*
Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   53 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Персонажі байок Григорія Сковороди   (ID роботи: 1181)

Напрям: Мова/Література
Предмет: Українська література
Тип роботи: Контрольна робота
Кількість сторінок: 13
Рік захисту: 2011
Мова: Українськa
План
1. Григорій Сковорода - поет, філософ, мислитель
2. Творчість Григорія Сковороди

Список використаної літератури
Вступ
Ідейна спадщина Григорія Сковороди належить до визначних надбань вітчизняної прогресивної культури XVIII ст. Ім’я Сковороди посідає поважне місце в ряду тих видатних діячів минулого, які збагатили філософську думку та художню літературу нашої країни. Він виступив як виразник ідей гуманізму та селянського просвітительства, різко засуджуючи хижацькі інтереси панівних класів феодально-кріпосницького ладу: їх злочинність і аморальність, жорстокість і зажерливість, паразитизм і пихатість. Водночас його вчення є виразом протесту проти ранніх буржуазних відносин, споживацьких приватних інтересів та влади матеріальних речей над людиною.
Григорій Савич Сковорода народився 3 грудня 1722 р. в с. Чорнухах Лубенського полку на Полтавщині, в сім’ї малоземельного козака.
В 1734 — 1753 рр. з перервою навчався в Києво-Могилянській академії. Протягом кількох років (1741 — 1744) обдарований юнак був співаком придворної капели в Петербурзі. Потім знову навчався в Академії, а в 1745 р. виїхав до Угорщини (1745 — 1750 рр.). На початку 1751 р. викладав поетику в Переяславській семінарії, де розробив курс лекцій, згодом заборонений місцевим еєпископом. Після звільнення з семінарії Сковорода знову вчився, а потім був домашнім учителем. З 1759 р. він працював на посаді викладача в Харківському колегіумі, але через вільнодумство і сутички з наставниками колегіуму знову був змушений залишити улюблену педагогічну роботу. В 1768 р. Сковороду востаннє запросили викладати у додаткових класах при Харківському колегіумі, де він прочитав власний курс лекцій з етики. Та, оскільки просвітительська концепція моралі у Сковороди розходилась з офіційно-церковною, його звільнили з посади, позбавивши можливості педагогічної роботи, до якої у нього були і хист, і відповідні знання.
Висновок
Мова алегоричних творів письменника пересипана соковитими авторськими афоризмами, народними прислів'ями та приказками. Художні засоби у Сковороди скупі, але дуже влучні. Надзвичайно місткими є, наприклад, епітети, що характеризують зовнішні "доспіхи" Тулуба: "одьт в великольпное обширное с дорогими уборами одьяние". Не цурається автор і грубуватих та лайливих слів для характеристики своїх персонажів, що робить їх ближчими простому читачеві. "Что ж ты, негодная подлость, столько не учтива!" — так звертається пихатий Кабан до своєї співрозмовниці. І навпаки, слова "високого штилю", навіть повсякденні, викликають дещо іронічну реакцію: "Да тыі ж, сударыіня, только то одно й дьлаеш, что [...] поіош, пьеш й ьш". Байки Сковороди міцно вросли своїм корінням в українську казку, тому їх фабули часто нагадують історії, характерні для цього жанру. Досить згадати побрехеньку про багатого турчина, що купив на ринку пташенят і відпустив їх на волю.
Однак секрет успіху байок письменника не тільки в тому, що вони, за висловом І. Франка, "написані гарною, подекуди граціозною мовою", але й у позачасовій актуальності їх змісту та філософській проникливості автора. Тому творчість Григорія Сковороди, який у лихі часи підніс свій могутній голос на захист правди і добра, нещадно таврував зло в усіх його проявах, знаходить свого читача й сьогодні.
В особі Сковороди вітчизняна демократична культура має оригінального мислителя і письменника, пристрасна думка якого не бажала миритися з тиранією несправедливої, ворожої людині соціальної дійсності. Як гуманіст він обстоює єдність людини і природи і з цих позицій розвиває ідею рівного права людей на щастя та ідею спорідненої праці як умови його досягнення
Незважаючи на те, що зміст вчення, спосіб мислення і стиль творчості Сковороди багато в чому були залежні від застарілих традицій тогочасної епохи і тому несуть на собі риси історичної обмеженості, це не перешкодило мислителю й поету реалізувати свою особливість у творчості, котра виражає прогресивні ідеали його доби.
Захист інтересів трудового поневоленого люду, боротьба за звільнення праці від сил соціального відчуження, звеличення її як основи справжнього людського щастя роблять близькою ідейну спадщину Сковороди радянським людям, які будують комуністичне суспільство — світле майбутнє людства
Великий мандрівник України продовжує свої нескінченні мандри до читачів нових епох. І цьому вічному шляху Григорія Савича Сковороди немає кінця, бо кожне його слово звернене до серця та душі людини. Сковорода ніс у народ Слово про щастя для кожного і для всіх. Ці прагнення разом із закликом до духовного удосконалення людини заповідав нам геніальний поеті і філософ, і вони вічно зажадані людством. Ось чому віщі слова Григорія Сковороди – поета, філософа, гуманіста, просвітителя ХVІІІ ст., його ідеї потрібні сьогодні, будуть потрібні завтра й завжди.
Література
1. Бородій М. До біографії Григорія Сковороди / М. Бородій // Сл. і час. – 1998. – № 1. – 82c.
2. Выхристенко В. И. Сковородинцы: пер. с укр. / В. И. Выхристенко. – О.: Астропринт, 2007. – 94 с.
3. Ерн В. Життя і особа Григорія Сковороди / В. Ерн // Березіль. – 1992. – № 11/12. – 192c.
4. Лупейко О. Григорій Сковорода в «Українській хаті» / О. Лупейко // Сл. і час. – 2000. – № 2. – 103c.
5. Махновець Л. Є. Григорій Сковорода.: Біографія / Л. Є. Махновець. – К., 1972. – 255с.
6. Сковорода Г. С. Твори : у 2 т. / Редкол.: О. Пріцак (голова) та ін. – К., 1994. – Т. 1–2.- 502с.
7. Сковорода Г. Вибрані твори / Г. Сковорода.; Упоряд. та передм. Л. Ушкалова.: прим. й комент. Л. Ушкалова та С. Вакуленка. – Х.: Прапор. - 2007. – 382с.
8. Сковорода Г.С. Вірші. Пісні. Байки. Діалоги. Трактати. Притчі. Прозові переклади. Листи / упоряд. приміт. та вступ. ст. І. В. Іваньо ; редкол.: І. О. Дзеверін (голова) та ін. – К., 1983. – 542с.
9. Сковорода Г.С. Українська байка / Г. С. Сковорода, Є. П. Гребінка, Л. І. Глібов. – Х.: Фоліо, 2006. – 317с.
10. Сулима В. Розум небесний, розум земний / В. Сулима // Київ. – 1997. – № 11/12. – 174с.
11. Ушкалов Л. Сковорода та ін: Причинки до історії укр. л–ри / Л. Ушкалов. – К.: Факт, 2007. – 550 с.
Інші роботи цього напряму
Концепція світ як хаос у романі Л. Денисенко «Сарабанда банди Сари»
Розвиток української літератури і мистецтва у 50-60-х роках ХХ ст.
Т. Шевченко. Життя і творчість Івана Дзюби образ поета
Іван Франко в літературно-критичній та публіцистичній рецепсії Симона Петлюри
Тема еміграції в повісті Геннадія Довнара «Повернення»
Іван Котляревський
Літературний твір як структурний елемент художньо-філософської концепції світу
Запитання українська література
Українське шістдесятництво
Жестова поведінка персонажів в романі Панаса Мирного "Хіба ревуть воли як ясла повні?"
Реалізація лексико-семантичного поля назв емоційних станів людини в творах Квітки-Основяненка
"Проблематика та поетика дитячих оповідань Івана Франка та Михайла Коцюбинського: типологічні паралелі"
Відгук про «Огненне коло» І. Багряний про літературний міф України у цьому творі
Хронотоп дитинства та осмислення феномену війни у поезіях Ліни Костенко
Поема «Мойсей» Івана Франка в контексті європейської поезії
Іван Котляревський
Нижньоновгородська творчість Тараса Шевченка
Відкриття В.Шевчуком української барокової поезії
Поетика символізму в драматургії М. Метерлінка
Український фольклор у творчій спадщині Гоголя
Ад'єктивація дієприкметників у сучасній українській літературній мові
Писанки
Методика вивчення міфів і легенд в 5 класі
Мовне наповнення сакрального в творчому доробку Валерія Шевчука
Постмодерна стратегія поезії Юрія Андруховича
Тарас Шевченко і “народна пісня”
Провідні мотиви у творчості Д.Загула
Літературно-критичні статті Євгена Маланюка
Відгук на основі повісті Уласа Самчука «Марія» про літературний міф України
Складне речення (безсполучникове) в українській мові (на основі сучасних авторів)
Розвиток української культури в другій половині ХХ ст.
Розвиток літератури, освіти та науки у 20-30-х роках ХХ ст.
Лексичні організації поетичного мовлення Б. Кравціва
Язичництво Давньої Русі
"Собор" О. Гончара. Актуальність залишається?
Селянська тема у повісті Івана Нечуй-Левицького «Кайдашева сім'я»
Драма І. Карпенка-Карого «Безталанна»: аналіз літературного твору
Tарас Шевченко — реформатор української літературної мови
Літературна дискусія 1925-1928 рр.
Практична робота з української літератури
Проблема та поетика дитячих оповідань Івана Франка
Острозьке літературне коло письменників. Проза
Жіночі образи у повістях І.Нечуя-Левицького "Дві московки" та "Бурлачка"
Новели В. Підмогильного жанрово-стильова своєрідність
Перші рукописні книги на українських землях та їх значення
ФОЛЬКЛОРНО-МІФОЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ ЛЕСІ УКРАЇНКИ
Герменевтика індивіда у збірках «Круговерть» (1965), «Зимові дерева» (1970), «Веселий цвинтар» (1971), «Час творчості / Dichtenszeit» (1972), «Палімпсести» (1971-77) (опублікована 1986) Василя Стуса»
Присудок у науковій праці Франка "Із секретів поетичної творчості"
Образ природи Криму в поезії Домініка Арфіста
Аналіз літературно-художнього твору Бальзак О. Батько Горіо