Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   640 грн.
ЦЕНА:   1472 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Мовне наповнення сакрального в творчому доробку Валерія Шевчука   (ID работы: 7909)

Направление: Язык/Литература
Предмет: Украинская литература
Тип работы: Дипломная работа
Число страниц: 70
Год защиты: 2017
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
Розділ 1. Маркер «сакрального» в літературі: роль, значення та засоби вираження
1.1. Функціонування мотивів сакральності в літературі: від семантичного значення до мовного вираження
1.2. Мовна індивідуальність В. Шевчука в розрізі його художньої творчості
1.3. Мовний вимір прози В. Шевчука як ареалу співіснування кількох світів в розрізі сакральності світосприйняття
Висновки до розділу І
Розділ 2. «Сакральне» та «профанне» в прозі В. Шевчука: мовознавчий аспект
2.1. Сакральність співвідношення «Я» – «Світ» у творчому доробку В. Шевчука крізь призму мови письменника
2.2. Мовне вираження сакрального через оніричні мотиви в творах письменника
2.3. Репрезентація сакрального засобом функціонування в текстах архаїзмів, історизмів та діалектизмів
Висновки до розділу ІІ
Висновки
Список використаної літератури
Введение
В аналітичному просторі сучасного літературознавства активізується проблема дослідження творчості певного письменника через виокремлення особливих, неповторних рис його індивідуального письма. Художня манера Валерія Шевчука та мова його творів – неоднозначне, цікаве й складне явище. Її не можна означити одним терміном, вписати в ті чи інші рамки. Своїм синкретизмом та поліфонічністю художній стиль письменника значно вирізняється у контексті стильової палітри сучасної української літератури. Індивідуальний, особливий тип письма, творчий почерк митця спровокував його індивідуально-творчу манеру художнього творення, яка не перестає цікавити як читачів, так і літературознавців.
Характерною манерою В. Шевчука є використання сакральних, міфологічних, оніричних мотивів для формування «ірреальної реальності» в своїх творах. Суб’єктивна інтерпретація ірреальної реальності як художньо-образне самовираження письменника визначається й зумовлюється, перш за все, особливостями світогляду автора, його індивідуально-особистісним ставленням до світу. Специфіку світогляду Валерія Шевчука, що безпосередньо відбивається у творах митця, визначають ідеї екзистенціалізму, філософія Г.Сковороди, естетика українського бароко, етногенетичні засади українського фольклору та міфології. Світоглядні принципи, цінності, знання і досвід втілюються у системотворчих явищах поетики письменника, роблячи тим самим їх чинниками формування ідіографії митця. Зумовлюючи специфіку ідейно-тематичної, образної, жанрово-стильової, інтертекстуальної систем художнього твору, ідіографізм є принципом формування цілісності тексту, засобом творення його структури й семантики. Все зазначене вище повною мірою інтерпретується у мовленні письменника, за допомогою якого автор творить свій художній світ. Особливої уваги заслуговують мовні засоби, що служать для позначення сакрального, містичного в творах В. Шевчука.
Мотив «сакрального» притаманний майже для всіх творів В. Шевчука. В творах письменника для розуміння особливостей характеротворення та творення реальності суттєвим є аналіз використання сакральних мотивів, які застосовані письменником для формування «ірреальної реальності» в творі, в якій розкривають своє «я» герої. Мотив «святості», «сакральності», «містичності» наскрізний для творчості митця. У Шевчука містичний та ірреальний світ стає місцем розкриття протилежного «Я», дещо іншої реальності. Сакральність, таємничість супроводжує містичні елементи оповіді, передає та пояснює найпотаємніші почуття героїв, яскравіше розкриває їхню особистість та дозволяє віднайти причини їх поведінки та рис характеру. У процесі осягнення складних взаємин двох станів людини – «земного» і «сакрального», двох світів – реального та ірреального, поглиблювалось розуміння візій живих людей і художньо-естетичного функціонування картин сакрального у системі художнього твору; диференціювались філософське тлумачення реальності, містичності та міфологем, тобто концептуальний аспект цього явища й бачення його естетичної ролі в конкретному творі.
Актуальність дослідження спричинена тим, що в сучасній літературознавчій науці поряд з безперечним інтересом до сфери підсвідомого та світу «ірреального», який створюють письменники-постмодерністи, наявна прогалина в дослідженні художніх творів, де зображуються сакральні елементи світу героїв, зокрема мало досліджень питання мовного вираження сакрального в художніх творах. Потреба комплексного аналізу мовного вираження сакрального в творах Валерія Шевчука, оскільки даний твір письменника становить собою оригінальне художнє явище не лише в просторі національної літератури, а й в творчій спадщини постмодерністів в цілому, спричинило дане мовознавчо-літературознавче дослідження. Твори В. Шевчука поєднують художню розповідь з аналітично-документальними описами, що переплетені з дискурсами в міфологію, саме тому творчість цього письменника становить інтерес для розуміння вираження сакрального в художніх творах.
Мета роботи: дослідити та системно проаналізувати особливості мовного вираження сакрального в творчості В.Шевчука на прикладі творів «Дім на горі», «Стежка в траві», «Закон зла», «Око прірви», «Стедка в траві», «На полі смиренному» та інших.
Поставлена мета передбачає розв’язання таких завдань:
1) вивчити художні моделі мовного творення реальності у творах Валерія Шевчука;
2) окреслити найпоказовіші для ідіографії письменника ідеї, теми та художні образи та засоби їх мовної реалізації;
3) розкрити особливості дослідження та використання «сакральних» мотивів в постмодерністській літературі;
4) з’ясувати визначальні риси сакральної системи творів митця та їх мовного вираження;
5) проаналізувати роль історизмів та архаїзмів для інтерпретації сакрального в творчості В. Шевчука.
Об’єкт дослідження – мова прози Валерія Шевчука, а конкретно – «Дім на горі», «Стежка в траві», «Закон зла», «Око прірви», «Стедка в траві», «На полі смиренному» та інші.
Предмет дослідження – системотворчі компоненти, що формують мовне вираження сакральних мотивів та ірреального простору в творах Валерія Шевчука «Дім на горі», «Стежка в траві», «Закон зла», «Око прірви», «Стедка в траві», «На полі смиренному» та ін.
Для досягнення поставленої у роботі мети та розв’язання визначених завдань застосовано комплексний підхід до вивчення літературних явищ, який включає описовий, типологічний, структурно-семіотичний та інтертекстуальний методи.
Теоретично-методологічною основою дисертації стали праці вітчизняних та зарубіжних літературознавців, філософів, зокрема, Берегуляк А. Г., Даниленко В. Г., Доусона К. Г., Жулинського М. І., Лотмана Ю., Савенеця А. М., Рябчука М., Харчука Р. Б., Хіллмана Дж., Шнайдера В. М., Тарнашинської Л. Б. та інших дослідників.
Наукова новизна теми виявляється насамперед у тому, що дослідження мови творів В. Шевчука потребує переосмислення та узагальнення, зокрема, потребує глибшого аналізу проблема розуміння мовного вираження сакрального в творчості автора. Варто відзначити, що літературна спадщина письменника вивчалася літературознавцями і критиками, які зосереджували свою увагу на таких особливостях, як проблематика та особливості стилю письменника, мовна характеристика творчості В. Шевчука досліджувалася значно менше.
Робота складається зі вступу, двох розділів з підрозділами, висновків, списку використаної літератури. Загальний обсяг роботи – 70 листків.
Литература
1. Берегуляк А. Г. Магічний реалізм та літературний міф – зцілення чи панацея у постколоніальному контексті? («Дім духів» Ісабель Альєнде та «Дім на горі» Валерія Шевчука) / А. Г. Берегуляк // Сучасність. – 1993. – №3. – С. 67 – 75.
2. Блєдних Т. Ю. В пошуках сенсу і цілісності / Т. Ю. Блєдних // Волинь – Житомирщина. – 2003. – № 11. – С. 4 – 13.
3. Блєдних Т. Ю. Еклектизм бароко та романтизму в прозі Валерія Шевчука / Т. Ю. Блєдних // Сучасний погляд на літературу : зб. наук. пр. Київ. нац. пед. ун-ту ім. М. Драгоманова. – К., 2001. – Вип. 6. – С. 193 – 199.
4. Бойченко Л. В. Структурно-атрибутивні функції демонологічних образів у романі Валерія Шевчука «Дім на горі» / Л. В. Бойченко // Волинь – Житомирщина. – 2004. – № 12. – С. 19 – 27.
5. Борцова Т. Б. Міфосновидна поетика прози Валерія Шевчука / Т. Б. Борцова // Проблеми сучасного літературознавства : зб. наук. ст. – Одеса, 1999. – Вип. 3. – С. 240 – 250.
6. Бурдастих М. О. Сакральне й профанне в романі Вал. Шевчука «Темна музика сосон» / М. О. Бурдастих // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія»]. Сер. : Філологія. Літературознавство. – 2013. – Т. 224, Вип. 212. – С. 19-22.
7. Варецька С. О. Міфологічне мислення Валерія Шевчука / С. О. Варецька // Наук. зап. Терноп. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка : зб. – Тернопіль, 1999. – Вип. 5. – С. 34 – 40.
8. Вечеря на дванадцять персон: Житомирська прозова школа. – К.: Генеза, 1997. – 544 с.
9. Врублевська Г. Н. Функціональна роль змішаного типу мовлення в творах Валерія Шевчука / Г. Н. Врублевська // Волинь – Житомирщина. – 2004. – № 12. – С. 143 – 146.
10. Гаєвський С. Ю. Фрайдизм у літературознавстві / С. Ю. Гаєвський // История психоанализа в Украине / Сост. Кутько И., Бондаренко Л., Петрюк П. – Харків, 1996. – С. 240-268.
11. Гаврилюк Я. В. Міфологічна та фантастико-містична основа роману В. Шевчука «Дім на горі» / Я. В. Гаврилюк // Матеріали наукової конференції викладачів, співробітників та студентів, присвяченої 120-річчю заснування Чернівецького університету (м. Чернівці, 4 – 6 травня 1995 р.) : зб. – Т. 1. Гуманіт. науки. – Чернівці, 1995. – С. 46 – 56.
12. Горнятко-Шумилович А. Й. Боротьба за «автентичну людину» (Проза Валерія Шевчука як відзеркалення екзистенціалізму) / А. Й. Горнятко-Шумилович. – Львів : Каменяр, 1999. – 50 с.
13. Городнюк Н. А. Знаки необарокової культури Валерія Шевчука: компаративні аспекти : [монографія] / Н. А. Городнюк. – К. : Твім інтер, 2006. – 216 с.
14. Даниленко В. Г. Бог – письменник. Наш світ – роман / В. Г. Даниленко // Літературна Україна. – 5 червня 2008. – С. 5 – 8.
15. Даниленко В. Г. Лісоруб у пустелі: Письменник і літературний процес / В. Г. Даниленко. – К. : Академвидав, 2008. – 352 с.
16. Даниленко В. Г. Місто Тіровиван: оповідання, повість / В. Г. Даниленко. – Львів: Кальварія, 2001. – 266 с.
17. Даниленко В. Г. У пошуках демонічної жінки (архетип Аніми в пізніх повістях В. Шевчука) / В. Г.Даниленко // Слово і час. – 2000. – № 2. – С. 21 – 24.
18. Донченко Л. О. Духовна сутність міфологеми сонця в текстах В. Шевчука / Л. О. Донченко // Духовний та виховний потенціал навчального процесу : Придніпр. наук. вісн. – 1998. – № 122 (189). – С. 71 – 78.
19. Донченко Л. О. Міфологема дому як феномен національної ідентичності в прозі В. Шевчука / Л. О. Донченко // Література, фольклор, проблеми поетики : зб. наук. пр. – К. : Твім інтер, 2002. – Вип. 14. – С. 451 – 458.
20. Доусон К. Г. Религия и культура / К. Г. Доусон; пер. с англ., вступ. ст., коммент.: Кожурин К. Я. – СПб. : Алетейя. – 281 с.
21. Еліаде М. Священне і мирське; Міфи, сновидіння і містерії; Мефістофель і андрогін; Окультизм, ворожбитство та культурні уподобання / М. Еліаде. – К. : Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2001. – 591 с.
22. Євхан Н. А. Фольклорно-міфологічні моделі у прозі Валерія Шевчука (типологічний аспект) / Н. А. Євхан // Слово і час. – 2003. – №5. – С. 70 – 76.
23. Історія української літератури. XX століття: У 2 кн. Кн.2. Ч.2: 1960 – 1990-ті роки: Навч.посібник / За ред. В.Г. Дончика. – К. : Либідь, 1995. – 512 с.
24. Житомирський феномен: Спецвипуск часопису «Світло спілкування». – Житомир : М. Косенко, 2007. – 416 с.
25. Жулинський М. Г. І сповіщає нам голос трави / М. Г. Жулинський / Дім на горі: Роман-балада. – К. : Рад. письменник, 1983. – С. 468-486.
26. Кайуа Р. Миф и человек. Человек и сакральное / Р. Кайуа; пер. с фр. и вступ. ст. С.Н. Зенина. – М. : ОГИ, 2003. – 296 с.
27. Карпова О. П. Особливості метафоричного мислення Валерія Шевчука / О. П. Карпова // Філологічні студії. – Луцьк : Вежа, 2001. – № 3.– С. 16-21.
28. Карпова О. П. Демонологія «химерної прози»: джерела і функції / О. П. Карпова // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. – Харків, 2006. – С. 177-180.
29. Квіти в темній кімнаті: Сучасна українська новела: Найяскравіші зразки української новелістики за останні п’ятнадцять років. – К. : Ґенеза, 1997. – 423 с.
30. Конторчук Г. К. Власні назви як система естетичного і світоглядного узагальнення у романі Валерія Шевчука «Стежка в траві» / Г. К. Конторчук, М. В. Шевчук // Волинь – Житомирщина. – 2004. – № 12. – С. 195 – 202.
31. Корогодський Р. М. У пошуках внутрішньої людини. І дороги. І правди. І життя / Р. М. Корогодський. – К. : Гелікон, 2002. – 208 с.
32. Лонська Л. І. Національно-культурна інтерпретація символів творів В. Шевчуком (Етнолінгвістичний аспект) / Л. І. Лонська // Волинь – Житомирщина. – 2004. – № 12. – С. 208 – 215.
33. Лотман Ю. Семиосфера / Лотман Ю. – СПб. : Искусство – СПб, 2000. – 704с.
34. Монахова Т. В. Концент «дім» і «дорога» у творах Валерія Шевчука / Т. В. Монахова // Укр. мова і література в сер. шк., гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2007. – №1. – С. 90-93.
35. Набитович І. Й. Категорія Sacrum у художній прозі ХХ-ХХІ століть : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра філологічних наук : спец. 10.01.06 «Теорія літератури» / І. Й. Набитович. – Львів : Каменяр, 2009. – 39 с.
36. Опудало: Укр. проз. сатира, гумор, іронія 80-90-х років двадцятого століття. – К. : Ґенеза, 1997. – 384 с.
37. Отто Р. Священное. Об иррациональном и идее божественного и его соотношении с рациональным / Р. Отто. – СПб. : АНО «Издательство Санкт-Петербургского Университета», 2008. – 272 с.
38. Павлишин М. Р. Відлиги, література та національне питання: проза Валерія Шевчука / М. Р. Павлишин // Павлишин Марко. Канон та іконостас. – К. : Час, 1997. – С. 113–132.
39. Павлишин М. Р. Міфологічне, релігійне та філософське у прозі Валерія Шевчука / М. Р. Павлишин // Павлишин Марко. Канон та іконостас. – К.: Час, 1997. – С. 143–156.
40. Переломова О. С. Взаємодія різних шарів лексики у мові творів Валерія Шевчука / О. С. Переломова // Волинь – Житомир- щина. – 2004. – № 12. – С. 216 – 227.
41. Переломова О. С. Ідіостиль Валерія Шевчука : автореф. дис. канд. філол. наук : 10.02.01 / О. С. Переломова ; НАН України, Ін-т української мови. – К., 2002. – 18 с.
42. Полякова Г. О. «Вбудована» притча як композиційно-стильовий прийом у творах Вал. Шевчука / Г. О. Полякова // Вісник Запорізького національного університету. – 2008. – № 2. – С. 173–176.
43. Полякова Г. О. Сюжетні образи та ідейні архетипи як джерело історичної притчі / Г. О. Полякова // Волинь – Житомирщина. – 2004. – № 12. – С. 98 – 110.
44. Приліпко І. Л. Інтертекст як структурна модель роману Валерія Шевчука «На полі смиренному» / І. Л. Приліпко // Волинь – Житомирщина. – 2004. – № 12. – С. 228 – 235.
45. Приліпко І. Л. Ремінісценції та алюзії у творах Валерія Шевчука / І. Л. Приліпко // Слово і час. – 2009. – №7. – С. 33 – 37.
46. Рябчук М. Ю. Книга добра і зла за Валерієм Шевчуком / М. Ю. Рябчук // Вітчизна. – 1988. – № 2. – С. 176–179.
47. Рябчук М. Ю. Поле пристрастей людських (Штрихи доортрета Шевчука) / М. Ю. Рябчук // Українська мова і література в школі. – 1984. – №6. – С. 27 – 33.
48. Савенець А. М. Маленький Шевчук / А. М. Савенець // Косень. – 1999. – № 2-3. – С. 88-91.
49. Соболь В. О. Історіософія національної ідентичності (на прикладі прози Валерія Шевчука) / В. О. Соболь // Донец. вісн. НТШ. – Донецьк, 2004. – Т. 5. – С. 39 – 48.
50. Солецький О. М. Текст як інтелектуальний лабіринт (до проблеми рецепції збірки Валерія Шевчука «У череві апокаліптичного звіра») / О. М. Солецький // Збірник наукових записок Тернопільського державного педагогічного університету. – Тернопіль, 2003. – Вип. ХІІІ : Літературознавство. – С. 195 – 202.
51. Тарнашинська Л. Б. Художній просторово-ментальний універсум як модель реального життя (Типологічні зіставлення прози Валерія Шевчука) : матеріали IV міжнар. конгр. україністів (Одеса, 26 – 29 серп. 1999 р.) / Л. Б. Тарнашинська. – К. : Обереги, 2000. – Кн. ІІ : Літературознавство. – С. 183 – 194.
52. Тарнашинська Л. Б. Шевчук, ще раз Шевчук, і знову Шевчук, або Ще один кросворд із колапсоїдом (спроба іронічно-неіронічного прочитання навздогін монографічному дослідженню (роман «Срібне молоко») // Тарнашинська Л. Презумпція доцільності: Абрис сучасної літературознавчої концептології / Л. Б. Тарнашинська – К. : Києво-Могилянська академія, 2008. – С. 502 – 507.
53. Топуз А. С. Ескапізм як форма індивідуалізації особистості (спостереження над прозою Валерія Шевчука) [Електронний ресурс] / А. С. Топуз. – Р. д. – http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/ Apsf_lil/2009_20 /Topuz.pdf
54. Ушакова О. М. Проблема взаимодействия религии и культуры в критике Т. С. Элиота / О. М. Ушакова // Вестник Тюменского государственного университета. – 2006. – № 1. – С. 10-21.
55. Харчук Р. Б. Творчість Валерія Шевчука 90-х років ХХ ст.: між модернізмом і неопозитивізмом / Р. Б. Харчук // Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навч. посіб. – К. : «Академія», 2008. – С. 52– 68.
56. Хиллман Дж. Архетипическая психология / Хиллман Дж. – СПб. : БСК, 1996. – 157 с.
57. Хом’як О. І. Лінгвостилістика української прози 60 – 90-х років ХХ ст. (на матеріалах творчості В. Дрозда, Р. Іваничука, В. Шевчука) : автореф. дис. канд. філол. наук : 10.02.01 / О. І. Хом’як ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, Ін-т філології. – К., 2004. – 20 с.
58. Шевчук В. Дім на горі: Роман-балада / В. О. Шевчук. – К. : Рад. письменник, 1983. – 487 с.
59. Шевчук В. Закон зла (Загублена в часі) : інтелект. детектив / В. О. Шевчук // Дніпро. – 1999. – № 1 – 2. – С. 57 – 87.
60. Шевчук В. На вступі до Храму: моя рання проза роздуми, факти і тексти / В. О. Шевчук // Кур’єр Кривбасу. – 2003. – №167. – С. 141-168.
61. Шевчук В. На полі смиренному / В. О. Шевчук . – Харків : Фоліо , 1994.– 494 с.
62. Шевчук В. Стежка в траві. Житомирська сага: У 2-х. т. – Т. 1. / В. О. Шевчук. – Харків : Фоліо, 1994. – 494 с.
63. Шевчук В. Око Прірви. Роман / В. О. Шевчук. – Київ : Український письменник, 1996. – 197 с.
64. Шевчук В. Темна музика сосон : [роман]; Сад житейський думок, трудів та почуттів : [автобіограф. замітки] / В. О. Шевчук. – К. : Акцент, 2003. – 448 с.
65. Шевчук В. Три листки за вікном: роман / В. О. Шевчук. – К. : А-БА-БА-ГА- ЛА-МА-ГА, 2011. – 702 с.
66. Шевчук В. У череві апокаліптичного звіра : роман / В. О. Шевчук. – К. : Укр. письм., 1995. – 201 с.
67. Шнайдер В. К. Письменник, що сказав жорстоку правду / В. К. Шнайдер // Кур’єр Кривбасу. – 2005.– №191.– С. 186-189.
68. Якубовська М. С. Храм вічного дому : (штрихи до літературного портрета Валерія Шевчука) // У дзеркалі слова. Есеї про сучасну літературу / М. С. Якубовська. – Львів : Каменяр, 2005. – С. 279 – 287.
69. Sawicki S. Sacrum w badaniach literatury / S. Sawicki // S. Sawicki. WartoĞü – Sacrum – Norwid. – Lublin, 1994. – S. 95–103.
Другие работы этого направления
Присудок у науковій праці Франка "Із секретів поетичної творчості"
Розвиток української культури в другій половині ХХ ст.
"Проблематика та поетика дитячих оповідань Івана Франка та Михайла Коцюбинського: типологічні паралелі"
Український фольклор у творчій спадщині Гоголя
Герменевтика індивіда у збірках «Круговерть» (1965), «Зимові дерева» (1970), «Веселий цвинтар» (1971), «Час творчості / Dichtenszeit» (1972), «Палімпсести» (1971-77) (опублікована 1986) Василя Стуса»
Жестова поведінка персонажів в романі Панаса Мирного "Хіба ревуть воли як ясла повні?"
Методика вивчення міфів і легенд в 5 класі
Т. Шевченко. Життя і творчість Івана Дзюби образ поета
Особливості поетики Василя Стуса
Лексичні організації поетичного мовлення Б. Кравціва
Поетика символізму в драматургії М. Метерлінка
Літературний твір як структурний елемент художньо-філософської концепції світу
ФОЛЬКЛОРНО-МІФОЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ ЛЕСІ УКРАЇНКИ
Підручники з літератури у 50-80-х рр. XX ст. і реформування їх у сучасних умовах
Провідні мотиви у творчості Д.Загула
Відкриття В.Шевчуком української барокової поезії
Розвиток літератури, освіти та науки у 20-30-х роках ХХ ст.
Складне речення (безсполучникове) в українській мові (на основі сучасних авторів)
Практична робота з української літератури
Новели В. Підмогильного жанрово-стильова своєрідність
Проблема та поетика дитячих оповідань Івана Франка
Іван Котляревський
Українське шістдесятництво
Нижньоновгородська творчість Тараса Шевченка
Язичництво Давньої Русі
Літературно-критичні статті Євгена Маланюка
Тарас Шевченко і “народна пісня”
Писанки
Розвиток української літератури і мистецтва у 50-60-х роках ХХ ст.
Іван Котляревський
Драма І. Карпенка-Карого «Безталанна»: аналіз літературного твору
Образ природи Криму в поезії Домініка Арфіста
Жіночі образи у повістях І.Нечуя-Левицького "Дві московки" та "Бурлачка"
Концепція світ як хаос у романі Л. Денисенко «Сарабанда банди Сари»
Персонажі байок Григорія Сковороди
"Собор" О. Гончара. Актуальність залишається?
Хронотоп дитинства та осмислення феномену війни у поезіях Ліни Костенко
Літературна дискусія 1925-1928 рр.
Ад'єктивація дієприкметників у сучасній українській літературній мові
Тема еміграції в повісті Геннадія Довнара «Повернення»
Острозьке літературне коло письменників. Проза
Селянська тема у повісті Івана Нечуй-Левицького «Кайдашева сім'я»
Іван Франко в літературно-критичній та публіцистичній рецепсії Симона Петлюри
Аналіз літературно-художнього твору Бальзак О. Батько Горіо
Реалізація лексико-семантичного поля назв емоційних станів людини в творах Квітки-Основяненка
Поема «Мойсей» Івана Франка в контексті європейської поезії
Перші рукописні книги на українських землях та їх значення
Tарас Шевченко — реформатор української літературної мови
Запитання українська література