ЦІНА:
100 грн.
|
||
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | Розвиток інтелектуальних здібностей молодших школярів на уроках математики в процесі розв’язання задач (ID роботи: 926) |
Напрям: | Психологія/Педагогіка |
Предмет: | Педагогіка |
Тип роботи: | Магістерська робота |
Кількість сторінок: | 79 |
Рік захисту: | 2010 |
Мова: | Українськa |
План
ВСТУП
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ
1.1. Проблема розвитку інтелектуальних здібностей молодших школярів у сучасній науці
1.2. Сутність і структура інтелектуальних здібностей молодших школярів
1.3. Вплив уроків математики на розвиток інтелектуальних здібностей молодших школярів
Висновки за розділом І
РОЗДІЛ ІІ. ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ
2.1. Аналіз реальної практики розвитку інтелектуальних здібностей молодших школярів на уроках математики в процес розв’язання задач
2.2. Процес розвитку інтелектуальних здібностей молодших школярів на уроках математики в процесі розв’язання задач
Висновки за розділом ІІ
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ
1.1. Проблема розвитку інтелектуальних здібностей молодших школярів у сучасній науці
1.2. Сутність і структура інтелектуальних здібностей молодших школярів
1.3. Вплив уроків математики на розвиток інтелектуальних здібностей молодших школярів
Висновки за розділом І
РОЗДІЛ ІІ. ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ
2.1. Аналіз реальної практики розвитку інтелектуальних здібностей молодших школярів на уроках математики в процес розв’язання задач
2.2. Процес розвитку інтелектуальних здібностей молодших школярів на уроках математики в процесі розв’язання задач
Висновки за розділом ІІ
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ
Вступ
У Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті, державній національній програмі «Освіта. Україна ХХІ століття» наголошується, що головною метою, ключовим показником і основним важелем сучасного прогресу є всебічний гармонійний розвиток людини, зростання її культурного, інтелектуального й духовного потенціалу.
В даний час абсолютною цінністю особистісно-орієнтованого освіти є дитина. Підвищення інтелектуального потенціалу нації і розвиток творчої особистості є однією з найактуальніших цілей освіти. І як глобальну мету розглядають людину культури: особистість вільну, гуманну, духовну, творчу. Головне в особистості – спрямованість у майбутнє, до вільної реалізації своїх потенцій, особливо творчих, до зміцнення віри в себе І можливість досягнення Ідеального «я».
У нової соціокультурної ситуації гуманістична парадигма є основною ідеєю психолого-педагогічного мислення. Для неї особистість – це унікальна ціннісна система, що являє собою відкриту можливість само актуалізації, властивій тільки людині. Визнання творчої волі людини є головним багатством суспільства. А особистість є носієм об'єктивно не визначеного, котра своєю волею, фантазією, творчістю й упертістю підтримує тонкі механізми самоорганізації буття і на їхній базі – виникнення порядку з хаосу.
Основною цінністю гуманістичного особистісно-орієнтованого устаткування виступає творчість як спосіб розвитку людини в культурі. Творча орієнтація навчання і виховання дозволяє здійснювати індивідуально-орієнтоване утворення як процес розвитку і задоволення потреб людини як суб'єкта життя, культури й історії.
Проблема інтелектуального розвитку особистості є однією з пріоритетних у психолого-педагогічній науці. Виявленню сутності інтелектуальних здібностей і шляхів їх формування присвячені ґрунтовні дослідження Д. Богоявленського, П. Гальперіна, В. Давидова, Л. Виготського, Д. Ельконіна, С. Жуйкова, А. Зака, Л. Занкова, О. Запорожця, Є.
В даний час абсолютною цінністю особистісно-орієнтованого освіти є дитина. Підвищення інтелектуального потенціалу нації і розвиток творчої особистості є однією з найактуальніших цілей освіти. І як глобальну мету розглядають людину культури: особистість вільну, гуманну, духовну, творчу. Головне в особистості – спрямованість у майбутнє, до вільної реалізації своїх потенцій, особливо творчих, до зміцнення віри в себе І можливість досягнення Ідеального «я».
У нової соціокультурної ситуації гуманістична парадигма є основною ідеєю психолого-педагогічного мислення. Для неї особистість – це унікальна ціннісна система, що являє собою відкриту можливість само актуалізації, властивій тільки людині. Визнання творчої волі людини є головним багатством суспільства. А особистість є носієм об'єктивно не визначеного, котра своєю волею, фантазією, творчістю й упертістю підтримує тонкі механізми самоорганізації буття і на їхній базі – виникнення порядку з хаосу.
Основною цінністю гуманістичного особистісно-орієнтованого устаткування виступає творчість як спосіб розвитку людини в культурі. Творча орієнтація навчання і виховання дозволяє здійснювати індивідуально-орієнтоване утворення як процес розвитку і задоволення потреб людини як суб'єкта життя, культури й історії.
Проблема інтелектуального розвитку особистості є однією з пріоритетних у психолого-педагогічній науці. Виявленню сутності інтелектуальних здібностей і шляхів їх формування присвячені ґрунтовні дослідження Д. Богоявленського, П. Гальперіна, В. Давидова, Л. Виготського, Д. Ельконіна, С. Жуйкова, А. Зака, Л. Занкова, О. Запорожця, Є.
Висновок
У роботі наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення проблеми формування вмінь розв’язувати сюжетні задачі, як засобу розвитку інтелектуальних здібностей, в учнів початкової школи, що виявляється у встановленні психолого-дидактичних особливостей процесу розв’язування математичних задач і обґрунтуванні на цій основі методичної системи навчання молодших школярів розв’язування сюжетних задач, яка спрямована на формування загального уміння розв’язувати задачі та умінь розв’язувати задачі певних видів. Результати проведеного дослідження теоретико-методичних основ і практичних шляхів формування вмінь розв’язувати сюжетні задачі у навчанні математики учнів початкової школи дають підстави для наступних висновків.
Сучасний шкільний курс математики має великі розвиваючі можливості завдяки своїй цілісності й логічній строгості. Ще К.Д. Ушинський писав: зробити серйозне заняття для дитини цікавим – ось завдання початкового навчання. Кожна здорова дитина потребує діяльності і до того ж серйозної діяльності. З перших же уроків привчайте дитину полюбити свої обов’язки й знаходити приємність в їх виконані».
Початковий період адаптації на уроках математики співпадає з проведенням підготовчої роботи до сприйняття понять числа, величини, дій з числами та ін. (дочисловий період). В цей період діти вчаться цілеспрямовано спостерігати над предметами і групами предметів у ході їх порівняння, розміщення у просторі, класифікації за ознаками (форма, розмір,
Сучасний шкільний курс математики має великі розвиваючі можливості завдяки своїй цілісності й логічній строгості. Ще К.Д. Ушинський писав: зробити серйозне заняття для дитини цікавим – ось завдання початкового навчання. Кожна здорова дитина потребує діяльності і до того ж серйозної діяльності. З перших же уроків привчайте дитину полюбити свої обов’язки й знаходити приємність в їх виконані».
Початковий період адаптації на уроках математики співпадає з проведенням підготовчої роботи до сприйняття понять числа, величини, дій з числами та ін. (дочисловий період). В цей період діти вчаться цілеспрямовано спостерігати над предметами і групами предметів у ході їх порівняння, розміщення у просторі, класифікації за ознаками (форма, розмір,
Література
1. Авер'янов Д. І., Алтинов П. І., Баврин І. І., Денищева Л. О., Дорофєєв Г. В. Математика: Великий довідник для школярів та абітурієнтів / Г.Б. Вацик (пер.). – Т. : Навчальна книга-Богдан, 2002. – 640 с.
2. Арнольд В.И. Экспериментальное наблюдение математических фактов: [курс лекций] / Летняя школа "Современная математика". – М. : Издательство МЦНМО, 2006. – 119 с.
3. Артемьев А.К. Состав и методика формирования геометрических умений школьников. Приволжское книжное издательство. Пензенское отделение, 2002. – 385 с.
4. Астахова В.І. Гуманістичний підхід – головний принцип освітньої реформи в Україні // Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. / Кол. авт. – К.: ІЗМН, 2004. – Вип. 12. – 216 с.
5. Бабаева Ю.Д. “Потенциальная и скрытая одаренность”. “Начальная школа: плюс-минус”, ред. Брофман В.В. и др., М. –2000.
6. Балашова С., Безпалько Л.Формування дослідницьких здібностей у процесі контролю знань та умінь молодших школярів // Початкова школа. - 2005. - № 4. - С.8-12.
7. Бібік Н.М. Формування пізнавальних інтересів молодших школярів: Монографія. - К.: Либідь, 1998. - 200 с.
8. Бібік Н.М., Савченко О.Я., Байбара Т. М., Ващуленко М. С., Пономарьова К. І. Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи: Метод. рекомендації / АПН України / О.Я. Савченко (заг.ред.)А.М. Заїка (упоряд.). – К. : Початкова школа, 2002. – 128с.
9. Біда О.А. Проблеми розвивального навчання // Початкова школа.- 1999. - №3.-С. 13-17.
10. Богданович М.. Математика: Підготовка до школи. – К. : Початкова
2. Арнольд В.И. Экспериментальное наблюдение математических фактов: [курс лекций] / Летняя школа "Современная математика". – М. : Издательство МЦНМО, 2006. – 119 с.
3. Артемьев А.К. Состав и методика формирования геометрических умений школьников. Приволжское книжное издательство. Пензенское отделение, 2002. – 385 с.
4. Астахова В.І. Гуманістичний підхід – головний принцип освітньої реформи в Україні // Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. / Кол. авт. – К.: ІЗМН, 2004. – Вип. 12. – 216 с.
5. Бабаева Ю.Д. “Потенциальная и скрытая одаренность”. “Начальная школа: плюс-минус”, ред. Брофман В.В. и др., М. –2000.
6. Балашова С., Безпалько Л.Формування дослідницьких здібностей у процесі контролю знань та умінь молодших школярів // Початкова школа. - 2005. - № 4. - С.8-12.
7. Бібік Н.М. Формування пізнавальних інтересів молодших школярів: Монографія. - К.: Либідь, 1998. - 200 с.
8. Бібік Н.М., Савченко О.Я., Байбара Т. М., Ващуленко М. С., Пономарьова К. І. Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи: Метод. рекомендації / АПН України / О.Я. Савченко (заг.ред.)А.М. Заїка (упоряд.). – К. : Початкова школа, 2002. – 128с.
9. Біда О.А. Проблеми розвивального навчання // Початкова школа.- 1999. - №3.-С. 13-17.
10. Богданович М.. Математика: Підготовка до школи. – К. : Початкова
Додаткова iнформацiя
Магістераська робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків. Загальна кількість сторінок 79, з них 7 список використаної літератури та 10 додатки.
Інші роботи цього напряму