ЦІНА:
80 грн.
|
|
|
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | «Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності) (ID роботи: 1961) |
Напрям: | Економіка |
Предмет: | Комерційна діяльність |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 32 |
Рік захисту: | 2010 |
ВУЗ: | Полтавський Університет Споживчої Кооперації України (ПУПКУ |
Спеціальність (факультет): | товарознавчо-комерційний |
Курс: | 5 |
Мова: | Українськa |
План
Зміст
Вступ
1. Сутність і зміст процесу формування асортименту в оптовій торгівлі.
2. Коротка економічна характеристика оптового підприємства
3. Зміст асортиментної політики оптового підприємства та методичні основи її розробки. Фактори, що впливають на формування асортименту товарів оптового підприємства
4. Вплив асортиментної політики на вибір постачальників оптового підприємства
5. Управління асортиментом і товарними запасами на оптовому підприємстві
Висновки та пропозиції
Література
Вступ
1. Сутність і зміст процесу формування асортименту в оптовій торгівлі.
2. Коротка економічна характеристика оптового підприємства
3. Зміст асортиментної політики оптового підприємства та методичні основи її розробки. Фактори, що впливають на формування асортименту товарів оптового підприємства
4. Вплив асортиментної політики на вибір постачальників оптового підприємства
5. Управління асортиментом і товарними запасами на оптовому підприємстві
Висновки та пропозиції
Література
Вступ
Вступ
У результаті нерівномірного розміщення на території України промис-ловості, що випускає товари народного споживання, виникає об'єктивна необ-хідність переміщення товарів з пунктів виробництва у райони споживання. У цих умовах роздрібним торговим організація і підприємствам, особливо дріб-ним, важко встановлювати прямі господарські зв’язки з промисловими під-приємствами. Недоцільно укладати торгові угоди і доставляти товари у свої магазини самовивозом від виробників, витрачаючи для цієї мети великі засоби. Крім того і промисловим підприємствам не вигідно відправляти невеликі пар-тії товарів (менше відвантажувального мінімуму) на далекі відстані, тому що доставка їх навіть залізничним транспортом обходиться не дешево.
Оптові торгові підприємства здійснюють перетворення виробничого асортименту товарів у торговий, створюють умови для більш широкого вибору товарів покупцями.
Закуповуючи товари у багатьох промислових підприємств і постачаючи ними роздрібні торгові організації і підприємства, оптова ланка допомагає як промисловості, так і роздрібній торгівлі.
Оптова торгівля звільняє виробничі підприємства і фірми від необхідно-сті встановлювати господарські зв'язки з великою кількістю дрібних фірм і підприємств по реалізації їхньої продукції, а роздрібні організації одержують товар для реалізації в потрібному асортименті.
Під асортиментом товарів розуміють перелік, номенклатуру товарів, їх різновидностей, сортів тощо, об'єднаних або поєднаних за певною ознакою.
Підприємства, що виробляють товари, спеціалізуються на випуску вузь-кого асортименту товарів, що дозволяє їм впроваджувати передову технологію виробництва, вдосконалювати асортимент товарів, поліпшувати їх якість. У роздрібній торговельній мережі повинен бути представлений торговий (широ-кий) асортимент товарів, який включає асортимент товарів, що випускаються багатьма підприємствами. Тому виникає необхідність перетворення виробни-чого асортименту в торговий, тобто підсортування товарів з урахуванням ви-мог торгівлі. Таке підсортування, або перетворення виробничого асортименту в торговий, здійснюється в різних каналах товаропросування.
Основна маса товарів складного асортименту підлягає підсортуванню переважно на підприємствах оптової торгівлі.
Адже, метою курсової роботи є – вивчення процесу формування торго-вельного асортименту товарів на оптовому підприємстві. Об’єктом досліджен-ня в курсовій роботі виступає ЗАТ«Стандарт».
Завданням даної роботи є: ознайомитися з сутністю і змістом процесу формування асортименту товарів в оптовій торгівлі; провести аналіз короткої економічної характеристики оптового підприємства ЗАТ «Стандарт»; вивчити асортиментну політику оптового підприємства та методичні основи її розроб-ки; дослідити фактори, що впливають на формування асортименту товарів оп-тового підприємства; визначити вплив асортиментної політики на вибір поста-чальника; дослідити управління асортиментом і товарними запасами на опто-вому підприємстві, зробити відповідні висновки та пропозиції.
В курсовій роботі розміщено 10 формул, 2 таблиці, 3 рисунки, викорис-тано 24 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 32 сторінки.
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2006-2009роки.
У результаті нерівномірного розміщення на території України промис-ловості, що випускає товари народного споживання, виникає об'єктивна необ-хідність переміщення товарів з пунктів виробництва у райони споживання. У цих умовах роздрібним торговим організація і підприємствам, особливо дріб-ним, важко встановлювати прямі господарські зв’язки з промисловими під-приємствами. Недоцільно укладати торгові угоди і доставляти товари у свої магазини самовивозом від виробників, витрачаючи для цієї мети великі засоби. Крім того і промисловим підприємствам не вигідно відправляти невеликі пар-тії товарів (менше відвантажувального мінімуму) на далекі відстані, тому що доставка їх навіть залізничним транспортом обходиться не дешево.
Оптові торгові підприємства здійснюють перетворення виробничого асортименту товарів у торговий, створюють умови для більш широкого вибору товарів покупцями.
Закуповуючи товари у багатьох промислових підприємств і постачаючи ними роздрібні торгові організації і підприємства, оптова ланка допомагає як промисловості, так і роздрібній торгівлі.
Оптова торгівля звільняє виробничі підприємства і фірми від необхідно-сті встановлювати господарські зв'язки з великою кількістю дрібних фірм і підприємств по реалізації їхньої продукції, а роздрібні організації одержують товар для реалізації в потрібному асортименті.
Під асортиментом товарів розуміють перелік, номенклатуру товарів, їх різновидностей, сортів тощо, об'єднаних або поєднаних за певною ознакою.
Підприємства, що виробляють товари, спеціалізуються на випуску вузь-кого асортименту товарів, що дозволяє їм впроваджувати передову технологію виробництва, вдосконалювати асортимент товарів, поліпшувати їх якість. У роздрібній торговельній мережі повинен бути представлений торговий (широ-кий) асортимент товарів, який включає асортимент товарів, що випускаються багатьма підприємствами. Тому виникає необхідність перетворення виробни-чого асортименту в торговий, тобто підсортування товарів з урахуванням ви-мог торгівлі. Таке підсортування, або перетворення виробничого асортименту в торговий, здійснюється в різних каналах товаропросування.
Основна маса товарів складного асортименту підлягає підсортуванню переважно на підприємствах оптової торгівлі.
Адже, метою курсової роботи є – вивчення процесу формування торго-вельного асортименту товарів на оптовому підприємстві. Об’єктом досліджен-ня в курсовій роботі виступає ЗАТ«Стандарт».
Завданням даної роботи є: ознайомитися з сутністю і змістом процесу формування асортименту товарів в оптовій торгівлі; провести аналіз короткої економічної характеристики оптового підприємства ЗАТ «Стандарт»; вивчити асортиментну політику оптового підприємства та методичні основи її розроб-ки; дослідити фактори, що впливають на формування асортименту товарів оп-тового підприємства; визначити вплив асортиментної політики на вибір поста-чальника; дослідити управління асортиментом і товарними запасами на опто-вому підприємстві, зробити відповідні висновки та пропозиції.
В курсовій роботі розміщено 10 формул, 2 таблиці, 3 рисунки, викорис-тано 24 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 32 сторінки.
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2006-2009роки.
Висновок
Висновки та пропозиції
Метою курсової роботи є – вивчення процесу формування торговельного асо-ртименту товарів на оптовому підприємстві. Об’єктом дослідження в курсовій робо-ті виступає ЗАТ«Стандарт».
Формування асортименту — це процес підбору груп, видів і різновидностей товарів відповідно до попиту населення з метою найбільш повного його задоволен-ня.
ЗАТ«Стандарт» є оптовим торговим підприємством і являє собою одну з ла-нок комерційного бізнесу, яка характеризується перш за все тим, що визначну роль у його діяльності відіграють товарно-грошові і товарообмінні операції. ЗАТ«Стандарт» це підприємство широкого профілю, яке здійснює операції роздріб-ної і внутрішньо-оптової торгівлі, бере активну участь у виробництві продукції зорі-єнтованої на попит населення.
Аналіз виконання плану оптового товарообороту показав, що впродовж 2006-2009 років ЗАТ «Стандарт» виконував планові показники в повному обсязі. Так в 2006 році перевиконання плану оптового товарообороту склало 49,5 тис.грн. (0,38%), в 2007 році перевиконання склало 41 тис.грн. (0,3%), в 2008році оптовий товарооборот перевиконано на 22,5 тис.грн., а в 2009 році – на 21,5 тис.грн.
Також слід відмітити, що фактичний показник оптового товарообороту за 2008-2009 роки значно знизився. Так у 2009 році в порівнянні з 2008 роком товаро-оборот знизився на 7,39% (1022 тис.грн.). Таке зниження відбулося через світову економічну кризу, та безпосередньо кризу в державі, нестабільність курсу валют, рі-зкого зниження платоспроможності роздрібних підприємств, що проводили оптові закупівлі та інше.
Витрати обігу ЗАТ «Стандарт» у 2009 році в порівнянні з 2008 роком знизили-ся на 15,8% (520тис.грн.). Прибуток ЗАТ «Стандарт» в 2009 році знизився на 40%(6,11 тис.грн.) і склав 9,2 тис.грн. Рентабельність ЗАТ «Стандарт в 2009 році» склала 0,07%
Причинами такого стану є: різке зниження платоспроможного попиту насе-лення, кризові явища та нестабільність економіки, зниження платіжних можливос-тей грошової одиниці (грн.), інфляція, зубожіння народних мас, підвищення цін і т.д
Асортиментна політика – це комплекс заходів по управлінню асортиментом товарів на шляху від виробництва до покупця Розглядаючи асортиментну політику ЗАТ «Стандарт», щодо формування торгового асортименту ми познайомилися з її основними показниками асортименту, а саме: показники широти, повноти, оновлен-ня, структури, стійкості, раціональності асортименту. Коефіцієнт широти асортиме-нту оптової бази ЗАТ «Стандарт» - 87,7%
Асортиментна політика ЗАТ «Стандарт» впливає на вибір постачальників, а са-ме: розміщення їх виробництва на території країни, сезонність, партіонність і ритмі-чність їх випуску промисловими підприємствами, а також масштаби імпорту з-за кордону та інше.
Управління товарними запасами ЗАТ «Стандарт» передбачає: встановлення оптимального розміру товарних запасів; оперативний облік запасів і контроль за їх станом; регулювання товарних запасів. Контроль за наявністю товарів в ЗАТ « Ста-ндарт» відповідно до асортиментного переліку здійснюють товарознавці-комерсанти. Для контролю встановлюється відхилення фактичних запасів від вста-новлених нормативів і виявляються причини таких відхилень. Найбільш поширени-ми причинами відхилення фактичних запасів товарів від нормативних в ЗАТ « Ста-ндарт» є: зміни попиту оптових покупців; помилки комерційної служби у визначен-ні попиту на товари; низька якість товарів, внаслідок чого покупці відмовляються від їх придбання; недопостачання товарів постачальниками; нерівномірність і нери-тмічність надходження товарів
За матеріалами контролю і встановленими відхиленнями товарних запасів від нормативів в ЗАТ « Стандарт» проводиться їх регулювання, тобто приймаються і ре-алізуються комерційні рішення щодо нормалізації товарних запасів.
Для попередження і ліквідації дефіциту товарів в ЗАТ « Стандарт» виясня-ють причини їх утворення, проводять пошук альтернативних джерел оптових заку-півель і здійснюють додаткові оптові закупівлі.
При утворенні наднормативних товарних запасів в ЗАТ « Стандарт» здійсню-ються заходи щодо їх ліквідації.
На основі вище викладеного матеріалу можна запропонувати:
• розширити асортимент товарів за рахунок експортної продукції;
• покращити роботу комерційних служб підприємства;
• приділяти більше уваги комерційній роботі з постачальниками, використа-ти всі можливості внутрішньо обласного виробничого потенціалу;
• скоротити рівень витрат обертання за рахунок більш економічного викори-стання транспортних засобів, енергетичних носіїв тощо.
• розширити сферу діяльності підприємства за рахунок збільшення продажу товарів комерційним і підприємницьким структурам;
• удосконалювати фінансову і комерційну діяльності тощо.
Метою курсової роботи є – вивчення процесу формування торговельного асо-ртименту товарів на оптовому підприємстві. Об’єктом дослідження в курсовій робо-ті виступає ЗАТ«Стандарт».
Формування асортименту — це процес підбору груп, видів і різновидностей товарів відповідно до попиту населення з метою найбільш повного його задоволен-ня.
ЗАТ«Стандарт» є оптовим торговим підприємством і являє собою одну з ла-нок комерційного бізнесу, яка характеризується перш за все тим, що визначну роль у його діяльності відіграють товарно-грошові і товарообмінні операції. ЗАТ«Стандарт» це підприємство широкого профілю, яке здійснює операції роздріб-ної і внутрішньо-оптової торгівлі, бере активну участь у виробництві продукції зорі-єнтованої на попит населення.
Аналіз виконання плану оптового товарообороту показав, що впродовж 2006-2009 років ЗАТ «Стандарт» виконував планові показники в повному обсязі. Так в 2006 році перевиконання плану оптового товарообороту склало 49,5 тис.грн. (0,38%), в 2007 році перевиконання склало 41 тис.грн. (0,3%), в 2008році оптовий товарооборот перевиконано на 22,5 тис.грн., а в 2009 році – на 21,5 тис.грн.
Також слід відмітити, що фактичний показник оптового товарообороту за 2008-2009 роки значно знизився. Так у 2009 році в порівнянні з 2008 роком товаро-оборот знизився на 7,39% (1022 тис.грн.). Таке зниження відбулося через світову економічну кризу, та безпосередньо кризу в державі, нестабільність курсу валют, рі-зкого зниження платоспроможності роздрібних підприємств, що проводили оптові закупівлі та інше.
Витрати обігу ЗАТ «Стандарт» у 2009 році в порівнянні з 2008 роком знизили-ся на 15,8% (520тис.грн.). Прибуток ЗАТ «Стандарт» в 2009 році знизився на 40%(6,11 тис.грн.) і склав 9,2 тис.грн. Рентабельність ЗАТ «Стандарт в 2009 році» склала 0,07%
Причинами такого стану є: різке зниження платоспроможного попиту насе-лення, кризові явища та нестабільність економіки, зниження платіжних можливос-тей грошової одиниці (грн.), інфляція, зубожіння народних мас, підвищення цін і т.д
Асортиментна політика – це комплекс заходів по управлінню асортиментом товарів на шляху від виробництва до покупця Розглядаючи асортиментну політику ЗАТ «Стандарт», щодо формування торгового асортименту ми познайомилися з її основними показниками асортименту, а саме: показники широти, повноти, оновлен-ня, структури, стійкості, раціональності асортименту. Коефіцієнт широти асортиме-нту оптової бази ЗАТ «Стандарт» - 87,7%
Асортиментна політика ЗАТ «Стандарт» впливає на вибір постачальників, а са-ме: розміщення їх виробництва на території країни, сезонність, партіонність і ритмі-чність їх випуску промисловими підприємствами, а також масштаби імпорту з-за кордону та інше.
Управління товарними запасами ЗАТ «Стандарт» передбачає: встановлення оптимального розміру товарних запасів; оперативний облік запасів і контроль за їх станом; регулювання товарних запасів. Контроль за наявністю товарів в ЗАТ « Ста-ндарт» відповідно до асортиментного переліку здійснюють товарознавці-комерсанти. Для контролю встановлюється відхилення фактичних запасів від вста-новлених нормативів і виявляються причини таких відхилень. Найбільш поширени-ми причинами відхилення фактичних запасів товарів від нормативних в ЗАТ « Ста-ндарт» є: зміни попиту оптових покупців; помилки комерційної служби у визначен-ні попиту на товари; низька якість товарів, внаслідок чого покупці відмовляються від їх придбання; недопостачання товарів постачальниками; нерівномірність і нери-тмічність надходження товарів
За матеріалами контролю і встановленими відхиленнями товарних запасів від нормативів в ЗАТ « Стандарт» проводиться їх регулювання, тобто приймаються і ре-алізуються комерційні рішення щодо нормалізації товарних запасів.
Для попередження і ліквідації дефіциту товарів в ЗАТ « Стандарт» виясня-ють причини їх утворення, проводять пошук альтернативних джерел оптових заку-півель і здійснюють додаткові оптові закупівлі.
При утворенні наднормативних товарних запасів в ЗАТ « Стандарт» здійсню-ються заходи щодо їх ліквідації.
На основі вище викладеного матеріалу можна запропонувати:
• розширити асортимент товарів за рахунок експортної продукції;
• покращити роботу комерційних служб підприємства;
• приділяти більше уваги комерційній роботі з постачальниками, використа-ти всі можливості внутрішньо обласного виробничого потенціалу;
• скоротити рівень витрат обертання за рахунок більш економічного викори-стання транспортних засобів, енергетичних носіїв тощо.
• розширити сферу діяльності підприємства за рахунок збільшення продажу товарів комерційним і підприємницьким структурам;
• удосконалювати фінансову і комерційну діяльності тощо.
Література
Література
1. Закон України “Про споживчу кооперацію” К., 1994.
2. О.Д. Заруба. Основи фінансового аналізу та менеджменту. – Київ, 1995.
3. В.М. Сугорміна, В.М. Федосов, Н.С. Рязанова. Фінанси зарубіжних корпорацій. – Київ, “Либідь”, 1993.
4. Thompson Arthur A., Formby John P. Economics of the Firm: Theory and Practice. Gthed. –Enqewodd Cliffs, 1993.
5. Rogers Len. Pricing for Profit. – Basil Black – well Inc., 1990.
6. И.В. Липсиц. Коммерческое ценообразование. – М.: изд-во БЕК, 1997.
7. Ф. Коглер. Основы маркетинга. – М.: Ростингэр, 1996.
8. Современная экономика. Многоуровневое учебное пособие под ред. док. экон. наук., проф. Мамедова О.Ю. Ростов-на-Дону, изд-во “Феникс”, 1996.
9. Ильенкова Н.Д. Спрос: анализ и управление. – М.: “Финансы и статистика”, 1997.
10. Основы предпринимательского дела. Под ред. д.э.н., профессора Ю.М. Осино-ва. – М.: МП “Тритон” при МГУ, 1992.
11. Джей К.Шим, Джоэл Г. Сигел. Финансовый менеджмент. Москва, 1996.
12. Матеріали обстеження кооперативних організацій областей України 2002р.
13. Основні показники господарсько-фінансової діяльності споживчої кооперації України за 2000-2002 рр.
14. Статистичні бюлетені за 2000-2002 роки
15. КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ.
16. Балабан П.Ю., Ребiцький В.М. та iн. Технологія й обладнання підприємств тор-гівлі.- К.: Либiдь, - 1996р. , - 304с.
17. Даненбург В., Монкриф P., Тейлор В. " Основы оптовой торговли. Практический курс."
18. "Основы предпринимательского дела" под руководством и редакцией доктора экономических наук профессора Осипова Ю.М.
19. Моргун А.Ф. і ін. Технологія торгових процесів. - М., Економіка, 1992 р., -384 с.
20. Лівшиць А.Я. Вступ в ринкову економіку частина 1- М.: Станкин, 1992
21. . М.Л.Новиков Оргнизация торговли непродовольственными товарами -М., Эко-номика, 1989г. - 239с.
22. Ф.Г.Панкратов и др. Организация и технология торговых процессов М., Эконо-мика, 1990г. - 304с., стр.215 -237.
23. И.Д.Барчук Технология торговых процессов - М., Экономика, 1979г. 296с.
24. В.Г.Бурмистров Организация торговли непродовольственными товарами, М., Экономика, 1988, с.304.
1. Закон України “Про споживчу кооперацію” К., 1994.
2. О.Д. Заруба. Основи фінансового аналізу та менеджменту. – Київ, 1995.
3. В.М. Сугорміна, В.М. Федосов, Н.С. Рязанова. Фінанси зарубіжних корпорацій. – Київ, “Либідь”, 1993.
4. Thompson Arthur A., Formby John P. Economics of the Firm: Theory and Practice. Gthed. –Enqewodd Cliffs, 1993.
5. Rogers Len. Pricing for Profit. – Basil Black – well Inc., 1990.
6. И.В. Липсиц. Коммерческое ценообразование. – М.: изд-во БЕК, 1997.
7. Ф. Коглер. Основы маркетинга. – М.: Ростингэр, 1996.
8. Современная экономика. Многоуровневое учебное пособие под ред. док. экон. наук., проф. Мамедова О.Ю. Ростов-на-Дону, изд-во “Феникс”, 1996.
9. Ильенкова Н.Д. Спрос: анализ и управление. – М.: “Финансы и статистика”, 1997.
10. Основы предпринимательского дела. Под ред. д.э.н., профессора Ю.М. Осино-ва. – М.: МП “Тритон” при МГУ, 1992.
11. Джей К.Шим, Джоэл Г. Сигел. Финансовый менеджмент. Москва, 1996.
12. Матеріали обстеження кооперативних організацій областей України 2002р.
13. Основні показники господарсько-фінансової діяльності споживчої кооперації України за 2000-2002 рр.
14. Статистичні бюлетені за 2000-2002 роки
15. КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ.
16. Балабан П.Ю., Ребiцький В.М. та iн. Технологія й обладнання підприємств тор-гівлі.- К.: Либiдь, - 1996р. , - 304с.
17. Даненбург В., Монкриф P., Тейлор В. " Основы оптовой торговли. Практический курс."
18. "Основы предпринимательского дела" под руководством и редакцией доктора экономических наук профессора Осипова Ю.М.
19. Моргун А.Ф. і ін. Технологія торгових процесів. - М., Економіка, 1992 р., -384 с.
20. Лівшиць А.Я. Вступ в ринкову економіку частина 1- М.: Станкин, 1992
21. . М.Л.Новиков Оргнизация торговли непродовольственными товарами -М., Эко-номика, 1989г. - 239с.
22. Ф.Г.Панкратов и др. Организация и технология торговых процессов М., Эконо-мика, 1990г. - 304с., стр.215 -237.
23. И.Д.Барчук Технология торговых процессов - М., Экономика, 1979г. 296с.
24. В.Г.Бурмистров Организация торговли непродовольственными товарами, М., Экономика, 1988, с.304.
Інші роботи цього напряму