*
Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   50 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Ад'єктивація дієприкметників у сучасній українській літературній мові   (ID роботи: 3748)

Напрям: Мова/Література
Предмет: Українська література
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 29
Рік захисту: 2011
ВУЗ: Київський Національний Університет ім. Шевченка (КНУ ім. Шевченка)
Мова: Українськa
План
Вступ
Розділ 1. Теоретичні основи вивчення української літературної мови
1.1. Особливості вивчення української літературної мови
1.2. Вивчення сучасної української літературної мови
Розділ 2. Механізм ад'єктивації дієприкметників у сучасній українській літературній мові
2.1. Вживання дієприкметників в українській літературній мові
2.2. Характеристика поняття ад'єктивації
2.3. Особливості ад'єктивації дієприкметників у сучасній українській літературній мові
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Дехто вважає мову лише засобом порозуміння між людьми. Насправді ж цим не вичерпується її значення. У мові закодовує нація всю свою історію, багатовіковий досвід, здобутки культури, духовну самобутність.
Мова для кожного народу стає ніби другою природою, що оточує його, живе з ним всюди і завжди. Без неї, як і без сонця, повітря, рослин, людина не може існувати. Як великим нещастям обертається нищення природи, так і боляче б’є по народові зречення рідної мови чи навіть неповага до неї, що є рівноцінним неповазі до батька й матері.
Українська мова - одна з прадавніх слов’янських мов і є рідною для десятків мільйонів людей. В Україні 72,7 відсотка становлять українці - корінні її мешканці. Кожний народ - творець своєї рідної мови. Для українців рідна мова - мова нашої нації, мова предків, яка зв’язує нас між собою і з попередніми поколіннями, їхнім духовним надбанням. Рівень розвитку рідної мови є джерелом духовного розвитку народу. Тому знати, берегти і примножувати рідну мову - це обов’язок кожної людини. Народ, який не усвідомлює значення рідної мови, її ролі в розвитку особистості, не плекає її, не може розраховувати на гідне місце у суцвітті народів.
Занепад рідної мови є наслідком духовного зубожіння народу. Звичайно, такий великий народ як ми, українці, не може допустити цього, якщо вважає себе цивілізованою нацією. Ставлення до рідної мови є свідченням національної свідомості і рівня культури народу, його цивілізованості. Воістину справедливі слова О. Гончара: “Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе”.
Метою курсової роботи є дослідження механізму ад'єктивації дієприкметників у сучасній українській літературній мові. Поставлена мета зумовила вирішення наступних завдань:
• розглянути особливості вивчення української літературної мови;
• дослідити вживання дієприкметників в українській літературній мові;
• охарактеризувати поняття ад'єктивації;
• розглянути особливості ад'єктивації дієприкметників у сучасній українській літературній мові.
Об’єктом дослідження курсової роботи є дієприкметник в українській літературній мові.
Предметом дослідження курсової роботи є механізм ад'єктивації дієприкметників у сучасній українській літературній мові
Отже, одним з головних завдань кожного розвинутого суспільства, показником його самосвідомості і визначником розвитку культури є, поряд з турботою про збереження природних багатств і примноження цінностей духовної культури, постійна турбота про екологію мовного середовища.
Висновок
Літературна мова – це вища, зразкова, загальноприйнята, унормована і відшліфована форма загальнонародної мови, яка обслуговує основні сфери діяльності і найрізноманітніші культурні потреби народу. Вона, будучи поліфункціональною, знаходить своє виявлення в художній літературі, публіцистиці, пресі, в театрі, радіомовленні, телебаченні, в науці, школі, державних установах тощо.
В українській літературній мові присутній механізм ад’єктивації – різновид транспозиції, котрий полягає у переході слів з інших частин мови в прикметник.
Як і субстантивація, ад’єктивація утворюється від 2 іменників, дієслів, числівників, прислівників. Характерну рису ад’єктивації становить її продуктивний вияв у морфологічному ступені.
Дієприкметники можуть втрачати дієслівні ознаки (зокрема вид) і набувати значення прикметника: колючий дріт, родюча земля, пекучий біль, блискучий промовець, вихована людина, розгублений погляд.
Прикметник від дієприкметника відрізняється тим, що він:
а) вказує на сталу, не зумовлену конкретною дією ознаку: ведуче колесо, дикоростучі тюльпани, стояча вода, шиплячий звук, лежачий камінь;
б) по-іншому утворений, зокрема має невластиві для дієприкметників суфікси: летючий (дієприкметник —
Дієприкметники можуть втрачати дієслівні ознаки часу, виду, стану, а також здатність керувати іменниками. У цьому випадку вони виражають постійну, сталу ознаку предмета і нічим не від¬різняються від прикметників: родючі поля, блискучий оратор, пе¬кучий біль, сіяне борошно, колючий дріт, вихована людина. Це явище називається ад'єктивацією дієприкметників.
Здебільшого переходять у прикметники пасивні дієприкмет¬ники. Якщо дієприкметник, виконуючи функцію присудка, втрачає здатність керувати іменником, то це є свідченням його переходу в розряд прикметника.
Література
1. Буна Н.О., Головко З.Л. Українська мова Посібник. – Тернопіль: Богдан, 2007. – 332 с.
2. Вашуленко М.С. Українська мова і мовлення в початковій школі: Метод. посібник. – К.: Освіта, 2008. – С. 184
3. Донченко Т.К. Уроки мови мають стати уроками інновацій // Дивослово. ― 2010. ― 125 с.
4. Зарицка І.М., Чикаліна І.О. Українська літературна мова. Донецьк, 2007. – 216 с.
5. Методика викладання української мови: Пос. ДорошенкоС,І., Вашуленко М, С., МельничайкоО.І. та ін. – К.: Вища школа, - 2009. – 423.
6. Морозова Л.Г. Українська мова. - “Ранок”, Харків, 2008. – 302 с.
7. Оржехівський В. Українська мова, Харків, 2008. – 258 с.
8. Українська мова з методикою навчання в початкових класах : Інтегрований курс 6 Підручник для педагогічних вузів / За Ред. А.П.Каніщенко, Г,О. Ткачук. – К.: Промінь, 2007. – 232 с.
9. Цікаве мовознавство для школярів : Посіб. Для вчителя початкових класів / Г.С.Одинцова, Я.П. Код люк. – К.: Наш час, 2006. – 123 с.
10. Швед Л.Я. Українська літературна мова. – Львів : ЛОНМІО, 2006. – 100 с.
Інші роботи цього напряму
Іван Франко в літературно-критичній та публіцистичній рецепсії Симона Петлюри
Проблема та поетика дитячих оповідань Івана Франка
Селянська тема у повісті Івана Нечуй-Левицького «Кайдашева сім'я»
Розвиток української культури в другій половині ХХ ст.
Перші рукописні книги на українських землях та їх значення
Літературно-критичні статті Євгена Маланюка
Український фольклор у творчій спадщині Гоголя
Відгук на основі повісті Уласа Самчука «Марія» про літературний міф України
Tарас Шевченко — реформатор української літературної мови
Персонажі байок Григорія Сковороди
Постмодерна стратегія поезії Юрія Андруховича
Запитання українська література
Тарас Шевченко і “народна пісня”
Писанки
Відгук про «Огненне коло» І. Багряний про літературний міф України у цьому творі
"Собор" О. Гончара. Актуальність залишається?
Іван Котляревський
Драма І. Карпенка-Карого «Безталанна»: аналіз літературного твору
Мовне наповнення сакрального в творчому доробку Валерія Шевчука
Реалізація лексико-семантичного поля назв емоційних станів людини в творах Квітки-Основяненка
Українське шістдесятництво
Нижньоновгородська творчість Тараса Шевченка
Поетика символізму в драматургії М. Метерлінка
Підручники з літератури у 50-80-х рр. XX ст. і реформування їх у сучасних умовах
Методика вивчення міфів і легенд в 5 класі
Лексичні організації поетичного мовлення Б. Кравціва
Присудок у науковій праці Франка "Із секретів поетичної творчості"
Літературний твір як структурний елемент художньо-філософської концепції світу
Розвиток української літератури і мистецтва у 50-60-х роках ХХ ст.
Іван Котляревський
"Проблематика та поетика дитячих оповідань Івана Франка та Михайла Коцюбинського: типологічні паралелі"
Хронотоп дитинства та осмислення феномену війни у поезіях Ліни Костенко
Складне речення (безсполучникове) в українській мові (на основі сучасних авторів)
Концепція світ як хаос у романі Л. Денисенко «Сарабанда банди Сари»
Літературна дискусія 1925-1928 рр.
Т. Шевченко. Життя і творчість Івана Дзюби образ поета
ФОЛЬКЛОРНО-МІФОЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ ЛЕСІ УКРАЇНКИ
Відкриття В.Шевчуком української барокової поезії
Новели В. Підмогильного жанрово-стильова своєрідність
Тема еміграції в повісті Геннадія Довнара «Повернення»
Особливості поетики Василя Стуса
Герменевтика індивіда у збірках «Круговерть» (1965), «Зимові дерева» (1970), «Веселий цвинтар» (1971), «Час творчості / Dichtenszeit» (1972), «Палімпсести» (1971-77) (опублікована 1986) Василя Стуса»
Поема «Мойсей» Івана Франка в контексті європейської поезії
Язичництво Давньої Русі
Образ природи Криму в поезії Домініка Арфіста
Жестова поведінка персонажів в романі Панаса Мирного "Хіба ревуть воли як ясла повні?"
Практична робота з української літератури
Провідні мотиви у творчості Д.Загула
Розвиток літератури, освіти та науки у 20-30-х роках ХХ ст.
Аналіз літературно-художнього твору Бальзак О. Батько Горіо