ЦІНА:
100 грн.
|
|
|
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | Податкова система України, її становлення і розвиток (ID роботи: 2088) |
Напрям: | Фінанси |
Предмет: | Податкова система |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 48 |
Рік захисту: | 2010 |
Мова: | Українськa |
План
Зміст
Вступ
Розділ 1. Історія формування і розвиток податкової системи України
1.1. Система податків Київської Русі
1.2. Грошова, натуральна данина Литовсько-Польської доби
1.3. Податки Козацької держави
1.4.Становлення і розвиток податкової системи в Україні
Розділ 2. Основи побудови податкової системи України
2.1. Основні елементи податкової системи України
2.2. Принципи побудови податкової системи України
2.3. Державна податкова служба в Україні
Розділ 3. Реформування податкової системи
3.1. Шляхи оптимізації податкової політики
3.2. Вдосконалення діючої системи оподаткування в Україні
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Розділ 1. Історія формування і розвиток податкової системи України
1.1. Система податків Київської Русі
1.2. Грошова, натуральна данина Литовсько-Польської доби
1.3. Податки Козацької держави
1.4.Становлення і розвиток податкової системи в Україні
Розділ 2. Основи побудови податкової системи України
2.1. Основні елементи податкової системи України
2.2. Принципи побудови податкової системи України
2.3. Державна податкова служба в Україні
Розділ 3. Реформування податкової системи
3.1. Шляхи оптимізації податкової політики
3.2. Вдосконалення діючої системи оподаткування в Україні
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
ВСТУП
В умовах перебудови економіки України, створення нових соціальних та економічних відносин у суспільстві, розбудови нашої держави як незалежної та самостійної, важлива роль відводиться податковій системі.
Податкова система – це сукупність податків, зборів, інших обов’язкових платежів і внесків до бюджету держави.
Податкова політика включає в себе обов’язкові платежі, які стягуються державою з юридичних і фізичних осіб, на яких, згідно з законодавчими актами, покладено обов’язок платити податки та здійснювати інші обов’язкові платежі. Виникла податкова політика у період розпаду суспільства на класи і появи держави. Використовуються податки для фінансування витрат держави.
В наш час, в Україні відбуваються кардинальні перетворення в соціально-економічній та політичній сферах, і значна увага приділяється створенню ефективної системи оподаткування. Адже від механізму стягнення податків залежить формування доходної частини бюджету, а це, як відомо, основна фінансова база держави. Податкова система сприяє постійним, стабільним і повноцінним надходженням коштів до бюджету, саме тому, на сьогоднішній день дана тема являється досить актуальною.
Одним з першочергових завдань ринкової реформи в Україні є створення ефективної податкової системи, яка б забезпечувала розвиток народногосподарського комплексу країни, відповідним чином регулювала б економічні відносини. Ефективність податкової системи визначається тим, наскільки цілеспрямовано вона вирішує комплекс завдань, пов’язаних з керованістю економіки, як системи, розвитком виробництва, підвищенням життєвого рівня населення.
Система оподаткування має бути побудована таким чином, щоб сприяти розвитку виробничої діяльності, посиленню таких стимулів, які б забезпечили “прорив” на пріоритетних напрямах економічного та соціального розвитку країни. В залежності від проведення податкової політики державою податки можуть відігравати, крім суто фіскальної функції, роль стимуляторів економічних процесів у державі.
Мета даної курсової роботи – розкриття поняття податок, податкова система, розглянути та дослідити основні елементи та принципи побудови податкової системи України. Також розробка пропозицій по удосконаленню податкової політики та системи оподаткування.
Виходячи з мети даної роботи основними її задачами є наступні:
- розглянути історію формування та розвиток податкової системи в Україні;
- визначити ефективність функціонування податкової системи та законодавства;
- на основі дослідженого матеріалу здійснити глибокий аналіз та сформулювати висновок і рекомендації по удосконаленню системи оподаткування;
Курсова робота складається з трьох розділів, кожен з яких має відповідно чотири, три і два підпункти.
У першому розділі роботи буде розглянуто історію формування і розвиток податкової системи України.
Далі, у другому розділі буде розглянуто основні елементи та принципи побудови податкової системи та державну податкову службу.
Реформування податкової системи буде розглянуто безпосередньо у третьому розділі.
В цілому можна сказати, що розвиток податкової системи України продовжується. Вдосконалюються форми і методи оподаткування, система стягнення податків і контроль за надходженням їх до бюджету.
В умовах перебудови економіки України, створення нових соціальних та економічних відносин у суспільстві, розбудови нашої держави як незалежної та самостійної, важлива роль відводиться податковій системі.
Податкова система – це сукупність податків, зборів, інших обов’язкових платежів і внесків до бюджету держави.
Податкова політика включає в себе обов’язкові платежі, які стягуються державою з юридичних і фізичних осіб, на яких, згідно з законодавчими актами, покладено обов’язок платити податки та здійснювати інші обов’язкові платежі. Виникла податкова політика у період розпаду суспільства на класи і появи держави. Використовуються податки для фінансування витрат держави.
В наш час, в Україні відбуваються кардинальні перетворення в соціально-економічній та політичній сферах, і значна увага приділяється створенню ефективної системи оподаткування. Адже від механізму стягнення податків залежить формування доходної частини бюджету, а це, як відомо, основна фінансова база держави. Податкова система сприяє постійним, стабільним і повноцінним надходженням коштів до бюджету, саме тому, на сьогоднішній день дана тема являється досить актуальною.
Одним з першочергових завдань ринкової реформи в Україні є створення ефективної податкової системи, яка б забезпечувала розвиток народногосподарського комплексу країни, відповідним чином регулювала б економічні відносини. Ефективність податкової системи визначається тим, наскільки цілеспрямовано вона вирішує комплекс завдань, пов’язаних з керованістю економіки, як системи, розвитком виробництва, підвищенням життєвого рівня населення.
Система оподаткування має бути побудована таким чином, щоб сприяти розвитку виробничої діяльності, посиленню таких стимулів, які б забезпечили “прорив” на пріоритетних напрямах економічного та соціального розвитку країни. В залежності від проведення податкової політики державою податки можуть відігравати, крім суто фіскальної функції, роль стимуляторів економічних процесів у державі.
Мета даної курсової роботи – розкриття поняття податок, податкова система, розглянути та дослідити основні елементи та принципи побудови податкової системи України. Також розробка пропозицій по удосконаленню податкової політики та системи оподаткування.
Виходячи з мети даної роботи основними її задачами є наступні:
- розглянути історію формування та розвиток податкової системи в Україні;
- визначити ефективність функціонування податкової системи та законодавства;
- на основі дослідженого матеріалу здійснити глибокий аналіз та сформулювати висновок і рекомендації по удосконаленню системи оподаткування;
Курсова робота складається з трьох розділів, кожен з яких має відповідно чотири, три і два підпункти.
У першому розділі роботи буде розглянуто історію формування і розвиток податкової системи України.
Далі, у другому розділі буде розглянуто основні елементи та принципи побудови податкової системи та державну податкову службу.
Реформування податкової системи буде розглянуто безпосередньо у третьому розділі.
В цілому можна сказати, що розвиток податкової системи України продовжується. Вдосконалюються форми і методи оподаткування, система стягнення податків і контроль за надходженням їх до бюджету.
Висновок
ВИСНОВКИ
Дана робота - це спроба на прикладі деяких видів податків охарактеризувати діючу систему оподаткування, вивести переваги і недоліки, визначити основні напрямки вдосконалення.
Серед недоліків можна назвати неефективну правову базу, яка проголошує діяльність податкової системи України. Друга проблема – це податковий прес, який законодавчі органи не в змозі поки що послабити, тому що дефіцит бюджету потребує збільшення доходної частини для його покриття.
В Україні вирішальну роль у формуванні бюджету відіграють непрямі податки та податок на прибуток .підприємств. Низький рівень доходів більшості населення, а також низька частка зарплати в національному доході обумовлюють невисоке надходження прибуткового податку з громадян.
Аналіз діючої податкової системи України свідчить про необхідність її реформування. В основі податкової системи повинні бути прямі податки, тобто податки, де об'єктом оподаткування є доходи фізичних осіб, прибуток юридичних осіб, земля, майно та капітал. При оподаткуванні доходів фізичних осіб та прибутку юридичних осіб повинна використовуватись диференціація ставок податків в залежності від виду діяльності та розміру отриманого доходу.
Податкова реформа в Україні повинна бути спрямована на усунення основної проблеми – зняття податкового тягаря. Першим кроком повинно бути реформування системи непрямих податків разом із зменшенням обов'язкових нарахувань на фонд оплати праці.
Необхідність зменшення нарахувань на фонд оплати праці та реформування системи соціального забезпечення не викликає жодного сумніву. По-перше, ці нарахування є найбільшими порівняно з іншими країнами, вони виступають важливим фактором зростання цін, зниження конкурентоспроможності українських товарів. По-друге, система соціального забезпечення – джерелом функціонування якої є обтяжливі нарахування для підприємств.
Слід зазначити, що основною метою реформування системи оподаткування є сприяння стабілізації матеріального виробництва, підвищення його ефективності, на цій основі задоволення державних та соціальних потреб. Система оподаткування повинна забезпечити оптимізацію структури розподілу і перерозподілу національного доходу. Реформуванню підлягають правові норми, що визначають форми, механізм регулювання, встановлення величини та порядку справляння податків, зборів, інших обов'язкових платежів до бюджету, внесків до державних цільових фондів, необхідних державі для виконання їх функцій.
Характерною особливістю діючої податкової системи сьогодні є її недосконалість, а саме: неузгодженість та суперечливість окремих податкових законів, нестабільність законодавства, надмірне податкове навантаження на платників, безсистемне й невиправдане надання пільг, перекручування економічної сутності окремих податків та непристосованість її до переходу від адміністративної-командних методів управління господарством до господарювання в умовах демократичної правової системи України шляхом створення єдиного всеохоплюючого Закону Податкового кодексу України.
Зазначений законопроект є першим кроком на шляху створення досконалої системи оподаткування з високим рівнем збирання податків і має на меті регулювання відносин оподаткування, визначає принципи побудови податкової системи, перелік податків, зборів та інших обов'язкових платежів, що підлягають сплаті до бюджетів всіх рівнів. Визначає методику їх обчислення, ставки оподаткування, правовий стан платників податків, порядок адміністрування податків, а також порядок і умови застосування фінансових санкцій до платників податків за порушення податкового законодавства.
Положення проекту Податкового кодексу України спрямовані на необхідність:
 створення в Україні стабільної податкової системи, яка б забезпечувала чітке визначення порядку стягнення податків, його простоту;
 забезпечення чіткого визначення об'єктів оподаткування з метою запобігання випадкам подвійного оподаткування;
 забезпечення справедливого підходу при оподаткуванні всіх категорій платників податків;
 упорядкування механізму стягнення податків та посилення відповідальності за ухилення від сплати податків та їх несвоєчасну сплату;
 стимулювання інвестиційних та інноваційних процесів і підтримки технологічного оновлення суспільства;
 стимулювання малого підприємництва;
 дотримання міжнародних угод з питань оподаткування;
 реальне забезпечення прав платників податків;
 створення дієвого механізму контролю.
Реформування податкової системи є найбільш важливою проблемою на етапі формування ринкового середовища і створення сприятливих умов для зниження податкового навантаження. Однак, зниження податкового навантаження слід провести поступово з метою стабільного виконання доходів бюджету.
Дана робота - це спроба на прикладі деяких видів податків охарактеризувати діючу систему оподаткування, вивести переваги і недоліки, визначити основні напрямки вдосконалення.
Серед недоліків можна назвати неефективну правову базу, яка проголошує діяльність податкової системи України. Друга проблема – це податковий прес, який законодавчі органи не в змозі поки що послабити, тому що дефіцит бюджету потребує збільшення доходної частини для його покриття.
В Україні вирішальну роль у формуванні бюджету відіграють непрямі податки та податок на прибуток .підприємств. Низький рівень доходів більшості населення, а також низька частка зарплати в національному доході обумовлюють невисоке надходження прибуткового податку з громадян.
Аналіз діючої податкової системи України свідчить про необхідність її реформування. В основі податкової системи повинні бути прямі податки, тобто податки, де об'єктом оподаткування є доходи фізичних осіб, прибуток юридичних осіб, земля, майно та капітал. При оподаткуванні доходів фізичних осіб та прибутку юридичних осіб повинна використовуватись диференціація ставок податків в залежності від виду діяльності та розміру отриманого доходу.
Податкова реформа в Україні повинна бути спрямована на усунення основної проблеми – зняття податкового тягаря. Першим кроком повинно бути реформування системи непрямих податків разом із зменшенням обов'язкових нарахувань на фонд оплати праці.
Необхідність зменшення нарахувань на фонд оплати праці та реформування системи соціального забезпечення не викликає жодного сумніву. По-перше, ці нарахування є найбільшими порівняно з іншими країнами, вони виступають важливим фактором зростання цін, зниження конкурентоспроможності українських товарів. По-друге, система соціального забезпечення – джерелом функціонування якої є обтяжливі нарахування для підприємств.
Слід зазначити, що основною метою реформування системи оподаткування є сприяння стабілізації матеріального виробництва, підвищення його ефективності, на цій основі задоволення державних та соціальних потреб. Система оподаткування повинна забезпечити оптимізацію структури розподілу і перерозподілу національного доходу. Реформуванню підлягають правові норми, що визначають форми, механізм регулювання, встановлення величини та порядку справляння податків, зборів, інших обов'язкових платежів до бюджету, внесків до державних цільових фондів, необхідних державі для виконання їх функцій.
Характерною особливістю діючої податкової системи сьогодні є її недосконалість, а саме: неузгодженість та суперечливість окремих податкових законів, нестабільність законодавства, надмірне податкове навантаження на платників, безсистемне й невиправдане надання пільг, перекручування економічної сутності окремих податків та непристосованість її до переходу від адміністративної-командних методів управління господарством до господарювання в умовах демократичної правової системи України шляхом створення єдиного всеохоплюючого Закону Податкового кодексу України.
Зазначений законопроект є першим кроком на шляху створення досконалої системи оподаткування з високим рівнем збирання податків і має на меті регулювання відносин оподаткування, визначає принципи побудови податкової системи, перелік податків, зборів та інших обов'язкових платежів, що підлягають сплаті до бюджетів всіх рівнів. Визначає методику їх обчислення, ставки оподаткування, правовий стан платників податків, порядок адміністрування податків, а також порядок і умови застосування фінансових санкцій до платників податків за порушення податкового законодавства.
Положення проекту Податкового кодексу України спрямовані на необхідність:
 створення в Україні стабільної податкової системи, яка б забезпечувала чітке визначення порядку стягнення податків, його простоту;
 забезпечення чіткого визначення об'єктів оподаткування з метою запобігання випадкам подвійного оподаткування;
 забезпечення справедливого підходу при оподаткуванні всіх категорій платників податків;
 упорядкування механізму стягнення податків та посилення відповідальності за ухилення від сплати податків та їх несвоєчасну сплату;
 стимулювання інвестиційних та інноваційних процесів і підтримки технологічного оновлення суспільства;
 стимулювання малого підприємництва;
 дотримання міжнародних угод з питань оподаткування;
 реальне забезпечення прав платників податків;
 створення дієвого механізму контролю.
Реформування податкової системи є найбільш важливою проблемою на етапі формування ринкового середовища і створення сприятливих умов для зниження податкового навантаження. Однак, зниження податкового навантаження слід провести поступово з метою стабільного виконання доходів бюджету.
Література
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Закон України ‹‹Про внесення змін до Закону України “ Про систему оподаткування”››
2. Закон України “Про державну податкову службу в Україні “
3. Закон України “Про податок на додану вартість “
4. Закон України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-12
5. Буряковський В.В. Податки .-Дніпропетровськ: Пороги.-2004.-520 с.
6. Василик О.Д. Державні фінанси України :навч. посібник.-К.: Вища шк., 2006.
7. Данілов О.Д.,Фліссак Н.П. Податкова система та шляхи її реформування.-К.: Парламентське видавництво, -2005.-215 с.
8. Завгородний В.П. Налоги и налоговый контроль в Украине.- К.:А.С.К., 2001.-520 с.
9. Ковальов К.Л. Фінанси: Учбовий посібник. – Донецьк: Фінанси і статистика,1999.
10. Мельник М.В. Податкова система України. – К.: Парламентське видавництво, - 2001. – 318с.
11. Податкова система України : Підручник / В.М.Федосов , В.М. Опарін, Г.О. П’ятаченко та ін.; за ред. В.М. Федосова.- К.: Либідь, 2003.
12. Розпутенко В.І. Податкова політика і економічні реформи. – К.: Либідь, 2000.
13. Скворцов М.М. Все про податки в Україні.- К.: Конкорд, - 2002 .-315с.
14. Стоїн В.Я. Удосконалення податкової системи України //Фінанси України.- 2001.№4.
15. Федосов В.М. Проблеми розбудови податкової системи України // Фінанси України.-2004. - №6.
16.Ярошенко Ф.О., Павленко В.Л., «Історія податків та оподаткування в Україні: Навчальний посібник» - Ірпінь: Академія ДПС України, 2002р. – 240с.
1. Закон України ‹‹Про внесення змін до Закону України “ Про систему оподаткування”››
2. Закон України “Про державну податкову службу в Україні “
3. Закон України “Про податок на додану вартість “
4. Закон України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-12
5. Буряковський В.В. Податки .-Дніпропетровськ: Пороги.-2004.-520 с.
6. Василик О.Д. Державні фінанси України :навч. посібник.-К.: Вища шк., 2006.
7. Данілов О.Д.,Фліссак Н.П. Податкова система та шляхи її реформування.-К.: Парламентське видавництво, -2005.-215 с.
8. Завгородний В.П. Налоги и налоговый контроль в Украине.- К.:А.С.К., 2001.-520 с.
9. Ковальов К.Л. Фінанси: Учбовий посібник. – Донецьк: Фінанси і статистика,1999.
10. Мельник М.В. Податкова система України. – К.: Парламентське видавництво, - 2001. – 318с.
11. Податкова система України : Підручник / В.М.Федосов , В.М. Опарін, Г.О. П’ятаченко та ін.; за ред. В.М. Федосова.- К.: Либідь, 2003.
12. Розпутенко В.І. Податкова політика і економічні реформи. – К.: Либідь, 2000.
13. Скворцов М.М. Все про податки в Україні.- К.: Конкорд, - 2002 .-315с.
14. Стоїн В.Я. Удосконалення податкової системи України //Фінанси України.- 2001.№4.
15. Федосов В.М. Проблеми розбудови податкової системи України // Фінанси України.-2004. - №6.
16.Ярошенко Ф.О., Павленко В.Л., «Історія податків та оподаткування в Україні: Навчальний посібник» - Ірпінь: Академія ДПС України, 2002р. – 240с.
Інші роботи цього напряму