*
Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   1300 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Особливості підготовки дітей з порушенням мовленнєвого розвитку до навчання у закладі загальної середньої освіти   (ID роботи: 9845)

Напрям: Психологія/Педагогіка
Предмет: Дошкільна педагогіка
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 30
Рік захисту: 2022
Спеціальність (факультет): Педагогіка
Курс: 4
Мова: Українськa
План
ПЛАН

ВСТУП
РОЗДІЛ  1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАТРИМКОЮ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ
Психолого-педагогічна характеристика дітей молодшого дошкільного віку з порушенням мовлення
Особливості симптоматики порушення мовлення у дітей та їх класифікація
РОЗДІЛ  2. СПЕЦИФІКА ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ ДО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
. Профілактика та попередження мовленнєвих порушень у старших дошкільнят
. Особливості готовності до школи дітей з порушеннями мовлення
. Створення умов у дошкільній освітній установі для розвитку мови дошкільнят
. Методичні рекомендації для батьків з підготовки дітей до школи з порушеннями мовлення
ВИСНОВОК
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Вступ
ВСТУП


Рання корекція вад розвитку дитини стає дедалі актуальнішою проблемою спеціальної психології та педагогіки. Найважливішою причиною зростання її актуальності є високий відсоток новонароджених із неблагополучним станом здоров'я.
Мовлення - тонкий психологічний процес, який формується в перші роки життя. Процес становлення мовлення індивідуальний і залежить від багатьох чинників: соціальне середовище, стать дитини (заведено вважати, що хлопчики починають говорити набагато пізніше за дівчаток), психологічний контакт із матір'ю, фізіологічний розвиток, функціонування головного мозку тощо. Необхідно стежити за формуванням мовлення, мотивувати дитину до вимову звуків і складів, саме в процесі спілкування з дорослими формується потреба в мовленнєвому розвитку.
Затримка мовленнєвого розвитку у дитини - це відставання від вікової норми мовленнєвого розвитку у віці до 4 років. Діти із затримкою мовленнєвого розвитку опановують мовленнєві навички так само, як і інші діти, проте вікові рамки значно зсунуті.
Актуальність курсової роботи полягає у вивченні педагогічних систем навчання, виховання та підготовки дітей із мовленнєвими порушеннями до створення єдиного корекційно-розвивального простору та мовленнєвого супроводу, що сприяє інтеграції дітей із недорозвитком мовлення в загальній системі середньої освіти.
Мета дослідження: вивчення особливостей розвитку мовлення дошкільнят із затримкою мовленнєвого розвитку для підготовки до навчання у школі.
Об'єкт дослідження: мовлення дітей-дошкільнят.
Предмет дослідження: особливості підготовки дітей із порушенням мовленнєвого розвитку до навчання в закладі загальної середньої освіти.
Відповідно до об'єкта, предмета і мети визначено такі завдання дослідження:
Проаналізувати психолого-педагогічну літературу з проблеми дослідження.
Виявити рівень розвитку мовлення у дошкільнят із мовленнєвим порушенням та нормою мовлення.
Розробити рекомендації для педагогів логопедичних груп та батьків щодо розвитку мовлення дошкільнят в контексті їх підготовки до навчання у закладі загальної середньої освіти.
Висновок
ВИСНОВОК

У даній роботі ми довели актуальність теми підготовки дітей з порушенням мовлення до школи. У першому розділі ми проаналізували літературу окресленої теми, дали психолого-педагогічну характеристику дітей із ЗПМ та описали симптоми цього порушення.
У другому розділі ми дали характеристику програми профілактики дітей із порушенням мовлення в контексті підготовки до навчання в школі, описали якою має бути готовність дитини з порушенням мовлення перед вступом до закладу середньої освіти. Також нами були запропоновані рекомендації щодо створення умов навчання в дошкільній системі освіти та загальні рекомендації для батьків дітей із загальним порушенням мовлення.
Спираючись на вищезазначений матеріал, ми можемо зробити такий висновок:
Одним із найважливіших компонентів готовності до школи, як зазначає низка авторів, є достатній рівень розвитку мовлення. Підготовка дітей до школи - завдання багатогранне, що охоплює всі сфери життя дитини.
Діти з порушенням мовлення розвиваються за тими самими законами, що й здорові, але при цьому мають значно менші компенсаторні можливості для адаптації до навколишнього світу. Тому така дитина потребує тривалого, правильно організованого корекційного виховання, яке повинне бути спрямоване на подолання, компенсацію наявних на цей час порушень і на запобігання можливості їх виникнення надалі.
Особлива роль у вихованні та навчанні дитини з порушеннями мовлення належить родині. Батьки є її першими вихователями, оскільки саме від них дитина отримує перші уявлення про навколишній світ, набуває різноманітних умінь і навичок. Навіть дитина, яка відвідує спеціалізовані заклади, значну частину часу проводить у сім'ї, тож батьки мають продовжувати роботу з її навчання та виховання, закріплювати здобуті вміння та навички в домашніх умовах. У зв'язку з цим батьки потребують отримання певних знань, щоб процес реабілітації їхніх дітей відбувався безперервно і давав кращі результати.
Вирішальним фактором, від якого залежить позитивна динаміка мовленнєвого розвитку дитини, є адекватні умови виховання в сім'ї та ранній початок комплексної реабілітації. Тому батьки повинні працювати в тісному контакті з фахівцями, абілітологами. Методичні рекомендації допоможуть батькам краще зрозуміти свою дитину, навчити будувати з нею своє спілкування та допомогти більш успішно підготувати її до школи.
Література
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Алєксєєва М.М. Методика розвитку мовлення та навчання рідної мови дошкільнят М: Центр "Академія", 1997 р.
Архіпова О.Ф. "Стерта дизартрія у дітей". - Москва: 2006 р.
Бабаєва, Т.І. У шкільного порога // Дошкільне виховання, № 6, 2006. – С. 13 – 1.
Вакуленко, Л. С. Виховання і навчання дітей з порушеннями мовлення. Психологія дітей з вадами мовлення / Л. С. Вакуленко. С. Вакуленко - М.: Інфра-М, 2017.272 с.
Виготський Л.С. Мислення та мова / Л.С. Виготський.- М.: Лабіринт, 2008. – 352 с.
Гаркуша Ю.Ф. Корекційно-педагогічна робота в дошкільних установах для дітей з вадами мовлення / Ю.Ф. Гаркуша, - М.: Владос, 2000, - 158 с.
Гогоберідзе, А. Дошкільна педагогіка з основами методик виховання і навчання. Підручник для вишів. Стандарт третього покоління [Електронний ресурс] / О. Гогоберідзе, О. за ред. Солнцева. - Санкт-Петербург : Пітер, 2013. - 464 с.
Жукова Н.С. Подолання загального недорозвинення мовлення у дошкільнят / Н.С. Жукова. - М.: Просвещение, 1990.-312 с.
Каше, Г.А. Підготовка до школи дітей із вадами мови / Г.А. Каше. - М., 1985.
Класифікація мовних порушень [Електронний ресурс] : Режим доступу: URL: https://www.doctorneiro.ru/o-tsentre/articul-center/91-klassifikatsiya-rechevykh-narushenij
Кравцова Є.Є. Психологічні проблеми готовності дітей до навчання у школі/Є.Є. Кравцова.- М., 1983.
Кузнєцова, В.Г. Основи спеціальної психології/В.Г. Кузнєцова. - М., 2002.
Пантелєєва, Л.А. Психологічна готовність до шкільного навчання дітей із мовними порушеннями / Л.А. Пантелєєва // Дефектологія. – 2004. – №4.
Тихєєва Є. І. Розвиток мови дітей (раннього та дошкільного віку). - М.: Просвітництво, 1981. С. 129.
Ушакова О.С, Струніна О.М. Методика розвитку мовлення дітей дошкільного віку: Навчальний метод. посібник для вихователів дошк. утвор. установ. - М.: Гуманіт. вид. центр ВЛАДОС, 2004. - 288 с., с. 62
Філічева Т.Б., Чиркіна Г.В., Туманова Т.В. "Програма логопедичної роботи з подолання загального недорозвинення мовлення у дітей". - Москва: 2009 р
Інші роботи цього напряму