ЦЕНА:
80 грн.
|
||
ЦЕНА:
182 руб.
|
||
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
|
||
Тема работы: | Охарактеризуйте сучасний стан господарсько-правового регулювання відносин державної та комунальної власності та запропонуйте подальші шляхи його вдосконалення. (ID работы: 6703) |
Направление: | Право |
Предмет: | Хозяйственное право |
Тип работы: | Реферат |
Число страниц: | 18 |
Год защиты: | 2015 |
ВУЗ: | Киевский Национальный Экономический Университет им. Вадима Гетьмана (КНЭУ) |
Язык: | Украинский |
Содержание
ВСТУП
РОЗДІЛ І ГОСПОДАРСЬКО- ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ВІДНОСИН ДЕРЖАВНОЇ ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, НОРМАТИВНО ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЦИХ ВІДНОСИН З УРАХУВАННЯМ ДОСВІДУ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
РОЗДІЛ ІІ ТРАНСФОРМАЦІЯ ВІДНОСИН ВЛАСНОСТІ ДЕРЖАВНОЇ ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ ПРІОРИТЕТ РИНКОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ
РОЗДІЛ ІІІ ПРАВОВІ АСПЕКТИ УДОСКОНАЛЕННЯ ВІДНОСИН ДЕРЖАВНОЇ ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
РОЗДІЛ І ГОСПОДАРСЬКО- ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ВІДНОСИН ДЕРЖАВНОЇ ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, НОРМАТИВНО ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЦИХ ВІДНОСИН З УРАХУВАННЯМ ДОСВІДУ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
РОЗДІЛ ІІ ТРАНСФОРМАЦІЯ ВІДНОСИН ВЛАСНОСТІ ДЕРЖАВНОЇ ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ ПРІОРИТЕТ РИНКОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ
РОЗДІЛ ІІІ ПРАВОВІ АСПЕКТИ УДОСКОНАЛЕННЯ ВІДНОСИН ДЕРЖАВНОЇ ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Введение
Проблематика державної та комунальної власності в Україні є однією з найбільш актуальних. Це обумовлено як загальною тенденцією до зростання економічної ролі державної власності майже в усіх країнах світу, так і неоднозначністю її тлумачення і визначення її місця в національній економіці України.
Створення правового механізму регулювання відносин власності у постсоціалістичній економіці України мало бути спрямоване на те, щоб забезпечити формування ринкової економіки на законній основі, унеможливити зловживання у приватизаційних процесах, сформувати в економіці країни багатоукладність, конкурентне середовище для виробників та забезпечити соціально-економічний розвиток держави. Проте з низки причин, перш за все суб’єктивного характеру, основним наслідком роздержавлення власності та приватизації державного майна як визначеного законодавством способу демонополізації державної власності стало поглибленням кризи в усіх сферах суспільного життя України, безпрецедентне падіння рівня життя громадян, утворення незначного прошарку надбагатих людей.
На сучасному етапі розвитку ринкових відносин нова парадигма теорії власності передбачає подальше здійснення трансформаційних процесів у відношенні власності виключно на правових засадах та недопущення поглиблення негативних тенденцій у приватизаційних правовідносинах. Це обумовлює необхідність визначення проблем правового регулювання приватизаційних процесів та обґрунтування пропорцій щодо подальшого вдосконалення правового механізму трансформаційних процесів у системі власності.
В Україні до цього часу бракує комплексних, системних досліджень, пов’язаних з аналізом і розробкою правових проблем регулювання правовідносин у сфері трансформації державної власності.
Також сьогодні в господарському обороті України беруть участь різноманітні суб’єкти господарської діяльності, серед яких окреме місце займають комунальні підприємства. В юридичній літературі більша увага приділяється правовому статусу державного та приватного майна, ніж майна комунального.
Правовий статус комунальних підприємств багато в чому схожий на правовий статус державних підприємств. Поряд з цим, комунальні підприємства належать до іншої самостійної форми власності, правовий статус якої може визначатись окремими законами ( наприклад, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»). Самостійний правовий статус комунальних підприємств нерідко призводить до суперечок про поширення чи непоширення норм окремих законів про державне майно на правовідносини, пов’язані з комунальним майном ( наприклад, ЗУ « Про приватизацію державного майна», ЗУ «Про приватизацію невеликих державних підприємств»). Ці моменти визначають актуальність дослідження основних положень функціонування комунальних та державних підприємств в господарській системі України.
Створення правового механізму регулювання відносин власності у постсоціалістичній економіці України мало бути спрямоване на те, щоб забезпечити формування ринкової економіки на законній основі, унеможливити зловживання у приватизаційних процесах, сформувати в економіці країни багатоукладність, конкурентне середовище для виробників та забезпечити соціально-економічний розвиток держави. Проте з низки причин, перш за все суб’єктивного характеру, основним наслідком роздержавлення власності та приватизації державного майна як визначеного законодавством способу демонополізації державної власності стало поглибленням кризи в усіх сферах суспільного життя України, безпрецедентне падіння рівня життя громадян, утворення незначного прошарку надбагатих людей.
На сучасному етапі розвитку ринкових відносин нова парадигма теорії власності передбачає подальше здійснення трансформаційних процесів у відношенні власності виключно на правових засадах та недопущення поглиблення негативних тенденцій у приватизаційних правовідносинах. Це обумовлює необхідність визначення проблем правового регулювання приватизаційних процесів та обґрунтування пропорцій щодо подальшого вдосконалення правового механізму трансформаційних процесів у системі власності.
В Україні до цього часу бракує комплексних, системних досліджень, пов’язаних з аналізом і розробкою правових проблем регулювання правовідносин у сфері трансформації державної власності.
Також сьогодні в господарському обороті України беруть участь різноманітні суб’єкти господарської діяльності, серед яких окреме місце займають комунальні підприємства. В юридичній літературі більша увага приділяється правовому статусу державного та приватного майна, ніж майна комунального.
Правовий статус комунальних підприємств багато в чому схожий на правовий статус державних підприємств. Поряд з цим, комунальні підприємства належать до іншої самостійної форми власності, правовий статус якої може визначатись окремими законами ( наприклад, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»). Самостійний правовий статус комунальних підприємств нерідко призводить до суперечок про поширення чи непоширення норм окремих законів про державне майно на правовідносини, пов’язані з комунальним майном ( наприклад, ЗУ « Про приватизацію державного майна», ЗУ «Про приватизацію невеликих державних підприємств»). Ці моменти визначають актуальність дослідження основних положень функціонування комунальних та державних підприємств в господарській системі України.
Заключение
За період економічних реформ в Україні відбулися істотні зміни у сфері відносин власності. Зміни форм і структури власності, що пов’язані з реформуванням економіки, нині зачіпають інтереси всього суспільства. Причому процеси роздержавлення, відчуження і приватизації державного майна в нинішніх умовах стосуються об’єктів гігантів вітчизняної економіки. Ці трансформації обумовлюють можливість утворення капіталу, розвитку виробництва та розподілу прибутків на якісно новому, несоціалістичному рівні.
Тому в сучасних умовах ступінь розвитку та вдосконалення правового забезпечення трансформаційних відносин власності в українському суспільстві буде визначатися ефективністю та передбачуваністю державної законодавчої політики з огляду на необхідність нормативного врегулювання широкого кола правових питань, які виникали, виникають і будуть виникати з приводу державної та комунальної власності, її відчуження за реальною вартістю, ефективністю використання та управління нею.
Дослідивши систему управління власністю територіальних колективів у зарубіжних країнах, відзначимо, що доволі цікавий у пізнавальному плані, а головне корисний досвід управління комунальною власністю у країнах Західної Європи та Сполучених Штатах Америки, підтверджений багаторічною практикою його застосування, цілком можна використати при управлінні комунальною власністю територіальними громадами в Україні.
Тому в сучасних умовах ступінь розвитку та вдосконалення правового забезпечення трансформаційних відносин власності в українському суспільстві буде визначатися ефективністю та передбачуваністю державної законодавчої політики з огляду на необхідність нормативного врегулювання широкого кола правових питань, які виникали, виникають і будуть виникати з приводу державної та комунальної власності, її відчуження за реальною вартістю, ефективністю використання та управління нею.
Дослідивши систему управління власністю територіальних колективів у зарубіжних країнах, відзначимо, що доволі цікавий у пізнавальному плані, а головне корисний досвід управління комунальною власністю у країнах Західної Європи та Сполучених Штатах Америки, підтверджений багаторічною практикою його застосування, цілком можна використати при управлінні комунальною власністю територіальними громадами в Україні.
Литература
1. Конституція України : прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 черв. 1996 р. // відомості Верховної Ради України. — 1996. — № 30. — Ст.141
2. Цивільний кодекс України від 16.01.2003р. № 435-IV// відомості Верховної Ради України. —2003. —№ 40-44. — Ст 356
3. Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. №436- IV// відомості Верховної Ради України. —2003. —№ 18, №19-20, № 21-22. —ст.144
4. Закон України «Про власність» від 07.02.1991 р. // ВВРУ. — 1991. — № 20. — Ст.249 ( втратив чинність 20.06.2007 р.)
5. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. // ВВРУ. — 1997. — № 24. — Ст.170
6. Закон України «Про приватизацію державного майна» від 04.03.1992р. №2163-ХІІ . // ВВРУ. — 1992. — № 24. — Ст.349
7. Постанова КМУ « Про розмежування майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць ( комунальною) власністю від 05.11.1991 р. № 311 // [електронний ресурс]- Режим доступу: http//www.rada.gov.ua.
8. Постанова ВРУ «Про Концепцію роздержавлення та приватизацію підприємств, землі та житлового фонду» від 31.10.1991 р. № 1767-ХІІ // ВВРУ. — 1991. — № 53. — Ст.795
9. Економіко-правові проблеми трансформації відносин власності в Україні// під ред.. В.А. Євтушевська; Академія правових наук України, Ін-т приватного права і підприємництва —К.: Манускрипт, 1997. —с. 196.
10. Толуб»як В. Підвищення ефективності підприємств комунальної власності у завданнях наповнення бюджетів місцевого самоврядування//Вісник НАДУ при Президентові України. —04. —№1—с.257-264
11. Алексєєв А. Комунальна власність: проблеми та перспективи//Зб. Наук. Праць УАДУ/За аг. Ред.. В.І.Лугового, В.М. Князева, —К.:Вид-во УАДУ. —2002—Вип. 1—с.464
12. Григорян Г.М. Собственность: история и современность. —Х.:Изд-во ХГЕУ. —2002—с.187
2. Цивільний кодекс України від 16.01.2003р. № 435-IV// відомості Верховної Ради України. —2003. —№ 40-44. — Ст 356
3. Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. №436- IV// відомості Верховної Ради України. —2003. —№ 18, №19-20, № 21-22. —ст.144
4. Закон України «Про власність» від 07.02.1991 р. // ВВРУ. — 1991. — № 20. — Ст.249 ( втратив чинність 20.06.2007 р.)
5. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. // ВВРУ. — 1997. — № 24. — Ст.170
6. Закон України «Про приватизацію державного майна» від 04.03.1992р. №2163-ХІІ . // ВВРУ. — 1992. — № 24. — Ст.349
7. Постанова КМУ « Про розмежування майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць ( комунальною) власністю від 05.11.1991 р. № 311 // [електронний ресурс]- Режим доступу: http//www.rada.gov.ua.
8. Постанова ВРУ «Про Концепцію роздержавлення та приватизацію підприємств, землі та житлового фонду» від 31.10.1991 р. № 1767-ХІІ // ВВРУ. — 1991. — № 53. — Ст.795
9. Економіко-правові проблеми трансформації відносин власності в Україні// під ред.. В.А. Євтушевська; Академія правових наук України, Ін-т приватного права і підприємництва —К.: Манускрипт, 1997. —с. 196.
10. Толуб»як В. Підвищення ефективності підприємств комунальної власності у завданнях наповнення бюджетів місцевого самоврядування//Вісник НАДУ при Президентові України. —04. —№1—с.257-264
11. Алексєєв А. Комунальна власність: проблеми та перспективи//Зб. Наук. Праць УАДУ/За аг. Ред.. В.І.Лугового, В.М. Князева, —К.:Вид-во УАДУ. —2002—Вип. 1—с.464
12. Григорян Г.М. Собственность: история и современность. —Х.:Изд-во ХГЕУ. —2002—с.187
Другие работы этого направления