*
Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   35 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Криза підліткового віку як проблема практичного психолога   (ID роботи: 157)

Напрям: Психологія/Педагогіка
Предмет: Загальна психологія
Тип роботи: Реферат
Кількість сторінок: 26
Рік захисту: 2008
Мова: Українськa
План
Вступ
1. Загальна характеристика криз в підлітковому віці
2. Типологія адаптаційного подолання кризи підліткового віку
3. Проблеми практичних психологів при психічних розладах у дітей в підлітковому віці
Висновок
Література
Вступ
Напевно мало хто із батьків, що мають дітей підліткового віку, заперечуватиме думку Шекспіра, висловлену ним у «Зимовій казці»: «Краще би люди, коли їм виповнилося 10 років, але ще не «стукнуло» 23, зовсім не мали віку. Краще би юність проспала свої роки, тому що нема в неї іншої забави, як робити молодицям животи, ображати старих, битися та красти». Саме після досягнення дітьми підліткового віку вперше постає проблема «батьків-дітей», а такі милі й правильні «домашні чада» раптом перетворюються на свою цілковиту протилежність. Створюється враження, що вони намагаються кинути виклик усьому суспільству, заперечуючи його головні моральні цінності та оголошуючи війну культурі, традиціям, звичаям.
У такій війні «на передовій» з другого боку опиняються батьки підлітка та його родина, вчителі. У дорослих при цьому часто виникає розгубленість і дезорієнтація, з’являються панічні настрої, а слідом за ними і самоприниження, пошук власної вини. У повітрі «зависають» болючі питання. Чому так трапилося? Що ми зробили не так? Як могли «докотитися» до війни з власною дитиною? Але назовні батьківський дискомфорт зазвичай проривається у зовсім іншій іпостасі
Висновок
1. Якщо представити типи дорослішання за ступенем поширення серед підлітків, то одержимо такий ранговий розподіл (за принципом зменшення): безкризове дорослішання (28,1 %), дорослішання з активним подоланням (21,9 %), дорослішання за типом зламу (18,8 %), пасивно-страждальницьке та активно-адаптаційне дорослішання йдуть на одному рівні (по 12,5 %). Завершує схему дорослішання за типом вибуху (6,3 %). Тобто, на один тип максимально соціально сприятливого зростання припадає п’ять таких, що так або інакше створюють труднощі усім оточуючим. І водночас тип максимально несприятливого для соціуму дорослішання виявися на останньому місці, хоча в нашому суспільстві поширений стереотип про існування серед підлітків значно більшого відсотка „вибухового” типу дорослішання.
2. В цілому виокремлені типи дорослішання дають можливість наочно простежити залежність появи та наростання підліткової кризовості (поєднання внутрішньої і зовнішньої конфліктності) від наявності несприятливих соціальних (життєвих) обставин. Маємо математичне підтвердження цього висновку: значущий кореляційний зв’язок між цими змінними – r=0.74 при p>0.001. Одержано також математичне підтвердження ще одного зв’язку: присутність у житті суб’єкта під час його підліткового періоду „старшого друга” (зовнішньої системи оцінювання) є однією з умов усвідомлення суб’єктом екзистенціальних переживань. Відтак, по-перше, суб’єкт стає здатним оцінювати (усвідомлювати) зміни, які з ним відбуваються у зв’язку із дорослішанням, одночасно з їх виникненням, тобто розуміти причини і наслідки цих змін стосовно перебігу всього життя. По-друге, при наявності зовнішньої системи оцінювання
Література
1. Абрамова Г. С. Возрастная психология. – Екатеринбург: Деловая книга, 1999. - 621с.
2. Василюк Ф. Е. Психология переживания. – М., МГУ, 1984. – 200 с.
3. Выготский Л. С. Педология подростка: Собр. соч-й в 6 т. – М.: Педагогика, 1984. - Т. 4. - С. 5 – 242.
4. Зиглер Д., Хьелл Л. Теории личности. – СПб.: Питер, 1998. – 608 с.
5. Маслоу А. Психология бытия. – М.–К.: Рефл-бук – Ваклер, 1997.
6. Наш проблемный подросток: понять и договориться / Под ред. Л. А. Регуш.– СПб.: Союз, 2001. – 191 с.
7. Психологія життєвих криз / Відп. ред. Т. М. Титаренко. – К.: Агропромвидав України, 1998. – 348 с.
8. Райс Ф. Психология подросткового и юношеского возраста. – СПб.: Питер, 2000. – 624 с.
9. Титаренко Т. М. Жизненный мир личности: этапы становления // Философская и социологическая мысль, 1991. - №1.
10. Хамітов Н. В., Гармаш Л. Н., Крилова С. А. Історія філософії. Проблема людини та її меж. – К.: Наукова думка, 2000.
11. Эриксон Э. Детство и общество. – СПб.: Речь, 2000. – 416 с.
12. Лановенко Ю. Типологія адаптаційного подолання кризи підліткового віку // Соціальна психологія. - 2004. - № 6 (8). - C.137-145
13. Короленко Ц.П. Аддиктивное поведение. Общая характеристика и закономерности развития //Обозрение психиатрии и медицинской психологии. - 1991. - №1. - С. 8-15.
14. Психология и лечение зависимого поведения /Под ред. С.Даулинга /Пер.с англ..Р.Р. Муртазина. - М.: Независимая фирма «Класс», 2000. - 240с.- (Библиотека психологии и психотерапии, вып.85).
15. Психологічний довідник учителя. Книга 2. В 4 книгах /Упоряд.: В.Андрієвська/ За заг. ред. С. Максименка - К.: Главник, 2005 - 112с. - (Психолог. інструментарій).
Інші роботи цього напряму
Вплив акцентуації характеру на життєдіяльність особистості
Пам'ять і особистість
Прояви та характеристика негативних емоційних станів людини агресія, фрустрація, депресивні стани
Розуміння дитиною старшого дошкільного віку емоційних реакцій людини
Особливості сприйняття кольору у дітей дошкільного віку
Тест Леонгарда Шмішека
Вживання маріхуани як прояв девіантної поведінки
Особистісна зумовленість мислення людини
Психологія здоров'я
ФАКТОРИ САМООЦІНКИ ОСОБИСТОСТІ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНИКА
Діагностика перспективних здібностей
Особливості розвитку пам'яті у дошкільному віці
Психологічні ознаки культури українців на сучасному етапі розвитку суспільства
Причини та наслідки порушення пам'яті на різних вікових етапах
Умови доброго запам'ятовування і збереження
Поняття штучної інтелекції
Особливості прояву деяких рис характеру в дітей ст. дошк. віку в залежності від темпераменту
Агресія: види, рівні аналізу та детермінанти формування
Функції уваги в навчально-виховному процесі
Потреби особистості
Виховання дитини у прийомній сім'ї
Історичний розвиток вчення про темперамент
Рушійні сили психічного розвитку за Л. С. Леонтьєвим
Сучасні підходи до психодіагностики дітей грудного та раннього віку
План уроку психологія
Особенности динамики ценностных ориентаций студентов-психологов
Поняття штучної інтелекції, її проблеми створення і функціонування
Прийняття часу і особисості
Настрій як емоційне забарвлення діяльності та поведінки людини
Теорії старіння
Розвиток психології в Україні 18 століття
Поняття про аналізатор
Психологічні особливості дружніх стосунків
Особливості сприйняття простору дітей дошкільного віку
Види масової поведінки
Параномальні явища та механізм їх проявів
Особливості сприйняття рухів дітьми старшого дошкільного віку
Проблеми і шляхи розвитку творчого мислення на різних вікових етапах
Діагностика і корекція неврозу у дітей молодшого шкільного віку
ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ЖІНОК ДО МАТЕРИНСТВА
Особливості сприйняття форми дошкільників старшого віку
Проведення індивідуально-психологічного дослідження особистості студентів. Обробка результатів даних
Свідомість і самосвідомість як продукт природної та соціальної еволюції людини
Фактори самооцінки особистості старшого дошкільника
Вимоги до організації психологічних досліджень: планування, місце проведення дослідження, технічна забезпеченість, підбір піддослідних, вплив дослідника, інструкція, протокол і обробка даних