Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   80 грн.
ЦЕНА:   184 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»   (ID работы: 1954)

Направление: Экономика
Предмет: Коммерческая деятельность
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 42
Год защиты: 2010
ВУЗ: Полтавский университет экономики и торговли (ПУЭТ)
Курс: 5
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1. Сутність і соціальне значення формування асортименту в роздрібній торговельній мережі
2. Коротка економічна характеристика діяльності підприємства
3. Постачальники товарів і джерела формування товарного асортименту на підприємствах роздрібної торгівлі
4. Практика формування асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі.
5. Методи регулювання асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі
Висновки та пропозиції
Список використаних джерел
Введение
Вступ
Діяльність роздрібного торгівельного підприємства пов’язана з реалізацією продукції кінцевому споживачу, що є заключним етапом її просування із сфери виробництва. Предметом роздрібної торгівлі є не лише продаж товарів, але й тор-гівельне обслуговування і надання додаткових послуг покупцям. Для покупців торгівельне обслуговування визначається іміджем підприємства, зручністю та мі-німальними затратами часу на здійснення покупок.
Функції роздрібної торгівлі визначаються її сутністю і заключають в наступ-ному:
• задоволенням потреб покупців в товарах;
• доведення товарів до покупців шляхом організації їх переміщення й пода-чі в місця продажу;
• дотримання балансу між попитом і пропозицією;
• впливом на виробництво з метою розширення асортименту і збільшення об’єму продукції;
• вдосконалення технології торгівлі і покращення обслуговування покупців.
Торгівельне підприємство, виходячи на споживчий ринок, де в конкурентній боротьбі здійснюється продаж товарів, повинно знати, що чим краще будуть вра-ховуватися можливості та бажання покупців, тим більше можна продати товарів і прискорити їх оборотність.
Задачами роздрібного торгового підприємства в нових умовах господарю-вання є:
• вивчення запитів і потреб в товарах з орієнтацією на покупну спромож-ність;
• визначення асортиментної політики;
• формування і регулювання процесів поставки, зберігання, підготовки до продажу товарів;
• забезпечення заданого товарообігу матеріальними і трудовими ресурсами.
При цьому особливу увагу приділяють взаємодії роздрібного торгового під-приємства з виробниками товарів та оптовими підприємствами. Промислові під-приємства не тільки виготовляють продукцію в потрібній кількості, асортименті і якості, що відповідають запитам споживача, але і забезпечують комерційну діяльність по збуту готової продукції. В умовах ринкових відносин підсилюється її роль, ускладнюються задачі.
Стабільність роздрібної торгівлі визначається раціональністю, повнотою та стійкістю асортименту товарів.
Асортимент – (від французького. assortiment) – комплект, сукупність сортів. В сучасній торгівельній практиці це поняття набуло іншого значення.
Під асортиментом розуміють перелік, номенклатуру товарів, їх різновиднос-тей, сортів тощо, об’єднаних або поєднаних за певною ознакою.
Від складу і оновленості асортименту безпосередньо залежать зростання то-варообігу та прискорення реалізації товарів. Відсутність в торгівлі потрібних то-варів, їх вузький, нестабільний або такий, що не відповідає запитам споживачів асортимент породжує незадоволений попит, що негативно позначається на ефек-тивності торгівлі.
Формування асортименту товарів у магазині є одним з основних етапів коме-рційної роботи торгового персоналу і за технологією являє собою процес постій-ного підбору товарів за видами, фасонами, моделями, розмірами та іншими харак-терними ознаками. Для прибуткової діяльності магазину він повинен відповідати вимогам максимального задоволення попиту населення з мінімально можливими витратами часу на придбання товарів. Тому обрана тема курсової роботи є актуа-льною.
Метою курсової роботи є – вивчення процесу формування о асортименту то-варів в роздрібній торговельній мережі товариства з обмеженою відповідальністю «Лікріон» (далі: ТОВ «Лікріон»)
Завданнями курсової роботи є:
• вивчити сутність та соціальне значення формування асортименту в роздрібній торговельній мережі;
• провести аналіз короткої економічної характеристики діяльності роз-дрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
• ознайомитися з постачальниками товарів та джерелами формування товарного асортименту ТОВ «Лікріон»
• виділити і дослідити практику формування асортименту товарів в роз-дрібній торговельній мережі ТОВ «Лікріон»
• визначити методи регулювання асортименту товарів в роздрібній тор-говельній мережі ТОВ «Лікріон»
• зробити відповідні висновки та пропозиції
Об\\\'єктом дослідження курсової роботи є діяльність роздрібного торговельно-го підприємства ТОВ «Лікріон»
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2006-2010роки
В курсовій роботі розміщено 6 таблиць, 7 рисунків, використано 34 літерату-рних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 42 сторінки.
Заключение
Висновки та пропозиції

Метою курсової роботи є – вивчення процесу формування о асортименту то-варів в роздрібній торговельній мережі ТОВ «Лікріон».
Завданнями курсової роботи є: вивчити сутність та соціальне значення фор-мування асортименту в роздрібній торговельній мережі; провести аналіз короткої економічної характеристики діяльності роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон», ознайомитися з постачальниками товарів та джерелами форму-вання товарного асортименту в ТОВ «Лікріон», виділити і дослідити практику формування асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі ТОВ «Лікрі-он», визначити методи регулювання асортименту товарів в роздрібній торговель-ній мережі ТОВ «Лікріон», зробити відповідні висновки та пропозиції
Об\\\'єктом дослідження курсової роботи є діяльність роздрібного торговельно-го підприємства ТОВ «Лікріон».
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2006-2010роки.
В курсовій роботі розміщено 6 таблиць, 7 рисунків, використано 34 літерату-рних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 42 сторінки.
Формування асортименту товарів - складний процес, на який впливає ціла низка чинників. задоволення попиту населення на товари потребує забезпечення достатньої повноти асортименту товарів у магазинах, яка досягається шляхом по-стійного підсортування асортименту як товарами, які добре відомі покупцям, так і новими, попит на які ще не склався, орієнтацію на комплексність попиту та про-позицію комплектних товарів тощо.
Основними соціально-економічними чинниками є соціальний склад населен-ня, характер його трудової діяльності, рівень цін, доходів та соціального забезпе-чення населення, розвиток та спрямованість основних виробничих галузей в регі-оні, культурно-побутові умови проживання тощо Робота щодо формування асор-тименту товарів повинна вестись безперервно з дотриманням певних принципів, згідно з якими здійснюється розподіл товарів на підприємства роздрібної торгівлі, установлення для окремих магазинів оптимальної широти і глибини асортименту, підбір в магазинах товарів за різними асортиментними ознаками.
ТОВ «Лікріон» - магазин побутової техніки та електроніки. У магазині «Лік-ріон» можна знайти будь-яку побутову техніку і електроніку, без якої сучасній людині просто не обійтись. Вам пропонується широкий вибір дрібної побутової техніки: пилососи, мікрохвильові печі, праски, кухонні комбайни, м\\\'ясорубки, електрочайники, кавомолки, телевізори, ЖК, плазмовий, LED / OLED телевізор, MP3 плеєр, домашній кінотеатр, музичний центр, Hi-Fi, апаратура, Blu-Ray, DVD і багато іншого.
Загальна площа ТОВ «Лікріон» 825 кв. м., загальна чисельність працівників магазину – 21 чоловік.
Впродовж 2006-2008 років роздрібний товарооборот ТОВ «Лікріон» зрос-тає, але в 2009 році спостерігається різке зниження роздрібного товарообороту. Це обумовлено кризовими явищами в державі, нестабільністю попиту, коливан-нями валюти на ринку. За 9 місяців 2010 року роздрібний товарооборот ТОВ «Лі-кріон» знизився в порівнянні з попередніми роками і склав лише 4112,5 тис.грн. Також спостерігається його нестабільність в розрізі місяців.
Впродовж 2006-2009 років та за 9 місяців 2010року план товарообороту ТОВ «Лікріон»виконувався в повному обсязі, навіть спостерігається його перевико-нання. Так, у 2006 році товарооборот ТОВ «Лікріон» перевиконано на 0,84% (49,5тис.грн); у 2007 році на 2,44% (151 тис.грн), у 2008 році на 0,52% (33,5 тис.грн), у 2009 році спостерігається перевиконання товарообороту в ТОВ «Лікрі-он» на 0,21% (11,5тис.грн.). Причиною цього є світова економічна криза.
Враховуючи економічний стан в Україні та світову економічну кризу, в 2009 – 2010 роках планові показники було знижено, і цим було досягнуто їх виконання, навіть спостерігалося незначне перевиконання плану за 9 місяців 2010 року.
Так в цілому за 9 місяців 2009 року ТОВ «Лікріон»перевиконав роздрібний товарооборот на 0,67%, що склало 27,5 тис.грн.
Валовий дохід ТОВ «Лікріон» в 2009 році у порівнянні з 2008 зменшився на 23,4%.
В зв’язку зі зростанням цін на енергетичні носії, паливо, опалення, заробітної плати тощо, на протязі 2006-2008 років витрати обертання постійно зростали. У 2009році та за 9 місяців 2010 року в ТОВ «Лікріон» спостерігається зниження витрат обертання за рахунок зниження товарообороту, зниження чисельності працівників, та переведення їх на неповний робочий день тощо.
Прибуток ТОВ «Лікріон» з кожним роком зменшується. ТОВ «Лікріон» про-тягом 2006-2010 років працювало рентабельно, але з кожним роком рентабель-ність зменшувалась. В 2009 році показник рентабельності складає 0,82%, а за 9 місяців 2010 року 0,26%.
Причинами такого стану є:
- нестабільність економіки,
- скорочення виробничих потужностей підприємствами промисловості, що виготовляють промислові товари та побутову техніку,
- різке зниження платоспроможного попиту населення,
- зміна структури споживання товарів народного споживання,
- зубожіння народних мас,
- кризові явища в економіки країни,
- інфляція,
- зниження платіжних можливостей грошової одиниці (грн.),
- підвищення цін і т.д
Найбільшу питому вагу серед постачальників комп’ютерної та дрібної по-бутової техніки в роздрібну торговельну мережу ТОВ «Лікріон» за 9 місяців 2009 року мають Компанія \\\"DC Link\\\". 8,74% та Товариство з обмеженою відповідаль-ністю \\\"Центр інноваційних технологій ІНТЕХ\\\" – 8,72
В ТОВ «Лікріон» коефіцієнт стійкості асортименту дорівнює 0,96. На стій-кість асортименту впливають різні фактори господарської діяльності магазину, в тому числі і випадкові (затримка відправки товарів постачальниками, порушення графіків завозу). Для усунення впливу випадкових факторів і більш об’єктивної оцінки товарного асортименту в ТОВ «Лікріон» його стійкість визначають за окремі періоди за даними декількох перевірок.
Асортиментний перелік в ТОВ «Лікріон» затверджують на один рік (сезон) по закінченні якого вносять корективи з врахуванням зміни купівельного попиту та кон’юнктури торгівлі, насичення товарного ринку, змін в асортименті товарів, що реалізуються та інше
Враховуючи проведений аналіз, дослідження, та спостереження ТОВ «Лікрі-он» можно запропонувати наступне:
1. постійно вивчати попит населення і на його основі надавати перевагу товарам, які найбільше користуються попитом у населення. Закуповувати менше кош-товних товарів, що залежуються.
2. зменшувати витрати обігу за рахунок економії електроенергії, води, газу і т.д.
3. якщо внаслідок праці робітників зменшується їх продуктивність при погір-шенні також інших важливих показників, можливо буде доцільно скоротити чисельність робітників.
4. розширювати зону діяльності підприємства та його філіалів та збільшувати кі-лькість допоміжних послуг населенню (доставка товарів населенню, монтаж, сервіс, налаштування та інше).
5. вести чіткий контроль за виконанням термінів поставки товарів. При складанні графіків завозу продукції треба враховувати двохзмінну роботу транспорту, щоб не допускати накопичення декількох автомобілів з товарами, що призво-дить до простоїв транспорту і збільшення витрат обігу.
6. впорядкувати роботу по ціноутворенню на товари.
7. маркетинговим службовцям треба більше уваги звертати на рекламу продукції та послуг.
8. не допускати заборгованості перед постачальниками, бо це призводить до штрафних санкцій і збільшення витрат обігу підприємства.
9. впроваджувати і застосовувати нове, передове технологічне обладнання з ме-тою підвищення ефективності праці підприємства і робітників.
10. для збільшення покупців необхідно підвищувати рівень та культуру обслуго-вування покупців, тому що, особливо в умовах конкуренції, це має велике зна-чення для розвитку підприємств торгівлі.
Литература
1. Апопій В.В. Система взаємозв’язків і відносин споживчої кооперації та АПК в умовах ринкової економіки. //Міжнародна науково-практична конференція \\\"Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі\\\". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.163 – 167.
2. Апопій В.В., Міщук І.П., Рудницький С.І., Хом’як Ю.М. Теорія та практика торговельного обслуговування: Навчальний посібник// За ред. В.В.Апопія.- К.: Центр навчальної літератури, 2005.-496с.
3. Бабенко С.Г. Споживча кооперація України: теоретичні проблеми сучасного етапу.//Міжнародна науково-практична конференція \\\"Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі\\\".-Львів.-Укоопосвіта.-1998.-с.9-15.
4. Бабичев А.В. Коваленко Л.П. О культуре торговли. -М.: Экономика, 1985.
5. Байдаков М.Ф., Свічкарь В.А. Проблеми ефективності використання мережі підприємств роздрібної торгівлі споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція \\\"Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі\\\". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.98-102.
6. Брагина Л.Л.,Т.П.Данько. Розничная торговая сеть //Торговое дело: экономика и организация.,- М., 1997.- с.152-162.
7. Вербер В.Л. Экономический справочник работника торговли.-К.: Техніка, 1982.-с.120.
8. Гармонізована система опису та кодування товарів. – Брюссель, 1983.
9. Гуменников А.П. Комплексное рассмотрение показателей качества торгового обслуживания населения. //Міжнародна науково-практична конференція \\\"Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі\\\". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.48 –52.
10. Герасимчук В. Введение в маркетинг //Бизнес за неделю. - 1994.-№1.-с.7.
11. Данилов Е.И. Социально-экономические проблемы развития торговли.-М.: Знание, 1980.
12. Дашков Л. П., Памбухчиянц В. К. Коммерция и технология торговли — 2-е изд.— М.: Информационно- внедренческий центр «Маркетинг», 2000 .— 448 с.
13. Энциклопедический словарь бизнесмена. – К.: Техника, 1993
14. Короткі підсумки господарської діяльності споживчої кооперації України за 1998 рік.//Вісті. – 1999. - № 5., 28 січня. – с.6.
15. Конева М.И., Задорожная О.В. Торговля: эффективность и качество.-К.: Вища школа, 1981.
16. Лимачева. Л.Н. Развитие и формы построения розничной торговой сети // Научно-технический информационный сборник. Серия: Передовой производственный опыт в государственной торговле и общественном питании, рекомендуемый для внедрения. /Информторг. - 1992. - №1.-с.24-39
17. Лукінов І.І Стратегічні напрямки реструктуризації та входження в сучасну ринкову економіку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція \\\"Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі\\\". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.193-197.
18. Матеріали науково-практичної конференції ЦТКО. – Львів, 1998.
19. Марцин В.С. Напрями подальшого розвитку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція \\\"Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі\\\". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.54-60.
20. Мельман А. Розничная торговля - пятое колесо в телеге рыночных реформ? // Финансовая Украина. - 1996.-13 февраля.-с.31.
21. Моргун А.Ф., Паламарчук А.И. Рационализация кооперативной торговли.-М.: Экономика, 1985.
22. Осторожно рынки закрываются. //Бизнес. - № 1. – 1997.
23. Организация системы товароснабжения. //Торговое дело: экономика и организация: Под ред. Л.А. Брагина и Т.П. Данюк.-М., 1997.-с.176-191.
24. Про реалізацію положень Закону України ”Про захист прав споживачів”: Збірник постанов Кабінету Міністрів України. – 1994. - № 7. – 19 березня. с. 4.
25. Про кредитування: Положення Національного Банку України, - Відомості Верховної Ради України, 1995. - № 4. – с.28.
26. Про підприємництво: Закон України. – Голос України. – 1994. - № 4.
27. Рабицький В.М., Я.М.Антонюк, П.Ю.Балабан та ін. Технологія підприємств роздрібної торгівлі // Технологія і обладнання підприємств торгівлі./ К., Книга, 1996. - с.140-186.
28. Розничная торговля. Природа и значение. // Искусство торговать.-М., 1995.-с.64-83
29. Рудницька Л.Т.Методика аналізу магазинних методів роздрібного продажу товарів. //Міжнародна науково-практична конференція \\\"Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі\\\". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.87-89.
30. Синецкий Б.И. Основы коммерческой деятельности: Учебник. — М.: Юристъ, 2000. — 659 с.
31. Товарна номенклатура зовнішньоекономічної діяльності. – М., 1995.
32. С.Н. Третьяк Коммерческая деятельность. Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 1999. – 324с.
33. Berliner Beitrage zum Gennossenschaftenswesen 17.Auf dem Weg zum Marktwirtschaft – Der Transformationsprozeb der Gennossenschaften in Bulgarien, Slovenien und der Ukraine. – Institut fur Gennossenschaftswesen an der Humboldt – Universitat zu Berlin, 1994.
34. Breuss, Fritz und Stankovsky, Jan.Ostcrreich und EG-Binnenmarkt. n Institut fur Angewandte Social – und Wirtschaftsforschung. – Wien. – Signum – Verlag, 1998.
Другие работы этого направления
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"