Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   80 грн.
ЦЕНА:   182 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)   (ID работы: 1955)

Направление: Экономика
Предмет: Коммерческая деятельность
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 38
Год защиты: 2010
ВУЗ: Полтавский Университет Потребительской Кооперации Украины (ПУПКУ
Специальность (факультет): товарознавчо-комерційний
Курс: 5
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1 Супермаркет, як сучасний тип підприємств роздрібної торгівлі
2. Коротка економічна характеристика діяльності супермаркету
3. Основні етапи та принципи формування асортименту товарів
4. Управління товарними запасами в супермаркетах
5. Напрями удосконалення структури асортименту в супермаркеті
Висновки та пропозиції
Список використаних джерел
Введение
Роздрібна торгівля - одна з найважливіших сфер забезпечення населення. При її посредстве здійснюється ринкова угода товарної пропозиції і купівельного попиту. Будучи джерелом надходження грошових коштів, торгівля тим самим формує основи фінансової стабільності держави.
За період ринкових перетворень вона зазнала корінні зміни. У роздрібній торгівлі, як ні в одній іншій галузі господарської системи, сформувалося багате конкурентне середовище. Підприємницька і інвестиційна активність в цій сфері найвища.
Сучасний ринок товарів відрізняється високою насиченістю, товарного дефіциту фактично немає. Бюрократична система розподілу товарів повністю замінена відносинами вільної купівлі-продажу. Динамізм об'ємів і структури реалізації товарів і послуг поступово набуває все більш стійкого характеру.
На підприємствах роздрібної торгівлі завершується процес кругообігу засобів, вкладених у виробничі предмети споживання, відбувається перетворення товарної форми вартості на грошову і створюється економічна основа для відновлення виробництва товарів. Тут відбуваються постійні кількісні і якісні зміни, викликані застосуванням передової технології, вдосконаленням техніки і устаткування, методів управління, що забезпечують підвищення ефективності роботи торгових підприємств і підвищення культури торгівлі.
Високі показники господарсько-фінансової діяльності та культура торговельного обслуговування населення на підприємствах роздрібної торгівлі залежать від постійної наявності в продажу широкого і стійкого асортименту товарів.
Спеціалізація виробників на випуску окремих видів товарів, яка дає їм можливість розширювати асортимент, покращувати якість, вдосконалювати технологію виробництва, значно скорочувати термін освоєння та серійного випуску більш конкурентноспроможних, нових товарів, разом з тим приводить до звуження асортименту товарів, що випускаються. Виникає потреба в проведенні їх підсортування на оптових складах та в роздрібній торговельній мережі, де мають бути представлені товари різних промислових та сільськогосподарських підприємств вітчизняного та закордонного виробництва.
Процес безперервного підбору товарів за різними ознаками, направлений на якнайповніше задоволення потреб населення називається формуванням асортименту товарів.
Як відомо, перелік товарів, які реалізуються на підприємствах роздрібної торгівлі, називається торговельним асортиментом. Формування торговельного асортименту в роздрібній мережі спрямовано на найбільш повне задоволення запитів покупців, та активний вплив на попит для підвищення рівня і культури споживання.
Поняття асортимент товару включає сукупність їх видів, різновидів і сортів, що об'єднаних або поєднуються за певною ознакою.
Товарний асортимент є номенклатурою товарів, що підлягають продажу в роздрібній торговій мережі. Формування асортименту - це процес підбору груп, видів і різновидів товарів відповідно до попиту населення з метою його повного задоволення.
У сучасних умовах конкуренції ринок визначає необхідний йому асортимент, тому завданням підприємства є задовольнити попит краще і ефективніше, ніж конкуренти. При неоптимальній структурі асортименту відбувається зниження як потенційного, так і реального рівня прибутку, втрата конкурентних позицій на перспективних споживчих і товарних ринках і, як наслідок цього, спостерігається зниження економічної стійкості підприємства. Тому формування та управління асортиментом в супермаркеті, сприяючого оптимізації прибутку, збереженню бажаного прибутку на тривалий період часу, є дуже актуальною темою для підприємств роздрібної торгівлі, а саме для супермаркетів, прагнучих бути конкурентноздатними.
Об'єктом дослідження курсової роботи є супермаркет «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко».
Метою курсової роботи є формування та управління асортиментом супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко» та вивченні теоретичних аспектів вибраної теми. Для досягнення мети поставлені наступні завдання:
• вивчити сучасний тип підприємств роздрібної торгівлі – супермаркет
• проаналізувати коротку економічну діяльність супермаркету
• навести основні етапи та принципи формування асортименту товарів
• вивчити управління товарними запасами в супермаркетах
• визначити напрями удосконалення структури асортименту в супермаркеті
• зробити відповідні висновки та пропозиції тощо.
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2007-2009 роки
Заключение
Метою курсової роботи є формування та управління асортиментом супермаркету «Єко-маркет» ТОВ «Еко». Супермаркет - великий універсальний магазин самообслуговування з продажу повного асортименту продуктів харчування і напоїв, а також паперових виробів для домашнього господарства, мила, порошків для прання і миття посуду, предметів санітарії та гігієни, книг в паперових обкладинках, кімнатних квітів і рослин, продуктів для домашніх тварин (собачого і котячого корму), автомобільних товарів, іграшок, вітальних листівок, косметики, посуду, ліків (що продаються без рецепту), побутової техніки і т. п.
«Еко-маркет» - всеукраїнська мережа супермаркетів, яка станом на 1 листопада 2010 року нараховує 68 магазинів в 24 містах України, з торговими залами від 500 до 2850 кв. м. У компанії працюють 7000 тисяч чоловік.
В даній курсовій роботі розглянуто економічну характеристику діяльності супермаркету «Еко-маркет» ТОВ «Еко», який знаходиться у місті Полтава, вул.Шевченко, 44. Він відкрився в Полтаві 19 квітня 2006року. Його площа складає 850 кв.м., а асортимент - понад 12000 найменувань.
Проаналізувавши виконання плану товарообороту в супермаркеті «Еко-маркет» ТОВ «Еко» за попередні три роки, можна сказати, що в % відношенні спостерігається невелике перевиконання плану (в 2007 році – на 1,65%, в 2008 році – на 2,81%, в 2009 році – на 0,31%), при чому з кожним роком план товарообороту зростає. Це викликано виваженою ціновою політикою підприємства, та добре укомплектованим асортиментом, що сприяє підвищенню конкурентоспроможності товарів і збільшення товарообороту.
Витрати обігу супермаркету «Еко-маркет» ТОВ «Еко» включають такі статті як: допоміжні матеріали, транспортні витрати, електроенергія, газ, опалення, обладнання, заробітна плата, інкасація, охорона, вивіз сміття, патент, ліцензія, касове обслуговування, телефон, реклама. Витрати обігу у 2007 – складали 5278,9 тис. гривень, у 2008 році 5341,97 тис. гривень, в 2009 році 5897,80 тис.гривень.
У 2008 році відбулося різке зростання прибутку на 262,3% (435 тис.грн.), в порівнянні з 2007 роком. Це досягнуто насамперед завдяки збільшенню товарообороту в ці роки порівняно з плановими показниками і перевищенню доходів підприємства над витратами.
Рентабельність супермаркету «Еко-маркет» ТОВ «Еко» в 2008 році, в порівнянні з 2007 роком зросла більш ніж у 2 рази і склала 2,79%, але в 2009 році рентабельність знизилася і склала 0,95%.
Для збільшення обсягів товарообороту супермаркет «Еко-маркет» ТОВ «Еко» постійно проводить аналіз обсягів та структури товарообороту. Працівники супермаркету «Еко-маркет»: вивчають стан виконання плану товарообороту, ритмічність та сезонність реалізації продукції; виявляють основні тенденції та закономірності в реалізації продукції; аналізують та оцінюють вплив окремих факторів на обсяг, склад та структуру товарообороту.
Слід відмітити, що загальна економічна діяльність супермаркету «Еко-маркет» ТОВ «Еко» потребує уважного ставлення його власника. Необхідно приділяти увагу комерційній та логістичній діяльності супермаркету «Еко-маркет» для зростання та стабілізації основних показників господарчої діяльності.
Формування асортименту товарів в супермаркеті «Еко-маркет» ТОВ «Еко» є одним з основних етапів комерційної роботи торгового персоналу, одним з принципів правильного формування асортименту товарів в магазині є забезпечення умов його рентабельної діяльності. На нашу думку, для характеристики асортименту роздрібного підприємства і визначення результативності асортиментної політики, аналіз структури асортименту, його широта і частково глибина дозволяють охарактеризувати лише фактичну структуру асортименту товарів в магазинах, оскільки відомостей про переважний асортимент працівники не мають, а вивчення попиту зводиться в основному до елементарного обліку реалізації, причому частіше по груповому асортименту на підприємствах роздрібної торгівлі аналіз асортименту товарів не проводиться.
Ми вважаємо, що для підвищення соціального рівня торгового обслуговування торговий-оперативні працівники магазинів повинні приділяти особливу увагу стійкості асортименту. Для управління товарними запасами в супермаркеті «Еко-маркет» ТОВ «Еко» все більш широкого поширення набуває електронна техніка. У першу чергу це касові термінали з системою обліку руху товару, сканери і принтери штрихових кодів та інше. За допомогою такої техніки в супермаркеті «Еко-маркет» здійснюють не тільки ефективний контроль за товарними запасами, а й управління іншими напрямками комерційної діяльності (ціноутворення, робота з постачальниками і т. д
На основі вище викладених висновках ми пропонуємо: постійно займатися вивченням попиту споживачів; просувати на ринки роздрібної торговельної мережі продукцію власної торгової марки; працювати над постійним розширенням та оновленням асортименту товарів - має велике значення, так як дає змогу збільшувати об’єми реалізації товарів, більш повно задовольняти потреби споживачів; включити в основний асортимент магазинів широкого переліку супутніх товарів; посилити роботу з контролю якості товарів, не допустити продаж населенню продукції, що не відповідає стандартам; налагоджувати зв’язки з промисловістю - має велике значення для забезпечення якісної, безперебійної торгівлі; постійно проводити рекламні акції та рекламну роботу; брати участь у виставках та ярмарках - дає змогу розширити ринок виробників та постачальників товарів, ознайомитися з новими технологіями виробництва; проводити наукову організація праці персоналу, що включає в себе режим роботи підприємства, раціональну викладку товарів, кваліфікацію торгового персоналу, культуру торгівлі, надання додаткових послуг тощо.
Практичне впровадження наших пропозицій дозволить підвищити товарообіг і прибуток і додатково привернути постійних клієнтів супермаркету «Еко-маркет» ТОВ «Еко».
Литература
1. Алопій В.В., Бабенко С.Г. Комерційна діяльність на ринку товарів та послуг. – Львів: Видавництво ЛКА, 2001. – 450 с.
2. Бланк И.А. Торговый менеджмент. - К: Украинско - Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001. - 408 с.
3. Бланк И.А. Управление торговым предприятием. - К: Украинско- Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001 – 501 с.
4. Брагин Л.А. Торговое дело - экономика и организация. - М, ИНФРА - М, 2003 – 576 с.
5. Валевич Р. П., Давыдова Г. А. Экономика торгового предприятия.: учебное пособие. - Минск, 1996. - 294 с.
6. Виноградова С.Н. Коммерческая деятельность. - Мн.: Вышейшая школа, 2006. - 328 с.
7. Гребнев А. И. Экономика торгового предприятия. Учебник - М: Экономика 2003. - 207 с.
8. Дашков Л.П., Памбухчьянц В.К. Коммерция и технология торговли. - М.: ИД Дашков и Ко, 2005. - 697 с.
9. Жукова Т.Н. Коммерческая деятельность. - М.: Вектор, 2006. - 256 с.
10. Каплина С.А. Организация коммерческой деятельности. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2004. - 447с.
11. Лебедева С. Н. Экономика торгового предприятия: Учебное пособие - Минск: Новое знание. 2001. - 421 с.
12. Осипова Л.В., Синяева М.В. Основы коммерческой деятельности. Учебник. - М.: Юнити-Дана, 2001. - 381 с.
13. Основы предпринимательской деятельности: маркетинг / Под.ред. проф. В.М. Власовой. - М.: Финансы и статистика, 2001. - 328с.
14. Панкратов Ф.Г. Коммерческая деятельность. - М.: ИД Дашков и Ко, 2005. - 504 с.
15. Поповцева Ф.П. Коммерческая деятельность: Учебник. - М.: Инфра-М, 2005. - 248 с.
16. Рацкий К.А. Экономика предприятия: М: ИВЦ " Маркетинг ", 2003. - 696с.
17. Синяева И.М. Коммерческая деятельность в сфере товарного обращения. - М.: ЮНИТИ, 2005. - 367 с.
18. Фридман А.М. Экономика торговой деятельности потребительского общества: Учебное пособие. - М: Экономика, 1999. - 352 с.
19. Экономика торговли: Учебник для вузов / авторский коллектив, руководитель Б. А. Соловьев. - М.: Экономика, 2002. – 308 с.
20. Экономика торгового предприятия: Учебник для торговых вузов - М: Экономика, 2001. - 365 с..
21. Экономика торгового предприятия: Учебное пособие - Ростов-на-Дону: «Феникс» 2001. - 294 с..
22. Экономика предприятия: Учебник / Под ред. О. И. Волкова. - М.: ИНФРА-М, 1999. - 371 с.
23. Экономика и организация деятельности торгового предприятия: Учебное пособие / Под ред. А. И. Соломатина. - М.: ИНФРА-М, 2000. - 426 с.
Другие работы этого направления
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»