Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   160 грн.
ЦЕНА:   366 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Регіональні особливості розвитку транспортної системи території світу   (ID работы: 4290)

Направление: Экономика
Предмет: Экономика регионов
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 39
Год защиты: 2012
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1. Сутність, значення, структура та основні функції транспортної системи світу
2. Передумови, фактори розвитку та види транспортної системи країн світу
3. Сучасна регіональна оцінка та рівень розвитку світової транспортної системи
4. Територіальні відмінності та регіональні особливості функціонування та розміщення транспортної системи. Транспортно-економічні звязки
5. Проблеми ,шляхи вирішення і перспективи розвитку та розміщення світової транспортної системи
Висновок
Список використаних джерел
Додатки
Введение
Актуальність роботи. Сучасний транспорт являє собою єдину (у соціально-економічному відношенні) транспортну систему, включаючи могутню мережу залізничних, морських, річкових, автомобільних, повітряних, трубопровідних, міських і промислових комунікацій. Переміщаючи щорічно мільярди тонн сировини, палива, матеріалів, продукції, а також багато мільярдів пасажирів з досить високим рівнем комфорту і швидкості, сучасний транспорт забезпечує масове індустріальне виробництво, глибокий поділ праці, внутрішню і зовнішню торгівлю, сприяє розвитку культури і науки.
Транспорт виступає одним з основних факторів, що впливають на розміщення продуктивних сил. Виступаючи елементом як національної, так і міжнародної інфраструктури він забезпечує процес виробництва та можливість раціонального використання виробничих ресурсів. Без сумніву, що це можливо тільки за умови коли ціни (тарифи) на послуги транспорту є такими, що приносять доход при їх переміщенні у зовнішньому економічному просторі. Одночасно транспорт виступає ї фактором економічного зростання. Збільшення маштабів виробництва продукції залежить як від зростання її випуску, так і поглиблення спеціалізації, що в свою чергу вимагає більше сировини, більших розмірів ринку і відповідно більшого навантаження на транспорт. Тому останній є тим барометром, який показує на зниження чи підвищення темпів розвитку національних економік та світового господарства вцілому.
Об'єктом дослідження є транспортна система світу.
Предметом дослідження є розвиток та розміщення транспортних шляхів світу.
Метою курсової роботи є вивчення структури транспортної системи світу та її зв'язок з економікою.
Задачі дослідження:
- розглянути сутність, значення, структура та основні функції транспортної системи світу;
- дослідити передумови,фактори розвитку та види транспортної системи країн світу;
- провести оцінка та рівень розвитку світової транспортної системи;
- визначити територіальні відмінності та регіональні особливості функціонування та розміщення транспортної системи;
- встановити проблеми , шляхи вирішення і перспективи розвитку та розміщення світової транспортної системи
Методи дослідження. Методологічною основою курсової роботи є сукупність методів научного пізнання, загальноприйняті методи і прийоми, що використовуються в процесі дослідження. А також збір і аналіз інформаційних ресурсів.
Теоретичною основою роботи стали наукові праці вітчизняних і зарубіжних учених, підручники та посібники з даної дисципліни, періодичні видання та інтернетресурси.
Структура курсової роботи обумовлена метою та завданнями дослідження. Робота складається із вступу, основної частини (трьох розділів), загальних висновків, списку використаних джерел та додатків.
Заключение
Глобалізація світогосподарських відносин охоплює усі сфери функціонування міжнародної економіки. Серед них значне місце займають транспортні системи світу: національні, регіональні, континантальні та міжконтинентальні. Виступаючи основою функціонування світової економіки, вони є також і елементами та об’єктами глобальної виробничої інфраструктури, що формується і частково функціонує.
Аналіз світових транспортних проблем дозволяє розкрити довгострокові тенденції глобального розвитку сучасної міжнародної виробничої інфраструктури. Темпи розвитку та якісні зміни в транспорті у ХХ ст. можна порівняти з тим, що було досягнуто за всю попередню історію. Це відноситься, перш за все, до нових транспортних галузей – автомобільного, авіаційного та трубопровідного транспорту, а також класичного, традиційного – морського. Загальний обсяг вантажів перевезених морським транспортом, за останнє сторіччя зріс у 50 разів [10, 332 с.]. При цьому, якщо транспорт як складовий елемент міжнародної виробничої інфраструктури на ранніх етапах розвитку суспільства тільки опосередковував усі обмінні процеси, то в сучасних умовах, основною його функцією є поєднання виробничих ресурсів у наднаціональному відтворювальному процесі та реалізація товарів та послуг на світовому ринку. Тобто транспорт є тією ланкою, котра швидко поєднює продавців та покупців і скорочує часовий та просторовий розрив між виробництвом та споживанням.
У кожній країні транспортна система має свою національну специфіку. Однак узяті разом, в переплетенні та взаємодії, насамперед у міжнародних сполученнях, вони створюють світову транспортну систему, яка є важливою складовою світового господарства.
Розвиток окремих видів транспорту іде нерівномірно. Так, останнім часом найбільш помітно розвиваються такі види транспорту, як повітряний, трубопровідний, автомобільний, морський.
Залежно від історичних умов, рівня розвитку продуктивних сил, особливості територіальної структури господарства, розміщення населення, природних умов, присутності водних шляхів, характеру рельєфу та ін., формується той чи інший тип транспортної системи.
Існує два типи високо розвинутих транспортних систем: північно – американська та західно - європейська транспортні системи. Перший тип склався в США і Канаді - великі території, значний виробничий капітал, цілісний внутрішній ринок і таке інше. В цих країнах розвинуті всі види транспорту. В перевезенні пасажирів на перше місце вийшов повітряний транспорт, в перевезенні вантажів – залізничний транспорт.
В країнах Західної Європи більша частина припадає на залізничний та автомобільний транспорт. В Німеччині всі види транспорту розподілені приблизно однаково, а процент трубопровідного транспорту малий. Доля морського транспорту більша в Англії, трубопровідного - у Франції. Автомобільний транспорт одержав значне поширення в Західній Європі враховуючи відносно короткі відстані між містами. Транспортні системи Японії, ЮАР, Австралії відносяться до перехідних. В Японії найбільше поширення одержав морський і повітряний транспорт.
Особливий тип транспортної системи характерний для країн, які розвиваються - вони набагато гірше забезпечені транспортом, що є серйозною завадою для розвитку економіки цих країн.
Литература
1. Арапова В.І., Кузьміна О.М., Рябіна Л.Б. Розміщення продуктивних сил і регіональна економіка: Навч. посіб. - Вінниця, 2005.
2. Дорошенко И.В. Региональная економика и размещение производительных сил. – М.: ЮНИТИ, 2006
3. Экономические проблемы развития транспорта / Под ред. А.А. Митаишвили. – М.: Транспорт, 2004. – 231с.
4. Жук М.В, Круль В.П. Розміщення продуктивних сил і економіка регіонів України: Навч. посіб. – К., Либідь, 2004.
5. Іщук С.І. Розміщення продуктивних сил і регіональна економіка: Навч. посіб. – К., 2006.
6. Клиновий Д.В., Пепа Т.В. Розміщення продуктивних сил та регіональна економіка України / За наук. ред. Л.Г.Чернюк: Навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2006.
7. Коваль Я.В., Антоненко І.Я. Регіональна економіка: Навч. посіб. – К.:, КНЕУ, 2005.
8. Комаров М. П. Инфраструктура регионов мира. – СПб, 2000. – С. 97.
9. Манів З.О., Луцький І.М., Манів С.З. Регіональна економіка: Навч. посібник. – Л.: „Магнолія 2006”, 2007. – 562с.
10. Могилевкин И. М. Транспорт. Мировая экономика. Глобальные тенденции за 100 лет // Под. ред. И. С. Королева. - М.: Экономистъ, 2003. - С. 332.
11. Пащенко Ю.Є. Розвиток та розміщення транспортно-дорожного комплексу / За ред.. С.І.Дорогунцова. – К.: Науковий світ, 2003.
12. Региональная экономика / С.Г.Тяглов, Е.А.Черныш, Н.П.Молчанова и др. / Под ред. С.Г. Тяглова. Серия «Учебники и учебные пособия». – Ростов н/Д: „Феникс”, 2003.
13. Розміщення продуктивних сил і регіональна економіка: Навч. посіб. / За ред. Є.П.Качана.- К.: Видавничий Дім „Юридична книга”, 2005.
14. Розміщення продуктивних сил України: Піручник / За ред. проф. Є.П. Качана. – К.: „Юридична книга”, 2004
15. Світова економіка: Підручник / А. С. Філіпенко, В. С. Будкін, О. І. Рогач та ін. – К.: Либідь, 2007. – С.319.
16. ХахлюкА. М. Інфраструктурі галузі у світовому господарстві // В кн. Світова економіка за ред. Філіпенка А.С. - К.: Либідь, 2001. - С. 256-288.
Чернюк Л.Г., Пепа Т.В., Ярош О.М. Транспорт і регіональні системи продуктивных сил України. – К.: Науковий світ, 2003.
17. Глобальні тенденції розвитку світової транспортної системи. Стаття К.е.н., доц., Рибчук А. В., Павець Т. Я. Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка. Комерційний директор ЗАТ ТЕК „Захіукртранс”.[Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.confcontact.com/2008dec/1_ribchuk.htm
18. Транспорт. Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki
19. Транспортна система. Ковалевський «РПС (2006)» Бібліотека онлайн http://readbookz.com/book/112/2756.html

20. Транспортна система. Особливості галузевої організації світового господарства [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://finansist.km.ua/content/transportna_systema

21. Транспортна система. Розміщення продуктивних сил. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.djerelo.com/index.php?option=com

22. Транспортний комплекс: основні напрямки розвитку на перспективу « Енциклопедія « Фактори економіки [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.economic.lviv.ua/faktori-ekonom-ki/transportniy-kompleks
23. Проблеми розвитку транзитних перевезень та шляхи їх вирішення. Світова економіка №12, 2010
Другие работы этого направления
Регіональні особливості розміщення господарського комплексу Італії
Необхідність формування середнього класу в умовах трансформації ринкової економіки
Аналіз державної служби служби Головного управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації в реалізації програм соціального забезпечення населення
Регіональна економіка задачі
ЕКОНОМІЧНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО КРАЇН-ЧЛЕНІВ МЕРКОСУР
Задачі з економіки регіонів
Роль iноземних iнвестицiй в трансформацiйних процесах краiн iз перехiдною економiкою (на прикладi Украiни)
Планування фонду оплати праці на прикладі “Управління праці і соціального захисту населення Харківської районної державної адміністрації”
ЕКОНОМІКА ЛУГАНСЬКА
Анализ неценовых факторов и их влиянии на рынок нефтепродуктов Днепропетровска
Задачі економіка регіонів
Регіональні особливості розміщення господарського комплексу Іспанії
Формування рекреаційної системи Подільського економічного району
Регіональні особливості міграції населення в Україні