Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   120 грн.
ЦЕНА:   275 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )   (ID работы: 3412)

Направление: Экономика
Предмет: Коммерческая деятельность
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 32
Год защиты: 2012
ВУЗ: Полтавский университет экономики и торговли (ПУЭТ)
Специальность (факультет): товароведный
Курс: 5
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1. Роль та поняття послуги в економіці - основна передумова формування ринка послуг та активізації комерційної діяльності. Природа та основні характеристики послуги. Ринок послуг в Україні
2. Коротка економічна характеристика господарської діяльності та стан ресурсного потенціалу торговельної організації
3. Стратегічні підходи підприємства в сфері послуг
4. Основні види послуг в торговельній організації
5. Місце послуг в теорії структурних співвідношень постіндустріального суспільства
Висновки та пропозиції
Список використаних джерел
Введение
Одним з основних феноменів дійсності є гігантський ріст сфери послуг. Сьогодні на неї припадає 73% робочих місць з числа тих що залишаються пі-сля відрахування всіх зайнятих у сільському господарстві. Зростаючий доб-робут, збільшення вільного часу й ускладнення товарів, що вимагають техні-чного обслуговування, потребують розвитку ринку послуг.
Галузі сфери послуг надзвичайно різноманітні. До сфери обслугову-вання відноситься і державний сектор з його судами, біржами праці, лікарня-ми, позичковими касами, військовими службами, міліцією, пожежною охо-роною, поштою, органами регулювання і школами, і приватний некомерцій-ний сектор з його музеями, благодійними організаціями, церквою, коледжа-ми, фондами і лікарнями. До сфери послуг відноситься і добра частина коме-рційного сектора з його авіакомпаніями, банками, бюро комп'ютерного об-слуговування, готелями, страховими компаніями, юридичними фірмами, консультативними фірмами з питань керування, приватно практикуючими лікарями, кінофірмами, фірмами по ремонту сантехнічного устаткування і фірмами - торговцями нерухомістю.
Поряд із традиційними галузями сфери обслуговування постійно вини-кають нові служби.
З'явилися фірми, що за визначену плату допоможуть вам збалансувати свій бюджет, виходять ваш філодендрон, розбудять ранком, відвезуть на службу чи підшукають новий будинок, нову роботу, нову дружину, провіс-ника майбутнього, вихователя для вашого кота, скрипаля-цигана. А може бу-ти, вам хочеться взяти напрокат садовий трактор, кілька голів великої рогатої худоби чи кілька оригінальних мальовничих полотнин? Ну, а якщо вам по-трібні ділові послуги, є інші фірми, що спланують вашу участь у конференці-ях і торгових нарадах, розроблять для вас потрібні товари, оброблять необ-хідні дані чи нададуть у ваше розпорядження тимчасових секретарів і навіть керівників.
Т.Хілл, Ф. Котлер, А. Сміт, І.Співак, А.Парена, Н.Панкратьєва до-слідники сфери послуг. Послуги мають ряд специфічних особливостей порі-вняно з товарами.
По-перше, на відміну від товарів, послуги виробляються та спожива-ються в основному одночасно, не підлягають зберіганню. Це породжує про-блему регулювання попиту та пропозиції послуг, відокремлює торгівлю по-слугами від торгівлі товарами, в якій багато операцій базується на торгівель-ному посередництві та можливості зберігання товарів.
В багатьох випадках для продажу послуг на інших ринках, в різних ре-гіонах необхідне створення там філіалів компаній, так як більшість послуг базується на прямих контрактах між виробником та споживачем.
По-друге, послуги часто протиставляються продукції, хоча і в промис-ловості зростає роль обслуговування, яке може містити ремонт обладнання, обслуговування після продажу та інші послуги, пов’язані з продажем товарів. Можна сказати, що в багатьох випадках в послузі присутній елемент продук-ції, так само, як в продажу продукції присутній елемент послуги.
Щільне переплетіння продажу товарів та надання послуг ускладнює виділення та облік послуг.
По-третє, сфера послуг зазвичай більш захищається державою від іно-земної конкуренції, ніж сфера матеріального виробництва.
Більше того, в багатьох країнах транспорт і зв’язок, фінансові та стра-хові послуги, наука, освіта, охорона здоров’я, комунальні послуги традиційно знаходяться в повній або в частковій власності держави або ж суворо контро-люються та регламентуються державою. Імпорт послуг, на думку уряду бага-тьох країн, може являти загрозу національній безпеці та суверенітету, тому він регламентується більш жорстко в порівнянні з торгівлею товарами.
Зростання ролі та впливу сфери послуг на економіку викликала необ-хідність проведення досліджень з метою визначення особливостей в цій спе-цифічній сфері.
Метою курсової роботи є – зростання ролі послуг в економіці, як основна передумова формування ринка послуг та активізації комерційної діяльності, природа й основні характеристики послуги. Об'єктом дослідження курсової роботи є діяльність ТОВ «Техпром»
Завданнями курсової роботи є:
- Визначити роль та вивчити поняття послуги в економіці, як основної передумови формування ринку послуг та активізації комерційної діяльності. Розглянути природу й основні характеристики послуги. Визначити ринок послуг в Україні.
- Провести аналіз короткої економічної характеристики господарської діяльності та стану ресурсного потенціалу торговельної організації ТОВ «Техпром».
- Визначити стратегічні підходи підприємства в сфері послуг.
- Розглянути основні види послуг в торговельній організації.
- Ознайомитись з місцем послуг в теорії структурних співвідношень постіндустріального суспільства
- Зробити відповідні висновки та навести пропозиції.
Теоретичною, методологічною та практичною основою курсової робо-ти послужили періодичні публікації провідних вітчизняних та зарубіжних економістів, практиків комерційної справи, законодавчі та нормативні мате-ріали комерційних підприємств, контракти, специфікації, закони та декрети Уряду України, статистично-звітна документація ТОВ «Техпром» за 2008 – 2011 роки.
В курсовій роботі розміщено 7 таблиць, 3 рисунки, використано 30 лі-тературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 32 сторінки
Заключение
Метою курсової роботи є – зростання ролі послуг в економіці, як основна передумова формування ринка послуг та активізації комерційної діяльності, природа й основні характеристики послуги. Об'єктом дослідження курсової роботи є діяльність ТОВ «Техпром».
Завданнями курсової роботи є: визначити роль та вивчити поняття послуги в економіці, як основної передумови формування ринку послуг та активізації комерційної діяльності. Розглянути природу й основні характеристики послуги. Визначити ринок послуг в Україні, провести аналіз короткої економічної характеристики господарської діяльності та стану ресурсного потенціалу торговельної організації ТОВ «Техпром», визначити стратегічні підходи підприємства в сфері послуг, розглянути основні види послуг в торговельній організації, ознайомитись з місцем послуг в теорії структурних співвідношень постіндустріального суспільства, зробити відповідні висновки та навести пропозиції.
Теоретичною, методологічною та практичною основою курсової робо-ти послужили періодичні публікації провідних вітчизняних та зарубіжних економістів, практиків комерційної справи, законодавчі та нормативні мате-ріали комерційних підприємств, контракти, специфікації, закони та декрети Уряду України, статистично-звітна документація ТОВ «Техпром» за 2008 – 2011 роки.
В курсовій роботі розміщено 7 таблиць, 3 рисунки, використано 30 лі-тературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 32 сторінки.
Послуга - будь-який захід чи вигода, яку одна сторона може запропо-нувати інший і які в основному невловимі і не приводять до заволодіння чим-небудь. Виробництво послуг може бути, а може і не бути пов'язане з товаром у його матеріальному виді.
В розвитку сфери послуг можна виділити такі головні тенденції: ско-рочення фінансування неринкових послуг, зокрема соціальних та наукових. При цьому спостерігається небезпечний розрив у їх фінансуванні відносно розвинених країн та різке абсолютне скорочення; зміну структури попиту на-селення на платні послуги за рахунок збільшення частки житлово-комунальних і скорочення транспортних, санаторно-курортних та оздоров-чих. Почався процес заміщення неринкових послуг ринковими в освіті та ме-дицині; падіння виробництва ринкових послуг; збільшення розриву між пла-тоспроможним попитом і потужностями сфери послуг.
Аналіз економічної характеристики господарської діяльності ТОВ «Техпром» проведено на основі балансу, звіту про фінансові результати, зві-ту про рух основних фондів та інших звітностей.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Техпром" засновано 9 сер-пня 2005 року. Основним видом діяльності підприємства є оптова та роздріб-на торгівля. Загальна площа становить – 1730 м2, торговельна площа – 1680 м2.
Проаналізувавши виконання плану товарообороту ТОВ «Техпром» за 2008-2011 роки, можна сказати, що протягом зазначеного періоду торговель-не підприємство мало незначне перевиконання плану, при чому з кожним ро-ком товарооборот зростає. Максимального зростання показників товарообо-роту було досягнуто у 2009 році в порівнянні з 2008 роком – майже на 10 %, у 2010 році товарообіг залишився майже на рівні попереднього, а у 2011 році зростання становило 6,1 % в порівнянні з 2010 роком. Збільшення товаро-обороту викликано виваженою ціновою політикою підприємства та вдало сформованим асортиментом, що сприяє задоволенню попиту покупців та укріпленню позицій підприємства на ринку побутової техніки.
Обсяг товарних запасів на кінець року за проаналізований період збі-льшився, також зріс і рівень товарних запасів з 20 днів у 2008 році до 26 днів у 2011 році..
ТОВ «Техпром» за аналізований період недоотримала прибутку через зростання витрат обігу, особливо витрат на оплату праці. Так, у 2010 році ви-конання плану прибутку становило найменше значення за останні чотири ро-ки – 88,5 %, у 2011 році план недовиконаний на 3,4 %. Спостерігалось змен-шення прибутку в порівнянні з попередніми роками. Найнижчий прибуток був отриманій у 2011 році – 62,8 тис. грн., або 88,7 % рівня попереднього ро-ку.
Знизилась і рентабельність ТОВ «Техпром» з 2,6% у 2008 році до 1,87% у 2011 році за результатами економічного аналізу ТОВ «Техпром». Можна зробити висновок, що торговельне підприємство забезпечує майже стабільний рівень товарообороту, валового доходу. Але зростання витрат обігу в основному за рахунок збільшення витрат на оплату праці через збі-льшення чисельності робітників та зростання заробітної плати призвело до зниження прибутку та рентабельності торговельного підприємства. Тому підприємству необхідно вжити дієвих заходів для того, щоб при збереженні робочих місць забезпечити належний рівень ефективності роботи тощо .
Основна діяльність ТОВ «Техпром» - це оптова, дрібнооптова та роз-дрібна торгівля побутовою технікою. Але окрім основних своїх функцій ТОВ «Техпром» надає послуги покупцям з пакування, доставки товарів, в тому числі за межі міста, установки і збирання деяких видів товарів та інші.
ТОВ «Техпром» має власний сервісний центр, який займається гаран-тійним ремонтом придбаних товарів.
Послуги завжди пов’язані з людиною, клієнтом, котрий виступає як створювач проблем для організації, що надає послуги. Клієнти порушують встановлені правила, ігнорують пропоновані послуги. Пред’являють завище-ні очікування. В умовах свободи вибору та відсутності підпорядкованості клієнту організація – надавач послуг вимушена займатися вивченням поведі-нки споживачів, їхніх бажань, переваг та запитів, одночасно розробляючи специфічні заходи зрівняння попиту та пропозиції та в цілому впливу на споживачів Послуги в ТОВ «Техпром» підрозділяють на платні і безкоштовні В ТОВ «Техпром» розробили приблизний перелік безкоштовних та платних послуг, які надаються у магазині
Обсяг і якість послуг впливають на покупців як при першій купівлі то-вару, так і при прийнятті рішень про повторну купівлю. Встановлено, що сервіс є найкращим засобом створення довірливих відносин між підприємст-вом та його клієнтами, він сприяє закріпленню клієнтури, формуванню пере-ваги покупця одній товарній марці, а значить, забезпечує стабільний продаж та зростання прибутків підприємства.
Пропозиції:
Встановлення диференційованих цін на послуги. Це може змістити час-тину попиту з пікового часу на періоди затишку.
У періоди максимального попиту можна пропонувати додаткові послуги, як альтернативу для очікуючих своєї черги клієнтів. Можна залучати тимча-сових службовців чи службовців на неповний робочий день. У випадку необ-хідності - брати на тимчасову роботу додаткове число підсобних працівників, водіїв тощо. Можна заохочувати виконання більшого числа робіт самими клієнтами, що можуть самостійно упаковувати куплені в магазині товари. Можна розробити програму надання послуг спільними силами. Можна вста-новити особливий розпорядок робіт у період пікового завантаження. У такі моменти працівники повинні виконувати тільки самі необхідні обов'язки. У періоди максимальних навантажень продавці не повинні відволікатися на ін-ші роботи з поповнення асортименту, фасування, приймання товарів тощо.
Литература
1. Апопій В.В., Міщук І.П., Рудницький С.І., Хом’як Ю.М. Теорія та практика торговельного обслуговування: Навчальний посібник// За ред. В.В.Апопія.- К.: Центр навчальної літератури, 2005.-496с.
2. Бабичев А.В. Коваленко Л.П. О культуре торговли. -М.: Экономика, 1985.
3. Байдаков М.Ф., Свічкарь В.А. Проблеми ефективності використання мережі підприємств роздрібної торгівлі споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.98-102.
4. Брагина Л.Л.,Т.П.Данько. Розничная торговая сеть //Торговое дело: экономика и организация.,- М., 1997.- с.152-162.
5. Вербер В.Л. Экономический справочник работника торговли.-К.: Техніка, 1982.-с.120.
6. Гармонізована система опису та кодування товарів. – Брюссель, 1983.
7. Гуменников А.П. Комплексное рассмотрение показателей качества торгового обслуживания населения. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.48 –52.
8. Герасимчук В. Введение в маркетинг //Бизнес за неделю. - 1994.-№1.-с.7.
9. Данилов Е.И. Социально-экономические проблемы развития торговли.-М.: Знание, 1980.
10. Дашков Л. П., Памбухчиянц В. К. Коммерция и технология торговли — 2-е изд.— М.: Информационно- внедренческий центр «Маркетинг», 2000 .— 448 с.
11. Энциклопедический словарь бизнесмена. – К.: Техника, 1993
12. Короткі підсумки господарської діяльності споживчої кооперації України за 1998 рік.//Вісті. – 1999. - № 5., 28 січня. – с.6.
13. Конева М.И., Задорожная О.В. Торговля: эффективность и качество.-К.: Вища школа, 1981.
14. Лимачева. Л.Н. Развитие и формы построения розничной торговой сети // Научно-технический информационный сборник. Серия: Передовой производственный опыт в государственной торговле и общественном питании, рекомендуемый для внедрения. /Информторг. - 1992. - №1.-с.24-39
15. Лукінов І.І Стратегічні напрямки реструктуризації та входження в сучасну ринкову економіку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.193-197.
16. Матеріали науково-практичної конференції ЦТКО. – Львів, 1998.
17. Марцин В.С. Напрями подальшого розвитку споживчої кооперації України. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.54-60.
18. Мельман А. Розничная торговля - пятое колесо в телеге рыночных реформ? // Финансовая Украина. - 1996.-13 февраля.-с.31.
19. Моргун А.Ф., Паламарчук А.И. Рационализация кооперативной торговли.-М.: Экономика, 1985.
20. Осторожно рынки закрываются. //Бизнес. - № 1. – 1997.
21. Организация системы товароснабжения. //Торговое дело: экономика и организация: Под ред. Л.А. Брагина и Т.П. Данюк.-М., 1997.-с.176-191.
22. Про реалізацію положень Закону України ”Про захист прав споживачів”: Збірник постанов Кабінету Міністрів України. – 1994. - № 7. – 19 березня. с. 4.
23. Про кредитування: Положення Національного Банку України, - Відомості Верховної Ради України, 1995. - № 4. – с.28.
24. Про підприємництво: Закон України. – Голос України. – 1994. - № 4.
25. Рабицький В.М., Я.М.Антонюк, П.Ю.Балабан та ін. Технологія підприємств роздрібної торгівлі // Технологія і обладнання підприємств торгівлі./ К., Книга, 1996. - с.140-186.
26. Розничная торговля. Природа и значение. // Искусство торговать.-М., 1995.-с.64-83
27. Рудницька Л.Т.Методика аналізу магазинних методів роздрібного продажу товарів. //Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми розвитку споживчої кооперації України в ринковому середовищі". - Львів. - Укоопосвіта. - 1998. - с.87-89.
28. Синецкий Б.И. Основы коммерческой деятельности: Учебник. — М.: Юристъ, 2000. — 659 с.
29. Товарна номенклатура зовнішньоекономічної діяльності. – М., 1995.
30. С.Н. Третьяк Коммерческая деятельность. Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 1999. – 324с.
Другие работы этого направления
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2