ЦІНА:
80 грн.
|
|
|
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | Поняття та характеристика злочинів у сфері господарської діяльності (ID роботи: 1007) |
Напрям: | Право |
Предмет: | Криміналістика |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 51 |
Рік захисту: | 2007 |
Мова: | Українськa |
План
Вступ
1. Поняття та види господарських злочинів
2. Злочини у сфері кредитно-фінансової, банківської та бюджетної систем України
3. Злочини у сфері підприємництва, конкурентних відносин та іншої діяльності господарюючих суб'єктів
4. Господарські злочини, які посягають на інтереси торгівлі та сфери побуту
5. Злочини у сфері банкрутства
6. Злочини у сфері використання фінансових ресурсів та обігу цінних паперів
7. Злочини у сфері обслуговування споживачів
8. Злочини у сфері приватизації державного та комунального майна
Висновок
Література
Додаток
1. Поняття та види господарських злочинів
2. Злочини у сфері кредитно-фінансової, банківської та бюджетної систем України
3. Злочини у сфері підприємництва, конкурентних відносин та іншої діяльності господарюючих суб'єктів
4. Господарські злочини, які посягають на інтереси торгівлі та сфери побуту
5. Злочини у сфері банкрутства
6. Злочини у сфері використання фінансових ресурсів та обігу цінних паперів
7. Злочини у сфері обслуговування споживачів
8. Злочини у сфері приватизації державного та комунального майна
Висновок
Література
Додаток
Вступ
У ході реформи карного законодавства найбільшим змінам піддалися норми про відповідальність за злочини в сфері економічної діяльності, що цілком природно. Пішла в минуле система командно-адміністративного соціалізму з її незаперечним пануванням державної власності, обмеженим до мінімуму приватним підприємництвом, централізованим плануванням, твердим контролем держави в економічній сфері з метою вольового забезпечення виконання господарських планів, у тому числі і з використанням спеціально встановлених для цього кримінально-правових способів.
Перехід країни до ринкової багатоукладної економіки, розвиток підприємництва, заохочення конкуренції, розширення зовнішньої торгівлі об'єктивно зробили необхідним принциповий перегляд законів про так званих господарські злочини, прийнятих ще в період тотального контролю держави над всією економічною діяльністю. Карний кодекс, що діяв у той час, усе ще називав у якості злочинних цілий ряд діянь, що суперечать принципам соціалістичної економіки: приватнопідприємницьку діяльність і комерційне посередництво, спекуляцію, приписки й інші перекручування звітності про виконання планів, випуск недоброякісної продукції і т.п.
Нова економічна ситуація настійно вимагала встановлення кримінальної відповідальності за цілий ряд суспільно небезпечних діянь, що порушують основи підприємницької діяльності, за прояв монополізму й обмеження конкуренції, за різні порушення в сфері кредиту і банківської діяльності, за ухилення від сплати податків і митних платежів, за зловживання при емісії цінних паперів, за порушення комерційної чи банківської таємниці і деякі інші
Перехід країни до ринкової багатоукладної економіки, розвиток підприємництва, заохочення конкуренції, розширення зовнішньої торгівлі об'єктивно зробили необхідним принциповий перегляд законів про так званих господарські злочини, прийнятих ще в період тотального контролю держави над всією економічною діяльністю. Карний кодекс, що діяв у той час, усе ще називав у якості злочинних цілий ряд діянь, що суперечать принципам соціалістичної економіки: приватнопідприємницьку діяльність і комерційне посередництво, спекуляцію, приписки й інші перекручування звітності про виконання планів, випуск недоброякісної продукції і т.п.
Нова економічна ситуація настійно вимагала встановлення кримінальної відповідальності за цілий ряд суспільно небезпечних діянь, що порушують основи підприємницької діяльності, за прояв монополізму й обмеження конкуренції, за різні порушення в сфері кредиту і банківської діяльності, за ухилення від сплати податків і митних платежів, за зловживання при емісії цінних паперів, за порушення комерційної чи банківської таємниці і деякі інші
Висновок
Перехід від економіки командно-адміністративного типу до ринкової супроводжується значною криміналізацією цієї сфери життя суспільства. Воно має як нормативне, так і фактичне наповнення .
По-перше, істотно змінюється кримінальне законодавство в цій частині. Глава VI Особливої частини Кримінального кодексу (далі - КК) України («Господарські злочини») зазнала чи не найбільших змін порівняно з іншими главами Особливої частини.
Усього в главі VI Особливої частини КК з 1961 по 2000 р. «побувало» 47 статей. У первісній же редакції КК України па момент його вступу в силу в 1961 р. було лише 17 статей. За цей період глава VI була доповнена 30 новими статтями, в тому числі більше половини (16) - не статті, якими глава доповнена після відновлення державної незалежності України і початку ринкових перетворень в економіці. Виключено з Кримінального кодексу за період з 1961 р. 10 статей цієї глави, в тому числі 9 статей за період з 1992 по 2000 р. Більш чи менш значним змінам (викладення в повій редакції, зміни в диспозиції статті, доповнення новими частинами, зміни в санкції) були піддані всі статті цієї глави, причому деякі неодноразово. На сьогодні в первісній редакції не діє жодна стаття вказаної глави.
Новий КК України, прийнятий 05.04.2001 р., в розділі VII «Злочини у сфері господарської діяльності» містить 37 статей. При ньому 8 статей, які були передбачені КК України 1960 р., не мають аналогів у КК України 2001 р. Однак не в усіх випадках це означає декриміналізацію відповідних посягань, оскільки вони підлягають кваліфікації за іншими статтями нового КК. В той самий час у розділ VII «Злочини в сфері господарської діяльності» введено цілий ряд зовсім нових статей.
Наведені дані насамперед свідчать про увагу держави до питань боротьби з господарськими злочинами, що, в свою чергу, викликано підвищенням суспільної небезпеки, кількісним зростанням відповідних посягань. Водночас наявність таких змін об'єктивно є передумовою труднощів у застосуванні відповідних кримінально-правових норм.
По-друге, в умовах, коли за офіційними і неофіційними даними половина економіки України працює в «тіні», господарські злочини мають значне поширення.
У зв'язку з відомими тенденціями в розвитку вітчизняної економіки (збільшення кількості суб'єктів підприємництва, розширення господарських операцій між ними, тінізація економіки), а також враховуючи невисокий рівень правової культури в нашій державі, слід було б очікувати збільшення кількості
По-перше, істотно змінюється кримінальне законодавство в цій частині. Глава VI Особливої частини Кримінального кодексу (далі - КК) України («Господарські злочини») зазнала чи не найбільших змін порівняно з іншими главами Особливої частини.
Усього в главі VI Особливої частини КК з 1961 по 2000 р. «побувало» 47 статей. У первісній же редакції КК України па момент його вступу в силу в 1961 р. було лише 17 статей. За цей період глава VI була доповнена 30 новими статтями, в тому числі більше половини (16) - не статті, якими глава доповнена після відновлення державної незалежності України і початку ринкових перетворень в економіці. Виключено з Кримінального кодексу за період з 1961 р. 10 статей цієї глави, в тому числі 9 статей за період з 1992 по 2000 р. Більш чи менш значним змінам (викладення в повій редакції, зміни в диспозиції статті, доповнення новими частинами, зміни в санкції) були піддані всі статті цієї глави, причому деякі неодноразово. На сьогодні в первісній редакції не діє жодна стаття вказаної глави.
Новий КК України, прийнятий 05.04.2001 р., в розділі VII «Злочини у сфері господарської діяльності» містить 37 статей. При ньому 8 статей, які були передбачені КК України 1960 р., не мають аналогів у КК України 2001 р. Однак не в усіх випадках це означає декриміналізацію відповідних посягань, оскільки вони підлягають кваліфікації за іншими статтями нового КК. В той самий час у розділ VII «Злочини в сфері господарської діяльності» введено цілий ряд зовсім нових статей.
Наведені дані насамперед свідчать про увагу держави до питань боротьби з господарськими злочинами, що, в свою чергу, викликано підвищенням суспільної небезпеки, кількісним зростанням відповідних посягань. Водночас наявність таких змін об'єктивно є передумовою труднощів у застосуванні відповідних кримінально-правових норм.
По-друге, в умовах, коли за офіційними і неофіційними даними половина економіки України працює в «тіні», господарські злочини мають значне поширення.
У зв'язку з відомими тенденціями в розвитку вітчизняної економіки (збільшення кількості суб'єктів підприємництва, розширення господарських операцій між ними, тінізація економіки), а також враховуючи невисокий рівень правової культури в нашій державі, слід було б очікувати збільшення кількості
Література
1. Конституція України.-К.: Юрид. літ., 1996.
2. Кримінальний кодекс України, прийнятий 05.04.2001.
3. Закон України «Про цінні папери і фондову біржу» від 18 червня 1991 р.
4. Закон України від 23 вересня 1994 р. «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті».
5. Закон України від 25 червня 1991 р. «Про систему оподаткування».
6. Закон України від 21 лютого 1992 р. «Про оподаткування доходів підприємств і організацій».
7. Закон України від 15 вересня 1995 р. «Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби».
8. Закон України від 7 лютого 1991 р. «Про підприємництво».
9. Закон України від 27 березня 1991 р. «Про підприємства в Україні».
10. Закон України від 18 лютого 1992 р. «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності».
11. Закон України від 7 червня 1996 р. «Про захист від недобросовісної конкуренції».
12. Закон України від 26 листопада 1993 р. «Про антимонопольний комітет України».
13. Закон України від 15 грудня 1993 року «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» .
14. Закон України від 14 травня 1992 р. «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
15. Закон України від 12 травня 1991 р. "Про захист прав споживачів".
16. Закон України від 2 жовтня 1992 р. «Про інформацію».
17. Закон України від 4 грудня 1990 р. «Про державну податкову службу в Україні».
18. Декрет Кабінету Міністрів від 17 березня 1993 р. «Про податок на промисел».
19. Декрет Кабінету Міністрів України «Про систему валютного контролю» від 19 лютого 1993 року.
20. Постановою Кабінету Міністрів від 9 серпня 1993 р. № 611 «Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці».
21. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року «Про затвердження переліку корисних копалин загальнодержавного і місцевого значення».
22. Перелік продукції, яка підлягає обов'язковій сертифікації,
2. Кримінальний кодекс України, прийнятий 05.04.2001.
3. Закон України «Про цінні папери і фондову біржу» від 18 червня 1991 р.
4. Закон України від 23 вересня 1994 р. «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті».
5. Закон України від 25 червня 1991 р. «Про систему оподаткування».
6. Закон України від 21 лютого 1992 р. «Про оподаткування доходів підприємств і організацій».
7. Закон України від 15 вересня 1995 р. «Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби».
8. Закон України від 7 лютого 1991 р. «Про підприємництво».
9. Закон України від 27 березня 1991 р. «Про підприємства в Україні».
10. Закон України від 18 лютого 1992 р. «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності».
11. Закон України від 7 червня 1996 р. «Про захист від недобросовісної конкуренції».
12. Закон України від 26 листопада 1993 р. «Про антимонопольний комітет України».
13. Закон України від 15 грудня 1993 року «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» .
14. Закон України від 14 травня 1992 р. «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
15. Закон України від 12 травня 1991 р. "Про захист прав споживачів".
16. Закон України від 2 жовтня 1992 р. «Про інформацію».
17. Закон України від 4 грудня 1990 р. «Про державну податкову службу в Україні».
18. Декрет Кабінету Міністрів від 17 березня 1993 р. «Про податок на промисел».
19. Декрет Кабінету Міністрів України «Про систему валютного контролю» від 19 лютого 1993 року.
20. Постановою Кабінету Міністрів від 9 серпня 1993 р. № 611 «Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці».
21. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року «Про затвердження переліку корисних копалин загальнодержавного і місцевого значення».
22. Перелік продукції, яка підлягає обов'язковій сертифікації,
Інші роботи цього напряму