Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   560 грн.
ЦЕНА:   1286 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Аналіз та динаміка податкових надходжень до Державного бюджету України за 2004-2007 рр.   (ID работы: 1899)

Направление: Фінанси
Предмет: Государственные финансы
Тип работы: Дипломная работа
Число страниц: 125
Год защиты: 2008
Язык: Украинский
Содержание
ЗАВДАННЯ НА ДИПЛОМНУ РОБОТУ
РЕФЕРАТ
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ, СКОРОЧЕНЬ І ТЕРМІНІВ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПОДАТКОВИХ НАДХОДЖЕНЬ ДО ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ
1.1. Сутність та роль бюджету в соціально-економічних процесах
1.2. Суть та функції податків
1.3. Податкова система, принципи її побудови та призначення
1.4. Доходи Державного бюджету: поняття та класифікація
1.4.1. Оподаткування прибутку підприємств в Україні
1.4.2. Податок на додану вартість у податковій системі України
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ТА ДИНАМІКА ПОДАТКОВИХ НАДХОДЖЕНЬ
ДО ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ЗА 2004-2007 рр.
2.1. Формування та аналіз доходів Державного бюджету
у 2004-2007 рр.
2.2. Аналіз та динаміка податку на прибуток у системі податкових
надходжень до державного бюджету України за 2004-2007 рр.
2.3. Аналіз надходження до Державного бюджету податку на
додану вартість за 2004-2007 рр.
2.4. Аналіз надходження до Державного бюджету акцизного збору
за 2004-2007 рр.
2.5. Аналіз формування доходної частини Державного бюджету
за рахунок податку з доходів фізичних осіб за 2004-2007 рр.
2.6. Аналіз податків на міжнародну торгівлю та зовнішні операції
за 2004-2007 рр.
2.7. Податкові надходження до Державного бюджету на прикладі
ПП «НІЛ»
РОЗДІЛ 3. УДОСКОНАЛЕННЯ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ ПОДАТКОВИХ НАДХОДЖЕНЬ ДО ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ
3.1. Основні напрямки вдосконалення податкової політики
з метою збільшення податкових надходжень до Державного бюджету
3.2. Модернізація Державної податкової служби та її вплив на формування доходів бюджетів України
3.3. Шляхи вдосконалення податку на прибуток
3.4. Основні напрямки вдосконалення ПДВ
РОЗДІЛ 4. САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНІ УМОВИ ПРАЦІ У ВІДДІЛІ
ПОДАТКОВОЇ ІНСПЕКЦІЇ
4.1. Загальні санітарні вимоги, що відносяться до влаштування та
утримання відділу податкової інспекції
4.2. Забруднення повітря у приміщеннях
4.3. Організація пожежної охорони
4.4. Електробезпека
4.5. Освітлення приміщень
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Додаток А. Схема податкової системи України
Додаток Б. Схема оподаткування податку на додану вартість
Додаток В.Схема прибуткового податку з громадян
Введение
У дипломній роботі розглядається аналіз податкових надходжень підприємства до бюджету України за 2004-2007 рр.
Розглядаючи бюджет як економічну категорію, слід відзначити, що він є складовою грошових відносин, пов’язаних із розподілом і перерозподілом валового внутрішнього продукту і національного доходу України.
Державний бюджет являє собою систему економічних відносин, що складаються в суспільстві в процесі формування, розподілу та використання централізованого грошового фонду країни, призначеного для задоволення суспільних потреб.
Найважливішим призначенням бюджету є створення матеріальної основи для реалізації державою своїх функцій, таких як економічної, соціальної, політичної та оборонної.
Надходження до бюджету безпосередньо залежить від стану виробництва. Звичайно, одним із важелів досягнення цього має бути ефективна податкова система.
Податки перебувають в епіцентрі соціально-економічних відносин держави та у сфері суспільних інтересів та мотивацій їх платників.
Система оподаткування - це продукт діяльності держави, її важливий атрибут. Кожна держава формує свою систему оподаткування з врахуванням національних особливостей, менталітету, досвіду закордонних держав, а також необхідності вирішення конкретних соціальних і економічних завдань.
Податкові надходження є основним джерелом дохідної частини бюджету, тобто за рахунок зібраних податків фінансуються різні галузі економічного життя та державні витрати. Тому тема дослідження податкових надходжень до Державного бюджету є актуальною на сьогодні.
На теперішній час, враховуючи специфічні особливості економіки та традиції, Україні необхідно провести глибоку податкову реформу, створити таку податкову систему, яка реально стимулювала б економічну діяльність , захищала б інтереси держави – це не тільки захист бюджету, але й захист інтересів підприємця.
Створити ефективну податкову систему дуже непросто. Податки перебувають на перехресті економічних інтересів різних груп платників та споживачів державних ресурсів. Відбуваються важкі пошуки компромісу. Корені процесу формування податкової політики знаходяться глибоко в історичному процесі зародження нашої держави.
Останнім часом проблеми формування доходної частини бюджету перебувають у центрі уваги науковців і органів державного управління. На даний час органами влади здійснені перші важливі кроки стосовно посилення обґрунтованості планування доходів бюджету, збалансованості бюджету. Проте зазначені питання у вітчизняній економічні теорії залишаються недостатньо дослідженими.
Вагомий внесок у дослідження проблематики фінансів і безпосередньо доходів бюджету зробили вітчизняні вчені: М. Азаров, О. Василик, І. Луніна, Ц. Огонь, Д. Полотенко, І. Чугунок та інші.
Метою дипломної роботи є дослідити засади і практику формування доходів бюджету у 2004-2007 рр., визначити роль й напрямки їх вдосконалення в сучасних умовах соціально-економічного розвитку України.
Для досягнення поставленої мети у роботі вирішувалися такі завдання:
-проаналізувати структуру податкових надходжень до державного бюджету України за аналізований період;
-провести аналіз формування дохідної частини бюджету за рахунок податку на прибуток, податку та додану вартість, прибуткового податку, а також інших видів податків;
-опрацювати можливі шляхи оптимізації формування доходної частини Державного бюджету України.
Заключение
У дипломній роботі було проведено дослідження податкових надходжень до Державного бюджету України у 2004-2007 роках.
У першій частині роботи були наведені теоретичні аспекти податкових надходжень до Державного бюджету України.
Податки відіграють важливу роль у функціонуванні держави, тому що вони є одним із найважливіших видів державних доходів, що їх одержує держава на підставі своїх владних повноважень. Розглянуті елементи системи оподаткування лежать в основі побудови механізму стягнення податків, тому оволодіння податковою роботою потребує чіткого, повного й точного розуміння податкової термінології. Синхронне ведення податкової роботи на всіх рівнях можливе тільки при однозначному тлумаченні елементів системи оподаткування усіма її суб`єктами.
Система оподаткування — це продукт діяльності держави, її важливий атрибут. Кожна держава формує свою систему оподаткування з урахуванням досвіду інших країн, власних національних особливостей, стану економіки, розвитку ринкових відносин, необхідності вирішення конкретних економічних і соціальних завдань.
Податкова система – це сукупність загальнодержавних і місцевих податків, зборів та інших обов`язкових платежів до бюджетів і державних цільових фондів, а також принципи і методи їх стягнення.
Податкова система є найвагомішим та ефективним інструментом регулювання фінансових відносин у державі.
В суспільстві постійно відбуваються зміни і тому постійно проявляються певні недоліки існуючі податкові системи. Все це викликає необхідність постійного корегування податкового законодавства. Ось чому податкова система повинна бути мобільною та еластичною.
Податкова система повинна успішно вирішувати фіскально-розподільче завдання. Шляхом оптимального розподілу доходів суб’єктів підприємництва та громадян забезпечується дохідна частина бюджету, достатня для фінансування соціальних процесів та розвитку в цілому України та регіонів, зокрема.
Система оподаткування має бути побудована таким чином, щоб сприяти розвитку виробничої діяльності, посиленню таких стимулів, які б забезпечили “прорив” на пріоритетних напрямах економічного та соціального розвитку країни. В залежності від проведення податкової політики державою податки можуть відігравати, крім суто фіскальної функції, роль стимуляторів економічних процесів у державі.
Податкова система має включати до себе, насамперед, податки, які б забезпечували сталу фінансову базу держави і давали можливість безперебійного фінансування державних видатків. Крім того, в податковій системі має бути достатня кількість податків, на які здебільше податок окладається регулююча функція. Справа в тому, що неможливо впливати на всі боки господарської діяльності підприємств та всі сфери економічно-суспільного життя за допомогою одного чи двох податків. Очевидно, що податкова система повинна включати досить широке коло податків різної цілеспрямованості.
Податкова система, що діє в нашій державі, продовжує стояти на заваді ефективному розвитку українського суспільства.
У другій частині роботи був проведений аналіз та динаміки податкових надходжень до Державного бюджету України за 2004-2007 роки.
Податкові надходження до Державного бюджету України складаються з доходів загального та спеціального фондів.
Провівши аналіз фактичних податкових надходжень до загального та спеціального фондів Державного бюджету України в порівнянні з планом за 2004-2007 рр., можна зробити наступні висновки.
Фактичні доходи Державного бюджету України за 2004 р. склали 63,6 млрд. грн., 2005 р. у - 105,2 млрд. грн., що на 41,6 млрд. грн. більше показника 2004 р .
У 2006 р. фактичне надходження податків до Держаного бюджету України становили 203,8 млрд. грн., що на 98,6 млрд. грн. більше, ніж у 2005 р.
Податкові надходження до Державного бюджету України у 2007 р. становили 165,9 млрд. грн., що на 37,9 менше, ніж у 2006 р.
Заплановані доходи Державного бюджету 2005 р. перевищили доходи 2004 р. на 40,9 млрд. грн. Заплановані доходи 2006 року перевищили доходи 2005 р. на 18,9 млрд. грн. А заплановані доходи Державного бюджету 2007 р. перевищили аналогічні доходи 2006 р. на 22,9 млрд. грн.
Провівши аналіз податкових надходжень до Державного бюджету України за 2004-2007 рр. у структурі можна зробити висновок, що майже за всіма видами податкових надходжень спостерігається їх збільшення.
Надходження податку з доходів фізичних осіб до Державного бюджету України збільшилось протягом 2004-2007 років з 17,2% до 24,4%.
Надходження податку на прибуток Державного бюджету України, навпаки, мало тенденцію до зменшення протягом 2004-2006 років (з 23,0% до 19,6%), проте збільшилось у 2007 році порівняно з 2006 роком (з 19,6% до 21,1%).
Розмір надходжень до Державного бюджету України зборів за спеціальне використання природних ресурсів має тенденцію до зменшення протягом аналізованого періоду з 1,5% у 2004 році до 1,2% у 2005 році. А протягом 2005-2007 років - залишились незмінними на рівні 1,2%.
Надходження податку на додану вартість до Державного бюджету України постійно збільшувались протягом 2004-2007 років (з 24,0% до 39,3%).
Надходження акцизного збору до Державного бюджету України мало тенденцію до зменшення протягом 2004-2006 років (з 9,5% до 6,5%), проте збільшилось у 2007 році порівняно з 2006 роком (з 6,5% до 8,4%).
Надходження інших податків у 2004 році склало 0,7%. А протягом 2005-2007 років вони зменшувались (з 1,5% до 0,7%).
Провівши аналіз податкових надходжень у 2007 році на прикладі приватного підприємства «НІЛ», на якому застосовується загальна система оподаткування, можна зробити наступні висновки.
Валовий дохід підприємства, який визначений у Декларації з податку на прибуток, за 2007 рік склав 877 тис. грн., а саме: від доходів від продажу товарів - 875 тис. грн. та доходів від виконання довгострокових договорів в сумі 2 тис. грн.
Валові витрати підприємства склали 652 тис. грн.
Таким чином, сума чистого прибутку, яка підлягає оподаткуванню податком на прибуток, склала за 2007 рік 225 тис. грн., а сума податку на прибуток, обчислена за ставкою 25%, склала 56,3 тис. грн.
ПП «НІЛ» є платником податку на додану вартість. Податкові зобов’язання підприємства, згідно з даними податкової Декларації з ПДВ за грудень 2007 року, склали 14600 грн., податковий кредит - 10200 грн. Таким чином, сума ПДВ, яка підлягає сплати до бюджету, дорівнює 4400 грн.
На аналізованому підприємстві працює 52 особи. Нараховуючи та виплачуючи їм заробітну плату, підприємство перераховує до Державного бюджету України податок з доходів фізичних осіб. За четвертий квартал 2007 року він склав, згідно з даними податкового розрахунку за формою 1ДФ, 3865,80 грн.
У третій частині роботи було запропоновано удосконалення роботи з формування податкових надходжень до Державного бюджету України.
В умовах побудови дієвого правового економічного середовища і формуван¬ня прогресивних засад у мобілізації податків, зборів та обов'язкових платежів важ¬ливу роль має відігравати запровадження єдиної системи формування доходів бюд¬жету і посилення парламентського контролю на всіх стадіях бюджетного процесу.
Прогнозування, планування, виконання, звітування, контроль і моніторинг доходів бюджету й чинного законодавства мають відбуватися у межах єдиного механізму формування і функціонування доходів бюджету.
Податкова система потребує кардинальної перебудови і невід¬кладного реформування, а податкова політика — нових правових засад, підходів і принципів організації з метою забезпечення сталого економічного зростання, сприяння і заохочування підприємницьких структур до створення додаткової вар¬тості та її легалізації.
Для досягнення цієї мети і забезпечення реальних доходів бюджету мають бути запроваджені такі заходи і пріоритети:
- поступове скорочення кількості податків, зборів і обов'язкових платежів, зокрема ПДВ, зниження ставок і удосконалення предмета оподаткування;
- запровадження нових підходів до надання податкових пільг, тільки на ре¬алізацію загальнодержавних програм, пов'язаних із реорганізацією виробництва, запровадженням інновацій, переходом на виробництво якісно нової продукції; здійснення використання коштів, вивільнених унаслідок надання податкових пільг, тільки через органи Державного казначейства за цільовим призначенням;
- заборона проведення взаємозаліків, списання, відстрочення і розстрочен¬ня сплати податків, реструктуризації податкової заборгованості (недоплати) ви¬користання податкових векселів при сплаті податків;
- приведення правил визначення доходів і видатків суб'єктів господарю¬вання у відповідність із загальновизнаними принципами єдиного бухгалтерсько¬го обліку, на якому ґрунтується фінансова, податкова, статистична й інші види звітності.
Результатом здійснення цих та інших механізмів стане:
- довгострокове прискорення зростання обсягів ВВП;
- стримування зростання цін і процентних ставок;
- підвищення рівня сплачуваності податків;
- стале зростання доходів бюджету та Пенсійного фонду.
Податкова політика має стати жорсткою, але справедливою, стабільною, зрозумілою і привабливою. Податки мусять сплачувати сповна усі суб'єкти підпри¬ємницької діяльності, а не лише ті, де легально ведеться облік.
В дипломній роботі було розглянуто комплекс питань щодо податкових надходжень до Державного бюджету України. Аналіз та динаміка податкових надходжень до Державного бюджету України було проведено за 2004-2007 роки.
Розглянуті матеріали дають підставу стверджувати, що в Україні йде поступове реформування бюджетних взаємовідносин, а в їх частці і взаємовідносин, які стосуються формування доходної частини бюджету. Поки що цей рух лишає бажати кращого, але можна сподіватися на те, що на зміну емпіричним методам управління економікою в цілому та бюджетним процесом окремо прийде цілісне розуміння урядом країни макроекономічних процесів, які відбуваються в національній економіці.
На сьогоднішній день в Україні існує своя податкова система, яка не є простим копіюванням досвіду інших країн. Адже податкова система має відображати конкретні умови конкретної країни, рівень розвитку економіки, соціальної сфери, її зовнішню та внутрішню політику, традиції народу, географічне положення, кліматичні умови та безліч інших чинників. В зв’язку з цим склад податкової системи, структурні співвідношення окремих податків їх обчислення, форми розрахунків, організація податкової служби можуть значно відрізнятись.
Негативно впливає на збільшення доходів бюджету відсутність однакових підходів і наявність неефективних пільгових режимів у системі оподаткування. Чинна практика надання й функціонування пільг є застарілою, непрогресивною і малоефективною.
Для упередження негативних наслідків виконання доходів бюджету необхідно здійснювати моніторинг на усіх ста¬діях бюджетного процесу із застосуванням аналізу, аудиту та здійснення постійного контролю за справлянням подат¬ків, зборів і обов'язкових платежів та мобілізацією доходів бюджету відповідно до визначених планових передбачень на бюджетний рік.
Встановлені в процесі моніторингу негативні наслідки у виконанні доходів бюджету вимагають внесення необхідних змін до діючого законодавства з метою недопущення їх ро¬звитку у поточному та наступних роках. Своєчасне реагу¬вання на стан виконання бюджету та здійснення правового вирівнювання у напрямку стимулювання мобілізації подат¬ків сприятиме забезпеченню балансу.
Своєчасне реагування на податкову заборгованість, стан виконання доходів бюджету у поточному році надасть мо¬жливість підготувати ефективну, ґрунтовну базу для плану¬вання показників податків, зборів і обов'язкових платежів на наступний рік
Вважаємо за доцільне в найближчу перспективу систему управління доходів бюджету держави будувати з врахуван¬ням усіх факторів впливу на формування цих доходів, їх розподілу та використання на здійснення видатків. У цих умовах бюджетні ресурси на здійснення видатків з бюдже¬ту необхідно розглядати як результат від доходів бюджету, мобілізованих на Єдиному казначейському рахунку.
Таким чином, з вищеназваного можна зробити наступні висновки:
- в Україні доцільно створити більш дієвий механізм формування доходної частини Державного бюджету;
- обов’язковою складовою бюджетної політики повинні стати удосконалення системи фінансового контролю, запровадження нових механізмів щодо забезпечення повної прозорості, посилення контролю за формуванням бюджетних ресурсів;
- необхідно опрацьовувати та здійснювати додаткові заходи для забезпечення зростання податкових надходжень до Державного бюджету України;
- необхідно об’єднати податок на додану вартість та податок на прибуток в єдиний податок під назвою “податок на кредиторську вимогу”;
- при обчисленні податку на прибуток необхідно змінити об’єкт оподаткування;
- ставка оподаткування податку на прибуток повинна становити 1% сукупного розміру складових витрат підприємства;
- необхідно вдосконалити податок на додану вартість в Україні, а саме механізм його оподаткування, змінити методику його нарахування та перелік звільнених від сплати даного податку товарів та послуг.
Литература
1. Бюджетний кодекс України // http://www.rada.gov.ua
2. Закон України «Про бюджетну систему України» від 05.12.1990р. № 512-ХІІ // Відомості Верховної Ради, 1991, № 1
3. Закон України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991р. № 1251-ХІІ, зі змінами та доповненнями
4. Закон України «Про оподаткування прибутку під¬приємств» від 22 травня 1997 р., зі змінами та доповненнями, вне¬сеними Законом України від 24 грудня 2002 р. № 349-ІУ
5. Закон України «Про податок на додану вартість» // Відомості Верховної Ради, 1997, № 21
6. Закон України «Про Державний бюджет України на 2004 рік» // Відомості Верховної Ради, 2004, № 17-18
7. Закон України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» // Відомості Верховної Ради, 2005, № 7-8
8. Закон України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» // ВВР, 2006, № 9, № 10-11
9. Закон України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» // Відомості Верховної Ради, 2007, № 7-8
10. Закон України «Про податок з доходів фізичних осіб» // Відомості Верховної Ради, 2003, № 37
11. Порядок складання декларації з податку на прибуток підприємства, затв. Наказом Держ. податкової адміністрації України № 143 від 29.03.2003
12. Постанова Верховної Ради України “Про структуру бюджетної класифікації України” від 12 липня 1996 року
13. Василик О.Д., Павлюк К.В. Фінанси України: Підручник. - К.: НІОС. - 2002. - 608 с.
14. Державна фінансова політика та прогнозування доходів бюджету України/ М.Я. Азаров, Ф.О. Ярошенко, Т.І. Єфименко та ін. - К.: НДФІ, 2004. - 712 с.
15. Кудряшов В.П. Фінанси: Навчальний посібник. – Херсон: Олді-плюс, 2006. – 352 с.
16. Луніна І.О. Державні фінанси України у перехідний період. - Харків: Форт, 2005. - 296 с.
17. Мельник П.В. та ін. Податкова система України: Практикум. – Ірпінь: “Академія ДПС України”, 2004. - 365 с.
18. Опарін В.М. Фінанси (загальна теорія): Навчальний посібник – 3-тє вид., без змін. - К.: КНЕУ, 2006. – 240 с.
19. Романенко О.Р. Фінанси: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 312 с.
20. Філімоненков О.С. Фінанси підприємств: Навч. посіб. - 2-ге вид., переробл. і допов. – К.: МАУП, 2004. – 328 с.
21. Фінанси (теорет. основи): Підручник / М.В. Грідчіна, В.Б. Захожай, Л.Л. Осіпчук та ін. – 2-ге вид., випр. і допов. – К.: МАУП, 2004. – 312 с.
22. Опарін В.М., Малько В.І., Кондратюк С.Я., Коломієць Г.Б. Бюджетна система. – К.: КНЕУ, 2004. – 75 с.
23. Фінанси: Навчальний посібник / О.П. Близнюк, Л.І. Лачкова, В.І. Оспіщев та ін. – К.: Знання, 2006. – 415 с.
24. Ботюк А.В. Методика аналізу динаміки показників прибуткового податку з громадян // Фінанси України. - 2008р.- № 9, - С. 14
25. Бюджетний моніторинг. Аналіз виконання бюджету за 2006 рік // www.mbr-ukr.org
26. Войтенко В.В. Вплив податково-бюджетної політики на розвиток економіки // Формування ринкових відносин в Україні: Збірник наукових праць № 2 (21). - К.: 2006, С. 28-33
27. Зварич О.В. Удосконалення практики формування доходів бюджету // Формування ринкових відносин в Україні. - 2007. - № 11(78). - С. 21-24
28. Кваша О.О. Парадигмальний підхід до прогнозування доходів зведеного бюджету України // Наукові праці НДФІ, № 10, 2006р. – C. 10-12
29. Каленський М.М. Доходи державного бюджету як дзеркало економіки держави // Фінанси України. - 2006р.- № 9. - С. 10-17
30. Мельник В.М., Солдатенков О.В. Податок на додану вартість в податковій системі України // Фінанси України. - 2008 р. - № 9. - С. 82-86
31. Огонь Ц.Г. Бюджет в умовах макроекономічного розвитку України // Актуальні проблеми економіки. - 2007. - № 5. - С. 25-34
32. Парнюк В. Регулююча функція податку на додану вартість // Економіка України. - 2008. - № 6. - С. 4-5, 14-16
33. Полотенко Д.В. Державний бюджет України і його грошове наповнення // Фінанси України. - 2008 р. - № 3. - С. 19-25
34. Тимошенко О.В. Аналіз формування доходної частини зведеного бюджету України за рахунок прибуткового податку з громадян // Формування ринкових відносин в Україні. - 2008р. - № 10(29). - С. 21-28
Другие работы этого направления