Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   60 грн.
ЦЕНА:   138 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Ведення дискусу. Майєвтика   (ID работы: 35)

Направление: Гуманитарные предметы
Предмет: Философия
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 28
Год защиты: 2009
ВУЗ: Национальный Педагогический Университет им. Драгоманова (НПУ им. Драгоманова)
Язык: Украинский
Содержание
Зміст
Вступ
Розділ 1. Сократ – основоположник об’єктивного ідеалізму у філософії.
Розділ 2. Діалектичний метод Сократа.
2.1. Діалог як спосіб відкриття істини.
2.2. Майєвтика як складова Сократівського діалектичного методу.
Висновок
Список використаних джерел
Введение
Вступ
Актуальність теми зумовлена тим, що Сократ є одним з найбільш відомих мислителів в історії філософії. ВУ свідомості людей Сократ став втіленням мудрості, ідеалом мудреця, що ставив істину вище за життя. Образ Сократа - мислителя покладено в основу багатьох творів літератури та образотворчого мистецтва.
Про особистість Сократа та його філософські погляди існує дуже багато літератури, але тим не менш цей мислитель залишається досить загадкової постаттю в античній філософії.
Не менш цікавим для філософії є філософський метод Сократа – діалектика. Метод Сократа, як і його філософія, покликані виявити і обґрунтувати моральні основи буття людини, її практичних дій і поведінки. На цій основі і формувалася у філософа основна проблема — проблема добра і доброчинності, як вищого поняття, що характеризували сутність людини і визначали сенс її буття.
Об’єктом роботи є філософські погляди Сократа.
Предметом дослідження в роботі є ведення дискусії за Сократом та майєвтика як метод «народження» істини.
Метою роботи є розкрити суть Сократівського діалогу та майєвтики як методу його ведення.
Відповідно до мети завданням роботи є:
1) розглянути основні положення філософії Сократа;
2) виокремити філософський метод Сократа;
3) визначити особливості діалектики Сократа;
4) розкрити суть та мету діалогу за Сократом;
5) охарактеризувати майєвтику як «повивальне мистецтво»;
6) розглянути метод ведення дискусії за Сократом у діалогах Платона.
Структура роботи: робота складається із вступу, двох розділів, другий розділ диференційований на два підрозділи, висновку та списку використаних джерел.
Заключение
Висновок
Сократ є одним з найбільш відомих давньогрецьких філософів, причому цікавим є він не тільки завдяки своїм вченням, а й завдяки тому , що його життя стало втіленням його вчення. За свої погляди, що суперечили тодішнім усталеним суспільним нормам, мислитель за вироком суду Сократ в травні 399 р. до н.е. випив кубок отрути.
У центрі філософії Сократа — людина, яка розглядається насамперед як моральна істота.
Суть філософії Сократа склали три його знаменитих принципи – «Пізнай самого себе», «Я знаю, що я нічого не знаю» та «Чеснота - це знання».
Сократ відкидає всю натурфілософію, як «для людини зайву». Своїм найважливішим покликання вважав «виховання людей», сенс якого він бачив в дискусіях і бесідах, а не в систематичному викладі знань.
Оскільки сам Сократ не створив жодного рукописного твору, до нас дійшли лише літературні спроби відтворення його бесід, що належать письменникам — учням Сократа, — Ксенофонту і Платону. Обидва неначе прагнуть відтворити повчання Сократа так, як вони вимовлялися, - у формі діалогу. Це — питання, які Сократ ставив перед своїм слухачем або співрозмовником, відповіді співрозмовника і подальші відповіді Сократа, заперечення і критику запропонованого співрозмовником визначення, а також подальше уточнення або деталізацію спочатку поставленого питання.
Філософським методом, що використовував Сократ була діалектика. Діалектичним методом Сократа є рух думки до розуміння ідеї. Виокремлюють три сторони методу Сократа: іронію, майєвтику, індукцію.
Майєвтика – з грец. – повивальне мистецтво, з яким Сократ порівнював свій метод філософування. Сократ вважав, що допомагаючи народженню істини в інших людях, він продовжував у моральній сфері справу свої матері, повитухи Фенарети. На відміну від інших філософів, які викладали свої вчення у догматичній формі, Сократ не мав якогось усталеного вчення, але виявляв великий інтерес до пошуків істини, особливо у сфері моралі, в бесідах з будь-ким, хто мав до цього нахил, у вигляді запитань-відповідей. Основними були питання, що таке добро, справедливість та інше, при цьому перебиралося багато відповідей, які обмірковувалися та спростовувалися., доки не доходили до правильної відповіді. Результатом було певне знання про істину з того чи іншого питання, яке подавалося у вигляді визначення, у зв’язку з чим Аристотель зауважував, що Сократ був першим, хто намагався дослідити маєв тику як логічну операцію. Визначеність предмета мала і полемічний зміст – Сократ боровся проти софістів, які схильні були доводити і перебільшувати відносність людського знання. У нього суперечності думки торували шлях не до релятивізму, а до істини, тому діалектика Сократа має діалогічну форму бесіди та антропологічний зміст (адже Сократ негативно ставився до натурфілософії, вважав вартими уваги лише проблеми людини). В сучасній культурі діалогічна діалектика має особливе значення у зв’язку з діалогом культур та розвитком демократичних засад суспільства.
Методика використання Сократом діалектичного методу найкраще описана в ранніх творах Платона, таких як «Лахет», «Хармід», «Лізис». Вершиною ж у цьому аспекті є аргументація Сократа, викладена Платоном в діалозі «Гіппій Більший».
Литература
Список викорстаних джерел
1. Асмус В.Ф. Античная философия: Учеб.пособие. Изд. 2-е, дополн. – М.: Высшая школа, 1976. – 543 с.
2. Бичко, А.К. Історія філософії: Підручник для студентів вищих закладів освіти / А.К. Бичко, І.В. Бичко, В.Г. Табачковський. - Київ: Либідь, 2001. - 408с.
3. Братченко С. Л. Майевтика, диалог, личностный рост / Майєвтика у системі психологічних знань. Матеріали міжнародної наукової конференції. К., 1993. – С. 19-21.
4. Захарченко М. В., Погорілий О. І. Історія соціології (від античності до початку ХХ ст.). – К.: Либідь, 1993. – 336 с.
5. Історія філософії: Підручник для вищої школи / В.Г. Кремень, В.С. Афанасенко, В.І. Волович, М.І. Горлач, Г.Е. Головченко, Л.В. та Губерський. - 2-ге вид. перероб. и доп. - Харків: Прапор, 2003. - 768с.
6. Історія філософії: Підручник / В.І. Ярошовець, І.В.Бичко, В.А. Бугров та ін.; за ред. В.І. Ярошовця. – К.: Вид. ПАРАПАН, 2002. – 774 с.
7. Лосев А. Ф. История античной эстетики. Софисты. Сократ. Платон. – М., 1969.- 714с.
8. Платон. Диалоги. Пер. с древнегреч. / Сост., ред .и автор вступит. части А. Ф. Лосев, авт. примеч. А. А. Тохо-Годи. –Т. 96.- М.: Мысль, 1986 г. – 608 с.
9. Платон. Собрание сочинений в 4 т. Т. 1. / Общ. ред. А. Ф. Лосева. Сост., ред .и автор вступит. части А. Ф. Лосев, авт. примеч. А. А. Тохо-Годи. Перевод с древнегреч. – М.: Мысль, 1990. – 860 с.
10. Петрушенко В.Л. Філософія. Навч. посіб. – 3-тє вид., перероб. і доп. – Львів: Магнолія Плюс. – 2004. – 502 с.
11. Татаркевич В. Історія філософії. Т. 1. Антична та середньовічна філософія. Пер. з польс. А. Шкраб'юка. – Львів: Свічадо, 1997. – 436 с.
12. Філософський енциклопедичний словник / За ред. В. І. Шинкарук. – К.: Абрис. – 2002. – 742 с.
13. Філософія. Навч. посіб. / За ред. І.Ф. Надольного. – К.: Вікар. – 1997. – 435 с.
14. Філософія. Навч. посіб. / За ред. Є.М. Причепій. – К.: Видавничий центр «Академія». – 2001. – 564 с.
15. Философская энциклопедия. / Гл. ед... Ф. В Констонтинов. – М.: Изд-во «Советская энциклопедия», 1979. – Т. 5. – 740 с.
Другие работы этого направления
ФІЛОСОФСЬКІ ПОГЛЯДИ В. ШИНКАРУКА
Життя та філософська діяльність Сократа
Специфіка філософського знання
Структура свідомості, її рівні
Вчення Канта про державу і право
Історичні типи та структура світогляду
ФІЛОСОФСЬКІ ПОГЛЯДИ СОКРАТА
Цінність як об'єкт філософського розуміння
Філософська концепція людини
Значення філософії Л. Вітгенштайна для становлення сучасної практичної філософії
Раціоналізм
Християнство в контексті культури українського народу
Контрольна робота з філософії
Наука і глобальні проблеми сучасності
Філософія науки : теорія, як форма наукового пізнання Філософія освіти: криза класичної парадигми освіти
Натуралісти та філософи XVIII-XIX ст. про місце людини в природі
Вчення І. Канта про пізнання та мораль. І. Кант “Критика чистого розуму”
Соціодинаміка культурного життя
Виникнення філософії. Філософський спосіб освоєння дійсності
Філософське вчення Платона
Філософські проблеми біології
Космоцентризм як світоглядний принцип античної філософії
Філософія освіти і науки
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ФІЛОСОФСЬКОЇ КОНЦЕПЦІЇ ЛЮДВІГА ФЕЙЄРБАХА
Філософська думка стародавньої Індії
Історичні форми діалектики та метафізики як методів пізнання
Давньоіндійська філософія і сучасність