*
Головна Про проект Умови роботи Знижки Вакансії Ціни і гарантії Способи оплати Замовити роботу Контакти
Розширений пошук
ЦІНА:   100 грн.
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
Тема роботи:

Поняття і суть тоталітарного режиму   (ID роботи: 3658)

Напрям: Право
Предмет: Теорія держави і права
Тип роботи: Курсова робота
Кількість сторінок: 40
Рік захисту: 2013
ВУЗ: Київський Національний Університет ім. Шевченка (КНУ ім. Шевченка)
Мова: Українськa
План
Вступ
Розділ І. Теоретико-методологічні аспекти політичного режиму
1.1 Поняття, сутність, істотні ознаки політичних режимів
1.2 Основні підходи до їх типологізації
1.3 Характеристика автократичних о видів політичних режимів
Розділ ІІ. Особливості функціонування тоталітарного режиму
2.1Поняття тоталітаризму як політичного режиму
2.2 Основні ознаки, риси тоталітарної політичної системи
2.3 Порівняльний аналіз демократичного та тоталітарного режиму
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Починаючи з 50-х років ХХ ст.. в політичній науці широко розповсюджується поняття політична система. Сама поява терміну відображає серйозні зміни, що сталися в політичній сфері, політичних відносинах, політичних явищах. В політичні відносини включено багато суб’єктів.
Суб’єкти політики є індивідуальні та колективні, інституційно, організаційно оформлені і неінституційні, але всі взаємозв’язані і створюють стійку, цілісну сукупність відносин – політичну систему. Отже, політична система є сукупність відносин з приводу участі в політичній владі, в реалізації проблем політичної влади.
Політична система – складна, розгалужена сукупність різних політичних інститутів, соціально-політичних спільностей, форм взаємодії і взаємовідносин між ними, в яких реалізується політична влада, регулюються взаємовідносини соціальних спільностей, класів, верств, націй, держав і забезпечується існування суспільства в умовах певного соціального порядку, стабільності. Введення поняття політична система в соціально-політичний обіг і широке розповсюдження у другій половині ХХ ст. стало реакцією на емпіризм і неспівставленність політичної картини світу.
Тоталітаризм - певний тип політичної системи, специфічний політичний і суспільний устрій, політичне і соціальне явище XX століття. Термін "тоталітаризм" походить від позднелатинских слів "totalitas" - повнота, цілісність і "totalis" - весь, цілий, повний, що стосовно політичного режиму означає повне (тотальне) підпорядкування громадян державі, тобто одержавлення (этатизация – від фр. Etat - держава).
Вперше в політичній лексиці поняття тоталітаризму введене в 1925 р. італійським лідером социал-национализма Беніто Муссоліні. Але його істотні принципи мають глибоке історичне коріння від ідеальної держави Платона до ідеї повного підпорядкування населення країни, індивіда державі, а також повній керованості суспільством в працях утопістів Т. Мора і Т. Кампанелли, Грагха Бабефа і ін. Однією з яскравих відмінних рис тоталітаризму є вимога загальної рівності. Так, Гракх Бабеф закликав назавжди відняти в кожного надію стати багатшим, впливовішим, перевершуючим своїми знаннями кого-небудь зі своїх співгромадян. Саме у XIX в для багатьох французьких соціалістів та і німецьких філософів, що сповідають ідеї соціалізму, основним стало прагнення до насильницького перетворення суспільства на основі комуністичних ідей. Сповна природним вважав Сіна-Симон покарання громадян, планових структур, що не підкоряються вказівкам.
Значно збагатив і осучаснив ідеї повного підпорядкування громадян державі і поголовній керованості суспільством французький філософ Же-ж Руссо, що виходив з "батьківського бажання" вивести народ на світлу дорогу щасливого життя, з необхідності глибокого перетворення суспільства на початках розуму, рівності, свободи, соціальної справедливості. Створення держави, вважає Руссо, означає поява з окремих незавершених людей "морального колективного цілого", політичного організму або "політичного тіла", в якому як би розчиняється окрема людська особа. Держава ж виступає носієм безпосередньо виразимої громадянами загальної волі, якеволодіє абсолютною владою і неділимим суверенітетом Якщо ж виникає непокора, непокірність окремих громадян, то держава застосовує силу, примус, заставляє "бути вільними", тому що свобода виявляється відповідно до загальної волі.
Ідеї тоталітаризму знайшли віддзеркалення і в працях Іоганна Готліба Фіхте, Георга Вільгельма Фрідріха Гегеля, Карла Маркса, Фрідріха Ніцше, і ін.. Визначаючи джерела тоталітаризму, політолог Фрідріх Хайек, філософ Карл Ясперс роблять особливий упор на регулювання, вказуючи, що за допомогою економічного і соціального планерування реалізуються всі колективні цілі. Ради досягнення великої мети, загального блага дозволено використовувати будь-які засоби. Ідеальні образи досконалих гармонійних буд, утопії, відзначає В'ячеслав Ліпінський, грають величезну роль в історії, і вони в більшості своїй осуществимы за обов'язкової умови їх спотворення. Філософ Микола Бердяєв підкреслює, що "цілісність є головна ознака утопії. Утопія завжди тоталітарна, ворожа свободі".
Предмет роботи – тоталітарний політичний режим.
Об’єкт роботи – основні засади полтології та категорії політична система.
Мета роботи – дослідити становлення та розвиток тоталітарного режиму.
Відповідно до мети роботи було поставлено наступні завдання:
- Визначити поняття та суть політичного режимк
- Вивчити типологізацію політичних режимів та систем
- Дослідити поняття та ознаки тоталітарного режиму.
Структура роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновку та списку використаної літератури.
Висновок
Якщо поняття "політична система" передає характер і специфіку функцій політичних інститутів стосовно інших суспільних систем у їх статичному вигляді, то поняття "політичний режим" розкриває способи й механізми формування та розподілу політичної влади у політичній системі, форми взаємозв'язків суб'єктів політичного процесу. Отже, поняття "політичний режим" стосується динамічного, або процесуального, аспекту політичної системи.
Поняття "політична система" охоплює всю специфіку політичного процесу на різних структурних рівнях, не виділяючи окремо владних відносин. Його зміст розкривається через такі системні ознаки, як: специфіка політичного процесу у тому чи іншому типі суспільства (за різними методологіями типологізації); обсяг і характер впливу політики на суспільний розвиток; ментально-поведінкові аспекти суб'єктів політичного процесу (політична культура); способи й механізми розподілу влади в політичному просторі (політичний режим).
Поняття "політичний режим" розкриває не весь, а лише політико-владний зміст поняття "політична система". Наприклад, вимоги студентів до органів державної влади як політичне явище можна включити у зміст поняття "політична система". Однак, якщо аналізується характер відносин між студентами і державою з погляду суспільних впливів на владу, то за змістом вживається поняття "політичний режим".
Отже, поняття "політичний режим" висвітлює процесуальні аспекти інститутів політичної системи, взаємодію суб'єктів політичного процесу у структурі політичної системи; способи й механізми розподілу влади у політичному просторі; характер відносин між політико-владними і політико-невладними суб'єктами, а також між політичними і неполітичними інститутами.
У вітчизняних правових і політологічних джерелах прийнято розглядати політичний режим як елемент форми держави поряд з іншими елементами — формами державного правління та державного устрою. Однак такий підхід алогічний, тому що, по-перше, поняття "політичний" ширше, ніж поняття "державний"; по-друге, у відкритому суспільстві політична влада охоплює не тільки державні інститути; по-третє, поняття "політичний режим" стосується процесу всіх структурних елементів політичної системи на інституціональному, груповому, інтеракціоністському рівнях.
Політичний режим розкриває характер відносин між державою і громадянами, вищими органами державної влади (главою держави, урядом, парламентом, вищими судовими органами), державою та органами регіонального і місцевого самоврядування, а у федеративних державах — між державою і суб'єктами федерації, державою і партіями; правлячими елітними групами й опозицією, виборчою системою і формою державного правління, партіями і групами тиску, ідеологічними та неідеологічними формами політичного процесу.
Література
1. Алексеева Т.А. Современные политические теории. – М.: РОССПЭН, 2000. – 344 с.
2. Алмонд Г., Пауэлл Дж., Стром К., Далтон Р. Сравнительная политология сегодня: Мировой обзор: Учебное пособие./Сокр. пер. с англ. Богдановского А.С., Галкиной Л.А.; Под ред. Ильина М.В. Мельвиля А.Ю. – М.: Аспект Пресс, 2002. – 537 с.
3. Введение в политологию. Учеб. пособие. Под ред. Н.И.Горлач. - Ч.2. - Харьков, 1993.
4. Кремень В.Г., Горлач М.І. Політологія: наука про політику. – «Єдінорог», Київ-Харків., 2002 р. – 640 с.
5. Основи теорії політики. – К.: Тандем, 1996. – 192 с.
6. Политология: Учеб. пособие для студентов высших учебных заведений / Под ред. Н.И. Сазонова. – Харьков: Фолио, 2001. – 831 с.
7. Политология: Учебник для студентов вузов. / Под ред. М.В. Василика. – М.: Юрист, 2000. – 592 с.
8. Політологічний енциклопедичний словник. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / За ред. Ю.С. Шемчушенка. – К.: Ґенеза, 2004. – 735 с
9. Політологія./За ред. Колодій А. – К.: Ельга-М, Ника-Центр, 2000. – 584 с.
10. Політологія: Підручник / За ред. А. Колодій. – К.: Ельга-Н, Ніка-Центр, 2002. – 584 с.
11. Політологія: Підручник / За ред. О.І. Семківа. – Львів.: Світ, 1998. – 576 с.
12. Політологія: Підручник для студентів вищих навчальних закладів / За ред. О.В. Бабкіної., В.П. Горбатенка. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2004. – 528 с.
13. Політологія: Підручник. – К.: Вид. центр “Академія”, 2001. – 528 с.
14. Рудик А. Політична карта СНД. – К.: Українська перспектива, 1996. – 44 с.
15. Шляхтун П.П. Політологія (теорія та історія політичної науки), К. – «Либідь»., 2002 р. – 573 с.
Інші роботи цього напряму
Форми і методи здійснення державної влади, її легітимність і легальність
ПРАВОСВІДОМІСТЬ УЧАСНИКІВ ДОРОЖНЬОГО РУХУ
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ НОРМОТВОРЧОЇ ТЕХНІКИ
ПРОБЛЕМИ КОЛІЗІЙ У ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ (ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА)
Возникновение права
Тлумачення правових норм
СУДОВИЙ ПРЕЦЕДЕНТ У ПРАВОВІЙ СИСТЕМІ АНГЛІЇ (ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ)
Правова система
Нормативно - правові акти
Формування системи гарантій законності та правопорядку в процесі становлення незалежної України.
Взаємозвязок політичної системи суспільства та правової системи держави
ПРАВОВА РЕФОРМА В ЧЕХІЇ І СЛОВАЧЧИНІ В УМОВАХ ПОСТСОЦІАЛІСТИЧНОЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ: ТЕОРЕТИЧНІ І ПРАКТИЧНІ ПРОБЛЕМИ
Военные реформы Гая Мария
Основні якісні риси України
Юридичні факти
Правова поведінка
ОФИЦИАЛЬНОЕ ТОЛКОВАНИЕ ЗАКОНА
ЮРИДИКО-ЛІНГВІСТИЧНЕ ТЛУМАЧЕННЯ ТЕКСТІВ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ
Проходження державної слежби та службова кар'Єра
ПРОФЕСІЙНА ПРАВОСВІДОМІСТЬ І ПРАВОВА КУЛЬТУРА ДІЛЬНИЧНОГО ІНСПЕКТОРА МІЛІЦІЇ(ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ І УДОСКОНАЛЮВАННЯ)
Контрольна теорія держави і права
Теоретико-правові аспекти співідношення форми та типу держави
КОДИФІКАЦІЙНІ АКТИ В СИСТЕМІ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ
Роль преси у правовому інформуванні громадян України
Прогалини в праві і шляхи їх усунення
Тлумачення норм права та їх значення
Правова держава
Ідеї співвідношення держави, права та моралі
Правова держава
Закономірності розвитку звичаєвого права, поняття, ознаки , місце і роль в структурі права
Стадії правозастосувального процесу
ПРИНЦИП ЗАКОННОСТИ ПРАВОПРИМЕНИТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ДЕРЖАВНИЙ ЛАД І ПРАВО НА БУКОВИНІ В 1774–1918 РР.
ЗАКОНЫ В СИСТЕМЕ ИСТОЧНИКОВ (ФОРМ) ПРАВА И ИХ КЛАССИФИКАЦИЯ
СВОБОДА ВІРОСПОВІДАННЯ ЛЮДИНИ: ЮРИДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В УКРАЇНІ (ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ)
ЗАСОБИ ДЕРЖАВНОГО ПРИМУСУ У ПРАВОВІЙ СИСТЕМІ УКРАЇНИ
Сучасна держава
Юридичні гарантії забезпечення конституційних прав і свобод людини і громадянина в Україні (промова на захист дипломної)
Парламентарні й президентські республіки. Державна влада
Кодифікація законодавства
ДЕРЖАВА І ПОЛІТИЧНІ ПАРТІЇ (ПРОБЛЕМИ СПІВВІДНОШЕННЯ ТА ВЗАЄМОДІЇ)
ПРАВОВА ПРИРОДА НОРМАТИВНИХ АКТІВ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИ В УМОВАХ РОЗБУДОВИ ПРАВОВОЇ ДЕРЖАВИ УКРАЇНА
Поняття механізму держави та його суть
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЗАГАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ ПРАВ ЛЮДИНИ
Президент України - голова держави
ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВІ ПРОБЛЕМИ ПРАВОВОГО СТАТУСУ НЕПОВНОЛІТНІХ В УКРАЇНІ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЇ ЯК ОДИН ІЗ ОСНОВНИХ НАПРЯМКІВ ДІЯЛЬНОСТІ МІЛІЦІЇ
Держава в сучасній політичній системі України
НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ. (ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ)
Цивільно-правове регулювання діяльності з надання посередницьких послуг