Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   35 грн.
ЦЕНА:   80 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Інноваційні процеси в організації в умовах формування ринку (На прикладі підприємства ТОВ „Мітра”)   (ID работы: 600)

Направление: Менеджмент
Предмет: Менеджмент организаций
Тип работы: Дипломная работа
Число страниц: 113
Год защиты: 2006
ВУЗ: Киевский Экономический Институт Менеджмента (ЭКОМЕН)
Язык: Украинский
Содержание
ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЗДІЙСНЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ
1.1 Проблеми впровадження інновацій на мікрорівні та шляхи їх розв’язання
1.2 Інноваційний процес
1.3 Класифікаційна характеристика інновацій
РОЗДІЛ ІІ. ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
2.1 Характеристика підприємства і аналіз його виробничо-господарської діяльності ТОВ „Мітра”
2.2.Обгрунтування необхідності та впровадження інновацій на підприємстві
2.3. Аналіз впливу інтегрального показника конкурентоспроможності продукції на ефективність впровадження інновацій на підприємстві
РОЗДІЛ ІІІ. ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОВ „МІТРА”
3.1. Основні стратегічні напрями розвитку діяльності ТОВ „Мітра”
3.2 Заходи реалізації інноваційної стратегії ТОВ „Мітра”
3.3 Оцінка ефективності впливу запропонованих інновацій на розвиток ТОВ „Мітра”
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ
Введение
ВСТУП
Актуальність обраної теми обумовлена тим, що дослідження інноваційних процесів має велике практичне значення. Наукових праць, присвячених інноваціям є велика множина, а практичних прикладів впровадження сучасних інноваційних технологій майже не існує. Дана робота дозволяє не тільки визначити які основні стратегічні напрямки розвитку інноваційних процесів в країні, а також ілюструє як застосовувати загальновідомі теоретичні принципи для досягнення власної мети.
Інноваційний розвиток підприємства передбачає зміну стану підприємства, трансформацію до заздалегідь визначеного рівня на основі еволюції інновації. Мається на увазі досягнення стратегічних цілей і завдань підприємства, через формування його інноваційного потенціалу.
Стратегічний напрямок науково-технічної політики на передбачувану перспективу зводиться до комплексного рішення наступних задач:
- концентрація коштів і зусиль на пріоритетних напрямках розвитку науки і техніки;
- прискорення процесів створення, впровадження і тиражування прогресивних науково-технічних рішень;
- підвищення уваги з боку наукових організацій до конкретних практичних завдань, що реально стоять перед виробництвом.
Розробка, впровадження у виробництво нової продукції мають для фірм важливе значення як засіб підвищення конкурентноздатності й усунення залежності малого підприємства від розбіжності життєвих циклів виробленої продукції. У сучасних умовах відновлення продукції відбувається досить швидкими темпами.
Своєчасне й повне забезпечення інноваційних процесів фінансовими ресурсами сьогодні особливо важливе. Як свідчить світовий досвід та практика реалізації інноваційних пріоритетів України, недостатність обсягів фінансування та обмеженість основних фінансових джерел створює податкові труднощі для результативного формування інноваційної моделі розвитку національної економіки. Формування інноваційної моделі передбачає складніші науково-технічні розробки, вимогливіші запити споживачів і відповідно, дорожчим стає їх виконання. Лише в разі систематичного виділення необхідних фінансових ресурсів у достатньому обсязі для створення високотехнологічних виробників науково-дослідних, дослідно-конструкторських робіт може бути досягнуто кумулятивного ефекту від науково-технічної та інноваційної діяльності. Автор статті досліджує проблеми фінансового забезпечення науково-технічної та інноваційної діяльності. Систематизує основні джерела фінансування створення наукомісткої продукції. Розглядає особливості їх використання в умовах формування інноваційної моделі розвитку підприємств економіки України.
Комплексною характеристикою спроможності підприємства до інноваційної діяльності є його інноваційний потенціал. Це поняття є концептуальним відображенням феномену інновацій. Зовсім недавно воно ввійшло до числа термінів економічної науки як економічна категорія, але в сучасній економічній літературі, у тому числі и українській, відсутнє однозначне його визначення. У наукових працях цей термін вживається, як правило, операційно при розв'язанні інших науково-пізнавальних завдань. У багатьох дослідженнях автори концентрують свої зусилля на вивченні окремих сторін інноваційного потенціалу, тому в літературі представлені специфічні визначення, які мало співвідносяться між собою. Іноді поняття "інноваційний потенціал" ототожнюється з науковим, інтелектуальним, творчим та науково-технічним потенціалом.
Виходячи із вищезазначеної наукової проблеми об’єктом дослідження в роботі є розвиток інноваційних процесів на підприємствах України, зокрема на меблевій фірмі “Мітра”.
Предметом дослідження є політика підприємства щодо методологічних основ розвитку інноваційних процесів на підприємстві та система фінансової підтримки нововведень.
Таким чином, мета дослідження полягає в тому, щоб всебічно вивчити тенденції розвитку та існуючі системи розвитку інноваційного підприємництва, а також оцінка ефективності впливу інноваційних заходів на діяльність підприємства.
Для реалізації мети були поставлені такі завдання:
- розглянути проблему, тенденції та фактори становлення та розвитку інноваційного бізнесу на підприємствах України
- проаналізувати місце та значення інновацій в фінансово-господарській діяльності меблевого підприємства “Мітра”;
- дослідити сутність та необхідність введення інноваційних процесів в діяльність досліджуваного суб’єкта господарювання;
- висвітлити перспективи розвитку ТОВ “Мітра”;
- оцінити ефективність впливу запропонованих рекомендацій на розвиток підприємства “Мітра”.
Методи дослідження : порівняльний, економічний та статистичний.
Теоретичною і методологічною основою дослідження стали праці вітчизняних і зарубіжних учених, що пов'язані з проблемами фінансової підтримки малого підприємництва, законодавчі та нормативні акти України з відповідних питань.
Структура роботи обумовлена обраною темою, і складається зі вступу, трьох розділів, висновку та списку використаної літератури.
Заключение
ВИСНОВКИ
Основною метою діяльності підприємства відповідно до принципів TQM є збалансоване задоволення всіх зацікавлених сторін: споживачів, постачальників, працівників, власників та суспільства в цілому. Високий рівень задоволення зацікавлених сторін може бути досягнутий тільки завдяки постійному удосконаленню всіх аспектів діяльності підприємства. Тому, відповідно до концепції TQM під якістю мається на увазі не стільки якість зробленої продукції чи створених послуг, скільки якість роботи підприємства в цілому.
Сьогодні інноваційна стратегія будь-якої компанії не може реалізовуватися у статичній системі координат — вона має завжди зважати на надзвичайну динамічність ринків та змінність технологій. В умовах нового часу конкуренти можуть швидко скопіювати ринкову поведінку, і ваша конкурентна перевага в кращому разі буде тимчасовою. В цій боротьбі важливу роль відіграє інноваційний потенціал компанії.
Конкуренція є об’єктивним економічним законом розвинутого товарного виробництва, дія якого є для товаровиробників зовнішньою примусовою силою до підвищення продуктивності праці на своїх підприємствах, збільшення масштабів виробництва, прискорення НТП, впровадження нових форм організації виробництва, форм і систем заробітної плати тощо. Дія багатьох економічних законів відбувається у формі примусових сил конкурентної боротьби, в результаті чого конкуренція виступає важливою рушійною силою розвитку економічної системи, складовою частиною її господарського механізму.
Вищевикладений аналіз дозволяє констатувати, що ТОВ „Мітра” не дарма має відзнаки від державних та недержавних фондів та установ. Підприємство дійсно провадить політику активного та інтенсивного розвитку, постійно оновлюючи асортимент, коригуючи його структуру, вдосконалюючи систему ціноутворення, управління ресурсами підприємства. Тому, істотно, що всі ці зусилля власника та менеджменту підприємства позитивно відображаються на іміджі підприємстві, його фінансовому стані та перспективах розвитку.
На основі проведених досліджень можна зробити наступні висновки:
1. Підприємство відповідає тільки деяким еталонним показникам.
2. Підприємство наближене до еталонних показників по параметру ціна, це також означає, що конкурентоспроможність товару по цьому показнику є високою.
3. По показниках середній вік обладнання, та вартість реклами підприємство суттєво відрізняється негативно по відношенню до еталону, що свідчить про те, що підприємству необхідно наполегливо працювати над удосконаленням тих напрямків, які характеризують ці параметри.
На основі аналізу в даній роботі ми сформулювати наступну місію даного підприємства ТОВ „Мітра”: виробництво високоякісних меблів, що відповідають найвищим стандартам, пропозиція найбільш оптимальних рішень поставлених задач у чіткій відповідності з вимогами замовників не тільки за рахунок підвищення ефективності вже існуючих видів діяльності, але і шляхом розвитку нових напрямків, що охоплюють усе більш широкий спектр ділових інтересів постійних і потенційних замовників. Наша мета в тому, щоб стати одними з кращих на українському ринку виробництва меблів, відповідати високим світовим стандартам у взаєминах з діловими партнерами, інвесторами, співробітниками, суспільством, навколишнім середовищем.
На даному етапі підприємству ТОВ „Мітра” доречно обрати стратегію зростання. Серед стратегій зростання можна виділити три стратегії розвитку підприємства:
- стратегія інтенсивного зростання – передбачає досягнення маркетингових цілей завдяки інтенсифікації наявних ресурсів;
- стратегія інтегративного зростання – передбачає об’єднання зусиль підприємства з іншими підприємствами з метою збільшення обсягів продажу, частки ринку та прибутку;
- стратегія диверсифікації – передбачає вихід підприємства в нові сфери бізнесу.
Очевидним є те, що на даному етапі для ТОВ „Мітра” найбільш актуальною та реальною є стратегія інтенсивного зростання, яка в свою чергу передбачає глибоке проникнення на ринок та розвиток ринку.
Нами пропонується будувати систему маркетингу, що орієнтована на споживачів. Пропонування саме такої системи ґрунтується на тому, що вся збутова діяльність підприємства розподілена по товарному принципу, який не дозволяє повноцінно працювати з потенційними замовниками і покупцями. Відповідно до даної схеми необхідно визначити основні цілі та завдання даної служби. На наш погляд, з урахуванням вищевказаного цілі повинні бути наступні:
- проведення маркетингових досліджень;
- планування обсягів закупівель та реалізації;
- вибір цінової стратегії;
- розробка та впровадження засобів комунікації;
- маркетинговий аналіз діяльності ТОВ;
- моніторинг результатів діяльності підприємства;
- аналіз відхилень;
- коригування.
Отже, як видно з вищеприведених розрахунків при збільшенні конкурентоспроможності обраних видів продукції можливе збільшення обсягів реалізації до 1025,714 тис. грн., в той час як фактичне значення обсягу реалізації тих же видів продукції з фактичними показниками конкурентоспроможності дорівнює 780,3 тис. грн. Тобто доведення рівня конкурентоспроможності до інтегрального дозволило б збільшити обсяги реалізації у 1,3 рази. Але необхідно зазначити, що дані розрахунки проведені виключно із впливу внутрішніх факторів, для використання даного прогнозу при плануванні подальшої виробничої діяльності необхідно брати до уваги зовнішні фактори – обсяг ринку, частка конкурентів та т. ін. Отже, підприємство ТОВ „Мітра” має дуже високий конкурентний статус, що забезпечує йому в першу чергу: асортиментна політика, оптимальна цінова політика, поліпшення іміджу фірми, збільшення клієнтської бази. До недоліків можна віднести недосконалу систему збуту, недостатньо ефективну рекламну стратегію та недосконалість системи збуту та відсутність засобів стимулювання збуту. Загальна ціль підприємства ТОВ „Мітра” повинна бути направлена на розвиток підприємства на базі забезпечення його стабільного фінансового положення шляхом проведення ефективної виробничо – збутової діяльності, що приводе до отримання високого прибутку.

Отже, в умовах невизначеності та нестабільності зовнішнього середовища для підвищення успішної діяльності підприємства недостатньо спланувати та реалізувати модель дій. Розроблена система стратегічного планування передбачає постійну перевірку та коригування стратегії підприємства відповідно до змін, що відбуваються в межах зовнішнього та внутрішнього середовища.
Литература
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Конституція України. Прийнята на п'ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України - 1996. - №30. 141 с.
2. Закон України “Про інвестиційну діяльність” від 29 січня 2002 року
3. Закон України “Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні” від 16 січня 2003 року N 433-IV
4. Постанова Верховної Ради України “Про Концепцію науково-технологічного та інноваційного розвитку України” від від 13 липня 1999 року N 916-XIV
5. Балабанів И.Т. Інноваційний менеджмент. - Спб: Питер, 2001. - 304 с.
6. Бузько И.Р. Экономический риск и управление инновационной деятельностью. - Киев, 2001. - 150с.
7. Василенко О.В Шматько В.Г. Інноваційний менеджмент: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: ЦУЛ, 2003. – 440 с.
8. Вітлінський В.В. Аналіз, оцінка і моделювання економічного ризику. - К., 1996. - 212 с.
9. Гальчинський А. С. Суперечності реформ: у контексті цивілізаційного процесу. К., "Українські пропілеї", 2001, -327с.
10. Геєць В.М. Економічні передумови стабільного соціального розвитку в середньостроковій перспективі. // Економіка та прогнозування. -№2, 2002. с. 9-33.
11. Гриньов Б.В., Бубенко П.Т., Гусєв В.А. Проблеми формування інноваційної системи в Україні // Економіка і прогнозування № 3, 2005 р.
12. Гришин І.Я. Національна ідея тотальних інновацій та інформаційна технологія клієнт-сервер // Вісник УАДУ.-1996.-№2.-С.205-208
13. Доронина М.С. Организация деятельности инвестиционных фондов и компаний. - Харьков, 1996. - 324 с.
14. Инновационный менеджмент: Спр. пособие/П.Н. Завлин (ред.), А.К. Казанцев, Л.3. Миндели, В.А. Васин, Б.А. Малицкий - 2-е изд., пер. и доп - М., 1998. - 567 с.
15. Ілляшенко С.М. Управління інноваційним розвитком: проблеми, концепції, методи: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – Суми: Університетська книга, 2003. – 278 с.
16. Кабанов А.И. Механизм управления инновационными процессами на современном зтапе. - Донецк, 1999. - с. 26-27.
17. Козик В. Загальнодержавні та регіональні аспекти іноземного інвестування // Регіональна економіка. - 2002. - №1. - С.107-115.
18. Крылов Э.И., Власова В.М., Журавкова И.В. Анализ эффективности инвестиционной и инновационной деятельности предприятия. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 606 с.
19. Кульвец П.А. Проблеми зкономической зффективности использования научно-технического потенциала. - Вильнюс, 1978. - 192 с.
20. Леонов М.Д. Інвестиційні фонди на фінансовому ринку України. - Київ, 1996.. - 240 с.
21. Наукова та інноваційна діяльність в Україні: Статистичний збірник, К.: Державний комітет статистики України, 2005. – 360 с.
22. Недбаєва В.М., Кравченко С.І. Проблеми та перспективи фінансового забезпечення інноваційних процесів в Україні - Донецьк: ДонНУ, 2003. - 337с.
23. Оголевая Л.Н. Інноваційний менеджмент: Навчальний посібник, М.: ИНФРА - М, 2002. - 238 с.
24. Онуфрійчук М. На шляху подолання стереотипів і технічної відсталості // „Палітра друку”, №6 2000 рік.
25. Пересада А.А. Основы инвовационной деятельности. - Киев, 1996. -442с.
26. Підхомний О.М. Управління інвестиційними процесами на фінансових ринках: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. –К.: Кондор, 2003. – 184 с.
27. Смирнова Л. Д., Тимохин В.Н. Концепция гибкого контролинга в системе управлення процессом производства. Модели управления в рыночной экономике: Сб. науч. трудов. - Вып. 2. - Донецк, 1999.- с. 245-256.
28. Смоляр Л.Г. Інноваційний менеджмент, – Конспект лекцій.
29. Статистичний щорічник України за 1991-2003 рр. // www.ukrstat.gov.ua
30. Сухоруков А. І. Проблеми інноваційної безпеки України. // "Стратегічна панорама" № 2, 2002, с. 75.
31. Федоренко В.Т. Інвестиційний менеджмент: Навч. посібник. - К., 1999. - 184 с.
32. Цигилик І.І, Кропельницька С.О., Мозіль О.І., Ткачук І.Г. Економіка і організація інноваційної діяльності: Навч. посібник. – К.: ЦУЛ, 2005. –128 с.
33. Заїнчковський А.О. «Економіка підприємств харчової промисловості»// Київ «Урожай» - 1998 р., с.271
34. Клепач А. Долговая экономика: монетарный, воспроизводственный и властный аспекты // Вопросы экономики. –1997 №4 – с 42-56
35. Климко Г.Н. «Основи економічної теорії»// Київ «Знання» - 1997 р., с.742
36. Ковалев В. В. Как читать баланс. -М.: Экономист, 1993. –196с.
37. Ковалев К. В. Финансовый анализ: Управление капиталом. Выбор инвестиций. Анализ отчетности. -М.: Экономист, 1995. –372с.
38. Колчина Н.В. «Финансы предприятия»// Москва «Финансы» - 1998 г., с.415
39. Коробов В.А. «Финансы предприятия»// Москва «Инфра» - 1997 г., с.321
40. Крейнина М. Н. Анализ финансового состояния и инвестиционной привлекательности акционерных обществ в промышленности, строительстве и торговле. -М.: Просвещение, 1994. –392с.
41. Кэмпбелл Р. Макконнелл Стэнли Л. Брю «Экономикс» т.2 // Москва «Республика» - 1995 г., с.400
42. Методика экономического анализа деятельности промышленного предприятия / Под. Ред. А. И. Бужинского, А. Д. Шеремета – М.: Финансы и статистика, 1988.
43. Методика экономического анализа деятельности промышленного предприятия / Под. Ред. А. И. Бужинского, А. Д. Шеремета – М.: Финансы и статистика, 1988. -482с.
44. Мишин Ю. А. , Долгов В. П. , Долгов А. П. Учет и анализ: проблемы качественной обработки учетной информации. –Краснодар, 1995. –460с.
45. Моляков Д.С. Финансы предприятий отраслей народного хозяйства: Учебное пособие. –М.: Финансы и статистика, 1997.- 176 с.
46. Нидлз Б. , Андерсон X. , Колдуэлл Д. Принципы бухгалтерского учета. -М.: Финансы и статистика, 1993. –285.
47. Нікбахт Е. Гроппеллі А. »Фінанси»// Київ «Основи» - 1992 р., с.382
48. Новодворский В. Д. , Хорин А. Н. Балансовое обобщение как метод бухгалтерского учета // Бухгалтерский учет. –1995. -№8. –с.46-49.
49. Обухов Н.П. »Кредитный рынок и денежная политика»// Москва »Финансы» - 1995 г. - 344 с.
50. Основы предпринимательского дела: Учебник / под ред. Ю.М. Осипова, Е.Е. Смирновой. – М.: Издательство БЕК, 1996.- 476 с.
51. Павлюк К.В. “ Фінансові ресурси держави. Монографія.”, - Київ: Ніос, 1998.-391с.
52. Паламарчук В.О. Фінансові підвалини держави // Фінанси України. -1999. -№2. –с.14-19.
53. Палий В.Ф. Новая бухгалтерская отчетность. Содержание. Методика анализа. -М.: Контроллинг, 1991. –384с.
54. Родионова В.М. Финансы. - Москва: Финансы и статистика, 2003. -185с.
55. Рудько-Саливанов В. Финансовый и реальный сектор: поиск взаимодействия // Вопросы экономики. –1998. №5 – с 79-89.
56. Симичаев Ю. Финансовое состояние и финансовая политика производственных предприятий // Российский экономический журнал. –1997. -№8 – с 33-41.
57. Усоскин В.М. Современный коммерческий банк: управление и операции. –М.: ИПЦ «Вазар-ферро»б 1994.- 320с
58. Фащевский В. Финансы предприятий: особенности и возможности укрепления // Экономист . – 1997 - №1 с 58-64.
59. Финансовый менеджмент: Теория и практика: Учебник / Под ред. Е,С. Стояновой- М.: изд-во «Перспектива» , 1998 –656с.
60. Финансовый менеджмент: Учебник для вузов / Под ред. Проф. Г.Б. Полякова- М, ФИНАНСЫ, ЮНИТИ, 1997. – 518 с.
61. Финансы. Денежное обращение. Кредит: Учебник для вузов / Под ред. Проф. Л.А. Дробизиной. –М.:Финансы, ЮНИТИ, 1997. – 479 с.
62. Шеремет А. Д., Сейфулин Р. С. Методика финансового анализа. –М.: Финансы и статистика, 1995. –с.378.
63. Шеремет А. Д., Сейфулин Р. С., Негашев Е. В.. Методика финансового анализа предприятия – М.: Наука, 1992. –485с.
64. Шеремет А. Д., Суйц В. П. Аудит. – М.: Просвещение, 1995. –529с.
65. Ширяев Р. Финансовое состояние промышленности // Экономист –1997. №1. –с 49-57.
66. Экономика предприятия : учебник / Под ред. Проф. О.И. Волкова –М.:ИНФРА-М,1997. – 416 с.
Другие работы этого направления
Впровадження системи управління проектами (СУП) на проектно – орієнтованому підприємстві на прикладі ТОВ «Галтрейд»
Теоретичні і практичні аспекти складання аудиту звітності транснаціональних корпорацій та їх дочірніх підприемств на прикладі ПрАТ Делойт енд Туш ЮСК
Способи підвищення ефективності управління організацією на прикладі ВАТ “УкрНДІШП”
Контрольна робота з дисципліни «Менеджмент організацій»
Удосконалення управління фінансовими ресурсами підприємства на прикладі ПП«Алекс-поліграфсервіс
Удосконалення прогнозування та планування діяльності підприємства "Меридіан"
Підвищення ефективності використання людських ресурсів на підприємстві
Впровадження системи управління проектами (СУП) на проектно – орієнтованому підприємстві
Стратегія управління аграрними підприємствами України в умовах Євроінтеграції
Методи та методики оцінювання міри ризику
Напрямки розвитку організаційної структури фармацевтичного закладу на прикладі ТОВ “Ліго-Фарм”
Управління системою роботи ЗНЗ з обдарованими учнями
Планування як підсистема управління підприємством
Формування культури управління організацією та шляхи її підвищення на прикладі "ЗАТ Інтер-поліс"
Менеджери організації
Формування маркетингової товарної політики на підприємстві
УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ СТРАХОВИМИ ОПЕРАЦІЯМИ (НА ПРИКЛАДІ СТРАХОВОЇ КОМПАНІЇ «АСКО-ДОНБАС ПІВНІЧНИЙ»)
УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОГНОЗУВАННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА (НА ПРИКЛАДІ КОЛЕКТИВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ФАРАОН»)
Формування культури управління організацією та шляхи її підвищення на прикладі "ЗАТ Інтер-поліс"