Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   25 грн.
ЦЕНА:   57 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Соціодинаміка культурного життя   (ID работы: 2890)

Направление: Гуманитарные предметы
Предмет: Философия
Тип работы: Реферат
Число страниц: 23
Год защиты: 2011
ВУЗ: Киевский Национальный Торгово-экономический Университет (КНТЭУ)
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1. Культура – як спосіб функціонування цінностей
2. Соціокультурний протиріччя як джерело динаміки культури
3. Динаміка культури
4. Проблемні питання соціодинаміки культурного життя
Висновки
Список використаної літератури
Введение
Смислове поле сучасної парадигми філософського світосприйняття характеризується формуванням нових ціннісних відношень у розумінні структури способу буття людини. Це відбувається в силу зростаючого впливу тих надбань цивілізації, які зумовлюють духовну невпевненість, світоглядну невизначеність, однобічне затвердження позитивів індивідуального існування поза врахуванням його альтернативних можливостей. Подолання наративного відношення до дійсності, внутрішнє звільнення від аморфних смисложиттєвих орієнтирів актуалізує проблему соціально-культурних самовизначень особистості. Її вирішення взаємопов’язане з виявленням іманентного змісту тих онтологічних засад свідомості, котрі складають основу пізнання розмаїття духовних реалій. Дослідження сутнісної кореляції світоглядно-персоналістичних орієнтацій індивидів з колізіями суспільного розвитку вимагає подолання тенденційності і спрощеності мономірного підходу до свідомості як “відображеного” буття.
Актуальність поставленої проблеми обумовлена змінами в поглядах людей на систему усталених аксіологічних орієнтирів, які виступають одним із головних факторів процесів функціонування соціальної системи і окремого індивіда. Феномен “етнічного ренесансу” в свою чергу активізував питання про нове осмислення співвідношення цінностей національної культури із загальнолюдськими. Без їх гармонізації немає сенсу говорити про можливості досягнення суспільно-політичної солідарності, толерантності, гуманізму в сучасних процесах глобалізації, а тим більше – про життя людини як найвищу цінність. В силу цього особливо важливим є вивчення глибинної сутності національної свідомості – необхідного компоненту інтелектуального самовизначення особистості. Зіткнення, антитеза, боротьба власного модусу духовності, свого Ego кожної окремої свідомості зіштовхується з загрозою антигуманізму, націоналізму, тероризму.
Заключение
Культура - це вся ціннісно-смислова сфера суспільства. Культурі умовно протистоїть соціум як область соціально-практичних відносин і дій. Вони спрямовані на досягнення матеріально-відчутних результатів, на проведення соціальних реформ. Відмінності між культурою і соціумом досить умовні і рухливі. Тому культура і соціум - це два взаємопов'язаних між собою аспекти будь-яких соціокультурних явищ. В одному і тому ж явище можлива перестановка акцентів з одного на інший. Між соціальними інститутами і культурними цінностями має місце взаімоопосредованіе і взаємовплив. Культурні цінності набувають соціального значення. Такий процес називається соціалізацією. Діяльність же соціальних інститутів набуває культурне значення. Цей процес називається акультурації. Так, релігія часто пов'язана з моральністю і етичними вченнями, з філософією і мистецтвом, проникає в політику і сама піддається політичним впливам. Мистецтво пов'язано з художньою критикою та публіцистикою, які знаходяться під впливом політичної ідеології і прямого соціального замовлення соціальних верств, груп.
Багатогранність духовного життя суспільства включає в себе духовне виробництво, суспільну свідомість і духовну культуру. Кожен з елементів духовного життя суспільства має свою структуру, зміст, форми розвитку. В основі розвитку духовного життя суспільства ле¬жить духовне виробництво, яке постає насамперед як виробництвосвідомості.
Важливим елементом духовного життя суспільства є духовна культура, яка має складну структуру і функціонує як цілісне утворен¬ня і складний соціодуховний феномен. Основним, безпосереднім суб'єктом духовного життя суспіль¬ства, зокрема духовної культури, є людина, особистість. Вся система цілеспрямованої діяльності соціальних суб'єктів має бути скерована на створення всебічних умов для самореалізації духовного потенціалу людини, творчого самовтілення її сутнісних сил, різноманітних життєпроявів, вироблення нових духовних орієнтирів.
Литература
1. Ерасов В.С. Социальная культурология. Учебник для студентов высших учебных заведений. 2- ое изд. испр. и доп. М.: АспектПресс, 1996. - 591 с.
2. Каныгин Ю. М. Основы когнитивного обществознания (Информационная теория социальных систем). – К.: Украинская академия информатики, 1993. – С. 33.
3. Культурология /под ред. А.А.Радугина. М.: Центр, 1996. - 400 с.
4. Культурология. Учебная помощь для высших учебных заведений. Ростов-на-Дону: Феникс, 1998. - 576 с.
5. Моль А. Социодинамика культуры. – М.: Прогресс. - 1973. - 406 с.
6. Петров М.К. Самосознание и научное творчество. Ростов-на-Дону: изд-у РГУ, 1992. – 268 с.
7. Пітерс Дж. Д. Слова на вітрі. Історія ідеї комунікації / Пер. з англ. – К.: Видавничий дім „КМ Академія”, 2004. – 302 с.
8. Рождественский Ю.В. Введення в культуроведение. - М.: ЧеРо, 1996. – 288 с.
9. Скворцова Е.М. Теория и история культуры: Учебник для вузов. М.: ЮНИТИ, 1999. - 406 с.
10. Соколов Е. Н. Искусственный интелект: элементы и структуры // Интеллектуальные процессы и их моделирование. – М. Наука, 1987. – С. 111.
11. Теорія та історія світової і вітчизняної культури. Курс лекцій. Київ: Либідь, 1993. - 390 с.
Другие работы этого направления
Виникнення філософії. Філософський спосіб освоєння дійсності
Філософська думка стародавньої Індії
Натуралісти та філософи XVIII-XIX ст. про місце людини в природі
ФІЛОСОФСЬКІ ПОГЛЯДИ В. ШИНКАРУКА
Вчення І. Канта про пізнання та мораль. І. Кант “Критика чистого розуму”
Значення філософії Л. Вітгенштайна для становлення сучасної практичної філософії
Життя та філософська діяльність Сократа
Філософська концепція людини
Давньоіндійська філософія і сучасність
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ФІЛОСОФСЬКОЇ КОНЦЕПЦІЇ ЛЮДВІГА ФЕЙЄРБАХА
Ведення дискусу. Майєвтика
Філософія науки : теорія, як форма наукового пізнання Філософія освіти: криза класичної парадигми освіти
Структура свідомості, її рівні
ФІЛОСОФСЬКІ ПОГЛЯДИ СОКРАТА
Історичні форми діалектики та метафізики як методів пізнання
Цінність як об'єкт філософського розуміння
Історичні типи та структура світогляду
Раціоналізм
Специфіка філософського знання
Контрольна робота з філософії
Християнство в контексті культури українського народу
Філософське вчення Платона
Вчення Канта про державу і право
Філософія освіти і науки
Філософські проблеми біології
Космоцентризм як світоглядний принцип античної філософії
Наука і глобальні проблеми сучасності