ЦІНА:
100 грн.
|
|
|
Дану роботу можна скачати відразу після оплати!!!
|
||
Тема роботи: | Методичні вимоги до організації навчальних занять з економіки (ID роботи: 2091) |
Напрям: | Методики викладання предметів |
Предмет: | Методика викладання економіки |
Тип роботи: | Курсова робота |
Кількість сторінок: | 40 |
Рік захисту: | 2010 |
Мова: | Українськa |
План
Зміст
Вступ
Розділ 1.Загальна характеристика викладання занять з економічних дисциплін
Розділ 2.Методика підготовки проведення навчальних занять з економіки
2.1.Урок і лекція як організаційно методичні форми навчання
2.2.Етапи підготовки уроків та лекцій
2.3.Основи ефективного процесу викладання
Розділ 3. Методичні вимоги до підготовки та проведення занять з економічнихдисциплін
3.1.Методика підготовки та проведення лекцій
3.2.Методика проведення семінарських занять
3.3.Методика самоаналізу занять з економіки
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Розділ 1.Загальна характеристика викладання занять з економічних дисциплін
Розділ 2.Методика підготовки проведення навчальних занять з економіки
2.1.Урок і лекція як організаційно методичні форми навчання
2.2.Етапи підготовки уроків та лекцій
2.3.Основи ефективного процесу викладання
Розділ 3. Методичні вимоги до підготовки та проведення занять з економічнихдисциплін
3.1.Методика підготовки та проведення лекцій
3.2.Методика проведення семінарських занять
3.3.Методика самоаналізу занять з економіки
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
ВСТУП
Питання підготовки викладачів економічних дисциплін в Україні набули особливої актуальності внаслідок швидкого розвитку економічної освіти й розширення мережі навчальних закладів, які надають відповідні освітні послуги.
Діяльність викладача економіки суттєво відрізняється від діяльності викладача інших дисциплін. Викладач занять з економіки повинен досконало знати «Методику викладання економіки», адже ця наука перебуває на перетині кількох наукових галузей: економічної, педагогічної, психологічної.
Методика викладання економіки — невід’ємна складова підготовки студентів до майбутньої педагогічної діяльності. Тому тема даної курсової роботи є актуальною на сьогоднішній день.
Методичні вимоги до організації навчальних занять з економіки були висвітлені у дослідженнях ряду педагогів. Особливої уваги заслуговують наукові праці О.В. Аксьонової [2], І.А. Балягіна [4], Н.Є.Мойсеюка [10] та ін.
Викладання занять з економіки має свої методичні вимоги.
Основна мета курсової роботи – з’ясувати всі методичні вимоги до підготовки та проведення лекції, семінару та практичного заняття з економічних дисциплін; організовувати викладання, максимально використовуючи час; уміти підготувати й використати завдання під час проведення занять з економіки.
Основна роль у викладанні економічних наук відводиться лекціям.
Лекція як форма організації навчального заняття використовується у вищих навчальних закладах для вивчення різних предметів. Будується вона на основі інформаційно-монологічного методу подачі та пояснення матеріалу і організації пізнавальної діяльності студентів. При цьому викладач у систематизованій, доказовій і аргументованій формі словесно подає і пояснює навчальну інформацію, використовує наочні посібники і інші засоби навчання.
Лекція - головна інформаційна магістраль у навчальному процесі вищої школи, що сприяє засвоєнню системи знань із спеціальності, формує широкий професійний кругозір і загальну культуру, школа наукового мислення. Студенти оволодівають сучасною наукою, її методами, проникають у глибини її основних проблем, у логіку й методологію її розвитку.
Необхідна висока культура лекційної діяльності. Кожен лектор зобов’язаний вивчити основи лекційної майстерності, тобто оволодіти загальною грамотою цієї справи, щоб досягти в ньому досконалості.
Однак потребує додаткового висвітлення наукове дослідження проблеми особливостей лекційного методу у вищих навчальних закладах системи економічного профілю. Це і є предметом дослідження у даній курсовій роботі.
Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання:
1.Висвітлити кваліфікаційні підходи до типів лекцій.
2.Описати етапи підготовки до лекції.
3.Охарактеризувати особливості проведення лекційних занять.
4.Підтвердити робочу гіпотезу про те, що лекція була і залишається основним видом навчальної роботи при лекційно-семінарській формі організації навчального процесу.
Основними методами, що використані у даній курсовій роботі є описовий, статистичний, структурного і функціонального аналізу.
Робота складається із 3 розділів, висновків, списку використаних джерел.
У першому розділі моєї роботи буде викладено загальну характеристику викладання занять з економічних дисциплін.
Далі, у другому розділі, буде розглянуто методику підготовки проведення навчальних занять з економіки.
Безпосередньо методичні вимоги до підготовки та проведення занять з економічних дисциплін буде викладено у третій частині даної курсової роботи.
Питання підготовки викладачів економічних дисциплін в Україні набули особливої актуальності внаслідок швидкого розвитку економічної освіти й розширення мережі навчальних закладів, які надають відповідні освітні послуги.
Діяльність викладача економіки суттєво відрізняється від діяльності викладача інших дисциплін. Викладач занять з економіки повинен досконало знати «Методику викладання економіки», адже ця наука перебуває на перетині кількох наукових галузей: економічної, педагогічної, психологічної.
Методика викладання економіки — невід’ємна складова підготовки студентів до майбутньої педагогічної діяльності. Тому тема даної курсової роботи є актуальною на сьогоднішній день.
Методичні вимоги до організації навчальних занять з економіки були висвітлені у дослідженнях ряду педагогів. Особливої уваги заслуговують наукові праці О.В. Аксьонової [2], І.А. Балягіна [4], Н.Є.Мойсеюка [10] та ін.
Викладання занять з економіки має свої методичні вимоги.
Основна мета курсової роботи – з’ясувати всі методичні вимоги до підготовки та проведення лекції, семінару та практичного заняття з економічних дисциплін; організовувати викладання, максимально використовуючи час; уміти підготувати й використати завдання під час проведення занять з економіки.
Основна роль у викладанні економічних наук відводиться лекціям.
Лекція як форма організації навчального заняття використовується у вищих навчальних закладах для вивчення різних предметів. Будується вона на основі інформаційно-монологічного методу подачі та пояснення матеріалу і організації пізнавальної діяльності студентів. При цьому викладач у систематизованій, доказовій і аргументованій формі словесно подає і пояснює навчальну інформацію, використовує наочні посібники і інші засоби навчання.
Лекція - головна інформаційна магістраль у навчальному процесі вищої школи, що сприяє засвоєнню системи знань із спеціальності, формує широкий професійний кругозір і загальну культуру, школа наукового мислення. Студенти оволодівають сучасною наукою, її методами, проникають у глибини її основних проблем, у логіку й методологію її розвитку.
Необхідна висока культура лекційної діяльності. Кожен лектор зобов’язаний вивчити основи лекційної майстерності, тобто оволодіти загальною грамотою цієї справи, щоб досягти в ньому досконалості.
Однак потребує додаткового висвітлення наукове дослідження проблеми особливостей лекційного методу у вищих навчальних закладах системи економічного профілю. Це і є предметом дослідження у даній курсовій роботі.
Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання:
1.Висвітлити кваліфікаційні підходи до типів лекцій.
2.Описати етапи підготовки до лекції.
3.Охарактеризувати особливості проведення лекційних занять.
4.Підтвердити робочу гіпотезу про те, що лекція була і залишається основним видом навчальної роботи при лекційно-семінарській формі організації навчального процесу.
Основними методами, що використані у даній курсовій роботі є описовий, статистичний, структурного і функціонального аналізу.
Робота складається із 3 розділів, висновків, списку використаних джерел.
У першому розділі моєї роботи буде викладено загальну характеристику викладання занять з економічних дисциплін.
Далі, у другому розділі, буде розглянуто методику підготовки проведення навчальних занять з економіки.
Безпосередньо методичні вимоги до підготовки та проведення занять з економічних дисциплін буде викладено у третій частині даної курсової роботи.
Висновок
ВИСНОВКИ
1. Основна мета економічної освіти – формування економічного мислення. Викладач повинен знайти методичні прийоми, щоб дати тим, хто вивчає економіку знання, навички та певний досвід у сфері етики і моральних норм підприємницької діяльності, комерційного права і т.п., що дуже важливо для створення цивілізованого ринкового середовища в Україні.
2. Лекція – провідна, головна форма навчання. Такою вона була і залишається тому, що з неї починається кожна навчальна дисципліна, розділ і більшість тем, що передбачені програмами. Лекція є незамінною формою організації навчання через те, що вона не повторює підручник, а доповнює його останніми даними науки, іноді ще неопублікованими, але вже відомими викладачу, фактами з життя, особистим розумінням і відношенням до матеріалу, що викладається. В лекції наука оживає і слухачам доноситься в емоційному, доступному, цікавому і зрозумілому вигляді.
3. У зв’язку з вимогами, що висуваються до самої лекції автоматично випливають і вимоги до особи, що читає лекцію – лектора. Справа в тому, що займаючись лекторською діяльністю необхідно тренувати і розвивати відповідні здібності. Жива мова викладача, його вигляд, поведінка, манера спілкування з слухачами, теоретична підготовка повинні бути на високому рівні, інакше, я вважаю, особі, що не має даних та й ще й не прагне їх розвинути, не слід займатись такою відповідальною справою.
4. Підготовка лекції складна і кропітка робота, яка вимагає від викладача терпіння, наполегливості з обов’язковим застосуванням творчого підходу і відмінного знання матеріалу. Щоб підготувати вдалу лекцію необхідно дотримуватись певних правил і готувати лекцію послідовно, крок за кроком. Слід починати з вибору теми і визначення мети виступу, потім складання бібліографії і відбір літератури, складання плану лекції і її тексту, також обов’язкова робота над формою викладу. При підготовці лекції не слід забувати про наочні посібники і технічні засоби для полегшення викладу матеріалу в аудиторії, а також для більшої переконливості.
5. Проведення лекції є головним етапом, результатом роботи. На лекції особливо важливо встановити психологічний контакт з аудиторією, захопити її увагу і мислення, діяти в унісон, що посилить вплив лектора на неї. Лектор який байдужий до того, що відбувається в аудиторії, що там панує нецікавість, байдужість і який задоволений безтурботним читанням конспекту – не може бути лектором і носити це почесне звання.
1. Основна мета економічної освіти – формування економічного мислення. Викладач повинен знайти методичні прийоми, щоб дати тим, хто вивчає економіку знання, навички та певний досвід у сфері етики і моральних норм підприємницької діяльності, комерційного права і т.п., що дуже важливо для створення цивілізованого ринкового середовища в Україні.
2. Лекція – провідна, головна форма навчання. Такою вона була і залишається тому, що з неї починається кожна навчальна дисципліна, розділ і більшість тем, що передбачені програмами. Лекція є незамінною формою організації навчання через те, що вона не повторює підручник, а доповнює його останніми даними науки, іноді ще неопублікованими, але вже відомими викладачу, фактами з життя, особистим розумінням і відношенням до матеріалу, що викладається. В лекції наука оживає і слухачам доноситься в емоційному, доступному, цікавому і зрозумілому вигляді.
3. У зв’язку з вимогами, що висуваються до самої лекції автоматично випливають і вимоги до особи, що читає лекцію – лектора. Справа в тому, що займаючись лекторською діяльністю необхідно тренувати і розвивати відповідні здібності. Жива мова викладача, його вигляд, поведінка, манера спілкування з слухачами, теоретична підготовка повинні бути на високому рівні, інакше, я вважаю, особі, що не має даних та й ще й не прагне їх розвинути, не слід займатись такою відповідальною справою.
4. Підготовка лекції складна і кропітка робота, яка вимагає від викладача терпіння, наполегливості з обов’язковим застосуванням творчого підходу і відмінного знання матеріалу. Щоб підготувати вдалу лекцію необхідно дотримуватись певних правил і готувати лекцію послідовно, крок за кроком. Слід починати з вибору теми і визначення мети виступу, потім складання бібліографії і відбір літератури, складання плану лекції і її тексту, також обов’язкова робота над формою викладу. При підготовці лекції не слід забувати про наочні посібники і технічні засоби для полегшення викладу матеріалу в аудиторії, а також для більшої переконливості.
5. Проведення лекції є головним етапом, результатом роботи. На лекції особливо важливо встановити психологічний контакт з аудиторією, захопити її увагу і мислення, діяти в унісон, що посилить вплив лектора на неї. Лектор який байдужий до того, що відбувається в аудиторії, що там панує нецікавість, байдужість і який задоволений безтурботним читанням конспекту – не може бути лектором і носити це почесне звання.
Література
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1.Закон України "Про вищу освіту". Науково-практичний коментар. За загальною редакцією Кременя В.Г. - К., 2002.
2.Аксьонова О. В. Методика викладання економіки: Навч. посібник — К.: КНЕУ, 2001.
3.Алексюк А. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. - К., 2003.
4.Балягіна І. А., Богорад М. А., Ковальчук Г. О. Методика викладання економіки: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. — К.: КНЕУ, 2003.
5.Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К., 2003.
6.Гапонов П.М. Лекция в высшей школе. - Воронеж, 2002
7.Зарецкая Е.Н. Риторика: Теория и практика речевой коммуникации. - М., 2001.
8.Зарецкая Е.Н. Деловое общение: Учебник: В 2 т. - Т.1. - М., 2002.
9.Корсак К, Зінченко Т. Традиційні уроки та лекції: сучасний стан і перспективи // Вища освіта України. - 2002. - № 3. - С.75-80.
10.Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. 3-є видання, доповнене. - К., 2001 р.
11.Навчальний процес у вищій педагогічній школі: Навчальний посібник / За заг. Ред. О.Г.Мороза. –К. 2001.
12.Освітні технології /За заг.ред.О.М.Пєхоти. - К., 2001.
13.О методике лекционного преподавания в вузе. Сост. Т.Ф.Цыгульская. –Кировоград. 2002.
14.Педагогика и психология высшей школы. - Ростов н/Д, 2002.
15.Український педагогічний словник. - К., 2003.
16.Фокин Ю.Г. Преподавание и воспитание в высшей школе: Методология, цели и содержание, творчество. - М., 2002.
17.Яковцова А.Ф. Лекция в высшей школе: Текст лекции. –Х. 2002.
1.Закон України "Про вищу освіту". Науково-практичний коментар. За загальною редакцією Кременя В.Г. - К., 2002.
2.Аксьонова О. В. Методика викладання економіки: Навч. посібник — К.: КНЕУ, 2001.
3.Алексюк А. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. - К., 2003.
4.Балягіна І. А., Богорад М. А., Ковальчук Г. О. Методика викладання економіки: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. — К.: КНЕУ, 2003.
5.Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К., 2003.
6.Гапонов П.М. Лекция в высшей школе. - Воронеж, 2002
7.Зарецкая Е.Н. Риторика: Теория и практика речевой коммуникации. - М., 2001.
8.Зарецкая Е.Н. Деловое общение: Учебник: В 2 т. - Т.1. - М., 2002.
9.Корсак К, Зінченко Т. Традиційні уроки та лекції: сучасний стан і перспективи // Вища освіта України. - 2002. - № 3. - С.75-80.
10.Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. 3-є видання, доповнене. - К., 2001 р.
11.Навчальний процес у вищій педагогічній школі: Навчальний посібник / За заг. Ред. О.Г.Мороза. –К. 2001.
12.Освітні технології /За заг.ред.О.М.Пєхоти. - К., 2001.
13.О методике лекционного преподавания в вузе. Сост. Т.Ф.Цыгульская. –Кировоград. 2002.
14.Педагогика и психология высшей школы. - Ростов н/Д, 2002.
15.Український педагогічний словник. - К., 2003.
16.Фокин Ю.Г. Преподавание и воспитание в высшей школе: Методология, цели и содержание, творчество. - М., 2002.
17.Яковцова А.Ф. Лекция в высшей школе: Текст лекции. –Х. 2002.
Інші роботи цього напряму