Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   80 грн.
ЦЕНА:   184 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

ФІЛОСОФСЬКІ ПОГЛЯДИ В. ШИНКАРУКА   (ID работы: 629)

Направление: Гуманитарные предметы
Предмет: Философия
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 34
Год защиты: 2009
Язык: Украинский
Содержание
ЗМІСТ

ВСТУП
РОЗДІЛ І. Історико-філософська школа в Україні в середині ХХ ст.
1.1. Духовні витоки та еволюція філософських поглядів
В. Шинкарука
1.2. Діалектико-гуманістичний неомарксизм у поглядах
Філософа
РОЗДІЛ ІІ. Школа філософської антропології В. Шинкарука
2.1. Проблема людського буття та його сенс у розумінні філософа
2.2. Трактування поняття світогляд у філософських
дослідженнях В. Шинкарука
РОЗДІЛ ІІІ. Культурологічний підхід В. Шинкарука у дослідженні попередників
3.1. Теорія пізнання, логіка та діалектика у німецьких класичних філософів
3.2. Основні принципи філософії культури Г. Сковороди
у розумінні В. Шинкарука

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Введение
ВСТУП
Національне відродження, актуалізуючи історичну пам’ять і спрямовуючи історико-філософську науку до осмислення тих філософських процесів, що розгортались на теренах України впродовж її історії, висуває перед істориками філософії низку важливих завдань. Чи не найпершим з них є усунення численних прогалин у вивченні історії вітчизняної філософії, що стоять на заваді відтворення її повноцінного і цілісного образу. В зв’язку з цим особливу увагу фахівців привертає київська академічна філософія середини ХХ ст., що тривалий час залишалась на периферії історико-філософської свідомості.
Філософська думка середини ХХ ст. відзначається наявністю кардинальних змін, що відбулись у філософському пошуку вітчизняних філософів 60–70-х рр. минулого століття, коли особливого резонансу дістало осмислення проблем буття і людини. Ці зміни випливали з розробки проблематики зацікавленості світом не лише як сферою об'єктивної дійсності, а світом людини, світом, для якого важливим чинником стає духовно-практичний вимір. Відтак, багато мислителів як у нашій країні, так і поза її межами, назвали ці зміни антропологічним поворотом, і першорядну роль у цих позитивних зрушеннях відіграв саме Володимир Шинкарук.
Достойним продовжувачем справи П. Копніна був непересічний філософ, організатор науки та вихователь творчої філософської молоді Володимир Іларіонович Шинкарук. На філософському факультеті Київського університету проявились його творчі здібності, схильність до наукової діяльності. В університеті він захистив кандидатську дисертацію, працював викладачем. Тут захистив докторську. Після захисту докторської дисертації став першим деканом відновленого філософського факультету. Пройшовши великий шлях від викладача до декана факультету, Володимир Іларіонович ніколи не поривав із педагогічною діяльністю. Його педагогічна діяльність та філософські праці створили ім‘я вченому не лише в Україні, але і за її межами.
Стан наукової розробки проблеми. Філософський доробок В.Шинкарука цікавить дослідників не випадково, наукові інтереси його були зосереджені як на питаннях історії філософії, так і навколо дослідження проблем логіки, теорії пізнання й методології наукового пізнання. Всупереч вульгарній ідеології, що притаманна офіційній версії тогочасної філософії діалектного та історичного матеріалізму В. Шинкарук намагається акцентувати увагу на гуманістичному спрямування філософії.
Незважаючи на такі важливі завдання, що ставив перед собою філософ мало хто з дослідників займався вивченням його наукового доробку. Найчастіше згадки про наукові здобутки В. Шинкарука у окремих дослідженнях або підручниках можна знайти в розділі про розвиток філософії в Україні ХХ століття.
В. Горський у підручнику «Історія української філософії» вносить прізвище В. Шинкарука в перелік філософів, що зробили значний вклад у розвиток української філософської думки і виступали з позицій гуманізації філософії, всупереч офіційній ідеології. «Активно освоюється спадщина німецької класичної філософії. Школа Очолювана В. І. Шин каруком, здійснює плідне вивчення проблем діалектики, логіки та теорії пізнання на ґрунті аналізу філософії Канта, Гегеля, Фейєрбаха та інших представників німецької філософської класики» [3, 279].
Серед дослідників філософської спадщини В. Шинкарука треба відзначити Є. Андрос [1], В. Табачковський [13, 14, 15], М. Максюта [10], І.Грабовська [4], І. Клочков [9], С. Грабовський [5].
Проте комплексного дослідження філософського доробку В. Шинкарука сучасні дослідники не проводили, надаючи перевагу аналізу окремих проблем творчого доробку автора, або узагальнено характеризуючи його філософські ідеї в межах біографічного портрету.

Метою курсової роботи є з’ясування місця київської академічної історико-філософської школи в історії української філософської культури, аналіз доробку Володимира Шинкарука у галузі історії філософії та визначення його ролі у становленні вітчизняної історико-філософської науки.
Досягнення поставленої мети передбачає розв’язання низки взаємопов’язаних завдань:
· визначити основні аспекти філософських пошуків В. Шинкарука;
· встановити духовні витоки та еволюція філософських поглядів В.Шинкарука;
· з’ясувати поняття діалектико-гуманістичний неомарксизм;
· назвати ознаки діалектико-гуманістичного неомарксизм у поглядах філософа;
· проаналізувати особливості розробки поняття проблема людського буття та його сенс у розумінні філософа
· надати трактування поняття світогляд у філософських дослідженнях В.Шинкарука
Об’єктом дослідження є філософський доробок В. Шинкарука.
Предметом дослідження є спроба виділити основні категорії філософських роздумів В. Шинкарука.
Методи дослідження. Методологічною основою курсової роботи є системний підхід до вивчення особливостей використання і тлумачення філософського доробку В. Шинкарука. Для вирішення сформульованих завдань використовувались загальнонаукові методи: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, формулювання логічного висновку.
Обсяг і структура курсової роботи обумовлена внутрішньою логікою розкриття теми дослідження, характером предмета, а також поставленою метою та основними завданнями роботи. Дослідження складається зі вступу, трьох розділів, поділених на підрозділи, висновків та списку використаної літератури.
Заключение
ВИСНОВКИ

Виходячи з розуміння сутності культури як простору спілкування і взаємодії, в якому знаходять реалізацію людські цінності і смисли, ми використовуємо культурологічний підхід до історико-філософського дослідження, що в сучасній українській філософії став предметом спеціальної рефлексії і послідовного втілення в працях В. Шинкарука. Культурологічний підхід до вивчення історії філософії ґрунтується на розумінні філософії як особливої сфери духовної діяльності, в якій знаходить вираз людське усвідомлення граничних засад буття й широкого кола смисложиттєвих проблем, акцентує увагу на особистісному вимірі філософії та її історії й вимагає розгляду ідей певного мислителя через призму його особистості, в якій сфокусовані культурно-історичні та теоретичні особливості їхнього розвитку.
Необхідно зазначити, що В. Шинкарук став одним із засновників історико-філософської школи в Україні та засновником школи антропологічної філософії в Україні. Основна увага у філософському доробку В. Шинкарука приділялась аналізу проблеми пізнання світу і людини. Головний акцент філософських роздумів переводиться з аналізу процесів що не залежать від людини і людства, на дослідження явищ і понять, що освоюються людиною в процесі її пізнавальної діяльності, й ширше — на світоглядне осмислення світу. Отже, людина проголошується у філософському доробку В. Шинкарука категорією особливої уваги.
До того ж В. Шинкарука цікавлять питання історії філософії, пильну увагу науковець звертає на концепції німецької класичної філософії, а саме на дослідження робіт Канта, Гегеля, Фейєрбаха, проте його цікавить і філософія Китаю. З постатей українських філософів найбільше зацікавлення викликала у В. Шинкарука постать Г. Сковороди.
Литература
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Андрос Є. В. Шинкарук як ініціатор антропологічного повороту в українській філософії XX сторіччя / Є. Андрос // Трибуна. – 2008. – N 3/4. – С. 14-16.
2. Бичко І., Осічнюк Ю. Розвиток філософської думки в Україні. / І. Бичко, Ю. Осічнюк – К.: Либідь, 1991 – 456 с.
3. Горський В. Історія української філософії. / В. Горський – К.: Наукова думка, 1997. – 289 с.
4. Грабовська І. Про університет, філософію та час (до 175-річчя Київського національного університету імені Тараса Шевченка). / І. Грабовська. // Трибуна студента. – 2009. – № 1. – С. 3-4.
5. Грабовський С. Філософ Володимир Шинкарук та український неомарксизм. / С. Грабовський // Контраст. – 2008. – від 23 квітня. – С. 5.
6. Данильян О., Тараненко В. Основи філософії: Навч. посібник. – Харків: Право, 2003. – 352 с.
7. Історія філософії. Словник / За заг. ред. В. Ярошовця. – К.: Знання України, 2005. – С. 1178-1180.
8. Історія філософії України: Підручник. / за ред. М. Тарасенко. – К.: Либідь, 1994. – 416 с.
9. Клочков І. Проблеми буття та світогляду людини як наскрізні теми філософської творчості В. І. Шинкарука. / І. Клочков. // Мультиверсум. – 2003. – № 32.– С. 68-77.
10. Максюта М. Деякі аспекти проблеми наукової культури у творчості В.І. Шинкарука. / М. Максюта // Мультиверсум. – 2003. – № 36. – С. 3-18.
11. Марченко О. Особливості осмислення духовних засад людського буття українською філософією (методологічний аспект проблеми). / О.Марченко. // Мультиверсум. – 2003. – № 34. – С. 3-12.
12. Піркова О. Теоретичне та ідеальне в неомарксизмі (на матеріалі критичної теорії та теорії діяльності). / О. Піркова // Філософсько-антропологічні студії – 2003. – № 1. – С. 200-209.
13. Табачковський В. Український персоналізм В. Шинкарука // Шинкарук В. Вибрані твори: у 3-х т.– К.: Український Центр духовної культури, 2004. – Т. ІІІ. – Ч.1. – С. 5-55.
14. Табачковський В. Феноменологія антропологічних ідей В. Шинкарука (до 75 річчя за дня народження вченого). / В. Табачковський // Філософська думка. – 2003. – № 3. – С.14-38.
15. Табачковський В. «У пошуках невтраченого часу». / В. Табачковський – К.: ПАРАПАН, 2004. – 298 с.
16. Філософія. Курс лекцій: Навч. посібник / І. Бичко, Ю. Осічнюк, В. Табачковський – К.: Либідь, 1991. – 456 с.
17. Філософський словник / За ред. В. Шинкарука. – К.: Наукова думка, 1986. – 800 с.
18. Шинкарук В. "Хрущовська відлига" і нові тенденції в дослідженнях Інституту філософії АН України в 1960-х роках. / В. Шинкарук // Філософська думка. – 1998. – № 4-6. – С. 5 –22.
19. Шинкарук В. Марксистсько-ленінська філософія і світогляд. / В. Шинкарук. // Філософська думка. – 1969. – №1. – С.9–20.
20. Шинкарук В. Людське буття: екзистенція, час, свобода. / В. Шинкарук. // Український світ. – 1995. – № 1-3. – С.41.
21. Шинкарук В. Марксистский гуманизм и проблема смысла человеческого Бытия. / В. Шинкарук. // Шинкарук В. Вибрані твори: у 3-х т.– К.: Український Центр духовної культури, 2004. – Т. ІІІ. – Ч. І. – С. 108–120.
22. Шинкарук В. Проблемы смысла человеческого Бытия. / В. Шинкарук // Шинкарук В. Вибрані твори: у 3-х т. – К.: Український Центр духовної культури, 2004. – Т. ІІІ. – Ч. І. С. 283–294.
23. Шинкарук В. Про смисл буття. / В. Шинкарук. // Шинкарук В. Вибрані твори: у 3-х т. – К.: Український Центр духовної культури, 2004. – (Філософська спадщина України). – Т. ІІІ. – Ч. 2. – С. 322–325.
24. Шинкарук В. Философия и мировоззрение. Человек и мир человека. / В. Шинкарук – К.: Наук. думка, 2003. – 154 с.
25. Шинкарук В. Категориальная структура научного мировоззрения. / В. Шинкарук – К.: Наук. думка, 2001. – 256 с.
26. Ярош О. Символи людської присутності: мовні аспекти релігійно-філософської антропології. / О. Ярош // Філософсько-антропологічні читання'98. (До 70-річчя засновника світоглядно-антропологічної школи Володимира Шинкарука). – Київ: Стилос, 1999. – C. 184-198.
Другие работы этого направления
Філософія науки : теорія, як форма наукового пізнання Філософія освіти: криза класичної парадигми освіти
Значення філософії Л. Вітгенштайна для становлення сучасної практичної філософії
Життя та філософська діяльність Сократа
Соціодинаміка культурного життя
Вчення І. Канта про пізнання та мораль. І. Кант “Критика чистого розуму”
Історичні типи та структура світогляду
Історичні форми діалектики та метафізики як методів пізнання
Філософія освіти і науки
Наука і глобальні проблеми сучасності
Давньоіндійська філософія і сучасність
Раціоналізм
Вчення Канта про державу і право
Цінність як об'єкт філософського розуміння
Натуралісти та філософи XVIII-XIX ст. про місце людини в природі
Філософське вчення Платона
Структура свідомості, її рівні
Виникнення філософії. Філософський спосіб освоєння дійсності
Філософська концепція людини
Християнство в контексті культури українського народу
Філософські проблеми біології
Ведення дискусу. Майєвтика
ФІЛОСОФСЬКІ ПОГЛЯДИ СОКРАТА
Філософська думка стародавньої Індії
Специфіка філософського знання
Контрольна робота з філософії
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ФІЛОСОФСЬКОЇ КОНЦЕПЦІЇ ЛЮДВІГА ФЕЙЄРБАХА
Космоцентризм як світоглядний принцип античної філософії