Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   1600 грн.
ЦЕНА:   3680 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ОСНОВ ЕКОНОМІКИ   (ID работы: 7359)

Направление: Методики преподавания предметов
Предмет: Методика преподавания экономики
Тип работы: Материал до диссертации
Число страниц: 319
Год защиты: 2015
Язык: Украинский
Содержание
ЗМІСТ

ВСТУП

Розділ 1.

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ОСНОВ ЕКОНОМІКИ
1.1.Зміст і завдання економічного виховання старшокласників
1.2.Особливості професійної орієнтації, компетентність старшокласників в систем безперервної освіти
1. 3. Принципи, форми, методи, педагогічні умови профільного навчання основ економіки в старшокласників
ВИСНОВКИ ДО ПЕРШОГО РОЗДІЛУ
РОЗДІЛ 2

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ТА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ОСНОВИ ЕКОНОМІЧНИХ ЗНАНЬ СТАРШОКЛАСНИКІВ
2.1. Педагогічні умови та сучасна економічна освіта як основа формування професійної компетенції старшокласників
2. 2. Дидактичні особливості у процесі профільного навчання основ економіки старшокласників
2.3. Використання завдань різних типів для формування вмінь та навичок старшокласників у процесі профільного навчання основ економіки

ВИСНОВКИ ДО ДРУГОГО

РОЗДІЛ 3

ЯКІСТЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ – КЛЮЧОВА УМОВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КОНКУРЕНТНО СПРОМОЖНОСТІ НАЦІЇ

3.1. Методологічні аспекти використання педагогічних технологій управління якістю вищої освіти в Україні
3.2. Історія розвитку стандартів і основні визначення стандартизації та стандарти якості системи вищої освіти
3.3. Організаційно педагогічні засади управління якістю системи безперервної освіти в сучасних умовах
ВИСНОВКИ ДО ТРЕТЬОГО РОЗДІЛУ
РОЗДІЛ 4.

ТИПОВІ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ЇХ РЕЗУЛЬТАТИ

4.1. Випробування змісту експериментальної ефективності моделі формування економічної компетентності старшокласників у процесі профільного навчання основ економіки
4.2.Розгляд експериментальної перевірки проведених досліджень
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
ЛІТЕРАТУРА
ДОДАТКИ
Введение
ВСТУП

Актуальність теми. Перехід нашого суспільства до ринкової економіки, нових форм господарювання вимагає кардинальних змін у навчальному процесі профільного навчання старшокласників, основ економіки особливо на тих магістралях, де формується нове мислення молоді, бачення перспективи і уміння орієнтуватися у виборі свого майбутнього, майбутнього свого народу. Необхідно рішуче відмовитись від старих методів навчання і виховання.
Міністерством освіти і науки презентовано проект Концепції розвитку освіти на період 2015–2025 років. Документ буде схвалений після процедури громадського обговорення.
Проект концепції підготовлено Стратегічною дорадчою групою “Освіта” для надання консультативної та експертної підтримки Міністерству освіти і науки у розробці Дорожньої карти освітньої реформи.
Автори концепції наголошують, що впродовж усього періоду існування незалежної України в освітньому секторі країни накопичувалися численні проблеми системного характеру, основними з яких є занепад матеріально-технічної бази, старіння педагогічних кадрів, низька заробітна плата, зниження соціального статусу працівників освіти.
Автори наголошують, що Україні потрібна системна реформа освіти, яка має бути предметом суспільного консенсусу, розуміння того, що освіта – це один з основних важелів цивілізаційного поступу та економічного розвитку.
Першим напрямом Концепції розвитку освіти є приведення структури освіти у відповідність до потреб сучасної економіки та інтеграції України в європейський економічний та культурний простір.
Зокрема, передбачається, привести у відповідність із типовими європейськими нормами загальну тривалість навчання в школі (12 років) та тривалість навчального року.
Перехід з одного рівня освіти на інший має здійснюватися лише із застосуванням зовнішнього незалежного оцінювання. Результати ЗНО при переході з І на ІІ ступінь освіти будуть враховуватися лише для моніторингу якості, з ІІ на ІІІ ступінь – для диференціації подальшої освітньої траєкторії: професійна школа, професійний ліцей, академічний ліцей, гімназія тощо.
Концепція пропонує передбачити з 2017 року повний перехід старшої школи на профільну підготовку, включаючи створення нових типів навчальних закладів ІІІ ступеня. Поступово виокремити ІІІ ступінь та заснувати окремі навчальні заклади, за винятком мистецьких, спортивних та деяких інших.
У вищій та професійній освіті пропонується перейти на трирічний бакалаврат у рік першого випуску 12-річної школи та передбачити в університетах “нульовий” курс для осіб, які здобули повну загальну середню освіту за іншим профілем. Перехід до дворічної магістратури передбачений у рік першого випуску трирічного бакалаврату.
Концепції розвитку освіти є реформування змісту освіти. У цьому напрямку, зокрема, планується розробити і запровадити впродовж 2015 – 2017років національний курікулум для 12-річної школи. Запровадити єдині стандарти індикатори знань, умінь і навичок в галузі ІКТ для учнів та викладачів – сумірних з міжнародними показниками: PISA in computer skills, індустріальні міжнародні тести Microsoft Certified Educator тощо [66].
Також упродовж 2015–2017 років буде розроблене та запроваджене нове покоління стандартів вищої освіти на компетентнісній основі з урахуванням модельних стандартів Євробакалаврів та Євромагістрів, у 2020–2025 роках здійснюватиметься поступова відмова від стандартів вищої освіти .
На нинішньому етапі розвитку українського суспільства важливого значення набуває модернізація професійної освіти, підготовки висококваліфікованих фахівців економіки. Згідно з Національною стратегією розвитку освіти України у 2015–2025рр. метою освіти є виховання свідомого громадянина, патріота, набуття майбутніми фахівцями необхідного досвіду соціальних відносин розвитку у молоді духовності та фізичної досконалості, моральної, трудової та екологічної культури.
У свою чергу, вирішення цього завдання передбачає створення системи безперервної економічної підготовки молоді, важливим складником якої є економічні знання.
Актуальність економічної освіти можна розглядати як систему економічних знань, професійних навичок і вмінь на вироблення економічної свідомості старшокласників, їх світогляду, поглядів і переконань, які дозволять їм вільно включатися в реальне життя, брати активну участь у здійсненні економічних реформ шляхом безпосередньої діяльності в нових умовах формування і розвитку ринкових відносин.
Між тим класична дидактика початкової і основної школи з її закономірностями, принципами, формами та методами навчання, що вже склалися, не завжди оперативно реагує на інноваційні освітні процеси, а іноді й стримує їхнє впровадження в масову практику. Створюється враження, що дидактика залишається надто теоретичною, методика навчання не правомірно практичною. Потрібна деяка проміжна ланка, яка дозволила б реально зв’язати теорію та практику. Функції прикладної дидактики, може взяти на себе освітня технологія, як зазначають відомі вітчизняні вчені О.Т.Шпак та О.С. Падалка .
Сучасний розвиток суспільства дає підстави стверджувати, що до найважливіших загальнолюдських цінностей, без яких неможливо домогтися прогресу цивілізації, належить широка економічна освіта, будь-якої форми навчання, а також економічний всеобуч старшокласників.
У зв’язку з цим зростає роль сучасних технологій економічної підготовки молоді як незмінного компонента всебічної освіти особистості, однієї з умов успішного виконання нею професійних функцій, як зазначає О.Шпак в роботі: “Економічна підготовка педагогічних кадрів в системі безперервної освіти” .
Знання економіки та її законів – це не привілей. Уже нині відчувається потреба в нових кадрах у царині економіки, маркетингу, інтелектуальної власності, інформації, фінансів та кредиту, організації приватного виробництва, податкової політики та інших напрямків економічної освіти для яких знання з економіки є вкрай необхідним.
Очевидно, що реалізація інноваційної стратегії вимагає докорінно перебудувати систему економічної освіти в Україні.
Сучасні умови вимагають кардинальних змін у системі економічної освіти. І першочергову роль у цьому повинні відіграти ліцеї, школи, гімназії, які покликані не тільки дати кожному учневі суспільно-необхідний рівень знань, ознайомити з багатством національної культури, різними загально - освітніми дисциплінами, а й дати учням знання з основ економіки, підприємницької діяльності, менеджменту і маркетингу. Таким чином, в системі економічної освіти актуальною і своєчасною є професійна підготовка старшокласників у процесі профільного навчання основ економіки до свідомого вибору професії, здатних творити і сприймати зміни та нововведення новітніх педагогічних технологій, інформації, знань, швидкоплинних обставин життя.
При вивченні основ економіки, підприємництва, маркетингу в загальноосвітній школі, учні отримують знання і уявлення про економічні явища і категорії, розвиток держави в минулому, сучасному і майбутньому. Тісний зв’язок економіки, підприємництва та маркетингу з багатьма дисциплінами, які вивчаються в школі, підвищує зацікавленість учнів до самостійності, формування особистості з розвинутими поглядами на вибір професії і трудової діяльності М.В.Вачевський .
Сьогодення вимагає докорінної перебудови системи неперервної економічної освіти у нашій країні з урахуванням компетентнісного і особистісно зорієнтованого підходів. І прерогатива тут належить профільним школам, коледжам, університетам, які мають дати майбутнім фахівцям особистісно-ціннісні та сенситивно-доцільні знання з економіки, основ виробництва матеріальних благ, професійні знання глобальних процесів ринкової економіки, професійні знання із підприємництва, бізнесу, фінансової системи, менеджменту і маркетингу, інтелектуальної власності та інформації й інших важливих курсів [44, с. 9].
Реформування освіти в Україні є частиною технології процесів оновлення освітніх систем, що відбуваються останні двадцять років у європейських країнах і пов’язані з визнанням значимості знань, як рушія суспільного добробуту та прогресу. Ці зміни стосуються створення нових технологій освітніх стандартів, оновлення та перегляду навчальних програм, змісту навчально-дидактичних матеріалів, підручників, форм і методів навчання. Цілеспрямоване набуття молоддю знань, умінь і навичок, їх трансформація в компетентності сприяє особистісному культурному розвитку, розвитку технологій, здатності швидко реагувати на запити часу. Більшість країн Європи сьогодні розпочали ґрунтовну дискусію навколо того, як забезпечити людину необхідними вміннями та знаннями для забезпечення її гармонійної взаємодії з розвиненим у технологічному напрямку суспільством. Саме тому важливим є усвідомлення поняття технології компетентності в суспільстві, що базується на знаннях, обізнаності, авторитетності. Важливо розуміти яких саме технологій, компетенцій необхідно навчити учнів і як, що має бути новітньою технологією для досягнення поставлених результатів навчання М.В.Вачевський .
Тим самим, вивчення основ економіки в профільній старшій школі набуває особливої актуальності, адже економічна освіта, її якість та результати – академічні, професійні та життєві – є невід’ємною складовою освіти громадянина і необхідною умовою розбудови економічно міцної держави. На основі економічного виховання формуються такі важливі особистісні якості школяра, як бережливість, заощадливість, господарність, необхідні не лише у виробничо-професійній діяльності, а й у повсякденному світосприйнятті соціально-економічних процесів, адже більшість громадян нашої держави, не будучи економістами за фахом, водночас є платниками податків та інвесторами, а отже, прямо чи опосередковано зацікавленими у розумінні сучасної економічної ситуації та тенденцій її розвитку.
Крім того, серед чинників, що визначають доцільність оновлення змісту та впровадження нових форм економічної освіти та виховання, слід назвати і проблему вибору школярами майбутньої професії, оскільки ринкова економіка зумовила виникнення та розвиток в Україні такої сфери професійної діяльності, як підприємництво .
Сучасну теоретичну та дидактичну базу дослідження визначили роботи вітчизняних та зарубіжних учених, які мають особливе значення для формування економічних знань і мислення старшокласників. Аналіз психолого-педагогічної літератури дає змогу відзначити праці вчених Ю. Васильєва , Л. Куракова А. Нісімчука , , О. Падалки , В. Розова , І. Сасової , Б. Шемякіна , О. Шпака , й інших.
Методологічні підходи до розв’язання проблеми формування системи професійних знань у майбутніх випускників загальноосвітніх навчальних закладів освіти економічного профілю сформульовані у працях з філософії освіти таких вітчизняних вчених: В. Андрущенка [ 8, 10–22], І. Зязюна , В.Кременя [42], В.Лугового [46], В. Мадзігона [49], І. Прокопенка , Н.Скотної та ін.
Вивченню сутності економічного мислення учнів присвятили свої роботи Л. Абалкін , Л. Бляхман , С. Лукаш , В. Попов , А. Улєдов [та інші відомі психологи та педагоги.
Деякі аспекти процесу економічної та маркетингової освіти у контексті підготовки школярів до підприємницької діяльності окреслено у працях М. Вачевського [14], В. Дрижака [30], Р. Лучечка, В. Мадзігона, Н. Примаченко , Р. Пустовійта, О. Тополь та інших.
Однак, незважаючи на численність проведених досліджень та розроблених програм з шкільної економічної освіти, ефективність здобуття економічних знань учнями потребує подальшого удосконалення. Слід зазначити, що в більшості випадків процес формування економічних знань учнів здійснювався крізь призму вивчення загальноосвітніх предметів: математики і фізики (О. Кравчук [40], Л. Луговий [46;47]), географії (О. Булигіна [17; 18], Т. Назаренко), трудового навчання (Ю. Ковальчук [40], В. Мадзігон [50], Д. Тхоржевський [74]. Лише останнім часом увага стала приділятись економічному вихованню та освіті підростаючого покоління у процесі вивчення предметів шкільного економічного компоненту (М. Вачевський [16], В. Дрижак [30], О. Комишанченко, Р. Мачулка, Л. Чеботарьова [77]).
При підготовці дослідження використовувалися матеріали відомих вчених в Україні: М. Вачевського, С. Вітер, В. Дрижака, В. Кульшова, В.Мадзігона [51], М.Єрмошенка , А.Вихруща [21], А.Гальчинського, П.Єщенка , О. Шпака [80], та ін., які підготували і видали друком у світ значну кількість навчальних посібників, підручників.
Розглядаючи види економічних знань, що розрізняються за своїми функціями, виділяємо основні поняття та терміни, факти, закони, теорії, ідеї, знання про способи діяльності, методологічні та оціночні знання. За сучасного рівня знань усі названі їх види взаємопов’язані та взаємозумовлені. Тільки в сукупності всі види знань забезпечують виконання ними своїх функцій, тобто знання слугують:
- основою уявлення про дійсність. Оскільки все у світі є системним, то і знання, які описують різноманітність форм навколишнього світу, взаємозв’язки та взаємозумовленості його компонентів, мають бути системними;
- базою формування відношення до об’єктів дійсності. Для виконання цієї функції необхідна міцність економічних знань, бо без сформованих міцних знань про те чи інше економічне явище не може виникнути установка до нього;
- орієнтиром під час визначення учнем напрямків своєї діяльності – практичної та духовної. Для цього економічні знання мають бути дієвими. До того ж, ріст дієвої основи знань відповідно розширює можливості їх використання, що, в свою чергу, веде до зростання активності та самостійності особи в різних видах діяльності .
Лише останнім часом увага стала приділятись економічному вихованню та освіті підростаючого покоління у процесі вивчення предметів шкільного економічного компоненту В. Дрижак [30], Р. Мачулка , Л. Чеботарьова .
Розгляд літературних джерел із педагогічних технологій, вивчення масового та передового педагогічного досвіду свідчить про те, що початкова, основна та загальноосвітня школа, незважаючи на певні позитивні зрушення у вивченні економічних дисциплін, підприємництва та маркетингу, не забезпечують належні умови для економічної освіти й підготовки молоді, випускників ВНЗ, прищеплення їм умінь з професійних компетентностей із упровадження нововведень. Особливо це стосується вищих навчальних педагогічних закладів освіти. Треба подбати, щоб випускники, педагоги мали відповідний рівень знань, могли вчити учнівську молодь основам економічних дисциплін. Адже сьогодні вчителі є недостатньо підготовлені до цієї важливої й відповідальної роботи, не мають знань з маркетингу та підприємництва, і звичайно, не можуть дати такі знання учням з підприємництва та правильної орієнтації у виборі професії, формувати належний рівень у майбутніх маркетологів професійних компетенцій.
Особливу актуальність мають дослідження, спрямовані на вдосконалення навчального процесу в Україні, використання сучасних педагогічних технологій, розроблення нових положень, навчальних програм, посібників, підручників для формування у майбутніх випускників навчальних закладів професійних компетенцій на основі наукової інформації та патентної документації, економічного механізму маркетингу, цінової системи, фінансів та податкової політики, процесу роздержавлення і приватизації, які тісно переплітаються у навчальному процесі підготовки випускника ВНЗ до праці в умовах ринкової економіки. Ці аспекти і зумовили необхідної наукової розробки питань, що стосуються вивчення молоддю основ економіки, інформації, патентознавства, маркетингу, створення управлінських систем з інтелектуальної власності, підготовки учнівської й студентської молоді до професійних компетенцій.
Проведений аналіз, а також педагогічна практика дозволили виявити протиріччя між:
- сучасними вимогами ринку праці та існуючими підходами до економічної освіти старшокласників у процесі профільного навчання основ економіки зокрема, відірваність теорії і практики навчання від реальних потреб економічної діяльності;
- професійна орієнтація та недостатній рівень сформованості економічної компетентності фахівців;
- педагогічні умови професійної орієнтації у процесі профільного навчання необхідністю формування економічної компетентності старшокласників і не розробленістю механізму даного процесу. Виявлені суперечності підсилюють актуальність дослідження.
Виходячи з цього, нами обрано для дослідження тему ”Педагогічні умови професійної орієнтації старшокласників у процесі профільного навчання основ економіки ”.
Зв’язок теми роботи із науковими програмами, планами, темами.
Мета і завдання дослідження – полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці методики професійної орієнтації старшокласників у процесі профільного навчання до свідомого вибору професії у процесі вивчення основ економіки.
Відповідно до мети визначено дослідження було встановлено такі завдання:
1. Виявити соціально-психологічні передумови та розкрити мотиваційну основу свідомого вибору професії у процесі вивчення основ економіки.
2. Обґрунтувати роль профорієнтаційної освіти в забезпеченні змістової основи свідомого вибору професії старшокласників у процесі вивчення основ економіки.
3. Розробити модель свідомого вибору професії у процесі вивчення основ економіки.
4. Обґрунтувати критерії, показники та рівні сформованості економічних знань, вмінь та навичок старшокласників, при вивчені основ економіки.
5. Провести дослідно-експериментальну перевірку ефективності моделі та методики підготовки старшокласників у процесі профільного навчання до свідомого вибору професії у процесі вивчення основ економіки.
Об’єкт дослідження – процес профорієнтаційної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі при вивченні основ економіки.
Предмет дослідження – складають педагогічні умови професійної орієнтації старшокласників у процесі профільного навчання основ економіки до свідомого вибору професії.
Гіпотеза дослідження: педагогічні умови професійної орієнтації старшокласників у процесі профільного навчання основ економіки становлять закономірності і принципи теорії загальнонаукового пізнання, матимуть позитивну динаміку за умов: здійснення аналізу структури і змісту економічної освіти старшокласників, визначення критеріїв, показників і рівнів її сформованості; розробки і апробування моделі формування економічної освіти у процесі профільного навчання основ економіки. Розробки та впровадження у навчальний процес засобів навчально-методичного забезпечення, що сприяють формуванню основ економіки та педагогічні умови професійної орієнтації старшокласників у процесі профільного навчання.
Для перевірки та вирішення завдань дослідження передбачалось використання таких методів наукового дослідження:
- теоретичні – порівняльно-історичний аналіз наукової літератури, навчальних програм і нормативної документації з питань підготовки старшокласників до свідомого вибору професії у процесі вивчення основ економіки;
- системні та функціональні аналізи, порівняння, класифікація, систематизація і узагальнення теоретичних і експериментальних даних;
- впровадження загальнонаукової парадигми із основ економіки, застосування теорії соціального управління до управління цією системою і розробки сучасних концепцій, формування в старшокласників свідомого вибору професії у процесі вивчення економіки.
- прогностичні – моделювання, експертні оцінки, узагальнення незалежних характеристик старшокласників з метою обґрунтування, визначення змісту та методики підготовки до свідомого вибору професії.
- педагогічний експеримент – констатувальний та формувальний етапи для перевірки ефективності моделі та методики формування свідомого вибору професії у процесі вивчення основ економіки.
Суто теоретичну основу складали нормативні документи в галузі освіти (Державна національна програма “Освіта. Україна ХХІ столітті”, Закони України “Про загальну середню освіту”, “Про вищу освіту”, “Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті”); положення і висновки теорії та практики педагогіки вищої школи, організації навчального процесу у загальноосвітніх навчальних закладах та ВНЗ України.
Експериментальна база дослідження. Дослідно-експериментальна робота проводилася:
На констатувальному та формувальному етапах експериментального дослідження впродовж 2012 – 2015 рр. брало участь 245 студентів і викладачів, а також учителі економіки та географії загальноосвітніх шкіл навчальних закладів, ліцею, коледжу.
Етапи організації дослідження.
І етап (2012–2013 рр.) передбачав аналіз літературних джерел з досліджуваної проблеми, визначення вихідних позицій дослідження (об’єкт, предмет, мета, завдання), сутності основних дефініцій; розробку програми і методики констатувального експерименту, визначення експериментальної бази.
ІІ етап (2013–2014 рр.) – здійснено констатувальний експеримент, визначено рівні економічної сформованості та педагогічні умови професійної орієнтації старшокласників у процесі профільного навчання.
Орієнтації старшокласників у процесі профільного навчання, вивчено ефективність наявної практики процесу формування досліджуваної компетентності, розроблено методичне забезпечення для проведення дослідно-експериментальної роботи.
ІІІ етап (2014–2015 рр.) – передбачав організацію та апробацію результатів формувального експерименту, обробку експериментальних матеріалів та аналіз результатів дослідження. Сформульовано загальні висновки роботи та методичні рекомендації, здійснено їхнє літературне оформлення.
Наукова новизна і теоретичне значення одержаних результатів зводиться в тому, що:
- обґрунтовано актуальність методики підготовки професійної орієнтації старшокласників у процесі профільного навчання до свідомого вибору професії у процесі вивчення основ економіки;
- вперше до змісту теорії професійно педагогічної освіти введено поняття “фахова” компетентність вибору майбутньої професії” як професійна здатність майбутніх випускників загальноосвітніх навчальних закладів до вибору професії на основі національних традицій і сучасних технологій вибору професії, а також теоретично обґрунтовано концепцію, розроблено й експериментально перевірено модель підготовки старшокласників у процесі профільного навчання до свідомого вибору професії у процесі вивчення основ економіки;
- набули подальшого розвитку критерії та рівні сформованості в майбутніх випускників загальноосвітніх навчальних закладів фахової компетентності з основ економіки.
Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці та впровадженню у шкільну практику методики навчання основ економіки, фрагментів уроків, що сприяє удосконаленню навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах.
Особистий внесок здобувача. Усі результати наукового дослідження здобуті автором самостійно. У роботі теоретично обґрунтуванний процес профільного навчання старшокласників з основ економіки, визначення поняття “економічна компетентність” розробці принципів і критеріїв сформованості у учнів до свідомого вибору професії, підготовці та проведені педагогічного експерименту. Усі публікації одноосібні.
Апробація результатів дослідження здійснювалась шляхом публікації наукових праць. Основні положення дослідження доповідалися на всеукраїнських науково-практичних конференціях і семінарах.
Хід і результати дослідження на різних його етапах обговорювалися на засіданнях
Структура та обсяг монографії. Робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків (обсяг основного тексту сторінок 276), додатків на сторінках 43, списку використаних джерел найменувань 99, ( Сноски літератури 369). Текст містить таблиць 16, рисунків15.
Заключение
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ

Відзначимо, що у ХХ століття український народ свідомо обрав шлях розбудови суверенної, незалежної, демократичної, правової, соціальної держави, метою якої є піднесення української спільноти до найвищого для сучасної епохи рівня цивілізації і культури та інтегрування України у європейське співтовариство.
Реалізація означених перспектив розвитку нашої Вітчизни актуалізує потребу у вихованні громадянина-патріота, гуманіста і демократа.
На тлі глибокої економічної, соціальної, політичної та правової кризи в молодіжному середовищі спостерігається наростання відчуженості, байдужості, відчуття незатребуваності, несправжньості життя, дисбалансу між персональною конкурентоспроможністю і психологічним благополуччям особистості у спільноті.
Очевидно, що без таких універсальних моральних і патріотичних цінностей як чесність, совість, відповідальність, гідність, толерантність, свобода, патріотизм не можна сподіватися на поліпшення ситуації у країні. Проблема моралі і патріотизму це вже не просто сфери філософії чи педагогіки. Це прерогатива національної безпеки.
Розглянувши загальний стан системи економічної освіти в нашій країні можна констатувати, що економічна освіта є важливою умовою формування майбутніх громадян цивілізованого суспільства. Її необхідність диктується сучасним станом розвитку економіки і суспільства, глибокими перетвореннями в нашій країні. Економічна освіта є органічною складовою загальної середньої освіти і повинна відображати її загальні тенденції, розвиватися і реформуватися разом з нею.
Серед найважливіших проблем можна виділити: кадрову проблему, недостатнє фінансування закладів освіти, проблему матеріально-технічного забезпечення, якості підручників та змісту навчання, стану невизначеності економічної науки, проблему впровадження “Основ економічних знань” як обов’язкового предмета в школі, ліцеях, гімназіях, коледжах. Усі ці проблеми взаємопов’язані, жодної з них не можна вилучити чи обминути.
Вирішення проблем економічної освіти вимагає значних зусиль з боку освітян, управлінців, широкої громадськості та з боку держави, для якої пріоритетним напрямом політики має стати саме розвиток освіти.
Литература
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Конституція України. - K.: 1997.2. Закон України “Про освіту” (23 травня 1991 р. №1060 –ХІІ).
2. Закон України “Про вищу освіту” (17 січня 2002 р. №2984-11).
3. Закон України “Про наукову і науково-технічну діяльність” (13 січня 1992 р.№1977 XII).
4. Закон України “Про освіту” (23 травня 1991 р. №1060–ХІІ).
5. Закон України “Про наукову і науково-технічну діяльність” (13 грудня 1991 р.№1977 –XII)..
6. Постанова “Про затвердження Положення про державний вищий навчальний заклад” (від 5 вересня 1996 р. №1074).
7. Арзуханова С. А. Формирование профессиональной компетентности специалистов экономического профиля в вузе средствамиигровых технологий (на примере предметной области “Иностранный язык”): автореф. дис.на соискание ученой степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования” [Текст] / С. А. Арзуханова. – Ульяновск, 2009. – 26 с.
8. Андрущенко В.П. Освіта в Україні в світлі суспільних проблем і суперечностей [Текст] / В. Андрущенко // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. 2002. – N2. – С. 10–22.
9. Андрущенко В. Основні тенденції розвитку вищої освіти України на рубежі століть (спроба прогностичного аналізу) / В.Андрущенко // Вища освіта України. – 2001. – № 1. – С.11–17.
10. Афанасова Д. К. Формирование профессиональной компетентности экономиста в учебно-исследовательской деятельности: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования” [Текст] / Д. К. Афанасова. – Оренбург, 2009. – 25 с.
11. Бабаян О. О. Формування професійної компетентності майбутніх економістів засобами імітаційно-рольового моделювання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец.13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” [Текст] / О. О. Бабаян. – Луганськ, 2009. – 22 с
12. Бондарева JI. І. Сучасні вимоги до підготовки фахівця економічного фаху [Текст] / JI. І. Бондарева // Педагогічний процес: теорія і практика: [збірник наукових праць. Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ “ЕКМО”, 2005. – Вип. 2. – С. 22 – 29
13. Вачевський М.В. Теоретико-методичні засади формування у майбутніх маркетологів професійних компетенці / [Текст]. Монографія. //М. Вачевський. – K.: Професіонал, 2005. – 364 с.
14. Вачевський М.В. Організаційна структура системи управління інтелектуальною власністю. [Текст]// М.Вачевський./ Актуальні проблеми економіки. – K.: №4 (34). – 2004. – С. 155 – 162.
15. Вачевський М.В. Генезис економічної освіти молоді в національній школі із використанням освітніх педагогічних технологій для професійних компетенцій [Текст] / М. В. Вачевський // Молодь і ринок. – 2012. – №7(90). – C. 18 – 23.
16. Вачевський М. В. Маркетинг. Формування професійної компетенції: [підручник] / М. В. Вачевський. – К.: В Професіонал, 2005. – 512 с.
17. Вачевський М. В. Основи економіки: [навчальний посібник]. / М. В. Вачевський, В. М. Мадзігон, Н.М.Примаченко [та ін.]. – К.: Педагогічна думка, 2007. – 612 с.
18. Вачевський М.В. Основи економіки: [навчальний посібник]. / М. В. Вачевський, В. М. Мадзігон, Н.М.Примаченко [та ін.]. – K.: Педагогічна думка, 2007. – 612 с.
19. Вишневський О.І. Теоретичні основи сучасної української педагогіки. [Посібник для V студентів вищих навчальних закладів].// О.Вишневський. Дрогобич, Коло, 2006. – 608 с. С– 13.
20. Вербицька П.В. Громадське виховання учнівської молоді: сучасні аспекти розвитку.// П.Вербицька. Монографія. –K.: Ґенеза, 2009. – 384 с.
21. Вихрущ А. В. Інтеграція української освіти в Європейський освітній простір.// А.Вихрущ. [Науковий вісник] Чернівецького ун-ту.– Витпувк 469. – Чернівці. 2009. – С.32– 42.
22. Гамбургская декларация об обучении взрослых. Принята пятой Международной конференцией по образованию взрослых, Гамбург, Германия, 14–18 июля 1997 года. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/hamburg_decl.shtml
23. Гіптерс 3. Виховання діловитості і творчості майбутніх фахівців економічного профілю. [Текст]// // З.Гіптер. Рідна школа, 2005. – №2.
24. Гиптерс З. В. Проблема экономического образования и финансовой грамотности детей и взрослых: традиции и современность // Science of future, 8.05.2014, Praga. – Praga, 2014. – P. 98–113.
25. Гринькова В.М. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя. [Текст] – Харків: Основа, 1998. – 300 с.
26. Дімура Г. О. Критерії та показники критичного мислення студентів економічного профілю [Текст] / Г. О. Дімура // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Вип. 25 / НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України, Вінниц. держ. пед. ун-т ім. Михайла Коцюбинського. Ін-т математики, фізики і технол. освіти; [редкол.: І. А. Зязюн та ін.]. – Київ; Вінниця: Планер, 2010. – С. 179–183.
27. Дибкова Л. М. Індивідуальний підхід у формуванні професійної компетентності майбутніх економістів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” [Текст] / Л. М. Дибкова. – К., 2006. – 16 с.
28. Давимука С.А. Теоретико-методологічні аспекти приватизації і механізми її реалізації в Україні. [Текст] // С. Давимука. - Львів. Інституту регіональних досліджень НАН України. 1998,– 399 с.
29. Двірна А. Ф. Організаційно-педагогічні умови формування економічної компетентності майбутніх соціальних працівників в процесі фахової підготовки [Текст] / А. Ф. Двірна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Сер. 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка: [зб. наук. пр.] / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2010. – Вип. 10. – С. 18–22.
30. Дрижак А.В. Педагогічні основи підготовки старшокласників до підприємницької діяльності: автореф. Дис. на здобуття наук. степ. кан. пед. наук.: спец. 13.00.02. “Теорія та методика навчання ( з галузей знань) ” / В.В. Дрижак – К.: 1997.– 20 с.
31. Жилкина Е. А. Формирование экономической компетентности студентов как средство самореализации в новых экономических условиях [Текст] / Е. А. Жилкина // Теория и практика формирования культуры детей и подростков: сб.науч. ст. аспирантов, соискателей и преподавателей / Челябинск: ЧГАКИ, 2006. – С. 61–65.
32. Жигірь В. І. Оцінювання професійної компетентності фахівця як фактор його формування [Текст] / В. І. Жигірь // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки. – Бердянськ: БДПУ. 2012. – №2. – Режим доступу:http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc gum/znpbdpu/Ped/2012 2/Jygir.pdf
33. Зайчук В. Нормативно правове забезпечення освіти в Україні. [Текст] // В. Зайчук. / Вища школа. – 2002. – №2 – 3. – С. 3.
34. Зимняя И. А. Компетентностной подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам обучения? (теоретико-методологический аспект) [Текст] / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2006. – №8. – С. 20–26.
35. Зязюн І.А. Краса педагогічної дії.: [навчальний посібник]. // І. Зязюн. – К: Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу. 1997. – 302 с.
36. Карпова Л.Г. Формування професійної компетентності вчителя загальноосвітні школи. [Текст] Дисертація на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук. – Харків. 2003.
37. Кінах І. А. Інформаційні технології в економічній освіті [Текст] / І.А.Кінах // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – Вип.Ю. – С.80 – 87.
38. Коренець Д. Реформа фахового шкільництва в Польщі / Д. Коренець // Рідна школа. – 1934. – Ч. 2. – С. 21–23.
39. Коренець Д. Чи ми дійсно відчуваємо потребу фахових шкіл / Д. Коренець // Господарсько-кооперативний часопис. – 1927. – Ч. 37. – С. 3–4
40. Ковальчук Г. О. Організація навчання з економіки: [навчальний посібник ]/ Г. О. Ковальчук. – К: Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова, 2002. – 305 с.
41. Колот А. М. Фундаменталізація та індивідуалізація економічної освіти як провідні тенденції її розвитку [Текст] / А.М.Колот // Вища школа, 2006. – №1. – С. 69
42. Кремень В.Г. Філософія освіти ХНІ ст.. // В.Кремень. Вища школа.– №4,6.– 2002.
43. Кулішов В. В. Науково-педагогічні підходи підготовки майбутніх фахівців економічного профілю / В. В. Кулішов // Гуманізація навчально-виховного процесу. – 2012.– Спецвипуск 8.–4.1.-С. 64-71.
44. Кулішов В. В. Теоретичні і методичні засади формування системи професійних знань майбутніх фахівців економічного профілю: автореф. дис. … докт. пед. наук: 13.00.04 [Текст] / Кулішов Володимир Васильович; НПУ ім. М. П. Драгоманова. – К., 2012. – 41 с.
45. Лекції з педагогіки вищої школи: Навчальний посібник/ за ред. В.І.Лозової. – Харків: «ОВС», 2006. – с. 297).
46. Луговий В. І. Стратегія реформування освіти в Україні: рек. з освіт, політики / В. І. Луговий. – К. : К.І.С., 2003.– 296 с. 18.
47. Луговий В. І. Вища освіта через дослідження: концептуальні засади здійснення й оцінювання / В. І. Луговий, Ж.В.Таланова // Вища освіта України : тематичний випуск “Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології.” –T. 1. – 2012. – № З.– С. 16– 28.
48. Мадзігон В. М. Педагогічне управління професійним самовизначенням учнівської молоді: [метод, посіб]. / За ред. В.М.Мадзігона, М. П. Тименка та ін. – К, /Г3 5. /
49. Мадзігон В.М. Удосконалення форм і методів трудового навчання, виховання і профорієнтації учнів. [Текст] //В. Мадзігон. –К: Рад. школа 1982. Вип. 15. –С.
50. Мадзігон В.М. Суть і необхідність державного регулювання проблем економіки.// В.Мадзігон. 2011. – №7(121).– С.51– 58.
51. Мадзігон В.В., Марчук В.В. Продуктивна праця в українській школі: історія, перспективи розвитку.// В.Мадзігон, В.Марчук. Монографія. –К: Ґенеза, 2005. -169 с. Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / [склад авт.: Андрущенко В. П., Бех І. Д., Биков В. Ю. та ін.] ; за заг. ред. В. Г. Кременя ; [редкол.: В. Г. Кремень, В.І.Луговий, В. М. Мадзігон та ін.] ; НАПН України. – К. : Пед. думка, 2011. – 301 с.
52. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : [навч. посібник] / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – К. : Вища шк., 2007. – 656 с.
53. Самарук Н. М. Формування професійної компетентності майбутніх економістів: [Електронний ресурс] / Н. М. Самарук // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2011. – Вип. 2. – Бібліогр.: 14 назв. – http://nbuv.gov.ua/ejournals/Vnadps/ 2011– 2/11snmkme.pdf. – Назва з екрану.
54. Назарова О. Г. Формирование экономической компетентности учашчихся: автореф. дис.на соискание ученой степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования” / О. Г. Назарова. – Орел, 2008. – 24 с.
55. Ничкало Н.Г., Кудін В.О. Професійна освіта в зарубіжних країнах. [Текст] // Н. Ничкало, В. Кудін. – К: 2002. – 322 с.
56. Свидрук І.І., Миронов Ю.Б., Кундицький О.О. Теорія організації: Підручник. - Львів: Видавництво «Новий світ-2000», 2013. - 176 с.
57. Овчарук О. Комптенційний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. – К: “К.І.С.” 2004. –112с.
58. Павленко А.Ф. Призначення і зміст освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця з маркетингу. // А. Павленко. / Маркетинг в Україні. 2003.– №1(17).– С. 53 – 60.
59. Падалка О.С. Технологія формування економічного мислення у студентів педагогічного університету. Наукові записки. Вип..41.2001. Падалка О.С. технологія формування економічного мислення у студентів педагогічного університету. Наукові записки. Вип..41.2001.
60. Падалка О. С. Дидактико-матетичні основи формування економічної компетентності: [навч. посіб]. / О. С. Падалка, О. Т. Шпак, В. В. Приступа; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К.: Вид-во НПУ ім.М. П. Драгоманова, 2011. – 239 с.
61. Перша Українська Педаґоґічна Вистава // Шлях виховання й навчання. – 1938. – Кн. 2. – С. 65–74.
62. Писаренко T. М. Соціально-економічні питання вищої економічної освіти в Україні [Електронний ресурс] / T.М.Писаренко /У Економічні науки: збірник наукових праць. - 2011. - Серія “Облік і фінанси”. - №8(29). - 4 4.- Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/ soc gum/en oif/201 l_8_4/5.pdf
63. Педагогика: Учебник / Л.П. Крившенко, М.Е. Вайндорф-Сысоева и др.; Под ред. Л.П. Крившенко. – М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2004. – С. – 283.).
64. Педагогика: Учебник / Л.П. Крившенко, М.Е. Вайндорф-Сысоева и др.; Под ред. Л.П. Крившенко. – М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2004. – С. – 306..
65. Педагогика: Учебник / Л.П. Крившенко, М.Е. Вайндорф-Сысоева и др.; Под ред. Л.П. Крившенко. – М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2004. – С. – 418..
66. Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі [Текст]: наказ…від 11.09.2009 р. №854 // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2009. – № 28–29. – С. 57–64.
67. Пономаренко В. С. Проблеми підготовки компетентних економістів і менеджерів в Україні: [монографія] / В. С. Пономаренко. – Х.: ВД “ІНЖЕК”, 2012. – 328 с.
68. Постанова “Про затвердження Положення про державний вищий навчальний заклад” (від 5 вересня 1996 р. №1074).
69. Пометун О.І. Формування громадянської компетентності: погляд з позиції сучасної педагогічної науки // Вісник програм шкільних обмінів. – 2005. – № 23. – С. 18
70. Пономарев Л. Н. Экономическая культура: сущность, направления развития [Текст] / Л. Н. Пономарев, В. Д. Попов, А. П. Чепиков. – М.: Мысль, 2000. – 269 с.
71. Радіонова І.Ф. Загальна економіка: [підручник] / За ред.. І.Ф. Радіонової. – 3-тє вид., до п. і перероб. – Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2002.–384с.
72. Розвиток професійної орієнтації в Україні : наук.-допом. бібліогр. покажч. / АПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського [та ін.] ; [упоряд.: Пономаренко Л. О., Стельмах Н. А., Ніколюк Л. І. ; наук. ред.: Рогова П. І., Чепурна Н. М.; наук. консультант Мельник О. В ; бібліогр. ред. Пономаренко Л. О.]. – К. ; Черкаси: [б. в.], 2009. – 1
73. Ткаченко Н. В. Проблеми підготовки сучасних економістів у системі вищої освіти України [Текст] / Н. В. Ткаченко, В. В. Федорченко // Науковий вісник ЧДІЕУ. – 2011. – №3 (11). – С. 31–35.
74. Тхоржевський Т.Д. Православне виховання в теорії педагогіки України: монограф. / Т.Д Тхоржевський. – Київ, 2008 – 398 с
75. Тушко К. Ю. Педагогічні умови формування економічної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників у процесі фахової підготовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” [Текст] / К. Ю. Тушко. – Хмельницький, 2009. – 20с.
76. Фалевич Л. Н. Формирование экономической компетентности учащихся профессиональных училищ в современных условиях: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08.“Теория и методика профессионального образования” / Л. Н. Фалевич. – СПб., 2005. – 171 с.
77. Чеботарева Е. С. Развитие самообразовательной компетентности студентов в процессе проектной деятельности : автореф. дисс. на соискание учен. степени канд.пед.наук: спец. 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования” [Текст] / Е. С. Чеботарева. – Курск, 2010. – 18 с.
78. Шацкий С. Т. Избранные педагогические сочинения: В 2 т. [Текст] / С. Т. Шацкий. – М., 1980. – Т. 1. – 304с
79. Шпак О. Т. Наступність економічного виховання учнів шкіл і студентів вищих педагогічних закладів: питання теорії і практики [Текст] / О. Т. Шпак, В. І. Терес // Молодь і ринок. – №1(11). – 2005. – С. 57–65.
80. Шпак О. Т. Економічна підготовка педагогічних кадрів в системі безперервної освіти [Текст] / О. Т. Шпак. – К.: Четверта хвиля, 2000. – 352 с.
81. Шпак О. Т. Учителю про економічне виховання учнів: питання генезису і компетентності: [навч. посібник] / О. Т. Шпак, О. С. Падалка, В. П. Шепотько; НПУ ім. М. П. Драгоманова. - К.: Четверта хвиля, 1998. – 223с.
82. Шоробура І.М. Патріотичне виховання як засіб соціалізації учнів // Зб. наук. пр. за матеріалами Всеукраїнського симпозіуму. - Кам’янець-Подільський: Вид-во ДПУ, 2000. – С. 240-243.
83. Ющенко О. С. Економічна компетентність як складова соціальної компетентності особистості [Текст] / О. С. Ющенко // Збірник наукових праць : оглядова інформація / Уман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. –Умань : [б. в.], 2007. – Ч. 2. – С. 245–250.
84. Яковлева И. Г. Экономическая компетентность в структуре основных категорий экономического образования [Текст] / И. Г. Яковлева // Сибирский педагогический журнал. – 2012. – №2. – С. 57–62.
85. Alberta Edukation. Framework for student learning: Competencies for engaged thinkers and ethical citizens with an entrepreneurial spirit / Alberta. Canada, 2010. – 10 p. – Retrieved from: http://education.alberta.ca/media/ 6581166/framework.pdf
86. Azzam, A. Why creativity now? A conversation with Sir Ken Robinson / A. Azzam // Educational Leadership, 2009. – 67(1). – P. 22–26.
87. Bowden, J.A. Competency-based education—Neither a panacea nor a pariah / J.A. Bowden. – Retrieved from http://crm.hct.ac.ae/events/archive/tend/ 018bowden.html
88. Brodhead, C. W. Image 2000: A Vision for Vocational Education / C. W. Brodhead // Vocational education journal. – 1991. – N. 1. – P.22–25.
89. Dictionary of contemporary English. – 3-d editions Longman.–England, 2001.
90. Clement, R. Ethnicity, contact and communicative competence in a second language / R. Clement // Language: social psychological perspective / H. Giles, W. P. Robinson & P. M. Smith (eds.). – 1980. – Р. 147–154.
91. Hoffmann, T. The meanings of competency / T. Hoffmann // Journal of European Industrial Training, 1999. – N. 23(6). – P. 275–286.
92. Karpova, O. Lexicography and Terminology: A Worldwide Outlook / Olga Karpova, Faina Kartashkova. – Cambridge : Cambridge Scholars Publishing, 2009. – 205 p.
93. Organisation for Economic Co-operation and Development. Definition and selection of competences (DeSeCo): Theoretical and conceptual foundations. Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program – OECD (Draft),2002. – P.8. – Retrieved from: http://mt.educarchile.cl/MT/jjbrunner/archives/libros/ Competencias/Estrategia.pdf
94. Robinson, Sir Ken. “Do Schools Kill Creativity?” / Sir Ken. Robinson. – Presentation at TED2006 conference (February 2006). Monterey, CA.
95. Furmanek, W. Kompetencjeogolnotechnicz new edukacjiws zechczkolnej / W. Furmanek // EdukacjaogolnotechnicznanauczycieliklasI-III / red, K. Kraszewski. – Rzeszow – Krakow, 1998.
96. Short, E. The Concept of Competence Its use and Misuse in Education / E. Short // Journal of Teacher Education.– 1985. – Vol. 36. – №2. – Р. 5.
97. Trilling, B., & Fadel, C. 21st Century Learning Skills / B. Trilling & C. Fadel. – San Francisco, CA: John Wiley & Sons, 2009.
98. Myronov Y.B. Problems of Sustainable Tourism Development in Modern Conditions // European Applied Sciences. - 2013. - №9. Volume 2. - P.89-92.
99. Voorhees, R. A. Competency-based learning models: A necessary future / R.A. Voorhees // New Directions for Institutional Research, 2001. – №110. – Р. 5–13. – Retrieved from: http://www.medbev.umontreal.ca/gtea/ CompetencyBased%20Learning%20Models.pdf
Дополнительная информация
Монографія до кандидатської дисертації. писалась дисертація, але людина відмовилась і матеріал залишився. Ніде не захищалась дана робота. На основі даного матеріалу можна написати дисертацію.
Другие работы этого направления