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. Теоретико-методичні основи розробки стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємств овочевого підкомплексу
1.1 Поняття та види стратегії конкурентоспроможності
1.2 Сутність конкурентоспроможності підприємства при виході на зовнішній ринок
1.3 Основні показники конкурентоспроможності підприємств при виході на зовнішній ринок
РОЗДІЛ 2. Аналіз та методи формування стратегії конкурентоспроможності овочевого підкомплексу Жовтневого району на зовнішньому ринку
2.1 Аналіз господарської діяльності підприємств овочевого підкомплексу Жовтневого району
2.2 Аналіз зовнішньоекономічної діяльності підприємств Жовтневого району
2.3 Оцінка конкурентоспроможності підприємств овочевого підкомплексу
РОЗДІЛ 3. Розробка заходів щодо підвищення рівня конкурентоспроможності продукції підприємств на зовнішньому ринку
3.1 Стратегія і методи підвищення конкурентоспроможності підприємств
3.2 Напрями зниження собівартості продукції, як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємств та підвищення якості
3.3 Розробка маркетингової стратегії підприємств направленої на підвищення конкурентоспроможності підприємств
3.4 Впровадження конкурентних стратегій у підприємства при виході на зовнішній ринок
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
ВСТУП
Актуальність теми. У сучасних ринкових умовах недостатньо просто реагувати на розвиток обстановки та реєструвати параметри оточення – необхідно намагатися змінювати ці параметри.
Початок нинішнього тисячоріччя у світовому господарстві характеризується глобальними змінами, з якими зіштовхуються всі національні держави. У цей період у світовій господарській системі продовжилися і одержали прискорення багато довгострокових тенденцій: збереження стабільних темпів економічного росту, зміцнення ролі зовнішнього фактору в розвитку країни, посилення взаємозв`язків та взаємозалежності національних економік, інтеграційні процеси й інші. В сучасних умовах економіка будь – якої країни вже не може обійтися без виходу на світові ринки. Розширення рамок такого виходу за допомогою збільшення обсягів і асортименту продукції національних товаровиробників забезпечує нарощування потужності держави і сприяє зміцненню її конкурентоспроможності на світових ринках.
Не є винятком у цьому процесі і Україна, тому у цих умовах виникає питання про міжнародну конкурентоспроможність національної економіки як можливості реалізації конкурентних переваг країни на зовнішніх ринках. Першочергового значення набуває дослідження комплексу факторів, визначаючих конкурентоспроможність економіки України та національних виробників в сучасних умовах розвитку процесів глобалізації, виявленню основних проблемніх моментів у забезпеченні конкурентоспроможності національної економіки та формуванні можливих напрямків зміцнення позицій України у сучасному економічному світі.
На сьогоднішній момент невирішеним питанням у даній сфері є перш за все питання розробки ефективних механізмів, реалізація яких сприятиме підвищенню рівня конкурентоспроможності вітчізняних товаровиробників на світових ринках та стане запорукою загальнго зміцнення економічних позицій України в системі світогосподарських зв`язків.
Поняття конкурентоспроможності інтерпритується і аналізується в залежності від економічіного об`єкту який розглядається. Безумовно, критерії, характеристики і фактори динаміки конкурентоспроможності на рівні товару, фірми, корпорації, галузі, національного господарства, або нації мають свою специфіку. Аналіз конкурентоспроможності може бути проведений для кожного з рівней, в залежності від цілей дослідження.
Якщо говорити про поняття конкурентоспроможності на макрорівні, то воно відображає позиції національної економіки в системі міжнародних відносин, головним чином в сфері міжнародної торговлі, і одночасно її здатність зміцнювати позиції. Це найбільш важливий, але не єдиний аспект поняття конкурентоспроможності нації. Слід враховувати здатність зберігати і нарощувати темпи економічного зростання, зайнятості, реальні доходи громадян.
Конкурентоспроможність - це ступінь, з якою нація при справедливих умовах вільного ринку виробляє товари і послуги, які задовольняють світовим вимогам і при цьому збільшує доходи своїх громадян
Проблематика оцінки та аналізу рівня конкурентоспроможності економіки України та вітчізняних товаровиробників, дослідження основних причин сучасного негативного стану та формування можливих шляхів підвищення конкурентоспроможності національного виробництва висвітлені у наукових роботах таких вітчизняних авторів як Борисенко З., Герхард Ш., Демченко А.., Дикань В.Л., Істірян Г., Кредисов А., Скударь Г.М., Павленко Ф., Піддубна Л., Суперсон В., Портер М., Чередниченко В., Якубовський Н., які займались дослідженням конкурентоспромоможності економік, що знаходяться в процесі трансформації.
Основна мета курсової роботи полягає в проведенні комплексного дослідження теоретичних та практичних аспектів організації ефективного управління конкурентними перевагами сучасного підприємства.
Об’єктом курсової роботи виступає діяльність ФГ „Владам.
” Предметом курсової роботи є питання аналізу організації, оцінки ефективності а також шляхів та напрямків удосконалення комплексу маркетингу підприємства ФГ«Владам»».
Актуальність обраної теми дослідження та основна мета обумовлюють визначення наступних завдань курсової роботи:
1. Завдання курсової роботи полягають у наступному:
Ш вивчити теоретичні основи конкурентоспроможності підприємства;
Ш надати загальну характеристику діяльності обраного підприємства харчової промисловості;
Ш провести аналіз виробничої та фінансової діяльності підприємства;
Ш розробити та обґрунтувати заходи щодо підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства ФГ „Владам”.
Під час виконання курсової роботи було використано праці відомих вітчизняних та зарубіжних вчених, що стосуються теоретичних та практичних аспектів управління конкурентноспроможністю на підприємствах.
Серед основних робіт необхідно виділити праці таких економістів-маркетологів як: Глазов М.М., Фирова И.П., Соломенникова Е.А., Гренбэк Г.В., Маркова В.Д., Писаренко В.В., Эриашвили Н.Д., Ховард К., Цыпкин Ю.А., Романов А.Н., Жуков Г.А., Майоров С.И., Перерва П.Г., Тимофєєв В.М., Погорєлов М.І., Крамаренко В.И., Холод Б.И., Ванеева И.В., Ковальчук І.В., Дудяк Р.П., Липчук В.В., Микитюк В.М., Мельник С.І., Васильев Г.А., Горфинкель В.Я., Ибрагимов Л.А., Азарян О.М., Баширов І.Х., Воробйов Б.З..
Серед джерел , які використовувалися під час написання роботи слід виділити звітність підприємства, та підсумки діяльності підприємства.
Висновок
Висновки
Конкурентоспроможність і конкуренція – категорії взаємопов’язані та взаємообумовлені, їх необхідно розглядати у тісному взаємозв’язку. Встановлено, що конкурентоспроможність товару проявляється лише в конкурентній боротьбі та в її наслідках, а здатність товару брати участь у конкуренції визначається його конкурентоспроможністю. Отже, основою конкуренції, її рушійною силою є конкурентоспроможність продукції як система організаційно-економічних, техніко-технологічних, екологічних і нормативно-правових параметрів, які в процесі взаємодії забезпечують високі споживчі якості товару і попит на нього на ринку.
Діагностичні дослідження конкурентоспроможності підприємства ФГ „Владам”дозволили систематизувати сукупність факторів, які зумовлюють його стійкість і здатність оперативно й адекватно реагувати на вимоги та запити споживачів, забезпечити беззбиткове виробництво, визначити кон’юнктуру та сегменти ринку. За середньорічним рівнем споживання овочів встановлено чотири сегменти ринку овочевої продукції в Україні, характерною особливістю яких є різна густота і структура населення на їх території, відмінності в рівнях споживання овочів на душу населення та обсяги їх виробництва в окремих категоріях господарств.
Розроблено концептуальні положення розвитку овочівництва в сільськогосподарських підприємствах й підвищення його конкурентоспроможності, пріоритетними з яких мають бути формування та функціонування ринку продукції овочепродуктового підкомплексу, державне регулювання ринкових відносин – вдосконалення системи ціноутворення, створення режиму спеціального пільгового кредитування, сприяння залученню інвестицій, спрощення системи оподаткування, зміцнення матеріально-технічної бази, інтенсифікація галузі, підвищення якості продукції та зниження її собівартості, запровадження в сільськогосподарських підприємствах служби маркетингу і вирішення соціальних проблем села.
Стратегія формування ринку овочів має ґрунтуватися на функціонуванні механізму взаємозв’язку та взаємодії трьох його складових – пропозиції, попиту та ціни. Особливістю цього ринкового механізму є тісний зв’язок перших двох елементів з ціною, яка являє собою основний інструмент впливу на попит і пропозицію. Ринкові відносини повинні формуватися з урахуванням купівельної спроможності населення за так званою збутовою концепцією, яка передбачає необхідність максимізації доходів через збут товарів, пріоритетне значення при цьому відводиться попиту, володарем ринку стає споживач, адже відсутність покупця унеможливлює існування виробника.
Важливий чинник насичення внутрішнього ринку конкурентоспроможною продукцією овочівництва – це зниження витрат на неї за рахунок впровадження противитратного механізму як способу функціонування сукупності економічних стимулів з метою забезпечення зниження питомих виробничих витрат і зростання виробництва продукції на одиницю ресурсного потенціалу, підвищення її якості та збільшення маси споживної вартості, а також поліпшення використання наявних виробничих ресурсів підприємств, підвищення продуктивності праці, удосконалення розміщення овочевих культур та поглиблення спеціалізації їх виробництва.
Одним із важливих напрямів підвищення конкурентоспроможності продукції овочівництва є поліпшення її якості за рахунок впровадження комплексної системи управління нею, стандартизації та сертифікації, створення й впровадження нових ресурсо- та енергозберігаючих технологій, які мають ґрунтуватися на раціональному використанні природно-економічних умов, потенційних можливостей сортів і гібридів овочевих культур, чіткому дотриманні сівозмін, забезпеченні підприємств необхідними засобами захисту рослин, внесенні в оптимальній кількості та співвідношенні органічних і мінеральних добрив, вдосконаленні організації та мотивації праці.
Література
Список використаної літератури
1. Азарян О.М., Баширов І.Х., Воробйов Б.З. та ін. Маркетинг: принципи та функції: Навч. посіб. Донец. держ. ун-т економіки и торгівлі ім. М.Туган-Барановського. - 2-е вид., перероб. і допов.. - К.: НМЦВО МОіН України: НВФ «Студцентр», 2001 - 319 с.
2. Армстронг, Гарі, Котлер, Філіп. Маркетинг: Заг. курс: [Пер. з англ.] / Армстронг, Гарі, Котлер, Філіп; [За ред. Н.В. Шульпіної]. — 5-е вид.. — М.; СПб; К.: Діалектика, 2001. — 601с.
3. Ассэль, Генри. Маркетинг: принципы и стратегия: Учеб. для вузов / [Пер. с англ. Штернгарца М.З.]. — 2-е изд.. — М.: ИНФРА-М, 2001. — ХІІ, 803с
4. Балабанова Л.В., Алачева Т.И., Смеричевская С.В. Маркетинг. Менеджмент; Под ред. Балабановой Л.В., Донец. гос. ун-т экономики и торговли им. М.Туган-Барановского. — Донецк, 2001. — 594 с.
5. Бизнес – диагностика промышленных предприятий / Под ред. Соломенникова Е.А., Гренбэк Г.В., Маркова В.Д. и др. – Новосибирск: НГУ. 2005 – 239 с.
6. Бучацька І. О. Процедури управління маркетинговою діяльністю підприємств та їх інформаційне забезпечення // Придніпровський наук. вісник. - Дніпропетровськ, 1998. - N117 (184): Економіка. - с.33–37.
7. Васильев Г.А., Горфинкель В.Я., Ибрагимов Л.А. Маркетинг: Учеб. для вузов; Под ред. Г.А.Васильева. - М.: ЮНИТИ, 2002. – 207 c.
8. Вачевський М.В., Вачевський О.М., Скотний В.Г. Маркетинг: Основи теорії і практики - Львів: Каменяр, 1999. - 222 с.
9. Ващекин Н.П., Парамонова Т.Н., Самарина С.М. и др. Маркетинг: Учеб. для студентов вузов, обучающихся по спец. «Маркетинг», «Коммерция (торговое дело)», «Реклама» Рос. гос. торг.— экон. ун-т. — 3-е изд., перераб. и доп.. — М.: ИД ФБК-Пресс, 2004. - 310 с.
10. Воронкова А. Конкурентоспособность и модернизация промышленных предприятий Украины // Актуальні проблеми економіки, 2002р. - №11, с 10 – 15
11. Герасимчук В.И. Розвиток підприємства. Діагностика, стратегія, єфективність. -К.: Просвіта, 1995. - 268 с.
12. Герхард Шварц. Мягкие составляющие конкурентноспособности // Проблемы теории и практики управления. - 1995. - №4. -с. 96-100
13. Глазов М.М. Функциональная диагностика деятельности промышленного предприятия: Учебное пособие. СПб.: Изд-во РГГМУ, 2003. – 311с.
14. Глазов М.М., Фирова И.П. Маркетинг предприятия: анализ и диагностика. СПб.: Изд-во РГГМУ, 2004. – 235с.
15. Горнев А.З. "Проблемы управления персоналом" -М.: Бином, 1999
16. Грачев М.В. Управление трудом: теория и практика капиталистического хозяйствования. - М.: Наука, 1990. – 197 с.
17. Демченко А. А., Кузьбожев Э. Н. Измерение конкурентоспрособности предприятия, отрасли: Теория и методы измерения/ Научн. ред. Д-р экон. наук, проф. Э. Н. Кузьбожев. – Курск: Изв-во ГУИПП “Курск”, 2000. –294с.
18. Десслер Г. "Управление персоналом" -М.: Бином, 1997
19. Дикань В. Управління якістю як фактор конкурентноспособності підприємств // Економіка України. - 1996. - №1. - с.43-48
20. Донец Л.И. Маpкетинговая деятельность хлебопекаpных пpедпpиятий /Л. И. Донец, Л. А. Сенишина; Донец. гос. ун-т экономики и тоpговли им. М. Туган-Баpановского. - Донецк, 2004. - 175 с.
21. Дробот В. І. Проблеми поліпшення якості хліба // Український держ. ун-т харчових технологій. Наукові праці. -К., 2000. -N8. - с.46–48.
22. Дудяк Р.П., Липчук В.В., Микитюк В.М., Мельник С.І. Маркетинг: Навч. посіб. для підготовки фахівців екон. спец. в аграр. навч. закл. III-IV рівнів акредитації; Держ. агроекол. ун-т. - 2-е вид., випр. і допов.. - Житомир: Волинь, 2003. - 318 с.
23. Егоршин А.П "Управление персоналом" -Н.Новгород НИМБ, 2001
24. Ефимова О.В. Как анализировать финансовое положение предприятия. Практ. пособие. — М.: АО «Бизнес-школа «Интел-Синтез», 1993. — 82 с.
25. Жигалов В Т., Шимановська Л.М. Основи менеджменту та управлінської діяльності: Підручник. — К.: Вища школа, 1994.
26. Журко В.Φ.. Пантелеев В.Д., Рябинин В.А. Оперативный экономический анализ в управлении производством. — М.: Финансы и статистика. 1983. — 232 с.
27. Заблодская И. В. Ситуационный анализ маpкетинговой сpеды пpедпpиятий хлебопекаpной отpасли / [Отв. pед. Заблодская И. В.]; Восточноукp. гос. ун-т. - Луганск, 1999. - 163 с.
28. Зайцев Ю.К. Экономическая политика: методология, теорія, практика. – Чернівці: Рута, 1998 – 140с.
29. Іванова Н.Ю. Аналіз беззбитковості виробництва: теорія та практика: Навчальний посібник. — Київ: Лібра, 2002. — 72 с.
30. Івахненко В.М., Горбатюк МЛ, Льовочкін B.C. Економічний аналіз: Навч.-мет. посібник для самост. вивч.дисц. — К.: КНЕУ, 1999.— 176с.
31. Ізмайлова К.В. Фінансовий аналіз: Навч.посіб. — К.: МАУП, 2000.— 152с.
32. Істірян Г.П. Конкурентоздатність: методика вимірювання та оцінки // Легка промисловість. -1994. - №4. - с. 12-14
33. Кныш М.И.Конкурентные стратегии. Учеб. пособ., СПБ, 2000. – 283с.
34. Ковалев А.И., Привалов В.П. Анализ финансового состояния предприятия. — 2-е изд. Перераб. и доп. — М.: Центр экономики и маркетинга, 1997. — 192 с.
35. Ковальчук І.В. Економіка підприємства: Лекції / Укр. держ. ун-т харчових технологій. - К., 2001. - 179 с.
36. Козлов Н.В., Бочаров Е.П. Перспективный экономический анализ. — М.: Финансы и статистика, 1987. — 256 с.
37. Коробов М.Я. Фінансово-економічний аналіз діяльності підприємств: Навч. посібник. — К.: Т-во «Знання», КОО. 2000. — 378 с.
38. Коршунов В.И. Планирование маркетинговой деятельности предприятия. — Х.: Основа, 2000. — 301с.
39. Костусєв О. Розвиток конкурентних відносин в Україні та завдання конкурентної політики на сучасному етапі // Економіст. – 2004. – №1. – С. 38 -41.
40. Котусєв О. Захист економічної конкуренції в Україні: стан і проблеми // Економіка України. – 2003. - №7. – С. 4 – 11.
41. Коханський І. В. Стан виробництва хлібобулочних виробів в Україні // Перехідні економічні системи. -Львів, 2003. -Вип. 6. - с.261–263.
42. Кочкин С.М. Что мешает конкурентноспособности отечественных товаров // Патенты и лицензии. - 1995. - №4. -с. 3-4
43. Крамаренко В.И., Холод Б.И., Ванеева И.В. Маркетинг: Учеб. пособ. для студентов экон. Специальностей; Крым. акад. природоохр. и курорт. стр-ва. - Симферополь: Таврида, 2000. - 249 с.
44. Кредисов А. Чи конкурентноспроможні наші товари ? ( Про економіку України) // Політика і час. – 1994. - №8. - с.37-41
45. Лапішко М.Л. Основи фінансово-статистичного аналізу економічних процесів: Підручник для підготовки мол. спеціалістів. — Львів: Світ, 1995. — 327 с.
46. Лахтіонова Л.А. Фінансовий аналіз суб'єктів господарювання. — К.:КНЕУ, 2001. —387с.
47. Лепчук В.В. Маркетинг: основи теорії та практики: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. — 2-е вид., випр. і допов.. — Львів: Новий світ-2000: Магнолія плюс, 2003. — 280, [6] с.:
48. Лукасевич И.Я. Анализ финансовых операций: Методы, модели, техника вычислений. — М.: Финансы: ЮНИТИ, 1998. — 400 с.
49. Любушин Н.П., Лещева В.Б., Дьякова В.Г. Анализ финансово-экономической деятельности предприятия: Учеб. пособие для вузов/ Под ред. проф. Н.П. Любушина. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1999.— 471 с.
50. Маренич А., Астахова И. Управление конкурентоспособностью предприятия. // Бизнес – информ. – 1996. - №5 – С.22-27.
51. Маркетинг. Менеджмент / [Балабанова Л.В., Алачева Т.И., Смеричевская С.В. и др.; Под ред. Балабановой Л.В., ред.]; Донец. гос. ун-т экономики и торговли им. М.Туган-Барановского. - Донецк, 2001. – 594 с.
52. Маркетинг: [Учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по экон. спец. и направлениям] / Моск. гос. ин-т междунар. отношений (Ун-т) МИД РФ. - М.: Юристъ, 2003. - 566 с.
53. Маркетинг: принципи і функції: Навч. посіб. для вищих навчальних закладів. - 3-є вид., перероб. і доп. / За ред. О. М. Азарян. — Харків: Студцентр, 2002.
54. Мартыненко Н.М. Менеджмент фирмы: Кн. для предпринимателя. — К.: МП «Леся», 1995.
55. Марченко Т.: забезпечення конкурентоспроможності підприємств як засіб ринкового реформування економіки // Актуальні проблеми економіки, 2003. – №2. – с. 70 -75
56. Маслов Е.В. Управление персоналом предприятия: Учебное пособие. М., «Инфра», М, 1999
57. Мельник В.М. Основи економічного аналізу (короткий теорети-ко-методологічний курс): Навч.посібник. — Ірпінь: Акад. ДПС України, 2000. — 182 с.
58. Мельничук Г.М. Анализ хозяйственной деятельности в промышленности: Учебник. — К.: Вища шк., 1990. — 318 с.
59. Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. II Основы менеджмента. — М.: Дело, 1992.
60. Михасюк А., Мельник А., Крупка М., Залога З.; Державне регулювання економіки. – Львівський національний університет ім. І. Франка, Львів: „Українські технології”, 1999. – 640 с.
Інші роботи цього напряму
Управління логістичними операціями суб*єкта ЗЕД
УПРАВЛІННЯ ЗБУТОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА-СУБ’ЄКТА ЗЕД
Міжнародні економічні відносини та зовнішньоекономічна діяльність України
Зовнішньоекономічна діяльність ЗАТ "Пирятинський сирзавод"
Витрати на фармацевтичному підприємстві
Суд міжнародної торгівлі(США)
Контрольна менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інвестиції в Україну
Аналіз особистих характеристик ділових партнерів як засіб правильного вибору таких переговорів
Контрольна робота з дисципліни "Менеджмент ЗЕД"
Контрольна менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Стратегія маркетингу в ЗЕД: загальне визначення маркетингової стратегії, етапи, види і переваги міжнародної маркетингової стратегії
Контрольна робота з дисципліни "Менеджмент ЗЕД"
Організація зовнішньоекономічної діяльності столичного регіону
Дослідження кон'юнктури ринку машин та устаткування
Формування системи мотивації праці працівникам організації
Контрольна з основ ВЕД