Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   100 грн.
ЦЕНА:   229 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Гуманістична педагогіка М. Монтесорі   (ID работы: 3480)

Направление: Психология/Педагогика
Предмет: Педагогика
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 37
Год защиты: 2009
Язык: Украинский
Содержание
ВСТУП
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ГУМАНІСТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ М. МОНТЕСОРІ
1.1. Становлення та розвиток педагогічної системи М.Монтесорі
1.2. Концептуальні засади гуманістичної педагогіки М.Монтесорі
РОЗДІЛ ІІ. ПЕДАГОГІКА М. МОНТЕСОРІ ЯК ОСОБЛИВОСТІ ТРАКТУВАННЯ ДИТЯЧОЇ ПРИРОДИ З СИСТЕМОЮ М.МОНТЕСОРІ
2.1. Основоположні принципи гуманістичної педагогіки М. Монтесорі
2.2. Особливості змісту гуманістичної педагогічної технології
ВИСНОВКИ
ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Введение
Актуальність дослідження. Соціокультурні зміни, які відбуваються на сучасному етапі розвитку суспільства і вирізняються достатньо високим ступенем невизначеності, визначають умови перебігу процесу соціалізації, який у вітчизняній науковій педагогічній літературі трактується як « гуманістичний процес залучення індивіда до системи суспільних відносин, формування його соціального досвіду, становлення й розвитку як цілісної особистості. Соціалізація передбачає взаємодію лю¬дини з соціальним оточенням, яке впливає на формування її пев¬них соціальних якостей та рис, на активне засвоєння і відтворен¬ня нею системи суспільних зв'язків» [8, с.314]. Внаслідок цього перед педагогічною наукою постає проблема переосмислення й перегляду звичних настанов у соціалізації та вихованні підрос¬таючої особистості. Наголошуючи на їх новизні, І.С. Кон зазна¬чає, що ефективність інститутів соціалізації та конкретних методів виховання і навчання повинна оцінюватися сьогодні не тільки і не стільки за тим, наскільки успішно вони забезпечують засвоєння і відтворення цінностей і навичок, що дісталися від минулого, скіль¬ки за тим, чи готують вони гуманне підростаюче покоління до самостійної творчої діяльності, до постановки і вирішення нових завдань, яких не було і не могло бути у досвіді минулих поколінь [11, с.65].
Питання визначення педагогічного змісту гуманістичної педагогіки привертає увагу багатьох дослідників сьогодення (А.Богуш, М.Галагузова, Н.Голованова, А.Капська, ПЛавриченко, СЛитвиненко, А.Мудрик, С.Савченко, С.Харченко). Цій проблемі вчені нада¬ють особливого значення. Зокрема О.Сухомлинська слушно заз¬начає, що виховання на основі гуманізму пов'язане з переосмис¬ленням педагогами «усього виховного процесу, у виявленні у цьо¬му соціальному явищі тих аспектів, моментів, можливостей, які вза¬галі ігнорувалися, а саме: виняткова увага до внутрішнього світу особистості поєднана з соціологічною рефлексією. В історії педа¬гогічного гуманізму сьогодні виділяються три головні до кінця не освоєні практикою ідеї: вільного виховання, ідея людини не як за¬собу, а як мети та ідея пристосування системи виховання до дити¬ни, а не навпаки» [25, с 121].
Ми вважаємо значущим та актуальним ознайомлення з розмаїттям новаторських гуманістичних педагогічних систем, які виникли на початку XX століття в різних європейських країнах. Во¬ни ґрунтуються на ідеях раннього розвитку, вільного виховання, прагнення дати дітям можливість досягнути соціальної ідентичності. Зазначимо, що в Україні сьогодні набули поширення науково-практичні напрями, в основі яких - європейський досвід гуманістичного о виховання та соціального становлення особистості дитини. Одним із таким напрямів є Монтесорі-педагогіка - система, яка може бу¬ти перенесена у дошкільне, шкільне і сімейне виховання. Отже, тема дослідження «Гуманістична педагогіка Монтесорі» є актуальною в наш час.
Мета дослідження полягає у розгляді альтернативних підходів до втілення гуманістичних ідей соціалізації та виховання дитини у Монтесорі-педагогіці, яка сьогодні викликає значний інтерес у науковців і педагогів-практи¬ків України.
Об’єктом дослідження є сучасна гуманістична педагогіка.
Предметом дослідження є гуманістична педагіка Монтесорі.
Мета курсового дослідження зумовила ряд розв’язання завдань:
1. з’ясувати аспекти становлення педагогіки М.Монтесорі;
2. дослідити концептуальні засади та основоположні принципи гуманістичної педагогіки М.Монтесорі;
3. з'ясувати погляди видатного італійського педагога Марії Монтессорі на функції дитинства в онтогенезі людини; по¬дати педагогічну систему М.Монтессорі, розкриваючи такі питан¬ня: організація середовища, принципи, засоби та умови, які за¬безпечують успішну соціалізацію та виховання особистості в ди¬тинстві.
4. дослідити унікальність та продуктивність гуманістичної педагогіки М.Монтесорі.
Завдання та мета дослідження сформували гіпотезу: гуманістична педагогіка Монтесорі орієнтована на особу дитини і визначається унікальною, а також гуманістично направленою і дуже продуктивною по всьому світу.
Основою дослідження виступили праці видатних сучасних педагогів-новаторів А.Богуш, М.Галагузова, Н.Голованова, А.Капська, П. Лавриченко, СЛитвиненко, А.Мудрик, С.Савченко, С.Харченко та ін.
Теоретична цінність дослідження полягає в тому, що воно робить внесок у подальшу розробку проблем педагогічного процесу.
Практична цінність роботи полягає у можливості застосування матеріалу у подальших розробках та дослідженнях. Матеріал може бути використаний при підготовці до лекційних та семінарських занять.
Структура роботи. Робота мітить вступ, два розділи, висновки, перелік використаних джерел. Перелік використаної літератури містить 25 джерел.
Заключение
Педагогіка Монтессорі підкреслює і розвиває потенційні здібності дитини, використовуючи спеціально розроблені навчальні матеріали, та ретельно підготоване середовище, приділяючи велику увагу незалежності дитини та її індивідуальним потребам.
Основа філософії – це переконання, що надаючи дитині відповідну освіту і необхідну свободу, забезпечуючи її потреби та виховуючи в ній впевненість у власних силах, любов до життя, повагу, у відповідь можна очікувати такого ж ставлення, а в майбутньому вона повною мірою реалізує себе .
Задача методу полягає у підготовці дитини до життя, а не до школи. Монтессорі культура міцно побудована на незалежності мислення і дій та повазі до себе, однолітків, викладачів, дорослих і світу навколо. Ми віримо, що маючи впевненість і повагу, дитина виросте в дорослого, який досягне великих здобутків.
Отже, педагогічна спадщина Марії Монтессорі, яка ґрунту¬ється на необхідності «підтримувати індивіда з самого народжен¬ня і захищати його розвиток», є сьогодні однією із головних тео¬рій, що містить низку дидактичних та методичних інструментаріїв щодо соціалізації та виховання особистості. Сьогодні стає дедалі очевиднішим, що «виховання, яке розглядає життя як центр, змі¬нює всі існуючі до сих пір ідеї про виховання. Не визначена прог¬рама, але знання людського життя повинні бути висхідним пунк¬том виховання», Якщо ми прагнемо допомогти життю, ми маємо знати його закони і застосовувати їх у вихованні, створюючи цим усі необхідні умови для соціального саморозвитку дітей. Такий ці¬лісний підхід набуває особливого значення при вирішенні зав¬дань соціалізації особистості дитини в сучасних умовах, коли в підходах до виховання, яке вважають важливим (якщо не голов¬ним) засобом соціалізації, відбуваються кардинальні зміни.
Освітня парадигма ХХІ ст.. націлена на пошук такої системи совіти, яка вчила б людину жити і діяти відповідно до універсальних законів Природи і Космосу. Діяльність громадянина постіндустріальної цивілізації потрібно спрямувати на збереження життя. В цьому сенсі педагогічні ідеї М.Монтесорі набувають особливої актуальності. Вони мають увійти до активного арсеналу гуманізації навчально-виховних закладів як складова частина проблеми культивування у людини ноосферної свідомості.
Перспективи щодо подальших досліджень у цьому напрямі пов'язані з переглядом характеру функціонування соціальних інс¬титуцій дошкільної освіти, оновлення її змісту та вироблення на цій основі інноваційних технологій соціального становлення осо¬бистості в дошкільному віці.
Литература
1. "Будинок дитини". Навчаємо за методом М. Монтессорі / Д. А. Шміло // Англійська мова та література (Основа) : Науково-методичний журнал. - 2010. - N 35. - С. 35-36.
2. Богуславский М.В., Корнетов Г.Б. Восхождение к Монтессори // Альманах МАМА. М. - Выпуск I, 1994. - C14-34.
3. Богуславский М.В., Сороков Д.Г. Юлия Фаусек: тридцать лет по методу Монтессори. - М.: МЦМ, 1994. – 146 с.
4. Валентинов П. Мария Монтессори и ее метод // Педагогический вестник. - 1991. - №34. - C.3.
5. Виховання для життя: соціалізація особистості в дитинстві у педагогиці Монтессорі [Текст] / І. Печенко // Рідна школа : Науково-педагогічний журнал. - 2007. - N 9. - С. 78-80.
6. Виховання для життя: соціалізація особистості в дитинстві у педагогиці Монтессорі / І. Печенко // Рідна школа : Науково-педагогічний журнал. - 2007. - N 9. - С. 78-80.
7. Гессен С.И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию (параграф Фребель и Монтессори).- М.: Школа-Пресс, 1995. - 447с.
8. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - К.: Либідь, 1997.-373 с
9. Дичківська І.М., Поніманська Т.І. М.Монтессорі: теорія і технологія. - К.: Видавничий дім -Слово», 2006. - 304 с
10. І.М. Дичківська. Інноваційні педагогічні технології. Навчальний посібник. К.: Академвидав., 2004. — 218с.
11. Кон И.С. Ребенок и общество (исюрико-этнографическая перс-пектива). - М.: Наука, 1988. - 270 с.
12. Литвин Л.Н. “Наша” или “не наша” Мария Монтессори // Советская педагогика. - 1991. - №8. - C.39-44.
13. Монтессори М. Дети — другие. // C о вступительной статьей и комментариями К. Е. Сумнительного. ИД «Карапуз». М. 2004.
14. Монтессори М. Помоги мне это сделать самому / Сост., вступ, ста¬тья М.В. Богуславский, Ґ.Б. Корнетов. - М.: Изд. дом -Карапуз», 2000.-272с.
15. Монтессори М. Разум ребенка. Москва. 1997.- 176 с.
16. Монтессори М. Руководство к моему методу. М. Типолитогр. Т-ва И. Н. Кушнерев и К, 1916. — 64c.
17. Монтессори М. Самовоспитание и самообучение в начальной школе. - М.: Московский Центр Монтессори, 1993. - 203c.
18. Мэлоу. Т. Монтессори и ваш ребенок. - М.: МЦМ, 1997. - 64 с.
19. Освітні технології: навчально-методичний посібник / Ред. О.М. Пєхота . - К. : "А.С.К.", 2001. - 256с.
20. Освітні технології в школі та вузі [Текст] : матеріали науково-практичної конференції. - Миколаїв : МФ НаУКМА, 1999. - 224 с.
21. Сумнительный К.Е. Идеи космического воспитания в педагогике М.Монтессори// Актуальнi проблеми дошкiльного виховання. – Рiвне, 1997. - С.33-36.
22. Сумнительный К.Е. Как помочь ребенку построить себя (Беседы о педагогике М.Монтессори). - М.: ВИНИТИ, 2000. - 63 с.
23. Сумнительный К.Е. Космическое воспитание (в педагогической си¬стеме Марии Монтессори). - М., 2000. - 110 с.
24. Сумнительный К.Е. Космическое воспитание в педагогике М.Монтессори.// Теория и практика гуманистических воспитательных систем: материалы Всероссийской научно - практической конференции. Владимир, 1997. - С.182 – 185
25. Сухомлинська О.В. Проблеми теорії виховання дітей та молоді в Україні // Педагогіка І психологія. - 1997. - №7. - С.109-125.
Дополнительная информация
0119
Другие работы этого направления
Розвиток системи вищої освіти в Україні
Історія розвитку легкої атлетики в Миколаївській області
Конфлікти в вихованні
Взаємини між хлопчиками та дівчатками початкової школи
Управління процесом виховання в сучасних умовах
Формування старшокласників культури сімейних відносин
Гуманістична спрямованість педагогічної взаємодії
Використання народних обрядів в екологічному виховання молодших школярів
Культура і техніка мовлення вчителя
ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ У МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ НЕВИРОБНИЧОЇ СФЕРИ
Планування навчального процесу як фактор продуктивності кредитно-модульної системи
Українська народна казка у роботі з дітьми дошкільного віку
Естетичне виховання молодших школярів на засадах украхнських традицій та обрядів
Шляхи оптимізації процесу навчання
Формування у дошкільників уявлень про форму предметів
Громадське виховання молодших школярів засобами музейної педагогіки
Формування елементарної світоглядної позиції у дітей старшого дошкільного віку
Методика математикивиховання потреби самостійності та в досягненні
Особистісно-орієнтовний підхід щодо формування культури здоров'я в молодших школярів
Інноваційні методи навчаннчя в процесі вивчення біології в школі
Конфлікти в вихованні
Форми та методи роботи з обдарованими учнями
Жіноча освіта у Франції у 18 столітті
Моральне виховання молодших школярів в процесі опрацювання казок
Особливості сприйняття форми дошкільників старшого віку
1 розділ Розвиток творчої особистості майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки
Особливості формування культури поведінки молодших школярів
Естетичне виховання молодших школярів засобами мистецтва
Системний підхід до встановлення умов ефективності професійного розвитку студентів педагогічних ВНЗ
Розвиток інтелектуальних здібностей молодших школярів на уроках математики в процесі розв’язання задач
Особливості розвитку зв'язного мовлення у дітей із ЗНМ молодшого шкільного віку
Співвідношення недовільної і довільної пам'яті у старших дошкільників
Організація дозвіллєвої діяльності в умовах НУШ в 2 класі
Патріотичне виховання молодшх школярів на традиціях народної педагогіки
РОЗВИТОК ЕКОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛЯ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Контрольна робота
Взаємини між хлопчиками та дівчатками початкової школи
Функції педагогіки
Образ і нормативний статус дитини у традиційних культурах
Розвиток діалогічного мовлення дітей старшого дошкільного віку
Педагогічні технології на основі особистісної орієнтації педагогічного процесу
Особливості формування культури поведінки молодших школярів
Типи і структура уроків іноземної мови у сучасній методиці навчання іноземної мови у середніх навчальних закладах
Розвиток творчих здібностей у молодшому шкільному віці
Дидактичні способи стимулювання пізнавальної активності учнів початкових класів
Методика вивчення епічних творів у основній школі
Ознайомлення дітей з множиною в різних вікових групах
Особливості розвитку зв'язного мовлення у дітей із ЗНМ молодшого шкільного віку
Типи і структура уроків іноземної мови...англ...у сучасній методиці навчання іноземних мов у сер. навч. закладах
Методика вивчення епічних творів у основній школі