*
Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   120 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)   (ID роботи: 3421)

Напрям: Економіка
Предмет: Комерційна діяльність
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 60
Рік захисту: 2012
ВУЗ: Полтавський університет економіки і торгівлі (ПУЕТ)
Спеціальність (факультет): товароведно-коммерческий
Курс: 5
Мова: Українськa
План
Вступ
1. Стан і тенденції розвитку туристичного бізнесу в Україні. Формування стратегії розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу. Стратегія управління та регіональна політика держави.
2. Коротка економічна характеристика господарської діяльності та стан ресурсного потенціалу підприємства.
3. Напрями та завдання стратегічного розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу
4. Застосування маркетингу та сучасних інформаційних технологій для розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу області
Висновки та пропозиції
Список використаних джерел
Вступ
Актуальність теми. Однією з найважливіших соціально-економічних складових розвитку економіки України в сучасних умовах є туристична діяльність, яка сприяє розвитку міжнародного співробітництва та інтеграції країни. Оптимальне використання потенційних можливостей туристично-рекреаційних ресурсів, підприємств туристичного бізнесу й історико-культурного потенціалу дозволяє не лише поліпшити економічний стан, але і впливає на соціальний рівень життєзабезпечення та розвиток інфраструктури в конкретному регіоні. В умовах трансформаційних змін в економіці України туристичний бізнес є перспективним з погляду динамічності розвитку та потенційної прибутковості.
Питанням теорії та практики раціонального використання і управління туристично-рекреаційного потенціалу присвячені праці зарубіжних та вітчизняних дослідників: Л Агафонова, В. Азара, О. Березіна, Ю. Блохіна, Ю. Богданова, О. Балацького, О. Віханського, B. Волкова, А. Гранберга, О. Джанджугазової, Л. Дядечко, В. Квартальнова, Н. Коніщевої, В. Кравціва, М. Круглова, М. Мальської, І. Маркіної, А. Махмудова, А. Мезенцева, В. Худо, Б. Райзберга, Р. Фатхутдінова, В. Цибух, І. Школи, які розробили принципи розвитку сфери туризму в ринковій економіці; вчені М. Біржаков, І. Дрогова, М. Марініна, Л. Шульгіна – запропонували оригінальні технології розвитку туристичного маркетингу, дослідники Г. Карлова, Т. Казанкіна, В. Потьомкін, Т. Ткаченко Н. Яковлева, – сформулювали основи формування ринкової стратегії туристичного обслуговування населення. Незважаючи на значний науковий доробок провідних учених, питання щодо формування стратегії розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу залишаються дискусійними.
Метою курсової роботи є розробка теоретичних засад і науково обґрунтованих пропозицій щодо формування стратегії розвитку туристично-рекреаційних послуг.
Об'єктом дослідження є процеси формування стратегії розвитку туристично-рекреаційних послуг.
Предметом дослідження є принципи і закономірності формування стратегії розвитку туристично-рекреаційних послуг.
Методи дослідження. Методологічною основою дослідження є загальнонаукові та емпіричні методи. Для вирішення конкретних завдань у дисертаційній роботі використовувались методи експертних оцінок, анкетування (при аналізі особливостей поведінки споживачів і виявлення основних мотивів придбання туристичних послуг), картографічний метод (при аналізі розміщення туристичних і рекреаційних об’єктів); метод групування (при розробці схеми рекреаційного районування області); метод системного підходу (для визначення перспективних напрямів розвитку туристично-рекреаційної діяльності); методи аналізу та синтезу (для деталізації об’єкта і предмета дослідження); економіко-статистичні методи та SWOT-аналіз (для дослідження теоретико-практичних засад розвитку туризму); метод екстраполяції – для здійснення прогнозування обсягів реалізації туристичних послуг.
Інформаційною базою дослідження є законодавчі та нормативно-правові акти України, що регламентують діяльність у галузі туризму, матеріали Державного комітету статистики України та Управління культури і туризму Полтавської державної адміністрації, оперативна бухгалтерська та статистична звітність окремих підприємств туристично-рекреаційного бізнесу області, праці вітчизняних та зарубіжних вчених з проблематики функціонування та розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу, науково-методичні публікації в періодичній пресі, матеріали науково-практичних конференцій, результати анкетних опитувань, дані всесвітньої мережі Інтернет.
Висновок
Сьогодні на Полтавщині працює близько півтисячі туристичних фірм, бі-льшість із яких – це невеличкі підприємства, які є турагентами вітчизняних та іноземних туроператорів й працюють майже виключно у “виїзному” секторі ту-ризму. Послуги з прийому туристів у регіоні здійснюють декілька місцевих се-редніх та великих турфірм та більшість представництв туристичних фірм загаль-нонаціонального рівня. Загальною тенденцією останніх років є постійне доміну-вання туристичного “імпорту” над “експортом” – Полтавці набагато більше ви-їжджають за кордон та до інших регіонів України, ніж приймають у себе гостей.
Для поліпшення ситуації у рамках регіональної програми розвитку культу-ри передбачається вжити заходів щодо:
- проведення паспортизації об’єктів культури (1800 одиниць);
- збільшення книжкового фонду бібліотек області;
- проведення виставок, конференцій, фестивалів, конкурсів, семінарів, майстер-класів;
- поповнення музейних зібрань та комплектування відповідних колекцій музеїв (Полтавський історичний музей ім. Д. Яворницького та Полтавський ху-дожній музей);
- реставрація козацької фортеці в с. Кодаки Полтавського району;
- проведення капітальних ремонтів обласної філармонії, театру
- ім. Т.Г. Шевченка, театру ім. Горького, українського молодіжного театру, будинку органної та камерної музики, Полтавського художнього музею;
- продовження будівництва лапідаріуму історичного музею
- ім. Д. Яворницького.
- створення реєстру історико-культурних та природних заповідників;
- створення умов для господарювання та введення нових механізмів фінан-сової підтримки в закладах культурної сфери всіх форм власності, збереження існуючої мережі закладів культури та мистецтв;
- використання процедур відкритого конкурсу при визначенні виконавців обласних культурно-мистецьких програм і проектів.
У 2011 році для розвитку туризму на території області та раціонального використання туристичних ресурсів передбачається здійснити заходи щодо:
- формування позитивного іміджу регіону як одного з привабливих центрів туризму та відпочинку (організувати клуб журналістів. які будуть висвітлювати в заходах масової інформації туристично-екскурсійну тематику, створити цикл передач на обласному державному телебаченні „Туристичні ресурси Полтавщи-ни”, випустити буклет „Полтавщина туристична”);
- розроблення Інтернет-сайта „Полтавщина туристична запрошує”;
- підготовки науково-практичних конференцій, обласних семінарів „Розви-ток сільського і зеленого туризму” у Полтавському Кременчуцькому, Дикансь-кому, Миргородському районах;
- проведення обласного туристичного фестивалю сільського і зеленого ту-ризму;
- створення туристичного атласу Полтавщини;
- запровадження професійного регіонального рейтингу підприємств турис-тичної галузі;
- створення обласного методичного центру з підготовки та перепідготовки туристичних та екскурсійних кадрів;
- сприяння залученню інвестицій у розвиток матеріально-технічної бази підприємств туристичної та курортної індустрії.
Завдяки вжитим заходам передбачається створити додатково 80 робочих місць, збільшити кількість туристів на 10%, та збільшити на 8% надходжень у бюджет додатково.
Досліджено й узагальнено теоретичні основи стратегічного управління туристично-рекреаційними територіями та розвитком туристичної інфраструктури, які засвічують, що вагомим фактором прискорення інтеграції України в європейський економічний простір є розвиток туристично-рекреаційного бізнесу через ефективне комплексне освоєння потенціалу туризму та рекреацій. Узагальнення теоретико-методологічних основ функціонування туристично-рекреаційного бізнесу свідчить про необхідність зміни підходів до формування стратегії в умовах ринкової трансформації. Дослідження поняття „формування стратегії” дозволило автору уточнити його зміст, враховуючи специфіку діяльності підприємств туристично-рекреаційного бізнесу, а саме: формування стратегії розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу має специфіку, зумовлену спільною діяльністю підприємств різних галузей господарського комплексу, об’єднаних загальною метою спільного використання туристичних ресурсів і створення конкурентоспроможного комплексного туристичного продукту. Тому головним змістом формування стратегії розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу є визначення перспективних напрямів господарської діяльності на основі постійного моніторингу підприємницького середовища, органічного оволодіння стратегічним мисленням
Проаналізовано стан та тенденції розвитку туристичного бізнесу в Україні шляхом комплексного аналізу статистичних і експериментальних даних встановлено, що статус туристичного-рекреаційного бізнесу та зацікавленість держави в подальшому його розвитку зростає, посилюється вплив туризму майже на всі сфери життєдіяльності людей. Подальший розвиток підприємств туристично-рекреаційного бізнесу повинен визначатися через призму спроможності їх адаптації до вимог зовнішнього середовища, тому головним змістом формування стратегії розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу є визначення перспективних напрямів господарської діяльності за рахунок постійного моніторингу підприємницького середовища.
Визначено специфічні особливості формування туристичного продукту, оскільки він не існує в конкретній речовій формі, а для конкретного споживача має абстрактний характер. Доведено, що туристичний продукт являє собою сукупність споживчих цінностей із туристично-рекреаційним ефектом, які існують у формі конкретних продуктів і послуг, що вироблені та є в наявності у конкретний момент для споживання в певному природному і суспільному середовищі. Враховуючи, що ступінь корисності туристичного продукту визначається споживачем суб’єктивно, то важливим є формування максимально наповненого пакета благ, який би не зазнавав впливу тимчасових чинників і відповідав економічним можливостям споживачів.
ПАТ МЕГА - ТУР займається наданням туристично — рекреаційних послуг . Станом на 1 січня 2012 року на підприємстві працюють 6 чол.
Товарооборот підприємства ПАТ МЕГА - ТУР впродовж останніх років зростає, план по його виконанню перевиконується . Так в 2009 році план перевиконано на 11,03% (882,7 тис. рн.); у 2010 році товарооборот зріс на 2%, спостерігається перевиконання плану на 0,67% (60,6 тис. рн); у 2011 році товарооборот зріс на 6,85%, перевиконання плану на 1,91% (181,7 тис. рн).
Спостерігається ріст валового доходу та перевиконання його плану. У 2011 році план перевиконано на 2%..
Витрати обігу підприємству вдалося значно зменшити за рахунок економії коштів на комунальні витрати, паливо, запровадженні комп’ютерних програм, що значно покращує якість роботи та скорочує час на її виконання, також деяких працівників бази переведено на погодинну відрядно-преміальну оплату.
Прибуток підприємства в 2011 році у порівнянні з 2009 роком зріс в 1,73 рази , його план дещо перевищено в кілька раз. Так в 2009 році план прибутку перевищено понад 7 разів, у 2010 році також план прибутку перевищено майже в 7 разів; у 2011 році відповідно – на 47%.
Рентабельність підприємства ПАТ МЕГА - ТУР зросла з 2% у 2009 році до 3,18% у 2011 році
Сформовано напрями та завдання стратегічного розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу в сучасних економічних умовах господарювання шляхом удосконалення організаційно-економічного механізму та формування стратегії сталого розвитку: створення туристично-рекреаційного комплексу, що дає можливість консолідувати зусилля підприємств щодо створення конкурентоспроможного комплексного туристичного продукту на основі ефективного та раціонального використання природних, культурно-історичних ресурсів і забезпечує комплексний розвиток області, сприяє формуванню позитивного іміджу та просуванню туристичного продукту не тільки на внутрішньому, а й на зовнішньому ринках; підтримка та сприяння розвитку малого підприємництва (як безпосередньо в туристичній галузі, так і в суміжних галузях – торгівлі, сервісному обслуговуванні, сфері розміщення, громадському харчуванні тощо). Визначено пріоритетні напрями розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу: створення єдиного технологічного ланцюга туристично-рекреаційних об'єктів, утворення єдиної системи територіального маркетингу, вирішення загальних екологічних проблем комплексу.
Визначено можливості застосування маркетингу та сучасних інформаційних технологій для розвитку підприємств туристично-рекреаційного бізнесу. Доведена роль позиціонування та іміджу в просуванні будь-якої туристичної території, що дозволило сформулювати основні методологічні і технологічні підходи до формування іміджу Полтавської області, визначено етапи процесу формування іміджу, а також перелік оцінюючих показників привабливості території. Встановлено конкретні канали формування і просування туристичного бренду області. Необхідною умовою розвитку туристично-рекреаційного бізнесу області є створення спеціального Маркетингового туристичного центру області з метою забезпечення ринкового моніторингу та економічної діагностики, вивчення попиту та формування конкурентоспроможного туристичного продукту. Важливим напрямом просування туристичного продукту області визначено використання новітніх інформаційних технологій, запропоновано впровадження інформаційних технологій для реалізації спеціалізованого туристичного Інтернет-порталу.
Література
1. Агафонова Л.Г., Агафонова О.Є. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціноутворення, конкуренція, державне регулювання. – К.: Знання України, 2002. − 352 с.
2. Александрова А.Ю. Международный туризм: Учеб. пособие для вузов. – М.: Аспект- Пресс, 2001. – 464 с.
3. Безносюк В. Д. Україна - держава туристична // Трибуна. − 1999. − № 3-4.− С. 34–36.
4. Бородина В.В. Ресторанно-гостиничный бизнес.− М.: Книжный мир, 1999. – 364 с.
5. Бутусов Г. Аналіз туристичного ринку України // Галицькі контракти.- 2003.−№ 5.− С. 8–10.
6. Восколович Н.А. Маркетинг туристических услуг. – М.: Изд-во Моск. ун-та, ТЕИС, 2001. – 167 с.
7. Гуляев В.Г. Оpганизация туpистской деятельности: Учеб.пособие / Моск. акад. экономики и пpава. − М.: Hолидж, 1996. − 311 с.
8. Дергачов В. Міжнародний туризм в сучасному світі // Бізнес ін форм. – 1998.  № 5. – С. 12.
9. Дядечко Л.П. Економіка туристичного бізнесу: Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 224 с.
10. Зорин И.В., Штюрмер Ю.А. Туризм и охрана окружающей среды. − М., 1986. − 103 с.
11. Квартальнов В.А., Романов А.А. Международный туризм: политика развития: Учеб. пособие. – М.: Советский спорт, 1998.  142 с.
12. Квартальнов В.А., Федорченко В.К. Туризм социальный: история и современность. – К.: Вища шк., 1998 – 234 с.
13. Квартальнов В.А. Иностранный туризм. – М.: Финансы и статистика, 1999.  С. 91–101.
14. Квартальнов В.А. Туризм: теория и практика.  М.: Финансы и статистика, 1999.  142 с.
15. Котлер Ф. Основы Маркетинга. − М.: Литера-Плюс, 1994. − 698 с.
16. Мальська М.П. Основи туристичного бізнесу: Навч. Посібник / М.П. Мальська, В.В. Худо, В.І Цибух. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 272с.
17. Морган Н., Причард А. Реклама: туризм и отдых: Учеб. пособие для вузов / Пер. с англ. под ред. Б.Л. Еремина.  М: ЮНИТИ-Дана, 2004.  467 с.
18. Мунін Г.Б., Тимошенко З.І. Маркетинг туристичного продукту [Електронний ресурс]: – Режим доступу : http://www.adt.org.ua. – Заголовок з екрану.
19. Нагірняк З. Туризм - це пізнання світу і бізнес: туристичний бізнес в Україні // Шлях перемоги. – 2000. – 18 жовт. – С. 9.
20. Hовіков В.М. Туpистична галузь у пеpехідній економіці // Динаміка і фоpми соціальних пpоцесів у пеpехідній економіці: Зб. наук. пр.  К., 1996.  С. 123–137.
21. Нові етапи турбізнесу: щодо результатів зустрічі Прем'єр-міністра України В.Ющенка з Генеральним секретарем Всесвітньої туристичної організації Ф.Франжіаллі // Уряд. кур'єр. – 2000. – 11 жовт. – С. 1.
22. Оpганізація туpизму в Укpаїні: Конспект лекцій / Київ.деpж.тоpг.-екон. ун-т; Уклад О.О. Любўцева та ін.; Ред. С.В. Яценко. К., 1995.  65 с.
23. Олійник Я.Б., Степаненко А.В. Теоретичні основи туризмології: Навч. посібник. – К.: Ніка-Центр, 2005. – 316 с.
24. Папирян Г.А. Маркетинг в туризме. М.: Финансы и статистика, 1997. – 457с.
25. Папирян Г.А. Экономика туризма. М.: Финансы и статистика, 2000. – 435с.
26. Пермінова Г. Тенденції розвитку туризму в Україні на межі тисячоліть у контексті світового досвіду // Україна, українці, українознавство у ХХ ст. в джерелах і документах: У 2 ч.: Зб. наук. пр.  К., 1999.  Ч. 2.  С. 570–577.
27. Полтавщина: Туристичний довідник.  Полтава: АСМI, 2003. 258 с.
28. Потьомкін О.С. Київ туристичний // Галицькі контракти. – 2003. № 5. С. 17–20.
29. Розвиток туризму в Україні: проблеми і перспективи: Зб. наук. ст. / Федерація профспілок України. К.: Укр. ін-т туризму, 1995.  240 с.
30. Рутинський М.Й., Зінько Ю.В. Сільський туризм: Навч.посібник. – К.: Знання, 2006. – 271 с.
31. Рябоконь Л. Уряд бере туризм під свій контроль: уряд України затвердив положення про Державний департамент туризму // День. – 2001. – 15 серп. – С. 2.
32. Сапрунова В.Б. Туризм: Эволюция. Структура. Маркетинг.  М.: Ось-89, 1997.  160 с.
33. Соколов В.А. Спортивний туризм на сучасному етапі / В.А. Соколов, Ю.В. Штангей, І.В. Петрова // Туризм у ХХІ столітті: глобальні тенденції і регіональні особливості: Матеріали міжнародної науково –практичної конференції. Київ, 2002 р. К., 2002.  С. 35–38.
34. Тейлор Ф. Основы научного менеджмента. М.: Прогресс, 1992.  362 с.
35. Тімець О.В. Краєзнавство і туризм / Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. К.: Знання, 1999. – 120 с.
36. Тимчук О. Перспективи розвитку гірського туризму в Україні // Збірник наукових праць НДФІ.2002. № 7. С. 31–34.
37. Туристичні ресурси України / Укр. ін-т туризму.  К., 1996.  348 с.
38. Храбовченко В.В. Экологический туризм: Учеб.-метод. пособие. М.: Финансы и статистика, 2004.  206 с.
39. Царенко Е.В., Арупонян М.І. Світовий міжнародний туризм і його розвиток в Україні // Проблемы повышения эффективности инфраструктуры: Сб. науч. тр.  К.: 1996.  С. 66–72.
40. Цибух В. Туризм в Україні: Проблеми та перспективи // Економіст.  2000.  № 6. С. 34–35.
41. Школа І.М., Ореховська Т.М., Перспективи розвитку туристичного бізнесу на Буковині.Вісник Хмельницького національного університету.
42. „Економічні науки”. 2006. - № 3. – С. 160–167.
43. Школа І.М. Менеджмент туристичної індустрії: Навч. посібник. – Чернівці: ЧТЕІ КНТЕУ, 2003. – С. 166.
44. Шмагина В.В., Харичков С.К. Реакция и туризм в системе современных приоритетов социально-экономического развития / Науч. ред. С.К. Харичков; НАН Украины. Ин-т пробл. рынка экон.-экол. исслед.  Одесса, 2000. – 69 с.
45. Шумахер М., Каніщенко О.Л. Новий туристичний офіс для світової індустрії туризму // Маркетинг в Україні. – 2004.  № 2 – С. 51–54.
46. Янкевич В.С., Безрукова Н.Л. Маркетинг в гостиничной индустрии и туризме: Российский и международный опыт /Под ред. В.С. Янкевича. М.: Финансы и статистика, 2005.  415 с.
47. Яновський А. В’їзний туризм. Нереалізовані можливості // Бізнес інформ. – 1997.  № 11. – С.50.
48. Яновська О. Понеділок розпочинається учора // Голос України. – 1997. – 3 березн. – С. 2–3.
49. Яновская Н. Туризм: организация и учет.  Х.: Фактор, 2000. – 234 с.
Інші роботи цього напряму
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)