Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   60 грн.
ЦЕНА:   138 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Правове регулювання ринку банківських послуг   (ID работы: 640)

Направление: Право
Предмет: Банковское право
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 45
Год защиты: 2009
Язык: Украинский
Содержание
ЗМІСТ

ВСТУП
РОЗДІЛ 1 Теоретико-методологічні аспекти основи банківської діяльності
1.1 Загальна характеристика банківської діяльності
1.2. Поняття, види та правове становище банків
РОЗДІЛ 2 Правове регулювання проведення банківських операцій в Україні
2.1. Характеристика нормативно-правової бази, що регулює діяльність банків в Україні
2.2 Загальна характеристика ринку банківських послуг України
2.3. Правові основи діяльності НБУ
РОЗДІЛ 3 Зарубіжний досвід правового регулювання ринку банківських послуг
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ
Введение
ВСТУП
Розвиток так званого, внутрішнього бартеру, все більш активне проникнення в оборот іноземної валюти, широке розповсюдження всіляких платіжних сурогатів призвели до разбалансування грошової системи.
Відбувається різке збільшення прибутків населення, не покріплене відповідним підвищенням обсягів виробництва товарів і платних послуг. Тут відбивається вплив як суб'єктивних, так і об'єктивних чинників - передусім реалізація соціальної програми. Серйозний вплив є і від становлення ринкових відношень, що для нашої економіки, основаної на тоталітарних принципах, виявилося, в відомому ступені неприйнятним. Не спрацьовують економічні міри, що обмежують надмірне наповнення каналів звернення наявними грошами.
Ось чому необхідні невідкладні міри, направлені на забезпечення стабілізації банківської справи. Перші кроки вже зроблені. Створена дворівнева банківська система – Національний Банк України (НБУ) в єдиному комплексі з широкою мережею комерційних і кооперативних банків, а також спеціальних кредитних установ.
Відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність" від 7 грудня 2000 р. банк - це юридична особа, яка має виключне право на підставі ліцензії Національного банку України здійснювати у сукупності такі операції: залучення у вклади грошових коштів фізичних і юридичних осіб та розміщення зазначених коштів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик, відкриття і ведення банківських рахунків фізичних та юридичних осіб. Від банків слід відрізняти фінансові установи - юридичні особи, які проводять одну або кілька операцій, що можуть виконуватися банками, за винятком залучення вкладів. Банківська система України складається з Національного банку України та інших банків, що створені і діють на території України відповідно до закону. Центральним банком України, особливим центральним органом державного управління є Національний банк України. Його юридичний статус, завдання, функції, повноваження і принципи організації визначаються Конституцією України, Законом України "Про Національний банк України" від 1999 р.
Заключение
ВИСНОВКИ
Україна нині переживає нелегкий період переходу до регульованої ринкової економіки, та адаптації до законодавства Євросоюзу, тому становлення і розвиток національної банківської системи та її правових підвалин відбувається у складних кризових умовах.
Успіх державної політики країни в цілому великою мірою залежить від стабільності її банківської системи. В умовах переходу від жорсткої адміністративної системи управління економікою до ринкового господарства саме банківська система покликана забезпечити економічно виправданий розподіл фінансових ресурсів, стимулювати конкурентні відносини, приватизацію державного майна, перебудову ціноутворення та цінових пропорцій.
Як свідчить практика, нестабільність банківської системи, кризи банків мають тяжкі економічні наслідки. Тому для створення стабільної банківської системи потрібно втілити в життя всі необхідні зміни в чинному законодавстві щоб воно відповідало високим світовим стандартам, і давало змогу здійснювати банківську діяльність безперебійно, безпечно та на високому рівні.
Відповідно до Конституції України основною функцією Національного банку є забезпечення стабільності грошової одиниці України.
Крім того, Національний банк виконує такі функції:
- відповідно до розроблених Радою Національного банку України Основних засад грошово-кредитної політики визначає та проводить грошово-кредитну політику;
- монопольно здійснює емісію національної валюти України та організовує її обіг;
- виступає кредитором останньої інстанції для банків і організовує систему рефінансування;
- встановлює для банків правила проведення банківських операцій, бухгалтерського обліку і звітності, захисту інформації, коштів та майна;
- організовує створення та методологічно забезпечує систему грошово-кредитної і банківської статистичної інформації та статистики платіжного балансу;
- визначає систему, порядок і форми платежів, у тому числі між банками;
- визначає напрями розвитку сучасних електронних банківських технологій, створює, координує та контролює створення електронних платіжних засобів, платіжних систем, автоматизації банківської діяльності та засобів захисту банківської інформації;
- здійснює банківське регулювання та нагляд;
- веде Реєстр банків, їх філій та представництв, валютних бірж, здійснює ліцензування банківської діяльності та операцій у передбачених законами випадках;
- складає платіжний баланс, здійснює його аналіз та прогнозування;
- представляє інтереси України в центральних банках інших держав, міжнародних банках та інших кредитних установах, де співробітництво здійснюється на рівні центральних банків;
- здійснює відповідно до визначених спеціальним законом повноважень валютне регулювання, визначає порядок здійснення платежів в іноземній валюті, організовує і здійснює валютний контроль за комерційними банками та іншими кредитними установами, які отримали ліцензію Національного банку на здійснення операцій з валютними цінностями;
- забезпечує накопичення та зберігання золотовалютних резервів та здійснення операцій з ними та банківськими металами;
- аналізує стан грошово-кредитних, фінансових, цінових та валютних відносин;
- організовує інкасацію та перевезення банкнот і монет та інших цінностей, видає ліцензії на право інкасації та перевезення банкнот і монет та інших цінностей;
- реалізує державну політику з питань захисту державних секретів у системі Національного банку;
- бере участь у підготовці кадрів для банківської системи України;
- здійснює інші функції у фінансово-кредитній сфері у межах своєї компетенції, визначеної законом.
Банки в Україні можуть функціонувати як універсальні або як спеціалізовані. За спеціалізацією банки можуть бути ощад-
ними, інвестиційними, іпотечними, розрахунковими (кліринговими).
Банки в Україні створюються у формі акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю або кооперативного банку.
Законодавство про господарські товариства поширюється на банки у частині, що не суперечить Закону України "Про банки і банківську діяльність".
Певні особливості правового статусу мають державні банки, тобто банки, сто відсотків статутного капіталу яких належать державі.
Державний банк засновується за рішенням Кабінету Міністрів України. При цьому в законі про Державний бюджет України на відповідний рік передбачаються витрати на формування статутного капіталу державного банку. Кабінет Міністрів України зобов'язаний отримати позитивний висновок Національного банку України з приводу наміру заснувати державний банк. Отримання висновку Національного банку України є обов'язковим також у разі ліквідації (реорганізації) державного банку, за винятком його ліквідації внаслідок неплатоспроможності.
Статут та діяльність державного банку мають відповідати вимогам цього Закону, інших законів України та нормативно-правових актів Національного банку України.
Статут державного банку затверджується постановою Кабінету Міністрів України.
Держава здійснює та реалізує повноваження власника щодо акцій (паїв), які їй належать у статутному капіталі державного банку, через органи управління державного банку.
Органами управління державного банку є наглядова рада та правління банку.
Органом контролю державного банку є ревізійна комісія, персональний та кількісний склад якої визначаються наглядовою радою державного банку.
Литература
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ
1.Україна. Закон. Про банки і банківську діяльність: Прийнятий 7 груд. 2000 р. № 2121-ІІІ // Уряд. кур’єр. - 2001. - 17 січ. - С. 4-13.
2. Положення про фінансове оздоровлення комерційних банків: Затв. постановою Правління НБУ від 30.12.96 р. № 346 // Банк. справа. - 1997. - № . - С. 75-77.
3. Алексєєв І. В. Банківська система України: проблеми і моделі розвитку // Україна в ХХІ столітті: концепції та моделі економічного розвитку: Матеріали доп. V Міжнар. Конгр. Укр. Економістів, Львів, 22-26 трав. 2000 р. - Львів, 2005. - Ч. 1. - С. 262-264.
4. Ануфрієв В., Радзієвська В. Шляхи розвитку банківської діяльності у зв’язку з використанням новітніх технологій. Автоматизація у банк. секторі // Вісн. Укр. Акад. держ. управління. - 2006. - № 4. - С. 88-93.
5. Банківське право України / За ред. А.О.Селіванова. — К.2007, - 320 с.
Безклубий І. Операції банку та класифікація цивільних правочинів у банківській діяльності // Право України №4, 2007 р.
6. Безклубий І., Пафик О. Поняття безготівкових розрахункових відносин // Підприємництво, господарство і право.- 2005.- № 1.-C. 19-22.
7. Безклубний І.А. Правова природа договору банківського рахунка // Вісник господарського судочинства.- 2005.- № 5.-C.125-133.
8. Безкоровайний, Є. О. Методичні основи аналізу банківського кредитування фізичних осіб [Текст] / Є. О. Безкоровайний // Економіка. Фінанси. Право. - 2008. - N 9. - С.19-24
9. Білоус О.А. Операції комерційних банків на ринку цінних паперів // Фінанси України.- 2005.- № 9.- C.93-99.
10. Бороденко С. Застава як форма забезпечення банківських кредитів // Економіка. Фінанси. Право.- 2001.- № 4.- С.15-20.
11. Бус О. Удосконалення рейтингової системи оцінювання діяльності банків при проведенні виїзних інспекційних перевірок // Банківська справа.- 2008.- № 3.-C.75-87.
12. Василенко Ю.В. Організаційно-правові заходи щодо запобігання виникнення неплатоспроможності банківської установи // Держава і право.- 2007.- № 3.- C.474-480
13. Василенко Ю.В. Правові підстави застосування процедури санації до банківської установи // Держава і право.- 2007.- № 1.- C.451-456.
14. Васюренко, О. В. Банківські операції [Text] : навчальний посібник / О. В. Васюренко. - 6-те вид., перероб. і доп. - К. : Знання, 2008. - 318 с. - (Вища освіта ХХI століття). - ISBN 978-966-346-319-3
15. Віблий П.І., Поляков М.О. Формування стратегії комерційних банків в сучасних умовах розвитку банківської системи України // Пробл. розвитку фінансово-кредитної системи в Україні: 36. наук.- прикл. пр. - Львів, 2007. - С. 22-23.
16. Віднійчук-Вірван Л.А. Міжнародні розрахунки і валютні операції.- Львів: Магнолія 2006, 2007.- 214 c.
17. Грудзевич У. Я. Шляхи розвитку банківських послуг України // Україна в ХХІ столітті: концепції та моделі економічного розвитку: Матеріали доп. V Міжнар. Конгр. укр. Економістів, Львів, 22-26 трав. 2000 р. - Львів, 2008. - Ч. 1. - С. 270-274.
18. Мирошников П. С. Роль банковской системы Украины в развитии предпринимательства // Экон. инновации. - Одесса, 2008. - Вып. 3: Совершенствование системы управления предпринимательством. - С. 29-33.
19. Паламарчук В., Бойченко О. Формирование системы коммерческих банков: соц.-экон. аспект // Екон. часопис. - 2007. - № 1. - С. 14-18.
20.Савін К. С. Стан банківського маркетингу в Україні // Актуал. пробл. міжнар. відносин. - К., 2006. - Вип. 12, Ч. 3. - С. 78-88.
Другие работы этого направления