ЦІНА:
70 грн.
|
|
|
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | Взаємини між хлопчиками та дівчатками початкової школи (ID роботи: 3473) |
Напрям: | Психологія/Педагогіка |
Предмет: | Педагогіка |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 40 |
Рік захисту: | 2009 |
Мова: | Українськa |
План
ВСТУП
РОЗДІЛ І СПЕЦИФІКА МІЖОСОБИСТІСНИХ ВІДНОСИН У ГРУПАХ ОДНОЛІТКІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
1.2.Огляд літератури по даній проблематики
1.2. Поняття міжособистісних відносин у групах і колективах
1.3. Психологічні особливості взаємин хлопчиків і дівчаток у молодших класах
РОЗДІЛ ІІ ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
2.1.Методи й організація дослідження.
2.2. Результати дослідження
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
РОЗДІЛ І СПЕЦИФІКА МІЖОСОБИСТІСНИХ ВІДНОСИН У ГРУПАХ ОДНОЛІТКІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
1.2.Огляд літератури по даній проблематики
1.2. Поняття міжособистісних відносин у групах і колективах
1.3. Психологічні особливості взаємин хлопчиків і дівчаток у молодших класах
РОЗДІЛ ІІ ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
2.1.Методи й організація дослідження.
2.2. Результати дослідження
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Вступ
Дійсне дослідження присвячене вивченню особливостей особистих відносин між хлопчиками й дівчинками в молодшому шкільному віці, а також впливу рівня розвитку статевої самосвідомості дітей на характер і динаміку цих відносин.
Актуальність проблеми. В останні роки науковий інтерес до теми впливу фактора статі на особисті відносини значно зріс. Інтерес до цієї теми обумовлений насамперед тим, що сучасні вимоги індивідуального підходу до формування особистості не можуть бути виконані без обліку психологічної специфіки статі дитини.
Здатність будувати конструктивні відносини з однолітками як свого, так і протилежної статі й ефективно вирішувати спірні проблеми є важливим показником розвитку особистості. Характерні для кожної людини способи статеворолевого поводження починають складатися на ранніх етапах онтогенетичного розвитку особистості. Сформовані способи статево ролевого поводження вимагають дітей активно освоювати навколишню дійсність, включатися в широку систему соціальних відносин, усвідомлюючи себе й своє місце в ній.
Особисті відносини між хлопчиками й дівчинками найменш вивчені в молодшому шкільному віці. Довгий час учені думали, що молодший шкільний вік є нейтральним з погляду психосексуального розвитку дитини.
У класичних вітчизняних роботах також можна зустріти узагальнений, "безстатевий" аналіз психології поводження й відносин молодшого школяра Болонський П.П., Басов М.Я.,. Підкреслювалося, що до тринадцяти років статевий фактор "мовчить" і діти спілкуються, не придаючи уваги стать, що всі віки до підліткового є нейтральними відносно статі. Уважалося також, що до підліткового віку статеві центри диференційовані слабко, при цьому молодший шкільний вік уважався самою мирною стадією, що характеризується деяким вгасанням статевого інтересу.
У цей час у психології пріоритет має інша точка зору, відповідно до якої фактор статі впливає на розвиток особистості й формування особистих відносин у будь-якому віці, але в різні вікові періоди - неоднозначно Ананьєв Б.Г., Ісаєв Д.Н., Каган В.Е., Кон І.С., Раттер М., Реан А.А., Коломийський Я.Л.,
Дослідження того, як саме і якою мірою статевий фактор впливає на особисті відносини між з і дівчинками в молодшому шкільному віці, є недостатньо вивченою проблемою психології розвитку на сьогоднішній день.
Від своєчасності й повноти процесу освоєння чоловічих і жіночих психологічних рис, збагнення статевої ролі на кожному віковому етапі й, зокрема , у молодшому шкільному віці, будуть залежати впевненість людини в собі, цілісність його переживань, визначеність установок і, у підсумку, ефективність і адекватність спілкування з людьми, відносини в родині, у колективі.
Недостатня вивченість особливостей особистих відносин між хлопчиками й дівчинками в молодшому шкільному віці й визначили тему
курсової роботи «Взаємини між хлопчиками та дівчатками початкової школи».
Об'єкт дослідження - особисті взаємини молодших школярів.
Предмет дослідження - особисті відносини між хлопчиками й дівчинками в молодшому шкільному віці.
Мета дослідження - вивчення структури й динаміки особистих відносин хлопчиків і дівчинок молодшого шкільного віку до однолітків протилежної статі.
Мета, предмет і об'єкт дослідження обумовили постановку наступних завдань:
1.У молодшому шкільному віці особисті відносини між хлопчиками й дівчинками є важливою підструктурою міжособистісних відносин дітей і характеризуються емоційною насиченістю й особистісною значимістю.
2.Протягом молодшого шкільного віку особисті відносини хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі розвиваються в напрямку більшої конструктивності.
3.Особисті відносини хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі мають неоднакову структуру: у відносинах хлопчиків до дівчинок домінуючої є когнітивний компонент, а у відносинах дівчинок до хлопчиків - емоційний.
У ході дослідження передбачалося перевірити наступну гіпотезу.
Характер особистих відносин хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі пов'язаний з рівнем розвитку статевої самосвідомості дітей і визначається їхньою здатністю усвідомлювати власну полову приналежність і адекватно сприймати однолітків як представників певної статі.
Актуальність проблеми. В останні роки науковий інтерес до теми впливу фактора статі на особисті відносини значно зріс. Інтерес до цієї теми обумовлений насамперед тим, що сучасні вимоги індивідуального підходу до формування особистості не можуть бути виконані без обліку психологічної специфіки статі дитини.
Здатність будувати конструктивні відносини з однолітками як свого, так і протилежної статі й ефективно вирішувати спірні проблеми є важливим показником розвитку особистості. Характерні для кожної людини способи статеворолевого поводження починають складатися на ранніх етапах онтогенетичного розвитку особистості. Сформовані способи статево ролевого поводження вимагають дітей активно освоювати навколишню дійсність, включатися в широку систему соціальних відносин, усвідомлюючи себе й своє місце в ній.
Особисті відносини між хлопчиками й дівчинками найменш вивчені в молодшому шкільному віці. Довгий час учені думали, що молодший шкільний вік є нейтральним з погляду психосексуального розвитку дитини.
У класичних вітчизняних роботах також можна зустріти узагальнений, "безстатевий" аналіз психології поводження й відносин молодшого школяра Болонський П.П., Басов М.Я.,. Підкреслювалося, що до тринадцяти років статевий фактор "мовчить" і діти спілкуються, не придаючи уваги стать, що всі віки до підліткового є нейтральними відносно статі. Уважалося також, що до підліткового віку статеві центри диференційовані слабко, при цьому молодший шкільний вік уважався самою мирною стадією, що характеризується деяким вгасанням статевого інтересу.
У цей час у психології пріоритет має інша точка зору, відповідно до якої фактор статі впливає на розвиток особистості й формування особистих відносин у будь-якому віці, але в різні вікові періоди - неоднозначно Ананьєв Б.Г., Ісаєв Д.Н., Каган В.Е., Кон І.С., Раттер М., Реан А.А., Коломийський Я.Л.,
Дослідження того, як саме і якою мірою статевий фактор впливає на особисті відносини між з і дівчинками в молодшому шкільному віці, є недостатньо вивченою проблемою психології розвитку на сьогоднішній день.
Від своєчасності й повноти процесу освоєння чоловічих і жіночих психологічних рис, збагнення статевої ролі на кожному віковому етапі й, зокрема , у молодшому шкільному віці, будуть залежати впевненість людини в собі, цілісність його переживань, визначеність установок і, у підсумку, ефективність і адекватність спілкування з людьми, відносини в родині, у колективі.
Недостатня вивченість особливостей особистих відносин між хлопчиками й дівчинками в молодшому шкільному віці й визначили тему
курсової роботи «Взаємини між хлопчиками та дівчатками початкової школи».
Об'єкт дослідження - особисті взаємини молодших школярів.
Предмет дослідження - особисті відносини між хлопчиками й дівчинками в молодшому шкільному віці.
Мета дослідження - вивчення структури й динаміки особистих відносин хлопчиків і дівчинок молодшого шкільного віку до однолітків протилежної статі.
Мета, предмет і об'єкт дослідження обумовили постановку наступних завдань:
1.У молодшому шкільному віці особисті відносини між хлопчиками й дівчинками є важливою підструктурою міжособистісних відносин дітей і характеризуються емоційною насиченістю й особистісною значимістю.
2.Протягом молодшого шкільного віку особисті відносини хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі розвиваються в напрямку більшої конструктивності.
3.Особисті відносини хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі мають неоднакову структуру: у відносинах хлопчиків до дівчинок домінуючої є когнітивний компонент, а у відносинах дівчинок до хлопчиків - емоційний.
У ході дослідження передбачалося перевірити наступну гіпотезу.
Характер особистих відносин хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі пов'язаний з рівнем розвитку статевої самосвідомості дітей і визначається їхньою здатністю усвідомлювати власну полову приналежність і адекватно сприймати однолітків як представників певної статі.
Висновок
Отже у ході нашого дослідження ми дошли до таких висновків:
1. Особисті відносини хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі є емоційно насиченими й мають велике значення для особистісного розвитку дітей у молодшому шкільному віці.
2. У хлопчиків і дівчинок складаються неоднакове відношення до однолітків протилежної статі: для хлопчиків більше характерні активно-позитивний, пасивно-позитивний і егоїстичний типи, для дівчинок - активно-позитивний і нестійкий.
3. Протягом молодшого шкільного віку в особистих відносинах хлопчиків і дівчинок відзначається загальна тенденція до підвищення конструктивності відносин з однолітками протилежної статі . Однак у цих відносинах проявляються істотні статеві розходження. У хлопчиків спостерігається поступове зниження активності й наростання нестійкості у відносинах з дівчинками. У дівчинок, навпроти, до кінця навчання в початковій школі активність у відносинах із хлопчиками істотно підвищуються: відносини дівчинок стають більше ініціативними, зацікавленими й стійкими.
4. Структури особистих відносин хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі розрізняються: у структурі особистих відносин хлопчиків більше виражені емоційний і когнітивний компоненти, а в структурі дівчинок - емоційний і поведінковий.
5. Структурні розходження в особистих відносинах до однолітків протилежної статі й у хлопчиків, і в дівчинок чітко проявляються, починаючи із другого класу.
6. Протягом молодшого шкільного віку рівень сформованості полової самосвідомості дітей підвищуються: діти більш точно усвідомлюють свою статеву приналежність і здатні до більше адекватної соціальної перцепції.
7. Характер і динаміка особистих відносин молодших школярів до однолітків протилежної статі пов'язані з рівнем сформованості полової самосвідомості дітей.
1. Особисті відносини хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі є емоційно насиченими й мають велике значення для особистісного розвитку дітей у молодшому шкільному віці.
2. У хлопчиків і дівчинок складаються неоднакове відношення до однолітків протилежної статі: для хлопчиків більше характерні активно-позитивний, пасивно-позитивний і егоїстичний типи, для дівчинок - активно-позитивний і нестійкий.
3. Протягом молодшого шкільного віку в особистих відносинах хлопчиків і дівчинок відзначається загальна тенденція до підвищення конструктивності відносин з однолітками протилежної статі . Однак у цих відносинах проявляються істотні статеві розходження. У хлопчиків спостерігається поступове зниження активності й наростання нестійкості у відносинах з дівчинками. У дівчинок, навпроти, до кінця навчання в початковій школі активність у відносинах із хлопчиками істотно підвищуються: відносини дівчинок стають більше ініціативними, зацікавленими й стійкими.
4. Структури особистих відносин хлопчиків і дівчинок до однолітків протилежної статі розрізняються: у структурі особистих відносин хлопчиків більше виражені емоційний і когнітивний компоненти, а в структурі дівчинок - емоційний і поведінковий.
5. Структурні розходження в особистих відносинах до однолітків протилежної статі й у хлопчиків, і в дівчинок чітко проявляються, починаючи із другого класу.
6. Протягом молодшого шкільного віку рівень сформованості полової самосвідомості дітей підвищуються: діти більш точно усвідомлюють свою статеву приналежність і здатні до більше адекватної соціальної перцепції.
7. Характер і динаміка особистих відносин молодших школярів до однолітків протилежної статі пов'язані з рівнем сформованості полової самосвідомості дітей.
Література
1. Авраменкова В.В. Половая дифференциация и межличностные отношения в детской группе // Вопросы психологии. – 1987. - №5. – С. 70-78.
2. Авраменкова В.В. Половая дифференциация и сексуализация детства: Горький вкус запретного плода // Вопросы психологии. – 2003. - №5. – С.
3. Амельков, А.А. Психологическая диагностика межличностного взаимодействия / А.А. Амельков. – Мозырь: Содействие, 2006. – 108 с
4. Бабанський Ю. "Оптимізація процесу навчання" М., 1977
5. Бодалев А. А. О воспитании некоторых нравственных качеств у школьника // Уч. зап. ЛГУ. 1956. №214.
6. Блонский П.П. Почерки детской сексуальности // Избр. Педагог. И психол. Соч.: В 2-х Т. / Под ред. А.В. Петровського. – М.: Педагогіка, 1979. – Т.1. – С. 202-276.
7. Басов М. Я. Методика психологических наблюдений задетьми/Избранные психологические произведения.—М., 1975.
8. Варга А.Н. Идентификация с родителями и формирование психологического пола (Критический подход к решению проблемы) // Семья и формирование личности: Сб. научн. трудов / Под ред. А.А. Бодалева – М., 1981. – С. 10-15.
9. Вейнингер О. Пол и характер. – М.: Терра, 1992. – 480с.
10. Венгер, Л.А., Мухина, В.С. Психология: учеб. пособие для учащихся пед. училищ по специальностям «Дошк. Воспитание» и «Воспитание в дошк. учреждениях» / Л.А. Венгер, В.С. Мухина. - М.: Просвещение, 1988 – 336 с.
11. Грейс Крайг. Психология развития / Грейс Крайг. – Серия «Мастера психологии», 2002. – 992 с.
12. Дубровина, И.В., Данилова, Е.Е., Прихожан, А.М. Психология./ Под ред. И. В. Дубровиной. – М.: Просвещение, 1999. – 464 с.
13. Игли Е. Межполовые различия в социальном поведении. – М., 1996. – 245с.
14. Ильин Е.П. Дифференциальная психофизиология мужчины и женщины. – СПб.: Питер, 2002. – 544с.
15. Исаев Д.Н., Каган В.Е. Половое воспитание детей: Медико-психологические аспекты. – Изд. 2-е перераб. И доп. – Л.: Медицина, 1998. – 160с.
16. Исаев Д.Н., Каган В.Е. Психогигиена пола у детей. – Л.: Медицина, 1986. – 336с.
17. Каган В.Е. Когнетивные и эмоциональные аспекты гендерных установок у детей 3-7 лет // Вопросы психологии. 2000. - №2. – с.65-69.
18. Коломинский, Я.Л. Социальная психология школьного класса: научно-метод. Пособие для педагогов и психологов / Я.Л. Коломинский. – Минск: ООО «ФУА информ», 2003 – 312 с.
19. Кон И.С. Введение в сексологию. – М.: Медицина, 1988. – 320с.
20. Кон И.С. В поисках себя: Личность и ее самосознание. – М.: Политиздат, 1984 – 335с.
21. Кон И.С. Психология половых различий // Вопросы психологи. – 1981. -№2. – С. 47-57.
22. Краткий психологический словарь / Под ред. А.В.Петровского, М.Г.Ярошевского. – М.: Политиздат, 1985. – 431с.
23. Крутецкий, В.А. Психология: учебник для учащихся пед. училищ / В.А. Крутецкий. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1986. – 336 с.
24. Майерс Д. Социальная психология. – СПб.: Питер, 1999. – 688с.
25. Мухина, В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество: учебник для студентов вузов: 4-е изд., стереотип / В.С. Мухина. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – 456 с.
26. Мясищев В. Н. Проблема отношений в психологии индивидуальных различий // Проблемы психологии. Л.: Изд-во ЛГУ, 1948.
27. Мясищев В.Н. Основные проблемы и современное состояние психологии отношений // Психологическая наука в СССР. М., 1960. Т.3. (См.: наст. сборник).
28. Немов Р.С. Психология: Учебник для студентов высших педагогических учебных заведений: В 3 кн. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000. – Кн..2.: Психология образования. 608с.
29. Петрищев И.П. О половом воспитании детей и подростков. – Минск: Нар.асвета, 1990. – 160с.
30. Психология. Словарь / Под общ. ред. А.В.Петровского, М.Г.Ярошевского. – 2-е изд., испр и доп. – М.: Политиздат, 1990. – 496с.
31. Раттер М. Помощь трудным детям. / Раттер Р. –М.: Просвещение, 1987.- 325 с.
32. Реан, А.А., Коломинский, Я.Л. Социально-педагогическая психология / А.А. Реан, Я.Л. Коломинский. – Серия «Мастера психологии» – Питер, С – Птб, 2000. – 212 с.
33. Репина Т.А. Анализ теорий полорлевой социализации в современной западной психологии // Вопр. Психол. – 1987. -- №2. – С. 158-165.
34. Репина Т.А. Проблема полоролевой социализации детей. – М.: МПСИ, 2004. – 288с.
35. Савіна М.І. Статево-рольова ідентифікація дитини // Соціальний працівник. – 2006. - №23. – С. 2-27.
36. Столяренко, Л.Д. Основы психологии: учеб. пособие для студентов высш. пед. заведений. / Л.Д. Столяренко. – Ростов н/Д. Издательство «Феникс», 1997 – 736 с.
37. Титаренко Т. Поняття „стать” у психології особистості // Психолог. – 2003. – лютий №6. – С.13-15.
38. Титаренко Т.М. Хлопчики та дівчатка: психологічне становлення індивідуальності. – К.: Знання, 1989. – 48с.
39. Шлапакова І.С. Урахування психологічних особливостей статі у формуванні статевої само ідентичності особистості // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Випуск 3, частина 1. – К.: Плай, 1999. – С. 176-185.
40. Фельдштейн Д.И. Психологические закономерности социального развития личности в онтогенезе // Вопросы психологии. – 1985. - №6. – с. 26-37.
2. Авраменкова В.В. Половая дифференциация и сексуализация детства: Горький вкус запретного плода // Вопросы психологии. – 2003. - №5. – С.
3. Амельков, А.А. Психологическая диагностика межличностного взаимодействия / А.А. Амельков. – Мозырь: Содействие, 2006. – 108 с
4. Бабанський Ю. "Оптимізація процесу навчання" М., 1977
5. Бодалев А. А. О воспитании некоторых нравственных качеств у школьника // Уч. зап. ЛГУ. 1956. №214.
6. Блонский П.П. Почерки детской сексуальности // Избр. Педагог. И психол. Соч.: В 2-х Т. / Под ред. А.В. Петровського. – М.: Педагогіка, 1979. – Т.1. – С. 202-276.
7. Басов М. Я. Методика психологических наблюдений задетьми/Избранные психологические произведения.—М., 1975.
8. Варга А.Н. Идентификация с родителями и формирование психологического пола (Критический подход к решению проблемы) // Семья и формирование личности: Сб. научн. трудов / Под ред. А.А. Бодалева – М., 1981. – С. 10-15.
9. Вейнингер О. Пол и характер. – М.: Терра, 1992. – 480с.
10. Венгер, Л.А., Мухина, В.С. Психология: учеб. пособие для учащихся пед. училищ по специальностям «Дошк. Воспитание» и «Воспитание в дошк. учреждениях» / Л.А. Венгер, В.С. Мухина. - М.: Просвещение, 1988 – 336 с.
11. Грейс Крайг. Психология развития / Грейс Крайг. – Серия «Мастера психологии», 2002. – 992 с.
12. Дубровина, И.В., Данилова, Е.Е., Прихожан, А.М. Психология./ Под ред. И. В. Дубровиной. – М.: Просвещение, 1999. – 464 с.
13. Игли Е. Межполовые различия в социальном поведении. – М., 1996. – 245с.
14. Ильин Е.П. Дифференциальная психофизиология мужчины и женщины. – СПб.: Питер, 2002. – 544с.
15. Исаев Д.Н., Каган В.Е. Половое воспитание детей: Медико-психологические аспекты. – Изд. 2-е перераб. И доп. – Л.: Медицина, 1998. – 160с.
16. Исаев Д.Н., Каган В.Е. Психогигиена пола у детей. – Л.: Медицина, 1986. – 336с.
17. Каган В.Е. Когнетивные и эмоциональные аспекты гендерных установок у детей 3-7 лет // Вопросы психологии. 2000. - №2. – с.65-69.
18. Коломинский, Я.Л. Социальная психология школьного класса: научно-метод. Пособие для педагогов и психологов / Я.Л. Коломинский. – Минск: ООО «ФУА информ», 2003 – 312 с.
19. Кон И.С. Введение в сексологию. – М.: Медицина, 1988. – 320с.
20. Кон И.С. В поисках себя: Личность и ее самосознание. – М.: Политиздат, 1984 – 335с.
21. Кон И.С. Психология половых различий // Вопросы психологи. – 1981. -№2. – С. 47-57.
22. Краткий психологический словарь / Под ред. А.В.Петровского, М.Г.Ярошевского. – М.: Политиздат, 1985. – 431с.
23. Крутецкий, В.А. Психология: учебник для учащихся пед. училищ / В.А. Крутецкий. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1986. – 336 с.
24. Майерс Д. Социальная психология. – СПб.: Питер, 1999. – 688с.
25. Мухина, В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество: учебник для студентов вузов: 4-е изд., стереотип / В.С. Мухина. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – 456 с.
26. Мясищев В. Н. Проблема отношений в психологии индивидуальных различий // Проблемы психологии. Л.: Изд-во ЛГУ, 1948.
27. Мясищев В.Н. Основные проблемы и современное состояние психологии отношений // Психологическая наука в СССР. М., 1960. Т.3. (См.: наст. сборник).
28. Немов Р.С. Психология: Учебник для студентов высших педагогических учебных заведений: В 3 кн. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000. – Кн..2.: Психология образования. 608с.
29. Петрищев И.П. О половом воспитании детей и подростков. – Минск: Нар.асвета, 1990. – 160с.
30. Психология. Словарь / Под общ. ред. А.В.Петровского, М.Г.Ярошевского. – 2-е изд., испр и доп. – М.: Политиздат, 1990. – 496с.
31. Раттер М. Помощь трудным детям. / Раттер Р. –М.: Просвещение, 1987.- 325 с.
32. Реан, А.А., Коломинский, Я.Л. Социально-педагогическая психология / А.А. Реан, Я.Л. Коломинский. – Серия «Мастера психологии» – Питер, С – Птб, 2000. – 212 с.
33. Репина Т.А. Анализ теорий полорлевой социализации в современной западной психологии // Вопр. Психол. – 1987. -- №2. – С. 158-165.
34. Репина Т.А. Проблема полоролевой социализации детей. – М.: МПСИ, 2004. – 288с.
35. Савіна М.І. Статево-рольова ідентифікація дитини // Соціальний працівник. – 2006. - №23. – С. 2-27.
36. Столяренко, Л.Д. Основы психологии: учеб. пособие для студентов высш. пед. заведений. / Л.Д. Столяренко. – Ростов н/Д. Издательство «Феникс», 1997 – 736 с.
37. Титаренко Т. Поняття „стать” у психології особистості // Психолог. – 2003. – лютий №6. – С.13-15.
38. Титаренко Т.М. Хлопчики та дівчатка: психологічне становлення індивідуальності. – К.: Знання, 1989. – 48с.
39. Шлапакова І.С. Урахування психологічних особливостей статі у формуванні статевої само ідентичності особистості // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Випуск 3, частина 1. – К.: Плай, 1999. – С. 176-185.
40. Фельдштейн Д.И. Психологические закономерности социального развития личности в онтогенезе // Вопросы психологии. – 1985. - №6. – с. 26-37.
Додаткова iнформацiя
0112
Інші роботи цього напряму