ЦІНА:
80 грн.
|
|
|
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | «Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)» (ID роботи: 1962) |
Напрям: | Економіка |
Предмет: | Комерційна діяльність |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 36 |
Рік захисту: | 2010 |
ВУЗ: | Полтавський Університет Споживчої Кооперації України (ПУПКУ |
Спеціальність (факультет): | товарознавчо-комерційний |
Курс: | 5 |
Мова: | Українськa |
План
Зміст
Вступ
1. Роль, функції і завдання оптового підприємства в організації комерційної діяльності
2. Економічна характеристика господарсько-фінансової діяльності оптового підприємства ТОВ «Максимус»
3. Організація комерційної діяльності оптового підприємства ТОВ «Максимус» на ринку товарів та послуг.
4. Побудова комерційного апарату управління оптовим підприємством ТОВ «Максимус»
5. Шляхи вдосконалення комерційної роботи на оптовому підприємстві
Висновки та пропозиції
Список використаних джерел
Вступ
1. Роль, функції і завдання оптового підприємства в організації комерційної діяльності
2. Економічна характеристика господарсько-фінансової діяльності оптового підприємства ТОВ «Максимус»
3. Організація комерційної діяльності оптового підприємства ТОВ «Максимус» на ринку товарів та послуг.
4. Побудова комерційного апарату управління оптовим підприємством ТОВ «Максимус»
5. Шляхи вдосконалення комерційної роботи на оптовому підприємстві
Висновки та пропозиції
Список використаних джерел
Вступ
Вступ
Оптова торгівля у системі комерційних зв'язків між сферами виробництва і споживання відіграє роль торговельного посередника між виробниками готової продукції і її роздрібними продавцями. В цілому її можна характеризувати як сукупність торговельно-оптових організацій і підприємств, що відрізняються за розмірами обороту, організаційно-правовою формою та формою власності
Комерційні та технологічні операції, складають основу оперативно-торгової діяльності оптових підприємств, направлену на виконання оптових закупівель та продажів товарів.
Перехід до ринкової економіки істотно підсилює роль оптової торгівлі, як сполучної ланки ринкових відносин. Разом із тим нинішній стан оптової торгівлі, як товарами народного споживання, так і засобами виробництва, не відповідає вимогам економічної реформи у країні. Основними недоліками в діяльності державних оптових торгових підприємств була слабка зацікавленість і недостатня економічна відповідальність за формування товарних ресурсів і організацію товароруху відповідно до нестатків внутрішнього ринку. Ці недоліки, викликані адміністративно розподільним характером тих функцій, що заважали роботі оптових систем, їхнім монопольним положенням як розподільника і контролера товароруху. У результаті відсутності конкуренції між оптовими підприємствами, у них виникала штучна гарантованість збуту основної маси товарів. Державна оптова торгівля прибігала до нав'язування товарів роздрібній торгівлі й адміністративному втручанню у формування господарських зв'язків. У зв'язку з цим багато роздрібних підприємств відчували недовіру до оптових підприємств як до постачальників товарів, що приводило до нераціонального формування складського господарства в роздрібній торгівлі, його гіпертрофії і розпорошеності, хронічним диспропорціям у розміщенні товарних запасів між торговими ланками.
На сучасному етапі найбільш перспективною формою організації оптової торгівлі є торгові доми, оптові торгові фірми та компанії з заглибленою спеціалізацією товарного асортименту, орієнтацією на ряд виробників і активним розвитком системи збуту.
Головна мета будь-якого оптового підприємства підвищення соціально-економічної значимості оптової торгівлі і створення передумов нового, для українського ринку, цивілізованого підходу до організації оптового розподілу, адекватного економічним умовам, що складаються. Орієнтація на споживача і потреби ринку в сполученні з постійною підтримкою і розширенням асортименту пропонованих товарів і послуг є основною задачею в діяльності оптової торгівлі.
Вивчення потреб регіональних ринків дає можливість оптовим фірмам робити фінансову і консультаційну підтримку вітчизняним виробникам з метою виробництва товарів, що найбільш повно відповідають попиту населення, відновленню і розширенню асортименту товарів і поліпшенню їхньої якості. Комплексний підхід до здійснення оптової діяльності, застосування принципів маркетингу, залучення до роботи та зв'язок з ведучими вітчизняними банками і транспортними організаціями дозволяє оптовим фірмам успішно продавати свої товари, забезпечуючи їхнє ритмічне постачання зі своїх складів у роздрібну торгову мережу.
Метою даної курсової роботи є комерційна діяльність оптового підприємства. Об’єктом дослідження курсової роботи є: оптове підприємство ТОВ «Максимус» м. Новомосковськ Дніпропетровської області.
Завданням даної курсової роботи є: визначити роль, функції і завдання оптового підприємства в організації комерційної діяльності; провести аналіз економічної характеристики господарсько-фінансової діяльності оптового підприємства; вивчити організацію комерційної діяльності оптового підприємства ТОВ «Максимус» на ринку товарів та послуг; дослідити побудову комерційного апарату управління оптового підприємства; визначити шляхи вдосконалення комерційної роботи на оптовому підприємстві , зробити відповідні висновки та навести пропозиції.
Джерелами інформації для проведення аналізу оптового підприємства ТОВ «Максимус» є: “Звіт про продаж та запаси товарів у торгівельній мережі і мережі громадського харчування” (форма №3-торг) за 2007,2008, 2009 роки; “Звіт про наявність торгової мережі і мережі громадського харчування” (форма №7-торг) за 2007,2008,2009 роки; відомості про виконання плану роздрібного товарообороту за 2007,2008,2009 роки; “Звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос)” (форма №11-ОФ) за 2007,2008,2009 роки; “Звіт про товарооборот” (форма №1-торг) за 2007,2008, 2009 роки; “Звіт про фінансові результати” (форма №2-м) за 2007,2008,2009 роки тощо та інші.
Статистичний матеріал аналізується за 2007-2009 роки.
В курсовій роботі розміщено 2 таблиці, 4 рисунки, використано 23 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 36 сторінок.
Оптова торгівля у системі комерційних зв'язків між сферами виробництва і споживання відіграє роль торговельного посередника між виробниками готової продукції і її роздрібними продавцями. В цілому її можна характеризувати як сукупність торговельно-оптових організацій і підприємств, що відрізняються за розмірами обороту, організаційно-правовою формою та формою власності
Комерційні та технологічні операції, складають основу оперативно-торгової діяльності оптових підприємств, направлену на виконання оптових закупівель та продажів товарів.
Перехід до ринкової економіки істотно підсилює роль оптової торгівлі, як сполучної ланки ринкових відносин. Разом із тим нинішній стан оптової торгівлі, як товарами народного споживання, так і засобами виробництва, не відповідає вимогам економічної реформи у країні. Основними недоліками в діяльності державних оптових торгових підприємств була слабка зацікавленість і недостатня економічна відповідальність за формування товарних ресурсів і організацію товароруху відповідно до нестатків внутрішнього ринку. Ці недоліки, викликані адміністративно розподільним характером тих функцій, що заважали роботі оптових систем, їхнім монопольним положенням як розподільника і контролера товароруху. У результаті відсутності конкуренції між оптовими підприємствами, у них виникала штучна гарантованість збуту основної маси товарів. Державна оптова торгівля прибігала до нав'язування товарів роздрібній торгівлі й адміністративному втручанню у формування господарських зв'язків. У зв'язку з цим багато роздрібних підприємств відчували недовіру до оптових підприємств як до постачальників товарів, що приводило до нераціонального формування складського господарства в роздрібній торгівлі, його гіпертрофії і розпорошеності, хронічним диспропорціям у розміщенні товарних запасів між торговими ланками.
На сучасному етапі найбільш перспективною формою організації оптової торгівлі є торгові доми, оптові торгові фірми та компанії з заглибленою спеціалізацією товарного асортименту, орієнтацією на ряд виробників і активним розвитком системи збуту.
Головна мета будь-якого оптового підприємства підвищення соціально-економічної значимості оптової торгівлі і створення передумов нового, для українського ринку, цивілізованого підходу до організації оптового розподілу, адекватного економічним умовам, що складаються. Орієнтація на споживача і потреби ринку в сполученні з постійною підтримкою і розширенням асортименту пропонованих товарів і послуг є основною задачею в діяльності оптової торгівлі.
Вивчення потреб регіональних ринків дає можливість оптовим фірмам робити фінансову і консультаційну підтримку вітчизняним виробникам з метою виробництва товарів, що найбільш повно відповідають попиту населення, відновленню і розширенню асортименту товарів і поліпшенню їхньої якості. Комплексний підхід до здійснення оптової діяльності, застосування принципів маркетингу, залучення до роботи та зв'язок з ведучими вітчизняними банками і транспортними організаціями дозволяє оптовим фірмам успішно продавати свої товари, забезпечуючи їхнє ритмічне постачання зі своїх складів у роздрібну торгову мережу.
Метою даної курсової роботи є комерційна діяльність оптового підприємства. Об’єктом дослідження курсової роботи є: оптове підприємство ТОВ «Максимус» м. Новомосковськ Дніпропетровської області.
Завданням даної курсової роботи є: визначити роль, функції і завдання оптового підприємства в організації комерційної діяльності; провести аналіз економічної характеристики господарсько-фінансової діяльності оптового підприємства; вивчити організацію комерційної діяльності оптового підприємства ТОВ «Максимус» на ринку товарів та послуг; дослідити побудову комерційного апарату управління оптового підприємства; визначити шляхи вдосконалення комерційної роботи на оптовому підприємстві , зробити відповідні висновки та навести пропозиції.
Джерелами інформації для проведення аналізу оптового підприємства ТОВ «Максимус» є: “Звіт про продаж та запаси товарів у торгівельній мережі і мережі громадського харчування” (форма №3-торг) за 2007,2008, 2009 роки; “Звіт про наявність торгової мережі і мережі громадського харчування” (форма №7-торг) за 2007,2008,2009 роки; відомості про виконання плану роздрібного товарообороту за 2007,2008,2009 роки; “Звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос)” (форма №11-ОФ) за 2007,2008,2009 роки; “Звіт про товарооборот” (форма №1-торг) за 2007,2008, 2009 роки; “Звіт про фінансові результати” (форма №2-м) за 2007,2008,2009 роки тощо та інші.
Статистичний матеріал аналізується за 2007-2009 роки.
В курсовій роботі розміщено 2 таблиці, 4 рисунки, використано 23 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 36 сторінок.
Висновок
Висновки та пропозиції
Оптове підприємство ТОВ «Максимус» створене у 1996 році. Воно займається оптовою та дрібнооптовою торгівельною діяльністю непродовольчими товарами. Підприємство займає площу 3000 кв.м., а саме: 5 приміщень складів, кімната товарних зразків, два підсобних приміщення, опалювальне приміщення, комерційний (торговий) відділ, планово-економічний відділ, транспортно-експедиційний відділ, відділ збуту, відділ управління якістю, бухгалтерія, кабінет директора, відділ кадрів, буфет, коридор, тощо.
Станом на 1 січня 2010 року на підприємстві працюють 42 чол., в тому числі 10 товарознавців. Оптове підприємство ТОВ «Максимус» має 7 одиниць транспорту (3 легкових автомобілі та 4 вантажних). В 2010-2011 роках планується закупити ще 4 вантажні автомобілі.
Товарооборот оптового підприємства ТОВ «Максимус» впродовж останніх років зростає, план по його виконанню перевиконується . Так в 2007 році план перевиконано на 11,03% (882,7 тис.грн.); у 2008 році товарооборот зріс на 2%, спостерігається перевиконання плану на 0,67% (60,6 тис.грн); у 2009 році товарооборот зріс на 6,85%, перевиконання плану на 1,91% (181,7 тис.грн). спостерігається ріст валового доходу та перевиконання його плану. У 2009 році план перевиконано на 2%. Витрати обігу оптовому підприємству вдалося значно зменшити за рахунок економії коштів на комунальні витрати, паливо, запровадженні комп’ютерних програм, що значно покращує якість роботи та скорочує час на її виконання, також деяких працівників бази переведено на погодинну відрядно - преміальну оплату. Прибуток оптового підприємства в 2009 році у порівнянні з 2007 роком зріс в 1,73 рази, його план в 2007та 2008 роках перевищено понад 7 разів; у 2009 році відповідно – на 47%. Рентабельність оптового підприємства ТОВ «Максимус» зросла з 2% у 2007 році до 3,18% у 2009 році.
Оптове підприємство ТОВ «Максимус» працює з 8 години до 20 години, перерва з 13 години до 13.30, без вихідних днів.
Основними елементами комерційної роботи оптового підприємства ТОВ «Максимус» є:
- вивчення попиту покупців;
- складання заявок і замовлень;
- організація оптових закупок товарів;
- оптовий продаж товарів зі складів оптового підприємства ТОВ «Максимус» тощо.
Комерційний (торговельний) відділ оптового підприємства ТОВ «Максимус» очолюється заступником директора оптового підприємства і він є самостійним оперативно-функціональним елементом організаційної побудови оптового підприємства ТОВ «Максимус». Комерційний (торговельний) відділ оптового підприємства ТОВ «Максимус» організує безпосередньо роботу із товарними масами, що закуповуються і реалізовуються даним господарським формуванням, очолює виконання суто технологічних операцій - складування і переміщення товарних потоків. Для цього у складі торговельного відділу працюють старші товарознавці, які координують оптові закупівлю і продаж та товарознавці, що працюють з окремими товарними групами за секційним поділом.
Пропозиції:
Для поліпшення вивчення попиту покупців необхідно підвищити рівень комерційної роботи за рахунок постійного покращення їх технологій, особливо використання нової техніки управління, автоматизованих робітничих місць комерційних робітників, комп’ютеризації управління комерційними процесами.
Для вдосконалення укладання договорів-постачання на постачання товарів необхідно відвідувати товарні або товарно-сировинні біржі, оптові ярмарки або безпосередньо звертатися до виробника - постачальника із пропозиціями укласти договір (позабіржова, поза ярмаркова форма укладання договорів).
Для кращого продажу товарів на оптовому підприємстві ТОВ «Максимус» потрібно виділити робітничі місця товарознавців-реалізаторів та фактуристів, які в залежності від спеціалізації складів формуються у відповідні відділи та групи.
На оптовому підприємстві ТОВ «Максимус» необхідно створити фонд стимулювання трудового колективу.
Також необхідно періодично проводити організаційно-методичне інструктування працівників колективу тощо.
Оптове підприємство ТОВ «Максимус» створене у 1996 році. Воно займається оптовою та дрібнооптовою торгівельною діяльністю непродовольчими товарами. Підприємство займає площу 3000 кв.м., а саме: 5 приміщень складів, кімната товарних зразків, два підсобних приміщення, опалювальне приміщення, комерційний (торговий) відділ, планово-економічний відділ, транспортно-експедиційний відділ, відділ збуту, відділ управління якістю, бухгалтерія, кабінет директора, відділ кадрів, буфет, коридор, тощо.
Станом на 1 січня 2010 року на підприємстві працюють 42 чол., в тому числі 10 товарознавців. Оптове підприємство ТОВ «Максимус» має 7 одиниць транспорту (3 легкових автомобілі та 4 вантажних). В 2010-2011 роках планується закупити ще 4 вантажні автомобілі.
Товарооборот оптового підприємства ТОВ «Максимус» впродовж останніх років зростає, план по його виконанню перевиконується . Так в 2007 році план перевиконано на 11,03% (882,7 тис.грн.); у 2008 році товарооборот зріс на 2%, спостерігається перевиконання плану на 0,67% (60,6 тис.грн); у 2009 році товарооборот зріс на 6,85%, перевиконання плану на 1,91% (181,7 тис.грн). спостерігається ріст валового доходу та перевиконання його плану. У 2009 році план перевиконано на 2%. Витрати обігу оптовому підприємству вдалося значно зменшити за рахунок економії коштів на комунальні витрати, паливо, запровадженні комп’ютерних програм, що значно покращує якість роботи та скорочує час на її виконання, також деяких працівників бази переведено на погодинну відрядно - преміальну оплату. Прибуток оптового підприємства в 2009 році у порівнянні з 2007 роком зріс в 1,73 рази, його план в 2007та 2008 роках перевищено понад 7 разів; у 2009 році відповідно – на 47%. Рентабельність оптового підприємства ТОВ «Максимус» зросла з 2% у 2007 році до 3,18% у 2009 році.
Оптове підприємство ТОВ «Максимус» працює з 8 години до 20 години, перерва з 13 години до 13.30, без вихідних днів.
Основними елементами комерційної роботи оптового підприємства ТОВ «Максимус» є:
- вивчення попиту покупців;
- складання заявок і замовлень;
- організація оптових закупок товарів;
- оптовий продаж товарів зі складів оптового підприємства ТОВ «Максимус» тощо.
Комерційний (торговельний) відділ оптового підприємства ТОВ «Максимус» очолюється заступником директора оптового підприємства і він є самостійним оперативно-функціональним елементом організаційної побудови оптового підприємства ТОВ «Максимус». Комерційний (торговельний) відділ оптового підприємства ТОВ «Максимус» організує безпосередньо роботу із товарними масами, що закуповуються і реалізовуються даним господарським формуванням, очолює виконання суто технологічних операцій - складування і переміщення товарних потоків. Для цього у складі торговельного відділу працюють старші товарознавці, які координують оптові закупівлю і продаж та товарознавці, що працюють з окремими товарними групами за секційним поділом.
Пропозиції:
Для поліпшення вивчення попиту покупців необхідно підвищити рівень комерційної роботи за рахунок постійного покращення їх технологій, особливо використання нової техніки управління, автоматизованих робітничих місць комерційних робітників, комп’ютеризації управління комерційними процесами.
Для вдосконалення укладання договорів-постачання на постачання товарів необхідно відвідувати товарні або товарно-сировинні біржі, оптові ярмарки або безпосередньо звертатися до виробника - постачальника із пропозиціями укласти договір (позабіржова, поза ярмаркова форма укладання договорів).
Для кращого продажу товарів на оптовому підприємстві ТОВ «Максимус» потрібно виділити робітничі місця товарознавців-реалізаторів та фактуристів, які в залежності від спеціалізації складів формуються у відповідні відділи та групи.
На оптовому підприємстві ТОВ «Максимус» необхідно створити фонд стимулювання трудового колективу.
Також необхідно періодично проводити організаційно-методичне інструктування працівників колективу тощо.
Література
Список використаних джерел
1. Апопій В. Проблеми структурних перетворень у споживчій кооперації // Вісник ЛКА. – 1997. - № 1. – с. 15-27.
2. Бабенко С. Розвиток споживчої кооперації України в перехідних умовах // Регіональна економіка. – 1999. - № 1. – с. 74-80.
3. Бабенко С. Функції споживчої кооперації і проблеми їх реалізації в умовах трансформації економіки // Вісник ЛКА. – 1997. - Т 1.Ч 1. Львів: Коопосвіта, 1997. – с. 92-95.
4. Бурмистров В.Г. Организиция торговли непродовольственными товарами. – М.: Экономика, 1982. – 220 с.
5. Бутко М. Споживча кооперація та її роль у процесах ринкових перетворень // Вісник ЛКА. – Львів: Вид-во ЛКА, 2000. - № 7. – с. 203-210.
6. Вахитов К.И. Потребительская кооперация СССР: Учебник для кооперативных техникумов. Изд. 3-е, перер. М.: Экономика, 1991. – 200 с.
7. Виноградова С.Н. Коммерческая деятельность: Учебное пособие. – Минск: Высш. шк., 1998. – 176 с.
8. Данилов Е.И. Социально-экономические проблемы развития торговли. – М.: Знание, 1980. – 64 с.
9. Данилов Е.И. Социально-экономическая эффективность торговли. – М.: Знание, 1983. – 64 с.
10. Дашков Л.П., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли: Учебник для вузов. – М.: «Маркетинг», 1999. – 448 с.
11. Ермаков В.Ф. Проблемы потребительской кооперации // Экономист. – 1995. - № 6. – с. 24 - 28.
12. Комерційна діяльність на ринку товарів і послуг (за ред. проф. Апопія В.В., проф. Гончарука Я.А.). – Львів, 2001. – 269 с.
13. Корольков И.И., Белобров В.М., Банько В.Г. Организация торговли продтоварами. – К.: Вища школа, 1987. – 163 с.
14. Львович Ю.А. Поставка товаров кооперативным организациям. – М.: Экономика, 1970. – 143 с.
15. Мережа роздрібної торгівлі та ресторанного господарства у міських поселеннях і сільській місцевості на 1 січня 2005року. Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України (ГМУКС ДКС, Відділ статистики торгівлі), 2003. – 104 с.
16. Опельбаум Ш.В. Организация советской кооперативной торговли. – М.: Экономика, 1974. – 223 с.
17. Организация коммерческой деятельности: Справ. пособ. / Под общ. ред. С.Н.Виноградовой. – Мн.: Высшейшая школа, 2000. – 464 с.
18. Осипова Л.В., Синяева И.М. Основы коммерческой деятельности: Учебник. – М.: Банки и биржи, Издат. объед. «ЮНИТИ», 1997. – 323 с.
19. Памбухчиянц О.В. Организация и технология коммерческой деятельности: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 2001. – 452 с.
20. Панкратов Ф.Г., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли: Учебник для высш. торг. заведений. – М.: Маркетинг, 1994. – 220 с.
21. Панкратов Ф.Г., Серёгина Т.К. Коммерческая деятельность: Учебник. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 1996. – 328 с.
22. Половцева В.П. Коммерческая деятельность. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 266 с.
23. Шиманский В.П. Развитие торговли: эффективность, качество. – М.: Знание, 1979. – 63 с.
1. Апопій В. Проблеми структурних перетворень у споживчій кооперації // Вісник ЛКА. – 1997. - № 1. – с. 15-27.
2. Бабенко С. Розвиток споживчої кооперації України в перехідних умовах // Регіональна економіка. – 1999. - № 1. – с. 74-80.
3. Бабенко С. Функції споживчої кооперації і проблеми їх реалізації в умовах трансформації економіки // Вісник ЛКА. – 1997. - Т 1.Ч 1. Львів: Коопосвіта, 1997. – с. 92-95.
4. Бурмистров В.Г. Организиция торговли непродовольственными товарами. – М.: Экономика, 1982. – 220 с.
5. Бутко М. Споживча кооперація та її роль у процесах ринкових перетворень // Вісник ЛКА. – Львів: Вид-во ЛКА, 2000. - № 7. – с. 203-210.
6. Вахитов К.И. Потребительская кооперация СССР: Учебник для кооперативных техникумов. Изд. 3-е, перер. М.: Экономика, 1991. – 200 с.
7. Виноградова С.Н. Коммерческая деятельность: Учебное пособие. – Минск: Высш. шк., 1998. – 176 с.
8. Данилов Е.И. Социально-экономические проблемы развития торговли. – М.: Знание, 1980. – 64 с.
9. Данилов Е.И. Социально-экономическая эффективность торговли. – М.: Знание, 1983. – 64 с.
10. Дашков Л.П., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли: Учебник для вузов. – М.: «Маркетинг», 1999. – 448 с.
11. Ермаков В.Ф. Проблемы потребительской кооперации // Экономист. – 1995. - № 6. – с. 24 - 28.
12. Комерційна діяльність на ринку товарів і послуг (за ред. проф. Апопія В.В., проф. Гончарука Я.А.). – Львів, 2001. – 269 с.
13. Корольков И.И., Белобров В.М., Банько В.Г. Организация торговли продтоварами. – К.: Вища школа, 1987. – 163 с.
14. Львович Ю.А. Поставка товаров кооперативным организациям. – М.: Экономика, 1970. – 143 с.
15. Мережа роздрібної торгівлі та ресторанного господарства у міських поселеннях і сільській місцевості на 1 січня 2005року. Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України (ГМУКС ДКС, Відділ статистики торгівлі), 2003. – 104 с.
16. Опельбаум Ш.В. Организация советской кооперативной торговли. – М.: Экономика, 1974. – 223 с.
17. Организация коммерческой деятельности: Справ. пособ. / Под общ. ред. С.Н.Виноградовой. – Мн.: Высшейшая школа, 2000. – 464 с.
18. Осипова Л.В., Синяева И.М. Основы коммерческой деятельности: Учебник. – М.: Банки и биржи, Издат. объед. «ЮНИТИ», 1997. – 323 с.
19. Памбухчиянц О.В. Организация и технология коммерческой деятельности: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 2001. – 452 с.
20. Панкратов Ф.Г., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли: Учебник для высш. торг. заведений. – М.: Маркетинг, 1994. – 220 с.
21. Панкратов Ф.Г., Серёгина Т.К. Коммерческая деятельность: Учебник. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 1996. – 328 с.
22. Половцева В.П. Коммерческая деятельность. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 266 с.
23. Шиманский В.П. Развитие торговли: эффективность, качество. – М.: Знание, 1979. – 63 с.
Інші роботи цього напряму