Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   500 грн.
ЦЕНА:   1150 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Організаційно-правові засади здійснення місцевого самоврядування в Україні   (ID работы: 7195)

Направление: Право
Предмет: Правоведение
Тип работы: Дипломная работа
Число страниц: 117
Год защиты: 2016
ВУЗ: Киевский Национальный Экономический Университет им. Вадима Гетьмана (КНЭУ)
Язык: Украинский
Содержание
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ В УКРАЇНІ
1.1. Поняття місцевого самоврядування.
1.2. Конституційні принципи місцевого самоврядування.
1.3. Функції місцевого самоврядування.
РОЗДІЛ 2. СИСТЕМА ТА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ФОРМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ В УКРАЇНІ
2.1 Характеристика системи місцевого самоврядування в Україні.
2.2. Конституційно-правові основи та організаційно-правові форми місцевого самоврядування.
РОЗДІЛ 3. СУЧАСНИЙ СТАН ТА НАПРЯМКИ МОДЕРНІЗАЦІЇ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ В УКРАЇНІ
3.1. Сучасний стан та проблеми місцевого самоврядування в Україні.
3.2. Світовий та вітчизняний досвід розвитку місцевого самоврядування.
3.3. Основні напрямки модернізації місцевого самоврядування в Україні.
ВИСНОВОК
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Введение
Актуальність теми дослідження. На сучасному етапі розбудови України як демократичної, соціальної та правової держави з урахуванням глобальних змін, які відбулися останнім часом, розвиток місцевого самоврядування є одним з пріори¬тетних напрямів державної політики. Феномен Євромайдану окреслив європейський вибір населення України, що актуалізувало проблему реалізації ратифікованих угод з країнами ЄС, у тому числі положень Європейської хартії місцевого самоврядування, а також забезпечення якісного розвитку регіонів країни як важливих складових частин економічної системи України.
Розвиток держави неможливий без розвитку регіонів, від того, наскільки сильною є регіональна влада, як вона забезпечує надання соціальних послуг населенню. Розуміючи важливість цієї проблеми, на сучасному етапі розвитку всіх гілок влади постає питання про необхідність вдосконалення теорії та практики сучасного державотворення, зумовленого трансформаціями в політичній системі суспільства, проведенням адміністративно-територіальних, регіональних реформ, упровадженням конструктивного соціального партнерства між центром і територіями.
Кабінетом Міністрів України вживаються заходи щодо розвитку та модернізації системи місцевого самоврядування. Так, 1 квітня 2014 р. урядом України була схвалена Концепція реформування місцевого самоврядування й територіальної організації влади в Україні, метою якої є визначення напрямів, механізмів і строків формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади для створення і підтримки повноцінного середовища проживання для громадян, надання високоякісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів прямого народовладдя, задоволення інтересів громадян в усіх сферах життєдіяльності на відповідній території, узгодження інтересів держави і територіальних громад.
Таким чином, проблема модернізації сучасної системи місцевого самоврядування в Україні набуває нового концептуального змісту. ЇЇ розв’язання сприятиме вирішенню важливих для населення питань у межах регіону.
Місцеве самоврядування сьогодні виступає важливим фактором демократизації суспільного життя, децентралізації управління та необхідною передумовою становлення громадянського суспільства, наближення влади до її джерела – народу. В Україні закладено конституційні засади місцевого самоврядування, ратифіковано Європейську хартію місцевого самоврядування, прийнято низку базових нормативно-правових актів, які регулюють діяльність органів місцевого самоврядування.
Разом з тим, як зазначено в Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, система місцевого самоврядування на сьогодні не задовольняє потреб суспільства. Функціонування органів місцевого самоврядування у більшості територіальних громад не забезпечує створення та підтримку сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку і самореалізації людини, захисту її прав, надання мешканцям територіальних громад якісних та доступних публічних послуг.
Водночас недостатньо використовуються можливості, надані Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», у сфері захисту місцевого самоврядування шляхом реалізації заходів відповідальності за невирішення питань місцевого значення, розглянутих на місцевих референдумах, зборах, сходах громадян, рішень органів і посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах їх повноважень.
Крім того, відчувається брак професійних кадрів для публічного сектору на місцях, що стримує формування та реалізацію державної політики.
Усе це негативно впливає на забезпечення сталого розвитку як окремих громад, так і країни в цілому.
Без реформи місцевого самоврядування неможливе подолання кризових явищ у соціально-економічному і політичному житті України.
Місцеве самоврядування – одна з фундаментальних демократичних засад конституційного ладу України. А тому процеси його конституційного реформування є найважливішим чинником розвитку всієї системи української державності. Особливо гостро це питання постало сьогодні, коли звучать заклики до федералізації країни, порушення конституційного ладу та дестабілізації влади.
У Конституції України має бути реалізована децентралізована модель влади, яка передбачатиме формування повноцінної системи місцевого самоврядування на всіх рівнях територіального устрою країни, широке закріплення повноважень, ресурсів та відповідальності за органами місцевого самоврядування. Це дасть можливість досягти більшої самостійності для прийняття важливих управлінських рішень щодо сталого збалансованого розвитку регіонів та вирішення інших питань місцевого значення.
Здійснення реформи місцевого самоврядування неможливе без оновлення нормативно-правової бази. Сучасна система законодавства про місцеве самоврядування потребує вдосконалення на засадах зміцнення організаційної, правової, фінансової, матеріальної, адміністративної самостійності місцевого самоврядування, розбудови європейської моделі адміністративно-територіального устрою та принципах децентралізації, деконцентрації, повсюдності, субсидіарності, єдності системи публічної адміністрації тощо.
Проведення реформ місцевого самоврядування потребуватиме належного кадрового забезпечення. Тому актуалізується проблема формування та реалізації дієвої кадрової політики на місцях, удосконалення системи підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації посадових осіб, службовців органів місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад, запровадження професійних програм підготовки для органів місцевого самоврядування тощо.
Формування інноваційної системи місцевого самоврядування в Україні має забезпечити стабільність на місцях, залучення громадян до прийняття управлінських рішень, врахування інтересів громад, регіонів та держави в майбутньому сталому розвитку України та Європи.
Дослідження вітчизняного місцевого самоврядування ведуться в різних напрямах. Зокрема, становлення та розвиток місцевого самоврядування вивчають В. Заблоцький, І. Козюра, В. Пархоменко, А.Ткачук та ін. Фінансово-економічні його складові аналізуються в працях Ю. Дехтяренка, В. Кравченка, О. Лебединської та ін. Правові аспекти розглядаються М. Баймуратовим, О. Батановим, П. Біленчуком, В. Кампо, А. Коваленком, М. Корнієнком, В. Кравченком, О. Лазором, М. Орзіхом, В. Погорілком, М. Пухтинським та ін. У політичному контексті місцеве самоврядування досліджують В. Борденюк, І. Дробот, В. Ковальчук, М. Пухтинський, С. Рябова, С. Саханенко, В. Шарий та ін., його управлінський аспект – В. Авер’янов, П. Ворона, В. Куйбіда, Р. Плющ, П. Покатаєв, В. Толкованов, Ю. Шаров та ін. Територіальний розвиток та управління містом розглядають В. Бабаєв, О. Бобровська, В. Вакуленко, О. Васильєва, О. Ігнатенко, Т. Кравченко, В. Мамонова, Ю. Молодожен, В. Наконечний, М. Орлатий, В. Удовиченко та ін.
Аналіз наукового доробку з проблематики дослідження місцевого самоврядування показує, що переважно не враховано новітні світові тенденції муніципальної діяльності й вітчизняні суспільні трансформації. Відсутнє цілісне вивчення модернізаційного та інтеграційного контексту розвитку місцевого самоврядування. Саме цим визначається актуальність комплексного дослідження теоретичних і практичних аспектів стану та перспектив розвитку місцевого самоврядування в Україні.
Для багатьох країн пострадянського простору однією з найважливіших проблем є ефективна організація місцевого самоврядування. Не є виключенням й Україна. Насамперед, це пов’язано із закінченням ери «радянського періоду» – організації суспільства на одній шостій території земної кулі і настанням «нової ери» – розвитком процесу повернення в колію світового суспільного прогресу.
Тема даної роботи є актуальною, тому що саме сьогодні особливо гостро постало питання в якому саме напрямку буде розвиватися місцеве самоврядування в Україні, чи зможе цей інститут вирішити задачі, які на нього покладаються і які проблеми необхідно вирішити для сприятливого розвитку органів місцевого самоврядування в нашій молодій демократичній державі.
Метою дослідження роботи є аналіз організаційно-правових засад здійснення місцевого самоврядування в Україні.
Відповідно до мети завданням дослідження при написанні роботи є:
1) розкрити поняття місцевого самоврядування;
2) проаналізувати конституційні принципи місцевого самоврядування;
3) розкрити функції місцевого самоврядування;
4) надати характеристику системі місцевого самоврядування в Україні;
5) проаналізувати конституційно-правові та організаційно-правові форми місцевого самоврядування;
6) висвітлити сучасний стан та проблеми місцевого самоврядування в Україні;
7) дослідити світовий та вітчизняний досвід розвитку місцевого самоврядування;
8) проаналізувати основні напрямки модернізації місцевого самоврядування в Україні.
Об’єктом дослідження є комплекс відносин, що виникають при реалізації засад здійснення місцевого самоврядування.
Предметом дослідження є місцеве самоврядування в Україні, як самостійний інститут.
Методи дослідження. В процесі роботи використовувались фундаментальні положення філософської науки, а також такі методи наукового дослідження: 1) історичний – для аналізу становлення інституту місцевого самоврядування; 2) порівняльно-правовий – для дослідження відповідних норм законодавства та права України; 3) формально-догматичний – для тлумачення термінів, інститутів, передбачених у відповідних нормах законодавства України; 4) системно-структурний – для встановлення особливостей досліджуваних інститутів і з’ясування їх відмінностей; 5) конкретно-соціологічний. У зв’язку з тим, що проблема визначення та розвитку місцевого самоврядування досліджується кількома науками, для вдосконалення чинного законодавства України при написанні роботи були використані роботи фахівців з різних галузей.
Структура роботи. Робота складається із вступу, трьох розділів та 8 підрозділів, висновків, списку використаних джерел.
Заключение
Розглянувши тему організаційно-правові засади здійснення місцевого самоврядування в Україні необхідно зробити наступні висновки.
Серед різноманітних підходів щодо визначення терміну місцеве самоврядування більш наближеним до розуміння змісту є підхід, відповідно до якого місцеве самоврядування визначається як процес реалізації територіальною громадою своїх інтересів в умовах взаємодії з державою й іншими територіальними громадами.
Необхідно відзначити, що логічна недосконалість і нечітке розуміння такого важливого поняття, як місцеве самоврядування, призводить до його різного розуміння на практиці. Зазначені недоліки повинні бути усунуті законодавцем.
В умовах розбудови нашої державності та становлення демократії, саме чітка та ефективна система місцевого самоврядування повинна стати саме тим інструментом, який забезпечить реалізацію потреб наших громадян, розвиток населених пунктів, районів і звичайно ж нашої держави в цілому.
Конституційні принципи місцевого самоврядування можна визначити як вимір легальності, допустимості, варіативності, організаційного оформлення, соціальної практики з метою вирішення проблем та вираження ідентичності сфери нормативного та адміністративного впливу.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», базуючись на положеннях Європейської хартії про місцеве самоврядування, закріплює наступні принципи місцевого самоврядування:
1) народовладдя;
2) законності;
3) гласності;
4) колегіальності;
5) поєднання місцевих і державних інтересів;
6) виборності;
7) правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами;
8) підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб;
9) державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування;
10) судового захисту прав місцевого самоврядування.
Під функціями місцевого самоврядування розуміють основні напрями діяльності територіальних громад, органів місцевого самоврядування з вирішення завдань місцевого самоврядування (муніципальної діяльності). Основними з них є:
 залучення населення до участі у вирішенні питань місцевого та загальнодержавного значення;
 володіння, використання та управління комунальною власністю;
 забезпечення комплексного соціально-економічного та культурного розвитку відповідної території;
 надання соціальних послуг населенню;
 забезпечення законності, громадської безпеки, правопорядку, оборона прав, свобод і законних інтересів громадян;
 соціальний захист населення, сприяння працевлаштуванню громадян;
 захист прав місцевого самоврядування.
Функції місцевого самоврядування отримали юридичне закріплення в Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» у вигляді предметів відання органів місцевого самоврядування.
Система місцевого самоврядування є системою взаємопов'язаних правових інститутів, які визначають принципи її побудови, види органів місцевого самоврядування, їх відносини між собою та з іншими органами влади та управління. Проблеми, пов'язані з визначенням і характеристикою системи місцевого самоврядування, а також становленням реального місцевого самоврядування в Україні, виникають з різних питань, головним із них є недосконалість законодавства у сфері регулювання місцевого самоврядування, прогалини у правовому регулюванні організації та діяльності органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб. Тому, сучасний етап розвитку місцевого самоврядування має, перш за все, передбачити заходи, спрямовані на вдосконалення його законодавчої основи, створення належних умов для виконання повноважень місцевого самоврядування, уточнення обсягу цих повноважень і створення умов для реальної можливості їх здійснення.
Конституційні норми закріпили основні засади функціонування місцевого самоврядування в Україні. На даному етапі розвитку виникає необхідність реформування місцевого самоврядування та є актуальним внесення змін і доповнень до законодавства України. Конституційні-правові норми про місцеве самоврядування не отримали відповідної конкретизації на рівні законодавчих актів, а тому необхідно привести правові акти, які регулюють відносини у сфері місцевого самоврядування, у відповідність до положень Основного Закону. Реформування місцевого самоврядування пов’язане з невідкладним вирішенням таких проблем: усунення двовладдя на місцевому рівні, зокрема шляхом удосконалення правового статусу, функцій місцевих державних адміністрацій, розширення повноважень районних, обласних рад та їх виконавчих органів і вирішення на законодавчому рівні низки організаційно-правових і фінансових питань.
Місцеве самоврядування і державна виконавча влада наділені суверенітетом, але провідна роль належить державі, і саме її органи визначають політику місцевого самоврядування як їх похідні від себе, створюючи належні умови для ефективної їх діяльності.
Основними проблемними питаннями, що заважають розвитку та зміцненню місцевого самоврядування в Україні, є такі:
 невикористання статутів територіальних громад, їх формальне прийняття (відсутність чітких нормативно-управлінських механізмів співпраці влади та громади гальмують процеси покращення роботи органів місцевого самоврядування);
 не створено цілісної системи, яка б забезпечувала невідворотність відпові¬дальності органів місцевого самоврядування за невиконання їхніх функцій в інтересах територіальних громад;
 відсутність чіткого розподілу функцій та повноважень між органами місце¬вого самоврядування та органами місцевої виконавчої влади, що має бути забезпечено відповідним законодавством (Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації»);
 недостатня можливість самостійності у прийнятті рішень органами місцевого самоврядування. Зокрема, це стосується формування місцевих бюджетів і спрямування їх витрат; можливості створювати додаткові послуги для населення в кількості, що визначатиме сам орган місцевої влади; права органів місцевого самоврядування (за власні кошти та під власну відповідальність) самостійно визначати власну структуру для того, щоб ефективно виконувати свої функції.
Основна проблема, що постає перед органами місцевого самоврядування, – це тиск з боку центральної влади, інтереси якої інколи суперечать інтересам місцевих громад. Реальна дилема, що постає перед органами місцевого самоврядування, полягає в тому, що, з одного боку, на них накладає обмеження та чинить тиск центральна влада, а з іншого – вони не можуть розраховувати на безумовну підтримку та відданість громадян. Для нормального функціонування органи місцевого самоврядування мають змінюватися, забезпечуючи поліпшення якості надання послуг, але такі зміни в жорсткому конкурентному оточенні стають досить проблематичними.
Отже, місцеве самоврядування – це важливий елемент конституційного ладу демократичної держави, тому проблеми та перспективи його реформування для України є дуже важливими. Особливо актуальним є становлення місцевого самоврядування в нових політичних умовах, коли до влади прийшли нові політичні сили, які декларують зміни на всіх рівнях влади, зокрема місцевої.
Результати дослідження показали, що на сьогодні конституційно-правове регулювання місцевого самоврядування в Україні залишає багато проблем. Незважаючи на ратифікацію Україною Європейської хартії місцевого самоврядування, основні її положення все ще не відтворені належно в чинному законодавстві та в суспільній практиці. Реформування системи місцевого самоврядування вимагає більш повного приведення національного законодавства у відповідність із принципами Європейської хартії місцевого самоврядування. Для цього необхідно розробити і прийняти низку законодавчих актів про місцеве самоврядування, заснованих на принципі пріоритету прав і свобод громадян у сфері місцевого самоврядування, чіткого правового регулювання питань комунальної власності, доходної частини місцевих бюджетів, гарантії прав органів місцевого самоврядування у відносинах із органами державної виконавчої влади тощо.
Для подолання проблем втілення конституційних принципів місцевого самоврядування в Україні принципове значення має належне забезпечення матеріально-фінансової автономії територіальних громад, яка можлива при реалізації конституційного принципу самостійності місцевих бюджетів. Забезпечення реальної самостійності місцевих бюджетів можливе при визначенні на довготерміновій основі джерел власних доходів місцевих бюджетів.
Отже, можна зробити висновок, що вирішення зазначених проблем в Україні можливе лише за умови комплексного реформування місцевого самоврядування. Насамперед йдеться про удосконалення законодавчого забезпечення основоположних принципів функціонування місцевого самоврядування – правової, фінансової, матеріальної та організаційної самостійності, а також активізації державної політики в таких сферах, як бюджетна, податкова, регуляторна та регіональна політики.
Литература
1. Конституція України від 26 червня 1996 р. (із змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 1996 р. – № 30. – 141 с.
2. Європейська хартія місцевого самоврядування від 15.10.19857 р. // Офіційний вісник України. – 03.04.2015 р. – № 24.
3. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. (із змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 1997 р. – № 24. – 170 с.
4. Закон України «Про засади державної регіональної політики» від 05.02.2015 р. (із змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 2015 р. – № 13. – 90 с.
5. Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 р. (із змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 2015 р. – № 13. – 91 с.
6. Закон України «Про співробітництво територіальних громад» від 17.06.2014 р. (із змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 2014 р. – № 34. – 1167 с.
7. Закон України «Про статус депутатів місцевих рад» від 11.07.2002 р. (із змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 2002 р. – № 40. – 290 с.
8. Закон України «Про органи самоорганізації населення» від 11.07.2001 р. (із змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 2001 р. – № 48. – 254 с.
9. Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. (із змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 2001 р. – № 33. – 175 с.
10. Закон України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.1999 р. (із змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 1999 р. – № 20-21. – 190 с.
11. Науково-практичний коментар Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» / В.Е. Теліпко, С.А. Панасюк – К.: Центр учбової літератури, 2011 р. – 400 с.
12. Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року: Постанова Крабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 р. – № 385. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/385-2014-%D0%BF.
13. Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні: Розпорядження Кабінету Міністрів Укрїни від 01 квітня 2014 р. – № 333-р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-р.
14. Барабаш Ю.Г. Конституційне право України: посібник / Ю.Г. Барабаш – Х.: Право, 2015 р. – 328 с.
15. Бодрова І.І. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні: підручник / І.І. Бодрова – Х.: Право, 2013 р. – 359 с.
16. Вакуленко В.М. Загальні засади місцевого самоврядування в Україні: навчальний посібник / В.М. Вакуленко, М.К. Орлатий – К.: НАДУ, 2010 р. – 211 с.
17. Веніславський Ф.В. Конституційне право України в схемах і таблицях: навчальний посібник / Ф.В. Веніславський – Х.: Право, 2014 р. – 376 с.
18. Ворона П.В. Місцеве самоврядування і політичні партії в Україні: монографія / П.В. Ворона – Х.: Магістр, 2008 р. – 184 с
19. Гройсман В.Б. Децентралізація в Україні: законодавчі новації та суспільні сподівання: науково-практичне видання / Переднє слово Голови Верховної Ради України В.Б. Гройсмана. – К.: Інститут законодавства Верховної Ради України, 2015 р. – 413 с.
20. Демків Р.Я. Конституційне право України: курс лекцій Р.Я. Демків – Львів: Лівівський державний університет внутрішніх справ, 2012 р. – 332 с.
21. Задорожня Г.В. Конституційне право України: підручник / Г.В. Задорожня, Ю.А. Задорожний, І.М. Сопілко – К.: Видавництво Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2010 р. – 448 с.
22. Ковбасюк Ю.В. Місцеве самоврядування в Україні: сучасний стан та основні напрямки модернізації: наукова доповідь / Ю.В. Ковбасюк, К.О. Ващенко, В.В. Толкованов – К.: НАДУ, 2014 р. – 128 с.
23. Кравченко В.В. Конституційне право України: навчальний посібник / В.В. Кравченко – К.: Атіка, 2009 р. – 608 с.
24. Майданник О.О. Конституційне право України: навчальний посібник / О.О. Майданник – К.: Алерта, 2011 р. – 380 с.
25. Погорілко В.Ф. Конституційне право України: підручник / В.Ф. Погорілко, В.Л. Федоренко – К.: КНТ, 2011 р. – 528 с.
26. Прієшкіна О.В. Місцеве самоврядування в Україні: правове регулювання безпосередньої демократії: навчальний посібник / О.В. Прієшкіна – К.: Кондор, 2008 р. – 333 с.
27. Руснак Б.А. Місцеве самоврядування в Україні: теорія і практика: посібник / Б.А. Руснак – Одеса, 2011 р. – 536 с.
28. Руснак Б.А. Місцеве самоврядування в Україні: теорія і практика: посібник / Б.А. Руснак – Одеса, 2011 р. – 536 с.
29. Серьогіна С.Г. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні: підручник / С.Г. Серьогіна – К.: Право, 2011 р. – 360 с.
30. Совгиря О.В. Конституційне право України. Повний курс: навчальний посібник / О.В. Совгиря, Н.Г. Шукліна – К.: Юрінком Інтер, 2012 р. – 544 с.
31. Совгиря О.В. Конституційне право України: навчальний посібник / О.В. Совгиря, Н.Г. Шукліна – К.: Юрінком Інтер, 2008 р. – 632 с.
32. Ткачук А. Місцеве самоврядування та децентралізація: практичний посібник / Ткачук А. – К.: ТОВ «Софія», 2012 р. – 120 с.
33. Шляхтун П.П. Конституційне право України: підручник / П.П. Шляхтун – К.: «Освіта України», 2010 р. – 592 с.
34. Абасов Г. Поняття «механізм гарантування прав місцевого самоврядування» та система його елементів / Г. Абасов // Підприємництво, господарство і право. – 2013 р. – № 3. – с. 148-151.
35. Абасов Г. Поняття принципу конституційного гарантування прав місцевого самоврядування / Г. Абасов // Альманах право. – 2012 р. – № 3. – с. 311-313.
36. Абасов Г. Проблеми визначення дефініції «гарантії прав місцевого самоврядування в Україні» / Г. Абасов // Вісник Запорізького національного університету. Серія: Юридичні науки. – 2010 р. – № 2. – с. 35-40.
37. Абасов Г.Г. Гарантії прав місцевого самоврядування в Україні: поняття та специфічні ознаки / Г.Г. Абасов // Часопис Київського університету права. – 2010 р. – № 4. – с. 81-86.
38. Абасов Г.Г. Класифікація конституційно-правових гарантій прав місцевого самоврядування в Україні: теоретичні засади / Г.Г. Абасов // Форум права. – 2012 р. – № 4. – с. 17-22.
39. Абасов Г.Г. Проблеми визнання нормативно-правових гарантій прав місцевого самоврядування та їх класифікація / Г.Г. Абасов // Часопис Київського університету права. – 2013 р. – № 1. – с. 88-92.
40. Абасов Г.Г. Проблеми визначення та структурні елементи методології дослідження гарантій прав місцевого самоврядування / Г.Г. Абасов // Юрист України. – 2012 р. – № 1-2 (18-19). – с. 29-34.
41. Баймуратов М.О. Сучасні проблеми місцевого самоврядування в Україні / М.О. Баймуратов // Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право. – 2011 р. – Випуск 1. – с. 57-65.
42. Беспалий В. Поняття місцевого самоврядування – історико-порівняльний аспект / О. Мороз // Ефективність державного управління. – 2015 р. – Випуск 44. – с. 29-35.
43. Богів Я.С. Поняття та принципи місцевого самоврядування / Я.С. Богів // Юридичні науки. – 2015 р. – № 827 – с. 45-52.
44. Бородін Є.І. Розвиток системи місцевого самоврядування в Україні / Є.І. Бородін // Аспекти публічного управління. – 2015 р. – № 4. – с. 55-61.
45. Величко В.О. Проблеми реформування місцевого самоврядування в Україні та світовий досвід / В.О. Величко, В.І. Будакова // Форум права. – 2013 р. – № 1. – с. 127-133.
46. Галкін В.М. Досвід місцевого самоврядування розвинутих країн та можливість застосування його в Україні [Електронний ресурс] / В.М. Галкін – Режим доступу: http://195.5.41.214/e-book/db/2007-1-2/doc/5/06.pdf.
47. Гапоненко Л.В. Конституційні засади місцевого самоврядування в Україні / Л.В. Гапоненко // Наше права. – 2013 р. – № 3. – с. 84-90.
48. Георгієвський Ю. Поняття та класифікація принципів розмежування компетенції органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування / Ю. Георгієвський // Публічне право. – 2014 р. – № 3. – с. 37-42.
49. Гірняк Г.З. Муніципальний вектор реформування системи місцевого самоврядування в Україні (з історичного досвіду Львівського магістрату) / Г.З. Гірняк // Вісник ХДАК. – 2015 р. – Випуск 46. – с. 92-102.
50. Гладка Т.І. Децентралізація влади в Україні як засіб посилення демократії та підвищення її стабільності [Електронний ресурс] / Т.І. Гладка – Режим доступу: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=937.
51. Глевацька Н.М. Міжнародні стандарти у системі місцевого самоврядування України / Н.М. Глевацька // Наукові праці КНТУ. Економічні науки. – 2009 р. – Випуск 15. – с. 114-102.
52. Глущенко Ю. Місцеве самоврядування в Україні: проблеми розвитку та фінансового забезпечення / А. Швець // Державне управління та місцеве самоврядування. – 2015 р. – Випуск 4 (27). – с. 245-255.
53. Григорян О.О. Світовий і вітчизняний досвід забезпечення прозорості та відкритості органів державної влади в реалізації публічної політики (інформаційний аспект) [Електронний ресурс] / О.О. Григорян – Режим доступу: www.academy.gov.ua/ej/ej15/txts/12GOOPIA.pdf.
54. Грищенко І.М. Характеристика принципів діяльності органів місцевого самоврядування України / І.М. Грищенко // Наукові праці. Державне управління. – 2012 р. – Випуск 190. – Том 202. – с. 85-90.
55. Грищук М.В. Вдосконалення ідеологічних і політичних основ місцевого самоврядування – шлях до громадського суспільства / М.В. Грищук // Часопис Національного університету «Острозька академія». Серія: Право. – 2011 р. – № 2 (4). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lj.oa.edu.ua/articles/2011/n2/11hmvdhs.pdf.
56. Грищук М.В. Принципи місцевого самоврядування як основні засади організації та функціонування місцевого самоврядування: політико-правовий аналіз / М.В. Грищук // Актуальні проблеми політики: Збірник наукових праць / Керівник авт. кол. С. В. Ківалов – Одеса: «Фенікс», 2009 р. – Вип. 37. – с. 266-270.
57. Донченко О.І. Діяльність органів місцевого самоврядування як складова державного управління / О.І. Донченко // Правова держава. – 2014 р. – № 18. – с. 27-32.
58. Дробуш І.В. Соціальна функція місцевого самоврядування: її структура, сутність та зміст / І.В. Дробуш // Вісник Центральної виборчої комісії. – 2015 р. – № 2 (32). – с. 90-96.
59. Євдокімова М.О. Історичні корені місцевого самоврядування / О.М. Євдокімова // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2015 р. – Випуск 7. – с. 676-679.
60. Задорожня Г.В. Функції органів місцевого самоврядування: загальнотеоретичний аспкт / Г.В. Задорожня // Бюлетень Міністерства юстиції України. – 2007 р. – № 11. – с. 21-26.
61. Кириченко Ю.М. Система місцевого самоврядування України: теоретичне визначення поняття та основних елементів / Ю.М. Кириченко // Наше право. – 2010 р. – № 2. – Ч. 2. – с. 30-36.
62. Кириченко Ю.М. Територіальна громада як базовий елемент системи місцевого самоврядування України: теоретичне визначення / Ю.М. Кириченко // Форум права. – 2012 р. – № 4. – с. 451-457.
63. Коваленко А.В. Завдання та функції органів місцевого самоврядування у забезпеченні захисту прав споживачів / А.В. Коваленко // Державне будівництво. – 2012 р. – № 2. – с. 2-12.
64. Коваленко В. Модернізація Конституції та реформа иісцевого самоврядування в Україні / В. Коваленко // Голос України. – 2013 р. – № 1. – с. 10-11.
65. Кондрацька Н.М. Сучасна системно-структурна організація місцевого самоврядування в Україні / Н.М. Кондрацька // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. – 2015 р. – Випуск 35. – Частина 2. – Том 1. – с. 91-96.
66. Корж В.П. Конституційно-правові засади функціонування місцевого самоврядування в Україні / В.П. Корж // Актуальнв проблеми державного управління. – 2010 р. – № 1. – с. 176-181.
Кубай Т.Є. Актуальні проблеми становлення системи місцевого самоврядування в Україні / Т.Є. Кубай // Теорія та практика державного управління і місцевого амоврядування. – 2014 р. – № 2.
67. Лихачов С.В. Щодо функцій органів місцевого самоврядування в Україні / С.В. Лихачов // Форум права. – 2010 р. – № 2. – с. 272-276.
68. Мазепа К.М. Теоретичні та організаційно-правові засади формування самодостатніх місцевих (територіальних) громад у контексті адміністративно-територіальної реформи / К.М. Мазепа // Наукові праці. Державне управління. – 2012 р. – Випуск 174. – Том 186. – с. 68-72.
69. Мельник А.Г. Поняття компетенції органів місцевого самоврядування у сфері регулювання земельних відносин, його ознаки / А.Г. Мельник // Часопис Київського університету права. – 2013 р. – № 1. – с. 100-104.
70. Мельтюхова Н.М. Досвід європейських країн з організації місцевого самоврядування на базовому рівні / Н.М. Мельтюхова, К.В. Шабатько // Теорія та практика державного управління. – 2010 р. – Випуск 4. – с. 118-125.
71. Мішина Н. Принципи Українського конституціоналізму: (на матеріалах конституційного реформування місцевого самоврядування) / Н. Мішина // Юридична Україна. – 2009 р. – № 3. – с. 21-25.
72. Мороз О. Реформування місцевого самоврядування в Україні: євроінтеграційні виклики / О. Мороз // Ефективність державного управління. – 2015 р. – Випуск 44. – с. 29-35.
73. Назарко А.Т. Система місцевого самоврядування великих міст / А.Т. Назарко // Юридичний вісник. – 2013 р. – № 2. – с. 37-42.
74. Нікітенко Л.О. Процес децентралізації та зміцнення місцевого самоврядування в Україні / Л.О. Нікітенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. – 2015 р. – Випуск 32. – Том 1. – с. 132-136.
75. Нікончук А.М. Сучасний стан та проблеми місцевого самоврядування в Україні / А.М. Нікончук // Бюлетень Міністерства юстиції України. – 2012 р. – № 3. – с. 100-108.
76. Новікова О. Основні напрямки реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні [Електронний ресурс] / О. Новікова – Режим доступу: http://www.dridu.dp.ua/vidavnictvo/2012/2012_01(12)/12nooovu.pdf.
77. Панасюк С. Актуальні проблеми розуміння, визнання та реалізації принципу місцевого самоврядування в законодавстві України / В. Яловий // Вісник Центральної виборчої комісії. – 2013 р. – № 2 (26). – с. 70-73.
78. Петришин О. Система місцевого самоврядування в Литві: перспективи використання досвіду в контексті муніципальної реформи в Україні / О. Петришин // Вісник Національної Академії правових наук України. – 2013 р. – № 3. – с. 265-271.
79. Покрова Р. Місцеве самоврядування в конституційно-правовому просторі сучасної України / Р. Покрова // Демократичне врядування. – 2011 р. – Випуск 8. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeVr_2011_8_15.
80. Руснак Л. Поняття місцевого самоврядування: проблема визнання та трактування / Л. Руснак // Підприємництво, господарство і право. – 2012 р. – № 6. – с. 104-106.
81. Самойленко Л.Я. Зміст і принципи місцевого самоврядування в контексті саморозгортання демократії Українського суспільства / Л.Я. Самойленко // Інвестиції: практика та досвід. – 2009 р. – № 19. – с. 56-59.
82. Севтунов М.А. Теоретико-методологічні засади місцевого самоврядування / М.А. Севтунов // Державне будівництво. – 2007 р. – № 2.
83. Семко С. Поняття та система організаційних форм роботи представницьких органів місцевого самоврядування / С. Семко // Підприємництво, господарство і право. – 2009 р. – № 2. – с. 122-125.
84. Серьогін С.М. Концептуальні засади реформування місцевого самоврядування в Україні / С.М. Серьогін, Н.Т. Гончарук // Аспекти публічного управління. – 2014 р. – № 5-6 (7-8). – с. 71-80.
85. Серьогін С.М. Теоретичні засади та основні напрямки реформування місцевого самоврядування й децентралізації влади в України / С.М. Серьогін, Н.Т. Гончарук // Аспекти публічного управління. – 2015 р. – № 4. – с. 111-120.
86. Сидор М.Я. Взаємодія місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування в Україні: поняття та юридичні ознаки / М.Я. Сидор // Університетські наукові записки: Часопис Хмельницького університету управління та права. – 2014 р. – № 4. – с. 155-162.
87. Скороход О.П. Досвід місцевого самоврядування Франції та Польщі: здобутки та застереження для України / О.П. Скороход // Стратегічні пріоритети. – 2008 р. – № 4 (9). – с. 159-164.
88. Скрипнюк О. Демократизація державної влади і проблеми становлення системи місцевого самоврядування в Україні / В. Скрипнюк // Вісник Академії правових наук України. – 2008 р. – № 4. – с. 44-56.
89. Скрипнюк О. Теоретичні засади реформування системи місцевого самоврядування в Україні на сучасному етапі / О. Скрипнюк // Юридична Україна. – 2010 р. – № 1. – с. 10-15.
90. Снігур С. Порівняльний аналіз світового й вітчизняного досвіду з проблем інституційного розвитку місцевого самоврядування / С. Снігур // Актуальні проблеми державного управління. – 2012 р. – Випуск 4. – с. 204-206.
91. Снігур С.П. Сучасний стан та проблеми функціонування місцевого самоврядування в Україні на рігіональному рівні / С.П. Снігур // Науковий вісник Академії муніципального управління. Серія: Управління. – 2011 р. – Випуск 1. – с. 349-356.
92. Соколова Н. Проблеми становлення місцевого самоврядування в Україні / Н. Соколова // Сучасна Українська політика. – 2005 р. – Випуск 7. – с. 271-276.
93. Тарасенко Т. Проблема децентралізації в реформуванні місцевого самоврядування в Україні / Т. Тарасенко // Державне управління та місцеве самоврядування. – 2014 р. – № 2 (21). – с. 277-287.
94. Теодорович Д. Моделі місцевого самоврядування: вітчизняний та Польський досвід / С. Снігур // Державне управління та місцеве самоврядування. – 2013 р. – Випуск 3 (18). – с. 277-285.
95. Тищенко К.М. Поняття та основні теорії походження місцевого самоаврядування / К.М. Тищенко // Державне будівництво. – 2009 р. – № 1. – с. 2-8.
96. Федірко Б.О. Сучасний стан та напрями реформування системи місцевого самоврядування в Україні / Б.О. Федірко // Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. – 2015 р. – Випуск 6. – с. 18-22.
97. Фелонюк Т.А. Місцеве самоврядування у Французькій Республіці: еволюція становлення та розвитку / Т.А. Фелонюк // Державне будівництво та місцеве самоврядування. – 2015 р. – Випуск 30. – с. 167-175.
98. Хорт І.В. Процеси реформування системи місцевого самоврядування в Україні на сучасному етапі: нормативно-правовий аспект / І.В. Хорт // Часопис Київського університету права. – 2015 р. – № 1. – с. 93-97.
99. Хріпливець Д.Є. Сутність місцевого самоврядування та його територіальної організації / Д.Є. Хріпливець // Державне будівництво. – 2008 р. – № 2. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeBu_2008_2_37.
100. Хріпливець Д.Є. Теоретичні засади моделей місцевого самоврядування / Д.Є. Хріпливець // Державне управління6 удосконалення та розвиток. – 2010 р. – № 9 – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=188.
101. Чернецька О.В. Конституційно-правовий статус депутатів місцевих рад за законодавством України: монографія / О.В. Чернецька. – К.: ВД «Скіф»; КНТ, 2008 р. – 144 с.
102. Чернецька О.В. Концептуальні основи співвідношення функцій та компетенції представницьких органів місцевого самоврядування / О.В. Чернецька // Часопис Київського університету права. – 2011 р. – № 2. – с. 88-92.
103. Шарий В. Модернізація держпавної політики органами місцевого самоврядування в Україні / В. Шарий // Державне управління та місцеве самоврядування. – 2012 р. – Випуск 1 (12). – с. 198-207.
104. Шарий В.І. Характеристика світових тенденцій розвитку місцевого самоврядування [Електронний ресурс] / В.І. Шарий – Режим доступу: http://www.dridu.dp.ua/zbirnik/2012-01(7)/12svirms.pdf.
105. Швець А. Основні організаційно-правові форми діяльності депутатів місцевих рад / А. Швець // Юридичний вісник. – 2014 р. – № 6. – с. 78-83.
106. Шпортнюк Н. Організаційно-правові засади муніципального господарювання в країнах ЄС6 досвід для України / В. Яловий // Державне управління та місцеве самоврядування. – 2015 р. – Випуск 2 (25). – с. 278-289.
107. Шуп’яна М.Ю. Регіональні органи місцевого самоврядування в Україні: сучасність та перспективив процесі децентралізації / М.Ю. Шуп’яна // Державне будівництво та місцеве самоврядування. – 2015 р. – № 1. – Частина 2. – с. 30-36.
108. Яковлєв А. Правові основи модернізації системи місцевого самоврядування як фактор конституційного процесу в Україні / А. Яковлєв // Вісник Національної академії правових наук України. – 2013 р. – № 4. – с. 81-89.
109. Яловий В. Принципи державного управління та місцевого самоврядування в умовах столичної агломерації / В. Яловий // Вісник Національної академії державного управління при президентові України. – 2009 р. – № 2. – с. 181-191.
Другие работы этого направления