Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   120 грн.
ЦЕНА:   275 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»   (ID работы: 3423)

Направление: Экономика
Предмет: Коммерческая деятельность
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 53
Год защиты: 2012
ВУЗ: Полтавский университет экономики и торговли (ПУЭТ)
Специальность (факультет): товароведно-коммерческий
Курс: 5
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1. Сутність і соціальне значення формування асортименту в роздрібній торговельній мережі
2. Коротка економічна характеристика ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»
3. Постачальники товарів і джерела формування товарного асортименту на підприємствах роздрібної торгівлі
4. Практика формування асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі
5. Методи регулювання асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі
Висновки та пропозиції
Список використаних джерел
Введение
Діяльність роздрібного торговельного підприємства пов’язана з реалізацією продукції кінцевому споживачу, що є заключним етапом її просування із сфери виробництва. Предметом роздрібної торгівлі є не лише продаж товарів, але й тор-говельне обслуговування і надання додаткових послуг покупцям. Для покупців торговельне обслуговування визначається іміджем підприємства, зручністю та мі-німальними затратами часу на здійснення покупок.
Торговельне підприємство, виходячи на споживчий ринок, де в конкурентній боротьбі здійснюється продаж товарів, повинно знати, що чим краще будуть вра-ховуватися можливості та бажання покупців, тим більше можна продати товарів і прискорити їх оборотність.
Функції роздрібної торгівлі визначаються її сутністю, а саме:
 задоволенням потреб покупців в товарах;
 доведення товарів до покупців шляхом організації їх переміщення й пода-чі в місця продажу;
 дотримання балансу між попитом і пропозицією;
 впливом на виробництво з метою розширення асортименту і збільшення об’єму продукції;
 вдосконалення технології торгівлі і покращення обслуговування покупців.
Задачами роздрібного торгового підприємства в нових умовах господарю-вання є:
 вивчення запитів і потреб в товарах з орієнтацією на покупну спромож-ність;
 визначення асортиментної політики;
 формування і регулювання процесів поставки, зберігання, підготовки до продажу товарів;
 забезпечення заданого товарообігу матеріальними і трудовими ресурсами.
При цьому особливу увагу приділяють взаємодії роздрібного торгового підприємства з виробниками товарів та оптовими підприємствами. Промислові підприємства не тільки виготовляють продукцію в потрібній кількості, асортименті і якості, що відповідають запитам споживача, але і забезпечують комерційну діяльність по збуту готової продукції. В умовах ринкових відносин підсилюється її роль, ускладнюються задачі.
Стабільність роздрібної торгівлі визначається раціональністю, повнотою та стійкістю асортименту товарів.
Асортимент – (від французького. assortiment) – комплект, сукупність сортів. В сучасній торговельній практиці це поняття набуло іншого значення.
Під асортиментом розуміють перелік, номенклатуру товарів, їх різновидностей, сортів тощо, об’єднаних або поєднаних за певною ознакою.
Формування асортименту товарів у магазині є одним з основних етапів коме-рційної роботи торгового персоналу і за технологією являє собою процес постій-ного підбору товарів за видами, фасонами, моделями, розмірами та іншими харак-терними ознаками. Для прибуткової діяльності магазину він повинен відповідати вимогам максимального задоволення попиту населення з мінімально можливими витратами часу на придбання товарів. Тому обрана тема курсової роботи є актуа-льною.
Від складу і оновленості асортименту безпосередньо залежать зростання товарообігу та прискорення реалізації товарів. Відсутність в торгівлі потрібних товарів, їх вузький, нестабільний або такий, що не відповідає запитам споживачів асортимент породжує незадоволений попит, що негативно позначається на ефективності торгівлі.
Метою курсової роботи є – вивчення процесу формування асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»
Завданнями курсової роботи є:
 вивчити сутність та соціальне значення формування асортименту в роздрібній торговельній мережі;
 провести аналіз короткої економічної характеристики діяльності роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»
 ознайомитися з постачальниками товарів та джерелами формування товарного асортименту ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»
 виділити і дослідити практику формування асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»
 визначити методи регулювання асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі ТОВ ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»
 зробити відповідні висновки та пропозиції
Об'єктом дослідження курсової роботи є діяльність роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2007 – 2011 роки
В курсовій роботі розміщено 2 таблиці, 7 рисунків, використано 34 літерату-рних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 53 сторінки.
Заключение
Метою курсової роботи є – вивчення процесу формування о асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки».
Завданнями курсової роботи є: вивчити сутність та соціальне значення формування асортименту в роздрібній торговельній мережі; провести аналіз короткої економічної характеристики діяльності роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки», ознайомитися з постачальниками товарів та джерелами формування товарного асортименту в ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки», виділити і дослідити практику формування асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки», визначити методи регулювання асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки», зробити відповідні висновки та пропозиції
Об'єктом дослідження курсової роботи є діяльність роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки».
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2007-2011роки.
В курсовій роботі розміщено 2 таблиці, 7 рисунків, використано 34 літерату-рних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 53 сторінки.
Формування асортименту товарів - складний процес, на який впливає ціла низка чинників. задоволення попиту населення на товари потребує забезпечення достатньої повноти асортименту товарів у магазинах, яка досягається шляхом по-стійного підсортування асортименту як товарами, які добре відомі покупцям, так і новими, попит на які ще не склався, орієнтацію на комплексність попиту та про-позицію комплектних товарів тощо.
Основними соціально-економічними чинниками є соціальний склад населен-ня, характер його трудової діяльності, рівень цін, доходів та соціального забезпе-чення населення, розвиток та спрямованість основних виробничих галузей в регі-оні, культурно-побутові умови проживання тощо Робота щодо формування асор-тименту товарів повинна вестись безперервно з дотриманням певних принципів, згідно з якими здійснюється розподіл товарів на підприємства роздрібної торгівлі, установлення для окремих магазинів оптимальної широти і глибини асортименту, підбір в магазинах товарів за різними асортиментними ознаками.
ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки» - магазин побутової техніки та елек-троніки. У магазині «Дім Техніки» ФОП Мінак П.О. можна знайти будь-яку побу-тову техніку і електроніку, без якої сучасній людині просто не обійтись. Вам про-понується широкий вибір дрібної побутової техніки: пилососи, мікрохвильові пе-чі, праски, кухонні комбайни, м'ясорубки, електрочайники, кавомолки, телевізори, ЖК, плазмовий, LED / OLED телевізор, MP3 плеєр, домашній кінотеатр, музич-ний центр, Hi-Fi, апаратура, Blu-Ray, DVD і багато іншого.
Магазин «Дім Техніки» ФОП Мінак П.О. відноситься до стаціонарної роз-дрібної торговельної мережі магазинів і має торгову площу 110 м2 (два суміщених торгових зали: 30 м2 і 80м2). Магазин має складське приміщення, площею 20м2, та адміністративне приміщення, площею 15 м2. Загальна площа магазину 145 м2 .
Роздрібний товарообіг з року в рік зростав: в 2007 році він становив 2300 тис. грн., 2008 року – 2700 тис. грн., 2009 року – 3900 тис. грн., 2010 року – 3800 тис. грн., 2011 року – 4100 тис. грн. В 2011 році роздрібний товарообіг збільшився в порівнянні з 2007 роком майже вдвічі. Зросли показники середнього товарообігу на 1 працівника вдвічі: в 2007 році він складав 191,67 тис. грн., а в 2011 році – 372,73. Ці показники зросли за рахунок наукової організації праці та залежності заробітної плати працівників від розміру товарообігу. Зросли також показники се-реднього товарообігу, що припадає на 1 м2 загальної площі з 15,86 тис. грн. в 2007 році до 28,28 тис. грн. в 2011 році, показники середнього товарообігу на 1 м2 торгового залу змінилися з 20,91 тис. грн. в 2007 році до 37,27 тис. грн. в 2011 ро-ці. Це свідчить про те, що підприємство розвивається.
Прибуток у 2010 та 2011 році знизився із-за додаткових витрат підприємст-ва на реконструкцію (2010 році) магазину та придбання автомобілю (2011 році) для організації товарозабезпечення.
Витрати обігу магазину ТОВ “Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»” постійно зростають: в 2005 році – 692 тис. грн., в 2006 році – 764 тис. грн., в 2007 році – 876 тис. грн., в 2008 році – 965 тис. грн., 2009році – 1076 тис. грн. Це пов’язано з придбанням приміщень та їх реконструкцією, транспортного засобу, нового тор-говельного обладнання, та комп’ютерної техніки. Але ці витрати дали змогу ство-рити сучасний магазин, що відповідає прийнятим стандартам з наданням відпові-дних послуг населенню. В подальшому ці витрати будуть зменшуватися, що дасть змогу збільшити обсяги прибутку магазину.
Рентабельність магазину «Дім Техніки» ФОП Мінак П.О. в 2011 році скла-ла 3,52%.
Найбільшу питому вагу серед постачальників комп’ютерної та дрібної по-бутової техніки в роздрібну торговельну мережу ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки» за 2011 року мають Компанія "DC Link". 8,74% та Товариство з обме-женою відповідальністю "Центр інноваційних технологій ІНТЕХ" – 8,72
В магазині «Дім Техніки» ФОП Мінак П.О. коефіцієнт стійкості асортимен-ту дорівнює 0,96. На стійкість асортименту впливають різні фактори господарсь-кої діяльності магазину, в тому числі і випадкові (затримка відправки товарів по-стачальниками, порушення графіків завозу). Для усунення впливу випадкових фа-кторів і більш об’єктивної оцінки товарного асортименту в ФОП Мінак П.О. мага-зин «Дім Техніки» його стійкість визначають за окремі періоди за даними декіль-кох перевірок.
Асортиментний перелік в ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки» затвер-джують на один рік (сезон) по закінченні якого вносять корективи з врахуванням зміни купівельного попиту та кон’юнктури торгівлі, насичення товарного ринку, змін в асортименті товарів, що реалізуються та інше
Враховуючи проведений аналіз, дослідження, та спостереження ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки» можно запропонувати наступне:
1. постійно вивчати попит населення і на його основі надавати перевагу товарам, які найбільше користуються попитом у населення. Закуповувати менше кош-товних товарів, що залежуються.
2. зменшувати витрати обігу за рахунок економії електроенергії, води, газу і т.д.
3. якщо внаслідок праці робітників зменшується їх продуктивність при погір-шенні також інших важливих показників, можливо буде доцільно скоротити чисельність робітників.
4. розширювати зону діяльності підприємства та його філіалів та збільшувати кі-лькість допоміжних послуг населенню (доставка товарів населенню, монтаж, сервіс, налаштування та інше).
5. вести чіткий контроль за виконанням термінів поставки товарів. При складанні графіків завозу продукції треба враховувати двохзмінну роботу транспорту, щоб не допускати накопичення декількох автомобілів з товарами, що призво-дить до простоїв транспорту і збільшення витрат обігу.
6. впорядкувати роботу по ціноутворенню на товари.
7. маркетинговим службовцям треба більше уваги звертати на рекламу продукції та послуг.
8. не допускати заборгованості перед постачальниками, бо це призводить до штрафних санкцій і збільшення витрат обігу підприємства.
9. впроваджувати і застосовувати нове, передове технологічне обладнання з ме-тою підвищення ефективності праці підприємства і робітників.
10. для збільшення покупців необхідно підвищувати рівень та культуру обслуго-вування покупців, тому що, особливо в умовах конкуренції, це має велике зна-чення для розвитку підприємств торгівлі
Литература
1. Апопій В.В. Система взаємозв’язків і відносин споживчої кооперації та АПК в умовах ринкової економіки. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.163 – 167.
2. Апопій В.В., Міщук І.П., Рудницький С.І., Хом’як Ю.М. Теорія та практика торговельного обслуговування: Навчальний посібник// За ред. В.В.Апопія.- К.: Центр навчальної літератури, 2005.-496с.
3. Бабенко С.Г. Споживча кооперація України: теоретичні проблеми сучасного етапу.//Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі".-Львів.-Укоопосвіта.-1998.-с.9-15.
4. Бабичев А.В. Коваленко Л.П. О культуре торговли. -М.: Экономика, 1985.
5. Байдаков М.Ф., Свічкарь В.А. Проблеми ефективності використання мережі підприємств роздрібної торгівлі споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.98-102.
6. Брагина Л.Л.,Т.П.Данько. Розничная торговая сеть //Торговое дело: экономика и организация.,- М., 1997.- с.152-162.
7. Вербер В.Л. Экономический справочник работника торговли.-К.: Техніка, 1982.-с.120.
8. Гармонізована система опису та кодування товарів. – Брюссель, 1983.
9. Гуменников А.П. Комплексное рассмотрение показателей качества торгового обслуживания населения. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.48 –52.
10. Герасимчук В. Введение в маркетинг //Бизнес за неделю. - 1994.-№1.-с.7.
11. Данилов Е.И. Социально-экономические проблемы развития торговли.-М.: Знание, 1980.
12. Дашков Л. П., Памбухчиянц В. К. Коммерция и технология торговли — 2-е изд.— М.: Информационно- внедренческий центр «Маркетинг», 2000 .— 448 с.
13. Энциклопедический словарь бизнесмена. – К.: Техника, 1993
14. Короткі підсумки господарської діяльності споживчої кооперації України за 1998 рік.//Вісті. – 1999. - № 5., 28 січня. – с.6.
15. Конева М.И., Задорожная О.В. Торговля: эффективность и качество.-К.: Вища школа, 1981.
16. Лимачева. Л.Н. Развитие и формы построения розничной торговой сети // Научно-технический информационный сборник. Серия: Передовой производственный опыт в государственной торговле и общественном питании, рекомендуемый для внедрения. /Информторг. - 1992. - №1.-с.24-39
17. Лукінов І.І Стратегічні напрямки реструктуризації та входження в сучасну ринкову економіку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.193-197.
18. Матеріали науково-практичної конференції ЦТКО. – Львів, 1998.
19. Марцин В.С. Напрями подальшого розвитку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.54-60.
20. Мельман А. Розничная торговля - пятое колесо в телеге рыночных реформ? // Финансовая Украина. - 1996.-13 февраля.-с.31.
21. Моргун А.Ф., Паламарчук А.И. Рационализация кооперативной торговли.-М.: Экономика, 1985.
22. Осторожно рынки закрываются. //Бизнес. - № 1. – 1997.
23. Организация системы товароснабжения. //Торговое дело: экономика и организация: Под ред. Л.А. Брагина и Т.П. Данюк.-М., 1997.-с.176-191.
24. Про реалізацію положень Закону України ”Про захист прав споживачів”: Збірник постанов Кабінету Міністрів України. – 1994. - № 7. – 19 березня. с. 4.
25. Про кредитування: Положення Національного Банку України, - Відомості Верховної Ради України, 1995. - № 4. – с.28.
26. Про підприємництво: Закон України. – Голос України. – 1994. - № 4.
27. Рабицький В.М., Я.М.Антонюк, П.Ю.Балабан та ін. Технологія підприємств роздрібної торгівлі // Технологія і обладнання підприємств торгівлі./ К., Книга, 1996. - с.140-186.
28. Розничная торговля. Природа и значение. // Искусство торговать.-М., 1995.-с.64-83
29. Рудницька Л.Т.Методика аналізу магазинних методів роздрібного продажу товарів. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.87-89.
30. Синецкий Б.И. Основы коммерческой деятельности: Учебник. — М.: Юристъ, 2000. — 659 с.
31. Товарна номенклатура зовнішньоекономічної діяльності. – М., 1995.
32. С.Н. Третьяк Коммерческая деятельность. Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 1999. – 324с.
33. Berliner Beitrage zum Gennossenschaftenswesen 17.Auf dem Weg zum Marktwirtschaft – Der Transformationsprozeb der Gennossenschaften in Bulgarien, Slovenien und der Ukraine. – Institut fur Gennossenschaftswesen an der Humboldt – Universitat zu Berlin, 1994.
34. Breuss, Fritz und Stankovsky, Jan.Ostcrreich und EG-Binnenmarkt. n Institut fur Angewandte Social – und Wirtschaftsforschung. – Wien. – Signum – Verlag, 1998.
Другие работы этого направления
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"