Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   120 грн.
ЦЕНА:   275 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)   (ID работы: 1956)

Направление: Экономика
Предмет: Коммерческая деятельность
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 55
Год защиты: 2010
ВУЗ: Полтавский Университет Потребительской Кооперации Украины (ПУПКУ
Специальность (факультет): товарознавчо-комерційний
Курс: 5
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1. Сутність, роль та зміст комерційної діяльності в роздрібній торгівлі
2. Коротка організаційно-економічна характеристика діяльності підприємства
3. Комерційна діяльність з формування товарного асортименту в супермаркеті
4. Організація комерційної роботи закупівель та продажу товарів в роздрібних торгівельних підприємствах
5. Культура та якість торгівельного обслуговування в супермаркеті
Висновки та пропозиції
Література
Введение
Вступ
Сьогодні торгівля є однією з основних галузей народного господарства України. Вона перша відчула на собі процеси роздержавлення і приватизації, що є невід’ємним елементом ринкової економіки. З переходом до ринкових відносин ускладнюються проблеми реалізації товарів та надання послуг, внаслідок зміни структури ринкового попиту, його кон’юнктурних коливань і все більшого загострення конкуренції на ринку України.
Перехідний період, в якому перебуває економіка України, характеризується рядом негативних явищ, таких як спадом ділової активності, високим рівнем інфляції, дефіцитом товарів вітчизняного виробництва, низькою покупною здатністю населення. За цих умов важливо виробити методи, що впливають на організацію збуту, споживання товарів і послуг, та нові підходи до управління підприємством.
В роки незалежності Україна вступила в новий період свого розвитку, пов’язаний з переходом до ринкових відносин, удосконаленням законодавства України, розширенням можливостей повноцінної господарської дiяльностi підприємств торгiвлi i сфери послуг. Юридична i господарська самостiйнiсть підприємств, їхня економічна свобода i рiвноправнiсть як суб’єктів ринку, надають підприємствам широкий простір комерцiйнiй iнiцiативi, самостiйностi в прийнятті рішень з питань комерційних зв’язків, використання фінансово-кредитного механізму.
Передумовами формування i регулювання цього процесу є перехід вiд централізованого розподілу товарних ресурсів до вільного їхнього продажу. Перед тим, як товар переходить до кінцевого споживача, проходить певний торгово-технологічний процес: постачання товарів, організація та формування асортименту, стимулювання збуту, сервісне обслуговування. Дані операції є взаємопов’язаними і основними у комерційній роботі роздрібного торгового підприємства.
Тому, на мій погляд, дослідження вище перерахованих питань є найбільш важливими для роздрібних торговельних підприємств, а обрана мною тема курсової роботи являється актуальною.
Мета даної курсової роботи полягає у поглибленні знань з питань організації комерційної діяльності в роздрібній торгівлі. Об’єктом дослідження виступає супермаркет «Фуршет» м. Дніпропетровськ.
Для досягнення мети курсової роботи поставлені наступні завдання, а саме: вивчити сутність, роль та зміст комерційної діяльності в роздрібній торгівлі, проаналізувати коротку організаційно-економічну характеристику діяльності підприємства, розглянути комерційну діяльність з формування товарного асортименту в супермаркеті, вивчити організацію комерційної роботи з закупівель та продажу товарів в роздрібних торгівельних підприємствах, визначити культуру та якість торгівельного обслуговування в супермаркеті, зробити відповідні висновки та надати пропозиції тощо.
Теоретичною, методологічною та практичною основою роботи послужили періодичні публікації провідних вітчизняних та зарубіжних економістів, практиків комерційної справи, законодавчі та нормативні матеріали комерційних підприємств, контракти, специфікації, закони та декрети Уряду України, статистично-звітна документація супермаркету «Фуршет» за 2007-2009роки.
В курсовій роботі розміщено 6 таблиць, 10 рисунків, 4формули, використано 24 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 55 сторінок.
Заключение
Висновки та пропозиції
Мета даної курсової роботи полягає у поглибленні знань з питань організації комерційної діяльності в роздрібній торгівлі. Об’єктом дослідження виступає супермаркет «Фуршет» м. Дніпропетровськ.
В курсовій роботі розміщено 6 таблиць, 10 рисунків, 4формули, використано 24 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 55 сторінок.
Закрите акціонерне товариство (далі – ЗАТ) «Фуршет», розвиває мережу однойменних супермаркетів в Україні. ЗАТ «Фуршет» - друга за величиною, після Fozzy Group (магазини "Сільпо", "Фора", Fozzy), роздрібна мережа в Україні, яка об'єднує за станом на вересень 2010 року 102 супермаркети в Україні і дев’ять у Молдові.
Роздрібна мережа ЗАТ «Фуршет» спершу складалася з декількох невеликих магазинів "Ля Фуршет". Пізніше керівництво компанії прийняло рішення про укрупнення. У 1998 році в Києві відкрився перший "національний оптово-роздрібний магазин". У 2006-му мережу складалася вже з 66 супермаркетів (з урахуванням магазину в Молдові). ЗАТ "Фуршет" має супермаркет-ресторан "Гурман-Фуршет", власні м’ясопереробні, пельменні, кондитерські, кулінарні, рибні виробництва та пекарні. Виробляє товари (консервацію, соки, соняшникову олію, крупи, торти та кондитерські вироби, пельмені, вареники, товари промислової групи) під однойменною торговельною маркою.
За даними Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку, за станом на 14 липня 2006 року 63,24% акцій ЗАТ "Фуршет" належало зареєстрованої в Лондоні компанії "Anthousa Limited", 17,26% - фізичним особам - резидентам України. Міноритарним акціонером з пакетом 10,2% був створений за ініціативою і з фінансовою участю ЄБРР "Euroventures Ukraine Fund". За даними на січень 2007-го, компанія "Anthousa Limited" володіла вже 100% акцій ЗАТ "Фуршет".
В курсовій роботі розглянуто та проаналізовано стислу економічну характеристику діяльності супермаркету «Фуршет», що знаходиться за адресою: місто Дніпропетровськ, вул. Маршала Малиновського, 2.
Загальна площа супермаркету «Фуршет» становить – 3500м2, торговельна площа – 2005 м2. На 1 вересня 2010 року чисельність працівників становила 103 чоловіки.
Аналіз виконання плану роздрібного товарообороту супермаркету «Фуршет» показав, що план за всі роки, що аналізуються виконувався, навіть спостерігається його перевиконання. Так, у 2007 році перевиконання плану складало – 1,77% (301.тис.грн.), у 2008 році відповідно 1,19% (213,5 тис.грн.), у 2009 році перевиконання плану склало 2,61% (469 тис.грн.).
Товарооборот супермаркету «Фуршет» впродовж 2007-2009 років, незважаючи на кризові явища в державі, поступово зростає. Так у 2009 році в порівнянні з 2007 роком товарооборот зріс на 6,75% (1168 тис.грн.). Це викликано збільшенням закупівельної ціни та вартості продукції в цілому. Аналіз виконання роздрібного товарообороту супермаркету «Фуршет» в 2009 році у розрізі місяців показав, що планові показники виконувалися в повному обсязі. Найбільше перевиконання плану роздрібного товарообороту спостерігалось в грудні місяці на 5,11% (81,8 тис.грн.).
Це викликано виваженою ціновою політикою підприємства, та добре укомплектованим асортиментом, що сприяє підвищенню конкурентоспроможності товарів і збільшення товарообороту
Аналіз товарних запасів показує, що протягом 2007-2009 р. в днях спостерігалось їх зменшення і у 2009 р. вони становили 33 дні. В супермаркеті «Фуршет» зменшується потреба у створенні значного товарного запасу завдяки сталому попиту споживачів на товари його асортименту.
Аналіз витрат супермаркету «Фуршет» показує їх зростання. Так, у 2009 році витрати обертання склали 4245,8 тис.грн., що на 1,44% більше, ніж у 2008 році, та на 3,98% (162,7тис.грн.) більше ніж у 2007 році.
Показники прибутку супермаркету «Фуршет» за 2007-2009 роки знизилися в декілька разів і склали в 2009 році 94,42 тис.грн. Це обумовлено збільшенням закупівельної ціни, зниженням попиту споживачів, через затримки з виплати заробітної плати на підприємствах міста Лубни, кризові явища в державі тощо
Рентабельність супермаркету «Фуршет» в 2009 році складає 0,51%, що в 2 разів менше ніж в 2007 році.
Формування асортименту товарів в супермаркеті «Фуршет» є одним з основних етапів комерційної роботи торгового персоналу і являє собою процес постійного підбору товарів за видами, різновидами, ціною, якістю, виробниками та іншими характерними ознаками. Процес формування асортименту товарів в супермаркеті здійснюється за наступними етапами: визначається перелік основних груп і підгруп товарів, що реалізовуються в супермаркеті; здійснюється розподіл окремих груп і підгруп товарів в розрізі споживчих комплексів і мікрокомплексів; визначається кількість видів і різновидів товарів в рамках окремих споживчих комплексів і мікрокомплексів; розробляється конкретний асортиментний перелік товарів для даного супермаркету, пропонований для реалізації обслуговуваному контингенту покупців.
В супермаркеті «Фуршет» коефіцієнт стійкості асортименту складає 0,93, що повністю відповідає нормативам.
Ми вважаємо, що в роздрібній торгівлі формування асортименту є прерогативою самого торгового підприємства. В основу асортиментних переліків, що діють в супермаркеті, покладена виробничо-технічна ознака асортименту товарів, який не дозволяє з достатньою повнотою врахувати комплектність попиту, сезонні особливості розвитку попиту і інші умови.
Організацію комерційної роботи з постачальниками товарів в супермаркеті «Фуршет» очолює старший менеджер.
Обсяги закупівлі продовольчих товарів в супермаркеті «Фуршет» протягом 2008-2009 років зросли. Так у 2009 році відповідно до 2008 року закупівля товарів в супермаркеті «Фуршет» зросла на 1,94% (268,31 тис.грн.) Джерелами постачання товарів в супермаркеті «Фуршет» є: промислові та сільськогосподарські підприємства (місцеві та за межами району), приватні підприємства; оптово-посередницькі структури; оптові і оптово-роздрібні склади.
В магазині «Фуршет» віддають перевагу договірним угодам з постачальниками та підприємствами –виробниками.
В 2009 році в супермаркеті «Фуршет» всі компанії з якими були підписані договірні документи виконали свої зобов’язання в повному обсязі. Штрафних санкцій стосовно не виконання договорів постачання в 2009 році не застосовано.
Найбільш важливими елементами культури торгового обслуговування покупців в супермаркеті «Фуршет» є: наявність широкого асортименту товарів; відповідність режиму роботи супермаркету умовам праці та побуту обслуговуючого населення; використання прогресивних методів торгівлі; відсутність в магазині черг; надання покупцям додаткових послуг; належний санітарний стан супермаркету; вміння продавця повно і швидко відповісти на запитання покупців; ввічливе, уважне ставлення персоналу супермаркету до покупців; акуратний зовнішній вигляд продавців, наявність спеціального форменого одягу.
Для покращення комерційної діяльності та підвищення економічної ефективності в супермаркеті «Фуршет» ми пропонуємо:
1. Для того щоб підвищити товарооборот потрібно проаналізувати відповідність товарного асортименту купівельному попиту населення, можливо навіть змінити деякий асортимент товарів, що не користуються попитом і призводить до затоварення.
2. Для збільшення валового доходу в супермаркеті «Фуршет» в майбутньому і отримання необхідних планових показників, необхідно підвищувати товарооборот підприємства, відшукувати нових, більш вигідних постачальників, збільшувати об'єм продажу власної продукції.
3. Для підвищення отриманого прибутку в супермаркеті «Фуршет» області необхідно окрім збільшення товарообороту, підвищувати продуктивність праці шляхом використання нового обладнання та вдосконалення організації праці, зменшувати витрати обігу, розширювати матеріально-технічну базу, розробляти заходи з попередження утворення непланових втрат.
4. Постійно займатися вивченням попиту споживачів – це головне завдання роздрібної торгівлі на сучасному етапі. Роздрібна торгівля має єдину кінцеву мету – забезпечити населення широким асортиментом продовольчих та непродовольчих товарів високої якості. Супермаркет «Фуршет» на основі дослідження ринку товарів повинен визначати розмір попиту на товари і дати прогноз майбутнього попиту. В практичній роботі він відображається в замовленнях товарів. Функції вивчення попиту повинні виконувати в різній мірі всі оперативні торгові працівники: продавці, товарознавці, керівники супермаркету «Фуршет». Продавці супермаркету повинні фіксувати всю інформацію з незадоволеного попиту споживачів. Товарознавець супермаркету повинен концентрувати в себе всю наявну інформацію, що надходить від продавців, яка характеризує попит на товари, розробляти загальну інформацію, проводити її аналіз для того, щоб вчасно визначати тенденції в зміні попиту, визначати чинники їх виникнення та приймати міри до їх вилучення. Продавці супермаркету «Фуршет» в процесі роботи з обслуговування споживачів виясняють, які види товарів в більшій мірі користуються попитом у населення і рекомендують виробникам планувати подальше збільшення їх виробництва. Досвід показує, що невміння вчасно виявити підвищений попит покупців до певного виду товарів штучно створює незадовільний попит і зменшує товарообіг та прибутки в цілому.
5. Працювати над систематичним розширенням та оновленням асортименту товарів - має велике значення, так як дає змогу збільшувати об’єми реалізації товарів, більш повно задовольняти потреби споживачів;
6. Проводити просування на ринки роздрібної торговельної мережі продукцію власного виробництва;
7. Проводити доставку товарів на дом покупця;
8. Налагоджувати зв’язки з промисловістю - має велике значення для забезпечення якісної, безперебійної торгівлі.
9. Постійно проводити рекламні акції та рекламну роботу;
10. Брати участь у виставках та ярмарках - дає змогу розширити ринок виробників та постачальників товарів, ознайомитися з новими технологіями виробництва;
11. Посилити роботу з контролю якості товарів, не допустити продаж населенню продукції, що не відповідає стандартам;
12. Проводити наукову організація праці персоналу - є гарантом покращення комерційної діяльності супермаркету «Фуршет». Вона включає в себе режим роботи підприємства, раціональну викладку товарів, кваліфікацію торгового персоналу, культуру торгівлі, надання додаткових послуг тощо.
Таким чином ми можемо сказати, що супермаркету «Фуршет» потрібно ще багато часу, для вдосконалення структури асортименту товарів, так як попит з кожним роком зростає і потреби споживачів збільшуються.
Литература
Література

1. Алопій В.В., Бабенко С.Г. Комерційна діяльність на ринку товарів та послуг. – Львів: Видавництво ЛКА, 2001. – 450 с.
2. Бланк И.А. Торговый менеджмент. - К: Украинско - Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001. - 408 с.
3. Бланк И.А. Управление торговым предприятием. - К: Украинско- Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001 – 501 с.
4. Брагин Л.А. Торговое дело - экономика и организация. - М, ИНФРА - М, 2003 – 576 с.
5. Бухтарева З.Ф., Ильенко-Петровская Т.Т., Твердохлеб Г.В Товаровидение продовольственных товаров. — М.: Зкономика, 1985.
6. Валевич Р. П., Давыдова Г. А. Экономика торгового предприятия.: учебное пособие. - Минск, 1996. - 294 с.
7. Виноградова С.Н. Коммерческая деятельность. - Мн.: Вышейшая школа, 2006. - 328 с.
8. Гребнев А. И. Экономика торгового предприятия. Учебник - М: Экономика 2003. - 207 с.
9. Дашков Л.П., Памбухчьянц В.К. Коммерция и технология торговли. - М.: ИД Дашков и Ко, 2005. - 697 с.
10. Жукова Т.Н. Коммерческая деятельность. - М.: Вектор, 2006. - 256 с.
11. Каплина С.А. Организация коммерческой деятельности. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2004. - 447с.
12. Лебедева С. Н. Экономика торгового предприятия: Учебное пособие - Минск: Новое знание. 2001. - 421 с.
13. Осипова Л.В., Синяева М.В. Основы коммерческой деятельности. Учебник. - М.: Юнити-Дана, 2001. - 381 с.
14. Основы предпринимательской деятельности: маркетинг / Под.ред. проф. В.М. Власовой. - М.: Финансы и статистика, 2001. - 328с.
15. Панкратов Ф.Г. Коммерческая деятельность. - М.: ИД Дашков и Ко, 2005. - 504 с.
16. Поповцева Ф.П. Коммерческая деятельность: Учебник. - М.: Инфра-М, 2005. - 248 с.
17. Рацкий К.А. Экономика предприятия: М: ИВЦ " Маркетинг ", 2003. - 696с.
18. Синяева И.М. Коммерческая деятельность в сфере товарного обращения. - М.: ЮНИТИ, 2005. - 367 с.
19. Фридман А.М. Экономика торговой деятельности потребительского общества: Учебное пособие. - М: Экономика, 1999. - 352 с.
20. Экономика торговли: Учебник для вузов / авторский коллектив, руководитель Б. А. Соловьев. - М.: Экономика, 2002. – 308 с.
21. Экономика торгового предприятия: Учебник для торговых вузов - М: Экономика, 2001. - 365 с..
22. Экономика торгового предприятия: Учебное пособие - Ростов-на-Дону: «Феникс» 2001. - 294 с..
23. Экономика предприятия: Учебник / Под ред. О. И. Волкова. - М.: ИНФРА-М, 1999. - 371 с.
24. Экономика и организация деятельности торгового предприятия: Учебное пособие / Под ред. А. И. Соломатина. - М.: ИНФРА-М, 2000. - 426 с.
Другие работы этого направления
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»