ЦІНА:
80 грн.
|
|
|
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | «Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»» (ID роботи: 1963) |
Напрям: | Економіка |
Предмет: | Комерційна діяльність |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 50 |
Рік захисту: | 2010 |
ВУЗ: | Полтавський Університет Споживчої Кооперації України (ПУПКУ |
Спеціальність (факультет): | товарознавчо-комерційний |
Курс: | 5 |
Мова: | Українськa |
План
Зміст
Вступ
1. Комерційна діяльність з закупівлі товарів
2. Коротка економічна характеристика магазину «Монарх»
3. Постачальники, споживачі, конкуренти в магазині «Монарх»
4. Контроль якості товаропросування
5. Шляхи вдосконалення виконання договірних відносин
Висновки і пропозиції.
Список використаних джерел
Вступ
1. Комерційна діяльність з закупівлі товарів
2. Коротка економічна характеристика магазину «Монарх»
3. Постачальники, споживачі, конкуренти в магазині «Монарх»
4. Контроль якості товаропросування
5. Шляхи вдосконалення виконання договірних відносин
Висновки і пропозиції.
Список використаних джерел
Вступ
Вступ
Закупівля товарів - складова частина комерційної діяльності торгове-льного підприємства, що включає в себе: вивчення і прогнозування купівель-ного попиту; виявлення і вивчення джерел надходження і постачальників то-варів; організацію господарських зв'язків з постачальниками товарів, вклю-чаючи розробку і укладення договорів поставки; організацію обліку та конт-ролю за ходом виконання договірних зобов'язань.
У процесі закупівлі та постачання товарів встановлюються комерційні зв'язки між учасниками, що представляють підприємства торгівлі, виробни-ків і обслуговують сферу обігу суб'єкти. З закупівельної діяльності почина-ються комерційні відносини з партнерами. Закупівельна діяльність взаємозу-мовлена, вона здійснюється у відповідності з цілями торговельного підпри-ємства.
Закупівельна діяльність торговельних організацій повинна бути плано-мірно організована та економічно обґрунтована. Для цього необхідно, щоб торговельні організації вели систематичне вивчення джерел закупівлі і по-стачальників товарів.
Систематичне вивчення торгової кон'юнктури, встановлення постійно-го зв'язку з постачальниками дозволяють своєчасно визначати зміни кон'юн-ктури ринку, вивчати виробничі можливості розширення асортименту проду-кції, що випускається. Все це дає можливість пред'являти постачальникам більш обґрунтовані вимоги щодо кількості, якості, асортименту товарів, про-водити відповідний контроль якості постачання товарів та виконання догові-рних зобов’язань.
Правильно організована закупівельна робота сприяє задоволенню спо-живчого попиту, дозволяє зменшити ймовірність комерційного ризику, пов'я-заного з відсутністю збуту товарів.
Прийняття комерційних рішень із закупівель неможливо без вивчення і прогнозування купівельного попиту.
Вище викладена інформація обумовлює актуальність теми курсової ро-боти.
Метою курсової роботи є контроль якості постачання товарів та вико-нання договірних зобов’язань. Об’єктом дослідження виступає магазин «Мо-нарх».
Задачами курсової роботи є: вивчити комерційну діяльність з закупівлі товарів; проаналізувати коротку економічну характеристику діяльності мага-зину «Монарх»; ознайомитися з постачальниками, споживачами та конкуре-нтами в магазині; визначити контроль якості товаропросування; навести шля-хи вдосконалення виконання договірних відносин; зробити відповідні висно-вки та надати пропозиції.
Статистичний матеріал в курсовій роботі аналізувався за 2005-2009 ро-ки.
Курсова робота складається з 7 таблиць, 6 рисунків, використано 30 лі-тературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 50 сторінок.
Закупівля товарів - складова частина комерційної діяльності торгове-льного підприємства, що включає в себе: вивчення і прогнозування купівель-ного попиту; виявлення і вивчення джерел надходження і постачальників то-варів; організацію господарських зв'язків з постачальниками товарів, вклю-чаючи розробку і укладення договорів поставки; організацію обліку та конт-ролю за ходом виконання договірних зобов'язань.
У процесі закупівлі та постачання товарів встановлюються комерційні зв'язки між учасниками, що представляють підприємства торгівлі, виробни-ків і обслуговують сферу обігу суб'єкти. З закупівельної діяльності почина-ються комерційні відносини з партнерами. Закупівельна діяльність взаємозу-мовлена, вона здійснюється у відповідності з цілями торговельного підпри-ємства.
Закупівельна діяльність торговельних організацій повинна бути плано-мірно організована та економічно обґрунтована. Для цього необхідно, щоб торговельні організації вели систематичне вивчення джерел закупівлі і по-стачальників товарів.
Систематичне вивчення торгової кон'юнктури, встановлення постійно-го зв'язку з постачальниками дозволяють своєчасно визначати зміни кон'юн-ктури ринку, вивчати виробничі можливості розширення асортименту проду-кції, що випускається. Все це дає можливість пред'являти постачальникам більш обґрунтовані вимоги щодо кількості, якості, асортименту товарів, про-водити відповідний контроль якості постачання товарів та виконання догові-рних зобов’язань.
Правильно організована закупівельна робота сприяє задоволенню спо-живчого попиту, дозволяє зменшити ймовірність комерційного ризику, пов'я-заного з відсутністю збуту товарів.
Прийняття комерційних рішень із закупівель неможливо без вивчення і прогнозування купівельного попиту.
Вище викладена інформація обумовлює актуальність теми курсової ро-боти.
Метою курсової роботи є контроль якості постачання товарів та вико-нання договірних зобов’язань. Об’єктом дослідження виступає магазин «Мо-нарх».
Задачами курсової роботи є: вивчити комерційну діяльність з закупівлі товарів; проаналізувати коротку економічну характеристику діяльності мага-зину «Монарх»; ознайомитися з постачальниками, споживачами та конкуре-нтами в магазині; визначити контроль якості товаропросування; навести шля-хи вдосконалення виконання договірних відносин; зробити відповідні висно-вки та надати пропозиції.
Статистичний матеріал в курсовій роботі аналізувався за 2005-2009 ро-ки.
Курсова робота складається з 7 таблиць, 6 рисунків, використано 30 лі-тературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 50 сторінок.
Висновок
Висновки і пропозиції.
Магазин “Монарх “ відноситься до стаціонарної роздрібної торгівельної мережі магазинів.
Роздрібний товарооборот з року в рік зростав: в 2005 році він становив 2300 тис. грн., 2006 року – 2700 тис. грн., 2007 року – 3900 тис. грн., 2008 ро-ку – 3800 тис. грн., 2009року – 4100 тис. грн. В 2009 році роздрібний товаро-оборот збільшився в порівнянні з 2005 роком майже вдвічі. Зросли показни-ки середнього товарообороту на 1 працівника вдвічі : в 2005 році він складав 191,67 тис. грн., а в 2009 році – 372,73 Ці показники зросли за рахунок нау-кової організації праці та залежності заробітної плати працівників від розмі-ру товарообороту. Зросли також показники середнього товарообороту, що припадає на 1 м2 загальної площі з 15,86 тис. грн. в 2005 році до 28,28 тис. грн. в 2009 році, показники середнього товарообороту на 1 м2 торгового залу змінилися з 20,91 тис. грн. в 2005 році до 37,27 тис. грн. в 2009 році. Це свід-чить про те, що підприємство розвивається. Для збільшення обсягів товаро-обороту магазин “Монарх” постійно проводить аналіз обсягів та структури товарообороту: вивчають стан виконання плану товарообороту, ритмічність та сезонність реалізації взуття; виявляють основні тенденції та закономірнос-ті в реалізації взуття; аналізують та оцінюють вплив окремих факторів на об-сяг, склад та структуру товарообороту.
Магазин “Монарх” отримує прибуток від реалізації взуттєвих товарів та товарів супутнього попиту.
У 2007 році відбулося різке зростання валового прибутку на 248 тис грн.. Якщо врахувати що до цього моменту підприємство майже не мало прибутку на початку своєї діяльності, то треба пояснити, що різке зростання прибутку у цей час пов’язано з цілим рядом факторів: виплата кредиту та відсотків за нього; налагодження стабільних зв’язків з постачальниками, введення єдино-го податку; відкриття двох додаткових точок продажу на ринках міста, які не потребували капітальних вкладень.
Витрати обігу магазину “Монарх” постійно зростають: в 2005 році – 692 тис. грн., в 2006 році – 764 тис. грн., в 2007році – 876 тис. грн., в 2008 році – 965 тис. грн., 2009році – 1076 тис. грн. Це пов’язано з придбанням примі-щень та їх реконструкцією, транспортного засобу, нового торговельного об-ладнання, та комп’ютерної техніки. Але ці витрати дали змогу створити су-часний магазин, що відповідає прийнятим стандартам з наданням відповід-них послуг населенню. В подальшому ці витрати будуть зменшуватися, що дасть змогу збільшити обсяги прибутку магазину.
Рентабельність магазину “Монарх” тісно пов’язана з торговельною дія-льністю підприємства. В період становлення (входу на ринок – 2005рік) ро-бота підприємства була збитковою, а найбільшого розквіту підприємство до-сягло у 2007 році. Після початку реконструкції прибуток магазину почав зменшуватися. Але слід відмітити, що загальна економічна діяльність під-приємства потребує уважного ставлення його власника. Необхідно приділяти увагу комерційній та логістичній діяльності магазину “Монарх” для стабілі-зації основних показників господарчої діяльності.
Магазин “Монарх” має опалювальне складське приміщення , площею 20 м2, в якому встановлені стелажі для зберігання взуття в споживчій упаковці (картонних коробках), згідно вимогам встановленим в нормативній докумен-тації, при необхідній температурі і вологості повітря, відстані від підлоги і опалювальних приладів, попадання прямих сонячних променів, відповідно правилам складання у висоту і ширину, що дозволяє формувати товарні запа-си на належному рівні для забезпечення безперебійної торгівлі взуттям.
Магазин “Монарх” співпрацює з такими постачальниками взуття: фір-ма “Євротекс М” м. Київ, ТОВ “Дніпро” м. Дніпропетровськ, компанія “Меркурій“ м. Дніпропетровськ, ТОВ “Капітон” м. Київ, ЗАТ “ЯС” м. Хар-ків, Представництво заводу “Альпіна ” підприємство LTD “ONIKS Ko” м. Київ, фірма “Віюс”, ВАТ “Аміда” м. Харків, ТОВ “Ваша пара” м. Одеса та ін., вони реалізують взуття зарубіжних фірм відомих торгових марок. За три роки об’єми постачання взуття в магазин “Монарх” збільшилися майже в два рази. Це пояснюється тим, що у 2005 році підприємство тільки починало свою роботу і з кожним роком збільшувало об’єми закупівлі взуття завдяки пошукам нових джерел постачання.
Проаналізувавши комерційну діяльність магазину “Монарх” можемо надати такі рекомендації щодо її покращення. Основними з них є:
- стабільність української економіки;
- прийняття законів, які б сприяли підтримці малого та середнього бі-знесу;
- зниження відсоткової ставки мита при закупках імпортного взуття;
- надання малому і середньому бізнесу пільгових низько відсоткових кредитів для закупівлі товару;
- зростання доходів населення.
Магазину “Монарх” для покращення комерційної діяльності з продажу взуття рекомендуємо:
- постійно займатися вивченням попиту споживачів;
- працювати над систематичним розширенням та оновленням асорти-менту взуття;
- налагодити зв’язки з промисловістю;
- відродження оптової торгівлі;
- проведення рекламної роботи;
- участь у виставках, ярмарках, фестивалях;
- посилення роботи з контролю якості взуття;
- наукова організація праці персоналу;
- надання споживачам додаткових послуг.
Удосконалення роботи з вивчення попиту населення на взуття – голо-вне завдання роздрібної торгівлі на сучасному етапі. Вона має єдину кінцеву мету – забезпечити населення широким асортиментом взуття високої якості. Магазин “Монарх” на основі дослідження ринку взуття повинен визначати розмір попиту на взуття і дати прогноз майбутнього попиту. В практичній роботі він відображається в замовленнях підприємствам виробникам взуття. Функції вивчення попиту в магазині повинні виконувати в різній мірі всі оперативні торгові працівники: продавці, товарознавець, керівник магазину. Продавці магазину повинні фіксувати всю інформацію з незадоволеного по-питу споживачів (відсутність взуття за видами, за моделями, за розмірами, за повнотами та ін.) Товарознавець магазину повинен концентрувати в себе всю наявну інформацію, що надходить від продавців яка характеризує попит на взуття, розробляти загальну інформацію, проводити її аналіз для того, щоб вчасно уловлювати тенденції в зміні попиту, визначати чинники їх виник-нення та приймати міри до їх вилучення. Продавці магазину в процесі роботи з обслуговування споживачів виясняють, які види, конструкції, моделі взуття користуються попитом у населення і рекомендують виробникам планувати подальше збільшення їх виробництва, яке взуття користується обмеженим попитом, в чому його причини: якщо це взуття застарілих моделей і фасонів рекомендувати виробникам зняти ці моделі з виробництва, якщо взуття має застарілу конструкцію і його зовнішнє оформлення не відповідає сучасним естетичним смакам, то рекомендувати промисловості удосконалювати конс-трукцію і оформлення взуття.
Коливання в обігу того чи іншого виду взуття можуть бути результатом затримки в завозі або, навпаки, достроковому відвантаженні. В цьому випад-ку достатньо оперативних заходів з регулювання завозу. Коливання в обігу, викликані змінами попиту, завжди потребують додаткових досліджень при-чин цих коливань. На зниження попиту можуть вплинути застарілість моде-лі, поява на ринку нових товарів. Зниження попиту важливо вчасно виявляти, щоб не допустити закупок взуття, що не користується попитом і вчасно зорі-єнтуватися на зміну асортименту. Для цього рекомендуємо використовувати в роботі метод статистичного нагляду за реалізацією взуття і запасами, а та-кож реєструвати незадовільний попит, що дозволить слідкувати за станом попиту на окремі види, фасони та моделі взуття за їх кількістю. Слід викори-стовувати досвід багатьох магазинів, які організують оперативний облік реа-лізації взуття за асортиментними ознаками шляхом ведення обліку постачан-ня і реалізації за найбільш важливими ознаками. Досвід показує, що при на-явності такого обліку за рухом взуття магазин краще знатиме попит на нього, оперативніше працюватиме з постачальниками, матиме широкий асортимент взуття і як результат значно збільшиться його реалізація, що позитивно вплине на результати комерційної діяльності магазину “Монарх” за рахунок збільшення прибутків від реалізації. В системі вивчення попиту за якісними чинниками взуття в магазині важливе значення має спостерігання продавців за покупцями, спілкування продавців, товарознавців з покупцями в процесі торгівлі. Цей метод являється суб’єктивним і його результати залежать від кваліфікації торгових працівників, їх вміння на основі зауважень покупців робити правильні загальні висновки. Досвід показує, що невміння вчасно ви-явити підвищений попит покупців до різновиду взуття штучно створює неза-довільний попит і зменшує товарообіг та прибутки магазину.
Систематичне розширення та оновлення асортименту взуття має велике значення, так як дає змогу збільшувати об’єми реалізації взуття, більш повно задовольняти потреби споживачів. На оновлення асортименту модельного взуття впливає мода. В останні роки вона стала більш динамічною, потребує більш частих змін фасонів, моделей. Систематичне оновлення асортименту взуття являється по суті відображенням динаміки попиту споживачів.
Удосконалення зв’язків торгівлі з промисловістю – має велике значен-ня для забезпечення якісної, безперебійної торгівлі. За останні роки значно розширилися зв’язки торгівельних підприємств з підприємствами - виробни-ками за рахунок відсутності оптової торгівлі. Зараз роздрібні підприємства вступають в прямі договірні відносини по постачанню взуття з підприємст-вами виробниками. Досвід показує, що прямі зв’язки корисні в тому випадку, коли магазин має достатній фонд для закупівлі взуття з того чи іншого під-приємства, отримує взуття від нього не рідше одного - двох разів на місяць в повному асортименті. Магазину “Монарх” економічно доцільніше було б за-ключати договори з оптовою базою, про необхідність відновлення роботи яких зараз проводяться дискусії. За відсутності таких баз підприємства-виробники для збільшення обсягів реалізації своєї продукції працюють на прямих договірних зв’язках не тільки з великими торгівельними організація-ми, але й з невеликими торгівельними організаціями, магазинами, приватни-ми підприємцями (дрібний опт). Підприємства – виробники взуття створю-ють умови для закупівлі їх продукції представниками малого бізнесу (від-строчка платежів за придбану продукцію, гнучкі системи скидок, рекламні послуги, послуги по ремонту свого взуття, доставка товару своїм транспор-том). Рекомендуємо магазину працювати з такими виробниками, що позити-вно вплине на економічну діяльність магазину. Вважаємо, що правильно сформовані господарські зв’язки – половина успіху в комерційній діяльності магазину.
Участь у виставках, ярмарках, фестивалях - дає змогу розширити ри-нок виробників та постачальників взуття, ознайомитися з новими технологі-ями виробництва, новими напрямками моди. Рекомендуємо магазину “Мо-нарх” по можливості відвідувати виставки і ярмарки з продажу взуття. Так, відвідавши 24-25 жовтня 2008 року в Українському домі м. Київ виставку колекцій взуття ведучих італійських виробників, на якій було представлено 53 взуттєвих підприємства, що виготовляють взуття середнього і високого рівня було підписано договір на поставку італійського чоловічого шкіряного модельного взуття торгової марки BALLY, що поступило в магазин з 2009 року, якісне, користується попитом у споживачів, від його реалізації магазин одержав значний прибуток..
Посилення контролю якості взуття – задача магазину не допустити продаж населенню продукції, що не відповідає стандартам, узгодженим зраз-кам, браку. Магазин здійснює обмін або ремонт неякісного взуття, якщо в ньому були виявлені покупцями скриті дефекти в процесі його експлуатації згідно гарантійних строків, передбачених стандартами. Рекомендуємо мага-зину для покращення комерційної діяльності закупати тільки сертифіковане взуття, що гарантує його якість. Рекомендуємо магазину створити банк нор-мативних документів, що регламентують якість взуття.
Наукова організація праці – є гарантом покращення комерційної діяль-ності магазину “Монарх”. Вона включає в себе режим роботи підприємства, раціональну викладку товарів, кваліфікацію торгового персоналу, культуру торгівлі, надання додаткових послуг.
Магазин “Монарх” працює з 10-00 до 19-00 , а в суботу та неділю з 10-00 до 16-00, вважаємо його найбільш раціональним. В магазині товар викла-дено у двох залах, самообслуговування з вільним доступом покупців до зраз-ків взуття. Рекомендуємо, у разі необхідності, підбирати штат працівників на конкурсній основі, для забезпечення їх якісної роботи. Рекомендуємо опла-ту праці збільшувати від збільшення об’ємів продажу взуття, що матеріально зацікавить продавців в покращенні якості своєї роботи. Постійно працювати над підвищенням культури торгівлі шляхом проведення навчання з праців-никами магазину по вихованню в них ввічливого ставлення до покупців, ва-жливістю створення позитивного іміджу магазину, розширювати коло по-стійних клієнтів магазину. Магазин для створення додаткових зручностей покупцям здійснює продаж супутніх товарів: панчішно-шкарпеткових виро-бів, засобів по догляду за взуттям, проводить розрахунки за придбане взуття через касу і за банківськими картками. Постійно проводить сезонний розпро-даж взуття за зниженими цінами. Рекомендуємо проводити розпродаж взуття поквартально, а не два рази на рік.
Технологічна політика магазину “Монарх” в основному на оформлення інтер’єрів приміщень. В той час, як основні фонди торгівлі спрацьовані на 60 - 70 відсотків. Слід відмітити, що магазин “Монарх” має нове сучасне облад-нання, але площа торгового залу 110кв.м, що створює незручності для поку-пців, тому для покращення культури обслуговування необхідно розширити торговельні площі тощо.
Магазин “Монарх “ відноситься до стаціонарної роздрібної торгівельної мережі магазинів.
Роздрібний товарооборот з року в рік зростав: в 2005 році він становив 2300 тис. грн., 2006 року – 2700 тис. грн., 2007 року – 3900 тис. грн., 2008 ро-ку – 3800 тис. грн., 2009року – 4100 тис. грн. В 2009 році роздрібний товаро-оборот збільшився в порівнянні з 2005 роком майже вдвічі. Зросли показни-ки середнього товарообороту на 1 працівника вдвічі : в 2005 році він складав 191,67 тис. грн., а в 2009 році – 372,73 Ці показники зросли за рахунок нау-кової організації праці та залежності заробітної плати працівників від розмі-ру товарообороту. Зросли також показники середнього товарообороту, що припадає на 1 м2 загальної площі з 15,86 тис. грн. в 2005 році до 28,28 тис. грн. в 2009 році, показники середнього товарообороту на 1 м2 торгового залу змінилися з 20,91 тис. грн. в 2005 році до 37,27 тис. грн. в 2009 році. Це свід-чить про те, що підприємство розвивається. Для збільшення обсягів товаро-обороту магазин “Монарх” постійно проводить аналіз обсягів та структури товарообороту: вивчають стан виконання плану товарообороту, ритмічність та сезонність реалізації взуття; виявляють основні тенденції та закономірнос-ті в реалізації взуття; аналізують та оцінюють вплив окремих факторів на об-сяг, склад та структуру товарообороту.
Магазин “Монарх” отримує прибуток від реалізації взуттєвих товарів та товарів супутнього попиту.
У 2007 році відбулося різке зростання валового прибутку на 248 тис грн.. Якщо врахувати що до цього моменту підприємство майже не мало прибутку на початку своєї діяльності, то треба пояснити, що різке зростання прибутку у цей час пов’язано з цілим рядом факторів: виплата кредиту та відсотків за нього; налагодження стабільних зв’язків з постачальниками, введення єдино-го податку; відкриття двох додаткових точок продажу на ринках міста, які не потребували капітальних вкладень.
Витрати обігу магазину “Монарх” постійно зростають: в 2005 році – 692 тис. грн., в 2006 році – 764 тис. грн., в 2007році – 876 тис. грн., в 2008 році – 965 тис. грн., 2009році – 1076 тис. грн. Це пов’язано з придбанням примі-щень та їх реконструкцією, транспортного засобу, нового торговельного об-ладнання, та комп’ютерної техніки. Але ці витрати дали змогу створити су-часний магазин, що відповідає прийнятим стандартам з наданням відповід-них послуг населенню. В подальшому ці витрати будуть зменшуватися, що дасть змогу збільшити обсяги прибутку магазину.
Рентабельність магазину “Монарх” тісно пов’язана з торговельною дія-льністю підприємства. В період становлення (входу на ринок – 2005рік) ро-бота підприємства була збитковою, а найбільшого розквіту підприємство до-сягло у 2007 році. Після початку реконструкції прибуток магазину почав зменшуватися. Але слід відмітити, що загальна економічна діяльність під-приємства потребує уважного ставлення його власника. Необхідно приділяти увагу комерційній та логістичній діяльності магазину “Монарх” для стабілі-зації основних показників господарчої діяльності.
Магазин “Монарх” має опалювальне складське приміщення , площею 20 м2, в якому встановлені стелажі для зберігання взуття в споживчій упаковці (картонних коробках), згідно вимогам встановленим в нормативній докумен-тації, при необхідній температурі і вологості повітря, відстані від підлоги і опалювальних приладів, попадання прямих сонячних променів, відповідно правилам складання у висоту і ширину, що дозволяє формувати товарні запа-си на належному рівні для забезпечення безперебійної торгівлі взуттям.
Магазин “Монарх” співпрацює з такими постачальниками взуття: фір-ма “Євротекс М” м. Київ, ТОВ “Дніпро” м. Дніпропетровськ, компанія “Меркурій“ м. Дніпропетровськ, ТОВ “Капітон” м. Київ, ЗАТ “ЯС” м. Хар-ків, Представництво заводу “Альпіна ” підприємство LTD “ONIKS Ko” м. Київ, фірма “Віюс”, ВАТ “Аміда” м. Харків, ТОВ “Ваша пара” м. Одеса та ін., вони реалізують взуття зарубіжних фірм відомих торгових марок. За три роки об’єми постачання взуття в магазин “Монарх” збільшилися майже в два рази. Це пояснюється тим, що у 2005 році підприємство тільки починало свою роботу і з кожним роком збільшувало об’єми закупівлі взуття завдяки пошукам нових джерел постачання.
Проаналізувавши комерційну діяльність магазину “Монарх” можемо надати такі рекомендації щодо її покращення. Основними з них є:
- стабільність української економіки;
- прийняття законів, які б сприяли підтримці малого та середнього бі-знесу;
- зниження відсоткової ставки мита при закупках імпортного взуття;
- надання малому і середньому бізнесу пільгових низько відсоткових кредитів для закупівлі товару;
- зростання доходів населення.
Магазину “Монарх” для покращення комерційної діяльності з продажу взуття рекомендуємо:
- постійно займатися вивченням попиту споживачів;
- працювати над систематичним розширенням та оновленням асорти-менту взуття;
- налагодити зв’язки з промисловістю;
- відродження оптової торгівлі;
- проведення рекламної роботи;
- участь у виставках, ярмарках, фестивалях;
- посилення роботи з контролю якості взуття;
- наукова організація праці персоналу;
- надання споживачам додаткових послуг.
Удосконалення роботи з вивчення попиту населення на взуття – голо-вне завдання роздрібної торгівлі на сучасному етапі. Вона має єдину кінцеву мету – забезпечити населення широким асортиментом взуття високої якості. Магазин “Монарх” на основі дослідження ринку взуття повинен визначати розмір попиту на взуття і дати прогноз майбутнього попиту. В практичній роботі він відображається в замовленнях підприємствам виробникам взуття. Функції вивчення попиту в магазині повинні виконувати в різній мірі всі оперативні торгові працівники: продавці, товарознавець, керівник магазину. Продавці магазину повинні фіксувати всю інформацію з незадоволеного по-питу споживачів (відсутність взуття за видами, за моделями, за розмірами, за повнотами та ін.) Товарознавець магазину повинен концентрувати в себе всю наявну інформацію, що надходить від продавців яка характеризує попит на взуття, розробляти загальну інформацію, проводити її аналіз для того, щоб вчасно уловлювати тенденції в зміні попиту, визначати чинники їх виник-нення та приймати міри до їх вилучення. Продавці магазину в процесі роботи з обслуговування споживачів виясняють, які види, конструкції, моделі взуття користуються попитом у населення і рекомендують виробникам планувати подальше збільшення їх виробництва, яке взуття користується обмеженим попитом, в чому його причини: якщо це взуття застарілих моделей і фасонів рекомендувати виробникам зняти ці моделі з виробництва, якщо взуття має застарілу конструкцію і його зовнішнє оформлення не відповідає сучасним естетичним смакам, то рекомендувати промисловості удосконалювати конс-трукцію і оформлення взуття.
Коливання в обігу того чи іншого виду взуття можуть бути результатом затримки в завозі або, навпаки, достроковому відвантаженні. В цьому випад-ку достатньо оперативних заходів з регулювання завозу. Коливання в обігу, викликані змінами попиту, завжди потребують додаткових досліджень при-чин цих коливань. На зниження попиту можуть вплинути застарілість моде-лі, поява на ринку нових товарів. Зниження попиту важливо вчасно виявляти, щоб не допустити закупок взуття, що не користується попитом і вчасно зорі-єнтуватися на зміну асортименту. Для цього рекомендуємо використовувати в роботі метод статистичного нагляду за реалізацією взуття і запасами, а та-кож реєструвати незадовільний попит, що дозволить слідкувати за станом попиту на окремі види, фасони та моделі взуття за їх кількістю. Слід викори-стовувати досвід багатьох магазинів, які організують оперативний облік реа-лізації взуття за асортиментними ознаками шляхом ведення обліку постачан-ня і реалізації за найбільш важливими ознаками. Досвід показує, що при на-явності такого обліку за рухом взуття магазин краще знатиме попит на нього, оперативніше працюватиме з постачальниками, матиме широкий асортимент взуття і як результат значно збільшиться його реалізація, що позитивно вплине на результати комерційної діяльності магазину “Монарх” за рахунок збільшення прибутків від реалізації. В системі вивчення попиту за якісними чинниками взуття в магазині важливе значення має спостерігання продавців за покупцями, спілкування продавців, товарознавців з покупцями в процесі торгівлі. Цей метод являється суб’єктивним і його результати залежать від кваліфікації торгових працівників, їх вміння на основі зауважень покупців робити правильні загальні висновки. Досвід показує, що невміння вчасно ви-явити підвищений попит покупців до різновиду взуття штучно створює неза-довільний попит і зменшує товарообіг та прибутки магазину.
Систематичне розширення та оновлення асортименту взуття має велике значення, так як дає змогу збільшувати об’єми реалізації взуття, більш повно задовольняти потреби споживачів. На оновлення асортименту модельного взуття впливає мода. В останні роки вона стала більш динамічною, потребує більш частих змін фасонів, моделей. Систематичне оновлення асортименту взуття являється по суті відображенням динаміки попиту споживачів.
Удосконалення зв’язків торгівлі з промисловістю – має велике значен-ня для забезпечення якісної, безперебійної торгівлі. За останні роки значно розширилися зв’язки торгівельних підприємств з підприємствами - виробни-ками за рахунок відсутності оптової торгівлі. Зараз роздрібні підприємства вступають в прямі договірні відносини по постачанню взуття з підприємст-вами виробниками. Досвід показує, що прямі зв’язки корисні в тому випадку, коли магазин має достатній фонд для закупівлі взуття з того чи іншого під-приємства, отримує взуття від нього не рідше одного - двох разів на місяць в повному асортименті. Магазину “Монарх” економічно доцільніше було б за-ключати договори з оптовою базою, про необхідність відновлення роботи яких зараз проводяться дискусії. За відсутності таких баз підприємства-виробники для збільшення обсягів реалізації своєї продукції працюють на прямих договірних зв’язках не тільки з великими торгівельними організація-ми, але й з невеликими торгівельними організаціями, магазинами, приватни-ми підприємцями (дрібний опт). Підприємства – виробники взуття створю-ють умови для закупівлі їх продукції представниками малого бізнесу (від-строчка платежів за придбану продукцію, гнучкі системи скидок, рекламні послуги, послуги по ремонту свого взуття, доставка товару своїм транспор-том). Рекомендуємо магазину працювати з такими виробниками, що позити-вно вплине на економічну діяльність магазину. Вважаємо, що правильно сформовані господарські зв’язки – половина успіху в комерційній діяльності магазину.
Участь у виставках, ярмарках, фестивалях - дає змогу розширити ри-нок виробників та постачальників взуття, ознайомитися з новими технологі-ями виробництва, новими напрямками моди. Рекомендуємо магазину “Мо-нарх” по можливості відвідувати виставки і ярмарки з продажу взуття. Так, відвідавши 24-25 жовтня 2008 року в Українському домі м. Київ виставку колекцій взуття ведучих італійських виробників, на якій було представлено 53 взуттєвих підприємства, що виготовляють взуття середнього і високого рівня було підписано договір на поставку італійського чоловічого шкіряного модельного взуття торгової марки BALLY, що поступило в магазин з 2009 року, якісне, користується попитом у споживачів, від його реалізації магазин одержав значний прибуток..
Посилення контролю якості взуття – задача магазину не допустити продаж населенню продукції, що не відповідає стандартам, узгодженим зраз-кам, браку. Магазин здійснює обмін або ремонт неякісного взуття, якщо в ньому були виявлені покупцями скриті дефекти в процесі його експлуатації згідно гарантійних строків, передбачених стандартами. Рекомендуємо мага-зину для покращення комерційної діяльності закупати тільки сертифіковане взуття, що гарантує його якість. Рекомендуємо магазину створити банк нор-мативних документів, що регламентують якість взуття.
Наукова організація праці – є гарантом покращення комерційної діяль-ності магазину “Монарх”. Вона включає в себе режим роботи підприємства, раціональну викладку товарів, кваліфікацію торгового персоналу, культуру торгівлі, надання додаткових послуг.
Магазин “Монарх” працює з 10-00 до 19-00 , а в суботу та неділю з 10-00 до 16-00, вважаємо його найбільш раціональним. В магазині товар викла-дено у двох залах, самообслуговування з вільним доступом покупців до зраз-ків взуття. Рекомендуємо, у разі необхідності, підбирати штат працівників на конкурсній основі, для забезпечення їх якісної роботи. Рекомендуємо опла-ту праці збільшувати від збільшення об’ємів продажу взуття, що матеріально зацікавить продавців в покращенні якості своєї роботи. Постійно працювати над підвищенням культури торгівлі шляхом проведення навчання з праців-никами магазину по вихованню в них ввічливого ставлення до покупців, ва-жливістю створення позитивного іміджу магазину, розширювати коло по-стійних клієнтів магазину. Магазин для створення додаткових зручностей покупцям здійснює продаж супутніх товарів: панчішно-шкарпеткових виро-бів, засобів по догляду за взуттям, проводить розрахунки за придбане взуття через касу і за банківськими картками. Постійно проводить сезонний розпро-даж взуття за зниженими цінами. Рекомендуємо проводити розпродаж взуття поквартально, а не два рази на рік.
Технологічна політика магазину “Монарх” в основному на оформлення інтер’єрів приміщень. В той час, як основні фонди торгівлі спрацьовані на 60 - 70 відсотків. Слід відмітити, що магазин “Монарх” має нове сучасне облад-нання, але площа торгового залу 110кв.м, що створює незручності для поку-пців, тому для покращення культури обслуговування необхідно розширити торговельні площі тощо.
Література
Список використаних джерел
1. Архипов В.А., Марков И.П., Соколова А.Н. Организационно-распорядительная документация. –М.: Издательство стандартов, 1983.
2. Бельзер А.Б., Милерман М.А. Делопроизводство. Справочное пособие, 3-е издание. – К.: Вища школа, 1988.
3. Веселов В.В. Аксиомы делового письма. – М.: Информационно-внедренческий центр «Маркетинг», 1993.
4. Головач А.С. Образцы оформления документов. Книготорговая фирма «Сталкер», Донецк, 1996.
5. Деловое досье фирмы. – М.: Информационно-внедренческий центр «Ма-ркетинг», 1995.
6. Молдованов М.І., Сидорова Г.М. Сучасний діловий документ. – К.: Тех-ніка, 1992.
7. Дашков Л.П., Брызчаянц А.В. Коммерческий договор: от заключения до исполнения. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 1998.
8. Вахрин П.И. Коммерческая работа в торговле. – М.: МКИ, 1986. – 116с.
9. Л.П.Данеков, В.К.Памбухчиянц. Коммерция и технология торговли. Уче-бник. М.: 1999. – 445с.
10. Осипов Л.В., Синяева И.М. Учебник. Коммерческая деятельность пред-приятия: М., 2000. – 662с.
11. Панкратов Ф.Г., Балабан П.Ю. Организация и технология торговых про-цессов. – М.: Экономика, 1990 г. – 304с.
12. Панкратов Ф.Г., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли. – М.: 1994. – 219 с.
13. Балабан П.Ю., Дудла А.А. Апопій В.В., Бабенко С.Г., Гончару Я.М., Руд-ницький С.І., Хом’як Ю.М. «Комерційна діяльність на ринку товарів та послуг».
14. Основы предпринимательского дела. Под ред. д.э.н., профессора Ю.М. Осинова. – М.: МП “Тритон” при МГУ, 1992.
15. О.Д. Заруба. Основи фінансового аналізу та менеджменту. – Київ, 1995.
16. В.М. Сугорміна, В.М. Федосов, Н.С. Рязанова. Фінанси зарубіжних кор-порацій. – Київ, “Либідь”, 1993.
17. И.В. Липсиц. Коммерческое ценообразование. – М.: изд-во БЕК, 1997.
18. Ф. Коглер. Основы маркетинга. – М.: Ростингэр, 1996.
19. В.В.Гришко, В.М.Рабштина "Основи ринкових вiдносин" Полтава, 1995р., - 400с.
20. Iванов Ю.Б., Кравченко Ю.I., Хоменко М.М. "Вступ до бiзнесу" К., ЛIБРА, 1995р., - 252с.
21. Войст Й., Ревенлоу П. Економiка фiрми -М., 1994.
22. Джон В. Аген, Д.Амстронг. Основы свободного предпринимательства -К., 1992.
23. Кориан Я. Путь к свободной економике, К., 1991.
24. Онiщенко В.П.,Мельничук В.П. "Органiзацiя та економiка приватного пiдприемства" 7К., "Дiлова Україна", 93р., 93с.
25. Пiддубний Ф.I. Хочете стати бiзнесменом? – К . Молодь, 1992р., 393с.
26. Жизнiн С.З.,Крупнов В.I. Як стати бiзнесменом-Мiнск, "Предпринима-тель", 1990р.,64с.
27. Санто Б. Iновацiя як засiб економiчного розвитку.М.:Прогрес, 1990р.,296с.
28. Волков.Н.В. Сто сторiнок про бiзнес.- М.: Педагогiка,1991р.-128с.
29. Корна Я. Шлях до свободної економiки,-М.: Економiка, 1990р.149с.
30. Киселев А.П. Бiзнес як вiдносини ринку. Проблеми формування ринко-вої економiки. -К., 1994. N 3.
1. Архипов В.А., Марков И.П., Соколова А.Н. Организационно-распорядительная документация. –М.: Издательство стандартов, 1983.
2. Бельзер А.Б., Милерман М.А. Делопроизводство. Справочное пособие, 3-е издание. – К.: Вища школа, 1988.
3. Веселов В.В. Аксиомы делового письма. – М.: Информационно-внедренческий центр «Маркетинг», 1993.
4. Головач А.С. Образцы оформления документов. Книготорговая фирма «Сталкер», Донецк, 1996.
5. Деловое досье фирмы. – М.: Информационно-внедренческий центр «Ма-ркетинг», 1995.
6. Молдованов М.І., Сидорова Г.М. Сучасний діловий документ. – К.: Тех-ніка, 1992.
7. Дашков Л.П., Брызчаянц А.В. Коммерческий договор: от заключения до исполнения. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 1998.
8. Вахрин П.И. Коммерческая работа в торговле. – М.: МКИ, 1986. – 116с.
9. Л.П.Данеков, В.К.Памбухчиянц. Коммерция и технология торговли. Уче-бник. М.: 1999. – 445с.
10. Осипов Л.В., Синяева И.М. Учебник. Коммерческая деятельность пред-приятия: М., 2000. – 662с.
11. Панкратов Ф.Г., Балабан П.Ю. Организация и технология торговых про-цессов. – М.: Экономика, 1990 г. – 304с.
12. Панкратов Ф.Г., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли. – М.: 1994. – 219 с.
13. Балабан П.Ю., Дудла А.А. Апопій В.В., Бабенко С.Г., Гончару Я.М., Руд-ницький С.І., Хом’як Ю.М. «Комерційна діяльність на ринку товарів та послуг».
14. Основы предпринимательского дела. Под ред. д.э.н., профессора Ю.М. Осинова. – М.: МП “Тритон” при МГУ, 1992.
15. О.Д. Заруба. Основи фінансового аналізу та менеджменту. – Київ, 1995.
16. В.М. Сугорміна, В.М. Федосов, Н.С. Рязанова. Фінанси зарубіжних кор-порацій. – Київ, “Либідь”, 1993.
17. И.В. Липсиц. Коммерческое ценообразование. – М.: изд-во БЕК, 1997.
18. Ф. Коглер. Основы маркетинга. – М.: Ростингэр, 1996.
19. В.В.Гришко, В.М.Рабштина "Основи ринкових вiдносин" Полтава, 1995р., - 400с.
20. Iванов Ю.Б., Кравченко Ю.I., Хоменко М.М. "Вступ до бiзнесу" К., ЛIБРА, 1995р., - 252с.
21. Войст Й., Ревенлоу П. Економiка фiрми -М., 1994.
22. Джон В. Аген, Д.Амстронг. Основы свободного предпринимательства -К., 1992.
23. Кориан Я. Путь к свободной економике, К., 1991.
24. Онiщенко В.П.,Мельничук В.П. "Органiзацiя та економiка приватного пiдприемства" 7К., "Дiлова Україна", 93р., 93с.
25. Пiддубний Ф.I. Хочете стати бiзнесменом? – К . Молодь, 1992р., 393с.
26. Жизнiн С.З.,Крупнов В.I. Як стати бiзнесменом-Мiнск, "Предпринима-тель", 1990р.,64с.
27. Санто Б. Iновацiя як засiб економiчного розвитку.М.:Прогрес, 1990р.,296с.
28. Волков.Н.В. Сто сторiнок про бiзнес.- М.: Педагогiка,1991р.-128с.
29. Корна Я. Шлях до свободної економiки,-М.: Економiка, 1990р.149с.
30. Киселев А.П. Бiзнес як вiдносини ринку. Проблеми формування ринко-вої економiки. -К., 1994. N 3.
Інші роботи цього напряму