Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   120 грн.
ЦЕНА:   275 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)   (ID работы: 3420)

Направление: Экономика
Предмет: Коммерческая деятельность
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 50
Год защиты: 2012
ВУЗ: Полтавский университет экономики и торговли (ПУЭТ)
Специальность (факультет): товароведно-коммерческий
Курс: 5
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1. Склад завдань комерційної розподільчої логістики на мікро- та на макрорівні. Поняття каналів розподілу в комерційних операціях на ринку товарів та послуг
2. Коротка економічна характеристика господарської діяльності та стан ресурсного потенціалу підприємства
3. Розподільчий центр. Аналіз джерел надходження і постачальників товарів
4. Культура та якість торгівельного обслуговування в супермаркеті
Висновки та пропозиції
Література
Введение
В останні роки в закордонній і вітчизняній економічній літературі всі час-тіше зустрічається термін «комерційна логістика».
Широке застосування логістики в практиці господарської діяльності обу-мовлено необхідністю скорочення тимчасових інтервалів між придбанням си-ровини і постачанням товарів кінцевому споживачу. Комерційні логістичні операції на ринку товарів та послуг дозволяють мінімізувати товарні запаси, а в ряді випадків узагалі відмовитися від їхнього використання, дозволяють істотно скоротити час доставки товарів, прискорити процес одержання інформації, під-вищити рівень сервісу.
Діяльність в області комерційної логістики багатогранна. Вона включає керування транспортом, складським господарством, запасами, кадрами, органі-зацію інформаційних систем і багато чого іншого. Принципова новизна логіс-тичного – органічний взаємозв'язок, інтеграція перерахованих вище областей у єдину матеріалопровідну систему.
В умовах переходу до ринкових відносин кожен суб'єкт господарювання самостійно оцінює конкретну ситуацію і приймає рішення. Як свідчить світо-вий досвід, лідерство в конкурентній боротьбі здобуває сьогодні той, хто ком-петентний в області комерційної логістики, володіє її методами. Найбільше ва-жливо зараз правильно і швидко робити розподіл матеріальних потоків між по-стачальниками і споживачами.
Крикавський Є.В., Чухрай Н.І., Чорнописька Н.В., Герасимчук В.Г., Га-джинский А.М., Новиков О.А., Уваров С.А. розглядали питання теорiя та прак-тика розподільчої логістики.
Розподільча комерційна логістика є тією частину логістики, яка інтегрова-на в сферу комерційного розподілу, тобто здійснюється в післявиробничий пе-ріод.
Інтегрований погляд на функцію розподілу почав розвиватися у 60-х — на початку 70-х років. У цей період прийшло розуміння того, що поєднання різних функцій, які стосуються розподілу виготовленого продукту, в єдину функцію управління несе у собі великий резерв для підвищення ефективності. Результа-том інтегрованого підходу до реалізації різних функцій розподілу стало вклю-чення розподілу в структуру функціонального управління організацій, фірм та підприємств.
Принципова відмінність розподільчої комерційної логістики від традицій-ного розуміння збуту полягає насамперед у системному взаємозв'язку процесу розподілу з процесами виробництва і закупівель під час управління матеріаль-ними потоками, а також системному взаємозв'язку всіх функцій всередині са-мого розподілу.
Матеріальний потік у сфері розподілу має форму готової продукції. Зале-жно від суб'єкту економічних відносин, який бере участь у доведенні ресурсів до споживача, потік готової продукції можна подати як товарний потік або як вантажний потік (на транспорті). Тому обрана тема курсової роботи є актуаль-ною.
Метою курсової роботи є – вивчення каналів розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг. Об'єктом дослідження курсової роботи є діяльність супермаркету «Фуршет» м. Полтава
Завданнями курсової роботи є:
- вивчити склад завдань комерційної розподільчої логістики на мікро- та на макрорівні;
- розглянути поняття каналів розподілу в комерційних операціях на ринку товарів та послуг;
- провести аналіз короткої економічної характеристики господарської діяльності та стану ресурсного потенціалу магазину «Фуршет» м.Полтава
- ознайомитися з поняттям розподільчий центр та провести аналіз надходження і постачальників товарі в супермаркеті «Фуршет» м.Полтава
- ознайомитися з культурою та якістю торгівельного обслуговування в супермаркеті
- зробити відповідні висновки та пропозиції
Теоретичною, методологічною та практичною основою курсової роботи послужили періодичні публікації провідних вітчизняних та зарубіжних еконо-містів, практиків комерційної справи, законодавчі та нормативні матеріали ко-мерційних підприємств, контракти, специфікації, закони та декрети Уряду України, статистично-звітна документація супермаркету «Фуршет» за 2009 – 2011 роки.
В курсовій роботі розміщено 9 таблиць, 7 рисунків, використано 24 літера-турних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 54 сторінки.
Заключение
Метою курсової роботи є – вивчення каналів розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг. Об'єктом дослідження курсової роботи є діяльність супермаркету «Фуршет» м.Полтава
Завданнями курсової роботи є: вивчити склад завдань комерційної розподільчої логістики на мікро- та на макрорівні; розглянути поняття каналів розподілу в комерційних операціях на ринку товарів та послуг; провести аналіз короткої економічної характеристики господарської діяльності та стану ресурсного потенціалу магазину «Фуршет» м.Полтава; ознайомитися з поняттям розподільчий центр та провести аналіз надходження і постачальників товарі в супермаркеті «Фуршет» м.Полтава; ознайомитися з культурою та якістю торгівельного обслуговування в супермаркеті; зробити відповідні висновки та пропозиції
Теоретичною, методологічною та практичною основою курсової роботи послужили періодичні публікації провідних вітчизняних та зарубіжних еко-номістів, практиків комерційної справи, законодавчі та нормативні матеріали комерційних підприємств, контракти, специфікації, закони та декрети Уряду України, статистично-звітна документація супермаркету «Фуршет» за 2009-2011 роки.
Основна мета логістичної системи розподілу – доставити товар у по-трібне місце й у потрібний час.
Канал розподілу – це сукупність чи організацій окремих осіб, що при-ймають на себе чи допомагають передати іншому право власності на конкре-тний чи товар послугу на шляху від виробника до споживача.
Рішення про вибір каналів розподілу – одне з найважливіших, котре необхідно прийняти керівнику організації. Обрані канали безпосередньо впливають на швидкість, час, ефективність руху і схоронність продукції при її доставці від виробника до кінцевого споживача.
Канали розподілу товарів можна охарактеризувати по числу складо-вих їхніх рівнів. Рівень каналу – це посередник, що виконує роботу з набли-женню товару і права власності на нього до кінцевого споживача.
Кожен член каналу являє собою окреме підприємство, що прагне діс-тати максимальний прибуток, а це може йти на шкоду максимальному витягу прибутку системою в цілому, тому що не один із членів каналу не має повно-го чи достатнього контролю над діяльністю інших членів. Такі канали розпо-ділу називаються горизонтальними.
Вертикальні канали розподілу – це канали, що складаються з вироб-ника й одного чи декількох посередників, що діють як одна єдина система. При формуванні каналу розподілу товару на перше місце висувається рішен-ня про структуру каналу, тобто про кількість рівнів каналу і про конкретний склад членів каналу.
Можливість вибору логістичного каналу є істотним резервом підви-щення ефективності логістичних процесів.
Актуальність створення мережі оптових посередників для країн СНД очевидна.
Правове забезпечення економічної діяльності повинне показувати фо-рмування і реалізацію господарських зв'язків, інформаційні мережі – умож-ливлювати швидкий обмін інформацією, фінансова система – забезпечувати швидке проходження фінансових засобів.
В даний час Урядом України ведеться цілеспрямована робота з фор-мування інфраструктури товарного ринку, під якою розуміється система ор-ганізацій, що забезпечують взаємозв'язок між структурними елементами то-варних ринків і сприятлива вільному руху товарів, безупинному процесу від-творення і безперебійному функціонуванню сфери споживання. При цьому особлива увага приділяється формуванню наступних підсистем: торгових по-середників і складського господарства; інформаційного забезпечення; таро-пакувальної індустрії; транспортного забезпечення; фінансово-кредитної сис-теми; нормативно-правової бази тощо.
Закрите акціонерне товариство (далі – ЗАТ) «Фуршет», розвиває мере-жу однойменних супермаркетів в Україні. ЗАТ «Фуршет» - друга за величи-ною, після Fozzy Group (магазини "Сільпо", "Фора", Fozzy), роздрібна мере-жа в Україні, яка об'єднує за станом на вересень 2011 року 102 супермаркети в Україні і дев’ять у Молдові.
Роздрібна мережа ЗАТ «Фуршет» спершу складалася з декількох неве-ликих магазинів "Ля Фуршет". Пізніше керівництво компанії прийняло рі-шення про укрупнення. У 1998 році в Києві відкрився перший "національний оптово-роздрібний магазин". У 2006-му мережу складалася вже з 66 супер-маркетів (з урахуванням магазину в Молдові). ЗАТ "Фуршет" має супермар-кет-ресторан "Гурман-Фуршет", власні м’ясопереробні, пельменні, кондитер-ські, кулінарні, рибні виробництва та пекарні. Виробляє товари (консервацію, соки, соняшникову олію, крупи, торти та кондитерські вироби, пельмені, ва-реники, товари промислової групи) під однойменною торговельною маркою.
За даними Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку, за станом на 14 липня 2006 року 63,24% акцій ЗАТ "Фуршет" належало зареєст-рованої в Лондоні компанії "Anthousa Limited", 17,26% - фізичним особам - резидентам України. Міноритарним акціонером з пакетом 10,2% був створе-ний за ініціативою і з фінансовою участю ЄБРР "Euroventures Ukraine Fund". За даними на січень 2007-го, компанія "Anthousa Limited" володіла вже 100% акцій ЗАТ "Фуршет".
В курсовій роботі розглянуто та проаналізовано стислу економічну ха-рактеристику діяльності супермаркету «Фуршет», що знаходиться за адре-сою: місто Полтава, вул. Фрунзе. 185.
Загальна площа супермаркету «Фуршет» становить – 3500м2, торгове-льна площа – 2005 м2. На 1 вересня 2010 року чисельність працівників стано-вила 103 чоловіки.
Аналіз виконання плану роздрібного товарообороту супермаркету «Фу-ршет» показав, що план за всі роки, що аналізуються виконувався, навіть спостерігається його перевиконання. Так, у 2009 році перевиконання плану складало – 1,77% (301 тис. грн.), у 2010 році відповідно 1,19% (213,5 тис. грн.), у 2011 році перевиконання плану склало 2,61% (469 тис. грн.).
Товарооборот супермаркету «Фуршет» впродовж 2009-2011 років, не-зважаючи на кризові явища в державі, поступово зростає. Так у 2011 році в порівнянні з 2009 роком товарооборот зріс на 6,75% (1168 тис. грн.). Це ви-кликано збільшенням закупівельної ціни та вартості продукції в цілому. Ана-ліз виконання роздрібного товарообороту супермаркету «Фуршет» в 2011 році у розрізі місяців показав, що планові показники виконувалися в повному обсязі. Найбільше перевиконання плану роздрібного товарообороту спостері-галось в грудні місяці на 5,11% (81,8 тис. грн.).
Це викликано виваженою ціновою політикою підприємства, та добре укомплектованим асортиментом, що сприяє підвищенню конкурентоспро-можності товарів і збільшення товарообороту
Аналіз товарних запасів показує, що протягом 2009-2011 р. в днях спо-стерігалось їх зменшення і у 2011 р. вони становили 33 дні. В супермаркеті «Фуршет» зменшується потреба у створенні значного товарного запасу за-вдяки сталому попиту споживачів на товари його асортименту.
Аналіз витрат супермаркету «Фуршет» показує їх зростання. Так, у 2011 році витрати обертання склали 4245,8 тис. грн., що на 1,44% більше, ніж у 2010 році, та на 3,98% (162,7 тис. грн.) більше ніж у 2009 році.
Показники прибутку супермаркету «Фуршет» за 2009-2011 роки знизи-лися в декілька разів і склали в 2011 році 94,42 тис.грн. Це обумовлено збі-льшенням закупівельної ціни, зниженням попиту споживачів, через затримки з виплати заробітної плати на підприємствах міста Полтави, кризові явища в державі тощо
Рентабельність супермаркету «Фуршет» в 2011 році складає 0,51%, що в 2 разів менше ніж в 2009 році.
Організацію комерційної роботи з постачальниками товарів в супермар-кеті «Фуршет» очолює старший менеджер.
Обсяги закупівлі продовольчих товарів в супермаркеті «Фуршет» протя-гом 2010-2011 років зросли. Так у 2011 році відповідно до 2010 року закупів-ля товарів в супермаркеті «Фуршет» зросла на 1,94% (268,31 тис.грн.) Дже-релами постачання товарів в супермаркеті «Фуршет» є: промислові та сільсь-когосподарські підприємства (місцеві та за межами району), приватні під-приємства; оптово-посередницькі структури; оптові і оптово-роздрібні скла-ди.
В магазині «Фуршет» віддають перевагу договірним угодам з постача-льниками та підприємствами –виробниками.
В 2011 році в супермаркеті «Фуршет» всі компанії з якими були під-писані договірні документи виконали свої зобов’язання в повному обсязі. Штрафних санкцій стосовно не виконання договорів постачання в 2011 році не застосовано.
Найбільш важливими елементами культури торгового обслуговування покупців в супермаркеті «Фуршет» є: наявність широкого асортименту това-рів; відповідність режиму роботи супермаркету умовам праці та побуту об-слуговуючого населення; використання прогресивних методів торгівлі; від-сутність в магазині черг; надання покупцям додаткових послуг; належний са-нітарний стан супермаркету; вміння продавця повно і швидко відповісти на запитання покупців; ввічливе, уважне ставлення персоналу супермаркету до покупців; акуратний зовнішній вигляд продавців, наявність спеціального фо-рменого одягу.
Для покращення комерційної діяльності та підвищення економічної ефек-тивності в супермаркеті «Фуршет» ми пропонуємо:
1. Для того щоб підвищити товарооборот потрібно проаналізувати відповід-ність товарного асортименту купівельному попиту населення, можливо навіть змінити деякий асортимент товарів, що не користуються попитом і призводить до затоварення.
2. Для збільшення валового доходу в супермаркеті «Фуршет» в майбутньому і отримання необхідних планових показників, необхідно підвищувати то-варооборот підприємства, відшукувати нових, більш вигідних постачаль-ників, збільшувати об'єм продажу власної продукції.
3. Для підвищення отриманого прибутку в супермаркеті «Фуршет» області необхідно окрім збільшення товарообороту, підвищувати продуктивність праці шляхом використання нового обладнання та вдосконалення органі-зації праці, зменшувати витрати обігу, розширювати матеріально-технічну базу, розробляти заходи з попередження утворення непланових втрат.
4. Постійно займатися вивченням попиту споживачів – це головне завдання роздрібної торгівлі на сучасному етапі. Роздрібна торгівля має єдину кінцеву мету – забезпечити населення широким асортиментом продовольчих та непродовольчих товарів високої якості. Супермаркет «Фуршет» на основі дослідження ринку товарів повинен визначати розмір попиту на товари і дати прогноз майбутнього попиту. В практичній роботі він відображається в замовленнях товарів. Функції вивчення попиту повинні виконувати в різній мірі всі оперативні торгові працівники: продавці, товарознавці, керівники супермаркету «Фуршет». Продавці супермаркету повинні фіксувати всю інформацію з незадоволеного попиту споживачів. Товарознавець супермаркету повинен концентрувати в себе всю наявну інформацію, що надходить від продавців, яка характеризує попит на товари, розробляти загальну інформацію, проводити її аналіз для того, щоб вчасно визначати тенденції в зміні попиту, визначати чинники їх виникнення та приймати міри до їх вилучення. Продавці супермаркету «Фуршет» в процесі роботи з обслуговування споживачів виясняють, які види товарів в більшій мірі користуються попитом у населення і рекомендують виробникам планувати подальше збільшення їх виробництва. Досвід показує, що невміння вчасно виявити підвищений попит покупців до певного виду товарів штучно створює незадовільний попит і зменшує товарообіг та прибутки в цілому.
5. Працювати над систематичним розширенням та оновленням асортименту товарів - має велике значення, так як дає змогу збільшувати об’єми реалізації товарів, більш повно задовольняти потреби споживачів;
6. Проводити просування на ринки роздрібної торговельної мережі продукцію власного виробництва;
7. Проводити доставку товарів на дом покупця;
8. Налагоджувати зв’язки з промисловістю - має велике значення для забезпечення якісної, безперебійної торгівлі.
9. Постійно проводити рекламні акції та рекламну роботу;
10. Брати участь у виставках та ярмарках - дає змогу розширити ринок виробників та постачальників товарів, ознайомитися з новими технологіями виробництва;
11. Посилити роботу з контролю якості товарів, не допустити продаж населенню продукції, що не відповідає стандартам;
12. Проводити наукову організація праці персоналу - є гарантом покращення комерційної діяльності супермаркету «Фуршет». Вона включає в себе режим роботи підприємства, раціональну викладку товарів, кваліфікацію торгового персоналу, культуру торгівлі, надання додаткових послуг тощо.
Таким чином ми можемо сказати, що супермаркету «Фуршет» потрібно ще багато часу, для вдосконалення структури асортименту товарів, так як попит з кожним роком зростає і потреби споживачів збільшуються.
Литература
1. Алопій В.В., Бабенко С.Г. Комерційна діяльність на ринку товарів та послуг. – Львів: Видавництво ЛКА, 2001. – 450 с.
2. Бланк И.А. Торговый менеджмент. - К: Украинско - Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001. - 408 с.
3. Бланк И.А. Управление торговым предприятием. - К: Украинско- Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001 – 501 с.
4. Брагин Л.А. Торговое дело - экономика и организация. - М, ИНФРА - М, 2003 – 576 с.
5. Бухтарева З.Ф., Ильенко-Петровская Т.Т., Твердохлеб Г.В Товаровидение продовольственных товаров. — М.: Зкономика, 1985.
6. Валевич Р. П., Давыдова Г. А. Экономика торгового предприятия.: учебное пособие. - Минск, 1996. - 294 с.
7. Виноградова С.Н. Коммерческая деятельность. - Мн.: Вышейшая школа, 2006. - 328 с.
8. Гребнев А. И. Экономика торгового предприятия. Учебник - М: Экономика 2003. - 207 с.
9. Дашков Л.П., Памбухчьянц В.К. Коммерция и технология торговли. - М.: ИД Дашков и Ко, 2005. - 697 с.
10. Жукова Т.Н. Коммерческая деятельность. - М.: Вектор, 2006. - 256 с.
11. Каплина С.А. Организация коммерческой деятельности. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2004. - 447с.
12. Лебедева С. Н. Экономика торгового предприятия: Учебное пособие - Минск: Новое знание. 2001. - 421 с.
13. Осипова Л.В., Синяева М.В. Основы коммерческой деятельности. Учебник. - М.: Юнити-Дана, 2001. - 381 с.
14. Основы предпринимательской деятельности: маркетинг / Под.ред. проф. В.М. Власовой. - М.: Финансы и статистика, 2001. - 328с.
15. Панкратов Ф.Г. Коммерческая деятельность. - М.: ИД Дашков и Ко, 2005. - 504 с.
16. Поповцева Ф.П. Коммерческая деятельность: Учебник. - М.: Инфра-М, 2005. - 248 с.
17. Рацкий К.А. Экономика предприятия: М: ИВЦ " Маркетинг ", 2003. - 696с.
18. Синяева И.М. Коммерческая деятельность в сфере товарного обращения. - М.: ЮНИТИ, 2005. - 367 с.
19. Фридман А.М. Экономика торговой деятельности потребительского общества: Учебное пособие. - М: Экономика, 1999. - 352 с.
20. Экономика торговли: Учебник для вузов / авторский коллектив, руководитель Б. А. Соловьев. - М.: Экономика, 2002. – 308 с.
21. Экономика торгового предприятия: Учебник для торговых вузов - М: Экономика, 2001. - 365 с..
22. Экономика торгового предприятия: Учебное пособие - Ростов-на-Дону: «Феникс» 2001. - 294 с..
23. Экономика предприятия: Учебник / Под ред. О. И. Волкова. - М.: ИНФРА-М, 1999. - 371 с.
24. Экономика и организация деятельности торгового предприятия: Учебное пособие / Под ред. А. И. Соломатина. - М.: ИНФРА-М, 2000. - 426 с.
Другие работы этого направления
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"