ЦІНА:
100 грн.
|
||
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | Гіпермаркети, особливості та перспективи розвитку в Україні (ID роботи: 5141) |
Напрям: | Економіка |
Предмет: | Макроекономіка |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 35 |
Рік захисту: | 2014 |
ВУЗ: | Київський Національний Торгово-Економічний Університет (КНТЕУ) |
Курс: | 4 |
Мова: | Українськa |
План
Вступ
1. Сутність та значення роздрібної торгівлі для економіки України
2. Класифікація об’єктів роздрібної торгівлі та їхня характеристика
3. Аналіз ефективності функціонування гіпермаркету
4. Шляхи підвищення ефективності функціонування та перспективи розвитку гіпермаркету
Висновок
Список використаної літератури
Додатки
1. Сутність та значення роздрібної торгівлі для економіки України
2. Класифікація об’єктів роздрібної торгівлі та їхня характеристика
3. Аналіз ефективності функціонування гіпермаркету
4. Шляхи підвищення ефективності функціонування та перспективи розвитку гіпермаркету
Висновок
Список використаної літератури
Додатки
Вступ
Актуальність теми. В ринковій економіці торгівля є найбільш розповсюдженою сферою підприємницької діяльності та сферою застосування праці.
Призначення торгівлі полягає в тому, що вона забезпечує доведення споживчих товарів і послуг від виробника до споживача посередництвом купівлі продажу.
Торгівля – форма економічного зв’язку між виробництвом і споживанням, що здійснюється безпосередньо ринком.
Торгівля є найважливішою сферою формування і стабілізації споживчого ринку, координуючою ланкою в системі міжгалузевих, регіональних та міжрегіональних зв’язків, дієвим механізмом задоволення соціальних потреб.
Торгівля як галузь господарської діяльності має розгорнуту мережу оптових і роздрібних підприємств, забезпечує зберігання, транспортування і реалізацію товарної продукції, предметів споживання. Рівень розвитку торгівлі характеризує обсяг і структуру споживання в країні. Торгівля інформує і впроваджує нові товари, виробництво яких тільки починається, які для споживачів є ще невідомими. Таким чином, розвиток торгівлі, будучи обумовлений рівнем і темпами розвитку виробництва товарів, в свою чергу, здійснює вплив на промисловість, сільське господарство з одного боку , і на споживання людей – з іншого. Важливе значення торгівлі в тому, що вона сприяє особистій матеріальній зацікавленості людей у підвищенні продуктивності праці, в збільшенні виробництва, в більш повному задоволені потреб.
Останнім часом проблеми, порушені в нашому дослідженні, висвітлювались у працях В. Акопова, Н. Голошубової, І. Королькова, В. Лагутіна, І. Степнова, Ф. Хміль та інших. Однак у них переважно йшлося про окремі аспекти теми, такі як проблеми розвитку торговельної мережі, ефективність розміщення торгівельних підприємств тощо.
Метою даної роботи є вивчення гіпермаркетів, особливостей та перспектив розвитку в Україні.
Виходячи з поставленої мети в даній роботі були визначені наступні завдання:
1. вивчити сутність та значення роздрібної торгівлі для економіки України;
2. надати класифікацію об’єктів роздрібної торгівлі та їхню характеристику;
3. провести аналіз ефективності функціонування гіпермаркету «Епіцентр»;
4. описати шляхи підвищення ефективності функціонування та перспективи розвитку гіпермаркету.
Об’єктом даної роботи є гіпермаркет «Епіцентр».
Предметом даної роботи є вивчення функціонування гіпермаркету.
Методи дослідження - застосування методу порівняльного аналізу показників, методів зовнішнього та внутрішнього аналізу фінансових показників, методів планування тощо.
Дана курсова робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків
Призначення торгівлі полягає в тому, що вона забезпечує доведення споживчих товарів і послуг від виробника до споживача посередництвом купівлі продажу.
Торгівля – форма економічного зв’язку між виробництвом і споживанням, що здійснюється безпосередньо ринком.
Торгівля є найважливішою сферою формування і стабілізації споживчого ринку, координуючою ланкою в системі міжгалузевих, регіональних та міжрегіональних зв’язків, дієвим механізмом задоволення соціальних потреб.
Торгівля як галузь господарської діяльності має розгорнуту мережу оптових і роздрібних підприємств, забезпечує зберігання, транспортування і реалізацію товарної продукції, предметів споживання. Рівень розвитку торгівлі характеризує обсяг і структуру споживання в країні. Торгівля інформує і впроваджує нові товари, виробництво яких тільки починається, які для споживачів є ще невідомими. Таким чином, розвиток торгівлі, будучи обумовлений рівнем і темпами розвитку виробництва товарів, в свою чергу, здійснює вплив на промисловість, сільське господарство з одного боку , і на споживання людей – з іншого. Важливе значення торгівлі в тому, що вона сприяє особистій матеріальній зацікавленості людей у підвищенні продуктивності праці, в збільшенні виробництва, в більш повному задоволені потреб.
Останнім часом проблеми, порушені в нашому дослідженні, висвітлювались у працях В. Акопова, Н. Голошубової, І. Королькова, В. Лагутіна, І. Степнова, Ф. Хміль та інших. Однак у них переважно йшлося про окремі аспекти теми, такі як проблеми розвитку торговельної мережі, ефективність розміщення торгівельних підприємств тощо.
Метою даної роботи є вивчення гіпермаркетів, особливостей та перспектив розвитку в Україні.
Виходячи з поставленої мети в даній роботі були визначені наступні завдання:
1. вивчити сутність та значення роздрібної торгівлі для економіки України;
2. надати класифікацію об’єктів роздрібної торгівлі та їхню характеристику;
3. провести аналіз ефективності функціонування гіпермаркету «Епіцентр»;
4. описати шляхи підвищення ефективності функціонування та перспективи розвитку гіпермаркету.
Об’єктом даної роботи є гіпермаркет «Епіцентр».
Предметом даної роботи є вивчення функціонування гіпермаркету.
Методи дослідження - застосування методу порівняльного аналізу показників, методів зовнішнього та внутрішнього аналізу фінансових показників, методів планування тощо.
Дана курсова робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків
Висновок
У процесі руху товару від виробників до споживачів кінцевою ланкою, що замикає ланцюг господарських зв’язків, є роздрібна торгівля.
Роздрібна торгівля є стартовим майданчиком для нового циклу виробництва і обігу, оскільки товар перетворюється на гроші. При роздрібній торгівлі товари переходять зі сфери обігу у сферу колективного, індивідуального, особистого споживання, тобто стають власністю споживачів. Покупці через роздрібну торгівлю оптимально задовольняють свої потреби, а роздрібна торгівля, враховуючи в своєму асортименті побажання покупців, може більше продати товарів і забезпечити собі комерційний успіх.
На протилежність плановій економіці, яка внаслідок вказівок планових органів позбавляла роздрібну торгівлю підстав для самостійних дій, ринкова економіка вимагає від підприємця у сфері роздрібної торгівлі господарювання на основі особистої відповідальності. У своєму асортименті підприємець орієнтується на побажання покупців і передає ці замовлення постачальникам, тобто на ринку він є сполучною ланкою між виробником і споживачем. Чим краще підприємець у роздрібній торгівлі враховуватиме в своєму асортименті побажання покупців, тим більше товарів він зможе продати, тим вищим буде його комерційний успіх. Покупці зі свого боку в змозі через роздрібну торгівлю оптимально задовольнити свої потреби. Таким чином, обидві сторони і підприємець в роздрібній торгівлі, і покупець - отримують вигоду із взаємної залежності і готовності роздрібної торгівлі до роботи.
Роздрібна торгівля є будь-яким видом підприємницької діяльності з продажу товарів (послуг) безпосередньо кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання.
Роздрібна торгівля виконує наступні функції:
1. Сортування товарів. Роздрібна торгівля бере участь у процесі сортування, збираючи асортимент товарів від великої кількості постачальників і пропонуючи їх для продажу.
2. Інформування споживачів через рекламу, вітрини і написи, а також персонал; іншим учасникам каналу збуту виявляється сприяння в маркетингових дослідженнях.
3. Розміщення товарів. Роздрібна торгівля зберігає товари, встановлює на них ціну, розташовує в торгових приміщеннях і здійснює інші операції з товарами.
4. Оплата товарів. Звичайно продукція оплачується постачальникам до її продажу кінцевим споживачам.
5. Завершення операції купівлі-продажу. При цьому використовують відповідне розташування магазинів і час їх роботи, кредитну політику і надання різних додаткових послуг.
Існують такі формати ретейлової торгівлі: диска унтер, все для дому, супермаркет, гіпермаркет, універсам, універмаг.
Роздрібні крамниці, що торгують за готівковий розрахунок і без доставки — великі крамниці з низьким рівнем обслуговування, які пропонують дуже великий асортимент товару і надають знижки на велику партію товару.
Роздрібні торговельні підприємства з обмеженим обслуговуванням — роздрібні крамниці, які пропонують покупцям обмежений спектр послуг.
Роздрібні торговельні підприємства з повним обслуговуванням — роздрібні крамниці, які пропонують покупцям повний набір послуг.
Роздрібні торговельні підприємства самообслуговування — роздрібні крамниці, які пропонують дуже маленький перелік послуг або не пропонують їх узагалі; покупці самостійно шукають, порівнюють і підбирають товар.
Клуб-склади або клуб оптовиків — підприємство роздрібної торгівлі за низькими цінами, яке торгує обмеженою номенклатурою марочних бакалійних товарів, електропобутовими приладами, одягом та іншими товарами, надаючи істотну знижку членам таких клубів, тому що вони платять щорічні членські внески.
Метою придбання товару у роздріб є задоволення особистих потреб покупця, членів його родини (якщо це фізична особа), або ж працівників фірми (якщо це юридична особа) за рахунок споживання купленого товару.
Роздрібна торгівля — це діяльність щодо продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі в ресторанах, кафе, барах, інших суб\'єктах господарської діяльності.
Компанія «Епіцентр» - потужна національна мережа будівельно-господарських гіпермаркетів, яка стабільно розвивається, вдосконалюється, покращує сервіс, розширює асортимент товарів та спектр послуг щоб максимально задовольнити потреби споживачів.
Компанія «Епіцентр» за характером своєї діяльності є торгівельним підприємством, при цьому середовище його діяльності – ринок товарів будівельного призначення. Кожен мешканець країни має можливість знайти все необхідне для будівництва, ремонту та облаштування оселі в одному місці, під одним дахом, та за доступними цінами. На даний момент в Україні знаходиться ціла мережа магазинів компанії «Епіцентр», зокрема у Києві, Полтаві, Львові, Одесі, Чернівцях, Дніпропетровську, Харкові, Івано-Франківську, Миколаєві, Луганську, Кривому-Розі, Тернополі, Черкасах, Ужгороді, Донецьку, Запоріжжі, Луцьку, Вінниці та Хмельницькому.
Комерційна діяльність компанії «Епіцентр» має власний характер видів стимулювання збуту:
- заохочення споживачів (розповсюдження зразків або купонів, компенсації, зниження цін, премії, призи, винагорода клієнтів, безкоштовні проби, гарантії, продаж на певних умовах, перехресне (спільне) стимулювання, демонстрації в місцях купівлі);
- заохочення роздрібних торговців (зниження цін, рекламні та демонстраційні знижки, безмитні товари);
- заохочення ділових партнерів і торгових агентів (комерційні виставки і з\'їзди, змагання комерційних представників і конкурси на кращу спеціальну рекламу).
В загалом, у отриманні позитивних фінансових показників, зокрема, прибутковості компанії, магазин «Епіцентр», окрім впровадження заходів щодо стимулювання своїх клієнтів, використовує комплекс обов’язкових для виконання правил обслуговування – стандарту обслуговування покупців, характеристика якого базується на певних принципах поводження з клієнтом.
«ДЕКО» - це нове перспективне направлення формату \"Все для дому\" в національній мережі будівельно-господарських гіпермаркетів \"Епіцентр К\".
В новому відділі «ДЕКО» планується об\'єднати три ключових напрямки: посуд, текстиль, подарунки.
У практичній частині ми визначили бюджет введення магазина в експлуатацію, який становить 423,23 млн. грн. Очікуваний рівень прибутку - 15 млн. грн. в місяць, період окупності відкриття нового відділу «ДЕКО» становить 2,3 роки.
Таким чином, розглянувши методи та показники управління проектом, можна зробити висновок, що досліджуваний проект є економічно обґрунтованим та прибутковим.
Роздрібна торгівля є стартовим майданчиком для нового циклу виробництва і обігу, оскільки товар перетворюється на гроші. При роздрібній торгівлі товари переходять зі сфери обігу у сферу колективного, індивідуального, особистого споживання, тобто стають власністю споживачів. Покупці через роздрібну торгівлю оптимально задовольняють свої потреби, а роздрібна торгівля, враховуючи в своєму асортименті побажання покупців, може більше продати товарів і забезпечити собі комерційний успіх.
На протилежність плановій економіці, яка внаслідок вказівок планових органів позбавляла роздрібну торгівлю підстав для самостійних дій, ринкова економіка вимагає від підприємця у сфері роздрібної торгівлі господарювання на основі особистої відповідальності. У своєму асортименті підприємець орієнтується на побажання покупців і передає ці замовлення постачальникам, тобто на ринку він є сполучною ланкою між виробником і споживачем. Чим краще підприємець у роздрібній торгівлі враховуватиме в своєму асортименті побажання покупців, тим більше товарів він зможе продати, тим вищим буде його комерційний успіх. Покупці зі свого боку в змозі через роздрібну торгівлю оптимально задовольнити свої потреби. Таким чином, обидві сторони і підприємець в роздрібній торгівлі, і покупець - отримують вигоду із взаємної залежності і готовності роздрібної торгівлі до роботи.
Роздрібна торгівля є будь-яким видом підприємницької діяльності з продажу товарів (послуг) безпосередньо кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання.
Роздрібна торгівля виконує наступні функції:
1. Сортування товарів. Роздрібна торгівля бере участь у процесі сортування, збираючи асортимент товарів від великої кількості постачальників і пропонуючи їх для продажу.
2. Інформування споживачів через рекламу, вітрини і написи, а також персонал; іншим учасникам каналу збуту виявляється сприяння в маркетингових дослідженнях.
3. Розміщення товарів. Роздрібна торгівля зберігає товари, встановлює на них ціну, розташовує в торгових приміщеннях і здійснює інші операції з товарами.
4. Оплата товарів. Звичайно продукція оплачується постачальникам до її продажу кінцевим споживачам.
5. Завершення операції купівлі-продажу. При цьому використовують відповідне розташування магазинів і час їх роботи, кредитну політику і надання різних додаткових послуг.
Існують такі формати ретейлової торгівлі: диска унтер, все для дому, супермаркет, гіпермаркет, універсам, універмаг.
Роздрібні крамниці, що торгують за готівковий розрахунок і без доставки — великі крамниці з низьким рівнем обслуговування, які пропонують дуже великий асортимент товару і надають знижки на велику партію товару.
Роздрібні торговельні підприємства з обмеженим обслуговуванням — роздрібні крамниці, які пропонують покупцям обмежений спектр послуг.
Роздрібні торговельні підприємства з повним обслуговуванням — роздрібні крамниці, які пропонують покупцям повний набір послуг.
Роздрібні торговельні підприємства самообслуговування — роздрібні крамниці, які пропонують дуже маленький перелік послуг або не пропонують їх узагалі; покупці самостійно шукають, порівнюють і підбирають товар.
Клуб-склади або клуб оптовиків — підприємство роздрібної торгівлі за низькими цінами, яке торгує обмеженою номенклатурою марочних бакалійних товарів, електропобутовими приладами, одягом та іншими товарами, надаючи істотну знижку членам таких клубів, тому що вони платять щорічні членські внески.
Метою придбання товару у роздріб є задоволення особистих потреб покупця, членів його родини (якщо це фізична особа), або ж працівників фірми (якщо це юридична особа) за рахунок споживання купленого товару.
Роздрібна торгівля — це діяльність щодо продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі в ресторанах, кафе, барах, інших суб\'єктах господарської діяльності.
Компанія «Епіцентр» - потужна національна мережа будівельно-господарських гіпермаркетів, яка стабільно розвивається, вдосконалюється, покращує сервіс, розширює асортимент товарів та спектр послуг щоб максимально задовольнити потреби споживачів.
Компанія «Епіцентр» за характером своєї діяльності є торгівельним підприємством, при цьому середовище його діяльності – ринок товарів будівельного призначення. Кожен мешканець країни має можливість знайти все необхідне для будівництва, ремонту та облаштування оселі в одному місці, під одним дахом, та за доступними цінами. На даний момент в Україні знаходиться ціла мережа магазинів компанії «Епіцентр», зокрема у Києві, Полтаві, Львові, Одесі, Чернівцях, Дніпропетровську, Харкові, Івано-Франківську, Миколаєві, Луганську, Кривому-Розі, Тернополі, Черкасах, Ужгороді, Донецьку, Запоріжжі, Луцьку, Вінниці та Хмельницькому.
Комерційна діяльність компанії «Епіцентр» має власний характер видів стимулювання збуту:
- заохочення споживачів (розповсюдження зразків або купонів, компенсації, зниження цін, премії, призи, винагорода клієнтів, безкоштовні проби, гарантії, продаж на певних умовах, перехресне (спільне) стимулювання, демонстрації в місцях купівлі);
- заохочення роздрібних торговців (зниження цін, рекламні та демонстраційні знижки, безмитні товари);
- заохочення ділових партнерів і торгових агентів (комерційні виставки і з\'їзди, змагання комерційних представників і конкурси на кращу спеціальну рекламу).
В загалом, у отриманні позитивних фінансових показників, зокрема, прибутковості компанії, магазин «Епіцентр», окрім впровадження заходів щодо стимулювання своїх клієнтів, використовує комплекс обов’язкових для виконання правил обслуговування – стандарту обслуговування покупців, характеристика якого базується на певних принципах поводження з клієнтом.
«ДЕКО» - це нове перспективне направлення формату \"Все для дому\" в національній мережі будівельно-господарських гіпермаркетів \"Епіцентр К\".
В новому відділі «ДЕКО» планується об\'єднати три ключових напрямки: посуд, текстиль, подарунки.
У практичній частині ми визначили бюджет введення магазина в експлуатацію, який становить 423,23 млн. грн. Очікуваний рівень прибутку - 15 млн. грн. в місяць, період окупності відкриття нового відділу «ДЕКО» становить 2,3 роки.
Таким чином, розглянувши методи та показники управління проектом, можна зробити висновок, що досліджуваний проект є економічно обґрунтованим та прибутковим.
Література
1. Ажнюк М. О. Основи економічної теорії: навч. посіб. / М. О. Ажнюк, О. С. Передрій. – К.: Знання, 2008. – 368 с.
2. Байдаков М.Ф., Свічкарь В.А. Проблеми ефективності використання мережі підприємств роздрібної торгівлі споживчої кооперації України. // Міжнародна науково-практична конференція \"Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі\". - Львів. - Укросвіта. - 2008. - с.98-102.
3. Бушуєв С.Д. Креативні технології управління проектами та програмами: монографія / С.Д.Бушуев, Н.С.Бушуев, І.А.Бабаева, В.Б.Яковенко, Е.В.Гріша, С.В.Дзюба, А.С.Войтенко . - К.: Саміт-Книга, 2011. - 768 с.
4. Бачевський Б. Є. Потенціал і розвиток підприємства: навч. пос. / Б. Є. Бачевський, І. В. Заблодська, О. О. Решетняк- К.: Центр учбової літератури, 2009. - 400 с.
5. Виноградова С.Н. Комерційна діяльність: Навчальний посібник. - Мінськ: Высш. шк., 2008. - 176 с.
6. Васіна І.П. Стратегічне управління інноваційним розвитком / І.П.Васіна, В.П.Скубенко / / Теорія та практика Управління національною економікою: збірник наукових праць ДонДУУ, 2013,-Т.ХІІІ. - (Серія \"Економіка\"; випуск 241) - С. 5-10.
7. Гречко Т.К. Діагностика об’єкту проектування: навч.-метод. посібник/ Т.К.Гречко, Т.М.Гладченко. – Донецьк: ДонДУУ, 2009. – 186 с.
8. Гречко Т.К. Start-up проекти впровадження інновацій малими підприємствами / Т.К.Гречко, Е.В.Пономаренко, Т.Н.Гладченко / / Східно-європейський журнал передових технологій, 2013 - (Серія «Інтегроване стратегічне управління, управління проектами та програма розвитку підприємств і територій »; віп. 1/11 (55).-С.9-11.
9. Гречко Т.К. Аналіз реалізації інноваційніх проектів в Україні / Т.К.Гречко, О.В. Пономаренко / / Соціально-економічний Розвиток суспільства: інновації, екологізація, інформатізація: матеріали міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 19-20 жовтня, 2013 р., м. Донецьк, ДонДУУ / Під ред. О.С Поважного. -Донецьк, 2013. - 102 с. (С.35-39).
10. Елементи управління проектами на підприємстві: підручник / В.В.Малий, О.І.Мазуркевич, С.К.Чернов, С.В. Антоненко та ін. – Дніпропетровськ: ІМА-прес, 2008. – 265с.
11. Економічна безпека держави: сутність та напрями формування [Текст] : моногр. / Л. С. Шевченко, О. А. Гриценко, С. М. Макуха та ін. / за ред. Л. С. Шевченко. – Х. : Право, 2009. – 312 с.
12. Журнал «Новий маркетинг», Київ №7/2013, с.52
13. Інституційні основи інноваційного розвитку економіки [Текст] : навч. посіб. / за заг. ред. В. Є. Новицького. – К. : КНТ, 2008. – 360 с.
14. Костіна Л.М. Комунікації в проектах: навч.-метод. посіб. для самост. вівч. / Л.М.Костіна. - Донецьк: ДонДУУ, 2009. - 185с.
15. Кулішов В. В. Дослідження сучасної світової глобалізації в економічних процесах / В. В. Кулішов // Вища школа. – 2011. – № 9. – С. 92–100.
16. Костіна Л.М. РR як інструмент покращення комунікацій / Л.М.Костіна, О.В.Сапьяна / / Збірник наукових праць ДонДУУ, Т.XIII, віп .. 237: «Проблеми сучасного державного управління»: Серія «Державне управління» Донецьк: ДонДУУ, 2013. - С. 261-270.
17. Національна економіка [Текст] : навч.-метод. посіб. / О. Є. Кузьмін, У. І. Когут, І. С. Процик, Г. Л. Вербицька; за заг. ред. О. Є. Кузьміна. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2010. - 188 с.
18. Національна економіка: навч. посібник за редакцією Шевченко Л. С. – Харків: НУ «ЮАУ імені Ярослава Мудрого». – 2011. – 182 с.
19. Пономаренко О.В. Забезпечення економічної стійкості підпріємств Під годину реалізації інноваційніх проектів / О.В.Пономаренко, Т.К.Гречко, В.П.Скубенко / / Теорія та практика Управління національною економікою: зб. наукових праць ДонДУУ. -Донецьк: ДонДУУ, 2013, Т.XІII -144 c. - (Серія «Економіка»; віп. 241). С.113-121.
20. Управління проектами: підручник / О.В.Пономаренко, В.Г.Гамаюнов, Т.К.Гречко, Т.М.Гладченко та ін.; за заг.ред. О.В.Пономаренко. – Друге видання. - Донецьк: Донбас-ДонДУУ, 2013. – 912 с.
21. Шиманський В.П. Розвиток торгівлі: ефективність, якість. - М.: Знання, 2009. - 63 с.
22. Шутак І. Д. Правове регулювання міжнародних економічних відносин : навч. посіб. / І. Д. Шутак. – К. : Алерта, 2012. – 412 с.
2. Байдаков М.Ф., Свічкарь В.А. Проблеми ефективності використання мережі підприємств роздрібної торгівлі споживчої кооперації України. // Міжнародна науково-практична конференція \"Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі\". - Львів. - Укросвіта. - 2008. - с.98-102.
3. Бушуєв С.Д. Креативні технології управління проектами та програмами: монографія / С.Д.Бушуев, Н.С.Бушуев, І.А.Бабаева, В.Б.Яковенко, Е.В.Гріша, С.В.Дзюба, А.С.Войтенко . - К.: Саміт-Книга, 2011. - 768 с.
4. Бачевський Б. Є. Потенціал і розвиток підприємства: навч. пос. / Б. Є. Бачевський, І. В. Заблодська, О. О. Решетняк- К.: Центр учбової літератури, 2009. - 400 с.
5. Виноградова С.Н. Комерційна діяльність: Навчальний посібник. - Мінськ: Высш. шк., 2008. - 176 с.
6. Васіна І.П. Стратегічне управління інноваційним розвитком / І.П.Васіна, В.П.Скубенко / / Теорія та практика Управління національною економікою: збірник наукових праць ДонДУУ, 2013,-Т.ХІІІ. - (Серія \"Економіка\"; випуск 241) - С. 5-10.
7. Гречко Т.К. Діагностика об’єкту проектування: навч.-метод. посібник/ Т.К.Гречко, Т.М.Гладченко. – Донецьк: ДонДУУ, 2009. – 186 с.
8. Гречко Т.К. Start-up проекти впровадження інновацій малими підприємствами / Т.К.Гречко, Е.В.Пономаренко, Т.Н.Гладченко / / Східно-європейський журнал передових технологій, 2013 - (Серія «Інтегроване стратегічне управління, управління проектами та програма розвитку підприємств і територій »; віп. 1/11 (55).-С.9-11.
9. Гречко Т.К. Аналіз реалізації інноваційніх проектів в Україні / Т.К.Гречко, О.В. Пономаренко / / Соціально-економічний Розвиток суспільства: інновації, екологізація, інформатізація: матеріали міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 19-20 жовтня, 2013 р., м. Донецьк, ДонДУУ / Під ред. О.С Поважного. -Донецьк, 2013. - 102 с. (С.35-39).
10. Елементи управління проектами на підприємстві: підручник / В.В.Малий, О.І.Мазуркевич, С.К.Чернов, С.В. Антоненко та ін. – Дніпропетровськ: ІМА-прес, 2008. – 265с.
11. Економічна безпека держави: сутність та напрями формування [Текст] : моногр. / Л. С. Шевченко, О. А. Гриценко, С. М. Макуха та ін. / за ред. Л. С. Шевченко. – Х. : Право, 2009. – 312 с.
12. Журнал «Новий маркетинг», Київ №7/2013, с.52
13. Інституційні основи інноваційного розвитку економіки [Текст] : навч. посіб. / за заг. ред. В. Є. Новицького. – К. : КНТ, 2008. – 360 с.
14. Костіна Л.М. Комунікації в проектах: навч.-метод. посіб. для самост. вівч. / Л.М.Костіна. - Донецьк: ДонДУУ, 2009. - 185с.
15. Кулішов В. В. Дослідження сучасної світової глобалізації в економічних процесах / В. В. Кулішов // Вища школа. – 2011. – № 9. – С. 92–100.
16. Костіна Л.М. РR як інструмент покращення комунікацій / Л.М.Костіна, О.В.Сапьяна / / Збірник наукових праць ДонДУУ, Т.XIII, віп .. 237: «Проблеми сучасного державного управління»: Серія «Державне управління» Донецьк: ДонДУУ, 2013. - С. 261-270.
17. Національна економіка [Текст] : навч.-метод. посіб. / О. Є. Кузьмін, У. І. Когут, І. С. Процик, Г. Л. Вербицька; за заг. ред. О. Є. Кузьміна. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2010. - 188 с.
18. Національна економіка: навч. посібник за редакцією Шевченко Л. С. – Харків: НУ «ЮАУ імені Ярослава Мудрого». – 2011. – 182 с.
19. Пономаренко О.В. Забезпечення економічної стійкості підпріємств Під годину реалізації інноваційніх проектів / О.В.Пономаренко, Т.К.Гречко, В.П.Скубенко / / Теорія та практика Управління національною економікою: зб. наукових праць ДонДУУ. -Донецьк: ДонДУУ, 2013, Т.XІII -144 c. - (Серія «Економіка»; віп. 241). С.113-121.
20. Управління проектами: підручник / О.В.Пономаренко, В.Г.Гамаюнов, Т.К.Гречко, Т.М.Гладченко та ін.; за заг.ред. О.В.Пономаренко. – Друге видання. - Донецьк: Донбас-ДонДУУ, 2013. – 912 с.
21. Шиманський В.П. Розвиток торгівлі: ефективність, якість. - М.: Знання, 2009. - 63 с.
22. Шутак І. Д. Правове регулювання міжнародних економічних відносин : навч. посіб. / І. Д. Шутак. – К. : Алерта, 2012. – 412 с.
Інші роботи цього напряму