Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   500 грн.
ЦЕНА:   1150 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Пошук і обґрунтування стратегічних цілей підприємства   (ID работы: 7945)

Направление: Менеджмент
Предмет: Cтратегическое управления
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 70
Год защиты: 2017
ВУЗ: Национальный Университет Пищевых Технологий (НУПТ)
Курс: 5
Язык: Украинский
Содержание
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ ЦІЛЕЙ ПІДПРИЄМСТВА
1.1. Зміст та місце стратегічних цілей в системі розробки стратегії
підприємства
1.2. Взаємо’звязок стратегічного бачення, місії та цілей підприємства
1.3. Класифікація, функції та вимоги щодо розробки стратегічних цілей
1.4. Методичні аспекти пошуку та обгрунтування стратегічних цілей підприємства
РОЗДІЛ 2. ГАЛУЗЕВИЙ АНАЛІЗ ТА ЕКОНОМІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПІДПРИЄМСТВА ТОВ «YUDIN»
2.1. Аналіз розвитку меблевої промисловості
2.2. Загальна характеристика діяльності підприємства
2.3. Оцінка фінансового стану підприємства
РОЗДІЛ 3. АПРОБАЦІЯ ІНСТРУМЕНТІВ ОБГРУНТУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ ЦІЛЕЙ ПІДПРИЄМСТВА ТОВ «YUDIN»
3.1. Формування «стратегічного бачення» як головного орієнтиру цілеутворення на підприємстві
3.2. Визначення місії підприємства
3.3. Обгрунтування механізму пошуку стратегічних цілей підприємства
РОЗДІЛ 4. УДОСКОНАЛЕННЯ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ РЕАЛІЗАЦІЇ ЦІЛЕЙ ТОВ «YUDIN»
4.1. Пропозиції щодо ідентифікації цілей стратегічного розвитку
підприємства
4.2. Обґрунтування стратегії розвитку у відповідності до поставлених цілей підприємства
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Введение
Актуальність теми. В господарській практиці України механізм стратегічного менеджменту знаходиться на стадії становлення. При цьому вітчизняні та міжнародні аналітики вважають, що український ринок вступив у ту стадію, коли відсутність розробленої стратегії не дозволяє підприємству отримати кінцевий результат.
В процесі розробки стратегії характер та вибір довгострокових цілей управління багато в чому визначає успіх чи невдачу в діяльності підприємства. Сильне та ефективне керівництво сприяє створенню атмосфери участі та колективної приналежності стратегічним цілям діяльності підприємства, в якій члени організації отримують стимул до подолання перешкод і досягнення максимальних результатів.
Стратегічні цілі – відносяться в більшій мірі до напрямку зміцнення становища компанії в галузі, збереження і підвищення її довгострокових конкурентних позицій на ринку. Ці цілі, як правило, встановлюються на більш довгострокові періоди в порівнянні з фінансовими цілями й орієнтовані на досягнення ефекту в досить віддаленому майбутньому. Враховуючи сказане тема роботи, пов’язана з дослідженням системи пошуку та обгрунтування стратегічних цілей підприємства є актуальною.
Аналіз останніх досліджень. Питанням стратегічного управління і формування стратегічних цілей присвячені роботи таких провідних вчених-економістів: І. Ансоффа, П. Друкера, Г. Мінцберга, Дж. Б. Куінна, Б. Карлофа, Д. Кліланда, А. Томпсона, В. Геєця, В. Пономаренко, М. Круглова, В. Архіпова, В. Єфремова, С. Попова, О. Віханського, З. Шершньової, Л. Мельника, Р. Фатхутдінова та ін. Коло питань розробки системи стратегічних цілей розвитку підприємств вивчалося такими вченими як В. Герасимчук, І.Жалінська В. Леонтьєв, Г.Осовська, О. Тридід, О.Фіщук. Особливості роботи підприємств в сучасних умовах зумовлюють необхідність використання системного підходу до розгляду зазначених питань, та поглибленого дослідження механізмів формування стратегічних цілей підприємства.
Метою роботи є дослідження теоретичних засад і розробка методичного інструментарію пошуку та обгрунтування стратегічних цілей підприємства.
Реалізація поставленої мети зумовила необхідність вирішення таких завдань:
дослідити теоретичні основи формування стратегічних цілей підприємства;
провести галузевий аналіз та надати економічну характеристику підприємства;
здійснити апробацію інструментів обгрунтування стратегічних цілей підприємства;
обґрунтувати стратегію розвитку у відповідності до поставлених цілей підприємства;
здійснити економічний розрахунок ефективності запропонованих заходів.
Об’єктом дослідження є процес пошуку та обгрунтування стратегічних цілей підприємства ТОВ «Yudin».
ТОВ «Yudin» видатний виробник та постачальник меблів в м.Черкаси і Україні в цілому. ТОВ «Yudin» вже більше 10 років підтверджує репутацію лідера на вітчизняному меблевому ринку, здійснюючи постачання і доставку меблів по м.Черкаси і регіонам України. Європейський рівень, найбагатший асортимент, індивідуальний підхід до кожного покупця - це саме те, завдяки чому магазини меблів ТОВ «Yudin» заслужили любов споживачів в усій країні.
Предметом дослідження є теоретико-методичні засади пошуку та обгрунтування стратегічних цілей підприємства ТОВ «Yudin».
Методи дослідження. Теоретичною та методологічною основою дослідження стали фундаментальні положення економічної теорії, законодавчі та нормативні акти України, монографії, наукові статті вітчизняних і зарубіжних вчених. В роботі використано як загальнонаукові, так і спеціальні методи досліджень. Під час розробки та впровадження механізму формування стратегічних цілей підприємства використовувались методи систематизації, алгоритмізації та матричний метод.
Інформаційною базою для досліджень стали: результати фахових досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених, дані статистичної та фінансової звітності ТОВ «Yudin», дані мережі Internet, власні аналітичні розрахунки. Обробка даних здійснювалась за допомогою сучасних інформаційних технологій.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у розвитку та уточненні теоретичних положень, розробці науково-обґрунтованих рекомендацій, що дозволяють забезпечити ефективне формування стратегічних цілей підприємства.
Практичне значення одержаних результатів дослідження. Основні положення роботи доведені до рівня методичних узагальнень і прикладного інструментарію, що дає можливість підприємству меблевої галузі приймати обґрунтовані рішення в сфері формування стратегічних цілей. Практичне значення мають такі розробки: методика формування стратегічного бачення та місії підприємства, стратегія оновлення асортименту продукції в системі виконання стратегічних цілей розвитку підприємства.
Заключение
За результатами проведеного дослідження механізму пошуку та обгрунтування стратегічних цілей підприємства можна зробити наступні висновки:
Досліджено основні етапи і послідовність формування стратегічної поведінки окремого підприємства в процесі реалізації організаційних змін. При цьому, встановлено, що цілеутворення є одним з найважливіших етапів системи стратегічного управління підприємством.
Визначено, що цілі – це параметри діяльності фірми, досягнення яких обумовлено її місією і на реалізацію яких направлена її господарська діяльність. Цілі – це зобов’язання у відношенні дій, за допомогою яких буде реалізовуватися головна задача даної фірми. Вони виступають також у ролі стандартів, на які орієнтується вся робота. Іншими словами, цілі – основа стратегії.
Стратегічні цілі – відносяться в більшій мірі до напрямку зміцнення становища компанії в галузі, збереження і підвищення її довгострокових конкурентних позицій на ринку. Ці цілі, як правило, встановлюються на більш довгострокові періоди в порівнянні з фінансовими цілями й орієнтовані на досягнення ефекту в досить віддаленому майбутньому. Стратегічні цілі спрямовані на забезпечення більш високих темпів зростання, збільшення частки ринку, поліпшення якості продукції, зменшення витрат та ін.
Визначено, що на будь-якому великому підприємстві, що має кілька структурних підрозділів і рівнів управління, складається ієрархія цілей, що є декомпозицією цілей більш високого рівня в цілі нижчого рівня. Специфіка ієрархічної побудови цілей така: цілі вищого рівня завжди мають ширший характер і більший часовий інтервал для досягнення; цілі нижчого рівня є своєрідним засобом досягнення цілей вищого рівня.
Дослідження показали, що ТОВ «Yudin» - видатний виробник та постачальник меблів в м.Черкаси і Україні в цілому. ТОВ «Yudin» вже більше 10 років підтверджує репутацію лідера на вітчизняному меблевому ринку, здійснюючи постачання і доставку меблів по м.Черкаси і регіонам України. Європейський рівень, найбагатший асортимент, індивідуальний підхід до кожного покупця - це саме те, завдяки чому магазини меблів ТОВ «Yudin» заслужили любов споживачів в усій країні.
Доведено, що ТОВ «Yudin» має всі підстави для успішного ведення бізнесу, як на зовнішніх так і внутрішніх ринках, користується повагою закордонних та вітчизняних партнерів. Таким чином, в результаті дослідження економічних показників ефективності ведення господарської діяльності підприємства приходимо до висновку, що діяльність ТОВ «Yudin» є рентабельною та перспективною.
Обгрунтовано, що вихідним етапом процесу стратегічного управління ТОВ «Yudin» є визначення вищим керівництвом головних довгострокових орієнтирів діяльності підприємства у сфері інформаційних технологій. Першочергового значення при цьому набуває формування напрямів та сфер майбутнього бізнесу, що узагальнено відображається у розробці “стратегічного бачення”. У роботі подана 3-мірна схема ідентифікації бізнесу ТОВ «Yudin» в галузі виробництва меблів.
Сформульовані в роботі стратегічні підходи щодо визначення сутності та змісту місії ТОВ «Yudin» стають довгостроковими орієнтирами та спрямовують керівництво на досягнення стійкого конкурентного становища на ринку. Стратегічні цілі діяльності ТОВ «Yudin» конкретизують його місію. Для досягнення генеральної мети потрібно довести її зміст до кожного рівня та виконавця на підприємстві, визначити внесок кожного з працівників у стратегічний успіх підприємства в цілому. В роботі представлено приклад розробки дерева цілей для ТОВ «Yudin» методом забезпечення необхідних умов.
Визначено, що ТОВ «Yudin» має стратегічну мету – забезпечити збереження лідируючого положення на національному меблевому ринку за рахунок збільшення частки ринку та рівня комерційної рентабельності робіт, а також збільшення стратегічного рівня конкурентоспроможності підприємства.
Для досягнення цієї стратегічної мети підприємство розробляє систему заходів економічного, матеріально-технічного, соціального та організаційного характеру. Реалізація вищенаведених заходів забезпечує досягнення наступних результатів: зростання рівня прибутковості та рентабельності підприємства; підвищення якості продукції, що реалізається; зростання ефективності системи добору, відбору та навчання персоналу тощо.
За результатами побудови «дерева рішень» визначено, що підприємство ТОВ «Yudin» повинно зосередити першочергову увагу на реалізації цілей, пов’язаних з удосконаленням асортименту продукції, що може забезпечити зростання фінансових результатів за рахунок збільшення обсягів реалізації на ринку.
Дослідження засвідчили, що формування оптимального асортименту продукції – одна з найважливіших складових конкурентної стратегії компанії ТОВ «Yudin», яку визначено найбільш пріоритетним напрямком у відповідності до поставлених цілей розвитку. Тому пошук способів реалізації поставлених стратегічних цілей варто починати з оптимізації асортименту продукції. Оптимізація асортименту випускаємої продукції є одним зі способів підвищення ефективності роботи та досягнення головної стратегічної цілі ТОВ «Yudin» збільшення прибутку.
Дані розрахунків засвідчили, що внаслідок реалізації запропонованих заходів запровадження стратегії оновлення товарного асортименту за позицією «Вітальня Link» на підприємстві ТОВ «Yudin» чистий дохід від реалізації продукції збільшиться на 4176,9 тис. грн. і складе 833584,9 тис. грн. Рентабельність продаж зросте на 0,17 %, і рентабельність продукції – на 0,23 % і становитиме 4,84 %. Витрати на 1 грн. реалізованої продукції знизяться на - 0,01 коп. і складуть 94,00 коп. Таким чином, в цілому основні показники діяльності ТОВ «Yudin» покращяться, тому запропоновану стратегію можна рекомендувати до впровадження ТОВ «Yudin», оскільки вона забезпечить реалізацію визначених стратегічних цілей розвитку.
Литература
1. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление. 7-е изд. / Пер. с англ. под ред. С.Г. Божук. – СПб.: Питер, 2012. – 496с.
2. Амбросов В.Я. Механізм ефективного ціноутворення підприємств / В.Я. Амбросов, Т.О. Маренич // Економіка України. – 2016. - № 6. – С. 60-66.
3. Багиев, Г.Л. Основы современного маркетинга : Учеб.-нагляд. пособие / [Г.Л. Багиев, В.М. Тарасевич, И.А. Аренкова и др.]; Под общ. ред. Г.Л. Багиева ; М-во образования Рос. Федерации, С.-Петерб. гос. ун-т экономики и финансов. Каф. маркетинга. - СПб. : Изд-во С.-Петерб. гос. ун-та экономики и финансов, 2012. - 280 с.
4. Балабанова Л. В. Маркетинг [Текст]: Підручник / Л.В. Балабанова. - 2-ге вид., переробл. і доп. - К.: Знання-Прес, 2014. -645 с.
5. Белошапка В.А. Стратегическое управление: принципы и международная практика / Под ред. В.А. Белошапки. – К.: Абсолют-В, 2014. – 352с.
6. Бойчик І.М. Економіка підприємства. Навч. посібник. / І.М. Бойчик. - К.: Атіка, 2011. – 480с.
7. Бритченко И.Г. Формирование механизма организационно-экономических методов управления предприятием / И.Г. Бритченко // Вестник ДонГУЭТ. - 2016. - № 8. - С. 102-104.
8. Горелов А.М. Стратегический анализ. / А.М. Горелов. - М.: КНОРУС, 2012. – 344 с.
9. Грант Р.М. Современный стратегический анализ. 5-е изд. / Пер. с англ. под ред. В.Н. Фунтова. – СПб.: Питер, 2013. – 560с.
10. Державний комітет статистики України. - [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua.
11. Дзяна С. Р. Теоретичні засади розробки стратегічних цілей підприємства / С. Р. Дзяна, Р. Б. Дзяний // Ефективність державного управління. – 2016. – Вип. 34. – С. 31–40.
12. Ілляшенко С.М. Маркетингова товарна політика промислового підприємства: управління стратегіями диверсифікації: монографія / С.М. Ілляшенко, Г.О. Пересадько: за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: Університетська книга, 2013. – 328 с.
13. Катькало В.С. Эволюция теории стратегического управления: монография / В.С. Катькало; С.-Петерб. гос. ун-т. – СПб.: Издат. дом С.-Петерб. гос. ун-та, 2012. – 548с.
14. Ковени М. Стратегический разрыв: Технологии воплощения корпоративной стратегии в жизнь / Майкл Ковени, Деннис Гэнстер, Брайан Хартлен, Дейв Кинг; Пер. с англ. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2014. – 232с.
15. Костенко Т.Д. Економічний аналіз і діагностика стану сучасного підприємства: Навчальний посібник. / Т.Д. Костенко, Є.О. Підгора, B.C. Рижиков. - Київ: Центр навчальної літератури, 2014. − 400 с.
16. Краснокутська Н.С. Потенціал підприємства: формування та оцінка: Навчальний посібник / Н.С. Краснокутська. – Київ: Центр навчальної літератури, 2012. − 352 с.
17. Кузьмін О.Є. Основи менеджменту : підруч. / О.Є. Кузьмін, О.Г.Мельник. – К.: Академвидав, 2012. – 414 c.
18. Курс MBA по стратегическому менеджменту / [Лайм Фаэя, Роберт Рэнделла и др.] ; под редакцией Лайма Фаэя, Роберта Рэнделла. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2011. – 608 с.
19. Кучер В.А. Визначення структури показників ефективності роботи підприємства як основа прийняття стратегічних рішень / В.А. Кучер // Економіка промисловості. – 2015. – № 1. – С. 71-77.
20. Лапыгин Ю.Н. Методы оценки успешности развития организации. / Ю.Н. Лапыгин. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.iteam.ru/publications/corporation/section_95/article_3153
21. Лігоненко Л.О. Антикризове управління підприємством: теоретико-методологічні засади та практичний інструментарій. / Л.О. Лігоненко. – К.: Київ.нац.торг. екон.ун-т, 2011. – 580 с.
22. Лямець В.І. Системній аналіз. Вступний курс / В.І. Лямець, А.Д. Тевяшев. – 2-е вид., перероб. та допов. – Х.: ХНУРЕ, 2013. – 448 с.
23. Макаровська Т.П. Економіка підприємства: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Т.П. Макаровська, Н.М. Бондар. – К.: МАУП, 2014. – 304 с.
24. Маркіна І.А. Методологічні питання розробки стратегічних цілей організації // Фінанси України. / І.А. Маркіна – 2016. – № 6. – С. 24–32.
25. Мескон Майк Основы менеджмента / Мескон Майкл, Альберт Майкл, Хедоури Франклин. Пер. с англ. – М .: Издательство“Дело”, 2012. – 704 с.
26. Мурашко М.І. Менеджмент персоналу: Навчально-практичний посібник / М.І. Мурашко. – К.: Знання, 2012. – 311 c.
27. Немцов В.Д. Менеджмент організацій: навч. посібн. для студ. вузів / В.Д. Нємцов, Л.Є. Довгань, Г.Ф. Сініок. - К.: ЕксОб, 2012. – 392 c.
28. Орлов О.О. Планування діяльності промислового підприємства. Підручник. / О.О. Орлов. - К.: Скарби, 2013. - 336 с.
29. Основы менеджмента: Учеб. для вузов / Д.Д. Вачугов, Т.Е. Березкина, Н.А. Кислякова и др.; Под ред. Д.Д. Вачугова. – 2-е изд. перераб. и доп. – М.: Высш. шк., 2015. – 376с.
30. Основы операционного менеджмента: Учеб. пособие / Д.Д. Вачугов. – М.: Высш. шк., 2012. – 119 с.
31. Осовська Г.В. Менеджмент організацій: навч. посіб. для студ. вузів / Г.В. Осовська, О.А. Осовський. – К.: Кондор, 2015. – 853 c.
32. Офіційний сайт компанії Yudin - [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.udin.com.ua/ru/
33. Пестрецова О. Механізм формування цілей промислового підприємства / О. Пестрецова // Бизнес, № 6. - 2016. – С.56–57.
34. Портер М. Конкуренция / М. Портер. - М. : Издательский дом "Вильямс", 2013. – 345 с.
35. Пушкар Р.М. Менеджмент: теорія та практика: Підручник / Р.М. Пушкар, Н.П. Тарнавська; М-во освіти і науки Ураїни, Терноп. акад. нар.госп-ва. – Тернопіль: Карт-бланш, 2013. – 486 c.
36. Рюли Эдвин. Исследование стратегических процессов в организации / Эдвин Рюли, Саша Л. Шмидт // Проблемы теории и практики стратегического управлния. № 6. – 2014. – С. 99-104.
37. Саганюк І.П. Підсумки роботи підприємств деревообробної та меблевої промисловості України / І.П. Саганюк // Газета «Бізнес». – 2017. №4 . – С. 128-131.
38. Стадник В.В. Менеджмент : підручник / В.В. Стадник, М.А. Йохна. – К.: Вид-во"Академвидав", 2011. – 472 с.
39. Стратегический менеджмент / Под ред. Петрова А.Н. – СПб.: Питер, 2013. – 496с.
40. Фатхуддинов Р.А. Инновационный менеджмент / Р.А. Фатхутдинов. – СПб.: Питер, 2012. – 400 с.
41. Шевченко С.Г. Фактори макро – і мікросередовища та їх вплив на підвищення ефективності вітчизняних меблевих підприємств / С.Г. Шевченко // Наук. вісник НЛТУ України: Зб. наук.-техн. праць. – Львів: НЛТУУ. – 2017, вип. 15.4. – С. 45-54.
42. Штраейгг Георг. Тенденции и перспективы развития стратегического менеджмента / Георг Штрайегг // Проблемы теории и практики стратегического управления. № 5. – 2016. – С. 93-98.
43. Щербина, В. В. Управление человеческими ресурсами: менеджмент и консультирование [Электронный ресурс] / В. Александров, Т. Вещугина, В. Герчиков, В. Доблаев и т. д.; под ред. В. В. Щербины. – Режим доступа: \www/URL: http:// www.ecsocman.edu.ru/text/19209218/.
Другие работы этого направления