Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   120 грн.
ЦЕНА:   277 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)   (ID работы: 3424)

Направление: Экономика
Предмет: Коммерческая деятельность
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 38
Год защиты: 2012
ВУЗ: Полтавский университет экономики и торговли (ПУЭТ)
Специальность (факультет): товарознавчо-комерційний
Курс: 5
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1. Сутність і завдання закупівельної логістики
2. Коротка економічна характеристика діяльності магазину “Навчальна книга”
3. Вибір постачальників. Основні джерела надходження книг в магазин.
4. Комерційна діяльність з організації закупівельної роботи та продажу
5. Шляхи покращення торгівлі книгами в магазині “Навчальна книга”
Висновки і пропозиції
Література
Введение
У зв'язку із становленням ринкових відносин у нашій країні з'явився і став активно розвиватися новий науково-практичний напрямок — логістика. Незважаючи на те, що її застосування зумовлене сучасними економічними реаліями, логістика ще не настільки активно затребувана вітчизняним бізнесом, як у закордонних країнах, де історія її розвитку нараховує біля півстоліття.
Термін «логістика», відомий донедавна лише вузькому колу спеціалістів, набуває сьогодні широкого розповсюдження. Основна причина цього явища полягає в тому, що поняття «логістика» почало використовуватися в економіці.
Головна ідея логістики — організація у рамках єдиного потокового процесу переміщення матеріалів та інформації вздовж всього ланцюга від виробника до споживача. Принципи логістичного підходу вимагають інтеграції матеріально-технічного забезпечення, виробництва, транспорту, збуту і передачі інформації про пересування товарно-матеріальних цінностей у єдину систему, що повинно підвищити ефективність роботи у кожній із цих сфер і міжгалузеву ефективність.
Таким чином, мета логістики — це оптимізація циклу відтворення шляхом комплексного, орієнтованого на потребу, формування потоку матеріалів та інформації у виробництві та розподілі продукції [15, с.12].
Відомі дослідники у сфері логістики Е. Мате та Д. Тискьє бачать мету логістики «в оптимізації пропозиції продукції компанією таким чином, щоб ця продукція знайшла свого споживача в найбільш вигідних щодо загальної рентабельності умовах» [19, с. 13].
Логістика як наука з управління матеріальними, інформаційними та іншими потоками включає в коло своїх інтересів значну частину сфери економічного життя суспільства. Логістична система (ЛС) — це адаптивна система зі зворотним зв'язком, яка виконує ті чи інші логістичні функції (операції), складається із підсистем і має розвинуті внутрішньосистемні зв'язки та зв'язки із зовнішнім середовищем [1, с. 23].
Метою логістичної системи є забезпечення наявності необхідного товару в необхідній кількості та заданої якості в потрібному місці й у потрібний час для потрібного споживача із заданими витратами [6].
Будь-яка логістична система складається із сукупності елементів, так званих ланок логістичний системи, між якими встановлені певні функціональні зв'язки і відношення. Поруч з поняттям «логістична система» у вітчизняній і закордонній літературі широко використовуються поняття «логістичний ланцюг» і «логістичний канал». У багатьох випадках ці поняття не дуже чітко розмежовані, а іноді вживаються як синоніми.
Логістичний канал це частково впорядкована множина різних посередників, які реалізують доведення матеріального потоку від конкретного виробника до його споживачів.
Множина є частково впорядкованою до тих пір, поки не обрано конкретних учасників процесу просування матеріального потоку від постачальника до споживача. Після цього логістичний канал перетворюється в логістичний ланцюг. Можливість вибору логістичного каналу є суттєвим резервом підвищення ефективності логістичних процесів.
Логістичний ланцюг — це лінійно впорядкована множина учасників логістичного процесу, які здійснюють логістичні операції із доведення зовнішнього матеріального потоку від однієї логістичної системи до іншої за умови виробничого споживання або до кінцевого споживача за умови особистого невиробничого споживання.
Як будь-яка економічна система, логістична система має свою структуру і зміст, що особливо яскраво виявляються на рівні мікрологістики. Незважаючи на комплексність та єдину цілісність множини різнорідних складових, логістична система може бути умовно розділена на певні функціональні області: закупівельну, виробничу, розподільчу, транспортну та інформаційну [1]. При цьому транспортна логістика, власне кажучи, є складовою частиною перших трьох, однак іноді фахівці, щоб підкреслити важливість і складність процесів транспортування матеріальних ресурсів, поєднують ці процеси та їх вивчення в особливий розділ.
Оскільки завдання логістики полягає в комплексному управлінні наскрізним матеріальним потоком, аналіз формування та подальшого переміщення потоку матеріальних ресурсів почнемо зі сфери постачання.
Підсистема закупівель організує вхід матеріального потоку в логістичну систему. Логістика на цьому етапі називається закупівельною, однак у літературі часто можна зустріти й інші назви — заготівельна логістика [10] або логістика постачання [8].
Тому обрана тема курсової роботи є актуальною.
Об'єктом дослідження курсової роботи є магазин «Навчальна книга» м.Полтава.
Метою курсової роботи є вивчення джерел закупок і постачання, їх оцінка і вибір. Для досягнення мети поставлені наступні завдання:
• визначити сутність та завдання закупівельної логістики;
• проаналізувати коротку економічну характеристику діяльності магазину «Навчальна книга»;
• розглянути вибір постачальників та визначити основні джерела надходження книг в магазин;
• вивчити комерційну діяльність з організації закупівельної роботи та продажу;
• визначити шляхи покращення торгівлі книгами в магазині;
• зробити відповідні висновки та пропозиції тощо.
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2007-2009 роки
В курсовій роботі розміщено 4 таблиці, 4 рисунки, використано 34 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 38 сторінок.
Заключение
Об'єктом дослідження курсової роботи є магазин «Навчальна книга».
Метою курсової роботи є вивчення джерел закупок і постачання, їх оцінка і вибір. Для досягнення мети поставлені наступні завдання: визначити сутність та завдання закупівельної логістики; проаналізувати коротку економічну характеристику діяльності магазину «Навчальна книга»; розглянути вибір постачальників та визначити основні джерела надходження книг в магазин; вивчити комерційну діяльність з організації закупівельної роботи та продажу; визначити шляхи покращення торгівлі книгами в магазині; зробити відповідні висновки та пропозиції тощо.
Закупівельна логістика — це управління матеріальними потоками в процесі забезпечення підприємства матеріальними ресурсами Метою закупівельної логістики є адекватне і повне задоволення потреб виробництва в матеріалах з максимально можливою економічною ефективністю
Магазин “Навчальна книга” знаходиться за адресою м. Кременчук, вул. Леніна, 24А. Власник магазину ПП Якіменко Іван Дмитрович. Приватне підприємство займається торгівлею поліграфічною продукцією (книги, брошури, журнали, деякі види газет, листівки, календарі тощо).
Роздрібний товарооборот магазину “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д з року в рік зростає: в 2009 році він становив 230 тис. грн., 2010 року – 270 тис. грн.(що на 40 тис. грн. –17,4% більше ніж у попередньому році), 2011 року –– 380 тис. грн. (що на 40,7% більше порівнюючи з 2010 роком). В 2011 році також зросли показники середнього товарообороту на 1 працівника: так в порівнянні з 2010 роком, цей показник зріс нас 17,3%, а в порівнянні з 2009 роком відповідно на 10,1%. Ці показники зросли за рахунок наукової організації праці та залежності заробітної плати працівників від розміру товарообороту. Зросли також показники середнього товарообороту, що припадає на 1 м2 загальної площі з 3,38 тис. грн. в 2009 році до 5,59 тис. грн. в 2011 році, показники середнього товарообороту на 1 м2 торгового залу змінилися з 5 тис. грн. В 2009 році до 8,26 тис. грн. в 2011 році. Це свідчить про те, що підприємство розвивається. Для збільшення обсягів товарообороту магазин “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д. постійно проводить аналіз обсягів та структури товарообороту. Працівники магазину вивчають стан виконання плану товарообороту, ритмічність та сезонність реалізації друкованої продукції; виявляють основні тенденції та закономірності в реалізації друкованої продукції; аналізують та оцінюють вплив окремих факторів на обсяг, склад та структуру товарообороту.
У 2011 році в магазині “Навчальна книга” ПП “Якіменко І.Д. відбулося різке зростання прибутку на 64,4%, в порівнянні з 2010 роком, а в порівнянні з 2009 роком прибуток зріс понад як у 2,5 рази. Різке зростання прибутку у цей час пов’язано з цілим рядом факторів: виплата кредиту та відсотків ПП Якіменко І.Д. , які він брав в банку для розвитку підприємницької діяльності; налагодження стабільних зв’язків з постачальниками, перехід на нову форму оподаткування - єдиний податок.
Рентабельність магазину “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д. В 2010 році, в порівнянні з 2009 роком зросла на 34%, в 2011 році в порівнянні з 2010 роком відповідно зросла на 16,7% і склала 7,7%.
Однією із основних проблем в управлінні закупівлями матеріальних ресурсів є вибір постачальника. Основні етапи вирішення цього завдання в магазині «Навчальна книга»: пошук потенційних постачальників; аналіз потенційних постачальників; оцінка результатів роботи з постачальниками; розвиток постачальника
Джерелами надходження книг в магазин “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д. є: фабрики поліграфічної промисловості (місцеві та позамісцеві), приватні підприємства (приватні міні друкарні); оптово-посередницькі структури; оптові і оптово-роздрібні склади та ринки.
Постійними постачальниками магазину “Навчальна книга” ПП Якіме-нко І.Д. є: ТОВ "Трелакс ЛТД" , Держвидавництво (м.Кременчук, вул.Глинки,2), ЗАТ " Кiровоградська правда", ТОВ «Калина» м. Миргород, ПП „Максим”, ТОВ «Сарго», СПДФО «Попова» , ПП “Інтердрук”; ЗАТ “Знання”; ТОВ “Кременчук-друк”; ПП “Лікнус”, ТОВ “Коопосвіта”; ТОВ “МістоДрук”; ТОВ “Просвіта” та інші.
Працівники магазину “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д. суворо ви-конують правила торгівлі та правила внутрішнього розпорядку магазину.
Щодо шляхів покращення торгівлі книгами в магазині “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д. Можно запропонувати:
• створити розвинуту структуру каналів постачання товарів;
• постійно вивчати попит населення на окремі види друкованої продукції, що реалізуються в магазині “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д, особливо навчальну літературу;
• визначати ефективність укладення договорів з постачальниками товарів щодо реалізації друкованої продукції в магазині “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д.;
• формувати резервні джерела фінансування забезпечення процесу руху товарів.
Особливу увагу слід приділяти рекламному оформленню магазину. Доцільно намітити план рекламних заходів, які б не вимагали значних вкладень, однак були необхідні для підвищення конкурентноздатності. Особливу увагу слід приділяти продукції, що реалізується в магазині.
Для ефективної діяльності магазину “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д. слід велику увагу також необхідно приділяти маркетингу. В умовах конкуренції прибутковість магазину “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д. визначається не лише його виробничими і фінансовими можливостями, але й активністю у вивченні ринку і використанні його результатів тощо.
Треба визнати, що працівники магазину “Навчальна книга” ПП Якіменко І.Д. роблять багато для вдосконалення своєї діяльності та необхідно докласти, ще багато зусиль для належного пристосування до сучасних умов.
Литература
1. Альбеков А.У., Федько В.II., МІІІІ.ко О.А. Логистика коммерции. Ростов-на Дону: Феннкс, 2001.
2. Андрющенко Л. Напрями підвищення ефективності діяльності підприємств торгівлі й громадського харчування. // Фінанси України. – 2000. - № 8. – С.81-86.
3. Апопій В. Види і функції зв’язків торгівлі і АПК. // Торгівля, комерція, підприємництво: Збірник наук. праць. – Львів, 1998. – С. 20-22.
4. Баузрсокс Дональд Дж., Клосс Диши І Д/к. Логнстика: интегрированная цепь поставок / Пер М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2001. —640с.
5. Власова Н.О., Пономарьова Ю.Н. Формування ефективної закупівель-ної політики підприємств роздрібної торгівлі: Навч.посіб. — Харків, 2003. — 1-І
6. Гаджинский А.М. Логистика: Учебник для высших и средних специальных учебных заведений. — М.: Информащюнно-внедренческиий центр «Марке-тинг», 2000. — 375 с.
7. Гаджинский А.М. Практикум по лопістике. — 2-е изд., перераб.и доп. - - М.: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг».2001.— 180с.
8. Друри К. Введение в управленческий й производственньш учет: Пер. с англ. — М.: Аудит, ЮНИТИ. 1994. — 560 с.
9. Дыбская В.В. Управление складами в логистической системе. -М.: КИА-центр, 2000. — 110с.
10. Зеваков А.М., Петров В.В. Логистика производственных й товарних запасов. Учебник. — СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2002. — 320 с.
11. Как работают японские предприятия. — М.: Зкономика, 1989. -262с.
12. Кальченко А.Г. Логістика: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2002. -148с.
13. Козловский В.А., Козловская З.А., Савруков Н.Т. Логистический мене-джмент: Учебное пособие. 2-е изд., доп. — СПб.: Издательство «Лань», 2002. — 272 с.
14. Контроллинг в бизнесе. Методологические й практические основы постро-ения контроллинга в организациях / А.М. Карминский, Н.И. Оленев, А.Г. Примак, С.Г. Фалько. — М.: Финансы й статистика, 1998.— 256с.
15. Контроль запасов: Учебное пособие: Пер. с англ. — М.: ТОО Инжинирин-го-Консалтинговая Компания «ДеКА», 1993. — 64 с.
16. Краткий курс по экономике предприятия / Под ред. проф. Ушаковой Н.Н., проф. Савельева Е.В. — К.: Генеза, 1998. — 424 с.
17. Леншин Й.А., Смольняков Ю.Й. Логистика. В 2 ч.: Ч. 1. — М.: Машино-строение, 1996. — 246 с.
18. Линдерс Майкл Р., Фирон Харольд Е. Управление снабжением и запа-сами. Логистика: Пер. с англ. — СПб: ООО «Издательство Полигон», 1999.— 768с.
19. Байдаков Н.Ф. и др. Проблемы размещения торговой сети в сель ской местности. / Байдаков Н.Ф., Бернвальд А.Р., Туров А.С. – М.: Экономика, 1972. – С.111.
20. Барчук И.Д. Технология торговых процессов. – М.: Экономика, 1974. – 195 с.
21. Башнянин Г. І. Ефективність функціонування кооперативних систем в перехідних економіках. // Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі. Ч. 1. – Львів: Коопосвіта, 1998. С. 69-76.
22. Бурмистров В.Г. Организиция торговли непродовольственными товарами. – М.: Экономика, 1982. – 220 с.
23. Вахрин П.І. та ін. Роздрібна торговельна сітка і планування її розвитку у споживчій кооперації. / Вахрин П.І., Іващенко В.М., Коваленко М.Л. – Львів: Каменяр, 1968. – 94 с.
24. Виноградова С.Н. Коммерческая деятельность: Учебное пособие. – Минск: Высш. шк., 1998. – С.176.
25. Воробйова Л.В. Роль торгівлі у структурній перебудові України. // Перехідні економічні системи. Львів: Вид-во ЛКА. – 2001. - № 4. – С. 69-71.
26. Воронин В.П. Экономико-математические методы планирования в торговле. – М.: Экономика, 1980. – 95 с.
27. Востриков М. Програмные решения для торговли сегодня. // Новости торговли. – 2000. - № 6-7. – С. 88-96.
28. Вялкин А.П. Хозрасчет в торговле. – М.: Знание, 1986. – 61 с.
29. Гончарук Я. Розрахункові взаємовідносини за новими стандартами обліку. // Вісник ЛКА. – Львів: Вид-во ЛКА, 2002. - № 12. – С. 150-156.
30. Гордеев К.К. Повышение эффективности розничной торговли. – К.: Техника, 1976. – 158 с.
31. Грюневальд О., Фабиунке Г. и др. О культуре продажи товаров. – М.: Экономика, 1973. – 110 с.
32. Данилов Е.И. Социально-экономическая эффективность торговли. – М.: Знание, 1983. – С.64.
33. Данилов Е.И. Социально-экономические проблемы развития торговли. – М.: Знание, 1980. – С.53.
34. Дарбинян М.М. Торговля: совершенствование, планирование и хозяйствование. – М.: Экономика, 1981. – С.136.
35. Дашков Л.П., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли: Учебник для вузов. – М.: «Маркетинг», 1999. – С.278.
36. Комерційна діяльність на ринку товарів і послуг. (За ред. проф. Апопія В.В., проф. Гончарука Я.А.). – Львів, 2001. – С. 269.
37. Организация коммерческой деятельности: Справ. пособ. / Под общ. ред. С.Н.Виноградовой. – Мн.: Высшая школа, 2000. – С. 364.
38. Памбухчиянц О.В. Организация и технология коммерческой деятельности: Учебник для студ. сред. учебных заведений. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 1999. – С.292.
39. Памбухчиянц О.В. Организация и технология коммерческой деятельности: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 2001. –С152.
40. Панкратов Ф.Г., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли: Учебник для высш. торг. заведений. – М.: Маркетинг, 1994. – С.220.
41. Панкратов Ф.Г., Серёгина Т.К. Коммерческая деятельность: Учебник. – М.: ИВЦ «Маркетинг», 1996. – С.328.
42. Половцева В.П. Коммерческая деятельность. – М.: ИНФРА-М, 2000. – С.266.
Другие работы этого направления
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2