ЦІНА:
120 грн.
|
|
|
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | «ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)» (ID роботи: 3418) |
Напрям: | Економіка |
Предмет: | Комерційна діяльність |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 42 |
Рік захисту: | 2011 |
ВУЗ: | Полтавський університет економіки і торгівлі (ПУЕТ) |
Спеціальність (факультет): | товароведно-коммерческий |
Курс: | 5 |
Мова: | Українськa |
План
ВСТУП
1. РОЛЬ МАГАЗИНУ В ОРГАНІЗАЦІЇ ТОРГОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ
2. ЗАГАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОБОТИ МАГАЗИНУ “ПРОДУКТИ”.
3. ОРГАНІЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ В МАГАЗИНІ.
а) планування торгового залу і торговельне обладнання.
б). приймання, зберігання і підготовка товарів до продажу.
г) продаж товарів і організація контрольно-касових операцій.
4. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ І РЕЖИМ РОБОТИ МАГАЗИНУ.
5. ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ РОБОТИ МАГАЗИНУ.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. РОЛЬ МАГАЗИНУ В ОРГАНІЗАЦІЇ ТОРГОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ
2. ЗАГАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОБОТИ МАГАЗИНУ “ПРОДУКТИ”.
3. ОРГАНІЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ В МАГАЗИНІ.
а) планування торгового залу і торговельне обладнання.
б). приймання, зберігання і підготовка товарів до продажу.
г) продаж товарів і організація контрольно-касових операцій.
4. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ І РЕЖИМ РОБОТИ МАГАЗИНУ.
5. ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ РОБОТИ МАГАЗИНУ.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Вступ
Роздрібна торгова мережа являє собою сукупність пунктів роздрібного продажу товарів. В її склад включаються магазини, намети, павільйони, кіо-ски, торгові автомати, автомагазини, підприємства посилкової торгівлі і т.п.
Основними функціями роздрібної торгової мережі є:
- закупівля товарів у постачальників;
- організація завезення товарів у магазини;
- приймання і збереження товарів;
- подсортировка і підготовка до продажу;
- продаж товарів населенню і дрібнооптовим покупцям;
- найбільш повне задоволення попиту населення в товарах і послугах.
Основними вимогами, пропонованими до роздрібної торгової мережі, є:
- реалізація всезростаючих мас товарів народного споживання з най-меншими витратами;
- забезпечення високої культури торгового обслуговування;
- скорочення витрат споживання, пов'язаних із придбанням товарів;
- взаємозв'язок з розвитком мережі підприємств культурно-побутового і комунального обслуговування населення;
- облік принципів сучасного містобудування.
Організація та технологія роботи магазину набули особливого значен-ня в умовах ринкової економіки, адже від правильно організованої роботи в організації (магазині) залежить його стабільність, економічний стан, а також рівень обслуговування споживачів, задоволення їх попиту на ті чи інші то-вари.
Отже значимість організації роботи магазина в сучасних економічних умовах обумовлює актуальність обраної теми.
Для дослідження даної теми було поставлене завдання дослідити на-ступні питання:
1. Роль магазинів в організації торговельного обслуговування населення.
2. Загальна організаційно-економічна характеристика роботи магазину
3. Організація технологічного процесу в магазині:
а) планування торгового залу і торговельне обладнання.
б) приймання, зберігання і підготовка товарів до продажу.
в) розміщення і викладка товарів в торговому залі.
г) продаж товарів і організація контрольно-касових операцій.
4. Організація праці і режим роботи магазину
5. Економічна ефективність роботи магазину
Для з’ясування цих питань був досліджений певний масив літератури торгівельного підприємства, які не є комерційною таємницею і які праців-ники приватного підприємства люб’язно змогли надати, а також публікації, зокрема це книги „Організація, обладнання і технологія продажу товарів” М.А. Горелик, „Організація і технологія комерційної діяльності” О.В., жур-нали „Сучасна торгівля”, „Нове обладнання” і т.д.
Курсова робота написана на матеріалах магазину "Продукти" ПП. Но-сик Н.А. міста Полтава. Статистичний матеріал аналізується за 2007-2010 роки та 6 місяців 2011 року.
В курсовій роботі розміщено 5 таблиць, 9 рисунків, 12 формул, вико-ристано 30 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 42 сторінки.
Основними функціями роздрібної торгової мережі є:
- закупівля товарів у постачальників;
- організація завезення товарів у магазини;
- приймання і збереження товарів;
- подсортировка і підготовка до продажу;
- продаж товарів населенню і дрібнооптовим покупцям;
- найбільш повне задоволення попиту населення в товарах і послугах.
Основними вимогами, пропонованими до роздрібної торгової мережі, є:
- реалізація всезростаючих мас товарів народного споживання з най-меншими витратами;
- забезпечення високої культури торгового обслуговування;
- скорочення витрат споживання, пов'язаних із придбанням товарів;
- взаємозв'язок з розвитком мережі підприємств культурно-побутового і комунального обслуговування населення;
- облік принципів сучасного містобудування.
Організація та технологія роботи магазину набули особливого значен-ня в умовах ринкової економіки, адже від правильно організованої роботи в організації (магазині) залежить його стабільність, економічний стан, а також рівень обслуговування споживачів, задоволення їх попиту на ті чи інші то-вари.
Отже значимість організації роботи магазина в сучасних економічних умовах обумовлює актуальність обраної теми.
Для дослідження даної теми було поставлене завдання дослідити на-ступні питання:
1. Роль магазинів в організації торговельного обслуговування населення.
2. Загальна організаційно-економічна характеристика роботи магазину
3. Організація технологічного процесу в магазині:
а) планування торгового залу і торговельне обладнання.
б) приймання, зберігання і підготовка товарів до продажу.
в) розміщення і викладка товарів в торговому залі.
г) продаж товарів і організація контрольно-касових операцій.
4. Організація праці і режим роботи магазину
5. Економічна ефективність роботи магазину
Для з’ясування цих питань був досліджений певний масив літератури торгівельного підприємства, які не є комерційною таємницею і які праців-ники приватного підприємства люб’язно змогли надати, а також публікації, зокрема це книги „Організація, обладнання і технологія продажу товарів” М.А. Горелик, „Організація і технологія комерційної діяльності” О.В., жур-нали „Сучасна торгівля”, „Нове обладнання” і т.д.
Курсова робота написана на матеріалах магазину "Продукти" ПП. Но-сик Н.А. міста Полтава. Статистичний матеріал аналізується за 2007-2010 роки та 6 місяців 2011 року.
В курсовій роботі розміщено 5 таблиць, 9 рисунків, 12 формул, вико-ристано 30 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 42 сторінки.
Висновок
Приватне підприємство “Носик Н.А.” створене у 1993 році. Підприємство зареєстровано в органах державної влади та місцевого самоврядування. Воно має назву, круглу печатку, особовий безготівковий рахунок у відділенні банку, інші реквізити. Підприємство працює на єдиному податку. Керівник приватного під-приємства Носик Наталія Анатоліївна.
Магазин “Продукти” ПП. Носик Н.А. розташований за адресою: місто Пол-тава, вулиця Ново Базарна, 18. Приміщення для магазину “Продукти” орендова-не, в магазин закуплено нове сучасне торгово-технологічне обладнання, зважу-вання товарів проводиться на електронних терезах, а касові операції здійсню-ються за допомогою електронних контрольно-касових апаратів.
ПП “Носик Н.А.” займається оптовою, дрібнооптовою та роздрібною торгівельною діяльністю та посередницькими послугами при купівлі-продажу товарів народного споживання.
Магазин “Продукти” розміщений в одноповерховій споруді. Торговий зал магазину займає площу 47,9 м2. Загальна площа магазину “Продукти” складає 73,9 кв.м. Управління магазином “Продукти” здійснює директор - приватний підприємець Носик Наталія Анатоліївна.
ПП. Носик Н.А. магазин “Продукти” працює з 8.00.до 23.00 без вихідних днів. Розроблений графік роботи працівників магазини, які працюють у дві зміни по 2 продавця. Кількість працівників магазину 4 чол., середня офіційна заробітна плата – 773 грн
Товарооборот в магазині “Продукти” в порівняльних цінах постійно зростає, а його планові показники виконуються в повному обсязі, навіть спостерігається перевиконання. Так, в 2007 році товарооборот перевиконано на 0,21%; у 2008 році – на 0,37%; у 2009р. – на 0,21%; за 6 місяців 2011 року – на 0,21%. впродовж 2007 - 2010 років в магазині “Продукти” фактичні витрати обігу майже дорів-нюють запланованим, але все ж спостерігається назначні перевитрати. Так, рівень витрат обігу 2010 року по відношенню до планового зріс на 0,02 %, а за 6 місяців 2011 року відповідно на 0,28%.Протягом 2007-2010 років магазин “Про-дукти” ПП. Носик Н.А. працював прибутково та рентабельно. Так, в 2007 році фактична рентабельність складала 2,08%, в 2008р. – 6,24%; в 2009 році – 6,19%; в 2010 році – 3,46% тощо.
Вартість трудових ресурсів магазину “Продукти” складає 27,64 тис.грн..
Товарооборот на 1 м2 торгівельної площі для магазину “Продукти” дорівнює за 2010рік – 21,4 тис.грн.
Середньорічний товарооборот на 1 робітника складає: за 2010 році 256,41тис.грн.
На основі зроблених висновків можна запропонувати такі напрямки удоско-налювання магазину “Продукти”:
1. Розширити асортимент реалізованої продукції. Впровадити в структуру асортименту супутні непродовольчі товари.
2. Впроваджувати сучасні засоби механізації торгово-технологічного проце-су, у тому числі комплексу технічних засобів, що забезпечують ефективне використання тари-устаткування; сучасного холодильного устаткування інших технічних засобів для збереження товарів.
3. Переглянути статті витрат обігу та знизити їх показники, а саме: зменшу-вати витрати обігу за рахунок економії електроенергії, води, газу і т.д.
4. Постійно вивчати попит населення і на його основі надавати перевагу то-варам, які найбільше користуються попитом у населення. Закуповувати менше коштовних товарів, що залежуються.
5. Більше уваги приділяти рекламі продукції та послуг.
6. Для збільшення покупців необхідно підвищувати рівень та культуру об-слуговування покупців, тому що, особливо в умовах конкуренції, це має велике значення для розвитку підприємств торгівлі.
Магазин “Продукти” ПП. Носик Н.А. розташований за адресою: місто Пол-тава, вулиця Ново Базарна, 18. Приміщення для магазину “Продукти” орендова-не, в магазин закуплено нове сучасне торгово-технологічне обладнання, зважу-вання товарів проводиться на електронних терезах, а касові операції здійсню-ються за допомогою електронних контрольно-касових апаратів.
ПП “Носик Н.А.” займається оптовою, дрібнооптовою та роздрібною торгівельною діяльністю та посередницькими послугами при купівлі-продажу товарів народного споживання.
Магазин “Продукти” розміщений в одноповерховій споруді. Торговий зал магазину займає площу 47,9 м2. Загальна площа магазину “Продукти” складає 73,9 кв.м. Управління магазином “Продукти” здійснює директор - приватний підприємець Носик Наталія Анатоліївна.
ПП. Носик Н.А. магазин “Продукти” працює з 8.00.до 23.00 без вихідних днів. Розроблений графік роботи працівників магазини, які працюють у дві зміни по 2 продавця. Кількість працівників магазину 4 чол., середня офіційна заробітна плата – 773 грн
Товарооборот в магазині “Продукти” в порівняльних цінах постійно зростає, а його планові показники виконуються в повному обсязі, навіть спостерігається перевиконання. Так, в 2007 році товарооборот перевиконано на 0,21%; у 2008 році – на 0,37%; у 2009р. – на 0,21%; за 6 місяців 2011 року – на 0,21%. впродовж 2007 - 2010 років в магазині “Продукти” фактичні витрати обігу майже дорів-нюють запланованим, але все ж спостерігається назначні перевитрати. Так, рівень витрат обігу 2010 року по відношенню до планового зріс на 0,02 %, а за 6 місяців 2011 року відповідно на 0,28%.Протягом 2007-2010 років магазин “Про-дукти” ПП. Носик Н.А. працював прибутково та рентабельно. Так, в 2007 році фактична рентабельність складала 2,08%, в 2008р. – 6,24%; в 2009 році – 6,19%; в 2010 році – 3,46% тощо.
Вартість трудових ресурсів магазину “Продукти” складає 27,64 тис.грн..
Товарооборот на 1 м2 торгівельної площі для магазину “Продукти” дорівнює за 2010рік – 21,4 тис.грн.
Середньорічний товарооборот на 1 робітника складає: за 2010 році 256,41тис.грн.
На основі зроблених висновків можна запропонувати такі напрямки удоско-налювання магазину “Продукти”:
1. Розширити асортимент реалізованої продукції. Впровадити в структуру асортименту супутні непродовольчі товари.
2. Впроваджувати сучасні засоби механізації торгово-технологічного проце-су, у тому числі комплексу технічних засобів, що забезпечують ефективне використання тари-устаткування; сучасного холодильного устаткування інших технічних засобів для збереження товарів.
3. Переглянути статті витрат обігу та знизити їх показники, а саме: зменшу-вати витрати обігу за рахунок економії електроенергії, води, газу і т.д.
4. Постійно вивчати попит населення і на його основі надавати перевагу то-варам, які найбільше користуються попитом у населення. Закуповувати менше коштовних товарів, що залежуються.
5. Більше уваги приділяти рекламі продукції та послуг.
6. Для збільшення покупців необхідно підвищувати рівень та культуру об-слуговування покупців, тому що, особливо в умовах конкуренції, це має велике значення для розвитку підприємств торгівлі.
Література
1. Апопій В.В. Система взаємозв’язків і відносин споживчої кооперації та АПК в умовах ринкової економіки. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринко-вому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.163 – 167.
2. Апопій В.В., Міщук І.П., Рудницький С.І., Хом’як Ю.М. Теорія та практи-ка торговельного обслуговування: Навчальний посібник// За ред. В.В.Апопія.- К.: Центр навчальної літератури, 2005.-496с.
3. Бабенко С.Г. Споживча кооперація України: теоретичні проблеми сучасно-го етапу.//Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвит-ку споживчої кооперації України в ринковому середовищі".-Львів.-Укоопосвіта.-1998.-с.9-15.
4. Бабичев А.В. Коваленко Л.П. О культуре торговли. -М.: Экономика, 1985.
5. Байдаков М.Ф., Свічкарь В.А. Проблеми ефективності використання мережі підприємств роздрібної торгівлі споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.98-102.
6. Брагина Л.Л.,Т.П.Данько. Розничная торговая сеть //Торговое дело: эконо-мика и организация.,- М., 1997.- с.152-162.
7. Вербер В.Л. Экономический справочник работника торговли.-К.: Техніка, 1982.-с.120.
8. Гармонізована система опису та кодування товарів. – Брюссель, 1983.
9. Гуменников А.П. Комплексное рассмотрение показателей качества торго-вого обслуживания населения. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринко-вому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.48 –52.
10. Герасимчук В. Введение в маркетинг //Бизнес за неделю. - 1994.-№1.-с.7.
11. Данилов Е.И. Социально-экономические проблемы развития торговли.-М.: Знание, 1980.
12. Дашков Л. П., Памбухчиянц В. К. Коммерция и технология торговли — 2-е изд.— М.: Информационно- внедренческий центр «Маркетинг», 2000 .— 448 с.
13. Энциклопедический словарь бизнесмена. – К.: Техника, 1993
14. Короткі підсумки господарської діяльності споживчої кооперації України за 1998 рік.//Вісті. – 1999. - № 5., 28 січня. – с.6.
15. Конева М.И., Задорожная О.В. Торговля: эффективность и качество.-К.: Вища школа, 1981.
16. Лимачева. Л.Н. Развитие и формы построения розничной торговой сети // Научно-технический информационный сборник. Серия: Передовой произ-водственный опыт в государственной торговле и общественном питании, рекомендуемый для внедрения. /Информторг. - 1992. - №1.-с.24-39
17. Лукінов І.І Стратегічні напрямки реструктуризації та входження в сучасну ринкову економіку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.193-197.
18. Матеріали науково-практичної конференції ЦТКО. – Львів, 1998.
19. Марцин В.С. Напрями подальшого розвитку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми роз-витку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.54-60.
20. Мельман А. Розничная торговля - пятое колесо в телеге рыночных ре-форм? // Финансовая Украина. - 1996.-13 февраля.-с.31.
21. Моргун А.Ф., Паламарчук А.И. Рационализация кооперативной торговли.-М.: Экономика, 1985.
22. Осторожно рынки закрываются. //Бизнес. - № 1. – 1997.
23. Организация системы товароснабжения. //Торговое дело: экономика и ор-ганизация: Под ред. Л.А. Брагина и Т.П. Данюк.-М., 1997.-с.176-191.
24. Про реалізацію положень Закону України ”Про захист прав споживачів”: Збірник постанов Кабінету Міністрів України. – 1994. - № 7. – 19 березня. с. 4.
25. Про кредитування: Положення Національного Банку України, - Відомості Верховної Ради України, 1995. - № 4. – с.28.
26. Про підприємництво: Закон України. – Голос України. – 1994. - № 4.
27. Рабицький В.М., Я.М.Антонюк, П.Ю.Балабан та ін. Технологія підприємств роздрібної торгівлі // Технологія і обладнання підприємств торгівлі./ К., Книга, 1996. - с.140-186.
28. Розничная торговля. Природа и значение. // Искусство торговать.-М., 1995.-с.64-83
29. Рудницька Л.Т.Методика аналізу магазинних методів роздрібного продажу товарів. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвит-ку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.87-89.
30. Синецкий Б.И. Основы коммерческой деятельности: Учебник. — М.: Юристъ, 2000. — 659 с.
31. Статистична звітність та матеріали приватного підприємства
2. Апопій В.В., Міщук І.П., Рудницький С.І., Хом’як Ю.М. Теорія та практи-ка торговельного обслуговування: Навчальний посібник// За ред. В.В.Апопія.- К.: Центр навчальної літератури, 2005.-496с.
3. Бабенко С.Г. Споживча кооперація України: теоретичні проблеми сучасно-го етапу.//Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвит-ку споживчої кооперації України в ринковому середовищі".-Львів.-Укоопосвіта.-1998.-с.9-15.
4. Бабичев А.В. Коваленко Л.П. О культуре торговли. -М.: Экономика, 1985.
5. Байдаков М.Ф., Свічкарь В.А. Проблеми ефективності використання мережі підприємств роздрібної торгівлі споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.98-102.
6. Брагина Л.Л.,Т.П.Данько. Розничная торговая сеть //Торговое дело: эконо-мика и организация.,- М., 1997.- с.152-162.
7. Вербер В.Л. Экономический справочник работника торговли.-К.: Техніка, 1982.-с.120.
8. Гармонізована система опису та кодування товарів. – Брюссель, 1983.
9. Гуменников А.П. Комплексное рассмотрение показателей качества торго-вого обслуживания населения. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринко-вому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.48 –52.
10. Герасимчук В. Введение в маркетинг //Бизнес за неделю. - 1994.-№1.-с.7.
11. Данилов Е.И. Социально-экономические проблемы развития торговли.-М.: Знание, 1980.
12. Дашков Л. П., Памбухчиянц В. К. Коммерция и технология торговли — 2-е изд.— М.: Информационно- внедренческий центр «Маркетинг», 2000 .— 448 с.
13. Энциклопедический словарь бизнесмена. – К.: Техника, 1993
14. Короткі підсумки господарської діяльності споживчої кооперації України за 1998 рік.//Вісті. – 1999. - № 5., 28 січня. – с.6.
15. Конева М.И., Задорожная О.В. Торговля: эффективность и качество.-К.: Вища школа, 1981.
16. Лимачева. Л.Н. Развитие и формы построения розничной торговой сети // Научно-технический информационный сборник. Серия: Передовой произ-водственный опыт в государственной торговле и общественном питании, рекомендуемый для внедрения. /Информторг. - 1992. - №1.-с.24-39
17. Лукінов І.І Стратегічні напрямки реструктуризації та входження в сучасну ринкову економіку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.193-197.
18. Матеріали науково-практичної конференції ЦТКО. – Львів, 1998.
19. Марцин В.С. Напрями подальшого розвитку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми роз-витку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.54-60.
20. Мельман А. Розничная торговля - пятое колесо в телеге рыночных ре-форм? // Финансовая Украина. - 1996.-13 февраля.-с.31.
21. Моргун А.Ф., Паламарчук А.И. Рационализация кооперативной торговли.-М.: Экономика, 1985.
22. Осторожно рынки закрываются. //Бизнес. - № 1. – 1997.
23. Организация системы товароснабжения. //Торговое дело: экономика и ор-ганизация: Под ред. Л.А. Брагина и Т.П. Данюк.-М., 1997.-с.176-191.
24. Про реалізацію положень Закону України ”Про захист прав споживачів”: Збірник постанов Кабінету Міністрів України. – 1994. - № 7. – 19 березня. с. 4.
25. Про кредитування: Положення Національного Банку України, - Відомості Верховної Ради України, 1995. - № 4. – с.28.
26. Про підприємництво: Закон України. – Голос України. – 1994. - № 4.
27. Рабицький В.М., Я.М.Антонюк, П.Ю.Балабан та ін. Технологія підприємств роздрібної торгівлі // Технологія і обладнання підприємств торгівлі./ К., Книга, 1996. - с.140-186.
28. Розничная торговля. Природа и значение. // Искусство торговать.-М., 1995.-с.64-83
29. Рудницька Л.Т.Методика аналізу магазинних методів роздрібного продажу товарів. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвит-ку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.87-89.
30. Синецкий Б.И. Основы коммерческой деятельности: Учебник. — М.: Юристъ, 2000. — 659 с.
31. Статистична звітність та матеріали приватного підприємства
Інші роботи цього напряму